quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
https://i.imgur.com/ssAGEkm.mp4
Hoppa, ook nog even uithalen naar sprintraces
Yeah!quote:
Las Vegas heeft een contract voor tien jaarquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vraag me af of deze race volgend jaar nog wel gehouden gaat worden want naar ik begrijp is het hele financiële plaatje ook niet zoals voorgesteld.
Bovendien zullen advocaten wellicht geld ruiken en de duizenden mensen die maar 8 minuten training gezien hebben zullen graag hun geld of een deel ervan terug zien in plaats van een voucher van 200 die enkel uitgegeven kan worden aan handelswaar van de Vegas GP.
Ik zie liever gewoon races op uitdagende en gevarieerde circuit. Of dat straten- legacy- of nieuwe tracks zijn maakt me geen drol uit, als het me maar wat oplevert als kijker. Ik vind het daarnaast dan ook niet interessant of er een enorme show omheen zit, want daar kijk ik toch niet naar. Dat gezeik met een lokale volkslied-artiest vind ik al te veel gedoe eigenlijk. Maar prima allemaal.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, heb je gelijk in.
Maar ik zie liever gewoon Amerikaanse pulp ipv een zogenaamd perfecte organisatie waar de lijken van de werknemers bij wijze van spreke nog hobbels in het circuit vormen.
Leuk die pakken!quote:
Miami met dat nep water een kopie probeert te zijn Monaco is echt wel toppunt van cringequote:Op zaterdag 18 november 2023 18:37 schreef Evenstar het volgende:
Probleem nu is vooral dat alles te snel en te veel is.
Miami, Vegas, alle races in de zandbakken etc. in combinatie met sprint format waar ze constant aan sleutelen, verplichte banden per Q1/2/3 proefballon etc. etc. etc.
Too much, too fast.
Precies wat @:Behoorlijkkritisch hierboven zegt ze doen net alsof F1 aan het uitsterven is en ze allerlei gekke dingen moeten proberen om het in leven te houden.
Ik vind een Vegas GP prima en heb zin in morgen, maar snap best dat het een beetje overkill is in combinatie met Miami en alle andere races zonder ziel en/of beleving en ook nog eens miljoenmiljard proefballonetjes.
Klopt ik heb er nog een paar voor je; Hockenheim, Nurburging Nordschleife, Circuit de la Sarthe, Sepang International Circuit, Autódromo Internacional do Algarve, Buddh International Circuit, Kyalami en Istanbul Park.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind het zelf vooral belangrijk dat zo'n sport als F1 even wat verder kijkt dan het standaard Monza, Silverstone en Monaco.
Dit jaar hadden ze echt waterquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Miami met dat nep water een kopie probeert te zijn Monaco is echt wel toppunt van cringe
Een verbeteringquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit jaar hadden ze echt water
De Michael Scot meme is ingekortquote:
De Miami race is nog wel prima eigenlijk. Helaas ziet het er niet uit.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit jaar hadden ze echt water
En wat ie allemaal uitkraamt over die Garlock vindt youtube dan weer primaquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De Michael Scot meme is ingekort
Ik ook nietquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:53 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En wat ie allemaal uitkraamt over die Garlock vindt youtube dan weer prima(ken die hele garlock niet)
Dat ontkent toch ook niemand? Afwisseling is super, maar er zijn heel veel andere opties waarbij het racen voorop staat.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vind het zelf vooral belangrijk dat zo'n sport als F1 even wat verder kijkt dan het standaard Monza, Silverstone en Monaco.
Ik denk dat die kurkentrekker het met de huidige auto's onmogelijk maakt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ontkent toch ook niemand? Afwisseling is super, maar er zijn heel veel andere opties waarbij het racen voorop staat.
Investeer als FIA in banen als Spa. Kijk of je een layout op Laguna Seca mogelijk kunt maken als je in de VS wilt uitbreiden.
Het is wel zo dat ze nu een periode hebben dat ze voor het snelle geld gaan. Vind inderdaad dat er ook moet worden gekeken naar natural terrain road course en wat minder focus op straten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ontkent toch ook niemand? Afwisseling is super, maar er zijn heel veel andere opties waarbij het racen voorop staat.
Investeer als FIA in banen als Spa. Kijk of je een layout op Laguna Seca mogelijk kunt maken als je in de VS wilt uitbreiden.
Ik begrijp ook wel dat het als FIA minder interessant is om miljoenen te investeren in een interessante baan als er vanuit Vegas met een zak geld wordt gezwaaid. Maar het is niet nodig, er is geld zat binnen de FOM en de FIA, alleen het is nooit genoeg bij die lui.
Beetje een onzinnig verhaal wat je hier ophangt, de FIA is geen eigenaar van Spa en de eigenaar betaald de FIA ook niet maar betaald de FOM. FIA en FOM zijn compleet verschillende organisaties bovendien waarvan de een een sportbond is met zo'n 200 nationale bonden die de FIA maken en de ander een commercieel bedrijf is eigendom van Liberty.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat het als FIA minder interessant is om miljoenen te investeren in een interessante baan als er vanuit Vegas met een zak geld wordt gezwaaid. Maar het is niet nodig, er is geld zat binnen de FOM en de FIA, alleen het is nooit genoeg bij die lui.
En dat maakt natuurlijk dat ze niet kunnen investeren in de sport?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beetje een onzinnig verhaal wat je hier ophangt, de FIA is geen eigenaar van Spa en de eigenaar betaald de FIA ook niet maar betaald de FOM. FIA en FOM zijn compleet verschillende organisaties bovendien waarvan de een een sportbond is met zo'n 200 nationale bonden die de FIA maken en de ander een commercieel bedrijf is eigendom van Liberty.
Ja, dat maakt dat ze niet in een racebaan in Belgie kunnen investeren als FIA. Als je dat niet begrijpt dan houdt het op.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat maakt natuurlijk dat ze niet kunnen investeren in de sport?
Alex Jones mocht er wel wezen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De Michael Scot meme is ingekort
Als er 250 miljoen geïnvesteerd kan worden in een F1-paddock in Las Vegas…quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat maakt dat ze niet in een racebaan in Belgie kunnen investeren als FIA. Als je dat niet begrijpt dan houdt het op.
En bij Spa is het probleem niet de baan maar de infrastructuur in Belgie om het circuit heen, moet de FIA wegen gaan aanleggen of ziekenhuizen gaan bouwen?
Dit ook, een compleet nieuw circuit in het hartje van een grote stad een contract geven van 10 jaar terwijl klassieke circuits zoals een Spa ieder jaar weer moeten vechten om een plekjequote:Op zaterdag 18 november 2023 18:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Las Vegas heeft een contract voor tien jaar
Door FOM/Liberty, niet door de FIA.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Als er 250 miljoen geïnvesteerd kan worden in een F1-paddock in Las Vegas…
Dan kan FOM/Liberty toch 250 miljoen investeren in iets om een al bestaande track te verbeteren? Misschien geen ziekenhuis, maar als ze graag betere infrastructuur willen kan daar ook in geïnvesteerd worden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Door FOM/Liberty, niet door de FIA.
Nogmaals, het probleem met Spa is niet de track maar de infrastructuur in Belgie. Verder heeft de FOM (de eigenaar van F1 grofweg) geen enkel belang er bij of de baan in Spa meer gebruikt kan worden, de FOM heeft alleen een belang bij F1 races.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan kan FOM/Liberty toch 250 miljoen investeren in iets om een al bestaande track te verbeteren? Misschien geen ziekenhuis, maar als ze graag betere infrastructuur willen kan daar ook in geïnvesteerd worden.
Voordeel is ook nog eens dat daar het hele jaar door van geprofiteerd kan worden. Dit hele F1 paddock geval van 250 miljoen dollar wordt waarschijnlijk 1x per jaar gebruikt en staat de rest vh jaar leeg
Als ze het in Vegas en Zandvoort voor elkaar krijgen moet Spa ook wel lukken als er een wil is imo.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het probleem met Spa is niet de track maar de infrastructuur in Belgie. Verder heeft de FOM (de eigenaar van F1 grofweg) geen enkel belang er bij of de baan in Spa meer gebruikt kan worden, de FOM heeft alleen een belang bij F1 races.
Ik reageerde overigens op het feit dat iemand vond dat de FIA dat moest doen, niet de FOM.
Alweer, appels en peren. F1, FOM of de FIA zijn niet degenen die voor infrastructuur zorgen, daar moet je voor bij de Belgische regering zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ze het in Vegas en Zandvoort voor elkaar krijgen moet Spa ook wel lukken als er een wil is imo.
Niet om tegen het algemene punt in te gaan (liever geld steken in bestaande, echte circuits), maar ik begreep dat FOM/Liberty hun kantoorpersoneel daar gaat stallen. In het paddockgebouw in LV dus.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:54 schreef Blik het volgende:
Dit hele F1 paddock geval van 250 miljoen dollar wordt waarschijnlijk 1x per jaar gebruikt en staat de rest vh jaar leeg
Kunnen is iets anders dan willen. Zowel de FIA als de FOM hebben belang bij een aantrekkelijke F1. Dat ze het niet doen vanuit hun oogpunt van winstmaximalisatie begrijp ik, maar dat maakt niet dat het vanuit de aantrekkelijkheid van de sport de juiste keuze is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat maakt dat ze niet in een racebaan in Belgie kunnen investeren als FIA. Als je dat niet begrijpt dan houdt het op.
En bij Spa is het probleem niet de baan maar de infrastructuur in Belgie om het circuit heen, moet de FIA wegen gaan aanleggen of ziekenhuizen gaan bouwen?
Toch kan ik me ook niet voorstellen dat ze het 10 jaar uithouden als blijkt dat het niet winstgevend te krijgen is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit ook, een compleet nieuw circuit in het hartje van een grote stad een contract geven van 10 jaar terwijl klassieke circuits zoals een Spa ieder jaar weer moeten vechten om een plekje
Hij zegt dat ze het niet hebben weggehaald...quote:
quote:
Vooral gericht op de F1, en met name voor FP2 vooral over de stad maar dat is logisch, want er moest even tijd vol worden geluldquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
Hoe is het Viaplay commentaar dit weekend? Dat hele "alles aan dit weekend is fantastisch" gehalte van F1TV kwam echt mijn strot uit richting het einde van de kwalificatie, en ik begrijp dat Sky daar net zo hard aan mee doet. Als ik morgenochtend geen zin heb om Olav aan te slingeren, heb ik dus een backup nodig
Tenzij het een Amerikaan is, dan telt het juist dubbel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij zegt dat ze het niet hebben weggehaald...
Tombolaquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:23 schreef Nattekat het volgende:
Hoe is het Viaplay commentaar dit weekend? Dat hele "alles aan dit weekend is fantastisch" gehalte van F1TV kwam echt mijn strot uit richting het einde van de kwalificatie, en ik begrijp dat Sky daar net zo hard aan mee doet. Als ik morgenochtend geen zin heb om Olav aan te slingeren, heb ik dus een backup nodig
Wat een jankerds zijn het ook.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Echt, die tv gaat uit zodra Max over de finish is.
Dus geen Max podcastquote:Op zaterdag 18 november 2023 20:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijkbaar geen cooldown room moment morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |