Wel een hoop munitie nodig voor een klein prulletje.quote:
Nog een Geran/Shaheed geraakt door een AA zonder vuurgeleiding? Wow. Misschien zijn de Nederlands gefinancierde MR-2 14,5mm mobiele luchtdoelkanonnen toch redelijk effectief.quote:
Europa kan toch geen drol. De VS is al aan het aansturen op onderhandelingen. Als wij wel door blijven gaan heeft het echt amper effect.quote:
Kwestie van tijd voor Rusland in elkaar dondert. Heb geduld.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Europa kan toch geen drol. De VS is al aan het aansturen op onderhandelingen. Als wij wel door blijven gaan heeft het echt amper effect.
Dat zei men een jaar geleden ook al. Maar prima, geduld dan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor Rusland in elkaar dondert. Heb geduld.
Met kerst is het in elkaar gedonderdquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zei men een jaar geleden ook al. Maar prima, geduld dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Europa als geheel is sinds een paar maanden de VS voorbij gegaan qua steun aan Oekraïne.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Europa kan toch geen drol. De VS is al aan het aansturen op onderhandelingen. Als wij wel door blijven gaan heeft het echt amper effect.
Bron? Dat zou wel echt heel erg bijzonder zijn namelijk.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Europa als geheel is sinds een paar maanden de VS voorbij gegaan qua steun aan Oekraïne.
Zowel financieel als materieel.
Maar Europa heeft niks meer te leveren behalve nieuwe wapens en daarvan loop je tegen productieproblemen aan. De VS heeft een gigantische voorraad wat ze zouden kunnen leveren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Europa als geheel is sinds een paar maanden de VS voorbij gegaan qua steun aan Oekraïne.
Zowel financieel als materieel.
quote:Kremlin: berichten over kernoorlog onzin
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73463823
Kremlin-woordvoerder Peskov noemt speculaties dat Rusland een kernoorlog zou willen beginnen "onzinnige beschuldigingen". Hij vindt berichten daarover "onacceptabele idiotie" en zegt dat ze onderdeel uitmaken van de westerse retoriek tegen het land. Volgens Peskov gaat zijn land zorgvuldig om met de verantwoordelijkheid als kernmacht.
Oekraïne maakt zelf natuurlijk ook nog wapens en munitie. Ze waren tot 2014 de vierde wapenexporteur ter wereld. Nu staan ze tiende. En dat is niet omdat ze minder produceren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar Europa heeft niks meer te leveren behalve nieuwe wapens en daarvan loop je tegen productieproblemen aan. De VS heeft een gigantische voorraad wat ze zouden kunnen leveren.
Alleen vliegtuigen kunnen we nog leveren.
Ze liegen altijd toch die Russen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:30 schreef Aether het volgende:
Elke dag dreigen, maar het ligt uiteraard aan het Westen.
[..]
Financieel ja, maar niet militair. Dat zet echt geen zoden aan de dijk hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://app.23degrees.io/(...)l-figure-2_csv_final
Gelukkig, dan hoeven we niet bang te zijn voor EsCaLaTiE!!!1!quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Financieel ja, maar niet militair. Dat zet echt geen zoden aan de dijk hoor.
Heb je weer die langspeelplaat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelukkig, dan hoeven we niet bang te zijn voor EsCaLaTiE!!!1!
Ik lees net op GS dat het er alleen in nl al 24.000 zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)aine_to_avoid_being/
Nearly 20,000 men have fled Ukraine to avoid being drafted
Zijn daar tekenen van? Ik hoor dit al best lang, maar ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor Rusland in elkaar dondert. Heb geduld.
De wodkafles gaat zolang te water tot die breekt. Welk land gaat Rusland nog helpen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar tekenen van? Ik hoor dit al best lang, maar ik zie het niet gebeuren.
