quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Gerrit Brinkman Bloemen- en Plantenhandel
¤ 785.000 | 9,0% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfu(...)en-en-plantenhandel/
Kerstbomenkweker met 1e hypotheek bedrijfswoning en loods
Met kerstbomen als inventive
[..]
Goed nieuws voor de kerstbomenkweker van collin:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hij heeft alleen een beetje ruzie....
Hopelijk zijn er tzt nog wat kerstbomen over.
Trieste zaak.
https://www.gld.nl/nieuws(...)rrit-verschrikkelijk
https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.rtvnunspeet.n(...)ot-enorme-schadepost
Op zekerheid klein meegenomen. Ouders zullen oplossing zoeken als het niet goed genoeg gaat. Uit eerdere ervaring weet ik dat Subway niet altijd goed gaat, zekerheid heeft mij over de streep getrokken.quote:Op maandag 27 november 2023 11:00 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van de ASB Subway?
Dekking lijkt voldoende maar het is wel een starter....
Ik verbaas me dat hij zo'n grote locatie huurt met 2 verdiepingen. Naast de McDonalds, dat snap ik dan weer wel, maar die huur is toch een flinke last iedere maand en die verdieping extra heeft hij niet nodig, of hij moet hem kunnen onderverhuren of zijn personeel huisvesten oid?quote:Op maandag 27 november 2023 11:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Op zekerheid klein meegenomen. Ouders zullen oplossing zoeken als het niet goed genoeg gaat. Uit eerdere ervaring weet ik dat Subway niet altijd goed gaat, zekerheid heeft mij over de streep getrokken.
Ik blijf er vanaf. Ken er 2 die recent gesloten zijn, er zat nooit iemand. Geen Subway voor mijquote:Op maandag 27 november 2023 11:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Op zekerheid klein meegenomen. Ouders zullen oplossing zoeken als het niet goed genoeg gaat. Uit eerdere ervaring weet ik dat Subway niet altijd goed gaat, zekerheid heeft mij over de streep getrokken.
Het zou mooi zijn als die snel vol is. Dan komt de aflossing van de lopende financiering misschien nog voor het einde van het jaar terug.quote:Op maandag 27 november 2023 10:09 schreef zeeland6 het volgende:
Herfinanciering van Ti op GVE gaat loopt boven mijn verwachting wel behoorlijk door met 630k van 850k opgehaald.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=28111
Over dubbele rente gesproken: ik verbaas me een beetje dat Dagdoni-1 (Backwerk) nog niet afgelost is: nieuwe lening is rente dragend sinds 16-11.quote:Op maandag 27 november 2023 12:26 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als die snel vol is. Dan komt de aflossing van de lopende financiering misschien nog voor het einde van het jaar terug.
Ze zullen het zo snel mogelijk proberen af te handelen want als die vol is betaald de ondernemer dubbele rente.
Voor de lopende lening 10 procent en de nieuwe lening 9 procent. Dat is totaal 19 procent, wel erg veel!
Toevallig is deze zojuist afgelost.quote:Op maandag 27 november 2023 12:36 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Over dubbele rente gesproken: ik verbaas me een beetje dat Dagdoni-1 (Backwerk) nog niet afgelost is: nieuwe lening is rente dragend sinds 16-11.
Wellicht moeten ze op hun beurt wachten bij de notaris.
Ik verbaas mij wel dat ze dit niet zelf kunnen ophoesten, al moet je een paar maanden wachten...quote:Op maandag 27 november 2023 10:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Manders-Verhees Holding B.V.
¤ 30.000 | 7,0% rente | 60 maanden
Zonnepanelen autobedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/manders-verhees-holding-b-v/
50% borgstelling Stichting BOVAG Garantiefonds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft meerdere panden (minimaal 3 lopend) gefinancieerd via ccf (en eerder via SIG). Een van de projecten loopt nu een maand achter in betaling. Er is een 2x een 1e hypotheek op winkelpanden en een 2e hypotheek op een woonhuis.,
quote:Op maandag 27 november 2023 18:12 schreef KrekelJapie het volgende:
TandartsEen van de panden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft meerdere panden (minimaal 3 lopend) gefinancieerd via ccf (en eerder via SIG). Een van de projecten loopt nu een maand achter in betaling. Er is een 2x een 1e hypotheek op winkelpanden en een 2e hypotheek op een woonhuis.,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 november 2023 19:18 schreef delcielo het volgende:
[..]
Een van de panden?
Ja dat is 1 van de panden. Marktwaarde 485.000. Dat zal het voorlopig niet opbrengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ook geen huur. Ik begrijp dat ze krap zit en prijs me gelukkig dat ik maar in 1 lening zit. Die ene leek qua zekerheden nog aantrekkelijk maar de latere leningen lieten al een verzwakt beeld zien. De dame had zich beter kunnen beperken tot gaatjes vullen.quote:Op maandag 27 november 2023 20:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ja dat is 1 van de panden. Marktwaarde 485.000. Dat zal het voorlopig niet opbrengen.
Dat heeft ze ook gedaan: gaatjes vullen met crowdfund geld... Inderdaad ook alleen in 1 lening, toen de volgende langs kwam begon ik al spijt te krijgen, terecht blijkt maar weer.quote:Op maandag 27 november 2023 22:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
En ook geen huur. Ik begrijp dat ze krap zit en prijs me gelukkig dat ik maar in 1 lening zit. Die ene leek qua zekerheden nog aantrekkelijk maar de latere leningen lieten al een verzwakt beeld zien. De dame had zich beter kunnen beperken tot gaatjes vullen.
Als je kijkt naar de cijfers van de werkmaatschappij van dit autobedrijf dan zie je dat ze 90% schuld op de balans hebben staan. De holding ziet er qua vermogen wel goed uit maar die heeft geen cash. Geen wonder dat ze op zoek naar geld uiteindelijk bij Collin zijn aanbeland en niet bij de bank....quote:Op maandag 27 november 2023 17:32 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik verbaas mij wel dat ze dit niet zelf kunnen ophoesten, al moet je een paar maanden wachten...
Ja helemaal eens, maar dan moet je als ondernemer toch eens denken eerst van aan je liquiditeit te doen voor je je zoveelste lening aangaat...quote:Op maandag 27 november 2023 22:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de cijfers van de werkmaatschappij van dit autobedrijf dan zie je dat ze 90% schuld op de balans hebben staan. De holding ziet er qua vermogen wel goed uit maar die heeft geen cash. Geen wonder dat ze op zoek naar geld uiteindelijk bij Collin zijn aanbeland en niet bij de bank....
Het probleem is dat veel van dit soort "ondernemers" denken dat met een extra lening hun liquiditeitsprobleem is opgelost zonder naar het onderliggende probleem te kijken. Zij redeneren in de lijn van "kijk ik heb weer geld op de bank dus ik kan weer besteden" dat geld ontvangen via een lening of via omzet iets anders is beseffen ze onvoldoende ook vergeten zij dat de uitgaande geldstroom voor rente en aflossing toeneemt.quote:Op maandag 27 november 2023 22:15 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja helemaal eens, maar dan moet je als ondernemer toch eens denken eerst van aan je liquiditeit te doen voor je je zoveelste lening aangaat...
Ik zie in de nieuwste algemene voorwaarden een lening van CCF direct opeisbaar is bij overlijden. Dat was een manco in de vorige voorwaardenquote:Op woensdag 1 november 2023 09:00 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat het je hier wat anders zou verwachten dan bij sig, zeker gezien de situatie van de afgelopen bijna 2 jaar waarbij het geheel voor de investeerders gewoon is doorgelopen alsof er niets was gebeurd. Maar mogelijk is de situatie niet zo eenvoudig als we nu denken, een vereffenaar wordt normaal gesproken niet zomaar aangesteld. Er had natuurlijk veel eerder duidelijke communicatie (naar mijn mening ook over het aanstellen van een vereffenaar) moeten zijn vanuit het platform over de situatie. Overigens is er zover ik me kan herinneren in de voorwaarden van ccf niets specifiek vastgelegd over de situatie waarin (een van) de geldnemer(s) kom(en)(t) te overlijden of een rechtspersoon ophoudt te bestaan.
Voor toekomstige gevallen moeten investeerders direct geīnformeerd worden van een overlijden. Kan niet twee jaar duren zoals laatst het geval was.quote:12.2. De Lening en alle uit hoofde van de Leningovereenkomst verschuldigde bedragen zijn per direct opeisbaar zonder dat nadere ingebrekestelling is vereist
(xv) Geldnemer komt te overlijden
Fouten maken is niet erg, maar niet leren van je fouten welquote:Op maandag 27 november 2023 23:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zie in de nieuwste algemene voorwaarden een lening van CCF direct opeisbaar is bij overlijden. Dat was een manco in de vorige voorwaarden
[..]
Voor toekomstige gevallen moeten investeerders direct geīnformeerd worden van een overlijden. Kan niet twee jaar duren zoals laatst het geval was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:12 schreef Bieselke het volgende:
Nieuw project van de Anands, voornamelijk ter aflossing van https://www.collincrowdfu(...)-anand-en-t-s-anand/ dat in December afloopt.Daar zat ik ook in. Altijd keurig betaald. Ik neig wel naar doorrollen. De looptijd van 3 jaar spreekt me wel aan en het trackrecord van de heren ook wel. LTV is wat aan de hoge kant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |