ik bracht ooit in 'n ver verleden tijd door in 'n RIBW en daar was 'n bewoner die ging op VVD stemmenquote:Op zondag 19 november 2023 21:30 schreef Farenji het volgende:
Heel veel mensen denken er gewoon niet over na, ze verdiepen zich er totaal niet in, maar ze hobbelen gewoon blind achter iets aan waarvan ze denken dat dat de meute wel eens zou kunnen zijn.
Lunarquote:Op zondag 19 november 2023 21:27 schreef christmastsunami het volgende:
Mensen stemmen, voor wat goed is voor hun inkomen en vermogen. Mensen in het paradijs zoals Naarden bijvoorbeeld.
Een stem op Timmermans bedoel je dan zeker?quote:Op zondag 19 november 2023 21:27 schreef christmastsunami het volgende:
Mensen stemmen, voor wat goed is voor hun inkomen en vermogen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-economie-dan-vvdquote:Kees de Kort: GL-PvdA beter voor economie dan VVD
Het verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA lijkt beter voor de Nederlandse economie dan het programma van de VVD. Tot die, voor hemzelf, verrassende conclusie komt macro-econoom Kees de Kort in de podcast Van alle markten thuis. ‘Ik kon het zelf ook niet geloven.’
De Kort verwijst naar de doorrekeningen van het Centraal Planbureau (CPB), die eerder deze week naar buiten zijn gekomen. Het CPB heeft de verkiezingsprogramma's van VVD, D66, GroenLinks-PvdA, CDA, ChristenUnie, Volt, JA21 en SGP doorgerekend. Volgens CPB-directeur Pieter Haaskamp komen vraagstukken als de toekomst van het toeslagenstelsel en het thema bestaanszekerheid bij alle partijen terug, maar zijn er 'grote verschillen in de gekozen aanpak'. Uit de doorrekening blijkt ook dat bijna alle partijen bedrijven meer willen belasten.
Verschillen in financiering
'Je kunt aan een heleboel knoppen op allerlei terreinen draaien. Het CPB heeft van iedere knop bekeken wat daar de financiële consequenties van zijn, in termen van uitgaven en inkomsten', legt De Kort uit. 'De uitgaven en de consequenties daarvan verschillen niet veel. Des te groter zijn de verschillen tussen hoe de uitgaven worden gefinancierd.'
Vooral tussen de VVD en GroenLinks-PvdA zit een gapend gat, ziet De Kort. ‘Met name op macro-economisch terrein, zoals groei, schuld en begroting, zijn de keuzes van GroenLinks-PvdA echt beter.’ De consequenties van de uitgaven en inkomsten zijn op basis van hun plannen beter voor het begrotingstekort, armoedebeleid en koopkracht. ‘Ik kon het zelf ook niet geloven.’
Groot verhaal
De verdeling van de lasten daarentegen, is van dusdanig verschillende aard dat een eventuele formatie met deze twee partijen ‘een groot verhaal gaat worden', vreest De Kort. GroenLinks-PvdA wil vermogende particulieren en bedrijven extra belasten en grote gezinnen juist gaan compenseren. ‘Maar op basis van het model van het CPB is GroenLinks-PvdA beter voor de economie op korte termijn dan de VVD. Dat is gewoon de uitkomst.’
grappig is dat in Nederland, als je veel geld hebt, moet je veel belasting betalen, en dat wordt steeds erger, ik heb dat eens gechecked hoe dat in 't buitenland is en bijv. in België heb je geen vermogensrendementheffing dus regel je daar 'n woonadres en dat scheelt dan veel geld per jaar want in Nederland heb je ieder de belastingdienst die probeert 5% van je vermogen af te pakken dan ben je na 50 jaar weer gewoon Jan Modaal terwijl als je in 'n land gaat wonen waar ze geen belasting vragen over je vermogen dan houd je echt tonnen er jaar over als je 'n beetje geld hebt dus hoe dat precies zit met die 50 miljardairs in Nederland, ik snap zowiezo niet dat ie in Nederland staan ingeschreven als je kijkt hoeveel belasting er over vermogen wordt geheven. als je 'n aantal miljoenen vrij op de bank hebt staan dan ben je al snel 'n Bugatti kwijt per jaar aan de belastingdienst die dat gaat verdelen in Toeslagen en alleenstaande moedertjes, pfff, bla, maar ja, Nederland, wie wil er niet wonen, de wegen mooi aangelegd, plantsoenendienst, openbare toiletten, molentjes en bruggen en tunnels onder rivieren en vergeet Flevoland niet, de Markerwaard, etc.. je weet zelf. je kan veel geld hebben maar als je in Nederland wil wonen dan ga je er ook voor betalen of je schrijft je in België in en je verblijft stiekem de rest van 't jaar in 'n riante villa op 'n recreatiepark en pfff, wat 'n lang verhaal over mensen die heel veel geld hebben en in Nederland staan ingeschreven zodat ze ieder jaar 'n taartpunt kwijt zijn tot er niks meer te halen valt omdat ze zo afgesnoept zijn door de belastingdienst ieder jaar weer opnieuwquote:Op zondag 19 november 2023 21:24 schreef Urquhart het volgende:
Omdat het met de overgrote meerderheid van Nederland prima gaat. Die willen gewoon hun huidige situatie voortzetten. En dan is de VVD een veilige keuze.
Rutte gaat genieten van zijn Saab als 'n echte baas in zijn Saabquote:Op zondag 19 november 2023 21:23 schreef timmmmm het volgende:
Ik zou nog eerder VVD stemmen als Rutte was gebleven dan met de huidige campagne
Dat is dan ook wel toeval hoor. Macro-economie is meer iets van de lange termijn. In die 4 jaar, als het lukt, durven ze bijna nooit iets te veranderen wat macro economisch verstandig is. Want dan heb je langer nodig dan 4 jaar.quote:Op zondag 19 november 2023 22:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een stem op Timmermans bedoel je dan zeker?
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-economie-dan-vvd
Wat NSC als enige eerlijk zegt, je gaat op korte termijn niks veranderen, je hebt meer dan 4 jaar nodigquote:Op zondag 19 november 2023 22:23 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel toeval hoor. Macro-economie is meer iets van de lange termijn. In die 4 jaar, als het lukt, durven ze bijna nooit iets te veranderen wat macro economisch verstandig is. Want dan heb je langer nodig dan 4 jaar.
Of de VVD'ers zijn gewoon prutsers, dat zal het wel zijn.
Gemiddeld gaat 80% stemmen.quote:Op zondag 19 november 2023 22:02 schreef sturmpie het volgende:
de helft vd mensen gaat niet stemmen. de andere helft bestaat uit serieuze mensen zoals ondernemers en mensen die in 't bedrijfsleven werken en daarnaast heb je partij van de arbeid etc..
Ja de NSC is de enige die dit toegeeft, je kan 13 jaar Rutte ook niet in 4 jaar schoonvegen, er zijn teveel grote vraagstukken die tijd kosten, het uitstellen door de VVD heeft het alleen maar erger gemaaktquote:Op zondag 19 november 2023 22:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat NSC als enige eerlijk zegt, je gaat op korte termijn niks veranderen, je hebt meer dan 4 jaar nodig
Dat zei Timmermans ook tegen een dame die het niet zo best heeft. We gaan dag 1 beginnen, maar het kan even duren. Toen kreeg ie de hele studio over zich heen...quote:Op zondag 19 november 2023 22:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat NSC als enige eerlijk zegt, je gaat op korte termijn niks veranderen, je hebt meer dan 4 jaar nodig
Da's ook een ander verhaal hè, het gaat niet binnen 4 jaar lukken of zeggen dat je vanaf dag 1 begint. Maar het is inderdaad ook tekenend hoe verschrikkelijk weinig geloof en vertrouwen men heeft in een volgevreten miljonair die over eerlijk delen begint.quote:Op zondag 19 november 2023 22:48 schreef Sephael het volgende:
[..]
Dat zei Timmermans ook tegen een dame die het niet zo best heeft. We gaan dag 1 beginnen, maar het kan even duren. Toen kreeg ie de hele studio over zich heen...
Sorry, als je gaat lopen trollen hou ik er mee op.quote:Op zondag 19 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's ook een ander verhaal hè, het gaat niet binnen 4 jaar lukken of zeggen dat je vanaf dag 1 begint. Maar het is inderdaad ook tekenend hoe verschrikkelijk weinig geloof en vertrouwen men heeft in een volgevreten miljonair die over eerlijk delen begint.
Terwijl ze bij GL/PvdA juist meer 'quick fixes' hebben, gratis geld in die eerste vier jaar, in plaats van lange termijn oplossingen.
mimimimimimimi mensen zullen het maar niet met je eens zijn. Als het je zo snel te heet onder de voeten wordt, zal ik je niet missen als je ermee ophoudtquote:Op zondag 19 november 2023 23:16 schreef Sephael het volgende:
[..]
Sorry, als je gaat lopen trollen hou ik er mee op.
Het is inderdaad lastig als werkelijk alle keuzes slecht zijnquote:Op zondag 19 november 2023 23:21 schreef RoW_0 het volgende:
Ik snap het wel. GL-PVDA zijn linksche wappies, PVV liever niet, en dan heb je NSCDie naaien alle burgers en ondernemers met extra belastingen. Tsja, dan maar over rechts.
Dat is dan toch bijna iedereen.quote:Op zondag 19 november 2023 23:21 schreef RoW_0 het volgende:
Ik snap het wel. GL-PVDA zijn linksche wappies, PVV liever niet, en dan heb je NSCDie naaien alle burgers en ondernemers met extra belastingen. Tsja, dan maar over rechts.
Alsof de VVD je niet naait zegquote:Op zondag 19 november 2023 23:21 schreef RoW_0 het volgende:
mwoa VVD naait iedereen ook hoor, even goed als links alleen ligt het eraan hoe hard afhankelijk in welke laag je zit in de samenleving natuurlijk.quote:Op zondag 19 november 2023 23:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is inderdaad lastig als werkelijk alle keuzes slecht zijn
Inderdaad alleen maar slechte keuzesquote:Op zondag 19 november 2023 23:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
mwoa VVD naait iedereen ook hoor, even goed als links alleen ligt het eraan hoe hard afhankelijk in welke laag je zit in de samenleving natuurlijk.
Oh nee dat is het probleem niet, genoeg discussie gevoerd de laatste dagen. Ik heb alleen nog geen posts zo idioot en ongeloofwaardig gezien als die van jou. Dus ik geloof niet dat je serieus bent. Daag!quote:Op zondag 19 november 2023 23:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
mimimimimimimi mensen zullen het maar niet met je eens zijn. Als het je zo snel te heet onder de voeten wordt, zal ik je niet missen als je ermee ophoudt![]()
Ik zou het oprecht niet weten ouwe reus, wat moeten we nou stemmen?quote:Op zondag 19 november 2023 23:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
mwoa VVD naait iedereen ook hoor, even goed als links alleen ligt het eraan hoe hard afhankelijk in welke laag je zit in de samenleving natuurlijk.
Het hele wachtgeld verhaal van Timmermans is gewoon een tactische blunder van hem. Door hier gewoon afstand van te nemen had hij zoveel goodwill kunnen kweken bij de twijfelende kiezer.quote:Op zondag 19 november 2023 23:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's ook een ander verhaal hè, het gaat niet binnen 4 jaar lukken of zeggen dat je vanaf dag 1 begint. Maar het is inderdaad ook tekenend hoe verschrikkelijk weinig geloof en vertrouwen men heeft in een volgevreten miljonair die over eerlijk delen begint.
Terwijl ze bij GL/PvdA juist meer 'quick fixes' hebben, gratis geld in die eerste vier jaar, in plaats van lange termijn oplossingen.
Ik zou eerst NSC stemmen, maarja ik ben nu ook inmiddels zwevende. Ik heb gelukkig nog een paar dagen te gaan, dus we zullen het wel zien ouwe reus.quote:Op zondag 19 november 2023 23:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht niet weten ouwe reus, wat moeten we nou stemmen?
De VVD doet hetzelfde als andere jaren maar nu met een leider die zich als een klein kind gedraagt
De PvdA wil eerlijk delen met een volgevreten miljonair met een godcomplex
D66 blijft kut, PVV doet lief maar haat nog altijd vreemdelingen, BBB is niks voor een 100% antiboer, NSC is een nieuwe partij die alles anders wil doen (waar ik het mee eens ben), maar geen idee heeft hoe (dan toch liever niet)
Wat blijft er dan nog over? Bikker vind ik een verschrikkelijk mens, zo'n typische gereformeerde schijnheil. Een verenigde staten van europa lijkt me een matig plan dus VOLT is niks. Ik weet het niet.
Ik neig zelfs naar het CDA, niet omdat ze goeie plannen hebben, daar is het nog altijd schermen met het lege woord 'fatsoen' maar omdat het maar 20 dingen mis mee zijn.
Wat moet ik doen orakel?
PvdD natuurlijk. De enige partij die eerlijk en integer en goed voor ons allemaal is.quote:Op zondag 19 november 2023 23:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht niet weten ouwe reus, wat moeten we nou stemmen?
De VVD doet hetzelfde als andere jaren maar nu met een leider die zich als een klein kind gedraagt
De PvdA wil eerlijk delen met een volgevreten miljonair met een godcomplex
D66 blijft kut, PVV doet lief maar haat nog altijd vreemdelingen, BBB is niks voor een 100% antiboer, NSC is een nieuwe partij die alles anders wil doen (waar ik het mee eens ben), maar geen idee heeft hoe (dan toch liever niet)
Wat blijft er dan nog over? Bikker vind ik een verschrikkelijk mens, zo'n typische gereformeerde schijnheil. Een verenigde staten van europa lijkt me een matig plan dus VOLT is niks. Ik weet het niet.
Ik neig zelfs naar het CDA, niet omdat ze goeie plannen hebben, daar is het nog altijd schermen met het lege woord 'fatsoen' maar omdat het maar 20 dingen mis mee zijn.
Wat moet ik doen orakel?
typisch VVD, geen actieve herinnering aan Groningen hebben.quote:Op zondag 19 november 2023 23:50 schreef Elan het volgende:
Omdat het het beste is voor Nederland, in elk geval dat is het idee.
Alle bestaande probleemdossiers zijn eigenlijk ook Europese problemen minus de toeslagenaffaire. Dus daar kan je de VVD de schuld niet van geven.
Je vergeet de aardbevingslachtoffers in Groningen, de verneukte jeugdzorg, de asielopvangcrisis, de huizenmarkt, en zo kunnen we doorgaan. Maar gelukkig was de toeslagenaffaire ook helemaal niet erg, de overheid die door hardvochtig vvd beleid haar eigen burgers kapotmaakte, ja dat is echt het beste voor nederland.quote:Op zondag 19 november 2023 23:50 schreef Elan het volgende:
Alle bestaande probleemdossiers zijn eigenlijk ook Europese problemen minus de toeslagenaffaire. Dus daar kan je de VVD de schuld niet van geven.
Hahaha jij moet standup comedian worden. In geen tijden zo gelachen. Mijn dank voor dit.quote:Op zondag 19 november 2023 23:50 schreef Elan het volgende:
Nee hoor die vergeet ik niet. Ik vind dat alleen niet de schuld van de VVD. Bovendien is onder een VVD-premier en minister de gaskraan grotendeels dichtgedraaid en dichtgehouden, zelfs toen er een enorme energiecrisis zich voor deed.quote:Op zondag 19 november 2023 23:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je vergeet de aardbevingslachtoffers in Groningen, de verneukte jeugdzorg, de asielopvangcrisis, de huizenmarkt, en zo kunnen we doorgaan. Maar gelukkig was de toeslagenaffaire ook helemaal niet erg, de overheid die door hardvochtig vvd beleid haar eigen burgers kapotmaakte, ja dat is echt het beste voor nederland.
Weet je wat lachen is? VVD straks gewoon weer de grootstequote:Op maandag 20 november 2023 00:05 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Hahaha jij moet standup comedian worden. In geen tijden zo gelachen. Mijn dank voor dit.
Kun je wel vinden maar de feiten zijn anders. Het is juist dat voortdurende leugenachtige gehuichel van de vvd dat zo kwalijk is, en wat dat betreft ben jij een echte vvder. De asielopvang werd alleen een crisis doordat de vvd de opvang kapot heeft bezuinigd. En daar dan nog de asielzoekers de schuld van geven, je moet het maar durven. Daar heeft europa geen fuck mee te maken, dat is echt alleen maar bewust vvd afbraakbeleid en verdeel&heers taktiek waar jij ook blind voor bent gevallen. Zelfde geldt voor de wooncrisis, oa dankzij stef blok die al dat blackrock ea huisjesmelkerstuig hiernaartoe heeft gelokt zodat woningen onbetaalbaar zijn geworden. En daar weer de asielzoekers de schuld van geven. En jij geeft er weer europa van de schuld, wie de fuck probeer je voor de gek te houden, jezelf?quote:Op maandag 20 november 2023 00:24 schreef Elan het volgende:
Nee hoor die vergeet ik niet. Ik vind dat alleen niet de schuld van de VVD.
De VVD heeft nooit alleen geregeerd of zelfs maar een absolute meerderheid gehad, maar alles is de schuld van de VVDquote:Op maandag 20 november 2023 00:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Kun je wel vinden maar de feiten zijn anders. Het is juist dat voortdurende leugenachtige gehuichel van de vvd dat zo kwalijk is, en wat dat betreft ben jij een echte vvder. De asielopvang werd alleen een crisis doordat de vvd de opvang kapot heeft bezuinigd. En daar dan nog de asielzoekers de schuld van geven, je moet het maar durven. Daar heeft europa geen fuck mee te maken, dat is echt alleen maar bewust vvd afbraakbeleid en verdeel&heers taktiek waar jij ook blind voor bent gevallen. Zelfde geldt voor de wooncrisis, oa dankzij stef blok die al dat blackrock ea huisjesmelkerstuig hiernaartoe heeft gelokt zodat woningen onbetaalbaar zijn geworden. En daar weer de asielzoekers de schuld van geven. En jij geeft er weer europa van de schuld, wie de fuck probeer je voor de gek te houden, jezelf?
quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:05 schreef Plompzakker het volgende:
Dit soort topics zijn altijd een mooi teken dat de tegenstand begint te beseffen dat de VVD maar weer eens de grootste gaat worden en dat er dan nog een soort van vergeefse wanhoopspoging gedaan worden om dat tegen te gaan.
Waarschijnlijk ben je alleen uit op een potje trollen.quote:Op maandag 20 november 2023 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
De VVD heeft nooit alleen geregeerd of zelfs maar een absolute meerderheid gehad, maar alles is de schuld van de VVD. Dat PvdA zijn politieke principes volledig overboord heeft gegooid tijdens Rutte 1 mag zeker niet over gepraat worden? Of Kaag met haar hypocriete linkse waanzin die nog geen deuk in een pakje boter heeft geslagen.
Dat schuimbekken van typetjes zoals jij is alleen maar mooi, zeker als we straks weer 4 jaar de grootste partij van NL zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |