abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211369959
quote:
FvD-leider Baudet op hoofd geslagen in Gronings café, verdachte aangehouden

Forum voor Democratie-lijsttrekker Thierry Baudet is in een Gronings café op zijn hoofd geslagen met een bierfles. Het is de tweede keer in korte tijd dat Baudet is aangevallen.

De politicus was in het café voor een verkiezingsbijeenkomst, samen met andere (kandidaat-)Kamerleden van zijn partij. Er is een verdachte aangehouden.

FvD laat op het sociale medium X weten dat Baudet naar het ziekenhuis in Groningen is gebracht. "Zojuist heeft een traumachirurg Thierry Baudet behandeld in het UMCG. Hij is met een bierfles op zijn achterhoofd geslagen en tevens net naast zijn oog op de rand van zijn slaap geraakt."

Volgens FvD raakte ook een beveiliger gewond aan zijn gezicht. De partij heeft besloten om een ander campagne-evenement in Zwolle vanavond af te gelasten.

Op X laten andere politici van zich horen. Premier Rutte noemt in een post op X de aanval "totaal onacceptabel". Rutte: "Ik zei het eerder en herhaal het nu stevig: van politici blijf je af. Altijd."

BBB-leider Caroline van der Plas spreekt van een "walgelijke en laffe aanval opnieuw tegen Thierry Baudet. Geweld is onacceptabel! Sterkte voor Thierry gewenst!." "Geweld is altijd onacceptabel. In een democratie bestrijden we elkaar met woorden en deze aanval valt op geen enkele manier te rechtvaardigen. Veel sterkte gewenst", schrijft GroenLinks-PvdA-voorman Frans Timmermans.

"Absoluut en volledig onacceptabel om Baudet (alweer) fysiek aan te vallen en te verwonden. Dit raakt de democratie hard. We lijken niets geleerd te hebben van 2002 en Pim Fortuyn", meldt Pieter Omtzigt van NSC. "Beveilig die man eindelijk voldoende verdorie!", reageert PVV-leider Geert Wilders.

Ook de lijsttrekkers van CDA, ChristenUnie, SP, Volt, Denk en de Partij voor de Dieren veroordelen op X het geweld tegen Baudet.

"Wie denkt hiermee iets te bereiken is niet goed snik. Wie journalisten, rechters of volksvertegenwoordigers aanvalt, schaadt de democratie. Laat deze belaging ook vervolgd worden", schrijft ook fractieleider Jan Paternotte van D66.

Bijna een maand geleden werd Baudet bij een bezoek aan de Universiteit Gent op zijn hoofd geslagen met een paraplu. Hij hield daar toen een lichte hersenschudding aan over en legde zijn campagne een paar dagen stil.

https://nos.nl/artikel/24(...)erdachte-aangehouden
twitter
pi_211369980
Slecht van die beveiliging zeg. Stonden die te slapen ofzo.
pi_211369999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:13 schreef ReplaR het volgende:

[..]
2, dpg media en mediahuis.
*3

Je vergeet Bertelsmann, eigenaar van o.a RTL
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211370095
Ongeacht hoe je ook over Baudet denkt, met communisten moet je geen medelijden hebben

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211370097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:08 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee hoor, 1 pot nat.

77 mensen vermoorden is hetzelfde als iemand met een bierflesje slaan? Koekoek.
pi_211370112
Oh Wilders is de volgende als ik het goed begrepen heb

twitter
pi_211370121
Maar echt erg verder. Snel verbieden.
pi_211370124
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:12 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
?
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:17:47 #9
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211370152
Is deze al gedeeld?

https://www.sikkom.nl/act(...)-hoofd-28762161.html

Er was dus overduidelijk geen flesje bij betrokken maar met de vuist.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_211370197
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:17 schreef Mickytjuh het volgende:
Is deze al gedeeld?

https://www.sikkom.nl/act(...)-hoofd-28762161.html

Er was dus overduidelijk geen flesje bij betrokken maar met de vuist.
Onderaan staat:

quote:
Disclaimer
Naar aanleiding van deze video dachten wij: er is geen fles in het spel. Dat blijkt wel het geval te zijn en is daarom aangepast in het artikel. Excuses voor het misverstand.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211370214
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:00 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Lekker victim shaming. Die antifa idioten hebben bewust een 15 jarige naar voren geschoven.

Links staat steeds meer voor geweld verheerlijking. Die idioten zouden het liefst weer terug gaan naar 40-45.
Dit posten binnen een week nadat rechtse mafketels met veel goedkeuring hebben staan rellen op een kinderfeestje. Echt jongen die gepantserde plaat voor je kop.

De extremen in dit land zijn al een paar jaar maffer aan het worden en je bent imho nogal een kansloze kleuter als je doet alsof de PvdA en VVD daarvoor zouden staan.

De meest bekende politieke randdebiel die deze verharding heeft aangemoedigd kreeg deze week trouwens een flesje tegen zijn hoofd geslagen. Hopelijk zien we van hem ook een koerswijziging.
pi_211370240
Die kroeg eigenaar mag dus ook een boete verwachten voor het binnenlaten en een biertje verstrekken van/aan een minderjarige. Of was de selectie door de huurder?
pi_211370268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:31 schreef qajariaq het volgende:
Die kroeg eigenaar mag dus ook een boete verwachten voor het binnenlaten en een biertje verstrekken van/aan een minderjarige. Of was de selectie door de huurder?
Café The Cabin was jaren geleden al berucht. Pension erboven verhuurt kamers per uur en beneden zat altijd wat tokkievolk.
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:42:09 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211370330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit posten binnen een week nadat rechtse mafketels met veel goedkeuring hebben staan rellen op een kinderfeestje. Echt jongen die gepantserde plaat voor je kop.

De extremen in dit land zijn al een paar jaar maffer aan het worden en je bent imho nogal een kansloze kleuter als je doet alsof de PvdA en VVD daarvoor zouden staan.

De meest bekende politieke randdebiel die deze verharding heeft aangemoedigd kreeg deze week trouwens een flesje tegen zijn hoofd geslagen. Hopelijk zien we van hem ook een koerswijziging.
Verzonnen vergelijking, bron dat het dezelfde mensen zijn?

Dat deel klopt, de extremen nemen toe, maar de linksextremen krijgen gewoon goedkeuring, zie ook dit topic.

En jij draagt net zo bij aan de demonisering met je "politieke randdebiel" lekker progressief verbindend en tolerant weer O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211370346
Als dit nou was gebeurd bij iemand die niet bij een partij zat die constant andere mensen staat op te jutten om vooral andere lastig te vallen dan had ik misschien nog wat medelijden kunnen veinzen.

Boontje komt om zijn loontje.
pi_211370366
quote:

Links staat steeds meer voor geweld verheerlijking. Die idioten zouden het liefst weer terug gaan naar 40-45.
Doe normaal man. Links is een grote groep, die bevat academici, arbeiders, huismoeders, boomknuffelaars, studenten etc. En, idd, ook een groepje extremisten, scheer aub niet de hele club over één kam. 99% van wat je als links kan beschouwen keurt dit geweld volledig af.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 21-11-2023 21:50:13 ]
Цой жив
pi_211370379
quote:

[..]
Lekker victim shaming. Die antifa idioten hebben bewust een 15 jarige naar voren geschoven.

Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:48:57 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211370391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Doe normaal man. Links is een grote groep, die bevat academici, arbeiders, huismoeders, boomknuffelaars, studenten etc. En, idd, ook een groepje extremisten, scheer aub niet de hele club over één kam. 99% van wat je als links kan beschouwen keurt dit geweld volledig af.
Opzich heb je gelijk, maar aan de andere kant is alles rechts van de SP alijd meteen EXTREEM RECHTS!!!!!

Zo werkt het helaas, beetje overheen lezen helpt en niet alles te letterlijk nemen.
Get woke, go broke!
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:49:42 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211370396
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:44 schreef Document1 het volgende:
Als dit nou was gebeurd bij iemand die niet bij een partij zat die constant andere mensen staat op te jutten om vooral andere lastig te vallen dan had ik misschien nog wat medelijden kunnen veinzen.

Boontje komt om zijn loontje.
KOZP mag dus gewoon kapotgeslagen worden; jouw manier van redeneren hoor :').
Get woke, go broke!
pi_211370399
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]
maar aan de andere kant is alles rechts van de SP alijd meteen EXTREEM RECHTS!!!!!

Lul niet zo dom
Цой жив
  dinsdag 21 november 2023 @ 17:50:34 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211370403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Lul niet zo dom
Jij begon :6.
Get woke, go broke!
pi_211370429
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Jij begon :6.
Waar begin ik mee?
Vertel mij dan wie degenen zijn die zeggen dat alles rechts van de SP extreem rechts is.
Цой жив
pi_211370434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
KOZP mag dus gewoon kapotgeslagen worden; jouw manier van redeneren hoor :').
Ik twijfel zelfs of dit geen vooropgezet plan is. Waar zijn de foto’s van een bebloed en kapot gezicht. Baudet in zijn beste dagen had dit compleet uitgemolken, ik vind het verdacht stil.
pi_211370475
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Verzonnen vergelijking, bron dat het dezelfde mensen zijn?

Dat deel klopt, de extremen nemen toe, maar de linksextremen krijgen gewoon goedkeuring, zie ook dit topic.

En jij draagt net zo bij aan de demonisering met je "politieke randdebiel" lekker progressief verbindend en tolerant weer O+.
Ik heb geen idee wat je bedoeld met die eerste zin.

In die tweede zin doe je net alsof het omgedraaid niet zo is. Oogkleppen op.

Tolerantie vereist naar mijn inzien intolerantie tegen intolerante mensen.
pi_211370539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..].

Tolerantie vereist naar mijn inzien intolerantie tegen intolerante mensen.
En daarmee praat je dit gedrag goed. In een beschaving probeer je rekening te houden met een ander.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211370558
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:52 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik twijfel zelfs of dit geen vooropgezet plan is. Waar zijn de foto’s van een bebloed en kapot gezicht. Baudet in zijn beste dagen had dit compleet uitgemolken, ik vind het verdacht stil.
Dat lijkt me ook niet, maar net als gisteren blijf ik het herhalen: de heisa eromheen is schromelijk overdreven. Dat er trouwens nog wat sensatiegeiten op X zelfs op zoek zijn naar het adres van de ouders van de verdachte, vind ik minstens zo ziek.
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:05:28 #27
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211370561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:24 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Onderaan staat:
[..]

Dat hebben ze dan ninja edit aangepast. Want toen ik er op klikte stond er nog dat er geen flesje in het spel bleek.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_211370579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook niet, maar net als gisteren blijf ik het herhalen: de heisa eromheen is schromelijk overdreven. Dat er trouwens nog wat sensatiegeiten op X zelfs op zoek zijn naar het adres van de ouders van de verdachte, vind ik minstens zo ziek.
Dat jij dit blijft herhalen is ziek.
pi_211370588
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
En nu een steekhoudend argument?
pi_211370595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
77 mensen vermoorden is hetzelfde als iemand met een bierflesje slaan? Koekoek.
In Wapland is dat hetzelfde ja. Totaal los van de realiteit staan ze, die lui.
En nee, ik stem niet links, voordat die erin wordt gegooid door de wappies
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_211370596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Maar hoe zit het met je aantijgingen dat "Die antifa idioten bewust een 15 jarige naar voren geschoven hebben", is daar ergens een bron van te vinden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211370601
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Dat hebben ze dan ninja edit aangepast. Want toen ik er op klikte stond er nog dat er geen flesje in het spel bleek.
TS heeft de OP aangepast waar deze video in stond die jij kennelijk hebt gemist.

twitter
pi_211370602
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Denk het ook, ze zeggen zelf ook dat ze er eerst naast zaten. :)
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:09:52 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211370607
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar hoe zit het met je aantijgingen dat "Die antifa idioten bewust een 15 jarige naar voren geschoven hebben", is daar ergens een bron van te vinden?
Gast lul niet zo dom.
Hij is niet belaagd door iemand van de gereformeerde kerk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211370618
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ad.nl. Woordvoerder van antifa eist de aanslag op.
pi_211370624
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jullie zijn toch die welbekende groep van liefde, licht en verbinding? Wonderlijk genoeg heb ik daar nog nooit wat van gemerkt in de praktijk.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_211370633
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:11 schreef DjDaano het volgende:

[..]
is in feite kinderarbeid
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:13:40 #38
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211370646
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:09 schreef Nober het volgende:

[..]
TS heeft de OP aangepast waar deze video in stond die jij kennelijk hebt gemist.

[ twitter ]
Dat is niet hetzelfde filmpje
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Denk het ook, ze zeggen zelf ook dat ze er eerst naast zaten. :)
Ja super stom dat het nu net is of ik lieg en zo.

Maar da was nie
pi_211370662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:12 schreef jodenzoon het volgende:

[..]
is in feite kinderarbeid
Vandaar ook al die kindindoctrinatie in het geloof en op school over klimaat en lgalfabet.
pi_211370729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:46 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat.
Net zoals rechts ook geen homogene groep is, is links er ook in diverse smaken.

Een VVD-erbis is geen FvD-er, een SP-er is geen GL-er.
pi_211370740
quote:

[..]
Dit stond er in het AD:

quote:
De 15-jarige behoort bij de antifascistische groep AFA Noord, claimt de extreem-linkse groepering zelf. ‘Deze jongen heeft gehandeld vanuit overtuiging'.

Een woordvoerder van Antifascistische Actie (AFA) Noord claimt dat de 15-jarige inderdaad tot de Antifa-beweging behoort. ,,Wij verstoren en blokkeren bijeenkomsten in onze strijd tegen fascisme en rechts-extremisme. Deze jongen heeft gehandeld vanuit zijn overtuiging en gebruik gemaakt van de mogelijkheid.”

Of het een vooropgezet plan was om Baudet aan te vallen, wil de woordvoerder niet zeggen, maar Antifa staat ‘niet altijd’ afwijzend tegenover gebruik van geweld. ,,Juist Baudets woorden leiden tot geweld. Genoeg is genoeg.”

Hoe serieus de claim van AFA Noord is, is nog de vraag. De 15-jarige is iemand met waarschijnlijk de nodige mentale problemen en wellicht zeer makkelijk beïnvloedbaar. De politie is nog volop bezig met het verhoor.
Zeggen dat ie lid was van dat clubje mafklappers is niet hetzelfde als iets opeisen. Helemaal als er expliciet bij staat dat ie niet wilde zeggen of er sprake van een vooropgezet plan was. Al ruikt het er wel naar, het is niet hetzelfde :)
pi_211370758
quote:

[ twitter ]
Beter als haar zelf, vreselijke heks
pi_211370794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:23 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Dit stond er in het AD:
[..]
Zeggen dat ie lid was van dat clubje mafklappers is niet hetzelfde als iets opeisen. Helemaal als er expliciet bij staat dat ie niet wilde zeggen of er sprake van een vooropgezet plan was. Al ruikt het er wel naar, het is niet hetzelfde :)
Als een woordvoerder van die mafklappers dit al zegt dan kan ik de rest zelf wel invullen.
pi_211370819
quote:

[..]
Het AD is daar wel iets genuanceerder over dan jij.
pi_211370826
Wel bizar dat één politicus drie keer een flinke klap krijgt. Nu met een bierflesje, daarvoor met een paraplu en hij had ook al een klap van de molen gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2023 18:33:18 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 18:34:23 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211370835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Als een woordvoerder van die mafklappers dit al zegt dan kan ik de rest zelf wel invullen.
Dat is het probleem hè, dat je van alles invult en daar vervolgens verontwaardigd gaat zitten doen als zou het zo gegaan zijn als jij verzonnen voor jezelf ingevuld hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211370841
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:33 schreef Sodemieters het volgende:
een klap van de molen gehad
Maar hij is daardoor niet naar de maan gegaan toch?
pi_211370855
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat kan, maar door die eigen invulling deel je hier wel informatie die niet helemaal juist is, op basis waarvan anderen ook weer kunnen gaan invullen. Voor we het weten heeft die dader tentakels als tenen waar pasfoto's van Kaag als nagels opzitten.. Lijkt me niet zo handig.
pi_211370858
quote:

[ twitter ]
Dilan zegt dat Wilders geen geld voor kerncentrales wil uitgeven.

Dat is gewoon een leugen. PVV pleit al langere tijd voor kernenergie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')