abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211394773
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het grote voordeel van naar externe factoren, zoals migranten, de schuld geven van alle problemen is dat je niet naar je eigen denken en handelen hoeft te kijken. Daarom is plat populisme ook zo populair.
En aangezien je er zelf nul invloed op hebt kun je ook lekker de EU de schuld geven.

En links natuurlijk :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211394790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
1/3e is natuurlijk wel fors. Ook bij een "kleine" partij.

Denk dat het niet alleen om boeren draait, maar ook om bv. immigratie en ethische standpunten.
Ja, D66 aan een meerderheid helpen viel ook niet overal lekker. Maar goed, in feite is het hooguit 1,5 zetel verlies (CU had een restzetel de vorige keer), met allemaal factoren die helemaal niet blijvend hoeven te zijn. Er is echt geen paniek bij de CU, ook met 3 zetels kunnen ze het christelijk-sociale geluid prima laten horen. Alleen wel jammer dat er nu alleen 2 juristen en een fiscalist zitten, hoop dat ze in de omkadering wel wat mensen uit zorg en onderwijs zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 november 2023 @ 09:12:31 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394791
quote:

[..]
Het grote voordeel van naar externe factoren, zoals migranten, de schuld geven van alle problemen is dat je niet naar je eigen denken en handelen hoeft te kijken. Daarom is plat populisme ook zo populair.
Dat er geen woningen meer zijn komt niet door de migranten maar door het sluiten van de uitstroom naar de bejaardenhuizen

Straks woont er in ieder huis 1,2 personen, met ieder een paar vaste ZZP ers

eeen bejaardenhuis had vroeger 300 mensen, over 15 jaar wonen er 5 miljoen ouderen in nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211394820
quote:

[..]
Jup, of zoals de zon en het klimaat. Die kun je ook als vijand en probleem bestempelen.

Als je dan doet alsof je groene revolutie voor iedereen is, kun je er best veel mensen mee voor de gek houden.

Politiekgenot
  donderdag 23 november 2023 @ 09:16:03 #280
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211394827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
De disclaimer bij die statistiekjes is altijd wel: hoe kleiner de partij, hoe minder betrouwbaar die zijn. Als ze 10 man zijn tegengekomen die van CU naar SGP gaan, drukt dat al een enorm stempel op zo'n statistiek. Ze kijken ook altijd in bepaalde gemeentes en juist kerkelijk zijn er in sommige gemeentes ook met name in de CGK dingen gebeurd die je wellicht nu terug ziet in de verkiezingsuitslag in die ene gemeente. Als ze daar dan net staan voor zo'n statistiek vertekent dat.

Maar het zal best zijn dat een deel, bijvoorbeeld het pro-boer gedeelte, naar de SGP is gegaan. Geloof ik ook best in.
Licht off-topic, maar dat wordt vanaf volgend jaar ook een verschrikkelijk stukje kerkpolitiek op de generale synode. Ook he-le-maal geen zin in ;(
pi_211394836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Deze denkwijzes :D

Gewoon effe dreigen en ze bukken gewoon in Brussel hoor. Easy peasy.
Voor die mensen is de Brexit ook een groots succes
pi_211394838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik hoorde anders gisteren bij Nederland Kiest van een PVV-stemmer dat Geert misschien wel ging zorgen dat hij geen hypotheek meer hoefde te nemen om een huis te kopen, dan boeit die hele hypotheekrente ook niet meer.
Begreep jij dan ook maar een woord wat deze man zei?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211394839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik hoorde anders gisteren bij Nederland Kiest van een PVV-stemmer dat Geert misschien wel ging zorgen dat hij geen hypotheek meer hoefde te nemen om een huis te kopen, dan boeit die hele hypotheekrente ook niet meer.
Krijgen we dan ook gratis bier?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 november 2023 @ 09:17:43 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211394841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
laatze eerst maar eens flink gaan bouwen, die stikstof smoes kan nu van tafel
Vooral in luchtkastelen blijven geloven. Ik meen me te herinneren dat Omtzigt zo hamerde op fatsoenlijk bestuur, dus ik ben benieuwd hoe Wilders zijn onhaalbare plannen erdoor denkt te gaan drukken. Al lijkt daar weinig sprake van te zijn nu hij binnen een minuut na de exitpoll zijn partijprogramma al leek te verscheuren.
Huilen dan.
pi_211394846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:16 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Licht off-topic, maar dat wordt vanaf volgend jaar ook een verschrikkelijk stukje kerkpolitiek op de generale synode. Ook he-le-maal geen zin in ;(
Nee, dat gaat heel erg pijnlijk worden voor een groot deel van de CGK leden, vrees ik. En aangezien ik in de NGK (voorheen GKV) zit en we diverse 2GK kerken hebben waarin we samen kerken, zal het ook wel zijn effect hebben binnen ons kerkgenootschap. Inderdaad wat offtopic, al is het gedoe binnen de kerken ook altijd van invloed op de CU zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211394865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
laatze eerst maar eens flink gaan bouwen, die stikstof smoes kan nu van tafel
Helemaal niks bijbouwen. Er staan al genoeg huizen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211394871
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, Wilders gaat huizen weggeven? Bijzonder dat hij dat dan niet groot op posters in het hele land heeft gehangen...
Nou ja, het verkiezingsprogramma van de PVV heeft natuurlijk wel een hoog 'gratis geld' gehalte. Helaas ligt de site plat, maar het eigen risico afschaffen, de AOW leeftijd terug naar 65 jaar, verlagen van sociale huren, verhogen van het minimumloon en ga zo maar door kun je natuurlijk prima in je programma zetten als je die bakken geld ook ergens vandaan haalt. Bij de PVV is dat hooguit ontwikkelingshulp, maar dat is ook geen uitgavenpost die dergelijke maatregelen compenseert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211394888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het verkiezingsprogramma van de PVV heeft natuurlijk wel een hoog 'gratis geld' gehalte. Helaas ligt de site plat, maar het eigen risico afschaffen, de AOW leeftijd terug naar 65 jaar, verlagen van sociale huren, verhogen van het minimumloon en ga zo maar door kun je natuurlijk prima in je programma zetten als je die bakken geld ook ergens vandaan haalt. Bij de PVV is dat hooguit ontwikkelingshulp, maar dat is ook geen uitgavenpost die dergelijke maatregelen compenseert.
Ja, wordt lekker samenwerken met iemand die voor alles altijd op begrotingsdiscipline hamert en die daarom zelfs tegen de steunpakketten voor de energierekening stemde...
pi_211394903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dan moet daar maar mee gedreigd gaan worden in Brussel

dan kan het buigen of barsten worden
het ministerie stikstof kan weer de prullebak in
Daar zijn ze in de EU niet van onder de indruk hoor. Wij hebben hen harder nodig dan andersom
  donderdag 23 november 2023 @ 09:25:33 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar zijn ze in de EU niet van onder de indruk hoor. Wij hebben hen harder nodig dan andersom
nee dat geloof ik niet, zonder nederland klapt de EU, maar wat steviger dreigen dat mag best
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211394922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze zijn natuurlijk wel bang voor een sneeuwbaleffect.
pi_211394944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 09:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hier een link naar het verkiezingsprogramma die wel werkt:

https://energeia-binary-e(...)gsprogramma+2023.pdf

Kwam die via Google tegen, inhoud lijkt gelijk te zijn aan wat ik eerder op de PVV site zag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')