abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 november 2023 @ 22:56:06 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211239480
Nu hebben we er een extra luchthaven Lelystad bij gebouwd , Eindhoven gaat Prive jets verbieden, en toch gaat Schiphol fors krimpen en raakt nederland 1000 routes op de USA enz kwijt 8)7 8)7 8)7 :W .

Lang leve de stikstof dictatuur van GL
https://www.telegraaf.nl/(...)chten-minder-naar-vs

quote:
KLM in vrije val, mogelijk 1000 vluchten minder naar VS
YTEKE DE JONG EN MIKE MULLER

Aangepast: 23 min geleden1 uur geledenin FINANCIEEL

AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM dreigt als gevolg van strafmaatregelen vanwege de krimp van Schiphol ruim duizend vluchten naar de VS kwijt te raken.

Op het hoofdkantoor in Amstelveen is paniek uitgebroken, melden insiders aan De Telegraaf.

Vakbonden roepen het kabinet op tot ’herbezinning’.
quote:
De trans-Atlantische samenwerking met Delta, Air France en Virgin Atlantic is heel belangrijk voor de toekomst van KLM.

We hebben de Nederlandse overheid meermaals gewezen op de mogelijke consequenties die een gedwongen krimp met zich mee kan brengen in de vorm van retaliatie.
Dit is heel schadelijk voor KLM en brengt het netwerk dat Nederland verbindt met de rest van de wereld in gevaar", zegt een woordvoerder van KLM.
Luchtvaartkoepel Barin vindt dat het ministerie maandenlang 'struisvogelgedrag' heeft vertoond ten aanzien van mogelijke sancties van andere landen.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 09-11-2023 00:13:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 november 2023 @ 23:01:40 #2
323876 michaelmoore
pi_211239566
https://www.ed.nl/eindhov(...)c2af3216aa&auth_rd=1

quote:
GroenLinks/PvdA willen dat Eindhoven Airport krimpt:

‘Luchtvaart meer verantwoordelijk maken voor de luchtkwaliteit’
EINDHOVEN - Minder vluchten van en naar Eindhoven Airport. Met die inzet gaat de combinatie GroenLinks-PvdA de Tweede Kamerverkiezingen in. Dat de Eindhovense luchthaven moet krimpen, wordt opgenomen in het verkiezingsprogramma van de combinatie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 november 2023 @ 23:03:22 #3
323876 michaelmoore
pi_211239591
https://www.trouw.nl/econ(...)aren-dicht~b1d6c5e7/

quote:
Vliegveld Lelystad blijft ook de komende jaren dicht
De nieuwe terminal van Lelystad Airport. Beeld ANP

Het kabinet neemt deze vrijdag een historisch besluit: Schiphol moet krimpen.

Maar over die andere luchthaven, in Lelystad, valt de komende jaren juist geen beslissing.
pi_211239716
Mooi, scheelt weer uitstoot. Naar of via de VS vliegen hoef ik toch niet.
pi_211239737
Fijn voor Emirates en Turkish Airlines. Het klimaat ga je er niet mee redden..
pi_211239779
Jeetje wat verschrikkelijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 8 november 2023 @ 23:40:16 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211239842
Snel, laten we een miljoen miljard aan belastinggeld overmaken om de KLM te redden!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211239860
'Mogelijk'

De lobby has entered the chat.
  woensdag 8 november 2023 @ 23:59:35 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211239912
quote:
14s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:21 schreef DJKoster het volgende:
Ja precies, scheelt uitstoot. Want die vluchten gaan helemaal niet via andere hubs natuurlijk :').
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 9 november 2023 @ 00:03:45 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211239923
De krimpplannen worden op de lange (polder)baan geschoven. Let maar op.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 9 november 2023 @ 00:11:19 #11
323876 michaelmoore
pi_211239945
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja precies, scheelt uitstoot. Want die vluchten gaan helemaal niet via andere hubs natuurlijk :').
en Nederlanders gaan helemaal niet minder vliegen dan??

quote:
Maar wel naar Griekenland ??
pi_211240308
China en India hebben laatst nog een paar duizend nieuwe jets ingekocht, dus dat loopt mooi in balans.
pi_211240311
Heel mooi, op naar de 0.
pi_211240350
Prima voorbeeld van hoe het collectieve westen (uiteraard met Nederland voorop) zichzelf langzaam maar zeker opheft. ^O^
Heel veel sambal
  donderdag 9 november 2023 @ 06:59:32 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211240355
Prima toch! Weg met vliegreizen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211240390
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks, dus op wat baanvrerlies na is dit toch geen slecht nieuws?
  donderdag 9 november 2023 @ 07:12:48 #17
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_211240401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks, dus op wat baanvrerlies na is dit toch geen slecht nieuws?
En ook baanverlies is i.h.a. geen slecht nieuws.
Er is teveel werkgelegenheid in Nederland.
pi_211240407
Kabinet dwingt Schiphol om minder vluchten te verwerken.

TS: DiT kOmT dOoR gRoEnLiNkS!!!!11
pi_211240416
Hou het simpel, weigeren politici te laten vertrekken van jouw startbanen.
  donderdag 9 november 2023 @ 07:18:39 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211240418
Dit is goed voor het verminderen van overlast en vervuiling, de krapte op de arbeidsmarkt, de noodzaak voor arbeidsmigratie en daarmee de woningnood en sociale cohesie in Amsterdam en omstreken
The End Times are wild
pi_211240440
Suggestieve TT: In het gelinkte artikel spreekt men namelijk van mogelijk.
OP is onjuist: Het gaat niet om routes, maar om slots en slots worden uitgegeven per individuele vluchtbeweging.

Het zou dus gaan om ongeveer anderhalve retourvlucht minder op enig amerikaanse luchthaven voor KLM per dag. Nou nou, poeh poeh.

Leuke stemmingmakerij weer TS.

[ Bericht 21% gewijzigd door Niels0Kurovski op 09-11-2023 07:31:24 ]
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 9 november 2023 @ 07:49:00 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211240527
quote:

[..]
Ik reageerde op iemand die het had over uitstoot. Of Schiphol waarde heeft qua bereikbaarheid van het land gaan we de komende jaren merken vermoed ik ;).

“Wat baanverlies” is overigens een onderschatting, er zijn vrij veel banen (in)direct afhankelijk van Schiphol en KLM.
KLM alleen al is op AH en misschien de Rabo zelfs de grootste werkgever van Nederland, en dat is nog buiten Schiphol en afhankelijke bedrijven zoals toeleveranciers gerekend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 9 november 2023 @ 08:16:24 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_211240651
De agrarische sector vervuilt 100 keer meer dan de luchtvaart en produceert producten die voor 80% pure luxe zijn. Maar laten we inderdaad de luchtvaart de nek omdraaien. 8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 november 2023 @ 08:17:23 #24
Why is all the rum gone?
pi_211240662
quote:

Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks
Spoken like e true ignoramus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 november 2023 @ 08:19:18 #25
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211240675
quote:
84s.gif Op donderdag 9 november 2023 06:59 schreef Starhopper het volgende:
Ja maar ik koop de CO2 aflaten en heb een huis vol met groene dingetjes! :'(
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_211240760
quote:
84s.gif Op donderdag 9 november 2023 06:59 schreef Starhopper het volgende:
Mee eens. Mensen die familie aan de andere kant de wereld hebben wonen kunnen gaan lopen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_211240778
Ik vind de anti-vlieg sentimenten toch wel vreemd hoor. Voor mij staat het uitstoot argument buiten kijf, dat is gewoon te hoog en daar moet iets aan gedaan worden. Echter blijft bereikbaarheid voor mij een groot goed. Iedereen moet toch juist mobieler worden dan minder? Niet vliegen ben ik dus op tegen, minder vliegen is prima.
pi_211240800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind de anti-vlieg sentimenten toch wel vreemd hoor. Voor mij staat het uitstoot argument buiten kijf, dat is gewoon te hoog en daar moet iets aan gedaan worden. Echter blijft bereikbaarheid voor mij een groot goed. Iedereen moet toch juist mobieler worden dan minder? Niet vliegen ben ik dus op tegen, minder vliegen is prima.
Nee juist minder bewegingen. Neem al die zakenreizen, 80% daarvan kan prima in een teams meeting. Zelf rijd ik ook het hele land door terwijl met een beetje aanvullende maatregelen in onze producten de helft van die ritjes geschrapt kan worden.

Hetzelfde geldt voor woon-werkverkeer. Het overgrote deel van het kantoorwerk kan vanuit huis. Het zou een enorm deel uitstoot schelen als we daarin allemaal een stap zouden zetten.
pi_211240812
Een meeting in persoon valt niet te vergelijken met een teams of zoom meeting.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 9 november 2023 @ 08:52:47 #30
323876 michaelmoore
pi_211240858
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Suggestieve TT: In het gelinkte artikel spreekt men namelijk van mogelijk.
OP is onjuist: Het gaat niet om routes, maar om slots en slots worden uitgegeven per individuele vluchtbeweging.

Het zou dus gaan om ongeveer anderhalve retourvlucht minder op enig amerikaanse luchthaven voor KLM per dag. Nou nou, poeh poeh.

Leuke stemmingmakerij weer TS.
quote:
De Amerikanen pikken het niet dat demissionair Harbers (Infrastructuur) vanaf komende zomer het mes in de luchthaven zet.
Als gevolg moeten Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen 1135 zogeheten slots inleveren.

Als KLM hetzelfde aantal verliest op Amerikaanse luchthavens gaat dat om 22% van het totale aantal vluchten, bevestigen ingewijden.
pi_211240872
Er komt al genoeg onzin overwaaien vanuit Amerika :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211240885
quote:
Deze naïviteit :')

Het zal precies 0 schelen qua uitstoot alleen pakt een ander nu de winst.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211240932
Minister Harbers zei een paar maanden geleden dat hij het risico op verlies van KLM-vluchten zou accepteren.

China moet ook 55 vluchten inleveren, ook vanuit dat land worden vergeldingsmaatregelen verwacht. Verder is er een verdrag met Canada, die gaan ook bezwaar maken bij verlies slots.

En dan is er Qatar Airways. Ik verwacht niet dat die slots moeten inleveren. Ik denk eerder dat ze mogen uitbreiden.
pi_211240937
Mooi. Opgeflikkerd met die rotzooi.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 november 2023 @ 09:06:18 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211240941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Deze naïviteit :')

Het zal precies 0 schelen qua uitstoot alleen pakt een ander nu de winst.
'Ik' zegt het ook zo mooi. Sommigen laten Nederland liever failliet gaan dan dat ze over hun anti-VVD principes heen stappen, dat ASML topic is ook zo'n mooi voorbeeld daarvan.

En ja, Schiphol als hub is belangrijker dan hier geschetst wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211241041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Niet zo boeiend allemaal. KLM bestemmingen VS: Houston, Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Atlanta, Chicago, Minneapolis, New York, Washington DC, Boston waarvan Minneapolis en Las Vegas meestal alleen 's-zomers.

KLM voert gemiddeld 600 vluchten per dag uit. 1 keer landen plus 1 keer opstijgen zijn 2 slots. 1000 slots per jaar op bestemmingen in de VS dus 500 retourvluchten per jaar gaan echt nergens over.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 9 november 2023 @ 09:25:54 #37
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211241069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Niet vliegen ben ik dus op tegen, minder vliegen is prima.
Het is wel grappig dat het altijd zwart wit is, KLIMAAT! behalve als het raakt aan iemands eigen hachje.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_211241147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:41 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Nee juist minder bewegingen. Neem al die zakenreizen, 80% daarvan kan prima in een teams meeting. Zelf rijd ik ook het hele land door terwijl met een beetje aanvullende maatregelen in onze producten de helft van die ritjes geschrapt kan worden.

Hetzelfde geldt voor woon-werkverkeer. Het overgrote deel van het kantoorwerk kan vanuit huis. Het zou een enorm deel uitstoot schelen als we daarin allemaal een stap zouden zetten.
Dit was ook zeg maar mijn punt.
pi_211241603
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Dit was ook zeg maar mijn punt.
Dan had ik je punt niet goed begrepen :)
pi_211241656
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:41 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Met dat eerste ben ik het eens, met je tweede paragraaf niet. Een mens is toch een sociaal dier. Het is goed om collega’s te zien. Niet per se elke dag, maar toch een paar keer per week. Bovendien werk je zo beter samen en kun je zo samen nieuwe dingen bedenken. Het lijkt me behoorlijk dystopisch, iedereen met een kantoorbaan de hele dag thuis. Ah komt met de boodschappen. Tv voor entertainment. Nooit meer een mens zien.

Misschien om volledige efficiëntie te bereiken kan de AH wel een zo duurzaam mogelijk pakket met seizoensgroenten en eten als enkel brandstof samenstellen en dat bij iedereen bezorgen.
  Forum Admin donderdag 9 november 2023 @ 10:48:54 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211241668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:45 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Met dat eerste ben ik het eens, met je tweede paragraaf niet. Een mens is toch een sociaal dier. Het is goed om collega’s te zien. Niet per se elke dag, maar toch een paar keer per week. Bovendien werk je zo beter samen en kun je zo samen nieuwe dingen bedenken. Het lijkt me behoorlijk dystopisch, iedereen met een kantoorbaan de hele dag thuis. Ah komt met de boodschappen. Tv voor entertainment. Nooit meer een mens zien.

Misschien om volledige efficiëntie te bereiken kan de AH wel een zo duurzaam mogelijk pakket met seizoensgroenten en eten als enkel brandstof samenstellen en dat bij iedereen bezorgen.
Werk heeft ook een sociale functie, dus ik ga er in mee dat je niet moet willen dat thuiswerken de standaard is of moet worden.

Als iedereen die dat wil en kan (belangrijk) een dag per week thuis zou w werken zou dat enorm schelen in fileleed. Wat ook zou helpen is dat werktijden flexibeler ingedeeld worden. Nu heb je dat iedereen tegelijk naar en van het werk gaat. Kansloos eigenlijk als je er over nadenkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211241896
Goed idee, dat Schiphol laten krimpen. Je bereikt er namelijk 0.0 mee wat klimaatgehuil betreft. De maatschappijen gooien hun vluchten dan wel om naar Dusseldorf, Brussel, etc, dus die verdwijnen echt niet. Bovendien gaan de mensen dan met de auto alsnog naar desbetreffende luchthavens om hun vlucht te pakken. Complete onzin dus, die krimp. Maar goed, een hoop mensen hebben een of andere groene waas in hun hoofd die elke vorm van logisch nadenken compleet laat verdampen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_211243195
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 07:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik reageerde op iemand die het had over uitstoot. Of Schiphol waarde heeft qua bereikbaarheid van het land gaan we de komende jaren merken vermoed ik ;).

“Wat baanverlies” is overigens een onderschatting, er zijn vrij veel banen (in)direct afhankelijk van Schiphol en KLM.
KLM alleen al is op AH en misschien de Rabo zelfs de grootste werkgever van Nederland, en dat is nog buiten Schiphol en afhankelijke bedrijven zoals toeleveranciers gerekend.
Volgens mij is dat wel eens ontkracht, heb het ergens gelezen/gezien. Dat dat behoorlijk tegenvalt.

Klm presenteert zich graag als de grootste werkgever, maar in de praktijk viel dat vies tegen. Mede door alle subsidies en kwijtscheldingen die er nodig zijn om het bedrijf levend te houden.

Geloof dat dit bij follow the money langs gekomen is
pi_211243307
quote:
15s.gif Op donderdag 9 november 2023 11:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Goed idee, dat Schiphol laten krimpen. Je bereikt er namelijk 0.0 mee wat klimaatgehuil betreft. De maatschappijen gooien hun vluchten dan wel om naar Dusseldorf, Brussel, etc, dus die verdwijnen echt niet. Bovendien gaan de mensen dan met de auto alsnog naar desbetreffende luchthavens om hun vlucht te pakken. Complete onzin dus, die krimp. Maar goed, een hoop mensen hebben een of andere groene waas in hun hoofd die elke vorm van logisch nadenken compleet laat verdampen.
Ja, want er is in onze omringde landen natuurlijk helemaal geen discussie over klimaat en uitstoot gaande..
Oh wacht, toch wel.
pi_211243652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 14:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ja, want er is in onze omringde landen natuurlijk helemaal geen discussie over klimaat en uitstoot gaande..
Oh wacht, toch wel.
Ow vast wel, maar daar zijn ze niet zo achterlijk om hun eigen economie kapot te maken. Men slaat, zoals gebruikelijk, weer eens compleet door in dit land.
lucifer FTW!!!!
pi_211243728
quote:
15s.gif Op donderdag 9 november 2023 14:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Ow vast wel, maar daar zijn ze niet zo achterlijk om hun eigen economie kapot te maken. Men slaat, zoals gebruikelijk, weer eens compleet door in dit land.
Duitsland gaat prima zo met de energiewende |:(
pi_211243753
quote:

[..]
De stemmingmakerij van de Telegraaf die op nul feiten gebaseerd is vind weer eens gretig aftrek, zie ik wel.
pi_211243802
Ik dacht dat we niet meer aan slot shaming zouden doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211245751
Uitgerekend had ik het over plannen voor een reis naar Miami. Ik kan de beslissing van de USA wel begrijpen.

Nederland gaat de wereld redden 🤮💩😂
Dus blijft gerust vliegen! Vergeet de great reset!

In mijn omgeving heeft een groeiend aantal mensen (meest hoogopgeleid) overigens vliegschaamte.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_211245901
quote:

[..]
Dat dus. Zie de energiecrisis. Mensen met 2,5 keer modaal die de thermostaat resoluut 2 graden lager zetten (in maart 2022). Veel te braafjes. We waren toen net uit de coronalockdown. Dan ga je jezelf toch geen beperkinhen opleggen?
pi_211246100
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:55 schreef core2duo het volgende:
Uitgerekend had ik het over plannen voor een reis naar Miami. Ik kan de beslissing van de USA wel begrijpen.

Nederland gaat de wereld redden 🤮💩😂
Dus blijft gerust vliegen! Vergeet de great reset!

In mijn omgeving heeft een groeiend aantal mensen (meest hoogopgeleid) overigens vliegschaamte.
Boek nu, Amsterdam-Miami
met tussenstop in Frankfurt :7
  donderdag 9 november 2023 @ 19:20:10 #52
323876 michaelmoore
pi_211246211
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Boek nu, Amsterdam-Miami
met tussenstop in Frankfurt :7
Ja Nederland is de hub functie, zelfs de subhub functie defintief kwijt nu
de Subhub aan Frankfurt en Brussel en de echte hub is Dubai en Istanbul

Dus dat wordt voor de Nederlanders iedere keer 3 keer overstappen of met de trein naar Brussel of Parijs
Breng jij mij ff weg morgen , ok , Schiphol ?? Nee Parijs -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-11-2023 19:27:37 ]
pi_211246741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja Nederland is de hub functie, zelfs de subhub functie defintief kwijt nu
de Subhub aan Frankfurt en Brussel en de echte hub is Dubai en Istanbul

Dus dat wordt voor de Nederlanders iedere keer 3 keer overstappen of met de trein naar Brussel of Parijs
Breng jij mij ff weg morgen , ok , Schiphol ?? Nee Parijs -O-

Nederland staat duidelijk op 1 in de wereld qua klimaathysterie. Mede door mediapropaganda zien we hier de eerste gevolgen. Je noemt Dubai, daar ben ik al 4 keer geweest. Daar geen overdreven gedoe met duurzaamheid. Misschien wel het voordeel van een dictatuur - minder belangengroepen en minder milieulobby.
Het wordt nog lachen in de komende 10 jaar. We worden echt voor de gek gehouden met vliegschaamte (en nog wel meer zaken).
  donderdag 9 november 2023 @ 19:56:01 #54
323876 michaelmoore
pi_211246967
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:46 schreef core2duo het volgende:

[..]
Nederland staat duidelijk op 1 in de wereld qua klimaathysterie. Mede door mediapropaganda zien we hier de eerste gevolgen. Je noemt Dubai, daar ben ik al 4 keer geweest. Daar geen overdreven gedoe met duurzaamheid. Misschien wel het voordeel van een dictatuur - minder belangengroepen en minder milieulobby.
Het wordt nog lachen in de komende 10 jaar. We worden echt voor de gek gehouden met vliegschaamte (en nog wel meer zaken).
en Lelystad dat moet dan maar een asielcentrum worden waar we de werkwilligen gaan opsluiten met zakgeld
  donderdag 9 november 2023 @ 21:00:22 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211248140
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat wel eens ontkracht, heb het ergens gelezen/gezien. Dat dat behoorlijk tegenvalt.

Klm presenteert zich graag als de grootste werkgever, maar in de praktijk viel dat vies tegen. Mede door alle subsidies en kwijtscheldingen die er nodig zijn om het bedrijf levend te houden.

Nouja, het aantal werknemers is gewoon objectief meetbaar toch?

https://www.nu.nl/economi(...)otste-werkgever.html

Vierde blijkbaar na de coronakrimp
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 9 november 2023 @ 21:03:42 #56
323876 michaelmoore
pi_211248179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 13:50 schreef 111210 het volgende:

[..]

en KLM is gewoon een Frans Staatsbedrijf
pi_211254674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 08:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De agrarische sector vervuilt 100 keer meer dan de luchtvaart en produceert producten die voor 80% pure luxe zijn. Maar laten we inderdaad de luchtvaart de nek omdraaien. 8)7
Veel mensen nemen het vliegtuig natuurlijk ook niet zo zeer uit pure noodzaak, maar voor luxe activiteiten.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:32:38 #58
Why is all the rum gone?
pi_211254733
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:23 schreef Halcon het volgende:

Veel mensen nemen het vliegtuig natuurlijk ook niet zo zeer uit pure noodzaak, maar voor luxe activiteiten.
Dat ligt aan je definitie van luxe activiteiten. Werk? Familiebezoek? Vakantie? En als je met het argument komt 'Je kunt ook naar Texel op vakantie', dan ben je in mijn ogen af.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:40:11 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211254780
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat ligt aan je definitie van luxe activiteiten. Werk? Familiebezoek? Vakantie? En als je met het argument komt 'Je kunt ook naar Texel op vakantie', dan ben je in mijn ogen af.
Je hoeft helemaal niet op vakantie, dat is sowieso pure luxe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211254783
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en KLM is gewoon een Frans Staatsbedrijf
Je lult alweer uit je nek. Franrijk heeft 28%, Nederland 13% van de aandelen in handen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:41:28 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211254795
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:46 schreef core2duo het volgende:

[..]
Nee hoor, de aarde gaat gewoon naar de klote en iedereen gaat dood.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211254806
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veel van die vluchten zijn natuurlijk niet broodnodig. Ook niet als het bv. werk is of familiebezoek. Werk, dat is bv. ook met 20 man naar een beurs gaan of zo, waar er 19 alleen mee gaan om te zuipen. Heb zelf een bedrijf. Meeste vluchten zijn gewoon omdat het leuk is voor personeel, als uitje. Maar valt er wat om als er maar eentje gaat of er niemand gaat? Meestal niet.

Ben niet tegen vliegen. Vlieg zelf ook veel, maar het is in de meeste gevallen natuurlijk wel luxe. Ook bv. al die citytrips binnen Europa.

Of al die mensen die in Nederland dozen komen stapelen, het woningprobleem vergroten, al het geld wat ze verdienen bijna naar Oost-Europa sturen en dan om de haverklap op en neer vliegen om hun familie te zien. Blijf dan gewoon daar en zet die lelijke blokkendozen waar gestapeld worden niet in Venlo of zo neer.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:43:18 #63
323876 michaelmoore
pi_211254808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je lult alweer uit je nek. Franrijk heeft 28%, Nederland 13% van de aandelen in handen.
quote:
Wie is de eigenaar van KLM?
Aandeelhouders. Er zijn vijf aandeelhouders bekend met een gemeenschappelijk belang van 54,50% in Air France KLM. Deze aandeelhouders zijn Franse Staat (28,60%), Staat der Nederlanden (9,30%), CMA CGM (9,00%), China Eastern Airlines (4,70%) en Delta Air Lines (2,90%).
maar nederland koopt zo nu dan een 750 miljoen euro aandelen bij die onmiddelijk er na volstrekt waardeloos worden door verwatering
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:44:09 #64
Why is all the rum gone?
pi_211254817
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je hoeft helemaal niet op vakantie, dat is sowieso pure luxe.
Dat is natuurlijk kul. Ontspanning is belangrijk. En als je niet alleen maar op een strand gaat hangen, kun je ook daadwerkelijk dingen leren tijdens je vakantie.
pi_211254834
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk kul. Ontspanning is belangrijk. En als je niet alleen maar op een strand gaat hangen, kun je ook daadwerkelijk dingen leren tijdens je vakantie.
Voor ontspanning is het niet strikt noodzakelijk dat je om de haverklap het vliegtuig pakt natuurlijk.

En ja, ik doe dat zelf wel. Omdat het kan en omdat ik het kan betalen, maar wil niet zeggen dat het geen luxe is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:47:15 #66
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211254844
Hoeveel banen kost dat? Een mannetje of 30? Kunnen die piloten zich mooi omscholen naar kinderopvangleid(st)er of loodgieter. Want die komen we nog bergen te kort O+ .

En tof dat ze blijkbaar die fijnstof voor ons willen inademen in Brussel of Frankfurt ^O^ .
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:47:53 #67
Why is all the rum gone?
pi_211254848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:43 schreef Halcon het volgende:

Veel van die vluchten zijn natuurlijk niet broodnodig. Ook niet als het bv. werk is of familiebezoek.
Goed punt. We kunnen inderdaad terug naar 1835.

pi_211254860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Goed punt. We kunnen inderdaad terug naar 1835.

[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat het meestal gewoon luxe is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:52:23 #69
Why is all the rum gone?
pi_211254890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:45 schreef Halcon het volgende:

Voor ontspanning is het niet strikt noodzakelijk dat je om de haverklap het vliegtuig pakt natuurlijk.
Er zijn weinig mensen die 'om de haverklap' het vliegtuig nemen.

Bij de agrarische sector is het heel makkelijk aantoonbaar dat 80% luxe producten zijn, dat is namelijk het deel dat geexporteerd wordt. Dat is waar verreweg het meeste geld mee verdiend wordt. Nou, ga dan lekker in die landen waar je naartoe exporteert de grond verzieken ipv hier. Boeren hebben een alternatief. Voor vliegen is er geen alternatief.
  vrijdag 10 november 2023 @ 17:53:02 #70
Why is all the rum gone?
pi_211254894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat het meestal gewoon luxe is.
Dat ligt aan je definitie van luxe. Ik vind reizen per definitie geen luxe. Het is iets dat ons verrijkt en iets dat bijdraagt aan de ontwikkeling van het menselijk ras. In tegenstelling tot (te) dure tomaten.
pi_211254900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Er zijn weinig mensen die 'om de haverklap' het vliegtuig nemen.

Bij de agrarische sector is het heel makkelijk aantoonbaar dat 80% luxe producten zijn, dat is namelijk het deel dat geexporteerd wordt. Dat is waar verreweg het meeste geld mee verdiend wordt. Nou, ga dan lekker in die landen waar je naartoe exporteert de grond verzieken ipv hier. Boeren hebben een alternatief. Voor vliegen is er geen alternatief.
Ook voor vliegen is er meestal wel een alternatief natuurlijk. Geen idee waar je vandaan haalt dat de meeste mensen vliegen omdat het strikt noodzakelijk is.
pi_211254905
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat ligt aan je definitie van luxe. Ik vind reizen per definitie geen luxe. Het is iets dat ons verrijkt en iets dat bijdraagt aan de ontwikkeling van het menselijk ras. In tegenstelling tot (te) dure tomaten.
Mja. Dozenstapelaars die op en neer naar Roemenië vliegen, mensen die naar Parijs vliegen voor een citytrip, figuren die naar Turkije vliegen om zich daar in een resort te bezatten...
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:01:34 #73
Why is all the rum gone?
pi_211254947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:54 schreef Halcon het volgende:

Ook voor vliegen is er meestal wel een alternatief natuurlijk.
Really? Wat is het (realistische) alternatief als je naar Hong Kong wil?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:55 schreef Halcon het volgende:

Mja. Dozenstapelaars die op en neer naar Roemenië vliegen, mensen die naar Parijs vliegen voor een citytrip, figuren die naar Turkije vliegen om zich daar in een resort te bezatten...
Schuld van de (Europese) politiek. Moeten ze er maar voor zorgen dat er een goed en betaalbaar netwerk is van hoge snelheidstreinen in Europa.

Jij hebt trouwens iets tegen mensen uit Oost-Europa, he?
pi_211254965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Really? Wat is het (realistische) alternatief als je naar Hong Kong wil?
[..]
Schuld van de (Europese) politiek. Moeten ze er maar voor zorgen dat er een goed netwerk is van hoge snelheidstreinen in Europa.

Jij hebt trouwens iets tegen mensen uit Oost-Europa, he?
Niet naar Hong Kong gaan als dat niet strikt noodzakelijk is.

Goed netwerk van hoge snelheidstreinen ben ik ook voor. Er wil vast niemand naast wonen, maar zou natuurlijk wel iets zijn waarmee je korte vluchten in de ban kunt doen.

Nee hoor. Mijn kinderen zijn half-Roemeens. :') Ik constateer gewoon dat veel van die blokkendozen waar blokken gestapeld worden draaien op geïmporteerde arbeidskrachten, die dan in Nederland in een of ander krot gaan zitten, gros van hun verdiensten naar ginder sturen en ook voortdurend op en neer vliegen of op en neer kachelen met auto's, busjes en weet ik wat.

Heb verder niks tegen Roemenen, Bulgaren, Hongaren, Letten, etc.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:07:13 #75
Why is all the rum gone?
pi_211254986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:04 schreef Halcon het volgende:

Niet naar Hong Kong gaan als dat niet strikt noodzakelijk is.
Je hebt geen realistisch alternatief, dus. Zoals ik al zei.

quote:
Goed netwerk van hoge snelheidstreinen ben ik ook voor. Er wil vast niemand naast wonen, maar zou natuurlijk wel iets zijn waarmee je korte vluchten in de ban kunt doen.
Er wil ook niemand naast een luchthaven wonen en toch doen veel mensen dat.
pi_211255012
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Je hebt geen realistisch alternatief, dus. Zoals ik al zei.
[..]
Er wil ook niemand naast een luchthaven wonen en toch doen veel mensen dat.
Niet gaan. Grote kans dat die trip naar Hong Kong luxe is.

Nu ergens een nieuwe luchthaven bouwen zal ook niet zo mee vallen. Treinen-netwerk ben ik, zoals gezegd, wel voor.

Dan ben je af van vluchten als Amsterdam - Dusseldorf, Brussel - Frankfurt, Amsterdam - Parijs, Boekarest - Cluj, Boekarest - Boedapest en zo... Of dat kun je er in elk geval vanaf.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:18:48 #77
Why is all the rum gone?
pi_211255082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:09 schreef Halcon het volgende:

Niet gaan. Grote kans dat die trip naar Hong Kong luxe is.
Of je geeft gewoon toe dat er geen alternatief is in plaats van voor anderen te bepalen hoe ze hun leven moeten leiden.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:20:18 #78
24533 ACT-F
pi_211255094
quote:
En als je met het argument komt 'Je kunt ook naar Texel op vakantie', dan ben je in mijn ogen af.
Dan maar Terschelling. Vakantie hoeft niet per se naar een ver oord te zijn. In Nederland kun je je prima ontspannen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:20:43 #79
Why is all the rum gone?
pi_211255096
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:20 schreef ACT-F het volgende:

Dan maar Terschelling. Vakantie hoeft niet per se naar een ver oord te zijn. In Nederland kun je je prima ontspannen.
Jij bent af.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:21:39 #80
24533 ACT-F
pi_211255104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij bent af.
Jij ook. Geen vliegticket voor jou
pi_211255106
quote:

[..]
quote:

[..]
Alleen niet in deze tijd van het jaar. 8 tot 12 uur regen per dag, gemiddeld.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:22:10 #82
Why is all the rum gone?
pi_211255108
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Jij ook. Geen vliegticket voor jou
Jammer, joh. Hele goedkope vliegtickets voor mij.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:26:53 #83
24533 ACT-F
pi_211255138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jammer, joh. Hele goedkope vliegtickets voor mij.
Droomvakanties zijn natuurlijk toegestaan. Dat kun je wel vanuit je zolderkamer doen.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:30:48 #84
Why is all the rum gone?
pi_211255172
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Droomvakanties zijn natuurlijk toegestaan. Dat kun je wel vanuit je zolderkamer doen.
Ik heb geen zolderkamer. Dus ik neem gewoon het vliegtuig. ^O^
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:32:06 #85
24533 ACT-F
pi_211255181
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik heb geen zolderkamer. Dus ik neem gewoon het vliegtuig. ^O^
Bij Centerparcs hebben ze mooie bungalows met een zolderkamer.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:33:18 #86
Why is all the rum gone?
pi_211255190
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Bij Centerparcs hebben ze mooie bungalows met een zolderkamer.
Ik zou het niet weten. Nooit geweest. Kleine kans dat ik daar ooit kom.
  vrijdag 10 november 2023 @ 18:43:43 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211255330
In Düsseldorf knallen de Sektkurken.
  vrijdag 10 november 2023 @ 19:56:07 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211256246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In Düsseldorf knallen de Sektkurken.
Ach mooi opkikkertje voor de Duitse economie.
pi_211256364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Of je geeft gewoon toe dat er geen alternatief is in plaats van voor anderen te bepalen hoe ze hun leven moeten leiden.
Ik bepaal niks voor anderen. Ik zeg gewoon dat een vliegreis voor de meeste mensen in het vliegtuig niet strikt noodzakelijk is.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:06:20 #90
Why is all the rum gone?
pi_211256427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik bepaal niks voor anderen. Ik zeg gewoon dat een vliegreis voor de meeste mensen in het vliegtuig niet strikt noodzakelijk is.
Nee, je zei eerder dat er alternatieven zijn voor vliegen. Kijk maar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:54 schreef Halcon het volgende:

Ook voor vliegen is er meestal wel een alternatief natuurlijk.
Maar in plaats van toe te geven dat je er naast zat, ga je een beetje rondjes draaien.
pi_211256447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee, je zei eerder dat er alternatieven zijn voor vliegen. Kijk maar.
[..]
Maar in plaats van toe te geven dat je er naast zat, ga je een beetje rondjes draaien.
Iets niet doen is vaak ook wel een alternatief.
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:08:52 #92
Why is all the rum gone?
pi_211256483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Iets niet doen is vaak ook wel een alternatief.
Rondjes.
pi_211256788
En dat allemaal omdat een kleine Amerikaanse maatschappij enkele slots op Schiphol kwijt raakt. Nadat ze die afgelopen zomer pas kregen. Beetje overdreven reactie van de VS om het dan extreem af te reageren op KLM.

Anderzijds: typisch NL ook wel weer. Braafste jongetje van de klas willen zijn qua klimaat. Buigen voor de mensen die er wonen en klagen over geluidsoverlast. Alsof die mensen niet door hadden dat ze naast een vliegveld gingen wonen. Krimpen van een vliegveld gaat echt geen grote klimaat winst leveren, maar de schade zal best fors zijn.

En als je al wil minderen qua vluchten; pak dan bestemmingen die je ook makkelijk met de trein kan bereiken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2023 20:28:43 ]
  vrijdag 10 november 2023 @ 20:41:04 #94
24533 ACT-F
pi_211256935
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2023 20:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
En dat allemaal omdat een kleine Amerikaanse maatschappij enkele slots op Schiphol kwijt raakt. Nadat ze die afgelopen zomer pas kregen.
Dat is het hele eieren eten. Je krijgt een slot toebedeeld waarop je gaat investeren in nieuwe kisten die je natuurlijk nooit terugverdient in een jaar tijd. Dan is het een logisch gevolg dat je financieel teruggepakt wordt.
quote:
En als je al wil minderen qua vluchten; pak dan bestemmingen die je ook makkelijk met de trein kan bereiken.
Bij de nieuwe slotverdelingen zou het een logischer criterium geweest zijn als de kortste vluchten als eerste zouden verdwijnen in plaats van de huidige historische rechten.
pi_211256946
quote:
En dat allemaal omdat een kleine Amerikaanse maatschappij enkele slots op Schiphol kwijt raakt. Nadat ze die afgelopen zomer pas kregen. Beetje overdreven reactie van de VS om het dan extreem af te reageren op KLM.

Anderzijds: typisch NL ook wel weer. Braafste jongetje van de klas willen zijn qua klimaat. Buigen voor de mensen die er wonen en klagen over geluidsoverlast. Alsof die mensen niet door hadden dat ze naast een vliegveld gingen wonen. Krimpen van een vliegveld gaat echt geen grote klimaat winst leveren, maar de schade zal best fors zijn.

Dat is normaal hier. Zwichten voor maatschappelijke druk. Op heel veel gebieden trouwens. Dat krijg je als niemand echt de baas is en iedereen zijn zegje zonodig moet doen. Precies om dit soort redenen heb ik geen vliegschaamte, het braafste jongetje van de klas idee. Extra betalen heb ik geen moeite mee, mits andere landen ook de vloegbelasting gaan verhogen.
pi_211279350
quote:

Helemaal niet, prima als Nederland het aantal vluchten wil terugdringen, maar kijk er dan niet raar van op dat de andere partij dan niets doet. Andere Amerikaanse maatschappijen verliezen volgend ook nog 339 slots, waarop zogeheten historische rechten rusten en wat een schending van het luchtvaartverdrag wordt gezien, waarin is bepaald dat beide landen onbeperkt toegang hebben tot elkaars markt.

Vandaag in ieder geval druk overleg in Brussel. Kijken of Nederland voet bij stuk houdt en wat ik gelezen heb wil Nederland het risico aanvaren dat KLM ook landingsrechten moet inleveren. Ik heb ook gelezen dat KLM in ieder dan ook niet meer op JFK mag vliegen :D.

En de kist waarmee JetBleu vliegt is een A321neo, juist dat soort vliegtuigen moeten welkom zijn op Schiphol :') .

Naast de VS verwacht men ook vergeldingsmaatregelen van Canada en China. Deze landen moeten ook slots inleveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 13-11-2023 10:19:58 ]
  maandag 13 november 2023 @ 10:13:38 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211279594
Who is John Galt?
pi_211279761
quote:
Veel van die vluchten zijn natuurlijk niet broodnodig. Ook niet als het bv. werk is of familiebezoek.
Zonder vliegen kan ik de hypotheek niet meer betalen en mijn naaste familie niet meer bezoeken. En zij mij ook niet.

Thanks man, klootzak. Spreek voor jezelf.
^p^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 13 november 2023 @ 10:32:15 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211279819
quote:

[..]
Veel van die vluchten zijn natuurlijk niet broodnodig. Ook niet als het bv. werk is of familiebezoek. Werk, dat is bv. ook met 20 man naar een beurs gaan of zo, waar er 19 alleen mee gaan om te zuipen. Heb zelf een bedrijf. Meeste vluchten zijn gewoon omdat het leuk is voor personeel, als uitje. Maar valt er wat om als er maar eentje gaat of er niemand gaat? Meestal niet.

Ben niet tegen vliegen. Vlieg zelf ook veel, maar het is in de meeste gevallen natuurlijk wel luxe. Ook bv. al die citytrips binnen Europa.

Of al die mensen die in Nederland dozen komen stapelen, het woningprobleem vergroten, al het geld wat ze verdienen bijna naar Oost-Europa sturen en dan om de haverklap op en neer vliegen om hun familie te zien. Blijf dan gewoon daar en zet die lelijke blokkendozen waar gestapeld worden niet in Venlo of zo neer.
Wat is eigenlijk de CO2 footprint van vooroordelen spuien?
pi_211284537
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:50 schreef Mylene het volgende:

[..]
Helemaal niet, prima als Nederland het aantal vluchten wil terugdringen, maar kijk er dan niet raar van op dat de andere partij dan niets doet. Andere Amerikaanse maatschappijen verliezen volgend ook nog 339 slots, waarop zogeheten historische rechten rusten en wat een schending van het luchtvaartverdrag wordt gezien, waarin is bepaald dat beide landen onbeperkt toegang hebben tot elkaars markt.

Vandaag in ieder geval druk overleg in Brussel. Kijken of Nederland voet bij stuk houdt en wat ik gelezen heb wil Nederland het risico aanvaren dat KLM ook landingsrechten moet inleveren. Ik heb ook gelezen dat KLM in ieder dan ook niet meer op JFK mag vliegen :D.

En de kist waarmee JetBleu vliegt is een A321neo, juist dat soort vliegtuigen moeten welkom zijn op Schiphol :') .

Naast de VS verwacht men ook vergeldingsmaatregelen van Canada en China. Deze landen moeten ook slots inleveren.

[ afbeelding ]
Haha, dat wordt nog wat. Als dit plan doorgaat, wordt Nederland het lachertje van de wereld. Op andere punten is Nederland ook het braafste jongetje van de klas. Denk aan een WK voetbal in een Midden-Oosten land. Dan staat Nederland op 1 als het om moreel vingerwijzen gaat.

We worden gewoon voor de gek gehouden! We kunnen met enige pech straks niet meer meekomen met andere welvarende landen. Vanwege de extreem hoge morele standaard.
pi_211285669
Helaas achter een betaalmuur:
Topoverleg in Brussel over dreigende luchtvaartoorlog tussen Nederland en VS.
Het aantasten van de open luchtvaartmarkt tussen de Verenigde Staten en EU-lidstaten en het weren van nieuwkomers op trans-Atlantische routes, zoals JetBlue op Schiphol, is een breekpunt voor de Amerikanen. Vandaag (maandag 13 november) is er cruciaal topoverleg in Brussel tussen de DOT (US Department of Transportation), de Europese Commissie en Nederlandse overheid.
  dinsdag 14 november 2023 @ 16:22:15 #102
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211294625
twitter
pi_211294684
quote:
Tsja en toch vraag ik mij dan af (of je het nu eens bent met de krimp of niet)... zou een politicus dit niet voorzien moeten hebben? Dit komt nu weer over alsof Harbers terug zijn hok in is gestuurd.
pi_211294727
_O-
1947-2016
pi_211294817
quote:
Nog een reden om voorlopig af te zien van het krimpplan is een brief van Eurocommissaris van Transport Adina-Ioana Vălean die het ministerie van Infrastructuur maandag ontving. Vălean uit daarin volgens Harbers ernstige zorgen over het niet volgen van de balanced approach-procedure.
Hierbij doelt de eurocommissaris op dat EU-regels voorschrijven dat je voor het terugdringen wel de juiste volgorde van stappen moet doorlopen om luchtvaartmaatschappijen ook de kans te geven dat op een andere manier te bereiken dan minder te vliegen. Vălean hint er volgens Harbers in haar brief op dat de Europese Commissie een procedure kan starten voor het niet naleven van Europese regelgeving.
pi_211295119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Tsja en toch vraag ik mij dan af (of je het nu eens bent met de krimp of niet)... zou een politicus dit niet voorzien moeten hebben? Dit komt nu weer over alsof Harbers terug zijn hok in is gestuurd.
Er is even laten zien wie de baas is.

Terecht dat dit is teruggedraaid overigens imo.
pi_211295332
Gaat XR de a12 nu weer blokkeren?
pi_211295365
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Er is even laten zien wie de baas is.

Terecht dat dit is teruggedraaid overigens imo.
Dat zeker, zoiets moet geregeld worden met andere landen. Die vluchten gaan toch gewoon door via Duitsland of België. Zijn wij in Nederland lekker braaf met lege handen en het klimaat is niet geholpen.
pi_211295431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:49 schreef OmniRocket het volgende:
Gaat XR de a12 nu weer blokkeren?
Die gaan eerst druk bezig zijn met hun demo's met kozp en voor de israelische ambassade.
1947-2016
pi_211295440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat zeker, zoiets moet geregeld worden met andere landen. Die vluchten gaan toch gewoon door via Duitsland of België. Zijn wij in Nederland lekker braaf met lege handen en het klimaat is niet geholpen.
Zo werkt het exact.
1947-2016
pi_211295453
Cuck Harbers _O-
  dinsdag 14 november 2023 @ 18:12:50 #112
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_211295532
Whehehe briljant
lucifer FTW!!!!
pi_211295541
Plan is voorlopig teruggedraaid 🥳💪🍺
  dinsdag 14 november 2023 @ 18:21:32 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211295615
quote:

[..]
Harbers dacht de Europese Commissie te passeren door een gekunstelde experimenteerregeling te introduceren. Blijkbaar slecht juridisch advies gehad, of gewoon geen goed vooroverleg gepleegd met de EC.

Want hij is hier inderdaad teruggefloten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211295750
quote:

[..]
Dit kabinet kan NIETS.
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 november 2023 @ 18:47:50 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211295831
We zijn dus ook al niet meer de baas over onze eigen luchthaven. Dat zal het vertrouwen in de politiek goed doen. En het was al zo hoog.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 14 november 2023 @ 18:53:58 #117
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_211295875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
We zijn dus ook al niet meer de baas over onze eigen luchthaven. Dat zal het vertrouwen in de politiek goed doen. En het was al zo hoog.
Misschien dat deze realiteit bij sommigen nog even moet indalen. Maar onze 'soevereiniteit' en 'democratische rechtsstaat' is een façade. Wij kiezen 22 november onze uitvoerende bestuursleden.

Provincie Nederland.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 14 november 2023 @ 18:54:33 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211295883
quote:
Mwah dat is wel erg gechargeerd. Je mag omwille van geluidsoverlast je luchthaven krimpen.

Dat mag ook gewoon volgens Europese wetgeving. Alleen wel via de Europese procedure. Dat proces loopt ook gewoon.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211296233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien dat deze realiteit bij sommigen nog even moet indalen. Maar onze 'soevereiniteit' en 'democratische rechtsstaat' is een façade. Wij kiezen 22 november onze uitvoerende bestuursleden.

Provincie Nederland.
We maken ons nogal druk om doe provincie politiek inderdaad en ondertussen letten we helemaal niet op wat voor geweldige dingen er in de EU gebeuren, dat is wel echt slecht van de journalisten!
pi_211296732
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 17:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat dus ja. Je verplaatst het probleem alleen maar, andere landen profiteren, je raakt voornamelijk jezelf. Zoiets heeft pas zin als je het in samenspraak doet met andere landen, als je die verdragen dan ook naleeft (wat ze nu gewoon niet hebben gedaan) & als het geleidelijk gebeurd. Kunnen wel mopperen op de EU, op de VS, maar we zijn zelf akkoord gegaan met samenwerkingen, en onderlinge afspraken. Afspraken, en verdragen worden continue aangehaald als reden dat NL niks tegen asielzoekers kan doen, maar als het ons zelf even niet uitkomt, proberen we die verdragen te om zijlen.

Los daarvan vind ik het argument ‘omwonenden ervaren geluidsoverlast’ altijd nogal triest; die luchthaven bestaat al een poosje, die mensen wisten prima dat ze bij een luchthaven in de buurt gingen wonen.
  dinsdag 14 november 2023 @ 20:13:30 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211297088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Los daarvan vind ik het argument ‘omwonenden ervaren geluidsoverlast’ altijd nogal triest; die luchthaven bestaat al een poosje, die mensen wisten prima dat ze bij een luchthaven in de buurt gingen wonen.
Wel slim natuurlijk, relatief goedkoop huis kopen onder de rook van Schiphol en dan met zielige verhalen gaan proberen krimp af te dwingen. :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211297419
quote:
Komt er ook één achter. We hebben de regie al weggegeven over energie, migratie, natuur etcetera.

Veel mensen die hier nu een probleem mee hebben vonden dat op die andere onderwerpen prima (niet per se jij trouwens).
  dinsdag 14 november 2023 @ 20:50:01 #123
24533 ACT-F
pi_211297533
quote:
6s.gif Op donderdag 9 november 2023 00:03 schreef ACT-F het volgende:
De krimpplannen worden op de lange (polder)baan geschoven. Let maar op.
quote:
Het was natuurlijk een béétje voorspelbaar.
pi_211297592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 19:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat dus ja. Je verplaatst het probleem alleen maar, andere landen profiteren, je raakt voornamelijk jezelf. Zoiets heeft pas zin als je het in samenspraak doet met andere landen, als je die verdragen dan ook naleeft (wat ze nu gewoon niet hebben gedaan) & als het geleidelijk gebeurd. Kunnen wel mopperen op de EU, op de VS, maar we zijn zelf akkoord gegaan met samenwerkingen, en onderlinge afspraken. Afspraken, en verdragen worden continue aangehaald als reden dat NL niks tegen asielzoekers kan doen, maar als het ons zelf even niet uitkomt, proberen we die verdragen te om zijlen.

Behalve mensen die er toen gingen wonen toen de luchthaven overlast laag of acceptabel was.
Nieuwe bewoners zeuren of zeiken ook amper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211298143
Ik wil zeggen dat een luchthaven dichtbij een stad veel problemen oplevert, zowel geluidshinder en milieuwetgeving wel leidend zijn, maar ik denk dat op den duur niet meer kan. Dus waarom hebben we plannen voor een geheel nieuw luchthaven op een eiland in de zee niet doorgezet om Schiphol te vervangen in verre toekomst? Maar goed, een nieuw luchthaven zou veel beter zijn voor de KLM en haar netwerkmaatschappijen om fors verder te groeien dan op Schiphol. Dan sprak je ook niet over een krimp van vluchten wat ook de KLM hard zou raken en zeker heeft dit ook gevolgen voor afspraken tussen Nederland en Amerika, inclusief de EU.

Maar in het verleden koos vorige kabinetten altijd voor groei op Schiphol in plaats van geheel nieuw luchthaven in de zee, wat ook zie je nu veel problemen ontstaan rondom Schiphol. Ik denk dit wel verkeerde keus is wat vorige kabinetten heeft gemaakt met betrekking op visie van luchtvaart in Nederland, maar ondanks gaat KLM en andere maatschappijen door met verduurzamen van hun eigen vloten vliegtuigen te vervangen door zuinigere stillere schonere vliegtuigen (Airbus A320/321NEO en Boeing 737MAX, Boeing 787 en Airbus A350's).

Minister Harbers heeft nu krediet verspeeld met zijn plannen voor Schiphol. Ik denk zelfs krimp van vluchten op Schiphol onmogelijk is vanwege veel verzet van luchtvaartmaatschappijen en luchtvaartbedrijven, maar ook van landen die Nederland banden mee heeft. Milieuorganisaties probeerden ook altijd via de rechter gelijk te krijgen over luchtvaart, maar volgens mij hebben milieuorganisaties veel macht en genoeg geld om iemand om te kopen voor hun doelen na te streven!

Ik geef milieuorganisaties en politiek weinig kans om krimplannen verwezenlijken, omdat een addertje onder gras zit dat zeer ingewikkeld is met bepaalde procedures die ze moeten volgen. Als we jaren verder zijn hebben veel luchtvaartmaatschappijen veel nieuwe toestellen die veel minder CO2 uitstoten en zeker veel minder geluid maken dan zijn oudere voorgangers. Ik denk ook dat milieuorganisaties echt wel kennis hebben van hoe het milieu werkt en in elkaar steekt, maar niet van luchtvaart en vliegtuigen, omdat ze ook soms wel onzin uitkramen.

Omwonenden rondom Schiphol klagen jaren lang over het vlieglawaai van overdag tot nacht, maar ze probeerden ook hun plannen te maken voor minder vluchten op Schiphol via overleg met de maatschappijen, kabinet en de gemeente. Dat mislukte faliekant, zowel ook veel geruzie en irritaties over heen en weer kwamen van beide kanten. Dat leidde soms wel tot rechtszaken waar ook Schiphol aan lange eind trok van omwonenden.

Dit alles speelt zich mee dat Schiphol een probleemluchthaven is geworden in vele jaren die we nu meemaken, maar als Nederland toch in verre toekomst een grote rol van betekenis wil spelen in internationale wereld moeten we ook nadenken over een geheel nieuw luchthaven op een eiland in Noordzee, veel groter dan Schiphol. Dit kan zeer van belang zijn voor de KLM-AirFrance om verder te kunnen groeien om een grote rol spelen in consolidatie van allianties. We kunnen best veel miljarden investeren in een duurzame grote luchthaven wat ook meer milieuwinst kan opleveren. Nadeel is ook dat deze project veel duurder is dan geraamd, maar ook zeer complex is vanwege milieutechnisch is of niet, weeromstandigheden om te landen, corrosie bij het vliegtuigen en etc. Heel lastig om alles goed over te wegen voor het politiek, maar misschien is het wel beste voor ons allemaal voor verre toekomst.
pi_211298401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:56 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik wil zeggen dat een luchthaven dichtbij een stad veel problemen oplevert, zowel geluidshinder en milieuwetgeving wel leidend zijn, maar ik denk dat op den duur niet meer kan. Dus waarom hebben we plannen voor een geheel nieuw luchthaven op een eiland in de zee niet doorgezet om Schiphol te vervangen in verre toekomst? Maar goed, een nieuw luchthaven zou veel beter zijn voor de KLM en haar netwerkmaatschappijen om fors verder te groeien dan op Schiphol. Dan sprak je ook niet over een krimp van vluchten wat ook de KLM hard zou raken en zeker heeft dit ook gevolgen voor afspraken tussen Nederland en Amerika, inclusief de EU.

Maar in het verleden koos vorige kabinetten altijd voor groei op Schiphol in plaats van geheel nieuw luchthaven in de zee, wat ook zie je nu veel problemen ontstaan rondom Schiphol. Ik denk dit wel verkeerde keus is wat vorige kabinetten heeft gemaakt met betrekking op visie van luchtvaart in Nederland, maar ondanks gaat KLM en andere maatschappijen door met verduurzamen van hun eigen vloten vliegtuigen te vervangen door zuinigere stillere schonere vliegtuigen (Airbus A320/321NEO en Boeing 737MAX, Boeing 787 en Airbus A350's).

Minister Harbers heeft nu krediet verspeeld met zijn plannen voor Schiphol. Ik denk zelfs krimp van vluchten op Schiphol onmogelijk is vanwege veel verzet van luchtvaartmaatschappijen en luchtvaartbedrijven, maar ook van landen die Nederland banden mee heeft. Milieuorganisaties probeerden ook altijd via de rechter gelijk te krijgen over luchtvaart, maar volgens mij hebben milieuorganisaties veel macht en genoeg geld om iemand om te kopen voor hun doelen na te streven!

Ik geef milieuorganisaties en politiek weinig kans om krimplannen verwezenlijken, omdat een addertje onder gras zit dat zeer ingewikkeld is met bepaalde procedures die ze moeten volgen. Als we jaren verder zijn hebben veel luchtvaartmaatschappijen veel nieuwe toestellen die veel minder CO2 uitstoten en zeker veel minder geluid maken dan zijn oudere voorgangers. Ik denk ook dat milieuorganisaties echt wel kennis hebben van hoe het milieu werkt en in elkaar steekt, maar niet van luchtvaart en vliegtuigen, omdat ze ook soms wel onzin uitkramen.

Omwonenden rondom Schiphol klagen jaren lang over het vlieglawaai van overdag tot nacht, maar ze probeerden ook hun plannen te maken voor minder vluchten op Schiphol via overleg met de maatschappijen, kabinet en de gemeente. Dat mislukte faliekant, zowel ook veel geruzie en irritaties over heen en weer kwamen van beide kanten. Dat leidde soms wel tot rechtszaken waar ook Schiphol aan lange eind trok van omwonenden.

Dit alles speelt zich mee dat Schiphol een probleemluchthaven is geworden in vele jaren die we nu meemaken, maar als Nederland toch in verre toekomst een grote rol van betekenis wil spelen in internationale wereld moeten we ook nadenken over een geheel nieuw luchthaven op een eiland in Noordzee, veel groter dan Schiphol. Dit kan zeer van belang zijn voor de KLM-AirFrance om verder te kunnen groeien om een grote rol spelen in consolidatie van allianties. We kunnen best veel miljarden investeren in een duurzame grote luchthaven wat ook meer milieuwinst kan opleveren. Nadeel is ook dat deze project veel duurder is dan geraamd, maar ook zeer complex is vanwege milieutechnisch is of niet, weeromstandigheden om te landen, corrosie bij het vliegtuigen en etc. Heel lastig om alles goed over te wegen voor het politiek, maar misschien is het wel beste voor ons allemaal voor verre toekomst.
Als we het hebben over zuinigere toestellen dan het het over een paar procentpunten. Daarmee is luchtvaart nooit duurzaam te maken.

De EU en NL hebben de handtekening gezet onder CO2 reductie doelstellingen. Niks doen aan luchtvaart is op zijn best de kop in het zand steken tot een rechter aktie afdwingt tegen 10x de kosten (zie stikstof en Urgenda), maar mijn inziens wederom een bewuste graai in de portemonnee van Jan Modaal door een kleine groep rijke wereldburgers.
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:28:12 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211298557
Goed gewerkt weer Nederland!
pi_211298751
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als we het hebben over zuinigere toestellen dan het het over een paar procentpunten. Daarmee is luchtvaart nooit duurzaam te maken.

De EU en NL hebben de handtekening gezet onder CO2 reductie doelstellingen. Niks doen aan luchtvaart is op zijn best de kop in het zand steken tot een rechter aktie afdwingt tegen 10x de kosten (zie stikstof en Urgenda), maar mijn inziens wederom een bewuste graai in de portemonnee van Jan Modaal door een kleine groep rijke wereldburgers.
Ja, maar grote geld regeert nog steeds en wint ook nog meer van milieu. Kijk, vele akkoorden lappen ook meer aan elkaar zowel doelstellingen, echter houden ze dan niet meer aan wat er afgesproken is en handtekening gezet. Het blijft ook nog nu toe zeer ongewis wie echt gelijk kan hebben over die doelstellingen, wat ook wel problematisch kan worden.
pi_211299249
quote:
Ik wil zeggen dat een luchthaven dichtbij een stad veel problemen oplevert, zowel geluidshinder en milieuwetgeving wel leidend zijn, maar ik denk dat op den duur niet meer kan. Dus waarom hebben we plannen voor een geheel nieuw luchthaven op een eiland in de zee niet doorgezet om Schiphol te vervangen in verre toekomst?

Waarom moeilijk doen met een miljarden project op zee. Luchthaven Lelystad is al jaren geleden opgeleverd, maar die houden ze ook nog dicht de komende 5 jaar, omdat niemand een keuze durft te maken.

Om het dan uiteindelijk helemaal af te blazen en alles op Schiphol te houden. :')

Ze schieten zich ook wel zelf in de voet, als grootaandeelhouder van KLM, en het bedrijf dan nog levend proberen te houden met miljarden staatsteun als het weer bijna kopje onder gaat.
pi_211299546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:46 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ja, maar grote geld regeert nog steeds en wint ook nog meer van milieu. Kijk, vele akkoorden lappen ook meer aan elkaar zowel doelstellingen, echter houden ze dan niet meer aan wat er afgesproken is en handtekening gezet. Het blijft ook nog nu toe zeer ongewis wie echt gelijk kan hebben over die doelstellingen, wat ook wel problematisch kan worden.
Wat had je dan verwacht? Regenboogglijbanen en rondvliegen op eenhoorntjes?

Van utopie kunnen mensen niet eten en dat groene verhaal is een business plan om geld te beuren uit voorliegen.

Thats it.
1947-2016
  woensdag 15 november 2023 @ 13:13:00 #131
323876 michaelmoore
pi_211303340
Emirates koopt ervoor 53 miljard aan vliegtuigen bij en Turkije ook 300 vliegtuigen, mwat wil jetten nu dan
pi_211303429
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Las in de wachtruimte van de huisarts dat weggegooid eten vervuilender is dan de luchtvaart. Dus misschien daar beter effort in steken?

Luchtvaart zou ik verder inzetten op treinen. Dan is er voldoende reden om te kappen of in elk geval fors te minderen met vluchten van een uurtje binnen Europa.
  woensdag 15 november 2023 @ 13:26:05 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211303514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Las in de wachtruimte van de huisarts dat weggegooid eten vervuilender is dan de luchtvaart. Dus misschien daar beter effort in steken?

Luchtvaart zou ik verder inzetten op treinen. Dan is er voldoende reden om te kappen of in elk geval fors te minderen met vluchten van een uurtje binnen Europa.
Raad je aan eens een paar treinreizen te maken naar Berlijn, Hamburg, München..
Enige land waar in mijn ervaring de trein een alternatief is voor korte vluchten in Frankrijk.
pi_211303560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Waarom moeilijk doen met een miljarden project op zee. Luchthaven Lelystad is al jaren geleden opgeleverd, maar die houden ze ook nog dicht de komende 5 jaar, omdat niemand een keuze durft te maken.

Om het dan uiteindelijk helemaal af te blazen en alles op Schiphol te houden. :')

Ze schieten zich ook wel zelf in de voet, als grootaandeelhouder van KLM, en het bedrijf dan nog levend proberen te houden met miljarden staatsteun als het weer bijna kopje onder gaat.
Overigens waren de politieke partijen zelf moeilijk aan het doen tijdens debatten over de toekomst van onze luchtvaart, maar over luchthaven Lelystad is al lang klaar gestroomd voor charters en low-costvluchten, nog lang is hij niet open. Echter vinden ze Schiphol nog belangrijker om te behouden dan luchthaven Lelystad. Inderdaad heeft een minister van Infrastructuur en Waterstaat niet altijd verstand heeft van hoe in het luchtvaart is, blijkt maar weer dat hij de krimp van vluchten op Schiphol op laatste moment voorlopig afgeblazen, zowel onder druk van EU en VS.

Persoonlijk ben ik altijd voor een nieuw luchthaven wat het beste lijkt voor onze toekomst van luchtvaart in Nederland, zowel Nederland een klein land is. Schiphol mag dan wel een moderne luchthaven zijn waar ook in jaren fors gegroeid in de grootte, maar is wel gebouwd op een verkeerd plek waar ook veel steden en dorpen zijn gebouwd. Op deze plek kan Schiphol maar niet zo fors meer groeien echter waar ook geluidshinder en uitstoot een probleem is. Zeker op een eiland in de zee kan het beter gaan groeien zonder steden en dorpen om heen, waar ook in de nacht doorgevlogen kan worden. Een nieuw grote megaluchthaven op een grond in binnenland kan bijna echt niet meer, zowel veel problemen kan verwachten.
pi_211303709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Raad je aan eens een paar treinreizen te maken naar Berlijn, Hamburg, München..
Enige land waar in mijn ervaring de trein een alternatief is voor korte vluchten in Frankrijk.
Daarom moet er ook meer ingezet worden op treinen en goede treinverbindingen.

Als reiziger zou ik ook liever in de trein zitten dan in het vliegtuig. Trein wordt pas vervelend als het heel lang duurt en je moet gaan overstappen. Zou dat niet hoeven en kun je gewoon relaxt zitten, dan zou ik daar kunnen werken en zo. In het vliegtuig kan dat allemaal maar in mindere mate met die gammele plankjes waar je je laptop op kunt zetten.

Zelfs in de BC is het bij veel maatschappijen ruk.
pi_211303817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
Emirates koopt ervoor 53 miljard aan vliegtuigen bij en Turkije ook 300 vliegtuigen, mwat wil jetten nu dan
Indigo heeft ook nog een order van 1330 Airbusjes uitstaan. Maar met de Schiphol reductie gaan we echt een grote impact hebben :')
  woensdag 15 november 2023 @ 14:04:26 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211303898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daarom moet er ook meer ingezet worden op treinen en goede treinverbindingen.

Als reiziger zou ik ook liever in de trein zitten dan in het vliegtuig. Trein wordt pas vervelend als het heel lang duurt en je moet gaan overstappen. Zou dat niet hoeven en kun je gewoon relaxt zitten, dan zou ik daar kunnen werken en zo. In het vliegtuig kan dat allemaal maar in mindere mate met die gammele plankjes waar je je laptop op kunt zetten.

Zelfs in de BC is het bij veel maatschappijen ruk.
Probleem daarbij is dat een vliegveld snel gebouwd is, en slots nog sneller gealloceerd. Een snelle trein verbinding opzetten? 30 jaar is zo voorbij. Verschilt ook erg per land.
pi_211303983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
Eerst via Istanboel naar de VS vliegen, en retour ook via die route.
  woensdag 15 november 2023 @ 14:15:48 #139
323876 michaelmoore
pi_211303998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 14:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Eerst via Istanboel naar de VS vliegen, en retour ook via die route.
of via londen of parijs

kleine plane naar Turkije of naaar Parijs , dat doen we nu ook, die gaan meerdere keren per dag
pi_211305570
quote:

[..]

Dat is een illusie, in de stedelijke gebieden binnen Europa is het spoor nu al overbelast, laat staan als daar nog een hoop treinen bij moeten komen. In Nederland wordt grofweg 10% van de vervoerskilometers per spoor gemaakt, dat kan niet substantieel vergroot worden zonder gigantische investeringen.
  woensdag 15 november 2023 @ 19:11:52 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211306631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alleen wel via de Europese procedure. Dat proces loopt ook gewoon.
Al lijkt die ook te gaan stranden, althans, als krimp het doel is ipv een middel:

https://www.luchtvaartnie(...)t-alternatieven-zien

Spoor 1 afgeschoten, spoor 2 straks wellicht ook afgeschoten. Je vraagt je af wie Harbers voorziet van juridisch advies. En sluit een minister niet eerst zaken kort met de EC voordat hij zo een procedure begint?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211307033
quote:

[..]

Om de doelstelling te halen is en en nodig, niet of of.
pi_211310426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 19:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Om de doelstelling te halen is en en nodig, niet of of.
Minder eten weg gooien lijkt me eenvoudiger te halen dan een spoorwegennetwerk aanleggen of vliegvelden fors in gaan krimpen.

Je hebt ook minder het waterbedeffect. Als Schiphol krimpt, breiden ze elders wel weer uit. Als wij minder eten weg flikkeren, gaan ze niet elders extra weg flikkeren.
  donderdag 16 november 2023 @ 09:24:47 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211310519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Minder eten weg gooien lijkt me eenvoudiger te halen dan een spoorwegennetwerk aanleggen of vliegvelden fors in gaan krimpen.

Je hebt ook minder het waterbedeffect. Als Schiphol krimpt, breiden ze elders wel weer uit. Als wij minder eten weg flikkeren, gaan ze niet elders extra weg flikkeren.
Jaren geleden een artikel gelezen over een stad in Belgie waar inwoners een kip kregen van de stad. De hoeveelheid afval daalde dramatisch wat een enorme kostenbesparing was. Net al de verkoop van eieren trouwens.
pi_211310691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jaren geleden een artikel gelezen over een stad in Belgie waar inwoners een kip kregen van de stad. De hoeveelheid afval daalde dramatisch wat een enorme kostenbesparing was. Net al de verkoop van eieren trouwens.
In Aalst was dat, ja.
  donderdag 16 november 2023 @ 10:15:45 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211310956
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 17:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat een bs. Net alsof je niet kan ontspannen als er niet eerst een vliegreis tussen zit.
pi_211312058
quote:

1. Schiphol ligt niet dichtbij de stad. Althans niet bij Amsterdam.

2. Een nieuwe luchthaven, zeker in de noordzee is onnozel en nergens voor nodig.

3. Omwonenden moeten niet janken, die kiezen er zelf voor.
pi_211312079
Gelukkig gaat dit niet door.
Helaas wil onze overheid er alles aan doen om Schiphol maar kapot te maken en daarmee heel veel wat aan NL verbonden is.

En omwonenden maar janken terwijl ze zelf in de buurt gaan wonen.
pi_211312254
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
1. Schiphol ligt niet dichtbij de stad. Althans niet bij Amsterdam.

2. Een nieuwe luchthaven, zeker in de noordzee is onnozel en nergens voor nodig.

3. Omwonenden moeten niet janken, die kiezen er zelf voor.
Zo'n luchthaven op zee is ook niet zomaar even gebouwd.
pi_211312464
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een beetje baggerschip doet 5000m3 p/d en de Noordzee is gemiddeld ongeveer 20m diep. Dan nog inklinken met trilnaalden, zeewering, gebouwen en infrastructuur om er te komen.

Duurt wel even ja en zal een lieve duit gaan kosten.
pi_211313745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt ja, eerst komen er nog veel procedures en spreekavonden over wat er precies gebouwd moet worden of niet, maar kan ook op veel bezwaren komen vanuit milieuorganisaties en zo, kost veel jaren overheen. Zeker moet men veel debatten gevoerd worden in de Tweede Kamer en de Eerste Kamer, daarna mogelijk besluiten nemen of wel zinvol is.
pi_211313774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een beetje baggerschip doet 5000m3 p/d en de Noordzee is gemiddeld ongeveer 20m diep. Dan nog inklinken met trilnaalden, zeewering, gebouwen en infrastructuur om er te komen.

Duurt wel even ja en zal een lieve duit gaan kosten.
Kost minstens van 30 tot en met 60 miljard euro kosten inclusief voorkosten met eventueel bouwtekeningen en berekeningen. Dit alles kan vele jaren duren, maar kan men ook wel vertragen zowel veel moeten aanpassen aan wensen van de tijd voldoen. Vergeet men ook niet dat wel rechtszaken bijkomen voordat besluit definitief wordt.
pi_211320643
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:57 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Klopt ja, eerst komen er nog veel procedures en spreekavonden over wat er precies gebouwd moet worden of niet, maar kan ook op veel bezwaren komen vanuit milieuorganisaties en zo, kost veel jaren overheen. Zeker moet men veel debatten gevoerd worden in de Tweede Kamer en de Eerste Kamer, daarna mogelijk besluiten nemen of wel zinvol is.
Je krijgt rechtszaak na rechtszaak. En de politiek moet het er over eens worden. Alleen dat al lijkt me een garantie dat het niet gaat gebeuren.
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:13:23 #154
Why is all the rum gone?
pi_211320950
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:32 schreef Jed1Gam het volgende:

... en het bedrijf dan nog levend proberen te houden met miljarden staatsteun als het weer bijna kopje onder gaat.
Welke staatssteun is dat precies? Bedoel je de NOW-regeling, waar elk bedrijf in Nederland gebruik van kon maken? Of bedoel je de lening die volledig is terugbetaald (met 8% rente)?
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:20:25 #155
Why is all the rum gone?
pi_211321042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 10:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wat een bs. Net alsof je niet kan ontspannen als er niet eerst een vliegreis tussen zit.
Dat heb ik dan ook nergens gezegd. Misschien wat beter opletten volgende keer. Het enige dat ik zeg is dat vakantie niet alleen maar pure luxe is.

En nu we het toch over vliegen hebben. Het kan mij persoonlijk geen kloot schelen wat jullie er van vinden. Ik zal echt niet een vlucht minder nemen, omdat jullie (of wie dan ook) er iets van vinden.
pi_211321117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat heb ik dan ook nergens gezegd. Misschien wat beter opletten volgende keer. Het enige dat ik zeg is dat vakantie niet alleen maar pure luxe is.

En nu we het toch over vliegen hebben. Het kan mij persoonlijk geen kloot schelen wat jullie er van vinden. Ik zal echt niet een vlucht minder nemen, omdat jullie (of wie dan ook) er iets van vinden.
Ik vlieg zelf ook volop hoor en blijf dat ook vooral doen. Maar meeste mensen zitten natuurlijk niet in dat vliegtuig omdat het strikt noodzakelijk is of voor een strikt noodzakelijk doel.
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:34:11 #157
Why is all the rum gone?
pi_211321211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:27 schreef Halcon het volgende:

Ik vlieg zelf ook volop hoor en blijf dat ook vooral doen. Maar meeste mensen zitten natuurlijk niet in dat vliegtuig omdat het strikt noodzakelijk is of voor een strikt noodzakelijk doel.
Meer wie heeft er bepaald dat je alleen mag vliegen als het strikt noodzakelijk is? Rob Jetten? :')
pi_211321308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Meer wie heeft er bepaald dat je alleen mag vliegen als het strikt noodzakelijk is? Rob Jetten? :')
Niemand. Maar discussie ging over nut, noodzaak e.d.
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:44:13 #159
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211321313
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind helemaal niks van jouw vliegen, vlieg maar een eind weg hoor
Het ging mij er om dat ontspannen een state of mind is....en....nu ... dat.....we het er toch over hebben......
We kennen allemaal de vakantiestress waarbij stellen bijna in scheiding liggen voordat ze op de plaats van bestemming zijn omdat het allemaal bijzonder en ver weg moet zijn
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:51:41 #160
Why is all the rum gone?
pi_211321376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niemand. Maar discussie ging over nut, noodzaak e.d.
Oh, ik dacht dat dit een anti-KLM/luchtvaart-thread was.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
Snel, laten we een miljoen miljard aan belastinggeld overmaken om de KLM te redden!
pi_211321611
twitter
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:33:51 #162
Why is all the rum gone?
pi_211321745
Tsja, als je Europese afspraken maakt en dan denkt (om makkelijk stemmen te scoren) dat je je daar niet aan hoeft te houden....

De Nederlandse overheid heeft sowieso een enorme boterberg op haar hoofd, want jarenlang was het 'Groei! Groei! Groei!', zonder de met Schiphol en KLM gemaakte afspraken op papier te zetten, en dan nu roepen 'Neenee, die aantallen die we hebben afgesproken en toegestaan staan niet op papier, dus fuck you'. Hypocriete hufters.

Maar ja, ik zou eigenlijk niet verbaasd moeten zijn.
pi_211325292
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je krijgt rechtszaak na rechtszaak. En de politiek moet het er over eens worden. Alleen dat al lijkt me een garantie dat het niet gaat gebeuren.
Klopt. in de politiek gaat het altijd om eigen belangen voorop vooral eigen gelijk te hebben, maar ze blijven altijd zeuren zeuren om welke punten dan ook. Je ziet ook in elke programma van een politieke partijen waar ook standpunten ver van uit elkaar drijven. Als het om grote bouw projecten gaat kunnen ze jaren vertragen en alsnog toch afblazen vanwege hoge kosten en wetgevingen.
  vrijdag 17 november 2023 @ 17:29:30 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211325987
Gelukkig blijft het volume gehandhaafd.
En graag uitbreiden, de behoefte om te vliegen neemt toe.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211335087
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:29 schreef phpmystyle het volgende:
Wereldwijd gezien in ieder geval. Voor Nederland zie ik het somber in. Er zijn in dit land veel te veel belangengroepen die hun zin doordrijven (en het uiteindelijk vaak krijgen). Schiphol zal op termijn alsnog moeten krimpen. Ook op andere terreinen dan klimaat verpesten belangengroepen het vaak, en zijn er te veel demonstraties.
  zaterdag 18 november 2023 @ 14:41:33 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211335263
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:19 schreef core2duo het volgende:

[..]
Wereldwijd gezien in ieder geval. Voor Nederland zie ik het somber in. Er zijn in dit land veel te veel belangengroepen die hun zin doordrijven (en het uiteindelijk vaak krijgen). Schiphol zal op termijn alsnog moeten krimpen. Ook op andere terreinen dan klimaat verpesten belangengroepen het vaak, en zijn er te veel demonstraties.
Ik blijf optimistisch. Sentiment is aan het veranderen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211335422
Gewoon vanuit Duitsland vliegen. Beter voor de portemonnee en je bent er zo met de auto.
Ze zoeken het maar uit hier.
  zaterdag 18 november 2023 @ 15:00:57 #168
323876 michaelmoore
pi_211335437
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:59 schreef quirina het volgende:
Gewoon vanuit Duitsland vliegen. Beter voor de portemonnee en je bent er zo met de auto.
dusseldorf gaat ook goed, of Brussel

Laat Jetten en Fransje de scheit maar krijgen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-11-2023 15:48:10 ]
  zaterdag 18 november 2023 @ 15:53:08 #169
323876 michaelmoore
pi_211335864
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat dit een anti-KLM/luchtvaart-thread was.
[..]

KLM is deel van een Franse onderneming, DAF is van een canadese bedrijf, Fokker bestaat niet meer en Hoogovens is nu van een indier met meer
\

Scheepjeswol bestat ook niet meer en bifg bazar ook nieta
ASML is wel een Nederlands bedrijf en daar mag je best trots pp zijn, de beurswaarde van ASML is 10,000 keer KLM
pi_211336565
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik blijf optimistisch. Sentiment is aan het veranderen.
We gaan het meemaken. Hoe zie je dat het sentiment aan het veranderen is?
Op zich heb ik niet per sé iets tegen duurzaamheid, maar in Nederland straalt men totaal geen trots uit. Het gebeurt vanuit plichtsbesef.
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:28:37 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211337239
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:19 schreef core2duo het volgende:

[..]
We gaan het meemaken. Hoe zie je dat het sentiment aan het veranderen is?
Op zich heb ik niet per sé iets tegen duurzaamheid, maar in Nederland straalt men totaal geen trots uit. Het gebeurt vanuit plichtsbesef.
Steeds meer ruimte voor "alternatief rechts", het harde aanvallen en demoniseren vanuit media begint te luwen, woke krijg steeds meer tegenspraak. Ik merk zelf ook dat er een soort taboe er niet meer is, peilingen bevestigen het.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 november 2023 @ 11:01:13 #172
Why is all the rum gone?
pi_211356054
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:53 schreef michaelmoore het volgende:

Blahblahyaddayadda.

Zie je wel. :')
pi_211356131
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 09:44 schreef the-eye het volgende:

We kennen allemaal de vakantiestress waarbij stellen bijna in scheiding liggen voordat ze op de plaats van bestemming zijn omdat het allemaal bijzonder en ver weg moet zijn
Nee?

Schijnbaar ken jij dat soort stresskippen, maar dat is toch echt iemand zelf.
Vliegen is heerlijk, lekker ontspannen op het vliegveld en in het vliegtuig. Genieten.
  maandag 20 november 2023 @ 15:23:52 #174
323876 michaelmoore
pi_211358459
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee?

Vliegen is heerlijk, lekker ontspannen op het vliegveld en in het vliegtuig. Genieten.
Ieder land krijgt er 200 vliegtuigen bij en wij krijgen FransTimmermans
pi_211358796
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee?

Ik ben vaak pas echt ontspannen als we zijn aangekomen op bestemming; vliegen is meer een middel om er te komen, maar soms best veel gedoe. Bij treinreizen kan ik onderweg al wat meer relaxen, net wat minder gedoe. Maar zoals je al zegt, dat is per persoon anders uiteindelijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 14:59 schreef quirina het volgende:
Precies waarom dit idee zo dom was. Je raakt je eigen land enorm, en de landen om je heen profiteren; het ''probleem'' van veel luchtvaart blijft bestaan, je verplaatst het alleen maar zodat we ons hier een schouderklopje kunnen geven omdat wij tenminste wél goed bezig zijn in NL.
pi_211358957
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:29 schreef phpmystyle het volgende:
Daarom de vraag afremmen. Overstappers verdienen we ook maar weinig aan dus kunnen we prima missen.
  maandag 20 november 2023 @ 16:41:13 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211359108
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 16:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daarom de vraag afremmen. Overstappers verdienen we ook maar weinig aan dus kunnen we prima missen.
De vraag hoeft niet afgeremd te worden, van vliegen worden mensen blij. Het is gewoon een voorziening. We gaan ook de vraag naar sport of fietsen niet afremmen.

Overstappers heb je nodig om goede verbindingen te hebben en gegund te krijgen. De mensen daar wisten dat er een vliegveld lag toen ze er gingen wonen, daar zal de vraagprijs van de woning dan ook wel naar geweest zijn. Kunnen ze niet tegen de herrie of fijnstof? Dan moeten ze maar verhuizen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211359521
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 16:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vraag hoeft niet afgeremd te worden, van vliegen worden mensen blij. Het is gewoon een voorziening. We gaan ook de vraag naar sport of fietsen niet afremmen.

Overstappers heb je nodig om goede verbindingen te hebben en gegund te krijgen. De mensen daar wisten dat er een vliegveld lag toen ze er gingen wonen, daar zal de vraagprijs van de woning dan ook wel naar geweest zijn. Kunnen ze niet tegen de herrie of fijnstof? Dan moeten ze maar verhuizen.
100% kletskoek.
  maandag 20 november 2023 @ 17:44:48 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211359718
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
100% kletskoek.
:R
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211360282
quote:

[..]
100% kletskoek.
Is maar aan wie je het vraagt, ik vind dat hij een punt heeft.
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:28:35 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211365125
quote:

[..]
100% kletskoek.
Hij heeft hartstikke gelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_211365483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 07:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hij heeft hartstikke gelijk.
Ja, echter in de praktijk werkt het niet zo.
  dinsdag 21 november 2023 @ 08:51:46 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211365533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 08:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, echter in de praktijk werkt het niet zo.
We hebben hier niet het volume voor point to point met een breed scala aan verbindingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')