abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 november 2023 @ 23:17:41 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211353804
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:47 schreef Slayage het volgende:
De publieke omroep van de enige democratie in de regio be like

[ twitter ]
ik geloof totaal niet dat ze dat echt zingen. dit lijkt me bullshit anti-semitische propaganda
  zondag 19 november 2023 @ 23:31:49 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211353805
The fact that absolutely no one at the #Shifa Hospital spoke about the presence of hostages inside the hospital during the past month and a half, I think is clear evidence, that #Hamas has a more permanent presence there.

You would not bring hostages to a place you though could be compromised by ennemy intelligence, but to a place you felt absolutely certain you can control. This level of control and operational security is not achieved by operating there "from time to time". It means you know no one will speak, either because they are complicit, or because they're scared for their life.
twitter
  zondag 19 november 2023 @ 23:32:26 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211353820
https://twitter.com/intifada/status/1726339025253081400

Een lied dat over vrede gaat. Gezongen door Israelische kinderen. Prachtig. Geen irrationeel nationalisme, geweldverheerlijking. Maar een pragmatische kijk, naar vrede.
pi_211353850
quote:
twitter
pi_211353882
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:30 schreef Slayage het volgende:
"De enige democratie van de regio"

[ twitter ]
Jup. Inderdaad de enige democratie in de regio.

Het verhaal wat je als voorbeeld noemt zegt niets over de Israëlische democratie. Wel wat over de Israëlische rechtstaat. Maar met democratie heeft het geen ene fuck te maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211353901
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:47 schreef Slayage het volgende:
De publieke omroep van de enige democratie in de regio be like

[ twitter ]
Kijk eens aan, dus beide kampen maken zich schuldig aan het zeer ranzige indoctrineren van kinderen over genocide.

Heeft trouwens al weer geen ene fuck met democratie te maken.
pi_211353910
Wat wel met (een zwaar gebrek aan) democratie te maken heeft, is bv dat je mag stemmen over je volksvertegenwoordiging, maar er dan met z'n allen voor kiest om vrouwen van stemmen uit te sluiten. DAT is ondemocratisch.
  zondag 19 november 2023 @ 23:52:36 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211353955
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:

Neem deze genocidale post waarin deze guy hoopt op een uitbraak van ziektes onder de Palestijnen om zo de Israëlis de "overwinning" te brengen. Hoe maak je hier "gebalanceerd" melding van als journalist?

Simpel: Je maakt om te beginnen duidelijk dat dit gaat om iemand die vijftien jaar geleden het leger heeft verlaten en geen actieve functie bij de Israëlische overheid heeft. Dat dit dus gaat om een, hoe zeg je dat, irrelevante nobody?

Zoiets?
pi_211353998
Hamas heeft die gijzelaars natuurlijk gewoon behandeld in dat ziekenhuis omdat sommigen verwond waren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211353999
Goed punt....

twitter
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 00:13:41 #254
236264 crew  capricia
pi_211354020
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 00:09 schreef Ulx het volgende:
Goed punt....

[ twitter ]
Dat ziekenhuis is wel bekend als Hamas-plek.

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211354054
Bomb squad called to synagogue in Lakewood, NJ after grenade found nearby
https://www.timesofisrael(...)renade-found-nearby/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211354062
Alsof dat opeens na 6 weken zou gebeuren :')
quote:
Macron also speaks to PA’s Abbas, urges him to condemn Hamas’s October 7 assault
https://www.timesofisrael(...)s-october-7-assault/
pi_211354139
Een zelf kritische artikel van Haaretz dat de keerzijde bespreekt van het identificeren van diaspora joden met Israël en Israël dat zichzelf ziet als vertegenwoordiger van alle joden in de wereld. Onze CIDI is daar een goede voorbeeld van. Het CIDI dient de belangen van joden in Nederland, maar tegelijkertijd dient het ook de belangen van Israël dat momenteel grove mensenrechten schendingen pleegt in naam van de joden wereldwijd. En dat zorgt voor een "slap in the face" voor diaspora joden.

"One should therefore ask: From where did the Zionist movement, and since 1948, Israel, take upon itself the presumption to be the sole authentic representative of the worldwide Jewish community?

Perhaps the presumption arising from the 1950 Law of Return, which makes every Jew in the world a potential Israeli citizen of Israel. Ironically, a law seen as a fundamental expression of Israel's founding principles – to be a refuge for oppressed Jews – has been manipulated by both Israel and its enemies.

We are particularly familiar with the situation in Germany. We follow the great concern expressed by German Jewry at the moment. Indeed, the community's leadership has traditionally shown obedient loyalty to Israel and its policies.
Until last year, when Israel's extreme right-wing government took office, it was hard to find a word of criticism, and the community's representative body, the Central Council of Jews in Germany, served almost as a rubber stamp for whatever Israeli governments did.

But even the leadership of the German Jews realized that identifying with Israel under the Bibi–Ben-Gvir government was untenable. Now, as this government manages the Gaza crisis, German Jews too discover that they have become a punching bag for anyone who is appalled by Israel's actions, or, less benignly, those who want to harass Israel's supporters and assumes every Jew is a representative of Israel.

It is an established fact that about a fifth of the population in Germany and Western Europe indeed hosts antisemitic prejudices, a proportion that covers the spectrum from far right to far left, as well as immigrant communities. In critical hours like now, latent and overt antisemitism surfaces and Israel's presumption to represent all Jews slaps Diaspora Jews in the face."

twitter

[ Bericht 4% gewijzigd door Slayage op 20-11-2023 01:17:57 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 november 2023 @ 01:08:40 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211354143
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211354156
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2023 01:08 schreef Molo het volgende:
[ afbeelding ]
Zou toch wat wezen als je een keer iets leert.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211354157
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 01:05 schreef Slayage het volgende:
Bla

Wacht nog steeds op antwoorden van je. En Cuendillar ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211354206
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 01:17 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zou toch wat wezen als je een keer iets leert.
Is het een mooie spiegel?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211354554
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wordt gepost door allerlei dubieuze accounts, dus zal wel weer fakenews zijn. Wel veel moeite in gestoken zo te zien.
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 23:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik geloof totaal niet dat ze dat echt zingen. dit lijkt me bullshit anti-semitische propaganda
Het is niet fake. De ondertiteling klopt ook. Het gaat alleen over terroristen, dus die ״elimineer iedereen” regel gaat over terroristen. Maar dat is niet zo duidelijk zonder context. En ik mis het “ethnosupremacist” gedeelte in dit liedje. Ze zingen dat we “een natie, voor altijd” zijn, hoe is dat suprematie? Is “One nation under god” ook suprematie?

Dit is de tekst:
quote:
על חוף עזה יורד ליל הסתיו
מטוסים מפגיזים הרס הרס
הנה צה"ל חוצה את הקו
לחסל את נושאי צלב הקרס

עוד שנה, לא יהיה שם דבר
ונחזור בבטחה לביתנו

תוך שנה, נחסל את כולם
ונחזור אז לחרוש את שדותינו

ונזכור את כולם
את יפי הבלורית והטוהר
כי רעות שכזו לעולם
לא תיתן את ליבנו לשכוח
אהבה מקודשת בדם
עוד תשובי בינינו לפרוח

וכעת נגמרו המילים
ונותרה נשמתנו זועקת
כי נפשנו לא רק הומיה
כי נפשנו היום גם לוחמת
עם אחד, עם הנצח לעד
לא נחדול ונשמור על ביתינו
לא נשקוט ונראה לעולם
איך היום משמידים את אויבינו

ונזכור את כולם
את יפי הבלורית והטוהר
כי רעות שכזו לעולם
לא תיתן את ליבנו לשכוח
אהבה מקודשת בדם
עוד תשובי בינינו לפרוח
“Over een jaar zal er niets meer zijn en dan kunnen we veilig terugkeren naar huis”, dat is de regel waar ik een beetje verdrietig van word.

Dit lied is overigens geproduceerd door ene Ofer Rosenbaum. Hij heeft deze tekst natuurlijk expres zo dubbelzinnig gemaakt.

quote:
But controversy is what Rosenbaum seeks. If people are responding, they’re talking about the campaign, he said. The father-of-four is known for controversial campaigns, including one to prevent the extradition of a teacher accused of child sexual abuse in Australia – which he has since described his involvement in as a mistake.
https://amp.theguardian.c(...)rmy-divides-israelis
pi_211354609
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:
Jullie wilden toch tunnels zien?

[ twitter ]
Helaas heeft het uitbrengen van stukjes bewijs om de paar dagen niet echt effect. Alle sukkeltjes zullen elke post met bewijs als een geïsoleerd stuk zien. En elke keer wordt het gebracht alsof de IDF daar is ingevallen voor een tasje met roestige wapens of een enkele tunnel. Als ze een week hadden gewacht met bewijs uitbrengen en alles hadden verzameld in één video, zou dat meer impact hebben denk ik en dan kan je niet zo makkelijk aan cherry-picking doen.
pi_211354659
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Kan je mij uitleggen hoe de NOS "gebalanceerd" deze genocidale acties van de israelis zou moeten verslaan?

Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Neem deze genocidale post waarin deze guy hoopt op een uitbraak van ziektes onder de Palestijnen om zo de Israëlis de "overwinning" te brengen. Hoe maak je hier "gebalanceerd" melding van als journalist?

[ twitter ]

Waarop de Israëlische minister van financiën aangeeft dat hij ook hoopt op een epidemie onder de Gazanen. Ik begrijp de ratio wel. Als ze "vanzelf" sterven voorspoedigt dat de genocide. https://twitter.com/elivalley/status/1726306695998288008
Dit is een opiniestuk van een man die nu langs de zijlijn staat, die het niet eens is met de koers en beslissingen van de regering.

En Smotrich, minister van financiën, staat weliswaar niet langs de zijlijn maar heeft geen directe invloed op het handelen van de regering en het leger in Gaza. Het oorlogskabinet bepaalt in grote lijnen wat er gebeurt in Gaza en hij is daar geen lid van. Een paar dagen geleden hekelde hij nog de beslissing om brandstof en humanitaire hulp toe te laten, maar hij heeft geen macht om daar iets over te bepalen.

Ik snap dat je alles over een lijn wil trekken, maar het ligt wat genuanceerder dan jij het brengt.
pi_211354671
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 17:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk eerder gewoon hetzelfde als altijd

Beide partijen noemen het een groot succes, Israël pakt wat kilometers 'buffer' en als de wereld dan denkt dat het vrede is begonmem begint Hamas weer te bewapenen en te recruteren, bouwt Israël nog wat settlements en op een gegeven moment (vrij vlot) beginnen ze elkaar weer te vermoorden op kleine schaal

Geef het een jaar of tien en dan ontploft het weer en gaat Israël weer reageren en hebben we het hier weer naar ons zin

All of this has happened before
Dit niet, hoor. Deze reactie is in de kern anders...

Ze zijn nog nooit zo ver Gaza zelf ingetrokken en ze zijn ook nog nooit zo stellig geweest over het doel van de operatie. Of oorlog, zoals ze het deze keer noemen. Ze hebben ook nog nooit gezegd dat het jaren kan duren en dat ze de tijd hebben.

"Hamas wordt vernietigd, Hamasleden zijn ten dode opgeschreven."

We zitten hier nog wel even.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 20 november 2023 @ 07:35:16 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211354752
quote:
It is an established fact that about a fifth of the population in Germany and Western Europe indeed hosts antisemitic prejudices, a proportion that covers the spectrum from far right to far left, as well as immigrant communities.
Hahahaha dat is wel een mooie manier om het te beschrijven.. mooi taalkundig trucje, wat je als eerste in een opsomming noemt blijft het beste hangen en veel mensen zullen aannemen dat het op een volgorde van groot naar klein is.
Zoals elk weldenkend mens wel snapt is het grootste deel van de jodenhaters in Duitsland immigrant. Dat is ook duidelijk te zien in alle demonstraties.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 07:48:19 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211354791
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 07:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dit niet, hoor. Deze reactie is in de kern anders...

Ze zijn nog nooit zo ver Gaza zelf ingetrokken en ze zijn ook nog nooit zo stellig geweest over het doel van de operatie.
lol

ze hebben die tent decennialang bezet en ze zijn altijd zo stellig in hun bewoordingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211354902
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 00:09 schreef Ulx het volgende:
Goed punt....

[ twitter ]
als een oog ziekenhuis geëvacueerd moet worden en de artsen bieden weerstand, dan de weerstand niet legitiem want het is maar een oogziekenhuis. Maar voor gewonden gijzelaars is nu elk ziekenhuis meer dan voldoende. Ook het psychiatrische ziekenhuis, het scan centrum of het dental clinic :D

Er worden veel conclusies getrokken uit een filmpje van 6 seconden van een beveiligingscamera in het Al Shifa ziekenhuis
pi_211354933
IDF: Hostage was killed in Shifa; clip shows Hamas take 2 other hostages there on Oct 7
https://www.timesofisrael(...)ages-there-on-oct-7/
pi_211354962
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 07:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
lol

ze hebben die tent decennialang bezet en ze zijn altijd zo stellig in hun bewoordingen
We zullen zien. :)

Maar ik denk niet dat dit net zo gaat aflopen als de andere keren.
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')