Dank je.quote:Op zondag 19 november 2023 19:20 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
https://d66.nl/nieuws/d66(...)onaliteit%20aannemen.
Overheidstruiendistributie, top. Kun je een trui die een tientje kost om te produceren voor 200 euro op de begroting zetten vanwege alle ambtenaren die over die trui moeten vergaderen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:17 schreef RipCity het volgende:
D66 wil elk huis een extra trui geven zodat de energierekening omlaag kanOkay rob
Helpt wel de economie in Bangladesh. Stukje ontwikkelingswerk.quote:Op zondag 19 november 2023 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overheidstruiendistributie, top. Kun je een trui die een tientje kost om te produceren voor 200 euro op de begroting zetten vanwege alle ambtenaren die over die trui moeten vergaderen.
Dan moet je NSC stemmen, die willen minder ambtenaren en dan kunnen ze er ook niet over vergaderen als ze niet bestaanquote:Op zondag 19 november 2023 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overheidstruiendistributie, top. Kun je een trui die een tientje kost om te produceren voor 200 euro op de begroting zetten vanwege alle ambtenaren die over die trui moeten vergaderen.
Oh shit. Ik zal morgen het CPB even bellen dat iemand op Fok! zei dat ze hun huiswerk even opnieuw moeten doen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeuren. De inkomsten die PvdA raamt gaan ze nooit binnenhalen. Het is populisme!
‘CPB sneed zich met doorrekening partijprogramma’s in de vingers’quote:Op zondag 19 november 2023 19:30 schreef Sephael het volgende:
[..]
Oh shit. Ik zal morgen het CPB even bellen dat iemand op Fok! zei dat ze hun huiswerk even opnieuw moeten doen.
CPB moet hier ver van blijven , iederen snapt dat gratiskinderopnvang en 18 euro minimumloon zoals de CUquote:Op zondag 19 november 2023 19:34 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
‘CPB sneed zich met doorrekening partijprogramma’s in de vingers’
De verkiezingsprogramma's van verschillende politieke partijen bevatten volgens hoogleraar overheidsfinanciën Bas Jacobs plannen die financieel gezien nooit gerealiseerd kunnen worden. Jacobs vindt het niet alleen kwalijk dat de partijen die plannen voorstellen, maar ook dat het Centraal Planbureau (CPB), dat de plannen heeft doorgerekend, hier niet met een grote rode pen doorheen gaat.
Jacobs geeft als voorbeeld de plannen van GroenLinks-PvdA om onder andere het vpb-tarief, de vennootschapsbelasting, te verhogen naar 30 procent en het verhogen van het belastingtarief in box 3 naar bijna 50 procent. 'Als je daar sommetjes op gaat doen, kom je zelfs bij hele gunstige condities op effectieve marginale tarieven van minimaal 90 procent. En dat kan oplopen tot ver boven de 100 procent', vreest de hoogleraar.
Geld naar het buitenland
'Als dat gebeurt, weet je zeker dat de opbrengsten die het CPB heeft ingeboekt niet gerealiseerd worden.' Het gevolg daarvan is volgens Jacobs dat veel mensen en ondernemingen naar het buitenland zullen vertrekken, met alle gevolgen van dien. 'Dan zijn we dat geld kwijt. Je kan nooit opbrengsten inboeken als je tarieven hebt van ver boven de 100 procent, dat gaat nooit gebeuren.'
Jacobs is dan ook bezorgd dat het CPB zich met deze doorrekening zelf in de vingers snijdt. 'Partijen kunnen nu écht gratis bier in de doorrekening zetten, en het CPB disciplineert de partijen niet meer. Daardoor raakt het hele idee van de doorrekening beschadigd.'
Open voor kritiek
Ook Barbara Baarsma, hoogleraar toegepaste economie, ziet dat het draagvlak voor de doorrekeningen van het CPB hierdoor steeds kleiner wordt. 'Daarom stel ik voor dat het Centraal Planbureau zich iets meer openstelt voor kritiek', adviseert Baarsma.
Bron: BNR
Kijk op1 terug van vrijdag. Daar legt ie het haarfijnuit.quote:Op zondag 19 november 2023 19:30 schreef Sephael het volgende:
[..]
Oh shit. Ik zal morgen het CPB even bellen dat iemand op Fok! zei dat ze hun huiswerk even opnieuw moeten doen.
Het zal aan de journalist liggen, maar vpb en belasting in box 3 hebben niets met elkaar te maken. Stel dat iemand directeur / groot aandeelhouder is dan heeft ie eerst zakelijk met de vpb te maken en later prive eventueel met een heffing in box 3, afhankelijk van zijn vermogen. Bijkomend voordeel, zijn inkomen valt dan in box 2, en daarmee betaalt ie (vpb + box 2) hetzelfde als iemand die in loondienst is (box 1) en die hetzelfde vermogen heeft. Mag Bas even uitleggen hoe ie met zo'n 50% op het inkomen en eventueel 50% op het vermogen aan een marginaal tarief van 100% komt. Serieus, mocht het zo zijn dat zie ik graag de sommetjes. Tot die tijd geloof ik er geen bal van.quote:Op zondag 19 november 2023 19:34 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
‘CPB sneed zich met doorrekening partijprogramma’s in de vingers’
De verkiezingsprogramma's van verschillende politieke partijen bevatten volgens hoogleraar overheidsfinanciën Bas Jacobs plannen die financieel gezien nooit gerealiseerd kunnen worden. Jacobs vindt het niet alleen kwalijk dat de partijen die plannen voorstellen, maar ook dat het Centraal Planbureau (CPB), dat de plannen heeft doorgerekend, hier niet met een grote rode pen doorheen gaat.
Jacobs geeft als voorbeeld de plannen van GroenLinks-PvdA om onder andere het vpb-tarief, de vennootschapsbelasting, te verhogen naar 30 procent en het verhogen van het belastingtarief in box 3 naar bijna 50 procent. 'Als je daar sommetjes op gaat doen, kom je zelfs bij hele gunstige condities op effectieve marginale tarieven van minimaal 90 procent. En dat kan oplopen tot ver boven de 100 procent', vreest de hoogleraar.
Geld naar het buitenland
'Als dat gebeurt, weet je zeker dat de opbrengsten die het CPB heeft ingeboekt niet gerealiseerd worden.' Het gevolg daarvan is volgens Jacobs dat veel mensen en ondernemingen naar het buitenland zullen vertrekken, met alle gevolgen van dien. 'Dan zijn we dat geld kwijt. Je kan nooit opbrengsten inboeken als je tarieven hebt van ver boven de 100 procent, dat gaat nooit gebeuren.'
Jacobs is dan ook bezorgd dat het CPB zich met deze doorrekening zelf in de vingers snijdt. 'Partijen kunnen nu écht gratis bier in de doorrekening zetten, en het CPB disciplineert de partijen niet meer. Daardoor raakt het hele idee van de doorrekening beschadigd.'
Open voor kritiek
Ook Barbara Baarsma, hoogleraar toegepaste economie, ziet dat het draagvlak voor de doorrekeningen van het CPB hierdoor steeds kleiner wordt. 'Daarom stel ik voor dat het Centraal Planbureau zich iets meer openstelt voor kritiek', adviseert Baarsma.
Bron: BNR
Gezien, mwah. Hij kwam beter uit de verf dan Timmermans, maar echt de diepte ging ie nou ook niet in.quote:Op zondag 19 november 2023 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk op1 terug van vrijdag. Daar legt ie het haarfijnuit.
Hij was wel goed in dingen bouwen, misschien hebben we dat nodig.quote:Op zondag 19 november 2023 19:44 schreef RipCity het volgende:
Henri voor 't eerst gezien bij jeugd debat. Nietszeggende vent maar lijkt me wel sympathiek. Wilders de winnaar weer.
Oh, ik zou het zeker wel prettig vinden als ik de keuze had. Ik overweeg geen seconde om mijn Nederlanderschap op te geven maar het is inderdaad wel een beperking in mijn mogelijkheden.quote:Op zondag 19 november 2023 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dank je.
Hm. Ik snap de insteek maar ik zie eigenlijk de noodzaak niet van deze wetgeving. Ik heb als Nederlander in het buitenland gewoond en gewerkt en nooit enig probleem ondervonden van alleen een NL paspoort hebben.
Ik kan mij voorstellen dat het buiten de EU nog wel eens handig kan zijn maar om daar nu een wet voor te maken?
Geen idee wat NSC hierover denkt, daar kan ik niets over vinden, VVD lijkt voorstander:
https://vertreknl.nl/verkiezingsprogrammas-dubbele-nationaliteit/
En daarom wil jij de volgende periode gewoon weer over rechts, net zoals de afgelopen tijd?quote:Op zondag 19 november 2023 18:23 schreef deedeetee het volgende:
de Limburger.
[..]
Ik zou er bijna voor op de PVV gaan stemmen. Wat we echt niet nodig hebben is Timmermans en GL in de regering. We hebben t de aflopen tijd al zwaar genoeg gehad.
Al besprokenquote:Op zondag 19 november 2023 20:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarom wil jij de volgende periode gewoon weer over rechts, net zoals de afgelopen tijd?
Dat blijft toch echt hele rare logica.
WTF is dat nou weer voor onzin. Ik heb in de winter altijd al een dikke wollen trui aan. En ik ben vast niet de enige koukleum die dat sws al doet.quote:Op zondag 19 november 2023 19:17 schreef RipCity het volgende:
D66 wil elk huis een extra trui geven zodat de energierekening omlaag kanOkay rob
Voordat ze door de mand vallen inderdaad.quote:Op zondag 19 november 2023 20:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wel een beetje het idee dat de campagne voor centrumrechts (NSC en VVD) niet te lang meer moet duren
Snel die zetels woensdag gaan aftikken en hopelijk formeren met als inzet een sterke migratiedeal.
Omtzigt gaat direct de details in of op een amendement dat ooit is ingediend 100 jaar geleden. Als ik Timmermans was geweest had ik met een lach en grap gezegd dat ie 10 jaar in Brussel heeft gezeten en niet alle excelsheets en wetten heeft doorgenomen.quote:Op zondag 19 november 2023 19:48 schreef Sephael het volgende:
[..]
Gezien, mwah. Hij kwam beter uit de verf dan Timmermans, maar echt de diepte ging ie nou ook niet in.
Klopt.quote:Op zondag 19 november 2023 20:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wel een beetje het idee dat de campagne voor centrumrechts (NSC en VVD) niet te lang meer moet duren
Snel die zetels woensdag gaan aftikken en hopelijk formeren met als inzet een sterke migratiedeal.
Nah, Omtzigt lijkt me wel een man van principes. Ten tijde van het kabinet Bruin-I zat hij bij het CDA ook in het kamp laten-we-dit-niet-doen.quote:Op zondag 19 november 2023 21:38 schreef koos_vriendloos het volgende:
Denken jullie ook niet dat het bijna uitsluiten van PVV gewoon een show is van voor de verkiezingen van Omtzigt? Gewoon even om een impressie van gematigdheid te creëren.
Ik vind dat gedoe rondom het premierschap wel sneaky hoor.quote:Op zondag 19 november 2023 21:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nah, Omtzigt lijkt me wel een man van principes. Ten tijde van het kabinet Bruin-I zat hij bij het CDA ook in het kamp laten-we-dit-niet-doen.
Hij bedoelt gewoon beter isolatie voor je huis joh. Het is jeugdjournaal he.quote:Op zondag 19 november 2023 20:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
WTF is dat nou weer voor onzin. Ik heb in de winter altijd al een dikke wollen trui aan. En ik ben vast niet de enige koukleum die dat sws al doet.
Het premieschap is zwaar overrated en een coalitie van partijen heeft tot gevolg dat alle beslissingen van het land in het torentje worden genomen en niet in de tweedekamer waar de volksvertegenwoordiging zitquote:Op zondag 19 november 2023 21:45 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ik vind dat gedoe rondom het premierschap wel sneaky hoor.
