abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212800419
quote:
4s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:42 schreef aloa het volgende:

[..]
Maand 2 is ook gelukt :) 10 weken nu zonder een druppel alcohol en dat is voor mij de langste periode sinds de jaren 90 (toen ooit 5 weken vol gehouden).
Halverwege februari was wel een ding en was de behoefte naar drank behoorlijk sterk, maar uiteindelijk weten vol te houden.
Naarmate de periode vordert wordt het ook makkelijker om vol te houden heb ik wel door. De behoefte wordt steeds minder.
Ik had mezelf voorgenomen om het sowieso 3 maanden te gaan volhouden en daarna verder te kijken. En dat gaat wel lukken.
Goed om te lezen en proficiat! Die golven blijven (helaas) wel komen. Ze worden wel een stuk minder frequent, maar niet minder heftig. Althans, dat is mijn eigen ervaring. Maar juist dan is het zaak je kop erbij te houden, want je ratio wordt erg snel uitgeschakeld.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212802944
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 17:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Goed om te lezen en proficiat! Die golven blijven (helaas) wel komen. Ze worden wel een stuk minder frequent, maar niet minder heftig. Althans, dat is mijn eigen ervaring. Maar juist dan is het zaak je kop erbij te houden, want je ratio wordt erg snel uitgeschakeld.
Ik snap wat je bedoelt. Eigenlijk is het niet toegeven aan het dwangmatig willen drinken hetgeen waar je tegen vecht. Niet toegeven aan de zucht naar de drank, roes of wat het ook is.
Maar ik weet nu al, dat op het moment dat ik door wat voor reden dan ook in de winkel sta bij de drankafdeling en daadwerkelijk drank ik mijn kar stop, dat ik dan voor de bijl ga.
Dus zo ver moet ik het niet laten komen.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 maart 2024 @ 11:34:12 #53
22592 crew  Ole
pi_212846615
Ik ga hier toch maar even meeposten :D
Ik heb net 2 weken (intern) detox achter de rug. Dat is gelukkig heel soepel verlopen. Nu weer in de echte wereld :P

maar vraagje: ze hebben mij Naltrexon voorgeschreven. Ben er niet heel blij mee en denk dat dit middel wellicht erger is dan de kwaal. Iemand ervaring?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_212846761
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:34 schreef Ole het volgende:
Ik heb net 2 weken (intern) detox achter de rug. Dat is gelukkig heel soepel verlopen. Nu weer in de echte wereld :P

maar vraagje: ze hebben mij Naltrexon voorgeschreven. Ben er niet heel blij mee en denk dat dit middel wellicht erger is dan de kwaal. Iemand ervaring?
Congrats dat je er wat aan hebt gedaan, dat is de eerste stap. :)

Naltrexon werkt tweeledig: je krijgt er minder zucht door en als je wel drinkt (je mag er gewoon bij drinken), dan is de kick minder.

Het voordeel is dat je geen spiegel hoeft op te bouwen of te onderhouden, dus je zit er in principe niet aan 'vast'. Alleen werkt het natuurlijk ook niet met twee minuten, in tegenstelling tot alcohol.

Ik heb geen last van bijwerkingen gehad (alhoewel de lijst lang is) en mijn begeleider heeft ook louter positieve ervaringen met cliënten gehad, fwiw.

Ik heb het echter niet lang gebruikt, omdat de echte zuchtmomenten bij mij inmiddels niet vaak meer voorkomen. Ik gebruik nog wel disulfiram (Antabus/Refusal) als stok achter de deur. Dat wordt ook zeker een halfjaar tot twee jaar geadviseerd, al is ook op dat vlak de ene arts de andere niet en dat kan nog wel eens frustrerend werken (Piet zegt A, Jan zegt neeee, B is beter).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 maart 2024 @ 12:54:38 #55
22592 crew  Ole
pi_212847319
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Congrats dat je er wat aan hebt gedaan, dat is de eerste stap. :)

Naltrexon werkt tweeledig: je krijgt er minder zucht door en als je wel drinkt (je mag er gewoon bij drinken), dan is de kick minder.

Het voordeel is dat je geen spiegel hoeft op te bouwen of te onderhouden, dus je zit er in principe niet aan 'vast'. Alleen werkt het natuurlijk ook niet met twee minuten, in tegenstelling tot alcohol.

Ik heb geen last van bijwerkingen gehad (alhoewel de lijst lang is) en mijn begeleider heeft ook louter positieve ervaringen met cliënten gehad, fwiw.

Ik heb het echter niet lang gebruikt, omdat de echte zuchtmomenten bij mij inmiddels niet vaak meer voorkomen. Ik gebruik nog wel disulfiram (Antabus/Refusal) als stok achter de deur. Dat wordt ook zeker een halfjaar tot twee jaar geadviseerd, al is ook op dat vlak de ene arts de andere niet en dat kan nog wel eens frustrerend werken (Piet zegt A, Jan zegt neeee, B is beter).
dank voor je reactie.
Ik ga het dinsdag met arts bespreken. Ik gebruik namelijk nog wel lage dosis diazepam en ik heb anti depressiva. Ik slik nu een halve per dag omdat ik wel heel suf was ervan.
Wordt vervolgd
pi_212847548
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:54 schreef Ole het volgende:

[..]
dank voor je reactie.
Ik ga het dinsdag met arts bespreken. Ik gebruik namelijk nog wel lage dosis diazepam en ik heb anti depressiva. Ik slik nu een halve per dag omdat ik wel heel suf was ervan.
Wordt vervolgd
Anti-depressiva hebben mij wel de rust gegeven om aan de onderliggende redenen te werken. Enige belangrijke bijwerking is dat het, bij mij in ieder geval, zwaar op je libido drukt. Kan relationeel wel een dingetje worden bij velen.

Verbaast me dat ze diazepam nog door hebben geschreven, ik heb er zelf veel baat bij gehad, maar (verslavings)artsen zijn er vaak erg huiverig voor, omdat het zelf ook weer verslavend is en enigszins op dezelfde manier als alcohol aangrijpt op je receptoren (GABA), waardoor je de alcoholverslaving latent in stand houdt.

Maar goed, eerste de komende maanden goed door zien te komen, die zijn - op een heel andere manier - een stuk lastiger dan de detox, waar je in een veilig coconnetje zit.

Heb je veel steun aan vrienden of familie en ben je van plan groepen te bezoeken?
pi_212848450
Ik heb ook nog steeds Diazepam, ze controleren uiteraard wel of je ze niet te vaak komt ophalen.

Ze hebben wel een keer een foutje gemaakt om 90 tabletten te bezorgen, toen heb ik maar even netjes gebeld om te zeggen dat mijn hoofd een klein sprongetje maakte van geluk en dat niet de bedoeling is :P

Sinds dat telefoontje krijg ik alle medicatie die ik wil omdat ik er verantwoordelijk mee om kan gaan :')
Hell To The Liars
pi_212848487
Maar Ole en Nostra, netjes hoor van jullie allebei :)
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zaterdag 16 maart 2024 @ 15:12:24 #59
22592 crew  Ole
pi_212848619
Ïk heb nog diazepam omdat ik Alprazolam slikte. Dit moet langzamer afgebouwd worden.
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Anti-depressiva hebben mij wel de rust gegeven om aan de onderliggende redenen te werken. Enige belangrijke bijwerking is dat het, bij mij in ieder geval, zwaar op je libido drukt. Kan relationeel wel een dingetje worden bij velen.

Verbaast me dat ze diazepam nog door hebben geschreven, ik heb er zelf veel baat bij gehad, maar (verslavings)artsen zijn er vaak erg huiverig voor, omdat het zelf ook weer verslavend is en enigszins op dezelfde manier als alcohol aangrijpt op je receptoren (GABA), waardoor je de alcoholverslaving latent in stand houdt.

Maar goed, eerste de komende maanden goed door zien te komen, die zijn - op een heel andere manier - een stuk lastiger dan de detox, waar je in een veilig coconnetje zit.

Heb je veel steun aan vrienden of familie en ben je van plan groepen te bezoeken?
Beide. Dat is wel heel fijn!
pi_212878443
quote:

Lieve lieve Lee. Vanaf hier een hele dikke knuffel. Je komt er wel. Ik heb nu acht jaar geen alcohol gedronken en kan me ook niet voorstellen dat ik dat ooit nog ga doen. Het was een zware weg maar ineens was ik er helemaal klaar mee.
Dat gaat jou (en de anderen hier) ook lukken :*
pi_212908922
quote:
Nog wat achtergrondinfo over Naltrexon en hoe het geacht wordt gebruikt te worden (Sinclair Method, voornamelijk in de Angelsaksische wereld, niet zozeer in Nederland):

https://psychology.fandom.com/wiki/Sinclair_Method

Studie:

https://academic.oup.com/alcalc/article/36/1/2/137995

Ted erover:

Film erover:

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Little_Pill

NB: dit is vooral in Nederland een vrij controversiële toepassing - vanwege het wél blijven drinken (zelfs móeten drinken). Dus puur ter achtergrondinfo.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 maart 2024 @ 21:22:00 #62
22592 crew  Ole
pi_212920218
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2024 21:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Nog wat achtergrondinfo over Naltrexon en hoe het geacht wordt gebruikt te worden (Sinclair Method, voornamelijk in de Angelsaksische wereld, niet zozeer in Nederland):

https://psychology.fandom.com/wiki/Sinclair_Method

Studie:

https://academic.oup.com/alcalc/article/36/1/2/137995

Ted erover:

Film erover:

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Little_Pill

NB: dit is vooral in Nederland een vrij controversiële toepassing - vanwege het wél blijven drinken (zelfs móeten drinken). Dus puur ter achtergrondinfo.
Tnx. Ben inmiddels gestopt. Dit öok overlegd met arts. Bijwerkingen waren veel te heftig. Nu ook ineens last van uitslag/eczeem.

Ga zo even bekijken!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 maart 2024 @ 21:22:37 #63
22592 crew  Ole
pi_212920231
quote:
99s.gif Op maandag 18 maart 2024 23:48 schreef praadje het volgende:

[..]
Lieve lieve Lee. Vanaf hier een hele dikke knuffel. Je komt er wel. Ik heb nu acht jaar geen alcohol gedronken en kan me ook niet voorstellen dat ik dat ooit nog ga doen. Het was een zware weg maar ineens was ik er helemaal klaar mee.
Dat gaat jou (en de anderen hier) ook lukken :*
O+
  Moderator / Miss SHO zondag 24 maart 2024 @ 17:42:48 #64
22592 crew  Ole
pi_212944889
Even slechte dag. Bijna hele groep is eerder uit behandeling gegaan.

Vanaf nu weer oppakken!
pi_212949127
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:42 schreef Ole het volgende:

Vanaf nu weer oppakken!
Go Lee _O_
pi_215028614
Kut, zware terugval nu. Wel hulp van vriendin. Even kijken hoe dit werkt. Niet (kunnen) eten is echt killing
pi_215029665
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
Kut, zware terugval nu. Wel hulp van vriendin. Even kijken hoe dit werkt. Niet (kunnen) eten is echt killing
Sterkte, je kunt het!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 19 september 2024 @ 18:08:55 #68
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215032121
Alcohol is koning in onze maatschappij. Gewoon in de reclame in de supermarkt; het aanprijzen als dé voorwaarde tot genieten. Een biertje of wijntje hoort erbij, is de consensus.

En ondertussen zijn de directe en indirecte kosten door alcohol torenhoog zonder daarbij het menselijk leed te benoemen.
Le Diable
pi_215037120
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 15:01 schreef Sally het volgende:

[..]
Sterkte, je kunt het!
Thanks, het gaat alweer beter. Had even een kutmoment, moest even mijn hart luchten. ;)
  donderdag 19 september 2024 @ 22:47:53 #70
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215037222
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Thanks, het gaat alweer beter. Had even een kutmoment, moest even mijn hart luchten. ;)
Hou vol kerel, verslaving gaat niet jouw baas zijn. Ik weet hoe het is en hoe het kan zijn.
Le Diable
pi_215038652
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:42 schreef Ole het volgende:

Vanaf nu weer oppakken!
Hoe gaat het nu met je?
pi_215042484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 22:47 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Hou vol kerel, verslaving gaat niet jouw baas zijn. Ik weet hoe het is en hoe het kan zijn.
Thanks en ik weet ook wel dat ik eruit ga komen. Ik drink iig niet meer sterk, maar ja als je dan een traytje bier wegtikt schiet dat ook niet op. ;)

Semper libertas heb je met een verslaving, actief of niet, in ieder geval nooit en dat is iets waar ik nog niet aan kan wennen en misschien nooit zal kunnen, hoe zwak dat ook moge zijn.

Wat ik wel kan is mezelf niet speciaal vinden of zielig, maar er actief aan blijven werken. Gaat het dan nog een keer mis, misschien wel. Draad weer oppakken en door.

Door mijn verhuizing van Haarlem naar Leiden ben ik ook van Brijder-kliniek geswitcht. Dat was/is echt een drama. Haarlem had ik super contact met mijn behandelaar. Leiden begon het gesprek met de arts met "ik moet poepen"
:') Goed, tien minuten later komt ze terug: "ja goed, ik heb je dossier totaal niet gelezen, wat kom je hier doen?". Toen nog een hele discussie over antabus-inname, wat ik gewoon was via videobellen te doen, maar daar lijfelijk moet om 12 uur, 3x per week. Ik werk gewoon, dus dat ging niet. Maar vervolgens ben ikzelf wel weer zo stronteigenwijs om het dan maar niet te doen ("zij doen niet wat ik wil") en hup, ben je weer terug aan het drinken.

Anyway, ik ben nu gelukkig niet dronken dronken, maar drink wel. En daar moet ik zo snel mogelijk vanaf, want anders ben ik dat eerste wel en zit ik weer in een detox. En dat gaat niet meer gebeuren.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 20 september 2024 @ 13:42:58 #73
22592 crew  Ole
pi_215043679
:*
Ik weet wat je meemaakt. Het is gewoon k$£¥₩
  Moderator / Miss SHO vrijdag 20 september 2024 @ 13:54:22 #74
22592 crew  Ole
pi_215043808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 00:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu met je?
Nu wel ok. Heb heftige tijd achter de rug (vader overleden) en toen werd ik programma uitgekickt omdat ik geen urine had ingeleverd en telefoon niet opnam de dag van condoleance :(
Maar toch in contact. Ik ga naar meetings en uiterlijk 7 oktober terug in programma.
  vrijdag 20 september 2024 @ 14:08:32 #75
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215043942
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 13:54 schreef Ole het volgende:

[..]
Nu wel ok. Heb heftige tijd achter de rug (vader overleden) en toen werd ik programma uitgekickt omdat ik geen urine had ingeleverd en telefoon niet opnam de dag van condoleance :(
Maar toch in contact. Ik ga naar meetings en uiterlijk 7 oktober terug in programma.
Wow wat heftig en ontzettend verdrietig!
heel veel sterkte O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')