Het gekozen nummer:quote:In 2015, Aiko participated in season 4 of the reality talent show Česko Slovenská SuperStar. She then moved to the United Kingdom to pursue a musical career, first settling in London and later in Brighton. Under the stage name Aiko, she released her debut self-titled album in 2018, followed by Expiration Date in 2020, when she released her first single "Hunt".
She was the first Czech artist to feature on the Times Square screens and the first Czech female to take part in the Spotify Equal Campaign. She performed at the Rock for People, ESNS, Metronome Prague, The Great Escape, Grape, Nouvelle Prague, Sziget and Waves Vienna festivals, as well as following Alice Merton, Black Honey, Lauren Ruth Ward and Tamino in some of their tours as a supporting artist. Some of her songs were included in the TV shows Teen Mom and Love Island.
Aiko released her third album Fortune's Child on 13 October 2023.
https://escbubble.com/202(...)e-details-announced/quote:The show will take place at the iconic Roxy Music Hall in the heart of Prague, a venue renowned for hosting unforgettable concerts and vibrant music nights
Just like last year’s edition, the show will be hosted in English by Czech singer Adam Mi¨ík
And, perhaps the most important point to note, audiences can tune in from 20:15 CET on ČT Art in Czechia, or on the official Eurovision Song Contest YouTube channel anywhere else in the world.
Volgens mij had iedereen vorig jaar nummer uit voor de finaleavond zelf.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:12 schreef Nashipeer het volgende:
Elly heeft voor morgen 18:00u dit in premiere staan. Mogelijk de inzending
Edit: alle liedjes zouden bekend zijn op de finaleavond zelf, maar Pam Rabbit had schijnbaar haar lied voor de 2023-editie ook een paar dagen eerder bekendgemaakt. Dus we zullen het zien
quote:Op donderdag 30 november 2023 14:35 schreef Momo het volgende:
Dit zijn de titels van 2 nummers
Tomas Robin- Out Of My Mind
MYDY - Red Flag Parade
Staan beide gepland als release op Spotify 1 december.
Goede keuze, praktisch iedereen is dan wakker om het te volgen.quote:
Dat zouden we ook moeten doen in Nederland. Het ESF-nummer tijdens de Klok voor de jaarwisselingquote:Op maandag 4 december 2023 11:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Goede keuze, praktisch iedereen is dan wakker om het te volgen.
Podium ziet er wel weer budget uit, maar goed dat de muziek vrijwel altijd wel goed in Tsjechië.quote:Op maandag 4 december 2023 12:28 schreef Nashipeer het volgende:
In de insta-stories van de escz_official kun je wat beelden van de repetities zien plus de stage
https://www.instagram.com/escz_official/
[ twitter ]
Edit: en Loreen komt ook optreden
[ twitter ]
Ja, ik ga er ook onbevooroordeeld in.quote:Op maandag 4 december 2023 20:16 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb nog niets gehoord dus ik laat me verrassen
Ik betwijfel of dit gaat scoren bij demensethuis.quote:Op maandag 4 december 2023 20:20 schreef Strani het volgende:
Friend of a Friend vind ik wel leuk, die mogen ze van mij wel kiezen
Kijk je via escplus ? Dan lopen die net iets voor.quote:Op maandag 4 december 2023 20:21 schreef NailQueen het volgende:
Goed om te weten dat het in Tsjechie is. Dat was nog niet duidelijk
Ik kijk op YouTube.quote:Op maandag 4 december 2023 20:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Kijk je via escplus ? Dan lopen die net iets voor.
Ik hoop het eerstequote:Op maandag 4 december 2023 20:26 schreef Sableheart het volgende:
Is het geluid zo slecht, of zingt ze nauwelijks?
Moment ik antwoord zo, even goed de outfit bestuderen.quote:Op maandag 4 december 2023 20:26 schreef Sableheart het volgende:
Is het geluid zo slecht, of zingt ze nauwelijks?
quote:Op maandag 4 december 2023 20:32 schreef Sableheart het volgende:
Ok, het was duidelijk de zang bij het vorige nummer. Dit klinkt wel goed.
Ja zij wel maar nog steeds is de mixing met de achtergrondmuziek echt heel matig welquote:Op maandag 4 december 2023 20:32 schreef Sableheart het volgende:
Ok, het was duidelijk de zang bij het vorige nummer. Dit klinkt wel goed.
Alsof het de ierse voorronde isquote:Op maandag 4 december 2023 20:33 schreef molloot200 het volgende:
Dit heeft wel staging potentieel opzich, maar niet deze staging manman
Ik heb herten minder bang in de koplampen gezienquote:Op maandag 4 december 2023 20:38 schreef Momo het volgende:
Onervarenheid op het podium straalt wel een beetje door
Vorig jaar was het ook niet per sé heel hoog hoorquote:Op maandag 4 december 2023 20:38 schreef NailQueen het volgende:
Het niveau is nog niet zo goed als vorig jaar
WAT ZEG JE? Ik heb oordoppen in.quote:Op maandag 4 december 2023 20:38 schreef Strani het volgende:
Heeft iemand oorzalf tegen het bloeden?
Bij Joan Franka had je in elk geval nog de afleiding van die ervaren muzikanten naar het einde.quote:Op maandag 4 december 2023 20:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb herten minder bang in de koplampen gezien
Ja, al zou een NSF bij ons ook wel voornamelijk dit soort pareltjes hebben waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 december 2023 20:40 schreef Momo het volgende:
Denk dat een fatsoenlijke studio met meer ruimte al veel zou schelen, en meer voorbereiding.
Vorig jaar was er nog Pam Rabbit en die jongen met de gitaar die wel catchy nummer hadquote:Op maandag 4 december 2023 20:39 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook niet per sé heel hoog hoor2022 was wel heel goed.
Ik denk dat gewoon dit niet doen ook wel zou schelen.quote:Op maandag 4 december 2023 20:40 schreef Momo het volgende:
Denk dat een fatsoenlijke studio met meer ruimte al veel zou schelen, en meer voorbereiding.
Ja, Vesna vorig jaar in dat studiootje was ook drie keer niks.quote:Op maandag 4 december 2023 20:40 schreef Momo het volgende:
quote:Op maandag 4 december 2023 20:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vorig jaar was er nog Pam Rabbit en die jongen met de gitaar die wel catchy nummer had
Ja, ze moet wel haar ogen eens opendoen.quote:Op maandag 4 december 2023 20:43 schreef Sableheart het volgende:
Dit nummer van Lenny voelt als het nummer met de meeste potentie tot nu toe.
Uit 2016quote:Op maandag 4 december 2023 20:44 schreef usagi414 het volgende:
We hebben de europese hit van Lenny even gemist maar je merkt wel dat ze ervaring heeft.
Tot nu toe de beste.
Naar de finale en dan een Tsjechische startpositie.quote:Op maandag 4 december 2023 20:44 schreef molloot200 het volgende:
Hangt wel af van de staging of dit de finale zou halen. Wordt spannend voor Tsjechië dit jaar wel. (Gebaseerd op andere jaren qua niveau uiteraard)
Ja, ben ik wel bang voor. Maar het heeft echt prachtige staging potentieel. En dan moet ze dus die band al van het podium afgooien.quote:Op maandag 4 december 2023 20:45 schreef NailQueen het volgende:
Tot nu toe de beste maar ook iets wat je snel vergeet
quote:Op maandag 4 december 2023 20:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Naar de finale en dan een Tsjechische startpositie.
Ja, al kan het wel spoken bij Veluwse Boys hoor.quote:Op maandag 4 december 2023 20:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Een beetje Real Madrid versus Veluwse Boys en Swift Boys ja.
Ik ook ja, vreemd.quote:Op maandag 4 december 2023 20:46 schreef BillDauterive het volgende:
(ik kreeg ineens reclame van Youtube... dat heb ik nog nooit gehad in een livestream!)
quote:Op maandag 4 december 2023 20:46 schreef BillDauterive het volgende:
(ik kreeg ineens reclame van Youtube... dat heb ik nog nooit gehad in een livestream!)
Inderdaad, die staan de hele tijd uit hun neus te eten en dat leidt alleen maar af.quote:Op maandag 4 december 2023 20:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, ben ik wel bang voor. Maar het heeft echt prachtige staging potentieel. En dan moet ze dus die band al van het podium afgooien.
quote:Op maandag 4 december 2023 20:46 schreef BillDauterive het volgende:
Mja, het is niet dat ze daarmee een ESF-winnaar weggooien. Deze is leuker.quote:Op maandag 4 december 2023 20:50 schreef BillDauterive het volgende:
Ik vind dit leuker, maar volgens mij is Lenny wel beter.
Dat zou je ook niet verwachten. Dit was erg leuk.quote:Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef molloot200 het volgende:
Fun fact: dit liedje is geschreven door degene die ook Solo van Blanka meeschreef
Hij leest van de autocue afquote:Op maandag 4 december 2023 20:51 schreef Sableheart het volgende:
I think ... we're having a ... bit of a party here
Misschien moet je dan wat enthousiaster klinken?
Daar schreven 6 mensen aan meequote:Op maandag 4 december 2023 20:48 schreef molloot200 het volgende:
Fun fact: dit liedje is geschreven door degene die ook Solo van Blanka meeschreef
Ja, hij leest straks net zo makkelijk “battery 20%” af als de autocue bijna opgeladen moet worden.quote:
Tsja, wij hadden ooit Paul de Leeuw.quote:Op maandag 4 december 2023 20:57 schreef Strani het volgende:
Is het mogelijk om Tsjechië gewoon volledig uit te sluiten van deelname als straf voor deze presentator?
Kalispermaquote:Op maandag 4 december 2023 20:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, wij hadden ooit Paul de Leeuw.
Nopequote:Op maandag 4 december 2023 20:57 schreef NailQueen het volgende:
Zit er nog artiesten uit Slowakije tussen?
Voor de selectie van nummers maar ik snap ook niet zo goed waarom al die landen hem binnenhalen eigenlijk.quote:Op maandag 4 december 2023 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom ze Cezar Sampson hebben binnengehaald.
En nog erger. Samen met een typetje van Loes Luca.quote:Op maandag 4 december 2023 20:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, wij hadden ooit Paul de Leeuw.
Ik vind het wel tof, maar wel 13 in dozijn liedjequote:
Hoe kunnen we stemmen?quote:
Mijn tijdlijn op Twitter ging helemaal los bij Mydy, maar Lenny heeft denk ik wel voordeel van Tsjechische fans.quote:Op maandag 4 december 2023 21:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ook! Maar ik verwacht dat Lenny wint.
Moet ik nog een app downloadenquote:
via de officiële Eurovision appquote:
Ja, het is niet zo veel in de breedte. En er zit ook niet één Loreen tussen.quote:Op maandag 4 december 2023 21:02 schreef Sableheart het volgende:
Tsjechie heeft niet zulke sterke inzendingen als vorig jaar. MYDY zou wmb de sterkste zijn, en ook de enige die finalekansen in mei zou hebben (al is dat verre van zeker). Lenny of in mindere mate Tomas Robin zijn denk ik de alternatieven.
Als het weer als vorig jaar is, is Tsjechische fans maar 30% van de stemmen. En die zetten MYDY ook wel op 2 denk ik.quote:Op maandag 4 december 2023 21:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn tijdlijn op Twitter ging helemaal los bij Mydy, maar Lenny heeft denk ik wel voordeel van Tsjechische fans.
Zolang het maar 1 van deze 2 is.
En dan om 2 minuten voor 2024 krijgen we de uitslag.quote:Op maandag 4 december 2023 21:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Een week de tijd om te stemmen.
Wordt het dan toch Brno?quote:Op maandag 4 december 2023 21:03 schreef NailQueen het volgende:
Maar we kunnen met gerust hart zeggen dat ESF in 2025 niet gaat plaats vinden in Praag.
Klopt dat trouwens, ik zag nogal discussie daarover op Twitterz.quote:Op maandag 4 december 2023 21:04 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan om 2 minuten voor 2024 krijgen we de uitslag.
De Maastricht van Tsjechië ?quote:
Ik zag dat bij een bericht van Nashipeer eerder vandaag. Maar die twitterlink is nu weg.quote:Op maandag 4 december 2023 21:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Klopt dat trouwens, ik zag nogal discussie daarover op Twitterz.
Volgens mij was de 2017 inzending ook niet verkeerdquote:Op maandag 4 december 2023 21:05 schreef NailQueen het volgende:
Nog steeds het beste wat Tsjechie de laatste jaren heeft ingestuurd
en de zachte Gquote:Op maandag 4 december 2023 21:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Brno, bekend om zijn zalen met lage daken?
Beter hadden ze daar Mikolas Josef neergezet.quote:Op maandag 4 december 2023 21:08 schreef molloot200 het volgende:
Kan me niet voorstellen eigenlijk dat er niets van dit kaliber bij zat Tsjechië kennendeCesar lijkt mij ook niet echt de juiste man op de juiste plaats maar oké
Je moet ook wennen aan de nummers he. Wel nadeel dat je nu niet de nummers kende voor de wedstrijd.quote:Op maandag 4 december 2023 21:08 schreef molloot200 het volgende:
Kan me niet voorstellen eigenlijk dat er niets van dit kaliber bij zat Tsjechië kennendeCesar lijkt mij ook niet echt de juiste man op de juiste plaats maar oké
Hoe moet je het insturen?quote:Op maandag 4 december 2023 21:09 schreef molloot200 het volgende:
Ik lees online dat je hier kan stemmen: https://escz2024.choicely.com/
Klikken op de act en dan op het sterretje klikken. Je hoeft het verder niet in te sturen denk ik? Kan ik geen button voor vinden in elk gevalquote:
Ja, dat lijkt me niet zo moeilijk te hacken zo?quote:Op maandag 4 december 2023 21:13 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Klikken op de act en dan op het sterretje klikken. Je hoeft het verder niet in te sturen denk ik? Kan ik geen button voor vinden in elk geval
Dit ziet er trouwens wel uit alsof het makkelijk te hacken is.quote:Op maandag 4 december 2023 21:09 schreef molloot200 het volgende:
Ik lees online dat je hier kan stemmen op MYDY: https://escz2024.choicely.com/
Kom maar door Gianna Leiquote:Op maandag 4 december 2023 21:19 schreef Momo het volgende:
Zal je net zien dat hele andere act wint vanwege deze gare website.
Straks koopt haar broer 50k bots accountsquote:
Die website slaat mijn stem ook helemaal niet op heb ik het idee want ik kan nu alweer opnieuw stemmenquote:Op maandag 4 december 2023 21:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit ziet er trouwens wel uit alsof het makkelijk te hacken is.
Ja hier ook, dan maar opnieuw gestemd op Mydy, geen idee of hij dan weer mee telt.quote:Op dinsdag 5 december 2023 09:49 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die website slaat mijn stem ook helemaal niet op heb ik het idee want ik kan nu alweer opnieuw stemmen
Even gecheckt, maar mijn stem is nu wel blijven staanquote:Op dinsdag 5 december 2023 09:49 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die website slaat mijn stem ook helemaal niet op heb ik het idee want ik kan nu alweer opnieuw stemmen
Elders hebben het over 22 december, ik weet het ook niet meerquote:Op dinsdag 12 december 2023 09:39 schreef Nashipeer het volgende:
Op de kalender van EurovisionWorld staat het nog steeds voor vandaag (er staat alleen geen tijdstip bij)
Maar bij Eurovoix vermelden ze de bekendmaking weer helemaal nergens
Ja gewoon lekker 100 keer stemmen met een VPNquote:Op woensdag 13 december 2023 08:16 schreef NailQueen het volgende:
Je gaat je toch afvragen of die site niet gehackt is
Show kan veel compenseren. Live was gewoon echt slecht vergeleken met de andere acts.quote:Op woensdag 13 december 2023 08:50 schreef Nashipeer het volgende:
Huh dat heb ik niet verwacht. De studioversie was mijn favoriet, maar live was het echt slecht
Ze is geboren in Moskou kennelijk dus ja die zal van dezelfde figuren ook wel weer nog van alles over zich heen krijgen.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:30 schreef Nashipeer het volgende:
Ohnee is Aiko het volgende slachtoffer? (Rechterfoto)![]()
[ twitter ]
Als je die verdeling ziet, het is gewoon duidelijk dat iemand in Tsjechië heeft lopen kutten met de stemmen voor Elly en vanuit het buitenland met de stemmen voor Aiko. En dan bedoel ik niet 10 keer stemmen, maar duizend keer. En dat kon je ook makkelijk met VPN of bots bij deze website. In alle polls internationaal was het duidelijk 1.Mydy en 2.Elly. 3. De rest 4. Gianna. En het is logisch dat Lenny wat hoger staat bij het Tsjechische publiek omdat ze heet meest bekend was. Volgende keer gewoon weer doen met email bevestiging, is minder makkelijk om daar mee te kutten.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:19 schreef Nashipeer het volgende:
Het aantal internationale stemmen voor Aiko is ook opmerkelijk hoog. Zeker omdat ik amper reacties zag van mensen die op Aiko hadden gestemd. En de Tsjechische stemmers hadden Aiko maar op de vijfde plek gezet
[ twitter ]
Het Russische trollenleger heeft op Aiko gestemdquote:Op woensdag 13 december 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je die verdeling ziet, het is gewoon duidelijk dat iemand in Tsjechië heeft lopen kutten met de stemmen voor Elly en vanuit het buitenland met de stemmen voor Aiko. En dan bedoel ik niet 10 keer stemmen, maar duizend keer. En dat kon je ook makkelijk met VPN of bots bij deze website. In alle polls internationaal was het duidelijk 1.Mydy en 2.Elly. 3. De rest 4. Gianna. En het is logisch dat Lenny wat hoger staat bij het Tsjechische publiek omdat ze heet meest bekend was. Volgende keer gewoon weer doen met email bevestiging, is minder makkelijk om daar mee te kutten.
Dit moet het zijn toch? Aiko stond in mijn top 3, maar lijkt me niet de beste keuze. Ik denk dat de Russische fans massaal voor Aiko gegaan zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 13:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het Russische trollenleger heeft op Aiko gestemd
Dit voelt toch een beetje als non-nieuws.quote:Op woensdag 13 december 2023 22:55 schreef Nashipeer het volgende:
Met oa Roy van ESCUnited
[ twitter ]
(Resultaat blijft hetzelfde)
Ja dat is het ook idd, de bevindingen werden wel erg dramatisch naar buiten gebracht met die fonts en serie aan Tweetsquote:Op donderdag 14 december 2023 14:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit voelt toch een beetje als non-nieuws.
Precies dat. Het wordt gepresenteerd alsof hierdoor iemand anders heeft gewonnen dan eigenlijk zou moeten.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:50 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Ja dat is het ook idd, de bevindingen werden wel erg dramatisch naar buiten gebracht met die fonts en serie aan Tweets
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)als_day_3_live_blog/quote:14:10: Rehearsal 5: 🇨🇿 Czechia – Aiko – Pedestal
Time for our first pop/rock anthem of the season, with Czechia’s Aiko singing her high energy belter Pedestal. Aiko was born in Russia, raised in Czechia, and now splits her time between London and Prague.
We are very excited to tell you that we have been given STAGING NOTES by the Czechia team, which has literally never happened before (note to other delegations: yes please). They tell us that Aiko’s staging concept represents the five stages of grief during a breakup – Aiko is accompanied on stage by four female dancers, each representing Denial, Anger, Bargaining and Depression. Aiko herself represents the fifth and final stage – Acceptance.
The costumes are black bodystockings with mesh sections and lots of sparkle, and Aiko’s dancers have sparkly mesh face coverings. Aiko has a similar top section but with wide-legged trousers.
Also the CUBES are fully deployed in this performance – starting just a few feet above the performers’ heads, creating a more enclosed, domestic-feel environment that gets bigger and less confined as the cubes lift. Lots of black and red strobe lighting, and a really nice moment towards the end when Aiko’s dancers lift her above their heads. Aikonic, as we believe the kids are saying these days.
🔥🔥🔥🔥 PYRO UPDATE! Czechia have brought some relationship breakup flame jets that heat up the arena for the the entire first verse and the bridge into the second chorus, then return for a big finish. Definitely adds to the drama and storytelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |