abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211217394
Heeft iemand ook het volledige gesprek? Want het filmpje wat is gepost komt na een vraag, zo lijkt het. Omtzigt lijkt te suggereren dat er werd gevraagd wat voor opties er over rechts zijn. Dan blijft het een vreemd antwoord, maar het geeft context. Maar dan wil ik wel weten of dat werd gevraagd en waarom dat werd gevraagd (als Omtzigt bijvoorbeeld zelf zei dat hij zijn partij alleen over rechts ziet meeregeren is dat ook belangrijk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211217418
Een coalitie met alle christelijke partijen en JA21 lijkt me echt de horror _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211217424
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:')
Bekijk het interview zelf maar.
pi_211217442
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:25 schreef Hanca het volgende:
Heeft iemand ook het volledige gesprek? Want het filmpje wat is gepost komt na een vraag, zo lijkt het. Omtzigt lijkt te suggereren dat er werd gevraagd wat voor opties er over rechts zijn. Dan blijft het een vreemd antwoord, maar het geeft context. Maar dan wil ik wel weten of dat werd gevraagd en waarom dat werd gevraagd (als Omtzigt bijvoorbeeld zelf zei dat hij zijn partij alleen over rechts ziet meeregeren is dat ook belangrijk).
https://www.tubantia.nl/v(...)ieter-omtzigt-408548
pi_211217447
quote:
Dank je, dat ga ik morgen eens rustig kijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 08:32:48 #156
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211219960
Nou, Eerdmans heeft de oplossingen gevonden hoor:
Interview Joost Eerdmans: 'Wij kunnen VVD op rechtse koers houden'

quote:
JA21 wil opvang in de regio waar de asielzoekers vandaan komen. Om welke landen gaat het dan?

"Voor Afrikaanse vluchtelingen denken we bijvoorbeeld aan Botswana en Namibië. Dat zijn landen die er redelijk op staan om vluchtelingen op een humane manier op te vangen. We zoeken naar partnerlanden die de asielopvang van ons kunnen overnemen. Daar krijgen ze ook voor betaald. We zijn dan ook bezig met een verdere inventarisatie om op die manier de instroom af te remmen.
Geen idee wat JA21 onder het woordje "regio" verstaat, maar de landen waar de Afrikaanse vluchtelingen vandaan komen liggen over het algemeen dichter bij Europa dan bij Botswana en Namibië. :')
Mja, in bepaalde kringen lijkt men te denken dat Afrika slechts een klein continent met een homogene samenstelling is waar de mensen nog in hutjes wonen.

Nog zo'n mooie:
quote:
De wachtlijsten om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning zijn al decennialang een probleem. Dat ligt toch niet alleen aan de komst van asielzoekers en migranten?

"Dat klopt, we bouwen al jaren veel te weinig huizen. Dat kunnen we oplossen door een geheel nieuwe stad te bouwen van 80.000 tot 90.000 woningen."

t
Waar gaat u die huizen bouwen dan?

"Bij de Markerwaard. Dat lijkt ons een mooi gebied om wonen aantrekkelijk te maken tussen het groen en water. Verder denken we aan de landelijke gebieden waar veel akkerbouw is, zoals in het oosten van ons land. Een andere praktische oplossing is het herintroduceren van ouderen- en verzorgingstehuizen voor oudere mensen die nog niet de permanente zorg nodig hebben. Daarmee speel je heel veel huizen vrij, waar starters kunnen gaan wonen."

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 07-11-2023 08:44:52 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 7 november 2023 @ 08:40:46 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211220003
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2023 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, Eerdmans heeft de oplossingen gevonden hoor:
Interview Joost Eerdmans: 'Wij kunnen VVD op rechtse koers houden'
[..]
Geen idee wat JA21 onder het woordje "regio" verstaat, maar de landen waar de Afrikaanse vluchtelingen vandaan komen liggen over het algemeen dichter bij Europa dan bij Botswana en Namibië. :')
Mja, in bepaalde kringen lijkt men te denken dat Afrika slechts een klein continent met een homogene samenstelling is waar de mensen nog in hutjes wonen.
[..]
Gewoon de groene pijl volgen.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 08:49:28 #158
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211220061
Lest we forget:

En dit zou dan in de regering moeten komen. :')
  dinsdag 7 november 2023 @ 08:50:29 #159
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211220066
twitter

Sjieke kniptactieken van VVD.
pi_211220105
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 november 2023 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
Lest we forget:
[ afbeelding ]

En dit zou dan in de regering moeten komen. :')
Annabel Nanninga is ook oprecht een omhooggevallen grachtengordeltokkie :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_211220554
Ik vraag mij wel af waar die verbazing over Omtzigts rechtse koers vandaan komt, in de 2e Kamer stemde hij vrijwel constant met de SGP mee, er stond een analyse hierover in de NRC een tijdje geleden.

Dus het verbaast mij totaal niet dat hij een rechtse, christelijke coalitie als wenselijk ziet.
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:08:02 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211220642
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 19:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En toch heb ik niet het idee dat veel mensen hun stem baseren op migratie. Het is ook echt een non-issue. Lubach heeft laatst ook al mooi uiteen gezet hoe klein dat 'probleem' van migratie is nog even los van de voordelen van immigratie voor de arbeidsmarkt.

Moet ook wel lachen om Baudet die maar blijft proberen om werkelijk alles, tot en met het slechte weer aan toe, op migratie te gooien _O-
Verzakkende huizen in Groningen? Schuld van de Masai!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211220853
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
De politie is inderdaad verwaasloosd
De politietop is uiterst tevreden met Yesilgoz, dus dat zal de showstopper niet zijn.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_211220861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Verzakkende huizen in Groningen? Schuld van de Masai!
File op de A4? Schuld van de asielzoekers (vrij naar Wilders, G.)

Het is toch fantastisch voor rechts Nederland dat ze eindelijk erkenning krijgen voor hun positie over migranten? Wat nou Polen meldpunt, eruit met die Polen, dan kunnen wij weer betaalbaar wonen (Hahaha, alsof dat de prijzen gaat verlagen).

Hoe dat dan gaat werken qua economie horen we die partijen uiteraard niet over, Omtzigt mompelt voorzichtig wat over de logistiek sector krimpen en verder niks.
pi_211220870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:39 schreef nostra het volgende:

[..]
De politietop is uiterst tevreden met Yesilgoz, dus dat zal de showstopper niet zijn.
Echt? Ik lees eerder deze week een hoofdcommisaris zeggen dat hij burgers niet meer kan uitleggen waarom er op hun melding niet gereageerd wordt omdat ze andere prioriteiten moeten stellen.
pi_211220897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Echt? Ik lees eerder deze week een hoofdcommisaris zeggen dat hij burgers niet meer kan uitleggen waarom er op hun melding niet gereageerd wordt omdat ze andere prioriteiten moeten stellen.
Volgens mij botert het intern bij de politie ook totaal niet en tussen de vakbonden onderling ook al niet, dus dat huis op orde krijgen is al een taak op zich. Dat men intern zo tevreden is over haar heb ik vanuit de COR, hoe breed dat draagvlak over de hele organisatie is, is voor mij ook een vraagteken.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  dinsdag 7 november 2023 @ 10:47:13 #167
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211220907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gewoon op Wilders stemmen, die belooft 10.000 extra agenten en het leger inzetten in probleemwijken (dat laatste is geen grap, trouwens)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211220921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Gewoon op Wilders stemmen, die belooft 10.000 extra agenten en het leger inzetten in probleemwijken.
Ja, beloven is mooi, vertellen waar het van betaald gaat worden of waar die agenten ineens vandaan gaan komen is er niet bij.

Overigens wil Omtzigt de politie laten krimpen qua mankracht.
pi_211220945
quote:
"Een andere praktische oplossing is het herintroduceren van ouderen- en verzorgingstehuizen voor oudere mensen die nog niet de permanente zorg nodig hebben. Daarmee speel je heel veel huizen vrij, waar starters kunnen gaan wonen."
MichaelMoore heeft meegeschreven aan het JA21 verkiezingsprogramma.
  Moderator dinsdag 7 november 2023 @ 10:53:54 #170
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211220956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Gewoon op Wilders stemmen, die belooft 10.000 extra agenten en het leger inzetten in probleemwijken (dat laatste is geen grap, trouwens)
Dat gegeil op het leger in willen zetten tegen vermeende criminaliteit vind ik ook maar iets ongezonds. Maar goed, ik ben dan ook geen pvv'ert.
pi_211220969
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:52 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
MichaelMoore heeft meegeschreven aan het JA21 verkiezingsprogramma.
Ik ben altijd wel benieuwd hoe dit zogenaamd 'praktisch' is. We introduceren een concept, werknemers staan in de rij om voor een hongerloontje aan de slag te gaan, ouderen staan in de rij om hun huis voor een prikkie te verkopen en ga zo maar door. Of werkt dat niet zo?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:01:35 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211221003
Eigenlijk is Omtzigt ook geen knip voor de neus waard als hij hamert op bestaanszekerheid en goed bestuur en hij een voorkeur voor regeren met de VVD heeft. Jammer dat zoveel kiezers redelijk zwakzinnig zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211221004
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat gegeil op het leger in willen zetten tegen vermeende criminaliteit vind ik ook maar iets ongezonds. Maar goed, ik ben dan ook geen pvv'ert.
Ik ben zelf beroepsmilitair geweest en dat was in mijn tijd ook nog wel eens een onderwerp van gesprek (het is geen nieuw concept tenslotte) en wij vonden dat toen, als soldaten, bepaald geen prettig idee om het heel zacht uit te drukken.
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:03:42 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211221024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben altijd wel benieuwd hoe dit zogenaamd 'praktisch' is. We introduceren een concept, werknemers staan in de rij om voor een hongerloontje aan de slag te gaan, ouderen staan in de rij om hun huis voor een prikkie te verkopen en ga zo maar door. Of werkt dat niet zo?
Je mag wel wat hoger mikken.

We dachten meer aan ruim opgezette zorghotels in de vrije natuur, goedbetaald competent personeel voor een luxueuze oude dag vol vertier en vermaak voor vrolijke en tevreden senioren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:05:34 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211221049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, daar zit wel het probleem. Met het oog op de woningmarkt is het namelijk best een erg goed idee, en de gevolgen voor die woningmarkt zijn ten tijde van het sluiten van al die bejaardentehuizen volledig ondergesneeuwd. Men had het alleen maar over de zorg- en participatieaspecten.

Ik zie de echte bejaardentehuizen, met lange steriele gangen, plastic planten, een aquarium en koffie van gisteren niet meer zo snel terugkomen. Maar in appartementencomplexen speciaal voor ouderen met zelfstandige wooneenheden waar wel zorg en recreatie voor handen is voor degenen die dat willen en nodig hebben lijkt me wel een goed idee. Alleen zal je dat aantrekkelijk moeten maken, en dat is voor een generatie met nul woonlasten omdat hun huis is afgelost nogal lastig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')