Heb liever dat de PVV er voor gaat en dat dat finaal mislukt om eerlijk te zijn. Het sentiment is dat rechts het gaat oplossen, laat dat dan maar eens zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 06:29 schreef Resistor het volgende:
[..]
Het zal wel GLPVDA, VVD, NSC, D66 worden ben ik bang.
Met als gevolg een nog veel grotere ruk naar rechts de volgende verkiezingen, VVD zal daar binnen een half jaar de stekker uit trekken.
Meerderheid eerste kamer misschien wel, maar dan moet je het over links regelen. 14 zetels PvdA/GL, 3 zetels SP, 3 zetels CU... probleem is dat er geen meerderheid in de beoogde coalitie voor zal zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar is geen meerderheid voor in de eerste kamer, want dat wil bbb en VVD niet.
Waarbij het een filosofische vraag is hoe erg het is als er minder biodiversiteit is hier. We hebben de afgelopen decennia ook overal adem kunnen halen.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeker op het gebied van natuur stel ik me niet aan, de biodiversiteit in dit land loopt echt enorm snel terug, sneller dan iemand voor mogelijk had gehouden. Daar zijn nu ingrijpende maatregelen nodig, maar die kun je niet verwachten van een PVV-VVD-NSC kabinet.
Wat betreft klimaat heb je gelijk dat de directe invloed van Nederland beperkt is, maar het kabinet stuurt ook een afvaardiging naar de Europese Raad en die hebben dan wel weer behoorlijk veel invloed.
Maakt allemaal geen reet uit, als het mislukt staat er wel een nieuwe charlatan op waar het klootjesvolk achteraan huppelt, opgestookt door de mongolenmedia.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb liever dat de PVV er voor gaat en dat dat finaal mislukt om eerlijk te zijn. Het sentiment is dat rechts het gaat oplossen, laat dat dan maar eens zien.
Ja, maar voedsel verbouwen zonder insecten wordt al lastig. Vraag maar aan China, waar ze in delen van het land al met de hand aan het bestuiven zijn omdat de insecten zijn verdwenen. En we kunnen wel ademhalen, maar juist het aantal longziektes als astma neemt evenredig toe met de afname van de biodiversiteit. Ademhalen wordt voor heel veel mensen dus wel steeds moeilijker in Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarbij het een filosofische vraag is hoe erg het is als er minder biodiversiteit is hier. We hebben de afgelopen decennia ook overal adem kunnen halen.
Bonusklacht: houtkachels want het gas is zo duur.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar voedsel verbouwen zonder insecten wordt al lastig. Vraag maar aan China, waar ze in delen van het land al met de hand aan het bestuiven zijn omdat de insecten zijn verdwenen. En we kunnen wel ademhalen, maar juist het aantal longziektes als astma neemt evenredig toe met de afname van de biodiversiteit. Ademhalen wordt voor heel veel mensen dus wel steeds moeilijker in Nederland.
Voor die 2 tot 4 jaar zal dat toch allemaal wel meevallen. En dan komt er vast wel weer een links kabinet.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar voedsel verbouwen zonder insecten wordt al lastig. Vraag maar aan China, waar ze in delen van het land al met de hand aan het bestuiven zijn omdat de insecten zijn verdwenen. En we kunnen wel ademhalen, maar juist het aantal longziektes als astma neemt evenredig toe met de afname van de biodiversiteit. Ademhalen wordt voor heel veel mensen dus wel steeds moeilijker in Nederland.
Nou ja, weer. Dat is bijna 50 jaar geleden.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor die 2 tot 4 jaar zal dat toch allemaal wel meevallen. En dan komt er vast wel weer een links kabinet.
Afbreken gaat veeeeeeel makkelijker en sneller dan opbouwen.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor die 2 tot 4 jaar zal dat toch allemaal wel meevallen. En dan komt er vast wel weer een links kabinet.
Klopt hoor. En ooit beschaafde partijen gaan er gewoon in mee. Dus dank vooral de VVD en ooit het CDA voor dit heerlijke sentiment.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen reet uit, als het mislukt staat er wel een nieuwe charlatan op waar het klootjesvolk achteraan huppelt, opgestookt door de mongolenmedia.
Nee, dat zal niet meevallen, de Nederlanddse natuur staat momenteel echt op de rand van de afgrond en kan in de komende 4 jaar er zo overheen vallen. Verdwenen insectensoorten komen niet terug en dan mis je een heel deel van de bestuiving. Waardoor planten verdwijnen, waardoor er nog meer insecten verdwijnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met dit soort rampscenario's kan ik niet zoveel. Er zijn wel ergere problemen. Vind ik althans en het grootste deel van Nederland met mij.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet meevallen, de Nederlanddse natuur staat momenteel echt op de rand van de afgrond en kan in de komende 4 jaar er zo overheen vallen. Verdwenen insectensoorten komen niet terug en dan mis je een heel deel van de bestuiving.
Het is geen rampscenario, het is iets wat iedereen met ogen gewoon kan zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met dit soort rampscenario's kan ik niet zoveel. Er zijn wel ergere problemen. Vind ik althans en het grootste deel van Nederland met mij.
Nu je het zegt: Nooit eigenlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen rampscenario, het is iets wat iedereen met ogen gewoon kan zien.
Hoe vaak moet jij je voorruit van je auto of de koplampen nog schoonmaken omdat je niets meer ziet door het aantal dode insecten?
verdedigen tegen ambtenaren die niet woningen willen bouwen vanwege stikstofquote:Op donderdag 23 november 2023 00:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een bizarre uitspraak. Walgelijk zelfs. De democratie moet je verdedigen tegen... wat precies?
Rutte heeft alleen last van serieuze werkers die lastige vragen stellen, daar had Rutte een pesthekel aan, niet van wildersquote:Op donderdag 23 november 2023 01:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik denk zomaar dat Rutte en Wilders best door een deur kunnen.
Maar wel een non-issue als immigratie enorm opblazen.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met dit soort rampscenario's kan ik niet zoveel. Er zijn wel ergere problemen. Vind ik althans en het grootste deel van Nederland met mij.
Asiel is een ander verhaal, maar zo'n beetje iedere partij wilde arbeidsmigratie hard aanpakken. Ik verwacht dat de lobbyisten van de werkgevers al klaar staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daar gaat de VVD dan voor liggen. En Wilders stemt trouwens ook altijd rechtseconomisch, denk dat die ook helemaal niet zo'n zin heeft om arbeidsmigratie aan te pakken.
Nee, want die insecten zijn weg en komen ook niet meer terug.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nu je het zegt: Nooit eigenlijk.
en dat komt door de stikstof neem ik aan ?quote:Op donderdag 23 november 2023 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik zelfs de meest linkse politicus de hele campagne niet over uitstervende insecten heb gehoord dan.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want die insecten zijn weg en komen ook niet meer terug.
Mijn indruk is vooral dat dit niet was gebeurd als Ollongren niet met een zichtbaar velletje papier de deur uit was gelopen 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Mijn afdronk is toch wel een beetje dat dit allemaal niet was gebeurd als Rutte op 1 april gewoon was afgetreden eigenlijk.
laatste kabnet was voor hemde nekslag toen was iedereen hem echt spuuugzatquote:Op donderdag 23 november 2023 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Mijn afdronk is toch wel een beetje dat dit allemaal niet was gebeurd als Rutte op 1 april gewoon was afgetreden eigenlijk.
De VVD en BBB (grootste in de Eerste Kamer) willen absoluut niks doen tegen arbeidsmigratie. D66 trouwens ook niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 07:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Asiel is een ander verhaal, maar zo'n beetje iedere partij wilde arbeidsmigratie hard aanpakken. Ik verwacht dat de lobbyisten van de werkgevers al klaar staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |