Zie Nederland.quote:Op maandag 20 november 2023 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zou graag een Europese federale recherche zien, zoals de FBI in de States die oa belast is met corruptiebestrijding op alle niveaus. In veel landen is connecties hebben met de juiste partij zeer gunstig is voor mensen.
Niet alleen, Duitsland net zo goed. En ook niet alleen bij christen democraten in de provincie, ook bij groenen in Berlijn.quote:
Dat weet ik maar we doen altijd alsof dit soort zaken alleen in Oost-Europa voorkomen.quote:Op maandag 20 november 2023 11:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet alleen, Duitsland net zo goed. En ook niet alleen bij christen democraten in de provincie, ook bij groenen in Berlijn.
Jep, we willen gewoon geloven dat corruptie hier niet voorkomt.quote:Op maandag 20 november 2023 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik maar we doen altijd alsof dit soort zaken alleen in Oost-Europa voorkomen.
Nee, dat doen we niet. Maar er zijn gewoon onafhankelijke corruptie-indexen en daarop staat Bulgarije gewoon veel lager dan Nederland.quote:Op maandag 20 november 2023 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik maar we doen altijd alsof dit soort zaken alleen in Oost-Europa voorkomen.
Welk buitenland heb jij het over? Noord-Korea?quote:Op maandag 20 november 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens begreep ik dat in het buitenland peilingen simpelweg verboden zijn. Wat is het voor idioterie dat dit in Nederland nog niet gebeurd is?
Beïnvloedt de verkiezingen enorm.
In sommige landen zijn ze verboden in de laatste week of de laatste dag, maar ik ken geen democratie waar peilingen helemaal verboden zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Overigens begreep ik dat in het buitenland peilingen simpelweg verboden zijn. Wat is het voor idioterie dat dit in Nederland nog niet gebeurd is?
Beïnvloedt de verkiezingen enorm.
Duitsland en Frankrijk.quote:Op maandag 20 november 2023 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Welk buitenland heb jij het over? Noord-Korea?
Duitsland en Frankrijk een maand van te voren al.quote:Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
In sommige landen zijn ze verboden in de laatste week of de laatste dag, maar ik ken geen democratie waar peilingen helemaal verboden zijn.
Nee, dat is alleen Luxemburg: https://nos.nl/video/4167(...)rkiezingen-in-italiequote:Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Duitsland en Frankrijk een maand van te voren al.
Vanmorgen besproken op de podcast Campagne Stemming met Joost Vullings en Xander van der Wulp op NPO radio 1.quote:Op maandag 20 november 2023 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Welk buitenland heb jij het over? Noord-Korea?
Laatste parlementsverkiezingen in D was er een Allensbach peiling (24.09.21) en de verkiezingen op 26.09.21 (een zondag).quote:Op maandag 20 november 2023 11:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Duitsland en Frankrijk een maand van te voren al.
In plaats van naar zulke "experts" te luisteren gewoon ff feiten checkenquote:Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vanmorgen besproken op de podcast Campagne Stemming met Joost Vullings en Xander van der Wulp op NPO radio 1.
Lekker verhaal dan van Joost en Xander.quote:Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Vanmorgen besproken op de podcast Campagne Stemming met Joost Vullings en Xander van der Wulp op NPO radio 1.
Het kwam gewoon ter sprake en bovendien zijn Joost en Xander professionele politiek verslaggevers dus doe maar niet zo bijdehand he.quote:Op maandag 20 november 2023 12:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In plaats van naar zulke "experts" te luisteren gewoon ff feiten checken
Maar ze zitten er op zulke feiten wel heel vaak naast in hun podcast, is me al vaker opgevallen. Zodra ze zulke dingen uit hun hoofd zonder het van te voren te checken gaan vermelden, blijkt hun feitenkennis toch steeds erg mager.quote:Op maandag 20 november 2023 12:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het kwam gewoon ter sprake en bovendien zijn Joost en Xander professionele politiek verslaggevers dus doe maar niet zo bijdehand he.
Los dat dit niet helemaal klopt, blijven in alle landen de partijen zelf wel peilen natuurlijk. En wordt dat in debatten weer wel gebruikt.quote:Op maandag 20 november 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die dus gewoon uit hun nek lullen. Net als andere Duitsland experts en verslaggevers die het verschil niet weten tussen de Deutsche Bank en de Bundesbank om maar wat te noemen, of het kiesstelsel niet begrijpen met directe en indirecte mandaten, kiesdrempel etcquote:Op maandag 20 november 2023 12:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het kwam gewoon ter sprake en bovendien zijn Joost en Xander professionele politiek verslaggevers dus doe maar niet zo bijdehand he.
Daar hadden ze het dus over.quote:Op maandag 20 november 2023 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Los dat dit niet helemaal klopt, blijven in alle landen de partijen zelf wel peilen natuurlijk. En wordt dat in debatten weer wel gebruikt.
Dus of je daar nou zoveel mee opschiet?
Doe mij dan ons systeem maar.![]()
Ook dat. En RTL (gevestigd in Luxemburg) zou wel gewoon peilingen mogen publiceren. Denk niet dat het ook maar iets helpt. Nog los van het feit dat je dus wel campagne zou mogen voeren, maar deze ook voor kiezers relevante informatie (wat voor coalities zijn er mogelijk) weg zou houden bij de kiezers. Wat mij betreft zou dat al discutabel zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Los dat dit niet helemaal klopt, blijven in alle landen de partijen zelf wel peilen natuurlijk. En wordt dat in debatten weer wel gebruikt.
Dus of je daar nou zoveel mee opschiet?
Doe mij dan ons systeem maar.![]()
Je lult zelf uit je nek. Is me al vaker opgevallen. Als het zo moet krijg je gewoon een koekje van me terug he.quote:Op maandag 20 november 2023 12:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die dus gewoon uit hun nek lullen. Net als andere Duitsland experts en verslaggevers die het verschil niet weten tussen de Deutsche Bank en de Bundesbank om maar wat te noemen, of het kiesstelsel niet begrijpen met directe en indirecte mandaten, kiesdrempel etc
Ja. Ze hadden beter kunnen zeggen dat in sommige buitenlanden er niet vlak voor de verkiezingen peilingen openbaar gedeeld mogen worden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Daar hadden ze het dus over.
Wel mee eens ja. Al mag dan ook wel iedereen het doen behalve Maurice de fucking Hond van mij.quote:Op maandag 20 november 2023 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ze hadden beter kunnen zeggen dat in sommige buitenlanden er niet vlak voor de verkiezingen peilingen openbaar gedeeld mogen worden.
Maar indirect dus weer wel.
Dan heb ik liever ons systeem. Lekker open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |