abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 20:53:46 #101
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211317531
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien al gezegd maar ik vind het een fout van Omtzigt om de PVV uit te sluiten. Zit je straks weer met linkse ellende opgescheept en dan wordt het weer 4 jaar aanmodderen.
Wanneer was de vorige keer ook alweer?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211317557
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het voornaamste principiėle zit volgens mij in het vast willen houden aan een beschaafde rechtsstaat. Bij veel mensen vanuit een zekere buitenlandershaat een ondenkbaar principe. Maar als linkse/progressieve partijen daar ook mee kappen kunnen we net zo goed gelijk afzakken naar het niveau van Hongarije…
Totaal valse frame die je hier neerzet. Als je minder immigratie wil staat dat gelijk aan 'buitenlanderhaat'? En zakken we af naar niveau 'Hongarije'?

Dat valt reuze mee. In Denemarken is het wel goed geregeld m.b.t. immigratie. Zijn dat allemaal racisten? Nou, nee. Die mensen zijn gewoon wat verstandiger dan de naieve sukkels in Nederland
pi_211317581
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wanneer was de vorige keer ook alweer?
De laatste keer en al die keren daarvoor misschien? Iedere coalitie met linkse en rechtse partijen samen levert alleen maar stront op.
pi_211317761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
De laatste keer en al die keren daarvoor misschien? Iedere coalitie met linkse en rechtse partijen samen levert alleen maar stront op.
Welke linkse partij zat in de vorigd twee regeringen?
pi_211317824
quote:
Misschien al gezegd maar ik vind het een fout van Omtzigt om de PVV uit te sluiten. Zit je straks weer met linkse ellende opgescheept en dan wordt het weer 4 jaar aanmodderen.
Wilders heeft de afgelopen jaren niet echt laten zien dat hij constructief samen kan werken of oppositie kan voeren, dus hij mag daarvoor in de spiegel kijken.
Incelfrikandel
pi_211318001
quote:
Met zowel NSC als PVV weet je inderdaad in elk geval zeker dat het kabinet het geen vier jaar vol gaat houden.
pi_211318043
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Totaal valse frame die je hier neerzet. Als je minder immigratie wil staat dat gelijk aan 'buitenlanderhaat'? En zakken we af naar niveau 'Hongarije'?

Dat valt reuze mee. In Denemarken is het wel goed geregeld m.b.t. immigratie. Zijn dat allemaal racisten? Nou, nee. Die mensen zijn gewoon wat verstandiger dan de naieve sukkels in Nederland
Volgens mij probeer jij hier nu een valse frame neer te zetten :D. Er zijn binnen de rechtsstaat zat middelen om migratie terug te dringen. Maar dat is voor de boze figuren allemaal niet genoeg, dus gaan ze fantasietjes verkopen die gewoon juridisch en of praktisch onhaalbaar zijn. Maar gelukkig valt men er wel voor…
pi_211318056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is het type wat ook de VVD voor links kan verslijten.
pi_211318167
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 11:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lul niet zo dom joh. Er zijn amper linkse kaninetten geweest in de afgelopen 70 jaar..
Dat is juist het gevaarlijke. Onder de linkse invloed (zoals de laatste 70 jaar) gaat veel meer kapot dan onder een links kabinet.
-
pi_211318178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op zich eens dat rechts links vaak (onterecht) de schuld geeft, maar laten we vooral niet doen alsof dat andersom niet gebeurd. Beiden uitersten denken dat ze het land kunnen redden op hśn manier.
_O- Ja alleen is rechts al 20 jaar grotendeels aan de macht in Nederland. Deze vergelijking is echt volstrekt onzinnig.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 november 2023 @ 21:39:37 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211318184
Heb je jezelf er eindelijk van overtuigd dat we door reptielen geregeerd worden, blijkt het uiteindelijk toch gewoon Jesse Klaver achter de schermen te zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211318203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:38 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat is juist het gevaarlijke. Onder de linkse invloed (zoals de laatste 70 jaar) gaat veel meer kapot dan onder een links kabinet.
Welke 'linkse invloed' heb jij het over? _O-

En wat zijn dat voor waardeloos zwakke kabinetten dan van rechts? Gewoon al 20 jaar een dikke meerderheid hebben en alsnog ten prooi vallen aan 'linkse invloed'. Dan ben je niet bepaald geschikt om te regeren :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211318225
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met zowel NSC als PVV weet je inderdaad in elk geval zeker dat het kabinet het geen vier jaar vol gaat houden.
En dan te bedenken dat ze ook de BBB nodig gaan hebben voor die onzalige vertoning :D
pi_211318625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
D'66 en CU beschouw ik ook als links. In een coalitie moet iedereen water bij de wijn doen, daarom zitten veel dossiers muurvast..je krijgt besluiten waar niemand echt blij mee is. Ik weet natuurlijk niet of de VVD zonder al die ballast wel een verstandig asielbeleid had bedacht, maar allicht beter dan hoe het nu al jaren gaat.
pi_211318640
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
D'66 en CU beschouw ik ook als links. In een coalitie moet iedereen water bij de wijn doen, daarom zitten veel dossiers muurvast..je krijgt besluiten waar niemand echt blij mee is. Ik weet natuurlijk niet of de VVD zonder al die ballast wel een verstandig asielbeleid had bedacht, maar allicht beter dan hoe het nu al jaren gaat.
Populistischer is verstandig?

Dat is immers waar het op neerkomt bij dergelijke partijen.
pi_211318665
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Populistischer is verstandig?

Dat is immers waar het op neerkomt bij dergelijke partijen.
Is Denemarken godverdomme populistisch? Nee, godverdegodver nog an toe, die hebben een linkse regering.
  donderdag 16 november 2023 @ 22:32:41 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211318777
Iedereen die gaat zeuren over "linkse kabinetten" geeft wel het signaal af er niet zo veel van te snappen.
pi_211318816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Is Denemarken godverdomme populistisch? Nee, godverdegodver nog an toe, die hebben een linkse regering.
Dus links is niet het probleem.
pi_211318872
Indoctrinatie van VVD is wel uitermate geslaagd als je nu nog links schuld gaat geven. Mijn god. Enorme plaat voor je kop. Schrijnend.
  donderdag 16 november 2023 @ 23:10:00 #120
3542 Gia
User under construction
pi_211319026
Genieten dat debat. Timmerfrans die nog net niet jankt en alleen maar modder kan gooien.
Over de rug van terechte vluchtelingen, de Oekrainers, een punt probeert te scoren.

Hij is echt de grootste verliezer in dit debat en hopelijk komende woensdag ook.
  donderdag 16 november 2023 @ 23:10:34 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211319031
twitter

quote:
Frans Timmermans, a Dutch politician, was the European Commission’s Executive Vice President for the European Green Deal from 2019 to 2023, which he helped design and pass.

In this role he also shaped Europe’s commitments to an accelerated phase-out of fossil fuels, a carbon border adjustment tax, the E.U. Nature Restoration Law, and its Biodiversity Strategy.

In July 2023, he announced he will run for prime minister of the Netherlands in the next election, in part to elevate climate in the Netherlands’ national agenda.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211319037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:10 schreef Gia het volgende:
Genieten dat debat. Timmerfrans die nog net niet jankt en alleen maar modder kan gooien.
Over de rug van terechte vluchtelingen, de Oekrainers, een punt probeert te scoren.

Hij is echt de grootste verliezer in dit debat en hopelijk komende woensdag ook.
Laat mij raden, Timmermans was fel tegen Wilders in het SBS debat?
pi_211319046
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:10 schreef Gia het volgende:

Ik denk dat jouw partij, de PVV, wel eens heel hoge ogen kan gaan scoren. Misschien wel nummer twee kan worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211319127
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat jouw partij, de PVV, wel eens heel hoge ogen kan gaan scoren. Misschien wel nummer twee kan worden.
Stel dat dit het geval is, wat dan? Het veranderd volgens mij niets aan hoe de kaarten liggen.
pi_211319148
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Stel dat dit het geval is, wat dan? Het veranderd volgens mij niets aan hoe de kaarten liggen.
Ik kan dat niet goed overzien, eigenlijk. Er moet namelijk toch nog wel ergens een meerderheid gevonden worden om te regeren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')