Ik zie de steun voor Oekraiene niet meer toenemen (eerder afnemen zoals Polen), er zijn geen massale productielijnen opgezet in Europa (Duitsers en Fransen kunnen het). China houdt zich neutraal i.p.v. op te schuiven naar Rusland, maar ook de VS lijkt qua mate van steun te twijfelen of ze hiermee doorgaan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
De wodkafles gaat zolang te water tot die breekt. Welk land gaat Rusland nog helpen?
China?
Volgens mij maakte het bezoek van Xi aan de VS duidelijk in welke richting dat land schuift, en het is niet in de richting van Moskou.
Nee, zijn geen tekenen van. Weet je nog die slechte moraal in het begin? Feit is gewoon dat het front hartstikke dicht zit, al maanden een patstelling en beide partijen winnen en verliezen dagelijks weer een paar vierkante kilometer. En Oekraïne heeft steeds minder mensen. In het geval van attritie heeft Rusland gewoon het voordeel met 135 miljoen inwoners, ook dat werd maanden geleden al in Boekestijn en de Wijk gezegd, maar blijkbaar moeten we daar vooral hier op bashen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar tekenen van? Ik hoor dit al best lang, maar ik zie het niet gebeuren.
quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, zijn geen tekenen van. Weet je nog die slechte moraal in het begin? Feit is gewoon dat het front hartstikke dicht zit, al maanden een patstelling en beide partijen winnen en verliezen dagelijks weer een paar vierkante kilometer. En Oekraïne heeft steeds minder mensen. In het geval van attritie heeft Rusland gewoon het voordeel met 135 miljoen inwoners, ook dat werd maanden geleden al in Boekestijn en de Wijk gezegd, maar blijkbaar moeten we daar vooral hier op bashen.
Waarom denk je dat de VS voorzichtig aanzet tot onderhandelingen?
quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je weer die langspeelplaat.
Er zijn en worden nieuwe productielijnen opgezet. Maar dat soort gegevens -en zeker de details ervan- zijn niet altijd openbaar. Precies weten hoeveel munitie een ander land kan produceren en wat ze in een arsenaal hebben liggen is namelijk best gewilde informatie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie de steun voor Oekraiene niet meer toenemen (eerder afnemen zoals Polen), er zijn geen massale productielijnen opgezet in Europa (Duitsers en Fransen kunnen het). China houdt zich neutraal i.p.v. op te schuiven naar Rusland, maar ook de VS lijkt qua mate van steun te twijfelen of ze hiermee doorgaan.
Ik zie Rusland ook geen grote successen meer boeken, maar ze kunnen blijkbaar wel hier een soort "remise" bereiken obv huidig krachtenveld.
Maar ik ben niet meer zo goed ingevoerd als pak'm beet jaar geleden. Maar het sentiment baart mijz orgen,
Ik reageer gewoon op de user in kwestie met hoe de feitelijke stand van zaken is. Moeilijk hé, als je niks kan?quote:
Met wederom dezelfde argumenten die je al 2.5 jaar herhaalt. Moeilijk hé met iets nieuws komen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op de user in kwestie met hoe de feitelijke stand van zaken is. Moeilijk hé, als je niks kan?
De VS zet niet aan tot onderhandelingen. Oekraïne ook niet. Dat hebben ze zowel in Kyiv als in Washington duidelijk gemaakt. Einde discussie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op de user in kwestie met hoe de feitelijke stand van zaken is. Moeilijk hé, als je niks kan?
Het moraal was bij de Russen ook niet erg hoog,en die mobilisatie was een grote teringzooi. Anyway, de Russen hebben zich redelijk herpakt. Maar "wij" zijn blijkbaar niet bereid om voldoende zware/moderne wapens te leveren, alleen maar afdankertjes en oude meuk. Daarnaast mag Oekraiene Rusland niet aanvallen op Russisch grondgebied (escalatie jaja) maar ook dat werkt niet mee.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, zijn geen tekenen van. Weet je nog die slechte moraal in het begin? Feit is gewoon dat het front hartstikke dicht zit, al maanden een patstelling en beide partijen winnen en verliezen dagelijks weer een paar vierkante kilometer. En Oekraïne heeft steeds minder mensen. In het geval van attritie heeft Rusland gewoon het voordeel met 135 miljoen inwoners, ook dat werd maanden geleden al in Boekestijn en de Wijk gezegd, maar blijkbaar moeten we daar vooral hier op bashen.
Mwoah, grootschalige productielocaties houd je bijna niet geheim hoor, je hebt engineers, productiepersoneel, en een hele infrastructuur nodig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn en worden nieuwe productielijnen opgezet. Maar dat soort gegevens -en zeker de details ervan- zijn niet altijd openbaar. Precies weten hoeveel munitie een ander land kan produceren en wat ze in een arsenaal hebben liggen is namelijk best gewilde informatie.
Ik heb de NL regering wat betreft de F16's daar niet over gehoord eigenlijk. Of heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
Daarnaast mag Oekraiene Rusland niet aanvallen op Russisch grondgebied (escalatie jaja) maar ook dat werkt niet mee.
Ik zie het ook somber in.
Als je goed kijkt wordt die drone door een manpad die verderop achter die bosrand staat geraakt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Nog een Geran/Shaheed geraakt door een AA zonder vuurgeleiding? Wow. Misschien zijn de Nederlands gefinancierde MR-2 14,5mm mobiele luchtdoelkanonnen toch redelijk effectief.
De Russen hebben zich ingegraven ja. En behoorlijk goed. Das waarquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het moraal was bij de Russen ook niet erg hoog,en die mobilisatie was een grote teringzooi. Anyway, de Russen hebben zich redelijk herpakt. Maar "wij" zijn blijkbaar niet bereid om voldoende zware/moderne wapens te leveren, alleen maar afdankertjes en oude meuk. Daarnaast mag Oekraiene Rusland niet aanvallen op Russisch grondgebied (escalatie jaja) maar ook dat werkt niet mee.
Nou.....quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
de Russen hebben zich redelijk herpakt.
Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen opmerkelijk veel filmpjes heb gezien van Russen die elkaar in elkaar beuken.quote:
Dat is het gewoon wel, wat je zegt is onnozel dus ik ga er niet eens op in.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Met wederom dezelfde argumenten die je al 2.5 jaar herhaalt. Moeilijk hé met iets nieuws komen?
Feitelijk is eh... nee. Dat is het gewoon niet. Feitelijk.
Weet je nog een half jaar, iets langer misschien, dat je zei dat Oekraïne al op de Krim zou zijn tegen deze tijd?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
De enige die wat loopt te jeremiëren over onderhandelen is Rusland op dit moment.
Ja klopt, maar de Armata's bieden teveel tegenstand.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet je nog een half jaar, iets langer misschien, dat je zei dat Oekraïne al op de Krim zou zijn tegen deze tijd?
Precies.
Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus we kunnen de regels loslaten en dan kan Ukraine met moderne Westerse tanks die ze nu in reserve houden Rusland binnen rijden. Dan heb je zonder extra wapens toch een hele andere situatie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het moraal was bij de Russen ook niet erg hoog,en die mobilisatie was een grote teringzooi. Anyway, de Russen hebben zich redelijk herpakt. Maar "wij" zijn blijkbaar niet bereid om voldoende zware/moderne wapens te leveren, alleen maar afdankertjes en oude meuk. Daarnaast mag Oekraiene Rusland niet aanvallen op Russisch grondgebied (escalatie jaja) maar ook dat werkt niet mee.
Sterk argument wel. Ik zou niet gaan debatteren op tv. Maak je het de anderen wel erg makkelijk.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is het gewoon wel, wat je zegt is onnozel dus ik ga er niet eens op in.
"America first" en zich vervolgens compleet onderdanig opstellen tegenover maffialeden en alcoholisten uit een land met een volstrekt minderwaardige volkscultuur.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik raar en vooral eng vind is de kaping van de GOP door maga figuren.
Het is bizar dat een van oudsher haviken partij nu ineens lief wil doen tegen Rusland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |