quote:KLM in vrije val, mogelijk 1000 vluchten minder naar VS
YTEKE DE JONG EN MIKE MULLER
Aangepast: 23 min geleden1 uur geledenin FINANCIEEL
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM dreigt als gevolg van strafmaatregelen vanwege de krimp van Schiphol ruim duizend vluchten naar de VS kwijt te raken.
Op het hoofdkantoor in Amstelveen is paniek uitgebroken, melden insiders aan De Telegraaf.
Vakbonden roepen het kabinet op tot ’herbezinning’.
quote:De trans-Atlantische samenwerking met Delta, Air France en Virgin Atlantic is heel belangrijk voor de toekomst van KLM.
We hebben de Nederlandse overheid meermaals gewezen op de mogelijke consequenties die een gedwongen krimp met zich mee kan brengen in de vorm van retaliatie.
Dit is heel schadelijk voor KLM en brengt het netwerk dat Nederland verbindt met de rest van de wereld in gevaar", zegt een woordvoerder van KLM.
Luchtvaartkoepel Barin vindt dat het ministerie maandenlang 'struisvogelgedrag' heeft vertoond ten aanzien van mogelijke sancties van andere landen.
quote:GroenLinks/PvdA willen dat Eindhoven Airport krimpt:
‘Luchtvaart meer verantwoordelijk maken voor de luchtkwaliteit’
EINDHOVEN - Minder vluchten van en naar Eindhoven Airport. Met die inzet gaat de combinatie GroenLinks-PvdA de Tweede Kamerverkiezingen in. Dat de Eindhovense luchthaven moet krimpen, wordt opgenomen in het verkiezingsprogramma van de combinatie.
quote:Vliegveld Lelystad blijft ook de komende jaren dicht
De nieuwe terminal van Lelystad Airport. Beeld ANP
Het kabinet neemt deze vrijdag een historisch besluit: Schiphol moet krimpen.
Maar over die andere luchthaven, in Lelystad, valt de komende jaren juist geen beslissing.
Ja precies, scheelt uitstoot. Want die vluchten gaan helemaal niet via andere hubs natuurlijkquote:Op woensdag 8 november 2023 23:21 schreef DJKoster het volgende:
Mooi, scheelt weer uitstoot. Naar of via de VS vliegen hoef ik toch niet.
en Nederlanders gaan helemaal niet minder vliegen dan??quote:Op woensdag 8 november 2023 23:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies, scheelt uitstoot. Want die vluchten gaan helemaal niet via andere hubs natuurlijk.
Maar wel naar Griekenland ??quote:Op woensdag 8 november 2023 23:21 schreef DJKoster het volgende:
Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks, dus op wat baanvrerlies na is dit toch geen slecht nieuws?quote:Op woensdag 8 november 2023 23:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies, scheelt uitstoot. Want die vluchten gaan helemaal niet via andere hubs natuurlijk.
En ook baanverlies is i.h.a. geen slecht nieuws.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks, dus op wat baanvrerlies na is dit toch geen slecht nieuws?
Ik reageerde op iemand die het had over uitstoot. Of Schiphol waarde heeft qua bereikbaarheid van het land gaan we de komende jaren merken vermoed ikquote:Op donderdag 9 november 2023 07:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks, dus op wat baanvrerlies na is dit toch geen slecht nieuws?
Spoken like e true ignoramus.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:09 schreef 111210 het volgende:
Aan hubs verdient nederland sowieso vrijwel niks
Ja maar ik koop de CO2 aflaten en heb een huis vol met groene dingetjes!quote:
Mee eens. Mensen die familie aan de andere kant de wereld hebben wonen kunnen gaan lopen.quote:
Nee juist minder bewegingen. Neem al die zakenreizen, 80% daarvan kan prima in een teams meeting. Zelf rijd ik ook het hele land door terwijl met een beetje aanvullende maatregelen in onze producten de helft van die ritjes geschrapt kan worden.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind de anti-vlieg sentimenten toch wel vreemd hoor. Voor mij staat het uitstoot argument buiten kijf, dat is gewoon te hoog en daar moet iets aan gedaan worden. Echter blijft bereikbaarheid voor mij een groot goed. Iedereen moet toch juist mobieler worden dan minder? Niet vliegen ben ik dus op tegen, minder vliegen is prima.
quote:Op donderdag 9 november 2023 07:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Suggestieve TT: In het gelinkte artikel spreekt men namelijk van mogelijk.
OP is onjuist: Het gaat niet om routes, maar om slots en slots worden uitgegeven per individuele vluchtbeweging.
Het zou dus gaan om ongeveer anderhalve retourvlucht minder op enig amerikaanse luchthaven voor KLM per dag. Nou nou, poeh poeh.
Leuke stemmingmakerij weer TS.
quote:De Amerikanen pikken het niet dat demissionair Harbers (Infrastructuur) vanaf komende zomer het mes in de luchthaven zet.
Als gevolg moeten Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen 1135 zogeheten slots inleveren.
Als KLM hetzelfde aantal verliest op Amerikaanse luchthavens gaat dat om 22% van het totale aantal vluchten, bevestigen ingewijden.
Deze naïviteitquote:Op woensdag 8 november 2023 23:21 schreef DJKoster het volgende:
'Ik' zegt het ook zo mooi. Sommigen laten Nederland liever failliet gaan dan dat ze over hun anti-VVD principes heen stappen, dat ASML topic is ook zo'n mooi voorbeeld daarvan.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Deze naïviteit
Het zal precies 0 schelen qua uitstoot alleen pakt een ander nu de winst.
Niet zo boeiend allemaal. KLM bestemmingen VS: Houston, Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Atlanta, Chicago, Minneapolis, New York, Washington DC, Boston waarvan Minneapolis en Las Vegas meestal alleen 's-zomers.quote:
Het is wel grappig dat het altijd zwart wit is, KLIMAAT! behalve als het raakt aan iemands eigen hachje.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Niet vliegen ben ik dus op tegen, minder vliegen is prima.
Dit was ook zeg maar mijn punt.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:41 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee juist minder bewegingen. Neem al die zakenreizen, 80% daarvan kan prima in een teams meeting. Zelf rijd ik ook het hele land door terwijl met een beetje aanvullende maatregelen in onze producten de helft van die ritjes geschrapt kan worden.
Hetzelfde geldt voor woon-werkverkeer. Het overgrote deel van het kantoorwerk kan vanuit huis. Het zou een enorm deel uitstoot schelen als we daarin allemaal een stap zouden zetten.
Dan had ik je punt niet goed begrepenquote:Op donderdag 9 november 2023 09:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit was ook zeg maar mijn punt.
Met dat eerste ben ik het eens, met je tweede paragraaf niet. Een mens is toch een sociaal dier. Het is goed om collega’s te zien. Niet per se elke dag, maar toch een paar keer per week. Bovendien werk je zo beter samen en kun je zo samen nieuwe dingen bedenken. Het lijkt me behoorlijk dystopisch, iedereen met een kantoorbaan de hele dag thuis. Ah komt met de boodschappen. Tv voor entertainment. Nooit meer een mens zien.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:41 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee juist minder bewegingen. Neem al die zakenreizen, 80% daarvan kan prima in een teams meeting. Zelf rijd ik ook het hele land door terwijl met een beetje aanvullende maatregelen in onze producten de helft van die ritjes geschrapt kan worden.
Hetzelfde geldt voor woon-werkverkeer. Het overgrote deel van het kantoorwerk kan vanuit huis. Het zou een enorm deel uitstoot schelen als we daarin allemaal een stap zouden zetten.
Werk heeft ook een sociale functie, dus ik ga er in mee dat je niet moet willen dat thuiswerken de standaard is of moet worden.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:45 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het eens, met je tweede paragraaf niet. Een mens is toch een sociaal dier. Het is goed om collega’s te zien. Niet per se elke dag, maar toch een paar keer per week. Bovendien werk je zo beter samen en kun je zo samen nieuwe dingen bedenken. Het lijkt me behoorlijk dystopisch, iedereen met een kantoorbaan de hele dag thuis. Ah komt met de boodschappen. Tv voor entertainment. Nooit meer een mens zien.
Misschien om volledige efficiëntie te bereiken kan de AH wel een zo duurzaam mogelijk pakket met seizoensgroenten en eten als enkel brandstof samenstellen en dat bij iedereen bezorgen.
Volgens mij is dat wel eens ontkracht, heb het ergens gelezen/gezien. Dat dat behoorlijk tegenvalt.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die het had over uitstoot. Of Schiphol waarde heeft qua bereikbaarheid van het land gaan we de komende jaren merken vermoed ik.
“Wat baanverlies” is overigens een onderschatting, er zijn vrij veel banen (in)direct afhankelijk van Schiphol en KLM.
KLM alleen al is op AH en misschien de Rabo zelfs de grootste werkgever van Nederland, en dat is nog buiten Schiphol en afhankelijke bedrijven zoals toeleveranciers gerekend.
Ja, want er is in onze omringde landen natuurlijk helemaal geen discussie over klimaat en uitstoot gaande..quote:Op donderdag 9 november 2023 11:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Goed idee, dat Schiphol laten krimpen. Je bereikt er namelijk 0.0 mee wat klimaatgehuil betreft. De maatschappijen gooien hun vluchten dan wel om naar Dusseldorf, Brussel, etc, dus die verdwijnen echt niet. Bovendien gaan de mensen dan met de auto alsnog naar desbetreffende luchthavens om hun vlucht te pakken. Complete onzin dus, die krimp. Maar goed, een hoop mensen hebben een of andere groene waas in hun hoofd die elke vorm van logisch nadenken compleet laat verdampen.
Ow vast wel, maar daar zijn ze niet zo achterlijk om hun eigen economie kapot te maken. Men slaat, zoals gebruikelijk, weer eens compleet door in dit land.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja, want er is in onze omringde landen natuurlijk helemaal geen discussie over klimaat en uitstoot gaande..
Oh wacht, toch wel.
Duitsland gaat prima zo met de energiewendequote:Op donderdag 9 november 2023 14:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ow vast wel, maar daar zijn ze niet zo achterlijk om hun eigen economie kapot te maken. Men slaat, zoals gebruikelijk, weer eens compleet door in dit land.
De stemmingmakerij van de Telegraaf die op nul feiten gebaseerd is vind weer eens gretig aftrek, zie ik wel.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ow vast wel, maar daar zijn ze niet zo achterlijk om hun eigen economie kapot te maken. Men slaat, zoals gebruikelijk, weer eens compleet door in dit land.
Dat dus. Zie de energiecrisis. Mensen met 2,5 keer modaal die de thermostaat resoluut 2 graden lager zetten (in maart 2022). Veel te braafjes. We waren toen net uit de coronalockdown. Dan ga je jezelf toch geen beperkinhen opleggen?quote:Op donderdag 9 november 2023 14:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Boek nu, Amsterdam-Miamiquote:Op donderdag 9 november 2023 18:55 schreef core2duo het volgende:
Uitgerekend had ik het over plannen voor een reis naar Miami. Ik kan de beslissing van de USA wel begrijpen.
Nederland gaat de wereld redden 🤮💩😂
Dus blijft gerust vliegen! Vergeet de great reset!
In mijn omgeving heeft een groeiend aantal mensen (meest hoogopgeleid) overigens vliegschaamte.
Ja Nederland is de hub functie, zelfs de subhub functie defintief kwijt nuquote:Op donderdag 9 november 2023 19:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boek nu, Amsterdam-Miami
met tussenstop in Frankfurt![]()
Nederland staat duidelijk op 1 in de wereld qua klimaathysterie. Mede door mediapropaganda zien we hier de eerste gevolgen. Je noemt Dubai, daar ben ik al 4 keer geweest. Daar geen overdreven gedoe met duurzaamheid. Misschien wel het voordeel van een dictatuur - minder belangengroepen en minder milieulobby.quote:Op donderdag 9 november 2023 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Nederland is de hub functie, zelfs de subhub functie defintief kwijt nu
de Subhub aan Frankfurt en Brussel en de echte hub is Dubai en Istanbul
Dus dat wordt voor de Nederlanders iedere keer 3 keer overstappen of met de trein naar Brussel of Parijs
Breng jij mij ff weg morgen , ok , Schiphol ?? Nee Parijs![]()
en Lelystad dat moet dan maar een asielcentrum worden waar we de werkwilligen gaan opsluiten met zakgeldquote:Op donderdag 9 november 2023 19:46 schreef core2duo het volgende:
[..]
Nederland staat duidelijk op 1 in de wereld qua klimaathysterie. Mede door mediapropaganda zien we hier de eerste gevolgen. Je noemt Dubai, daar ben ik al 4 keer geweest. Daar geen overdreven gedoe met duurzaamheid. Misschien wel het voordeel van een dictatuur - minder belangengroepen en minder milieulobby.
Het wordt nog lachen in de komende 10 jaar. We worden echt voor de gek gehouden met vliegschaamte (en nog wel meer zaken).
Nouja, het aantal werknemers is gewoon objectief meetbaar toch?quote:Op donderdag 9 november 2023 13:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel eens ontkracht, heb het ergens gelezen/gezien. Dat dat behoorlijk tegenvalt.
Klm presenteert zich graag als de grootste werkgever, maar in de praktijk viel dat vies tegen. Mede door alle subsidies en kwijtscheldingen die er nodig zijn om het bedrijf levend te houden.
Geloof dat dit bij follow the money langs gekomen is
en KLM is gewoon een Frans Staatsbedrijfquote:Op donderdag 9 november 2023 13:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel eens ontkracht, heb het ergens gelezen/gezien. Dat dat behoorlijk tegenvalt.
Klm presenteert zich graag als de grootste werkgever, maar in de praktijk viel dat vies tegen. Mede door alle subsidies en kwijtscheldingen die er nodig zijn om het bedrijf levend te houden.
Geloof dat dit bij follow the money langs gekomen is
Veel mensen nemen het vliegtuig natuurlijk ook niet zo zeer uit pure noodzaak, maar voor luxe activiteiten.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De agrarische sector vervuilt 100 keer meer dan de luchtvaart en produceert producten die voor 80% pure luxe zijn. Maar laten we inderdaad de luchtvaart de nek omdraaien.
Dat ligt aan je definitie van luxe activiteiten. Werk? Familiebezoek? Vakantie? En als je met het argument komt 'Je kunt ook naar Texel op vakantie', dan ben je in mijn ogen af.quote:Op vrijdag 10 november 2023 17:23 schreef Halcon het volgende:
Veel mensen nemen het vliegtuig natuurlijk ook niet zo zeer uit pure noodzaak, maar voor luxe activiteiten.
Je hoeft helemaal niet op vakantie, dat is sowieso pure luxe.quote:Op vrijdag 10 november 2023 17:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ligt aan je definitie van luxe activiteiten. Werk? Familiebezoek? Vakantie? En als je met het argument komt 'Je kunt ook naar Texel op vakantie', dan ben je in mijn ogen af.
Je lult alweer uit je nek. Franrijk heeft 28%, Nederland 13% van de aandelen in handen.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en KLM is gewoon een Frans Staatsbedrijf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |