abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211366117
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben zelf ook totaal geen Timmermans-fan maar dit lijkt inderdaad op een nederlaag voor rechts uit te draaien. Tja, optisch kun je veel zetels hebben maar als er niet mee te formeren valt heb je uiteindelijk weer een grote linkse middenpartij in het kabinet.
Welnee man, dit draait gewoon weer uit op een tweestrijd tussen de PvdA en de VVD, waardoor ook meer mensen richting de VVD zullen stromen om te voorkomen dat de PvdA de grootste wordt.

Hopelijk wel met een andere uitkomst dan in 2012.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211366122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ben zelf ook totaal geen Timmermans-fan maar dit lijkt inderdaad op een nederlaag voor rechts uit te draaien. Tja, optisch kun je veel zetels hebben maar als er niet mee te formeren valt heb je uiteindelijk weer een grote linkse middenpartij in het kabinet.
Hoe denk jij dat een eventuele coalitie er uit komt te zien?
(op basis van de huidige peilingen)
pi_211366168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Welnee man, dit draait gewoon weer uit op een tweestrijd tussen de PvdA en de VVD, waardoor ook meer mensen richting de VVD zullen stromen om te voorkomen dat de PvdA de grootste wordt.

Hopelijk wel met een andere uitkomst dan in 2012.
Het is nog maar 1 dag hè, dat lijkt te kort voor de VVD om dat tij nog te keren.
pi_211366173
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:16 schreef koemleit het volgende:

[..]
Zei ik gisteren al: PVDA/GL/D66/NSC/VVD.

Als Frans, Pieter en Dilan genoeg zetels halen zal D66 niet nodig zijn.
pi_211366191
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:16 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik denk dat VVD en PvdA-GL beide over de 30 en misschien zelfs wel op 35 zetels uitkomen. Dan heb je nog maar een paar zetels nodig, maar omdat ze beide willen laten zien dat ze totaal anders zijn dan de kabinetten Rutte denk ik dat ze niet om Omtzigt heen kunnen. Die in de oppositie smijten geeft niet alleen een slecht beeld, je hebt ook een heel lastige politicus tegenover ipv naast je.
pi_211366208
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

excuus ik had je gisteren ff gemist.

maar ik denk dat je een punt hebt. Al zal dit echt geen makkelijke formatie worden. En best een zure pil voor PVDA-GL
pi_211366227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat VVD en PvdA-GL beide over de 30 en misschien zelfs wel op 35 zetels uitkomen. Dan heb je nog maar een paar zetels nodig, maar omdat ze beide willen laten zien dat ze totaal anders zijn dan de kabinetten Rutte denk ik dat ze niet om Omtzigt heen kunnen. Die in de oppositie smijten geeft niet alleen een slecht beeld, je hebt ook een heel lastige politicus tegenover ipv naast je.
behalve dat ik denk dat ze beide niet over de 30 gaan, heb je wel een punt.
Omtzigt nu negeren en ene kabinet met VVD-PVDA/GL (met D66 of CU of CDA of BBB of zo) is een groot ricisco op fout gaan, waarna Omtzigt wellicht zowat de alleenheerser van Nederland kan worden.
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:39:57 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211366343
Zou ook wel handig zijn om te kijken of je in Eerste Kamer een meerderheid hebt. Dat heb je niet met NSC.
pi_211366425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou ook wel handig zijn om te kijken of je in Eerste Kamer een meerderheid hebt. Dat heb je niet met NSC.
Dat hebben de kabinetten Rutte nooit gehad, ik denk niet dat ze daar naar gaan kijken.

Ik zie trouwens nog wel gebeuren dat er BBBers in de EK overstappen naar NSC. Ik denk dat er binnen BBB sowieso gedoe komt als ze echt maar 5/6 zetels scoren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2023 10:50:53 ]
pi_211366445
quote:

[..]
Met een dicht getimmerd regeerakkoord kan die lastige politicus niet zo heel veel. Helemaal niet als hij niet in de EK vertegenwoordigd is.

Zijn succes drijft toch wel een beetje op zijn optreden bij de toeslagenaffaire en het gedoe rondom "functie elders".

Zonder dat soort dingen wordt het ook voor hem een beetje bij elk wissewasje de microfoon grijpen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:53:52 #236
3542 Gia
User under construction
pi_211366461
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Totaal mislukt? :?
Het was 17 en is nu nog steeds 17, in de peilingen. Wat zijn ze er dan mee opgeschoten?
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:54:38 #237
3542 Gia
User under construction
pi_211366465
quote:

[..]
Ik denk dat VVD en PvdA-GL beide over de 30 en misschien zelfs wel op 35 zetels uitkomen.
Je kunt altijd blijven dromen, inderdaad.
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:56:23 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211366485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met een dicht getimmerd regeerakkoord kan die lastige politicus niet zo heel veel. Helemaal niet als hij niet in de EK vertegenwoordigd is.

Zijn succes drijft toch wel een beetje op zijn optreden bij de toeslagenaffaire en het gedoe rondom "functie elders".

Zonder dat soort dingen wordt het ook voor hem een beetje bij elk wissewasje de microfoon grijpen.

Men rekent erop dat hij die vasthoudenheid zal gebruikenom Nederland goed in te richten, zal waarmaken en door zal zetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211366489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt, maar dat was altijd al zijn manier van werken, daar is hij juist groot mee geworden. Dat hij er 9 van de 10 keer naast zit heeft niemand ooit kunnen deren.

Maar heb je Omtzigt in de oppositie, dan weet je dus dat je niet alleen steeds vragen krijgt, maar dat de media ook voor een groot deel met hem mee gaan. Ook als het echt onzin is. Je kunt hem beter bij je in de coalitie hebben. Zeker als hij dan als lijsttrekker mee heeft gesproken bij het regeerakkoord, kan hij helemaal niet zo veel meer.
pi_211366494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Het was 17 en is nu nog steeds 17, in de peilingen. Wat zijn ze er dan mee opgeschoten?
In de peilingen staan PvdA-GL op 27, dat heb je gemist?

Dit is de meest recente peiling:

VVD: 27 (-7)
PvdA-GL: 27 (+10)
PVV: 26 (+9)
NSC: 21 (+21)
D66: 8 (-16)
SP: 6 (-3)
BBB: 6 (+5)
PvdD: 5 (-1)
CDA: 4 (-11)
CU: 4 (-1)
FvD: 4 (-4)
SGP: 3
DENK: 3
​Volt: 3
​JA21: 2 (-1)
​BVNL: 1 (+1)
​​​50PLUS: 0 (-1)
​BIJ1: 0 (-1)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2023 11:01:28 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:58:11 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211366497
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:26 schreef koemleit het volgende:

[..]
behalve dat ik denk dat ze beide niet over de 30 gaan, heb je wel een punt.
Omtzigt nu negeren en ene kabinet met VVD-PVDA/GL (met D66 of CU of CDA of BBB of zo) is een groot ricisco op fout gaan, waarna Omtzigt wellicht zowat de alleenheerser van Nederland kan worden.
Als ie maar zaken kan veranderen, aleenheerser dat hoeft niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211366506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar dat was altijd al zijn manier van werken, daar is hij juist groot mee geworden. Dat hij er 9 van de 10 keer naast zit heeft niemand ooit kunnen deren.

Maar heb je Omtzigt in de oppositie, dan weet je dus dat je niet alleen steeds vragen krijgt, maar dat de media ook voor een groot deel met hem mee gaan. Ook als het echt onzin is. Je kunt hem beter bij je in de coalitie hebben. Zeker als hij dan als lijsttrekker mee heeft gesproken bij het regeerakkoord, kan hij helemaal niet zo veel meer.
Denk dat dat vanuit de oppositie lastig is om vol te houden. Eigenlijk alleen als de regering hem voldoende munitie geeft en er dus echt een grote puinhoop van maakt.

Hij heeft ook meestal gewoon meegestemd met de regering, toch?
pi_211366519
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hebben de kabinetten Rutte nooit gehad, ik denk niet dat ze daar naar gaan kijken.

Ik zie trouwens nog wel gebeuren dat er BBBers in de EK overstappen naar NSC. Ik denk dat er binnen BBB sowieso gedoe komt als ze echt maar 5/6 zetels scoren.
exit Mona Keijzer.

Die heeft gewoon echt verkeerd gegokt :').
Die dacht wel ff hoog te gaan scoren.

Toen bleek dat ze het programma niet eens gelezen had, dan ben je wel echt af.

Nu zal ze niet meer welkom zijn bij Pieter, maar dat was ze denk ik wel voor dat ze voor BBB koos.
pi_211366527
quote:

[..]
eerst huiswerk doen, dan mening komen geven.

Dank u.
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:02:06 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211366529
quote:

[..]
Welke peiling is dat dan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:02:49 #246
3542 Gia
User under construction
pi_211366533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de peilingen staan PvdA-GL op 27, dat heb je gemist?
https://www.maurice.nl/laatste-peiling/
Niet als ik hier kijk.

https://eenvandaag.avrotr(...)litiek/zetelpeiling/
Hier 23, en NSC op 26.

't Is dus maar net naar welke peilingen je kijkt.

Maar goed, we gaan het zien, morgen. Denk dat heel veel mensen bij peilingen niet zeggen dat ze PVV gaan stemmen, maar het wel doen.
pi_211366537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar was het kiezen tussen 2 kwaden:

- de zittende man die het land niet op de rand van de afgrond heeft gebracht, maar er eigenlijk gewoon overheen heeft geduwd, waardoor de helft van de bevolking onder de armoedegrens zit, de munt niks meer waard is en het land zelfs failliet is verklaard
- een libertariër die alles wil verkopen en enorm wil bezuinigen op het sociale vangnet

Ik ben blij dat wij niet zo'n tweekeuze-systeem hebben. Want net als in de VS tussen Trump en Clinton, zou ik hier ook niet kunnen kiezen. Beide ongeschikt. En dan ben ik toch heel blij met ons eigen kiessysteem en kijk ik met argusogen naar politici die dat systeem overhoop willen gooien en er een districtenstelsel van willen maken.
Dat is niet helemaal correct, er is geen 2 kandidaten/partijen stelsel, er zijn meerdere ronden waarna er twee kandidaten over blijven, MIllei had maar 30% van de stemmen in de 1e ronde en kreeg daarna de steun van de twee andere rechtse/centrum-rechtse kandidaten.

Nog steeds geen fantastisch systeem maar ook weer niet zo gemankeerd als de VS
pi_211366546
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar goed, we gaan het zien, morgen. Denk dat heel veel mensen bij peilingen niet zeggen dat ze PVV gaan stemmen, maar het wel doen.
Het is al 20 jaar zo dat PVV wordt overschat in de peilingen.
pi_211366554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Verwacht dat VVD gewoon weer de premier mag leveren, met vervolgens grotendeels GL beleid als compromis. En dan NSC er bij om de indruk te geven dat zaken nu echt anders zullen gaan. En dan kunnen we weer een paar jaar doorgaan zoals de afgelopen jaren.

Wilders zei het gisteren wel goed toen Jetten opperde dat we geen migratie probleem hebben, maar een VVD probleem. VVD ging er tegen in dat de D66 juist de schuldige is, en Wilders zei vervolgens iets in de trant van: ‘jullie hebben allebei gelijk omdat de VVD de laatste jaren voornamelijk D66 beleid aan het uitvoeren was’. En zo kwam het op mij ook over afgelopen jaren. Hoop echt dat dat deze keer niet weer gaat gebeuren, maar dan met GL.
pi_211366556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal correct, er is geen 2 kandidaten/partijen stelsel, er zijn meerdere ronden waarna er twee kandidaten over blijven, MIllei had maar 30% van de stemmen in de 1e ronde en kreeg daarna de steun van de twee andere rechtse/centrum-rechtse kandidaten.

Nog steeds geen fantastisch systeem maar ook weer niet zo gemankeerd als de VS
Klopt, maar uiteindelijk moet je dus wel tussen 2 kwaden kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')