Zoals een hoop religieuze mensen ook vandaag nog via diaconie en vrijwilligerswerk anderen helpen. Uitermate zwakke poging om opnieuw proberen een of andere moral high ground te beklimmen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt gewoon aangeven dat je geen donor wil zijn.
Tenzij je religieus bent zou ik sowieso niet weten waarom dit een groot issue moet zijn. Je hebt niets meer aan je lichaam als je dood bent. Stel je voor je zou anderen helpen.
Ga klagen bij je eigen partij.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals een hoop religieuze mensen ook vandaag nog via diaconie en vrijwilligerswerk anderen helpen. Uitermate zwakke poging om opnieuw proberen een of andere moral high ground te beklimmen.
Heb jij kinderen?quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Erfenissen zouden helemaal niet moeten kunnen.
Enige reden waarom ik daar geen groot punt van zou maken is dat er toch wel een manier wordt verzonnen om het geld via allerlei onwegen naar de ene persoon te krijgen. Dus dan maar een erfbelasting.
Inderdaad: erven moet gewoon mogelijk zijn. Maar een hogere erfbelasting is gewoon prima mogelijk (en dan mogen er best vrijstellingen worden verzonnen voor meerderheidsbelangen in bedrijven).quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ala je alles zou belasten is dat maatschappelijk ook veel te ontwrichtend naar mijn smaak... in het extreme zouden partners en kinderen dan het huis uit getrapt kunnen worden in principe, familiestukken moet je afstaan en familiebedrijven houden op te bestaan als de eigenaar door een ongeluk komt te overlijden bv.
Om dat die hierin kennelijk hetzelfde standpunt hebben.quote:
Zoals ik al zei: de partij waarin ik me volledig kan vinden heb ik nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Om dat die hierin kennelijk hetzelfde standpunt hebben.
Het is gewoon vreemd om hier een D66 standpunt aan te gaan vallen, als je eigen SP daar ook achter staat.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: de partij waarin ik me volledig kan vinden heb ik nog niet gevonden.
Jij?
Heb je ook gelezen waarom ik het uitermate frappant vind dat uitgerekend D66 dit standpunt heeft?quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd om hier een D66 standpunt aan te gaan vallen, als je eigen SP daar ook achter staat.
Kennelijk is het dus geen echt belangrijk punt voor je.
Neemt niet weg dat je het kennelijk geen echt belangrijk punt vindt.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen waarom ik het uitermate frappant vind dat uitgerekend D66 dit standpunt heeft?
Het is symptomatisch voor de inherente tegenstrijdigheid waar D66 in uitblinkt en waar ik en andere users al eerder melding van gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je het kennelijk geen echt belangrijk punt vindt.
quote:Omtzigt laat mogelijk pas na de verkiezingen weten of hij premier wil worden
Er komt voorlopig nog geen duidelijkheid over de vraag of Pieter Omtzigt premier van Nederland wil worden. ‘Hij twijfelt nog’, zegt Nicolien van Vroonhoven, nummer twee op de lijst van Omtzigts partij Nieuw Sociaal Contract (NSC), tegen Hart van Nederland. ‘We weten nog niet wanneer hier duidelijkheid over komt. Dat kan ook na de verkiezingen zijn.’
Okay.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is symptomatisch voor de inherente tegenstrijdigheid waar D66 in uitblinkt en waar ik en andere users al eerder melding van gemaakt hebben.
Het fijne is, is dat daar eigenlijk nooit fatsoenlijke reactie op komt, maar een jij-bak, een one-liner of het simpelweg niet lezen waarom een argument is gemaakt
Ja, dat dus.quote:
Nee, jij negeert simpelweg de reacties die je onwelvallig zijn waarin aangegeven word dat het prima verenigbaar is.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is symptomatisch voor de inherente tegenstrijdigheid waar D66 in uitblinkt en waar ik en andere users al eerder melding van gemaakt hebben.
Het fijne is, is dat daar eigenlijk nooit fatsoenlijke reactie op komt, maar een jij-bak, een one-liner of het simpelweg niet lezen waarom een argument is gemaakt
Die zijn niet genegeerd, daar is op gereageerd.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, jij negeert simpelweg de reacties die je onwelvallig zijn waarin aangegeven word dat het prima verenigbaar is.
Geen idee. Ik ben niet van die partij.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat dus.
Hoewel het me sowieso opvalt hoe eenzijdig en wat voor echokamer POL is geworden.
Grote mond om nieuwe bestuurscultuur en transparantie hebben en dan dit. Omtzigt is zwaar door mand gevallen (was ie al). Lachwekkend.quote:
Mja dat probeer jij er weer van te maken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals een hoop religieuze mensen ook vandaag nog via diaconie en vrijwilligerswerk anderen helpen. Uitermate zwakke poging om opnieuw proberen een of andere moral high ground te beklimmen.
Religie verbieden zit er niet echt in hequote:Op dinsdag 7 november 2023 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mja dat probeer jij er weer van te maken.
Reden dat ik religie er bij haal is dat er gewoon vaak strenge regels zijn aan wat te doen met een dood lichaam.
Oh misschien lopen er wel een aantal rond na de zoveelste keer geen condoom gebruikt te hebben.quote:
Jawel hoor, ik heb ze namelijk ook niet.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh misschien lopen er wel een aantal rond na de zoveelste keer geen condoom gebruikt te hebben.
Maar laat me raden als iemand geen kinderen heeft mag hij natuurlijk geen mening hier over hebben.
Dat zullen we onthouden bij toekomstige discussies bij andere onderwerpen.
Je kunt beter ja of nee zeggen in plaats van dit vaag gedoe zou je denken. Want dit wordt ook gewoon afgestraft door de kiezer. Hij komt veel te onzeker over.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:15 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:
Omtzigt laat mogelijk pas na de verkiezingen weten of hij premier wil worden
Er komt voorlopig nog geen duidelijkheid over de vraag of Pieter Omtzigt premier van Nederland wil worden. 'Hij twijfelt nog', zegt Nicolien van Vroonhoven, nummer twee op de lijst van Omtzigts partij Nieuw Sociaal Contract (NSC), tegen Hart van Nederland. 'We weten nog niet wanneer hier duidelijkheid over komt. Dat kan ook na de verkiezingen zijn.'
Eigenlijk zou er nu iemand op hoge poten een beslissing moeten eisen, voor morgenochtend 12 uur, liefst met een feitenrelaas over hoe hij tot die beslissing kwam. Zo doet hij het zelf namelijk ook...quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Grote mond om nieuwe bestuurscultuur en transparantie hebben en dan dit. Omtzigt is zwaar door mand gevallen (was ie al). Lachwekkend.
Misschien Mona Keizer naar voren schuiven?quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je kunt beter ja of nee zeggen in plaats van dit vaag gedoe zou je denken. Want dit wordt ook gewoon afgestraft door de kiezer. Hij komt veel te onzeker over.
Dat is niet opeens, dit is al 50 jaar gebruikelijk. Al 50 jaar maken partijen premierskandidaten bekend.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:48 schreef Leandra het volgende:
Waar komt toch ineens dat geneuzel vandaan dat we op voorhand moeten weten wie de premier namens een partij wordt als die partij de grootste wordt en een coalitie weet te vormen?
Wat is dat toch voor gedoe joh? Dat boeide vroeger helemaal niet, pas sinds Fortuyn riep dat hij wel even de premier zou worden en Baudet dat herhaalde moeten we dat ineens van tevoren weten?
Want de NL premier heeft zoveel macht en kan de boel makkelijk naar z'n hand zetten?
We hebben een premier en een koning, geen president die van alles en nogwat rechtstreeks kan regelen.
Wel iemand die Nederlands kanquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:02 schreef capricia het volgende:
Je hoeft als minister ook niet eerst op de kieslijst te staan. Je hoeft niet eens lid van een partij te zijn.
Ben dus wel heel benieuwd met wie Omtzigt straks op de proppen gaat komen..mocht hij de grootste worden.
Kan theoretisch iedereen zijn.
Gevoelsmatig is het van veel later en vond men het vroeger onbehoorlijk om zo op de zaken vooruit te lopen, maar goed aan de andere kant waren er vroeger ook maar 2 opties: een CDA of een PvdA premier, en dat was de lijsttrekker, daar werd amper over gesproken.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet opeens, dit is al 50 jaar gebruikelijk. Al 50 jaar maken partijen premierskandidaten bekend.
En aangezien een premier steeds meer boven de ministers is gaan staan ipv naast ze en steeds machtiger is geworden, is dat ook logisch. Denk alleen al aan de Europese Raad, waar die premier zit en in zijn eentje beslissingen neemt die niemand terug kan draaien.
kan die persoon ook geweigerd worden door een stening of iets anders?quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:02 schreef capricia het volgende:
Je hoeft als minister ook niet eerst op de kieslijst te staan. Je hoeft niet eens lid van een partij te zijn.
Ben dus wel heel benieuwd met wie Omtzigt straks op de proppen gaat komen..mocht hij de grootste worden.
ik heb geen tijdquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:02 schreef capricia het volgende:
Nou ja, meteen een motie van wantrouwen.. op de eerste dag.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
kan die persoon ook geweigerd worden door een stening of iets anders?
Vroeger stemde je dus nog veel meer 'voor' de premier.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is het van veel later en vond men het vroeger onbehoorlijk om zo op de zaken vooruit te lopen, maar goed aan de andere kant waren er vroeger ook maar 2 opties: een CDA of een PvdA premier, en dat was de lijsttrekker, daar werd amper over gesproken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Nee, we doen niet aan moties van vertrouwen. Maar Philomena Bijlhout heeft laten zien dat beëdigd worden niet hoeft te betekenen dat je als bewindspersoon gaat slapen diezelfde dag.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
kan die persoon ook geweigerd worden door een stening of iets anders?
Zou de Koning, in theorie, de benoeming kunnen weigeren?quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, we doen niet aan moties van vertrouwen. Maar Philomena Bijlhout heeft laten zien dat beëdigd worden niet hoeft te betekenen dat je als bewindspersoon gaat slapen diezelfde dag.
Ja, maar ik denk alleen op de Belgische manier. Daar was de koning door de abortuswet 1 dag onbevoegd, zodat iemand anders kon tekenen. Wie een minister moet beëdigen in zo'n situatie weet ik niet, wellicht de vice-president van de Raad van State?quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou de Koning, in theorie, de benoeming kunnen weigeren?
Alweer functie elders?quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:02 schreef capricia het volgende:
Hij gaat het niet doen, want NSC wordt niet de grootste partij. Dus beter gezegd: hij gaat de vraag nooit (hoeven) beantwoorden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer functie elders?
*zucht* Wat een geneuzel weer en natuurlijk gaat hij het dan straks toch weer wel doen als hij op vakantie is geweest of zo.
Kan zijn en als hij geen kleur bekent kan hij gewoon lekker afwachten wat de uitslag wordt en dan pas duidelijkheid geven. Lekker makkelijk en veilig.quote:Op dinsdag 7 november 2023 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij gaat het niet doen, want NSC wordt niet de grootste partij. Dus beter gezegd: hij gaat de vraag nooit (hoeven) beantwoorden.
30 zetels in peilingen van de Hond.quote:Op dinsdag 7 november 2023 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij gaat het niet doen, want NSC wordt niet de grootste partij. Dus beter gezegd: hij gaat de vraag nooit (hoeven) beantwoorden.
Dat kan en mag maar spreek dat dan ook uit en ga niet lopen traineren en net voor de verkiezingen roepen dat je er nog over na moet denken, dat had hij moeten doen voordat hij NSC op de buhne zette.quote:Op dinsdag 7 november 2023 23:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
30 zetels in peilingen van de Hond.
Maar het is duidelijk dat hij er geen interesse in heeft, dus schuift hij of Timmermans naar voren of VVD mevrouw.
Het kan Omzigt niet veel schelen hoeveel zetels het worden , 30 of 27 of 25quote:Op dinsdag 7 november 2023 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan en mag maar spreek dat dan ook uit en ga niet lopen traineren en net voor de verkiezingen roepen dat je er nog over na moet denken, dat had hij moeten doen voordat hij NSC op de buhne zette.
Hij heeft bewust gekozen voor een volledig landelijk meedoen, hij heeft gekozen om zoveel mogelijk zetels binnen te harken in tegenstelling tot wat hij eerder stelde en nu dit? Blah.
Dat heeft hij jou dan zeker persoonlijk te kennen gegeven in een gesprek onder vier ogen want in de media is daar niets over terug te vinden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 23:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het kan Omzigt niet veel schelen hoeveel zetels het worden , 30 of 27 of 25
als ie maar Financieen en Volkshuisvesting en Sociale zaken heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |