Welneequote:Op donderdag 23 november 2023 08:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan zullen we eerst uit de EU moeten.
Naja, veruit de meeste bouwprojecten kunnen doorgaan, en dat kon al. Ze moeten alleen even een doorrekening maken. Dus dat is wat uitstel. 2% van de geplande bouw kan niet doorgaan als ik me goed herinner.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
GPV en RPF zaten ook vrij structureel rond de 2 à 3 zetels, toch?quote:Op donderdag 23 november 2023 08:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Structureel 3 zetels, net als de SGP, lijkt me ook geen enkel probleem.
Zou kunnen. Het is uiteindelijk allemaal heel verklaarbaar: ook binnen CU wordt Omtzigt gewaardeerd dus dat je wat aan hem verliest is logisch. En ook binnen de CU moet een heel deel absoluut niks hebben van de PVV, dus dat een deel Timmermans stemt om hem de grootste te laten worden is ook best logisch. Hoeft allebei helemaal niet definitief te zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Denk trouwens dat je het conservatieve deel meer aan SGP kwijt bent geraakt. Die kant van de partij hecht vaak nóg meer waarde aan dat christelijke geluid. En als ik kijk wat er zoal speelt in de kerken met CU-achterban, zie je daar ook wel de ontwikkeling dat het conservatieve deel er steeds dogmatischer in gaat zitten, dan past SGP ook mooi (voor zover ze daar nog niet zaten uiteraard).
Zou zelf meer inschatten dat je voormalig CDA'ers kwijt bent geraakt aan NSC en een deel die wat meer in het midden van de partij zit en niet zo principieel op een christelijke partij wil stemmen. Die ben je aan de linkerkant weer wat verloren aan GLPvdA.
En geeft vervolgens de helft aan de staatskas.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mijn broertje , maar die is dan ook ZZP er en die hangt airo en warmtepompen op en verdiend veel meer dan de MP
hij werkt 100 uur per week en factureert zich suf
Wat geen probleem is als je er genoeg voor terug krijgt.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:00 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
En geeft vervolgens de helft aan de staatskas.
Dat zou kunnen, maar dan moet het CDA dus opschuiven. Ik denk trouwens dat het CDA eerst moet kijken wat er gebeurt als Omtzigt met Wilders samen gaat, best kans dat ze dan plots weer boven de 10 zetels staan in de peilingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:58 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
GPV en RPF zaten ook vrij structureel rond de 2 à 3 zetels, toch?
Ik kan mij voorstellen dat CDA en CU over tijd wat meer naar elkaar groeien als CDA klein blijft en vooral de PKN-kern overhoudt, zeg maar. Die zullen zich dan ook wel structureel wat linkser gaan opstellen. Dan kan een fusie over tijd ook wel bespreekbaar worden, wat de verbeterde samenwerking tussen de kerken die toch de achterbannen behoren ook weer zou weerspiegelen.
Een ZZP-er betaalt als het goed is een minder hoog belastingpercentage dan loonbelasting hé.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:00 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Oh dat klopt zeker. Maar als je denkt dat nu stikstof ineens geen probleem meer is dan zie je het echt te simpel.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Naja, veruit de meeste bouwprojecten kunnen doorgaan, en dat kon al. Ze moeten alleen even een doorrekening maken. Dus dat is wat uitstel. 2% van de geplande bouw kan niet doorgaan als ik me goed herinner.
Edit: even artikel erbij gezocht: https://nos.nl/artikel/24(...)stikstofvrijstelling
Het is wat mij betreft ook geen ramp inderdaad, wel jammer natuurlijk, het blijft een partij die met relatief weinig toch een stempel weet te drukken op beleid en vooral: op een Bijbelse grond blijven staan en daarmee een sociaal geluid laten horen, om blijven kijken naar de naaste en kijken hoe we met elkaar verder kunnen bouwen aan dit land en de wereld.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het is uiteindelijk allemaal heel verklaarbaar: ook binnen CU wordt Omtzigt gewaardeerd dus dat je wat aan hem verliest is logisch. En ook binnen de CU moet een heel deel absoluut niks hebben van de PVV, dus dat een deel Timmermans stemt om hem de grootste te laten worden is ook best logisch. Hoeft allebei helemaal niet definitief te zijn.
En zo wel: dan gaan ze met 3 zetels verder. Vergeet ook niet hoe groot de CU lokaal is, trouwens. De invloed beperkt zich niet tot de Tweede Kamer.
Dit dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 01:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor is geheel aan de VVD te danken. Breken op immigratie. Denken zetels te scoren met immigratie. En dan de winst verspelen aan het A merk op immigratie.
Klopt, wil Wilders de bouw vlottrekken zal hij de hypotheekrente weer naar 1% moeten zien te krijgen en dat gaat hem niet lukken.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Naja, veruit de meeste bouwprojecten kunnen doorgaan, en dat kon al. Ze moeten alleen even een doorrekening maken. Dus dat is wat uitstel. 2% van de geplande bouw kan niet doorgaan als ik me goed herinner.
Edit: even artikel erbij gezocht: https://nos.nl/artikel/24(...)stikstofvrijstelling
Zeker waar, is ook niet meer dan een mogelijk scenario in de toekomst wat dat betreft. Zeker niet aan de orde op de korte termijn in ieder geval.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan moet het CDA dus opschuiven. Ik denk trouwens dat het CDA eerst moet kijken wat er gebeurt als Omtzigt met Wilders samen gaat, best kans dat ze dan plots weer boven de 10 zetels staan in de peilingen.
En lokaal staan CDA en CU toch erg vaak behoorlijk tegenover elkaar. Dat was bij RPF en GPV niet zo, als daar de ene in een coalitie zat, zat de ander daar vaak bij.
Volgens die statistiekjes van de NOS is de CU 1/3e of zo kwijt geraakt aan de SGP.quote:Op donderdag 23 november 2023 08:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het is uiteindelijk allemaal heel verklaarbaar: ook binnen CU wordt Omtzigt gewaardeerd dus dat je wat aan hem verliest is logisch. En ook binnen de CU moet een heel deel absoluut niks hebben van de PVV, dus dat een deel Timmermans stemt om hem de grootste te laten worden is ook best logisch. Hoeft allebei helemaal niet definitief te zijn.
En zo wel: dan gaan ze met 3 zetels verder. Vergeet ook niet hoe groot de CU lokaal is, trouwens. De invloed beperkt zich niet tot de Tweede Kamer.
ja dan moet daar maar mee gedreigd gaan worden in Brusselquote:Op donderdag 23 november 2023 08:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
ha haquote:Op donderdag 23 november 2023 09:00 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
En dan zeggen ze: je doet maar. Wij hebben Brussel (en de EU) een stuk meer nodig dan andersom, hoorquote:Op donderdag 23 november 2023 09:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jadan moet daar maar mee gedreigd gaan worden in Brussel
Dat kan men wel doen, maar daar is binnen Nederland helemaal geen meerderheid voor.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jadan moet daar maar mee gedreigd gaan worden in Brussel
Deze denkwijzesquote:Op donderdag 23 november 2023 09:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dan moet daar maar mee gedreigd gaan worden in Brussel
dan kan het buigen of barsten worden
het ministerie stikstof kan weer de prullebak in
De disclaimer bij die statistiekjes is altijd wel: hoe kleiner de partij, hoe minder betrouwbaar die zijn. Als ze 10 man zijn tegengekomen die van CU naar SGP gaan, drukt dat al een enorm stempel op zo'n statistiek. Ze kijken ook altijd in bepaalde gemeentes en juist kerkelijk zijn er in sommige gemeentes ook met name in de CGK dingen gebeurd die je wellicht nu terug ziet in de verkiezingsuitslag in die ene gemeente. Als ze daar dan net staan voor zo'n statistiek vertekent dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens die statistiekjes van de NOS is de CU 1/3e of zo kwijt geraakt aan de SGP.
Ik hoorde anders gisteren bij Nederland Kiest van een PVV-stemmer dat Geert misschien wel ging zorgen dat hij geen hypotheek meer hoefde te nemen om een huis te kopen, dan boeit die hele hypotheekrente ook niet meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, wil Wilders de bouw vlottrekken zal hij de hypotheekrente weer naar 1% moeten zien te krijgen en dat gaat hem niet lukken.
Het grote voordeel van naar externe factoren, zoals migranten, de schuld geven van alle problemen is dat je niet naar je eigen denken en handelen hoeft te kijken. Daarom is plat populisme ook zo populair.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wel een non-issue als immigratie enorm opblazen.
1/3e is natuurlijk wel fors. Ook bij een "kleine" partij.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De disclaimer bij die statistiekjes is altijd wel: hoe kleiner de partij, hoe minder betrouwbaar die zijn. Als ze 10 man zijn tegengekomen die van CU naar SGP gaan, drukt dat al een enorm stempel op zo'n statistiek. Ze kijken ook altijd in bepaalde gemeentes en juist kerkelijk zijn er in sommige gemeentes ook met name in de CGK dingen gebeurd die je wellicht nu terug ziet in de verkiezingsuitslag in die ene gemeente. Als ze daar dan net staan voor zo'n statistiek vertekent dat.
Maar het zal best zijn dat een deel, bijvoorbeeld het pro-boer gedeelte, naar de SGP is gegaan. Geloof ik ook best in.
Ah, Wilders gaat huizen weggeven? Bijzonder dat hij dat dan niet groot op posters in het hele land heeft gehangen...quote:Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoorde anders gisteren bij Nederland Kiest van een PVV-stemmer dat Geert misschien wel ging zorgen dat hij geen hypotheek meer hoefde te nemen om een huis te kopen, dan boeit die hele hypotheekrente ook niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |