abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:19:59 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh nee hoor, haat is helemaal niet te sterk als je kijkt naar wat er in het gemiddelde fok-topic over D66 en haar politici wordt geroepen.

Met het gebruikelijke schuimbekken over progressieven kan ik verder ook weinig.
Progressieven of 'progressieven'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:21:13 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211256720
Alles dat Etto niet leuk vind is bedacht door D66.

Wel prettig om een eenvoudig geordend wereldbeeld te hebben.
pi_211256725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Progressieven of 'progressieven'?
Ik heb verder niet zoveel met de term, dus het is mij om het even of je er al dan niet aanhalingstekens omheen zet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:22:39 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256744
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Alles dat Etto niet leuk vind is bedacht door D66.

Wel prettig om een eenvoudig geordend wereldbeeld te hebben.
Zo'n reactie plaatsen en dan over eenvoud mijmeren. Knap wel.

Dat je mij een buitenlanderhater hebt genoemd ben je kennelijk weer vergeten. En dat, let wel, niet na een epistel over de raciale superioriteit van deze of gene, geen boekwerk over ras en IQ, geen pleidooi tot het zuiver houden van het ras, nee, na een onderbouwd verhaal waar ik simpele logistieke vragen ter berde bracht.

En je dan serieus afvragen waar die aversie tegen dit soort etikettenplakkers vandaan komt

Tip, Hex... die BNN docu over het Dutch Protocol. Kijk vooral even het moment waarop een methodoloog zich toch besloot terug te trekken wegens 'druk' van het CvB, dat dat 'gevolgen' zou kunnen hebben voor zijn carrière.

Niet in gaan tegen dat eenvoudig geordend wereldbeeld, vooral niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door EttovanBelgie op 10-11-2023 20:29:05 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 20:28:11 #205
236264 crew  capricia
pi_211256794
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat geef ik weg?

De paashaas en eieren horen niet bij Pasen. Hebben gewoon 0,0 met Pasen te maken. Net zo min als de kerstman, een kerstboom of cadeautjes met kerst te maken. Dingen die er bij mij ook gewoon allemaal niet in komen. Bij onze basisschool trouwens ook niet. Omdat kerst en pasen een totaal andere betekenis hebben. Helaas is het kruis en het open graf allang weggegeven, het echte Pasen is in het openbaar verdwenen. Door die stomme paashaas en zijn eieren. Dat heeft niks met de islam oid te maken.

Het suikerfeest op zo'n openbare school zal ook vast niks met het suikerfeest te maken hebben. Maar dat weet ik niet precies.

Pasen is voor mij 3 of soms zelfs 4 keer naar de kerk gaan, stilstaan bij het kruis en feestvieren bij het open graf. Dat deden ze toch al niet op die openbare school.

Ik vind elke aanpassing waar ze die nepvieringen loskoppelen van de christelijke feestdagen een verbetering. Noem die haas alsjeblieft een voorjaarshaas, geen paashaas. En die Amerikaans kopie van Sinterklaas uit de coca colareclame kun je ook beter winterman noemen, oid.
Ik weet oprecht niet wat ze aan Pasen deden op die openbare school.
Mijn lagere school was Katholiek. En daar was pasen best belangrijk. De intocht in Jeruzalem op een ezeltje, al die mooie verhalen. We maakten nog een ouderwetse palmpasenstok. En de pastoor kwam in de klas vertellen en wij maakten tekeningen bij het paasverhaal.
Maar drie keer of vier keer naar de kerk, nee, dat was het niet.. 1 keer was genoeg.

Er was ook geen paashaas. Cadeautjes deden we met Sint Nicolaas. Prachtig katholiek heiligen feest. En zeker niet met kerst. Dan gingen we naar de nachtmis.

Komende zaterdag vieren we Sint Maarten. Ook zo'n mooi verhaal.

Lang verhaal.
Maar mijn punt is: ik vind het jammer dat pasen ingeruild wordt voor een lentefeest. En het maakt me niet uit of je het met paasvuren viert. Er blijft zo weinig over.
Van onze tradities.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:28:48 #206
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211256802
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
Omdat in NL er eerder -historisch bezien- christelijke dan islamitische wortels zijn.

Beide zijn onwenselijk imo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:29:09 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211256813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmm..

Het iets zuiniger zijn op de eigen geschiedenis, tradities, taal, gebruiken?

Ik snap dat dat in deze D66-bubbel tegen het zere been is - want één Europa en liever vandaag nog Nederland opheffen en op laten gaan in dat utopisch nieuw wereldrijk dan morgen - maar als je wil begrijpen waar de aftakeling van de sociale cohesie hier vandaan komt, zou ik daar eens naar kijken.

Of gewoon op Fok, waar een Niels het niet na zal laten zijn gal te spuwen over het gros van Nederland, die achterlijke provincialen en hun besognes. Iets wat je sowieso nogal vaak terugleest bij fokkers van die huize: een consequente devaluering van de ervaringen van 'blanke Nederlanders', ook wel gereduceerd tot domrechts.

Waag het alleen niet kritisch te zijn op het conservatisme binnen een groot deel van de Nederlands-islamitische gemeenschap, want dan staan de D66'ers vooraan om als white saviours even de zaak te komen duiden: racisme, intolerantie, 'angst voor het vreemde'. Kritiek op immigratie en integratie? Sowieso niet doen bij D66. Groot risico dat ze van pure verontwaardiging exploderen

Natuurlijk stel je dan de vraag: "wat is eigen cultuur"?

En natuurlijk vind je het dan totaal niet erg wanneer de taal verloedert, ja zelfs verdrongen wordt door Engels zoals thans gaande van universiteiten tot horeca; lach je al die domme Sinterklaasvierders uit in hun burgerlijke debiliteit; smaal je om Staphorst en Urk terwijl je wel een vorkje meeprikt bij de lokale moskee tijdens ramadan of weer even wat weekjes 'cultuur gaat snuiven' in Borneo. Want van die ándere culturen kunnen we zo veel leren.

Eigen cultuur is niet erg, lieve D66'ers... het maakt mensen geen enge nazi's.
Je tirade geeft nog steeds geen idee wat hoe precies degenen die "meer eigen cultuur" willen dat voor zich zien. Welk beleid moet er dan komen?

Het D66 beleid van Gunay Uslu was er helder over en dat is meer geld naar cultuur en investeren in bibliotheken. Dus ja dat is goed voor de eigen cultuur.

Het beleid dat ik van conservatieven ken is vooral verschraling. Ik kan me nog een Brabants college herinneren met alleen maar conservatieve partijen dat vooral cultuurvernietiging als agendapunt had. Want de Snollebollekes zijn ook cultuur.
pi_211256824
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Mijn lagere school was Katholiek. En daar was pasen best belangrijk. De intocht in Jeruzalem op een ezeltje, al die mooie verhalen. We maakten nog een ouderwetse palmpasenstok. En de pastoor kwam in de klas vertellen en wij maakten tekeningen bij het paasverhaal.
Maar drie keer of vier keer naar de kerk, nee, dat was het niet.. 1 keer was genoeg.

Er was ook geen paashaas. Cadeautjes deden we met Sint Nicolaas. Prachtig katholiek heiligen feest. En zeker niet met kerst. Dan gingen we naar de nachtmis.

Ja, maar je denkt toch niet dat de gemiddelde openbare school dit doet rondom het ontbijt? Nee, die gaan een haas versieren en eieren zoeken. Prima dus als ze dit een voorjaarsontbijt noemen. Het paasverhaal is toch al verdwenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:32:44 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256840
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je tirade geeft nog steeds geen idee wat hoe precies degenen die "meer eigen cultuur" willen dat voor zich zien. Welk beleid moet er dan komen?

Het D66 beleid van Gunay Uslu was er helder over en dat is meer geld naar cultuur en investeren in bibliotheken. Dus ja dat is goed voor de eigen cultuur.

Het beleid dat ik van conservatieven ken is vooral verschraling. Ik kan me nog een Brabants college herinneren met alleen maar conservatieve partijen dat vooral cultuurvernietiging als agendapunt had. Want de Snollebollekes zijn ook cultuur.
Dus er is een eigen cultuur?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:33:42 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211256850
Het lijkt me meer iets voor de ouderraad dan voor de tweede kamer om een mening te hebben over hoe scholen hun feestjes vieren.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:33:43 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256851
quote:

[..]

Lang verhaal.
Maar mijn punt is: ik vind het jammer dat pasen ingeruild wordt voor een lentefeest. En het maakt me niet uit of je het met paasvuren viert. Er blijft zo weinig over.
Van onze tradities.
Dit dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 20:35:28 #212
236264 crew  capricia
pi_211256869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit dus.
En nu vieren ze er Eid Mubarak, Suikerfeest.
Ik snap het echt wel. Maar ik vind het ook heel zonde.
Van onze tradities.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:36:52 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211256889
quote:

[..]
Wat geef ik weg?

De paashaas en eieren horen niet bij Pasen. Hebben gewoon 0,0 met Pasen te maken. Net zo min als de kerstman, een kerstboom of cadeautjes met kerst te maken. Dingen die er bij mij ook gewoon allemaal niet in komen. Bij onze basisschool trouwens ook niet. Omdat kerst en pasen een totaal andere betekenis hebben. Helaas is het kruis en het open graf allang weggegeven, het echte Pasen is in het openbaar verdwenen. Door die stomme paashaas en zijn eieren. Dat heeft niks met de islam oid te maken.

Het suikerfeest op zo'n openbare school zal ook vast niks met het suikerfeest te maken hebben. Maar dat weet ik niet precies.

Pasen is voor mij 3 of soms zelfs 4 keer naar de kerk gaan, stilstaan bij het kruis en feestvieren bij het open graf. Dat deden ze toch al niet op die openbare school.

Ik vind elke aanpassing waar ze die nepvieringen loskoppelen van de christelijke feestdagen een verbetering. Noem die haas alsjeblieft een voorjaarshaas, geen paashaas. En die Amerikaans kopie van Sinterklaas uit de coca colareclame kun je ook beter winterman noemen, oid.
De manier hoe het gevierd wordt met paaseiren, paashaas en de kerstman heeft inderdaad nog weinig met christus te maken.

Die elementen zijn gewoon heidens.
De kerstman is Wodan.

Nationale christelijke en islamitische feestdagen zou je gewoon moeten afschaffen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:37:17 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211256894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus er is een eigen cultuur?
Dat heb ik nergens ontkend. Nederland heeft veel cultuur te bieden.

Maar ik ben heel benieuwd hoe die conservatieven die ratelen over "meer eigen cultuur" dat nou willen bereiken. En wat volgens hem de definitie daarvan is. Want als puntje bij paaltje komt doen ze er namelijk niks voor.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:37:35 #215
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211256899
quote:

[..]
Wat geef ik weg?

Snap werkelijk niet waarom je dat zou willen loskoppelen.
Die -jouw woorden- nepvieringen is juist een mooie gelegenheid om toch nog stil te staan bij de historie van het christendom, vergezeld met een leuk feestje.

ZOu het oprecht jammer vinden als dat verdwijnt. Net zoals ik het jammer vind dat er bij de ingang van bedrijven of organisaties steeds minder vaak kerstbomen zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:37:42 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256901
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Van onze tradities.
Mijn punt is, als openbare school vier je het allemaal of je viert het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211256902
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Van onze tradities.
Die traditie van jou was er toch al niet op die school, dat moet je je wel beseffen. Er waren geen bijbelverhalen en prachtige platen. Ook niet toen het wel een paasontbijt heette. Dat jij bij die naam (gelukkig) nog aan de bijbel denkt, betekent niet dat die kinderen dat ook doen. Dat paasontbijt had dus al niks meer met de christelijke tradities te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:38:12 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat heb ik nergens ontkend. Nederland heeft veel cultuur te bieden.

Maar ik ben heel benieuwd hoe die conservatieven die ratelen over "meer eigen cultuur" dat nou willen bereiken. En wat volgens hem de definitie daarvan is. Want als puntje bij paaltje komt doen ze er namelijk niks voor.
Dan zou ik dat vooral aan een conservatief vragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:38:15 #219
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211256907
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb ook weinig meer met het hedendaagse D66, maar de pure haat die deze partij opwekt bij half fok gaat mij de pet te boven. Ik zal er wel niet simpel genoeg voor zijn.
Ik wil je best bevestigen dat het daar niet aan ligt ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:39:03 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256911
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die traditie van jou was er toch al niet op die school, dat moet je je wel beseffen. Er waren geen bijbelverhalen en prachtige platen. Ook niet toen het wel een paasontbijt heette. Dat jij bij die naam (gelukkig) nog aan de bijbel denkt, betekent niet dat die kinderen dat ook doen. Dat paasontbijt had dus al niks meer met de christelijke tradities te maken.
Misschien dat dan weer eens aanzetten. Weet waar je vandaan komt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 10 november 2023 @ 20:39:22 #221
236264 crew  capricia
pi_211256916
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn punt is, als openbare school vier je het allemaal of je viert het niet.
Ja.
En dan even terug naar mijn initiële post..gezien het opvlammend antisemitisme. Dat ik recalcitrant zin had om in te vullen dat we de joodse feestdagen missen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:39:40 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211256920
quote:

[..]

Lang verhaal.
Van onze tradities.
Ben jij rooms katholiek? Gelovig?
Dat kun je dan toch gewoon blijven vieren? Dwing anderen er alleen niet toe.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:40:32 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211256930
quote:

[..]

Lang verhaal.
Van onze tradities.
Katholieken hebben doorgaans ook nog een leven na de kerk B:)B

wat doet het mij goed om jou te zien opschuiven naar het middenkamp. Kan mij trouwens niet voorstellen dat je nog volt stemt..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:41:43 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211256941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ben jij rooms katholiek? Gelovig?
Dat kun je dan toch gewoon blijven vieren? Dwing anderen er alleen niet toe.
Zullen we dat dan van alle religies verlangen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211256945
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Snap werkelijk niet waarom je zou willen loskoppelen.
Die -jouw woorden- nepvieringen is juist een mooie gelegenheid om toch nog stil te staan bij de historie van het christendom, vergezeld met een leuk feestje.

ZOu het oprecht jammer vinden als dat verdwijnt. Net zoals ik het jammer vind dat er bij de ingang van bedrijven of organisaties steeds minder vaak kerstbomen zijn.
Omdat niemand meer bij die nepvieringen nog aan het christelijke verhaal denkt. 2/3e weet niet eens dat Pasen het feest van de opstanding van Christus is: https://christelijknieuws(...)-bevolking-onbekend/

En dat verwatert alleen maar meer door die nepvieringen. Haal die los en het is tenminste duidelijk waar je over praat als je het over Pasen hebt. Niet over eieren zoeken, maar over het open graf, de vrouwen, de Emmaüsgangers, de ongelovige Thomas enz. Ik denk zelfs dat het voor de bekendheid beter zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')