abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 02:47:37 #101
375570 crew  Cyan9
pi_211393514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet progressieven, want daar schaar ik mijzelf onder. Ik maak mij namelijk vooral zorgen over de rechten van vrouwen en homo's. 'Progressieven', volk dat Jan Blanke Boerenlul van alles verwijt, maar een oogje toeknijpt wanneer Europese steden volstromen met 'From the river to the sea' adepten. Er zelfs meelopen.
Maar ook dat laatste is vrijheid van meningsuiting, dus dat zou toch gewoon moeten kunnen? Even los wat je er zelf van vindt. Zo'n conflict mobiliseert altijd twee kanten, en welke kant je ook neemt, er zullen altijd verschillende motivaties zijn. Ik zal het bij mezelf houden, maar ik zie niet zo goed hoe dat gegeven een bedreiging is voor Nederland.

Maar wellicht ben ik gewoon een "foute" progressieveling. :D
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211393516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Weet je wat, Hats... zie me vooral als PVV'er als dat je beter doet voelen. :W :W
Waar heb jij opeens last van dan? Voor zover ik kan zien reageren mensen zeer normaal op je terwijl jij volledig van de rails gaat.
pi_211393517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar heb jij opeens last van dan? Voor zover ik kan zien reageren mensen zeer normaal op je terwijl jij volledig van de rails gaat.
Waarschijnlijk omdat je nu pas komt kijken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211393544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, woke en from the river to the sea zijn wat mij betreft weinig relevant in de Nederlandse politiek. Sorry als ik hiermee niet wat blijkbaar je stokpaardjes zijn bevestig. Hoe kom je erbij dat dit zo groot is hier? Moet zeggen dat dit soort niemandalletjes opblazen tot supernova vooral een rechts dingetje is. Waarom ga jij mee in dat soort frames? Wil je echt met droge ogen beweren dat dit soort nonissues voor de Nederlandse politiek een indicatie is van iets? Ik probeer je niet aan te vallen maar ik volg totįįl niet wat je probeert aan te tonen.

Dan kan je denk ik nog beter beweren dat de verandering van Zwarte Piet de druppel was die de emmer deed overlopen.
pi_211393724
37 zetels. :D :D De kiezer heeft gesproken, inmiddels hoop ik dan toch maar op een rechts kabinet. Wierd Duk en co zaten dus toch goed met hun analyses, er zijn stevigere rechtse oplossingen nodig dan jaren blijven vasthouden aan pappen en nathouden.
pi_211393745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je weet dat ik gelijk heb
Ik denk dat je inderdaad grotendeels gelijk hebt, ik zei het hier gisteren ook al: Links heeft niet door gehad hoe radicaal progressief D66 en GroenLinks de afgelopen jaren geweest zijn, dan kun je economisch wel goede plannen hebben maar met zulke radicale cultuurplannen schrik je mensen af. Die gaan liever de andere kant op.
pi_211393765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
37 zetels. :D :D De kiezer heeft gesproken, inmiddels hoop ik dan toch maar op een rechts kabinet. Wierd Duk en co zaten dus toch goed met hun analyses, er zijn stevigere rechtse oplossingen nodig dan jaren blijven vasthouden aan pappen en nathouden.
Het zal wel GLPVDA, VVD, NSC, D66 worden ben ik bang.

Met als gevolg een nog veel grotere ruk naar rechts de volgende verkiezingen, VVD zal daar binnen een half jaar de stekker uit trekken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 23 november 2023 @ 06:31:52 #108
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_211393768
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:29 schreef Resistor het volgende:

[..]

Met als gevolg een nog veel grotere ruk naar rechts de volgende verkiezingen, VVD zal daar binnen een half jaar de stekker uit trekken.
Ik denk PVV/VVD/NSC/BBB.
FRACTALISME | Vrije wil & Elastische correctie
fractalisme.nl
pi_211393771
quote:

[..]

Ben er ook nog steeds bang voor want ga liever over rechts dan door het midden. Maar met letterlijk een kwart van de Nederlandse zetels hoop je toch dat Dilan en Pieter het een kans geven.
pi_211393778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat je inderdaad grotendeels gelijk hebt, ik zei het hier gisteren ook al: Links heeft niet door gehad hoe radicaal progressief D66 en GroenLinks de afgelopen jaren geweest zijn, dan kun je economisch wel goede plannen hebben maar met zulke radicale cultuurplannen schrik je mensen af. Die gaan liever de andere kant op.
Als je dan hoort in het laatste debat dat Ouwehand vindt dat iedereen veganist moet worden, of Jetten die nog meer mensen naar Nederland wilt halen.
De enige partij aan de linkerkant die nog enigzins iets met asielbeleid/migratie wilde doen was de SP.
Als de PvdA voor een strikter asielbeleid was dan waren de de grootste geworden.

Als ik dat zo schrijf, misschien had de PvdA met de SP moeten samengaan.
pi_211393802
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als je dan hoort in het laatste debat dat Ouwehand vindt dat iedereen veganist moet worden, of Jetten die nog meer mensen naar Nederland wilt halen.
De enige partij aan de linkerkant die nog enigzins iets met asielbeleid/migratie wilde doen was de SP.
Als de PvdA voor een strikter asielbeleid was dan waren de de grootste geworden.

Als ik dat zo schrijf, misschien had de PvdA met de SP moeten samengaan.
Ja natuurlijk. Je kunt wel heel hard je vingers in je oren stoppen en schermen met Europese wetgeving maar wat vooral ontbreekt is de wil tot beperking van de instroom en daarbij ook naar Europa durven te stappen met die harde boodschap. En ook geen gezinshereniging en dat soort fratsen meer. Nederland wil richting het Deense model, het is 2 voor 12.

Rechts wil tot het gaatje gaan, links blijft roepen dat er niets aan de hand is. Hopelijk dient de huidige verkiezingsuitslag al een beetje als afschrikking voor migranten (alle typen migranten) om hier naartoe te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 06:49:02 ]
pi_211393835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Klopt, het is wat kort door de bocht om deze allemaal als racisten te beschouwen.

Daarentegen is het ook wat kort door de bocht om te beschouwen dat alle progressieve mensen dat denken/zeggen. En als disclaimer zeg ik er maar even bij dat ik niet beweer dat jij dit letterlijk zo heb gezegd, maar dat het in mijn optiek weldegelijk lijkt alsof je de progressieven ziet als een soort bron van alles wat er mis is met dit land. Ook redelijk generaliserend.
De “progressieven” in het linkse kamp hebben anders nog steeds geen idee hoe het kan dat ze gisteren afgeserveerd zijn door de PVV.

Terwijl bij NPO1 de analyse van de experts heel helder was; er lag een groot potentieel in een campagne die zich op sociaal-economisch vlak links opstelt maar op cultureel&immigratie vlak naar rechts leunt.

Wilders heeft die groep bereikt - want de 3 redenen die er werden gegeven om te stemmen op PVV waren respectievelijk immigratiebeleid, bestaanszekerheid en gezondheidszorg (IPSOS peiling bij RTL4).
Kortom, de PVV heeft voornamelijk met 2 “linkse” standpunten en 1 “rechtse” deze winst voor elkaar weten te boksen.

(En nee dit betekent niet dat de PVV niet radicaal is in zijn opvattingen naar immigranten etc toe bladiebla disclaimer voordat mensen daarover gaan beginnen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 07:03:34 ]
pi_211393864
Ja, laat ze maar over rechts gaan nu. Verschrikkelijk voor met name natuur en klimaat, maar je kunt Wilders nu gewoon niet negeren. Normaal ben ik van 'dat kan best zolang je geen 76 zetels hebt', maar aangezien ook binnen NSC en VVD deels dezelfde argumenten leven als binnen de PVV zijn dat gewoon die 76 zetels. Negeer de PVV nu en ze worden nog groter.

En dan maar hopen dat het kabinet valt voor ze teveel stuk hebben kunnen maken. Moet er toch niet aan denken dat de plannen van de (gelukkig vertrokken) Beertema op onderwijs worden uitgevoerd, bijvoorbeeld. Maar ik ben bang dat zo'n kabinet het nog wel verrassend lang vol gaat kunnen houden. Het is stabieler dan Rutte 1, waar de meest onbetrouwbare partner slechts gedoogde en zelfs een deel van het akkoord niet tekende. Nu is die onbetrouwbare partner dan de grootste in het kabinet, die zullen dat echt niet zo maar laten vallen.

Ben wel benieuwd hoeveel leden en ook kamerleden bij Omtzigt vertrekken als hij met Wilders in zee gaat, hij maakt dan de fout die het CDA nog niet te boven is gekomen. En als Bontenbal dan een beetje fris oppositie voert, kan het CDA zo weer gaan groeien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 november 2023 @ 07:15:57 #114
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211393891
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ok, ik wist dat ik oud was. Niet dat ik zó oud was. Ik woon verdomme in "Agga" :')
Nederlanders zeggen dan ook gewoon Den Haag of ‘s Gravenhage
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211393892
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 06:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Je kunt wel heel hard je vingers in je oren stoppen en schermen met Europese wetgeving maar wat vooral ontbreekt is de wil tot beperking van de instroom en daarbij ook naar Europa durven te stappen met die harde boodschap. En ook geen gezinshereniging en dat soort fratsen meer. Nederland wil richting het Deense model, het is 2 voor 12.

Rechts wil tot het gaatje gaan, links blijft roepen dat er niets aan de hand is. Hopelijk dient de huidige verkiezingsuitslag al een beetje als afschrikking voor migranten (alle typen migranten) om hier naartoe te komen.
Er is je al tig keer uitgelegd dat het niet zo makkelijk gaat. Waarom wil dat kwartje maar niet vallen? Onwil of onmacht?
pi_211393893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:09 schreef Hanca het volgende:
Ja, laat ze maar over rechts gaan nu. Verschrikkelijk voor met name natuur en klimaat, maar je kunt Wilders nu gewoon niet negeren. Normaal ben ik van 'dat kan best zolang je geen 76 zetels hebt', maar aangezien ook binnen NSC en VVD deels dezelfde argumenten leven als binnen de PVV zijn dat gewoon die 76 zetels. Negeer de PVV nu en ze worden nog groter.

En dan maar hopen dat het kabinet valt voor ze teveel stuk hebben kunnen maken. Moet er toch niet aan denken dat de plannen van de (gelukkig vertrokken) Beertema op onderwijs worden uitgevoerd, bijvoorbeeld. Maar ik ben bang dat zo'n kabinet het nog wel verrassend lang vol gaat kunnen houden. Het is stabieler dan Rutte 1, waar de meest onbetrouwbare partner slechts gedoogde en zelfs een deel van het akkoord niet tekende. Nu is die onbetrouwbare partner dan de grootste in het kabinet, die zullen dat echt niet zo maar laten vallen.

Ben wel benieuwd hoeveel leden en ook kamerleden bij Omtzigt vertrekken als hij met Wilders in zee gaat, hij maakt dan de fout die het CDA nog niet te boven is gekomen. En als Bontenbal dan een beetje fris oppositie voert, kan het CDA zo weer gaan groeien.
Je stelt je wel een beetje aan wat betreft natuur en klimaat, die postzegel aan land hier gaat er echt niet voor zorgen dat het ineens weer een graad minder warm wordt.

Er zijn ergere dingen lijkt me.
pi_211393897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er is je al tig keer uitgelegd dat het niet zo makkelijk gaat. Waarom wil dat kwartje maar niet vallen? Onwil of onmacht?
Laten we over een half jaartje verder spreken. Wat ga jij zeggen als het Geert ineens wel lukt?
pi_211393914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Laten we over een half jaartje verder spreken. Wat ga jij zeggen als het Geert ineens wel lukt?
Het hele punt is dat migratie een non-issue is. Het gaat helemaal niet om zulke immense aantallen (asielzoekers althans, arbeidsmigranten zijn een ander verhaal).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211393915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik durf er wel 100 euro op te zetten dat het niet lukt. Er zijn genoeg voorbeelden van landen dien dat hebben geprobeerd en hebben gefaald. En dan doel ik met name op het beperken van vrij verkeer van personen. Als dat het grote VK al niet lukte dan is Wilders helemaal kansloos. Nederland heeft veel minder te vertellen in de EU dan het VK destijds deed.
pi_211393919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je stelt je wel een beetje aan wat betreft natuur en klimaat, die postzegel aan land hier gaat er echt niet voor zorgen dat het ineens weer een graad minder warm wordt.

Er zijn ergere dingen lijkt me.
Zeker op het gebied van natuur stel ik me niet aan, de biodiversiteit in dit land loopt echt enorm snel terug, sneller dan iemand voor mogelijk had gehouden. Daar zijn nu ingrijpende maatregelen nodig, maar die kun je niet verwachten van een PVV-VVD-NSC kabinet.

Wat betreft klimaat heb je gelijk dat de directe invloed van Nederland beperkt is, maar het kabinet stuurt ook een afvaardiging naar de Europese Raad en die hebben dan wel weer behoorlijk veel invloed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211393926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het hele punt is dat migratie een non-issue is. Het gaat helemaal niet om zulke immense aantallen (asielzoekers althans, arbeidsmigranten zijn een ander verhaal).
Dat klopt en juist Pieter wil ook fors terug in de arbeidsmigranten. Dus in dat opzicht zijn ze ideale bondgenoten.
pi_211393939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat klopt en juist Pieter wil ook fors terug in de arbeidsmigranten. Dus in dat opzicht zijn ze ideale bondgenoten.
En daar gaat de VVD dan voor liggen. En Wilders stemt trouwens ook altijd rechtseconomisch, denk dat die ook helemaal niet zo'n zin heeft om arbeidsmigratie aan te pakken.
pi_211393941
quote:

[..]
Maar dat wil de VVD niet aanpakken (en de BBB trouwens evenmin). Die zijn veel te belangrijk voor hun doelgroep.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211393944
55 zetels voor alles wat links genoemd mag worden :')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211393952
quote:

[..]
Daar is geen meerderheid voor in de eerste kamer, want dat wil bbb en VVD niet.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 07:32:22 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211393957
quote:

[..]

Heb liever dat de PVV er voor gaat en dat dat finaal mislukt om eerlijk te zijn. Het sentiment is dat rechts het gaat oplossen, laat dat dan maar eens zien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211393961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar is geen meerderheid voor in de eerste kamer, want dat wil bbb en VVD niet.
Meerderheid eerste kamer misschien wel, maar dan moet je het over links regelen. 14 zetels PvdA/GL, 3 zetels SP, 3 zetels CU... probleem is dat er geen meerderheid in de beoogde coalitie voor zal zijn.

Over de Eerste Kamer gesproken: daar heeft Wilders dus een half jaar geleden nog maar 4 zetels gehaald... geeft de enorme wispelturigheid van de Nederlandse kiezer goed weer. VVD-NSC-PVV is maar 14 zetels in de eerste kamer, zelfs met de 16 van BBB komen ze niet aan een meerderheid.
pi_211393986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zeker op het gebied van natuur stel ik me niet aan, de biodiversiteit in dit land loopt echt enorm snel terug, sneller dan iemand voor mogelijk had gehouden. Daar zijn nu ingrijpende maatregelen nodig, maar die kun je niet verwachten van een PVV-VVD-NSC kabinet.

Wat betreft klimaat heb je gelijk dat de directe invloed van Nederland beperkt is, maar het kabinet stuurt ook een afvaardiging naar de Europese Raad en die hebben dan wel weer behoorlijk veel invloed.
Waarbij het een filosofische vraag is hoe erg het is als er minder biodiversiteit is hier. We hebben de afgelopen decennia ook overal adem kunnen halen.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:40:10 #129
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211393995
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb liever dat de PVV er voor gaat en dat dat finaal mislukt om eerlijk te zijn. Het sentiment is dat rechts het gaat oplossen, laat dat dan maar eens zien.
Maakt allemaal geen reet uit, als het mislukt staat er wel een nieuwe charlatan op waar het klootjesvolk achteraan huppelt, opgestookt door de mongolenmedia.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211394003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarbij het een filosofische vraag is hoe erg het is als er minder biodiversiteit is hier. We hebben de afgelopen decennia ook overal adem kunnen halen.
Ja, maar voedsel verbouwen zonder insecten wordt al lastig. Vraag maar aan China, waar ze in delen van het land al met de hand aan het bestuiven zijn omdat de insecten zijn verdwenen. En we kunnen wel ademhalen, maar juist het aantal longziektes als astma neemt evenredig toe met de afname van de biodiversiteit. Ademhalen wordt voor heel veel mensen dus wel steeds moeilijker in Nederland.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:42:59 #131
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211394015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar voedsel verbouwen zonder insecten wordt al lastig. Vraag maar aan China, waar ze in delen van het land al met de hand aan het bestuiven zijn omdat de insecten zijn verdwenen. En we kunnen wel ademhalen, maar juist het aantal longziektes als astma neemt evenredig toe met de afname van de biodiversiteit. Ademhalen wordt voor heel veel mensen dus wel steeds moeilijker in Nederland.
Bonusklacht: houtkachels want het gas is zo duur.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211394016
quote:

[..]
Voor die 2 tot 4 jaar zal dat toch allemaal wel meevallen. En dan komt er vast wel weer een links kabinet.
pi_211394017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Voor die 2 tot 4 jaar zal dat toch allemaal wel meevallen. En dan komt er vast wel weer een links kabinet.
Nou ja, weer. Dat is bijna 50 jaar geleden.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:45:27 #134
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211394031
quote:

[..]
Afbreken gaat veeeeeeel makkelijker en sneller dan opbouwen.
pi_211394033
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maakt allemaal geen reet uit, als het mislukt staat er wel een nieuwe charlatan op waar het klootjesvolk achteraan huppelt, opgestookt door de mongolenmedia.
Klopt hoor. En ooit beschaafde partijen gaan er gewoon in mee. Dus dank vooral de VVD en ooit het CDA voor dit heerlijke sentiment.
pi_211394044
quote:

[..]
Nee, dat zal niet meevallen, de Nederlanddse natuur staat momenteel echt op de rand van de afgrond en kan in de komende 4 jaar er zo overheen vallen. Verdwenen insectensoorten komen niet terug en dan mis je een heel deel van de bestuiving. Waardoor planten verdwijnen, waardoor er nog meer insecten verdwijnen.
pi_211394053
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat zal niet meevallen, de Nederlanddse natuur staat momenteel echt op de rand van de afgrond en kan in de komende 4 jaar er zo overheen vallen. Verdwenen insectensoorten komen niet terug en dan mis je een heel deel van de bestuiving.
Met dit soort rampscenario's kan ik niet zoveel. Er zijn wel ergere problemen. Vind ik althans en het grootste deel van Nederland met mij.
pi_211394061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Met dit soort rampscenario's kan ik niet zoveel. Er zijn wel ergere problemen. Vind ik althans en het grootste deel van Nederland met mij.
Het is geen rampscenario, het is iets wat iedereen met ogen gewoon kan zien.

Hoe vaak moet jij je voorruit van je auto of de koplampen nog schoonmaken omdat je niets meer ziet door het aantal dode insecten?
pi_211394068
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen rampscenario, het is iets wat iedereen met ogen gewoon kan zien.

Hoe vaak moet jij je voorruit van je auto of de koplampen nog schoonmaken omdat je niets meer ziet door het aantal dode insecten?
Nu je het zegt: Nooit eigenlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:52:31 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een bizarre uitspraak. Walgelijk zelfs. De democratie moet je verdedigen tegen... wat precies?
verdedigen tegen ambtenaren die niet woningen willen bouwen vanwege stikstof
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik denk zomaar dat Rutte en Wilders best door een deur kunnen.
Rutte heeft alleen last van serieuze werkers die lastige vragen stellen, daar had Rutte een pesthekel aan, niet van wilders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211394075
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Maar wel een non-issue als immigratie enorm opblazen. :')
pi_211394084
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar gaat de VVD dan voor liggen. En Wilders stemt trouwens ook altijd rechtseconomisch, denk dat die ook helemaal niet zo'n zin heeft om arbeidsmigratie aan te pakken.
Asiel is een ander verhaal, maar zo'n beetje iedere partij wilde arbeidsmigratie hard aanpakken. Ik verwacht dat de lobbyisten van de werkgevers al klaar staan.
Incelfrikandel
pi_211394090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nu je het zegt: Nooit eigenlijk.
Nee, want die insecten zijn weg en komen ook niet meer terug.
pi_211394093
Mijn afdronk is toch wel een beetje dat dit allemaal niet was gebeurd als Rutte op 1 april gewoon was afgetreden eigenlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:54:49 #145
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394095
quote:

[..]
en dat komt door de stikstof neem ik aan ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211394099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, want die insecten zijn weg en komen ook niet meer terug.
Toch vreemd dat ik zelfs de meest linkse politicus de hele campagne niet over uitstervende insecten heb gehoord dan.

Niet dat ik je verder niet geloof maar dit ineens als superbelangrijk benadrukken lijkt me ook wat onzinnig.
pi_211394102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Mijn afdronk is toch wel een beetje dat dit allemaal niet was gebeurd als Rutte op 1 april gewoon was afgetreden eigenlijk.
Mijn indruk is vooral dat dit niet was gebeurd als Ollongren niet met een zichtbaar velletje papier de deur uit was gelopen 2 jaar geleden.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:57:08 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211394105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
laatste kabnet was voor hemde nekslag toen was iedereen hem echt spuuugzat
pi_211394106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Asiel is een ander verhaal, maar zo'n beetje iedere partij wilde arbeidsmigratie hard aanpakken. Ik verwacht dat de lobbyisten van de werkgevers al klaar staan.
De VVD en BBB (grootste in de Eerste Kamer) willen absoluut niks doen tegen arbeidsmigratie. D66 trouwens ook niet.
  donderdag 23 november 2023 @ 07:57:20 #150
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211394109
Om toch maar even antwoord op de vraag van Etto, de PVV is zo groot door een paar factoren:

Xenofobie, de basis van de partij, goed voor zeker 20 zetels
Zwakte en te vroeg pieken door NSC en BBB, nog een zetel of 10
Amateurisme van de VVD, de overige zetels, vooral in combi met Geert-light

Gelukkig nog steeds minder dan 25% die op deze idioot hebben gestemd, want een idioot blijft het. onhaalbare xenofobe, niet op feiten gebaseerde standpunten, gecombineerd met een sociaal Sinterklaas programma. Onbetaalbaar en volstrekt onhaalbaar. Hoeveel lukt geert economisch en staatsrechtelijk stuk te maken, dat is eigenlijk het meest interessantste vraagstuk.

Het meest sneue is dat de niet-xenofobe Geert-kiezer er geen meter op vooruit gaat. Die gaat geen extra centjes, geen plotselinge woning, geen voor hem begrijpelijke maatschappij krijgen. Die is nog steeds een laag opgeleide armoedzaaier in een achteraf flatje met Marrokkaanse buren die herrie maken.

Onze maatschappij heeft meer voor die armoedzaaiers gedaan dan welk land dan ook, maar ja, zoals altijd is afgunst een slechte raadgever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')