Dat denk ik niet, er zijn veel teveel PVV punten die gewoon staatsrechtelijk echt niet kunnenquote:Op zondag 19 november 2023 21:38 schreef koos_vriendloos het volgende:
Denken jullie ook niet dat het bijna uitsluiten van PVV gewoon een show is van voor de verkiezingen van Omtzigt? Gewoon even om een impressie van gematigdheid te creëren.
migranten deal bestaat niet , dus komt er niet, ook niet door meneertje Wilders , wie hier is gaat NOOIT meer wegquote:Op zondag 19 november 2023 20:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dan komen die toch niet in een akkoord? Lijkt me niet zo lastig allemaal.quote:Op zondag 19 november 2023 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, er zijn veel teveel PVV punten die gewoon staatsrechtelijk echt niet kunnen
Dan kan tie niet meedoen met zijn PVV punten en dan is dat wel raar voor zijn fansquote:Op zondag 19 november 2023 22:11 schreef Rustin_ het volgende:
[..]
Dan komen die toch niet in een akkoord? Lijkt me niet zo lastig allemaal.
Het gaat om de beste plannen voor besturen van het land, niet om te zorgen dat je 'tegenstander' niets met je kan. Inderdaad riep Omtzigt een paar wetten en amendementen en wie ze had ingediend, maar dat noem ik geen diepgang. Leuk dat je na een keer lezen alles onthoud, maar daar gaat het dus niet om. Jammer wel dat veel mensen niet verder kijken dan wie het best uit zijn woorden komt.quote:Op zondag 19 november 2023 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omtzigt gaat direct de details in of op een amendement dat ooit is ingediend 100 jaar geleden. Als ik Timmermans was geweest had ik met een lach en grap gezegd dat ie 10 jaar in Brussel heeft gezeten en niet alle excelsheets en wetten heeft doorgenomen.
Het is de tacktiek van hem om continu op een detail in te gaan en daar over te orakelen. Kun je niks mee als tegenstander
Hebben ze in 2010 ook zo gedaan.quote:Op zondag 19 november 2023 22:11 schreef Rustin_ het volgende:
[..]
Dan komen die toch niet in een akkoord? Lijkt me niet zo lastig allemaal.
Met zulke simplistische stellingen bij kinderen kun je ook niet anders reageren.quote:Op zondag 19 november 2023 23:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Genoten van het jeugdjournaal debat. Yesilgoz die met droge ogen een groen duimpje gaf bij de stelling ‘de rijke mensen moeten meer belasting betalen voor de armen’ en vervolgens met een totaal onzinverhaal kwam
Wellicht moet zij maar premier worden, dat gaat echt een kansloze bedoeling worden.
Haar standpunten?quote:Op zondag 19 november 2023 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met zulke simplistische stellingen bij kinderen kun je ook niet anders reageren.
Wat moet ze dan zeggen?
bedoeningquote:Op zondag 19 november 2023 23:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wellicht moet zij maar premier worden, dat gaat echt een kansloze bedoeling worden.
Dat onsamenhangende gebrabbel wat ze altijd doet. Beter dan liegen.quote:Op zondag 19 november 2023 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met zulke simplistische stellingen bij kinderen kun je ook niet anders reageren.
Wat moet ze dan zeggen?
Is het zo gek als Nederland zeer veel twijfels heeft bij het toetreden van tot voor kort in elk geval het corrupste land van de EU aan Schengen? Die toetreding betekent dat dit, in elk geval tot voor kort zeer corrupte, land onze eigen buitengrens gaat bewaken.quote:Op maandag 20 november 2023 09:53 schreef Dven het volgende:
Nederland heeft officieel een verzoek ingediend om een extra EU-missie in Bulgarije uit te voeren om na te gaan of in december voor of tegen toetreding tot Schengen wordt gestemd.
Wat mij betreft wordt PVV maar de grootste. Nederland uit Schengen. Ook prima, is dat gezeik sowieso klaar
hij is van de tokoboerquote:Op maandag 20 november 2023 10:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet al te relevant verder maar Rob Jetten blijkt helemaal niet Indisch te zijn. Volgens mij dacht iedereen dat in Nederland.
[ afbeelding ]
Nederland heeft al vele uitnodigingen om op bezoek te komen afgeslagen en vindt altijd wel weer een nieuw excuus.quote:Op maandag 20 november 2023 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het zo gek als Nederland zeer veel twijfels heeft bij het toetreden van tot voor kort in elk geval het corrupste land van de EU aan Schengen? Die toetreding betekent dat dit, in elk geval tot voor kort zeer corrupte, land onze eigen buitengrens gaat bewaken.
Ja, de Bulgaarse politici willen verbeteringen, maar de corruptie zat echt overal en is dus helemaal niet zo makkelijk te bedwingen. Ik vind het alleen maar goed dat Nederland daar zeer strak op zit.
Nederland gaat uiteraard nooit uit de EU, al haalt Wilders 50 zetels.quote:Op maandag 20 november 2023 11:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland heeft al vele uitnodigingen om op bezoek te komen afgeslagen en vindt altijd wel weer een nieuw excuus.
Het CVM was lang Nederlands' stok achter de deur. Inmiddels is dit afgesloten en men zoekt simpelweg naar iets nieuws.
Feit is dat Bulgarije en Roemenië beide al ruim tien jaar aan alle gestelde voorwaarden voor Schengentoetreding voldoen en in veel opzichten de regels er beter op nahouden dan vele landen die wél binnen Schengen zitten.
Bulgarije staat overigens te springen om de honderden grenswachten die nu vrij nutteloos de grenzen met Roemenië en Griekenland bewaken allemaal naar de grens met Turkije te sturen. Griekenland heeft ze óók liever aan de grens met Turkije.
Zowel Nederland en Oostenrijk zijn overigens uitgenodigd om zelf een permanente delegatie te sturen die óók toezicht kan houden op de buitengrenzen en ze op die wijze dus zelf betrokken kunnen raken bij de beveiliging en het toezicht hierop. Wat wil je dan nog meer? Absolute zekerheid! Maar daar wordt dan weer niet op gereageerd
Maar goed, het is een publiek geheim dat het zowel in Nederland als Oostenrijk een politiek spelletje is om extreemrechts minder voet aan de grond te laten krijgen. De Europese Commissie, het Europees Parlement en alle overige lidstaten zijn gelukkig niet van dit soort spelletjes.
Enfin, nieuwe fact-finding missie dus, op verzoek van Nederland. Zoals al tijden gebeurt waarschijnlijk weer een nieuw positief resultaat. En hoogstwaarschijnlijk weer een nieuwe smoes van Nederland.
Daarom, dat de PVV maar onverwacht de grootste wordt. Dan is Nederland er zelf uit en worden twee landen die al vele jaren lang aan de officiële voorwaarden voldoen niet meer gediscrimineerd.
Niet heel duidelijk. Hij heeft iets zuiders in het genenpakket, bij het ene familielid komt dat iets duidelijker tot uitdrukking dan bij het andere.quote:Op maandag 20 november 2023 10:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet al te relevant verder maar Rob Jetten blijkt helemaal niet Indisch te zijn. Volgens mij dacht iedereen dat in Nederland.
[ afbeelding ]
Zoals het er nu naar uitziet, is dat nog niet zo heel onverwacht. Wij kijken eigenlijk nooit de uitslagenavond, maar gaan er woensdag eens lekker voor zitten. Biertje, tapas....quote:Op maandag 20 november 2023 11:03 schreef Dven het volgende:
Daarom, dat de PVV maar onverwacht de grootste wordt.
Ik zou graag een Europese federale recherche zien, zoals de FBI in de States die oa belast is met corruptiebestrijding op alle niveaus. In veel landen is connecties hebben met de juiste partij zeer gunstig is voor mensen.quote:Op maandag 20 november 2023 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het zo gek als Nederland zeer veel twijfels heeft bij het toetreden van tot voor kort in elk geval het corrupste land van de EU aan Schengen? Die toetreding betekent dat dit, in elk geval tot voor kort zeer corrupte, land onze eigen buitengrens gaat bewaken.
Ja, de Bulgaarse politici willen verbeteringen, maar de corruptie zat echt overal en is dus helemaal niet zo makkelijk te bedwingen. Ik vind het alleen maar goed dat Nederland daar zeer strak op zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |