waar staan ze preices op 17 dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/laatste-peiling/
Niet als ik hier kijk.
https://eenvandaag.avrotr(...)litiek/zetelpeiling/
Hier 23, en NSC op 26.
't Is dus maar net naar welke peilingen je kijkt.
Maar goed, we gaan het zien, morgen. Denk dat heel veel mensen bij peilingen niet zeggen dat ze PVV gaan stemmen, maar het wel doen.
Zal wel van een week geleden zijn geweest. Desalniettemin verschilt het naar welke peiling je kijkt.quote:
Nee, ook niet. Als je uit je nek lult, wat iedereen kan gebeuren, wees dan gewoon zo eerlijk om het ook toe te geven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Zal wel van een week geleden zijn geweest. Desalniettemin verschilt het naar welke peiling je kijkt.
sinds de aankondiging van de samenwerking en bekendmaking Timmermans staan ze tussen de 21-27.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Zal wel van een week geleden zijn geweest. Desalniettemin verschilt het naar welke peiling je kijkt.
De mensen die klaar zijn met Rutte zitten voor een heel deel gewoon bij NSC, daar kan de PvdA-GL niet zo veel aan doen. Ze zijn nu 1 dag voor de verkiezingen nog kandidaat om de grootste te worden, dat waren ze nooit geweest als ze niet samen waren gegaan. Je hebt zelfs meer aan 27 zetels PvdA-GL dan aan 19 zetels PvdA en 10 zetels GL, ondanks dat je dan 2 zetels meer hebt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens vind ik het succes van de linkse samenwerking ook maar tegenvallen. De winst is op zich vrij beperkt als je bedenkt hoe veel mensen er klaar waren met Rutte c.s., dus ze mogen bij roodgroen alsnog wel eens goed in de spiegel kijken wat ze gemist hebben.
Simpel, ze hakken niet genoeg op buitenlanders in welke vorm dan ook.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens vind ik het succes van de linkse samenwerking ook maar tegenvallen. De winst is op zich vrij beperkt als je bedenkt hoe veel mensen er klaar waren met Rutte c.s., dus ze mogen bij roodgroen alsnog wel eens goed in de spiegel kijken wat ze gemist hebben.
Die bovenste zie je toch echt de 2de kamer met 17 zetels voor GL/pvda.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Als je uit je nek lult, wat iedereen kan gebeuren, wees dan gewoon zo eerlijk om het ook toe te geven.
Als je beide niet wil heb je gewoon pech, aangezien altijd 1 van beide en waarschijnlijk gewoon beide in de coalitie zal moeten komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Dus de beste manier om strategisch te stemmen als je geen PVDAGL of VVD wil, is PVV.
Dat is de huidige zetelverdeling in de Tweede Kamer, Einstein. De peiling van 18-11 zet ze op 23.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Die bovenste zie je toch echt de 2de kamer met 17 zetels voor GL/pvda.
Staat boven 18-11
I know. Maar als je liever niet wil dat ze de grootste worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je beide niet wil heb je gewoon pech, aangezien altijd 1 van beide en waarschijnlijk gewoon beide in de coalitie zal moeten komen.
Dat is de huidige kamerquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Die bovenste zie je toch echt de 2de kamer met 17 zetels voor GL/pvda.
Staat boven 18-11
Waarom niet? Als een newbie een beter verhaal heeft over bestaanszekerheid dan een partij die daar al vijftig jaar zijn best voor doet, dan ben ik van mening dat je daar wel degelijk wat aan kan doen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:
De mensen die klaar zijn met Rutte zitten voor een heel deel gewoon bij NSC, daar kan de PvdA-GL niet zo veel aan doen.
Vanwege zijn bijna heilige status. Dat is vooral door de pers. Het verhaal over bestaanszekerheid is namelijk totaal niet beter bij NSC dan bij PvdA-GL, inhoudelijk gaat die laatste natuurlijk veel verder. Omtzigt pakt geen stemmen op basis van de inhoud of zijn verhaal over bestaanszekerheid, maar op basis van imago en status.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als een newbie een beter verhaal heeft over bestaanszekerheid dan een partij die daar al vijftig jaar zijn best voor doet, dan ben ik van mening dat je daar wel degelijk wat aan kan doen.
Maurice de Hond, de man die Omtzigt en BBB een absolute meerderheid "peilde" nog niet zo lang gelden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de huidige zetelverdeling in de Tweede Kamer, Einstein. De peiling van 18-11 zet ze op 23.
Ah, niet gezien. Maar goed, dan zijn het er dus 23 en PVV 26quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is de huidige kamer![]()
Bovenaan moet je de 2e optie kiezen. Anders staat BBB ook op 1 en doet zelfs Gundogan nog mee.
Terwijl ook het afgelopen kabinet gewoon weer stappen heeft gezet rond migratie die verdomde lastig liggen bij de achterban van CU en D66 en weer de randen van de wetgeving opzoeken of over gaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verwacht dat VVD gewoon weer de premier mag leveren, met vervolgens grotendeels GL beleid als compromis. En dan NSC er bij om de indruk te geven dat zaken nu echt anders zullen gaan. En dan kunnen we weer een paar jaar doorgaan zoals de afgelopen jaren.
Wilders zei het gisteren wel goed toen Jetten opperde dat we geen migratie probleem hebben, maar een VVD probleem. VVD ging er tegen in dat de D66 juist de schuldige is, en Wilders zei vervolgens iets in de trant van: ‘jullie hebben allebei gelijk omdat de VVD de laatste jaren voornamelijk D66 beleid aan het uitvoeren was’. En zo kwam het op mij ook over afgelopen jaren. Hoop echt dat dat deze keer niet weer gaat gebeuren, maar dan met GL.
Het resultaat is tot nu toe zeer matig en een gemiste kans. Maar alsnog wel duidelijk beter dan bij de vorige verkiezingen (maar die hielden ook echt niet over…).quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
In die oude peiling wel ja. Niet in de meest recente.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ah, niet gezien. Maar goed, dan zijn het er dus 23 en PVV 26
Tja, we zijn nu 3 dagen verder. Maar het wil nog niets zeggen. Populair en spannend praten bij 1 debatje, helpt je nog niet aan de overwinning. We gaan het zien morgen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In die oude peiling wel ja. Niet in de meest recente.
Als VVD de premier wil leveren zullen ze toch echt de grootste moeten worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verwacht dat VVD gewoon weer de premier mag leveren, met vervolgens grotendeels GL beleid als compromis. En dan NSC er bij om de indruk te geven dat zaken nu echt anders zullen gaan. En dan kunnen we weer een paar jaar doorgaan zoals de afgelopen jaren.
Wilders zei het gisteren wel goed toen Jetten opperde dat we geen migratie probleem hebben, maar een VVD probleem. VVD ging er tegen in dat de D66 juist de schuldige is, en Wilders zei vervolgens iets in de trant van: ‘jullie hebben allebei gelijk omdat de VVD de laatste jaren voornamelijk D66 beleid aan het uitvoeren was’. En zo kwam het op mij ook over afgelopen jaren. Hoop echt dat dat deze keer niet weer gaat gebeuren, maar dan met GL.
Niet per definitie denk ik, gok dat ook zoiets wel te onderhandelen is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als VVD de premier wil leveren zullen ze toch echt de grootste moeten worden.
Dan heb ik nieuws voor je: Dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet per definitie denk ik, gok dat ook zoiets wel te onderhandelen is.
Denk dat ze dan alsnog niet gaan regeren eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan heb ik nieuws voor je: Dat gaat niet gebeuren.PVDA de grootste betekent Timmermans premier, noteer deze maar alvast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |