Dat is inderdaad niet eerlijkquote:Op zondag 19 november 2023 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas houdt zich aan geen enkele regel, maar iedere IDF-soldaat moet de hele week met het UN-regeltjesboek onder de arm lopen. Zo werkt dat niet hè.
Howard huppeldepup levert waardeloze discussies op, is een van de langspeelplaten die zijn tirades dag in, dag uit blijft herhalen in deze topicreeks.quote:Op zondag 19 november 2023 21:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Misschien moest jij hier eens mee stoppen. De hele tijd dat Reductio ad absurdum levert waardeloze discussies op.
Een hele rare post weer, helemaal het laatste deel. Letterlijk niemand die zoiets zegt.quote:Op zondag 19 november 2023 21:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal goor kutvolk wat die bommen op hun nek verdient, 100 procent allemaal.
Palestijnen zijn niet lief maar stuk voor stuk bloeddorstig en wreed. Is ook genetisch bepaald hè, weet je wel niet hoe laat het iq van dat volk is.
Dat is wel juist. Het IDF moet nu met videobeelden nog aantonen dat er regulier hamas leden zich in het ziekenhuis bevonden. Ik neem aan dat ze nu alle beschikbare beelden gaan checken daarvoor.quote:Op zondag 19 november 2023 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah het ziekenhuis kan die gijzelaars geen medische zorg ontzeggen. Van in ieder geval een gijzelaar weten we dat hij een onderarm verloor toen hij een granaat teruggooide.
Dat er Hamas leden in een ziekenhuis waren maakt het ziekenhuis niet meteen een legitiem militair doelwit.
De VS steunt Israël jaarlijks met miljarden dollars. Geen land ontvangt zoveel geld voor zijn oorlogsmachine als Israël.quote:Op zondag 19 november 2023 21:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of Janneke bondgenoten van Israël bedoelt...
[..]
En leer je geschiedenis nou eens. De VS had niets te maken met het stichten van Israël en de grote oorlogen heeft Israël ZONDER steun van de VS uitgevochten.
Hmm, dat vind ik niet. En misschien moet je jezelf ook afvragen waarom het je zo frustreert dat de realiteit wordt benoemd omtrent het gedrag van veel Palestijnen. Ik ben namelijk echt niet de enige die dat weet op te merken. Sterker nog, ik zou zelfs stellen dat helaas veel te veel mensen er gewoon van wegkijken of het willen verklaren aan de hand van externe factoren.quote:Op zondag 19 november 2023 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Howard huppeldepup levert waardeloze discussies op, is een van de langspeelplaten die zijn tirades dag in, dag uit blijft herhalen in deze topicreeks.
Wat sarcasme mag dan best.
Heb het trouwens voorbij zien komen hoor, dit soort uitspraken. En niet zelden. Dus doe daar maar je duimpje voor omlaag.
Verdedigingsmachine.quote:Op zondag 19 november 2023 21:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De VS steunt Israël jaarlijks met miljarden dollars. Geen land ontvangt zoveel geld voor zijn oorlogsmachine als Israël.
Befehl ist Befehl werkte niet voor de nazis en ik zie geen reden om dat wel voor de palestijnen te laten werkenquote:Op zondag 19 november 2023 20:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja. Niet dat die het konden maken om te zeggen van "Ho eens even... Dit lijkt verdraaid veel op een gijzelaar en volgens mij bent u allen militanten! Verhip!"
Niemand in Gaza werkt zonder dat Hamas daar toestemming voor heeft gegeven.
Jep.quote:
https://nos.nl/collectie/(...)chten-over-de-oorlogquote:Hoe de Israëlische media berichten over de oorlog
Sander van Hoorn
Ja want artsen weigeren doorgaans patiënten. Zeker alsiemand met een machinegeweer ze komt brengen.quote:Op zondag 19 november 2023 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je ziet duidelijk dat dokters en verplegend personeel onder 1 hoedje speelt met Hamas.
Ditquote:Op zondag 19 november 2023 20:56 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Het idee dat de Palestijnen onschuldig zijn en niets met Hamas te maken hebben is flauwekul.
Soms moet je even een moment van bezinning hebben en beseffen met wie je in discussie bent. Ik schat jou qua niveau en achterondkennis wel hoog in. Wanneer je niveau hoger is dan dat van degene met wie je in discussie bent dan is die hele discussie niet zo zinvol. 🙂quote:Op zondag 19 november 2023 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een hele rare post weer, helemaal het laatste deel. Letterlijk niemand die zoiets zegt.
Het barbaarse gedrag van deze mensen wordt bekritiseerd, en dit gedrag is helaas onder een aanzienlijk deel van de Palestijnse bevolking terug te zien. En gedrag heeft in dit geval te maken met cultuur, niet met genen of intelligentie.
Je verwacht van Israel hetzelfde als van hamas? je vergelijkt een illeberale democratie met een terreurorganisatie?quote:Op zondag 19 november 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
Artikel staat nu ook op de website
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)chten-over-de-oorlog
Volgende keer gaat Sander uitzoeken of Hamas gebalanceerd verslag doet.
Gek genoeg hebben dit soort filmpjes totaal geen effect. De social justice warriors vinden deze mensen zielig en gaan voor hen de straat op. Oh wat deugen zij toch fijn 🙂quote:Op zondag 19 november 2023 20:56 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Het idee dat de Palestijnen onschuldig zijn en niets met Hamas te maken hebben is flauwekul.
Mooi woordquote:Op zondag 19 november 2023 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je verwacht van Israel hetzelfde als van hamas? je vergelijkt een illeberale democratie met een terreurorganisatie?
Bijzonder.
Sander had blijkbaar de verwachting dat de Israeliers zich net zo bekommeren om Palestijnen als hun eigen volk. Is andersom ook niet zo.quote:Op zondag 19 november 2023 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je verwacht van Israel hetzelfde als van hamas? je vergelijkt een illeberale democratie met een terreurorganisatie?
Bijzonder.
Zo breng je geen gewonden het ziekenhuis in. En over verloren armen gesproken: Wat is de reden dat je één van de 'verpleegkundigen' met een hakmes ziet?quote:Op zondag 19 november 2023 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mwah het ziekenhuis kan die gijzelaars geen medische zorg ontzeggen. Van in ieder geval een gijzelaar weten we dat hij een onderarm verloor toen hij een granaat teruggooide.
Dat er Hamas leden in een ziekenhuis waren maakt het ziekenhuis niet meteen een legitiem militair doelwit.
Misschien een ok-assistente.quote:Op zondag 19 november 2023 22:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo breng je geen gewonden het ziekenhuis in. En over verloren armen gesproken: Wat is de reden dat je één van de 'verpleegkundigen' met een hakmes ziet?
LEZENquote:Op zondag 19 november 2023 21:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De VS steunt Israël jaarlijks met miljarden dollars. Geen land ontvangt zoveel geld voor zijn oorlogsmachine als Israël.
Nee, je geeft Israel (een land) dezelfde morele waarde als een terreur-organisatie.quote:Op zondag 19 november 2023 22:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Sander had blijkbaar de verwachting dat de Israeliers zich net zo bekommeren om Palestijnen als hun eigen volk. Is andersom ook niet zo.
Hamas runde Gaza toch?quote:Op zondag 19 november 2023 22:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, je geeft Israel (een land) dezelfde morele waarde als een terreur-organisatie.
Dat is helaas bij de NOS niet zo van belang. Dit verwacht men namelijk alleen van Israël, niet van de Palestijnen. Het is een voorbeeld van de zoveelste dubbele standaard.quote:Op zondag 19 november 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS blogquote:'Israëlische militair vermoord in ziekenhuis door Hamas'
De 19-jarige Israëlische militair Noa Marciano is vermoord in het al-Shifa-ziekenhuis, stelt het Israëlische leger. Er is geen bewijs gepubliceerd om deze bewering te ondersteunen.
Hamas meldde vorige week dat Marciano was omgekomen door een Israëlische luchtaanval, maar volgens het leger klopt deze lezing niet. Uit pathologisch onderzoek en informatie van inlichtingendiensten zou blijken dat de ontvoerde vrouw gewond is geraakt bij een Israëlische luchtaanval, toen ze werd vastgehouden in een gebouw nabij het al-Shifa-ziekenhuis.
Volgens het Israëlische leger is Marciano gewond naar het al-Shifa-ziekenhuis gebracht en daar om het leven gebracht.
Nou, gezien het feit dat dit dezelfde generatie is waarvan er zich momenteel een x-aantal op de socials nogal verknocht zijn aan het gedachtegoed van Bin Laden, zou ik mij eerder heel veel zorgen gaan maken over de toekomst.quote:
Dit is allemaal in scène gezet.quote:Op zondag 19 november 2023 20:21 schreef Aether het volgende:
Surveillance footage shows Hamas bringing hostages into Shifa Hospital on Oct. 7
https://www.timesofisrael(...)a-hospital-on-oct-7/
[ twitter ]
Kan je mij uitleggen hoe de NOS "gebalanceerd" deze genocidale acties van de israelis zou moeten verslaan?quote:Op zondag 19 november 2023 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is helaas bij de NOS niet zo van belang. Dit verwacht men namelijk alleen van Israël, niet van de Palestijnen. Het is een voorbeeld van de zoveelste dubbele standaard.
Hier ook weer een bijzondere analyse van het publiceer en twitter-gedrag van sommige NOS journalisten. Nu zal dat voor sommigen geen verassing meer zijn, een korte blik op de sociale media activiteit van deze mensen had bijvoorbeeld al bloot kunnen leggen dat velen wel erg veel pro-Palestijnse accounts volgen en tweets liken die negatief zijn over Israël, maar nu begint het ook voor een groter publiek duidelijk te worden. Dat is een goede ontwikkeling.
[ twitter ]
Zo'n type zal dan ook wel de AK's, granaten en RPG's in de kelder van het ziekenhuis hebben omschreven als 'een stapel roestige wapens'.quote:Op zondag 19 november 2023 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is helaas bij de NOS niet zo van belang. Dit verwacht men namelijk alleen van Israël, niet van de Palestijnen. Het is een voorbeeld van de zoveelste dubbele standaard.
Hier ook weer een bijzondere analyse van het publiceer en twitter-gedrag van sommige NOS journalisten. Nu zal dat voor sommigen geen verassing meer zijn, een korte blik op de sociale media activiteit van deze mensen had bijvoorbeeld al bloot kunnen leggen dat velen wel erg veel pro-Palestijnse accounts volgen en tweets liken die negatief zijn over Israël, maar nu begint het ook voor een groter publiek duidelijk te worden. Dat is een goede ontwikkeling.
[ twitter ]
Lunchpauze, die mensen eten gezond en vers in die regionenquote:Op zondag 19 november 2023 22:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo breng je geen gewonden het ziekenhuis in. En over verloren armen gesproken: Wat is de reden dat je één van de 'verpleegkundigen' met een hakmes ziet?
quote:Op zondag 19 november 2023 21:57 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat zijn niet zo'n schattige kinderliedjes.quote:Op zondag 19 november 2023 22:47 schreef Slayage het volgende:
De publieke omroep van de enige democratie in de regio be like
[ twitter ]
Wordt gepost door allerlei dubieuze accounts, dus zal wel weer fakenews zijn. Wel veel moeite in gestoken zo te zien.quote:Op zondag 19 november 2023 22:47 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
ik geloof totaal niet dat ze dat echt zingen. dit lijkt me bullshit anti-semitische propagandaquote:Op zondag 19 november 2023 22:47 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Jup. Inderdaad de enige democratie in de regio.quote:Op zondag 19 november 2023 22:30 schreef Slayage het volgende:
"De enige democratie van de regio"
[ twitter ]
Kijk eens aan, dus beide kampen maken zich schuldig aan het zeer ranzige indoctrineren van kinderen over genocide.quote:Op zondag 19 november 2023 22:47 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Simpel: Je maakt om te beginnen duidelijk dat dit gaat om iemand die vijftien jaar geleden het leger heeft verlaten en geen actieve functie bij de Israëlische overheid heeft. Dat dit dus gaat om een, hoe zeg je dat, irrelevante nobody?quote:Op zondag 19 november 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:
Neem deze genocidale post waarin deze guy hoopt op een uitbraak van ziektes onder de Palestijnen om zo de Israëlis de "overwinning" te brengen. Hoe maak je hier "gebalanceerd" melding van als journalist?
Dat ziekenhuis is wel bekend als Hamas-plek.quote:
quote:Macron also speaks to PA’s Abbas, urges him to condemn Hamas’s October 7 assault
https://www.timesofisrael(...)s-october-7-assault/
Zou toch wat wezen als je een keer iets leert.quote:
Wacht nog steeds op antwoorden van je. En Cuendillar ook.quote:
Is het een mooie spiegel?quote:Op maandag 20 november 2023 01:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou toch wat wezen als je een keer iets leert.
quote:Op zondag 19 november 2023 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wordt gepost door allerlei dubieuze accounts, dus zal wel weer fakenews zijn. Wel veel moeite in gestoken zo te zien.
Het is niet fake. De ondertiteling klopt ook. Het gaat alleen over terroristen, dus die ״elimineer iedereen” regel gaat over terroristen. Maar dat is niet zo duidelijk zonder context. En ik mis het “ethnosupremacist” gedeelte in dit liedje. Ze zingen dat we “een natie, voor altijd” zijn, hoe is dat suprematie? Is “One nation under god” ook suprematie?quote:Op zondag 19 november 2023 23:31 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik geloof totaal niet dat ze dat echt zingen. dit lijkt me bullshit anti-semitische propaganda
“Over een jaar zal er niets meer zijn en dan kunnen we veilig terugkeren naar huis”, dat is de regel waar ik een beetje verdrietig van word.quote:על חוף עזה יורד ליל הסתיו
מטוסים מפגיזים הרס הרס
הנה צה"ל חוצה את הקו
לחסל את נושאי צלב הקרס
עוד שנה, לא יהיה שם דבר
ונחזור בבטחה לביתנו
תוך שנה, נחסל את כולם
ונחזור אז לחרוש את שדותינו
ונזכור את כולם
את יפי הבלורית והטוהר
כי רעות שכזו לעולם
לא תיתן את ליבנו לשכוח
אהבה מקודשת בדם
עוד תשובי בינינו לפרוח
וכעת נגמרו המילים
ונותרה נשמתנו זועקת
כי נפשנו לא רק הומיה
כי נפשנו היום גם לוחמת
עם אחד, עם הנצח לעד
לא נחדול ונשמור על ביתינו
לא נשקוט ונראה לעולם
איך היום משמידים את אויבינו
ונזכור את כולם
את יפי הבלורית והטוהר
כי רעות שכזו לעולם
לא תיתן את ליבנו לשכוח
אהבה מקודשת בדם
עוד תשובי בינינו לפרוח
quote:But controversy is what Rosenbaum seeks. If people are responding, they’re talking about the campaign, he said. The father-of-four is known for controversial campaigns, including one to prevent the extradition of a teacher accused of child sexual abuse in Australia – which he has since described his involvement in as a mistake.
https://amp.theguardian.c(...)rmy-divides-israelis
Helaas heeft het uitbrengen van stukjes bewijs om de paar dagen niet echt effect. Alle sukkeltjes zullen elke post met bewijs als een geïsoleerd stuk zien. En elke keer wordt het gebracht alsof de IDF daar is ingevallen voor een tasje met roestige wapens of een enkele tunnel. Als ze een week hadden gewacht met bewijs uitbrengen en alles hadden verzameld in één video, zou dat meer impact hebben denk ik en dan kan je niet zo makkelijk aan cherry-picking doen.quote:Op zondag 19 november 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:
Jullie wilden toch tunnels zien?
[ twitter ]
Dit is een opiniestuk van een man die nu langs de zijlijn staat, die het niet eens is met de koers en beslissingen van de regering.quote:Op zondag 19 november 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen hoe de NOS "gebalanceerd" deze genocidale acties van de israelis zou moeten verslaan?
Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Neem deze genocidale post waarin deze guy hoopt op een uitbraak van ziektes onder de Palestijnen om zo de Israëlis de "overwinning" te brengen. Hoe maak je hier "gebalanceerd" melding van als journalist?
[ twitter ]
Waarop de Israëlische minister van financiën aangeeft dat hij ook hoopt op een epidemie onder de Gazanen. Ik begrijp de ratio wel. Als ze "vanzelf" sterven voorspoedigt dat de genocide. https://twitter.com/elivalley/status/1726306695998288008
Dit niet, hoor. Deze reactie is in de kern anders...quote:Op zondag 19 november 2023 17:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk eerder gewoon hetzelfde als altijd
Beide partijen noemen het een groot succes, Israël pakt wat kilometers 'buffer' en als de wereld dan denkt dat het vrede is begonmem begint Hamas weer te bewapenen en te recruteren, bouwt Israël nog wat settlements en op een gegeven moment (vrij vlot) beginnen ze elkaar weer te vermoorden op kleine schaal
Geef het een jaar of tien en dan ontploft het weer en gaat Israël weer reageren en hebben we het hier weer naar ons zin
All of this has happened before
Hahahaha dat is wel een mooie manier om het te beschrijven.. mooi taalkundig trucje, wat je als eerste in een opsomming noemt blijft het beste hangen en veel mensen zullen aannemen dat het op een volgorde van groot naar klein is.quote:It is an established fact that about a fifth of the population in Germany and Western Europe indeed hosts antisemitic prejudices, a proportion that covers the spectrum from far right to far left, as well as immigrant communities.
lolquote:Op maandag 20 november 2023 07:02 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit niet, hoor. Deze reactie is in de kern anders...
Ze zijn nog nooit zo ver Gaza zelf ingetrokken en ze zijn ook nog nooit zo stellig geweest over het doel van de operatie.
als een oog ziekenhuis geëvacueerd moet worden en de artsen bieden weerstand, dan de weerstand niet legitiem want het is maar een oogziekenhuis. Maar voor gewonden gijzelaars is nu elk ziekenhuis meer dan voldoende. Ook het psychiatrische ziekenhuis, het scan centrum of het dental clinicquote:
We zullen zien.quote:Op maandag 20 november 2023 07:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
ze hebben die tent decennialang bezet en ze zijn altijd zo stellig in hun bewoordingen
100%quote:Op maandag 20 november 2023 08:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
We zullen zien.
Maar ik denk niet dat dit net zo gaat aflopen als de andere keren.
Dit kan niemand meer verbazen toch? Veel Palestijnen dragen Hamas een warm hart toe of zijn (die-hard) lid van de partij.quote:
Ik heb even gegoogelt want ik kon me niet voorstellen dat de PA straks zeggenschap over Gaza zou gaan krijgen (staat niet vast) terwijl hij de aanvallen niet heeft veroordeeldquote:Op maandag 20 november 2023 00:22 schreef Aether het volgende:
Alsof dat opeens na 6 weken zou gebeuren
[..]
Dogmatisch volhouden in twijfel zaaien, is het niet.quote:Op maandag 20 november 2023 08:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
als een oog ziekenhuis geëvacueerd moet worden en de artsen bieden weerstand, dan de weerstand niet legitiem want het is maar een oogziekenhuis. Maar voor gewonden gijzelaars is nu elk ziekenhuis meer dan voldoende. Ook het psychiatrische ziekenhuis, het scan centrum of het dental clinic
Er worden veel conclusies getrokken uit een filmpje van 6 seconden van een beveiligingscamera in het Al Shifa ziekenhuis
Door IDF natuurlijk.quote:Op maandag 20 november 2023 00:09 schreef Discombobulate het volgende:
Hamas heeft die gijzelaars natuurlijk gewoon behandeld in dat ziekenhuis omdat sommigen verwond waren.
Ja, en de mensen die we naar binnen gesleurd zien worden, die dus nog goed ter been zijn, die krijgen allemaal een gratis check-up. Want zo rolt hamas gewoon. Als ze geen kinderen en oude van dagen afmaken zijn ze best wel health-minded.quote:
Volgens mij krijgt Egypte vergelijkbare bedragen. Oekraïne noem ik maar eventjes niet want dat is een uitzondering.quote:Op zondag 19 november 2023 21:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat doet die twitteraar inderdaad. Probeert hij hiermee te bewijzen dat die twee gijzelaars in 't Al Shifa ziekenhuis zijn omdat daar het hoofdkwartier van Hamas zit?quote:Op maandag 20 november 2023 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dogmatisch volhouden in twijfel zaaien, is het niet.
Antisemitisme is virulent onder de immigranten. Zelfreflectie daarentegen is totaal afwezig.quote:Op maandag 20 november 2023 07:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hahahaha dat is wel een mooie manier om het te beschrijven.. mooi taalkundig trucje, wat je als eerste in een opsomming noemt blijft het beste hangen en veel mensen zullen aannemen dat het op een volgorde van groot naar klein is.
Zoals elk weldenkend mens wel snapt is het grootste deel van de jodenhaters in Duitsland immigrant. Dat is ook duidelijk te zien in alle demonstraties.
Nee, dat zal vast niet. Zie mijn vorige post.quote:Op maandag 20 november 2023 09:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat doet die twitteraar inderdaad. Probeert hij hiermee te bewijzen dat die twee gijzelaars in 't Al Shifa ziekenhuis zijn omdat daar het hoofdkwartier van Hamas zit?
De "useful idiots" die echt om Palestijnen geven, en de studenten die tegen "neo-koloniale staten" zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 10:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Antisemitisme is virulent onder de immigranten. Zelfreflectie daarentegen is totaal afwezig.
Ooit een demonstratie gezien van moslims tegen Hamas en tegen al die aanslagen? Me neither.....
Maar als ik beelden zie van de grote anti-Israël (feitelijk antisemitische) optochten, zie ik ook veel blanke Nederlanders tussen zitten. Gezien de felle anti-Israël berichtgeving in het NOS journaal en andere media is dat ook niet gek, je ziet hoe makkelijk mensen gehersenspoeld kunnen worden. En afgericht, met woede de straten op.
Studenten en useful idiots is toch ongeveer hetzelfde?quote:Op maandag 20 november 2023 10:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De "useful idiots" die echt om Palestijnen geven, en de studenten die tegen "neo-koloniale staten" zijn.
Dus als ze hogerop woke waren geweest waren er misschien minder doden gevallen.quote:Op maandag 20 november 2023 10:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)exism-played-a-role/
Surveillance soldiers charge sexism a factor in their Oct. 7 warnings being ignored
‘If the soldiers had been male, things would have looked different,’ one says in exposé by Haaretz; soldier says they were left to be slaughtered by terrorists like ‘sitting ducks’
One of the soldiers, identified only as Ilana, told Haaretz that troops observed Hamas terrorists training to take over an observation post amid unusually high drone activity.
“In the last two months, they started sending up drones every day, sometimes several times a day, right near the border, some 300 meters from the fence, and sometimes less than that,” she said.
“A month and a half before the war, we saw that in one of the Hamas training camps they had built an exact, scaled model of an observer’s position, like the one we operate. They started training there with drones to hit the [machine gun] shooter,” Ilana said.
She said the soldiers sent a warning up the chain of command that Hamas was training for an attack, but they were ignored.
Ilana said that when the attack started, terrorists used drones to hit their positions using the same methods as they had been observed training.
Another unnamed soldier said she had seen Gazans building an exact replica of a Merkava Mark 4 tank and using it for training.
Lees verder: https://www.timesofisrael(...)exism-played-a-role/
Ah oké. De terroristen hadden die gewonden gijzelaars beter bij de kaakchirurg of het psychiatrisch ziekenhuis kunnen laten behandelen want ze kwamen er toch langsquote:Op maandag 20 november 2023 10:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat zal vast niet. Zie mijn vorige post.
Het draait om 1 ding: het uitroeien van de joden. Dat windt mensen blijkbaar zo op, dat ze daarvoor de straten opgaan. Ook opvallend: hoeveel tijd zoveel mensen hebben, ze kunnen de hele dag op straat staan schreeuwen. Niks beters te doen blijkbaar.quote:Op maandag 20 november 2023 10:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De "useful idiots" die echt om Palestijnen geven, en de studenten die tegen "neo-koloniale staten" zijn.
Een psychiater is een arts. En waarom waren die gewonden eigenlijk in Gaza? Van de trap gevallen in de kibboetz?quote:Op maandag 20 november 2023 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah oké. De terroristen hadden die gewonden gijzelaars beter bij de tandchirurg of het psychiatrisch ziekenhuis kunnen laten behandelen want ze kwamen er toch langs
Je zet daar mensen neer om het allemaal in de gaten te houden, maar je neemt de meldingen van ongewone activiteiten niet serieus.quote:Op maandag 20 november 2023 10:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)exism-played-a-role/
Surveillance soldiers charge sexism a factor in their Oct. 7 warnings being ignored
‘If the soldiers had been male, things would have looked different,’ one says in exposé by Haaretz; soldier says they were left to be slaughtered by terrorists like ‘sitting ducks’
One of the soldiers, identified only as Ilana, told Haaretz that troops observed Hamas terrorists training to take over an observation post amid unusually high drone activity.
“In the last two months, they started sending up drones every day, sometimes several times a day, right near the border, some 300 meters from the fence, and sometimes less than that,” she said.
“A month and a half before the war, we saw that in one of the Hamas training camps they had built an exact, scaled model of an observer’s position, like the one we operate. They started training there with drones to hit the [machine gun] shooter,” Ilana said.
She said the soldiers sent a warning up the chain of command that Hamas was training for an attack, but they were ignored.
Ilana said that when the attack started, terrorists used drones to hit their positions using the same methods as they had been observed training.
Another unnamed soldier said she had seen Gazans building an exact replica of a Merkava Mark 4 tank and using it for training.
Lees verder: https://www.timesofisrael(...)exism-played-a-role/
quote:Japanese govt. gathering info on cargo ship seizure in Red Sea
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20231120_22/
Japan's transport minister says officials are gathering information on a cargo ship operated by a Japanese firm that was seized by a Houthi rebel group in Yemen.
Saito Tetsuo told reporters on Monday morning that the ministry had been notified of the seizure from Japanese shipping firm Nippon Yusen, also known as NYK Line.
Voor de behandeling van een of meerdere fysieke wonden zou ik niet naar een psychiater gaan maar oké.quote:Op maandag 20 november 2023 10:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een psychiater is een arts. En waarom waren die gewonden eigenlijk in Gaza? Van de trap gevallen in de kibboetz?
Alleen verhoud je dogmatische disinformatie geneuzel zich nogal slecht met dat we niet gewonde mensen dat ziekenhuis ingesleurd zien worden, hé?quote:Op maandag 20 november 2023 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah oké. De terroristen hadden die gewonden gijzelaars beter bij de kaakchirurg of het psychiatrisch ziekenhuis kunnen laten behandelen want ze kwamen er toch langs
Vanaf al die 20 tot 30 grensovergangen wordt een of meerdere ziekenhuizen en tig clinics gepasseerd inderdaad. Bedankt voor 't delen
Ja, ik denk dat de Israëlische versie van de parlementaire enquête hierover niet gezellig gaat worden.quote:Op maandag 20 november 2023 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zet daar mensen neer om het allemaal in de gaten te houden, maar je neemt de meldingen van ongewone activiteiten niet serieus.
Waarom zet je ze er dan neer?
Vast wel. Er is altijd een rechtvaardiging te vinden voor de dappere wapenfeiten van Hamas tegen het koloniale apartheidsregime van hun openluchtgevangenis.quote:Op maandag 20 november 2023 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen verhoud je dogmatische disinformatie geneuzel zich nogal slecht met dat we niet gewonde mensen dat ziekenhuis ingesleurd zien worden, hé?
Kun je dat nog even wegverklaren?
Ik vermoed dat je hoopt dat ik het vanuit een bepaalde bril beschrijf. Ik heb extra mijn best gedaan. Zie de spoilerquote:Op maandag 20 november 2023 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen verhoud je dogmatische disinformatie geneuzel zich nogal slecht met dat we niet gewonde mensen dat ziekenhuis ingesleurd zien worden, hé?
Kun je dat nog even wegverklaren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat Hamas een deel van het ziekenhuis gebruikte voor het plegen van een oorlogsmisdaad?quote:Op maandag 20 november 2023 10:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor de behandeling van een of meerdere fysieke wonden zou ik niet naar een psychiater gaan maar oké.
Blijkbaar is dit ook een controversieel standpunt, dus ik spreek het maar hardop uit. Geen enkele gijzelaar zou zich in Gaza moeten bevinden en zeker niet gewond.
Nu ik dat hardop heb uitgesproken, heb ik een vraag. We weten in ieder geval van drie gijzelaars dat ze in het Al Shifa-ziekenhuis zijn geweest. Wat leert deze kennis ons?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |