Probeer de verde pinsa oesterzwam van AH merk eens, die zijn echt enorm lekkerquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:05 schreef Karzai het volgende:
Pizza tonijn straks, moeders had een grote pan erwtensoep gemaakt die eet ik morgen en twee bakjes vries ik in. Later in de week nog een keer pizza
[ afbeelding ]
Er had wat meer energie in de OP gestoken kunnen worden.quote:
Dat kloptquote:Op woensdag 22 november 2023 01:27 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Er had wat meer energie in de OP gestoken kunnen worden.
Gegeten aardappels met jus, doperwtjes/worteltjes, gehaktbal.
Nee joh. Maak er eens een soep of puree van om het goed te proeven.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké pastinaak is een overrated groente. Smaakt als wortels, alleen veel duurder. Wel lekker, maar te duur met een goedkoop alternatief
Jaja barbaar
Moeilijk- doen- groentequote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee joh. Maak er eens een soep of puree van om het goed te proeven.
Jammer dat je het niet jouw ding is, maar nu weet je dat!quote:Op woensdag 22 november 2023 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moeilijk- doen- groente
Puree vind ik echt naar eten. De textuur ervan vind ik niks
Soep kan, maar eigenlijk vind ik die groente te duur voor.
Het is gewoon niet mijn groente. Ben een simpele barbaar.
Ach, boerenkool is ook niet mijn dingquote:Op woensdag 22 november 2023 14:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jammer dat je het niet jouw ding is, maar nu weet je dat!
Ik vind pastinaak wel lekker, in combinatie met andere knolgroente zoals aardappelen, zoete aardappel of knolselderij. Liefst geroosterd in de oven
Lekker roosteren in de oven met kruiden/specerijen naar eigen smaak.
Rabarber vind ik dus echt niet lekkerquote:Op woensdag 22 november 2023 14:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach, boerenkool is ook niet mijn ding
en het is niet vies, ik vind alleen de prijs-smaakverhouding niet goed.
Het is leuk om soms iets te proberen wat je niet kent. Op die manier heb ik bijvoorbeeld ook rabarber leren kennen en dat vind ik heerlijk. Gewoon groentes die ik van huis uit niet ken en dan een receptje opzoeken. Alleen maar leuk. Of nieuwe recepten met bekende groentes.
En eerlijk is eerlijk: ik kook voor mijn vrienden echt lekker en goed. Alleen voor mezelf gewoon erg saai (vaak geen eens kruiden) Daarom ook in dit topic. Inspiratie!
Geen flauw idee eigenlijkquote:Op woensdag 22 november 2023 14:41 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Rabarber vind ik dus echt niet lekker![]()
En waarom zou je voor jezelf geen lekkere kruiden gebruiken? Gewoon doen, je leeft maar 1 x en eten moet je toch.
Ja, dit topic vind ik ook vaak fijn voor de inspiratie
Lekker bezig!quote:Op woensdag 22 november 2023 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geen flauw idee eigenlijk
Dit weekend eens die kruidenkast uitzoeken, want ik heb echt heel erg veelTwee kookboeken met goedkope, gemakkelijke, vegetarische recepten. Die zijn best lekker, er ook eens bij pakken
Morgen eens een weekmenu maken en a.d.h.v dat boodschappen doen
Wat fijn, weer samen thuis!quote:Op woensdag 22 november 2023 18:15 schreef Blues het volgende:
Voor @:golfer (die weer thuis is) en mezelf een kip-groente-rijst soep in elkaar gedraaid, lekker met brood om te soppen
![]()
[ afbeelding ]
Fijn dat hij weer thuis is !quote:Op woensdag 22 november 2023 18:15 schreef Blues het volgende:
Voor @:golfer (die weer thuis is) en mezelf een kip-groente-rijst soep in elkaar gedraaid, lekker met brood om te soppen
![]()
[ afbeelding ]
Was het geslaagd? Recept ziet er lekker uit.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:30 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond zuurkool volgens dit recept:
https://deliciousmagazine(...)ool-met-rookworst-2/
Het was lekker, maar de zuurkool was niet meer zo zuur als ik gewend ben.quote:Op woensdag 22 november 2023 21:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was het geslaagd? Recept ziet er lekker uit.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er stond bijna fazant op het menu
De hond was net te langzaam
Welkom thuis...(denk ik), succes met kokkerellen en eet smakelijk met wat het maar geworden isquote:Op donderdag 23 november 2023 08:47 schreef anndb het volgende:
Ham kaas croissant. Handje blauwe bessen.
Vanavond word nog behelpen, morgen worden boodschappen pas geleverd en uit eten zit er vanavond niet in. Denk spaghetti met tonijn/tomatensaus (arrabiata) of iemand een ander lekker idee met spullen die iedereen wel op voorraad heeft?
Welkom thuis!quote:Op donderdag 23 november 2023 08:47 schreef anndb het volgende:
Ham kaas croissant. Handje blauwe bessen.
Vanavond word nog behelpen, morgen worden boodschappen pas geleverd en uit eten zit er vanavond niet in. Denk spaghetti met tonijn/tomatensaus (arrabiata) of iemand een ander lekker idee met spullen die iedereen wel op voorraad heeft?
Vind je het (al) leuk om te doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:46 schreef Blues het volgende:
Ik had weer gekookt![]()
Moet niet gekker worre![]()
Geen foto!
Gebakken aardappelschijfjes met p/z gerookte paprikapoeder en wat fijngesneden sjalot meegebakken, gebakken kipfilet in een cornflakesjasje en appelmoes met stukjes appel erbij.
Wasen @:golfer at bord leeg
![]()
![]()
Ik ben benieuwd naar de variant wurst/patate maar ik denk ook dat ik em niet zo leuk ga vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 19:04 schreef borisz het volgende:
Hele dag gewerkt en nog wat energie over.
[ afbeelding ]
Wel te lui om te koken. Dus het werd bovenstaand.
Weekend is begonnen.
Ja hoor, best leuk, als t niet te lang duurt/ingewikkeld is ivm lang staan dat ik niet meer kan.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind je het (al) leuk om te doen?
Goed hoor, zelf de kip gepaneerd i.p.v. een kipkrokant schnitzel opwarmen
Ah ik dacht het omdat je gebakken kipfilet in cornflakes jasje zei ipv kipkrokant schnitzel.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoor, best leuk, als t niet te lang duurt/ingewikkeld is ivm lang staan dat ik niet meer kan.
Hoe kom je er bij dat ik dat zelf heb gepaneerd?😁
Deze versie vinden we goed te doen, zolang het geen geperst vlees is maar eckt een dikke filet is. Er is nogal veel verschil in die dingen.
Ik had ook gado gado maar dan van zo’n verspakket van de ah, was best lekker.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:19 schreef Molo het volgende:
Gado gado en sateh van biefstuk met ketjapsaus en satehsaus erbij
Laat dinertje na wat borrelhapjes vanavond (kaastengels waar je inmiddels overal mee doodgegooid wordt)
quote:
quote:Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, ff opzoeken wat t is.
quote:
Hij was erg lekkerquote:Op donderdag 23 november 2023 23:31 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
De Gouden Carolus ken ik als een smakelijk bier, deze ziet er spannender uit. Proost!
Dat ziet er goed uitquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:42 schreef Karzai het volgende:
Bordje bami met zuur, gemaakt door een SUrinaamse collega die gister met pensioen ging
[ afbeelding ]
Is dat een burger gemaakt van Old Amsterdam, of met een plak Old Amsterdam erop?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:39 schreef golfer het volgende:
Blues had al dagen visioenen van McDonalds burgers en aangezien die niet bij ons bezorgen is ze nu zelf naar de McDrive gereden om daar voor mij een single big tasty burger en voor haarzelf een homestyle crispy old Amsterdam burger te halen. En daarbij voor ons samen een grote portie Franse friet met fritessaus.
Dat laatste! Het is een crispy Chicken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:01 schreef Molo het volgende:
Is dat een burger gemaakt van Old Amsterdam, of met een plak Old Amsterdam erop?
Ah! Zal het eens proberen als ik weer eens veel te laat van werk naar huis scheurquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat laatste! Het is een crispy Chicken.
Vond die lekker, ook de saus
Die burger spreekt me ook al een tijdje aan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat laatste! Het is een crispy Chicken.
Vond die lekker, ook de saus
Is ook veel te duur. 9.10 voor die burger... maar ja zo eens in het half jaar wel lekkerquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:27 schreef Sarabi het volgende:
Die burger spreekt me ook al een tijdje aan.
Normaal hou ik niet van McDonald's en is het te duur voor wat het is, maar deze klinkt wel goed
Ja die prijzen zijn debiel wel hequote:Op vrijdag 24 november 2023 18:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die burger spreekt me ook al een tijdje aan.
Normaal hou ik niet van McDonald's en is het te duur voor wat het is, maar deze klinkt wel goed
quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:25 schreef Magica het volgende:
[..]
Ik had ook gado gado maar dan van zo’n verspakket van de ah, was best lekker.
Vanavond ga ik dit proberen
https://deliciousmagazine(...)sto-gehaktballetjes/
¤9.10 voor een burger van de Mac Donaldsquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Is ook veel te duur. 9.10 voor die burger... maar ja zo eens in het half jaar wel lekker
Ohhh zijn die een beetje oké?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:20 schreef Molo het volgende:
Zo dat ziet er goed uit!
Hier net rotirollen gehaald bij de Kippie, lekker makkelijk
Bizar toch?!quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:56 schreef mascara-klodder het volgende:
¤9.10 voor een burger van de Mac Donalds![]()
Die ken ik dan weer niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Bizar toch?!
Die van de sparerib express zijn helemaal gek geworre.
https://www.spareribexpress.com/menu/#angus-beef-burger
Wat een prijzen zeg, bouw mijn eigen burgertje welquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Bizar toch?!
Die van de sparerib express zijn helemaal gek geworre.
https://www.spareribexpress.com/menu/#angus-beef-burger
Komen die niet gewoon van de groothandel?quote:Op zaterdag 25 november 2023 14:47 schreef littlemindy het volgende:
Ik ben verslaafd aan de krabpootjes van de visboer![]()
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk echt geen Surinaamse roti, maar wel lekker jaquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhh zijn die een beetje oké?
De loempia van Kippie is
Zou kunnen, maar ze smaken er niet minder omquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Komen die niet gewoon van de groothandel?
Is ook zo, voor je portemonnee kun je ze ook in een doos bij de Amazing Oriental kopen en zelf even door de frituurpan slaanquote:Op zaterdag 25 november 2023 15:30 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ze smaken er niet minder om
quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:23 schreef Molo het volgende:
Ben dit aan het koken
Stiekem toch veel meer werk dan gedacht
Beter smaakt het goed
Maak het niet veganistisch trouwens, komt o.a. nog kaas bij want lekker
https://www.rachelama.com(...)gine-amp-walnut-ragu
Wel net Keith Floyd uitgehangen en hakt er goed in met mijn vermoeide bek
Wat een fijn receptquote:Op zaterdag 25 november 2023 17:23 schreef Molo het volgende:
Ben dit aan het koken
Stiekem toch veel meer werk dan gedacht
Beter smaakt het goed
Maak het niet veganistisch trouwens, komt o.a. nog kaas bij want lekker
https://www.rachelama.com(...)gine-amp-walnut-ragu
Wel net Keith Floyd uitgehangen en hakt er goed in met mijn vermoeide bek
Welk cijfer zou je geven?quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Uit eten geweest bij het Landal parkrestaurant met hele fam. Alleen foto's gemaakt van eten van vriend en mij.
Carpaccio van oesterzwam:
[ link | afbeelding ]
Proeverij van wild:
[ link | afbeelding ]
Steak pepersaus:
[ link | afbeelding ]
Zalm met krokante huid en chimichurri:
[ link | afbeelding ]
Appeltaart mess:
[ link | afbeelding ]
Cheesecake, amarena kers en citroensorbet:
[ link | afbeelding ]
8. Zalm was wel gaar maar nog zacht en de huid was echt krokant. Plus ze hadden een wildmenu (bv biefstuk en sukade van hert met stoofpeer en rode kool in port en wildproeverij) en nog veel op t menu dat ik niet verwacht had voor een parktent. Hele cocktail- en 2 speciaalbierkaarten En ze kwamen luid zingend aan met vuurwerk, kaarsen en toetjesquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Welk cijfer zou je geven?
(Wetende dat het een Landal restaurant is)
Klinkt prima!quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
8. Zalm was wel gaar maar nog zacht en de huid was echt krokant. Plus ze hadden een wildmenu (bv biefstuk en sukade van hert met stoofpeer en rode kool in port en wildproeverij) en nog veel op t menu dat ik niet verwacht had voor een parktent. Hele cocktail- en 2 speciaalbierkaarten En ze kwamen luid zingend aan met vuurwerk, kaarsen en toetjes
Aanrader, is echt enorm lekkerquote:Op zaterdag 25 november 2023 18:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een fijn recept![]()
Alleen dan met rijst of naan of pita oid voor mij.
Niceeeeeeeequote:Op zaterdag 25 november 2023 22:01 schreef Stoorzendert het volgende:
Broodje kebab van de grill![]()
Kebab:
- 1kg gehakt
- Verse koriander
- Verse peterselie
- 1 groene peper
- Kerriepoeder
- Karwijzaad
- 2 tenen knoflook
- Chilivlokken
- 1 ei
- 1 rode ui
Alles megafijn gehakt en door het gehakt gefriemeld, daarna het gehakt in delen nog eens fijn gehakt.
Verder op een mini Turks broodje met wat rode ui, paprika, tomaat en versgemaakte tzadziki![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb altijd walnoten in huis want walnootquote:Op zondag 26 november 2023 01:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Aanrader, is echt enorm lekker![]()
![]()
Zit wel wat meer walnoot doorheen hier, want walnoot
Beetje off topic vraag, ik ken alleen vezelrijke diëten. Wat kan de reden zijn om juist een vezelarm dieet te moeten volgen?quote:Op zondag 26 november 2023 17:00 schreef golfer het volgende:
De komende dagen moet ik een vezelarm dieet volgen, dus vanavond wordt het gebakken krielaardappeltjes, gekookte worteltjes en kabeljauwhaasfilet uit het rookoventje.
Ik krijg woensdag een colonoscopie (darmonderzoek) en dan moet de boel daar zo leeg mogelijk zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 17:06 schreef capricia het volgende:
Beetje off topic vraag, ik ken alleen vezelrijke diëten. Wat kan de reden zijn om juist een vezelarm dieet te moeten volgen?
Oh, dat begrijp ik ja.quote:Op zondag 26 november 2023 17:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik krijg woensdag een colonoscopie (darmonderzoek) en dan moet de boel daar zo leeg mogelijk zijn.
Yups, eziclen om te laxeren.quote:Op zondag 26 november 2023 17:11 schreef capricia het volgende:
Oh, dat begrijp ik ja.
Heel veel succes woensdag!
Heb je ook van die vieze drankjes die je van te voren moet drinken?
Sterkte. En nogmaals heel veel succes. Leuk is anders.quote:
quote:Op zondag 26 november 2023 17:00 schreef golfer het volgende:
De komende dagen moet ik een vezelarm dieet volgen, dus vanavond wordt het gebakken krielaardappeltjes, gekookte worteltjes en kabeljauwhaasfilet uit het rookoventje.
Ik dacht al.quote:
quote:Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik dacht al.
Als je leeg moet zijn is vezelarm niet zo goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 26-11-2023 20:12:25 ]
Simpel maar klinkt prima!quote:Op zondag 26 november 2023 18:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Wilde wandelen maar het regende dus naar een horecagelegenheid gereden voor chocomel en monchougebakje gedeeld.
[ link | afbeelding ]
Vnv koken m'n zussen 3-gangen. Nou ja, simpel Italiaans geloof ik. Caprese, pasta en ik vermoed k&k tiramisu
quote:Op zondag 26 november 2023 18:25 schreef Blues het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De 1e gang kwam tegelijk met de 2equote:(plus brood en camembert en sriracha?) en toetje bleek Hertog ijs met spuitroom
![]()
Zo maar aan de thee met bonbons, hamka's, pepernoten en borrelnootjes. Ook een goede combi.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Verhuis jij maar gewoon naar hier in de buurt. Lijkt me beterquote:Op maandag 27 november 2023 00:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanmiddag: getoast desem met kaas, augurk, spek, sla
Avond: witlof met witte wijn en gorgonzola, 'aardappelanders' :p gratin, aardappels sous vide gegaard met spekjes, room, en gebakken ui. Dit alles met witte wijn en veel kaas in een ovenschaal. Dessert tonka infused dulce de leche met haagen dasz chocolade ijs.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb bij hem en zijn vrouw gewoond. Superongelukkig destijds. Maar ik ben altijd wel goed gevoed.quote:Op maandag 27 november 2023 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Verhuis jij maar gewoon naar hier in de buurt. Lijkt me beter
Ziet er heerlijk uitquote:Op zaterdag 25 november 2023 23:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ] pasta met ragu en verse tomaat
Heerlijk dit soort eten.. ga ik zeker een keer proberen. Heb je misschien ook het recept van de tzatziki?quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:01 schreef Stoorzendert het volgende:
Broodje kebab van de grill![]()
Kebab:
- 1kg gehakt
- Verse koriander
- Verse peterselie
- 1 groene peper
- Kerriepoeder
- Karwijzaad
- 2 tenen knoflook
- Chilivlokken
- 1 ei
- 1 rode ui
Alles megafijn gehakt en door het gehakt gefriemeld, daarna het gehakt in delen nog eens fijn gehakt.
Verder op een mini Turks broodje met wat rode ui, paprika, tomaat en versgemaakte tzadziki![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
- dun gesneden komkommer (pitjes wegsnijden)quote:Op maandag 27 november 2023 12:41 schreef lojanda het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort eten.. ga ik zeker een keer proberen. Heb je misschien ook het recept van de tzatziki?
Topquote:Op maandag 27 november 2023 12:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
- dun gesneden komkommer (pitjes wegsnijden)
- 200gr Griekse yoghurt
- Fijngesneden of geperste knoflook
- zout / peper
- beetje citroensap
- paar blaadjes fijngehakte munt
- beetje olijfolie
Rundvlees (in dit geval riblap maar staart is nog mooier), in oven bruinen, flink wat ui bakken in een pan, en dan soffrito, tomaat en rode wijn er bij, laurier, knoflook, eventueel wat tijm of rozemarijn (had ik nu volgens mij niet, dit komt nu uit de vriezer). Vlees bij de rest, geheel uren of dagen laten sudderen.quote:Op maandag 27 november 2023 12:39 schreef lojanda het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uitwil je het recept delen?
Erg lekker, met honingquote:Op maandag 27 november 2023 14:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Net wat levertjes in de airfryer gegooid
Recept genoteerdquote:Op maandag 27 november 2023 13:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Rundvlees (in dit geval riblap maar staart is nog mooier), in oven bruinen, flink wat ui bakken in een pan, en dan soffrito, tomaat en rode wijn er bij, laurier, knoflook, eventueel wat tijm of rozemarijn (had ik nu volgens mij niet, dit komt nu uit de vriezer). Vlees bij de rest, geheel uren of dagen laten sudderen.
Verhoudingen grofweg 2 delen rund / 1 deel wijn / 1 deel soffrito / 1 deel tomaat
Edit; en pasta is van de Jumbo, la place. Op het laatst wat verse tomaat toegevoegd.
quote:Op maandag 27 november 2023 16:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond: bloemkoolrijst uit de oven, restantje gebakken krielaardappels en eerst in kippenbouillon gepocheerde stukje kippendijfilet die daarna nog even aan de buitenkant worden gekaramelliseerd.
Lekkerder dan ons maaltje gok ikquote:Op maandag 27 november 2023 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Home made plaatpizza…
Wel eens geprobeerd om je burgers zelf te maken? Lekkerste die ik ooit zelf gemaakt heb was ossehaas in combinatie met entrecote door de gehaktmolen te draaienquote:Op maandag 27 november 2023 23:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
BurgerVarkensgehakt, ui, knoflook, la chinata, Worcestershiresaus, nootmuskaat. Met augurk, sla, gebakken ui, ketchup en mayo. Basic burger bolletje van de Jumbo.
Edit en kaas natuurlijk
vandaag weerquote:Op maandag 27 november 2023 14:18 schreef junkiesietze het volgende:
Gister https://sophieglutenvrij.(...)s-uit-de-slowcooker/ weer gemaakt, vanvond restje met rijst
Hoe heb je die kebab gebakken? In een contactgrill of grillpan?quote:Op maandag 27 november 2023 12:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
- dun gesneden komkommer (pitjes wegsnijden)
- 200gr Griekse yoghurt
- Fijngesneden of geperste knoflook
- zout / peper
- beetje citroensap
- paar blaadjes fijngehakte munt
- beetje olijfolie
Een helequote:Op dinsdag 28 november 2023 17:41 schreef Karzai het volgende:
Blimy its gonna be hot, gooi er een hele madame jeanette in
[ afbeelding ]
Hele bol knoflook , ui en kip even aanbraden met wat kerrie
[ afbeelding ]
Daarna tomaat , aardappel , peper die laat ik heel, en erwtjes erbij
[ afbeelding ]
Contactgrill. Maar op de BBQ zou nog beter zijnquote:Op dinsdag 28 november 2023 18:18 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Hoe heb je die kebab gebakken? In een contactgrill of grillpan?
Als toetje denk ik. Die zou ik niet als eerste opetenquote:
De burger patty is zelf gemaakt. Vroeger wel eens gehakt zelf gemalen, maar dat is gedoe, mijn slager kan dat veel beter. Ik krijg varkensgehakt wat hij doet als hij voor zijn worsten bezig is, niet te fijn maar ook niet dat er nog halve stukken in zitten.quote:Op maandag 27 november 2023 23:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wel eens geprobeerd om je burgers zelf te maken? Lekkerste die ik ooit zelf gemaakt heb was ossehaas in combinatie met entrecote door de gehaktmolen te draaienGenoeg vet van de entrecote en heerlijk rode sappige burger
Is wel beetje te duur om het ieder weekend te doen denk ik
Dat is ook goed, die te stevige burgers moet je ook niet hebben. Maar ook niet te los. Er gaat niks boven een goeie burger, snel klaar en lekkerquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De burger patty is zelf gemaakt. Vroeger wel eens gehakt zelf gemalen, maar dat is gedoe, mijn slager kan dat veel beter. Ik krijg varkensgehakt wat hij doet als hij voor zijn worsten bezig is, niet te fijn maar ook niet dat er nog halve stukken in zitten.
Lekker! Halloumi moet ik ook eens etenquote:Op dinsdag 28 november 2023 22:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Salade, linzen, rucola, halloumi, olijven, tomaat.
Poah, kon ook best minder aflopen.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:44 schreef Karzai het volgende:
ik was gisteren vergeten het vuur onder mijn prutje uit te zetten en kwam daar midden in de nacht achter toen ik naar de wc moest.
Dus vandaag niet nog een bordje, maar moest deze kostbare etenswaar helaas weggooien![]()
vanavond vissticks, gebakken aardappeltjes en een salade
Gaarne een uitgebreide recensie!quote:Op woensdag 29 november 2023 13:28 schreef Karzai het volgende:
Mijn ontmaagding komt eraan kapsalon besteld
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 november 2023 13:29 schreef Morgane89 het volgende:
Ja, volgens mij heb ik het ook nog nooit gegeten. Alleen een semigezonde zelfgemaakte versie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Doe je aan intermittent fasting/OMAD of liep het gewoon zo?quote:Op woensdag 29 november 2023 13:29 schreef Molo het volgende:
Hier eens koffie fixen en iets te eten, nog niets op vandaag
Tot vier uur zitten doorwerken dus na kind op school bonjouren maar even terug gekropen. En nu tikje vertieft maar koffie zo gaat wel helpenquote:Op woensdag 29 november 2023 13:30 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Doe je aan intermittent fasting/OMAD of liep het gewoon zo?
Ik had net twee bruine bolletjes met ovenkroketten
Zo dan, heb je wel geluk gehad zeg.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:44 schreef Karzai het volgende:
ik was gisteren vergeten het vuur onder mijn prutje uit te zetten en kwam daar midden in de nacht achter toen ik naar de wc moest.
Dus vandaag niet nog een bordje, maar moest deze kostbare etenswaar helaas weggooien![]()
vanavond vissticks, gebakken aardappeltjes en een salade
Hoe lang zou @Karzai erover doen om m pikaan te maken?quote:Op woensdag 29 november 2023 13:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo dan, heb je wel geluk gehad zeg.
Ben benieuwd of de kapsalon voor herhaling vatbaar is geweest.
Ik vind die krokante frikandellen juist lekkerquote:Op woensdag 29 november 2023 13:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Tot vier uur zitten doorwerken dus na kind op school bonjouren maar even terug gekropen. En nu tikje vertieft maar koffie zo gaat wel helpen
Structuur zou beter zijn uiteraard
En lekker! Ik was zo dom om mijn dochter gisteren krokante frikandellen te laten meenemen voor in de Airfryer maar vond het zelf niet te eten. Kroketten daarentegen![]()
Ben nog op zoek naar de Lidl kroketletter maar loop m helaas steeds mis. Briljant iets dat voor ons thuis als hartige snackmensen
Ja ik hou eigenlijk ook niet van frikandellen dus dit had geen verrassing moeten zijn voor mezelfquote:Op woensdag 29 november 2023 13:36 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik vind die krokante frikandellen juist lekker
Die vind ik prima te doenquote:Op woensdag 29 november 2023 13:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ah dan snap ik het.
Kroketten uit de airfryer moet ik ook nog eens proberen
Straks maar een doosje halen bij de Lidl.
Ik vind het altijd zo'n enorme bak met eten eenquote:Op woensdag 29 november 2023 13:44 schreef Karzai het volgende:
Tis echt een gigantische bak binnen een kwartiertje klaar
, de vriendelijke meneer vroeg of ik er sambal bij wilde
[ afbeelding ]
Hoppa! Sambal hoort er trouwens bij maar veel willen dat niet, vandaar dat ze het vragen.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:49 schreef Karzai het volgende:
Shoarmavlees is mals en met de gesmolten kaas en patatten zeer smaakvol. Ik geef deze kapsalon een 9 uit 10, te krijgen bij snackcorner hoek bilderdijkstraat en kinkerstraat te amsterdam
En is dat dan hetzelfde als een viandel?quote:Op woensdag 29 november 2023 13:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Waar zijn overigens krokante frikandellen te vinden?
Lidlquote:Op woensdag 29 november 2023 13:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Waar zijn overigens krokante frikandellen te vinden?
Jaquote:Op woensdag 29 november 2023 14:01 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
En is dat dan hetzelfde als een viandel?
Zo, jij kunt er weer even tegenaanquote:Op woensdag 29 november 2023 13:44 schreef Karzai het volgende:
Tis echt een gigantische bak binnen een kwartiertje klaar
, de vriendelijke meneer vroeg of ik er sambal bij wilde
[ afbeelding ]
Mooi, dank voor de beschrijvingquote:Op woensdag 29 november 2023 13:49 schreef Karzai het volgende:
Shoarmavlees is mals en met de gesmolten kaas en patatten zeer smaakvol. Ik geef deze kapsalon een 9 uit 10, te krijgen bij snackcorner hoek bilderdijkstraat en kinkerstraat te amsterdam
quote:Op woensdag 29 november 2023 17:22 schreef golfer het volgende:
Ik mag weer gewoon eten.![]()
Dus Friet van het Hoes, gebakken Duitse biefstukjes en appelmoes.
Ja iets als inquote:
Oké.. ik had er nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 29 november 2023 18:29 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ja iets als in
Een frikandel met gegrilde groenten, bacon en barbecue saus.
Ik ben heel erg benieuwd
quote:Op donderdag 30 november 2023 12:41 schreef Molo het volgende:
Wat is een Fjord cracker?
Hier skyr met aardbeienjam als lunch
Oe volkoren rogge, lekker is dat!quote:Op donderdag 30 november 2023 12:42 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.plus.nl/produ(...)a1406515ed90a40edfcf
Smaakte gevuld eitje salade heel anders dan gewone eiersalade?quote:Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef Blues het volgende:
VK boterham met gevuldeitjesaladeFjord cracker met pure hagelslag een banaan thee en koffie en water
Vanaaf een döner kebab voor g en voor mij een Lahmacun van onze Turkse vriendin bij de foodtruck.
De appie daar verderop is weer open en geupgrade na een brand, dus ook even wat boodschappen daar.
Ik vind t lekker! Beetje extraquote:Op donderdag 30 november 2023 13:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Smaakte gevuld eitje salade heel anders dan gewone eiersalade?
Ben benieuwd, ik vind gewone eiersalade k&k niet boeiend namelijk.
Ik zal em eens proberenquote:Op donderdag 30 november 2023 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind t lekker! Beetje extrakerrie
Wij nemen dit altijd koud mee, dus net in elkaar gezet en opgewarmd.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef Blues het volgende:
Vanaaf een döner kebab voor g en voor mij een Lahmacun van onze Turkse vriendin bij de foodtruck.
Zolang laten staan?quote:Op donderdag 30 november 2023 21:57 schreef Sarabi het volgende:
La Trappe dubbel uit 2010
[ afbeelding ]
Wij zijn zelf niet zo goed in bieren bewaren maar deze hebben we vorige week van iemand gekregenquote:
Beidequote:Op vrijdag 1 december 2023 15:51 schreef golfer het volgende:
Vanavond: vers uit de keuken van de na de brand, geheelvernieuwde Albert Heijn in Haarlem een kant-en-klare maaltijd: Pappardella met creamy bacon en Grana Padano.![]()
En, omdat het een dag later nog lekkerder is, ben ik vanmiddag al begonnen om voor morgen van scratch af aan een erwtensoep met rookworst in elkaar aan het zetten.
Ik heb vandaag ook zin in ribsquote:Op vrijdag 1 december 2023 08:48 schreef Karzai het volgende:
koffie, kwark, banaan en een mandarijn
vanavond spareribs, aardappeltjes en een salade
[ afbeelding ]
hmm ik heb wel een like gegeven maar ik houd niet zo van bloemkool, ik hoop dat het gesmaakt heeftquote:Op zaterdag 2 december 2023 13:22 schreef Molo het volgende:
Oeeeee lekker met dit weer!
Hier net boterham met bloemkoolnuggets op van de Lidl. Best lekker!
Ik hou wel van bloemkool, smaakte er ook heel erg naarquote:Op zaterdag 2 december 2023 13:29 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm ik heb wel een like gegeven maar ik houd niet zo van bloemkool, ik hoop dat het gesmaakt heeft
Gewoon een eigen dichter hebbenquote:Op zaterdag 2 december 2023 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hou wel van bloemkool, smaakte er ook heel erg naar
Zo even wat fatsoenlijks aantrekken en dan samen met dichter borstplaat en speculaasjes kopen bij de bakker hier
quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gewoon een eigen dichter hebben![]()
Dat klinktquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Koffie met aroma's/smaakjes.
Vanavond dinner for one. Is soort gourmetten maar met individuele grills. Veel vlees, eieren en ik zie zo wel wat allemaal.
Holtkampquote:Op zaterdag 2 december 2023 16:07 schreef Molo het volgende:
De beroemde banketbakkerij Holtkamp heeft nu ook crompouces, met eigen befaamde banketbakkersroom
[ afbeelding ]
Zo even uitproberen!
¤2,99quote:Op zaterdag 2 december 2023 16:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Holtkampmoet goed zijn.
Kostte die? 25 euro?![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2023 15:34 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus de gisteren al door mij gemaakte erwtensoep met rookworst. Samen met een stukje roggebrood met daarop gerookt Indisch spek.
Prijs valt me mee. Had wel lekkerder verwacht dan grootproducer Van Maanen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 16:36 schreef Molo het volgende:
[..]
¤2,99
En ja, was lekker! Die van Van Maanen wel nóg lekkerder IMHO
Was het ook! Veels te gek maar allemaal zo lekker dat ik weer veels te veel op heb natuurlijk.quote:
Ik ook, roerei van gemaakt met nog tomaat erbijquote:Op zaterdag 2 december 2023 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dure week, dus een broodje ui en ei
Lekkerquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:50 schreef Magica het volgende:
[..]
Ik ook, roerei van gemaakt met nog tomaat erbij
Ziet er goed uit, al snij ik zelf de uien heel fijn. Dan blijft het vlees wat meer bij elkaar.quote:
Daarna goed geslapen?quote:Op zondag 3 december 2023 00:26 schreef Molo het volgende:
Kersen op de Taart van @:sarabi opengetrokken
Heftig! Lekker is ie, zit m wel voorzichtig te nippen
Heel verstandig... Ik was wat minder voorzichtig en dacht daarna ook nog even de andere 2 te moeten proevenquote:Op zondag 3 december 2023 00:26 schreef Molo het volgende:
Kersen op de Taart van @:sarabi opengetrokken
Heftig! Lekker is ie, zit m wel voorzichtig te nippen
Weet niet of dat officieel volgens kenners 'mag', maar heb de helft terug gezet in de koelkast voor vanavondquote:
3 van zulke bieren achter elkaar? Wowquote:Op zondag 3 december 2023 14:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Heel verstandig... Ik was wat minder voorzichtig en dacht daarna ook nog even de andere 2 te moeten proeven
Tonkatsu curry? Lekker sowieso!quote:Op zondag 3 december 2023 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Mw. MM komt net thuis van het Westergasfabriek terrein met voor mij Takoyaki (Japanse inktvisballetjes, al op voordat ik bedacht er een foto van te maken..) en dit Japanse gerecht:
[ afbeelding ]
Dank voor de waarschuwing…quote:Op zondag 3 december 2023 14:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Heel verstandig... Ik was wat minder voorzichtig en dacht daarna ook nog even de andere 2 te moeten proeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |