abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 18:49:29 #126
375570 crew  Cyan9
pi_211214603
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De politie is inderdaad verwaasloosd maar de rechtbanken zijn ook in enorm slechte posities nu. En dat na 13 jaar law & order partij VVD aan de macht.
Ja maar dat is niet hun schuld. De mogelijkheden voor verbetering waren of niet aanwezig, of niet nodig.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211214611
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel , veel VVD ers weten dat het afschaffen van het ministerie van volkshuisvesting een kolossale fout was
die macht ligt nu bij de provincies en die maken er danig misbruik van

Ook het verzelfstandigen van de woningbouwverenigingen was zeer een grote fout , maar veel van die veranderingen zijn gedaan in de waan van de marktwerking tijd

ook het afschaffen van de ouderen centra en vervangen door ZZP thuiszorg was een zeer grote fout ,

Maar veel van die fouten zijn zeer moeilijk te herstellen
En bij wie kwam die verzelfstandiging vandaan? Oh, ja, het CDA wat tijdens de kabinetten Lubbers hoog opgaf van marktwerking en die doorvoerde.
pi_211214615
quote:
10s.gif Op maandag 6 november 2023 18:49 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja maar dat is niet hun schuld. De mogelijkheden voor verbetering waren of niet aanwezig, of niet nodig.
Uiteraard, zoals Janneke al zegt, het enige wat de VVD lastig vind is dat mensen er over klagen, niet dat het een probleem is.
  maandag 6 november 2023 @ 18:53:10 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211214650
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En bij wie kwam die verzelfstandiging vandaan? Oh, ja, het CDA wat tijdens de kabinetten Lubbers hoog opgaf van marktwerking en die doorvoerde.
en nu zijn ze druk met huurwoningen te verkopen en zijn velen prive verenigingen zonder huizen met een hele dikke zak geld voor de 5 of 6 leden

en die geile PVDA met SAMSOM is er mee accoord gegaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211214669
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 17:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar nu, NU, hebben we het lek boven, hoor, echt waar. We hebben eindelijk de oorzaak gevonden van alle problemen: Immigranten _O-

Klinkt wel bekend, eigenlijk....
Iedere verkiezingsronde weer hetzelfde. Het blijft bijzonder hoeveel aandacht migratie iedere keer krijgt terwijl er zoveel andere problemen zijn.
  maandag 6 november 2023 @ 18:57:43 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211214698
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:55 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Iedere verkiezingsronde weer hetzelfde. Het blijft bijzonder hoeveel aandacht migratie iedere keer krijgt terwijl er zoveel andere problemen zijn.
Het is historisch gezien nu eenmaal vrij succesvol om een andere bevolkingsgroep de schuld te geven van allerlei ellende. En bovendien, in dit specifieke geval moet de VVD de campagne wel richting immigratie sturen want daar hebben ze het kabinet op laten vallen. Timmermans en Omtzigt gaan maar een andere keer ouwehoeren over bestaanszekerheid, daar willen ze het nu helemaal niet over hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211214745
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is historisch gezien nu eenmaal vrij succesvol om een andere bevolkingsgroep de schuld te geven van allerlei ellende. En bovendien, in dit specifieke geval moet de VVD de campagne wel richting immigratie sturen want daar hebben ze het kabinet op laten vallen. Timmermans en Omtzigt gaan maar een andere keer ouwehoeren over bestaanszekerheid, daar willen ze het nu helemaal niet over hebben.
Ik begrijp het wel. Maar ergens verwacht ik dat het publiek er een keer doorheen prikt. Je eigen bestaanszekerheid, je huisvesting, je gezondheid, je oudedagsvoorziening, etc. lijken me toch minstens even belangrijk - zo niet belangrijker - als hoeveel buitenlanders het land binnenkomen.
  maandag 6 november 2023 @ 19:03:42 #133
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211214755
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heel veel problemen komen samen op het onderwerp migratie: financieringstekort, woningtekort, zorg en onderwijs dat niet de capaciteit heeft om het te fasciliteren, veiligheid en misdaad, etc etc.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 6 november 2023 @ 19:03:45 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211214756
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:02 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Ik begrijp het wel. Maar ergens verwacht ik dat het publiek er een keer doorheen prikt. Je eigen bestaanszekerheid, je huisvesting, je gezondheid, je oudedagsvoorziening, etc. lijken me toch minstens even belangrijk - zo niet belangrijker - als hoeveel buitenlanders het land binnenkomen.
Dit jaar stappen er weer werknemers meer uit het arbeidsproces dan er in komen

quote:
Als we de prognose van het CBS combineren met de prognose voor het aantal werknemers dat uit het arbeidsproces gaat, dan kunnen we concluderen dat het aantal werkenden in Nederland in 2023 met ongeveer 45.000 zal afnemen. Dit komt neer op een daling van 0,5% ten opzichte van 2022.

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 06-11-2023 19:11:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 6 november 2023 @ 19:06:22 #135
346939 Janneke141
pi_211214776
quote:
7s.gif Op maandag 6 november 2023 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heel veel problemen komen samen op het onderwerp migratie: financieringstekort, woningtekort, zorg en onderwijs dat niet de capaciteit heeft om het te fasciliteren, veiligheid en misdaad, etc etc.
Ja, dat zeg ik. Als je even je best doet kun je ieder denkbaar probleem koppelen aan immigratie. Dat maakt het nog niet waar, maar het electoraat valt er telkens als een blok voor. Triest, als je erover nadenkt.
  maandag 6 november 2023 @ 19:08:19 #136
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211214791
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik. Als je even je best doet kun je ieder denkbaar probleem koppelen aan immigratie. Dat maakt het nog niet waar, maar het electoraat valt er telkens als een blok voor. Triest, als je erover nadenkt.
Statistiek waarin je dit kan terugvinden is niet zo jouw ding lees ik, ondanks dat je wiskunde/reken docent bent.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 6 november 2023 @ 19:09:14 #137
346939 Janneke141
pi_211214798
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:02 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Volgens een enquête van RTL zijn de woningmarkt, zorg en armoede de belangrijkste thema's. Immigratie staat op vier. Het zijn dus vooral de politici, en eventueel de media, die het thema migratie iedere keer zo belangrijk weten te krijgen. En veel kiezers trappen er blijkbaar in.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ngmarkt-armoede-zorg
pi_211214864
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens een enquête van RTL zijn de woningmarkt, zorg en armoede de belangrijkste thema's. Immigratie staat op vier. Het zijn dus vooral de politici, en eventueel de media, die het thema migratie iedere keer zo belangrijk weten te krijgen. En veel kiezers trappen er blijkbaar in.

Problemen op de woningmarkt worden deels veroorzaakt door de massale immigratie. Tegen een migratiesaldo van 200.000 valt niet op te bouwen.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 19:15:35 #139
236264 crew  capricia
pi_211214880
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 19:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Problemen op de woningmarkt worden deels veroorzaakt door de massale immigratie. Tegen een migratiesaldo van 200.000 valt niet op te bouwen.
Zonder migranten valt er dan weer weinig te bouwen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211214919
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En toch heb ik niet het idee dat veel mensen hun stem baseren op migratie. Het is ook echt een non-issue. Lubach heeft laatst ook al mooi uiteen gezet hoe klein dat 'probleem' van migratie is nog even los van de voordelen van immigratie voor de arbeidsmarkt.

Moet ook wel lachen om Baudet die maar blijft proberen om werkelijk alles, tot en met het slechte weer aan toe, op migratie te gooien _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 19:22:09 #141
375570 crew  Cyan9
pi_211214945
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 19:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En toch heb ik niet het idee dat veel mensen hun stem baseren op migratie. Het is ook echt een non-issue. Lubach heeft laatst ook al mooi uiteen gezet hoe klein dat 'probleem' van migratie is nog even los van de voordelen van immigratie voor de arbeidsmarkt.

Moet ook wel lachen om Baudet die maar blijft proberen om werkelijk alles, tot en met het slechte weer aan toe, op migratie te gooien _O-
Die constante toestroom van reptielen is een gevaar voor de Nederlandse samenleving.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 6 november 2023 @ 19:26:11 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211214987
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 19:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Die saldo was eenmalig vanwege influx van de Oekraïnse vluchtelingen.

En dan ga je er aan voorbij dat woningmarkt al vele jaren verpest is. De migratie is slechts een druppel op gloeiende plaat, maar wordt handig aangegrepen om hun eigen falen niet toe te hoeven geven.
  maandag 6 november 2023 @ 19:42:36 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211215314
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
In dat gesprek hoor je hem duidelijk zeggen dat dit slechts een van de mogelijkheden is. Linkse media/politici interpreteren dat vervolgens meteen als 'HIJ KIEST VOOR RADICAAL RECHTS'.
Omtzigt laat de PVV niet mee doen in een formatie , dus zo extreem rechts is het niet

met een minderheidskabinet mag de PVV wel mee stemmen uiteraard

quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:34 schreef Caland het volgende:

[..]
De verkiezingen zijn over een paar weken en Pietertje zelf weet nog helemaal niet wat hij nu precies wil. Bezielende twijfelaar.
hij zegt tegen yesilguz als het NSC en de VVD evenveel zetels hebben dan mag Yselguz de premier zijn
  maandag 6 november 2023 @ 19:47:07 #144
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211215399
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je snapt hoe een minderheidskabinet werkt?
ja jij ook ??

quote:
Een minderheidskabinet is een kabinet dat niet de meerderheid van de zetels in de Tweede Kamer heeft.

Dit betekent dat het kabinet voor zijn voorstellen steun moet zoeken bij de oppositiepartijen.

In de praktijk werkt een minderheidskabinet als volgt:

Het kabinet stelt een regeerakkoord op waarin de belangrijkste beleidspunten worden uiteengezet.
Het kabinet legt het regeerakkoord voor aan de Tweede Kamer.
De Tweede Kamer stemt over het regeerakkoord.
Als het regeerakkoord wordt aangenomen, kan het kabinet aan de slag.

In de loop van de kabinetsperiode moet het kabinet steeds weer steun zoeken voor zijn voorstellen.

Dit kan door middel van onderhandelingen met de oppositiepartijen, door compromissen te sluiten.

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 06-11-2023 19:53:58 ]
pi_211215534
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 17:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is een terugkerend patroon in Nederland sinds Fortuyn.
Het is ook wel een beetje de onkunde van de centrum/midden/bekende partijen.
Schijnbaar lukt het maar niet om een goed beleid neer te zetten voor alle Nederlanders.
Anders was er ook geen vlucht naar de flanken geweest.
pi_211215591
Pietertje probeert het wat af te zwakken:

quote:
Er is mij gevraagd welke centrumrechtse coalities mogelijk zijn op basis van een mogelijke uitslag: ik heb er eentje genoemd. Maar er zijn meerdere mogelijkheden van coalities, zoals ik in het interview ook bevestigde.
Wij wachten de uitslag af en kijken dan in welke coalitie wij het grootste deel van ons programma kunnen waarmaken.
Kernpunten van dat programma zijn: goed bestuur, bestaanszekerheid, migratiebeperking en woningbouw.
Maar goed, ondertussen heeft hij wel gezegd dat hij dus best met de SGP en JA21 samen wil. Dan begeef je je toch tussen de Christenfundamentalisten en tussen teleurgestelde FvD'ers. De wat gematigder rechtse kiezer zal dat toch al snel zien als enge clubjes.

Als linkse kiezer zou ik zelf ook raar staan te kijken als Franske een soortgelijke opmerking zou maken over Bij1 en DENK.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 6 november 2023 @ 20:02:27 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211215712
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 19:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Pietertje probeert het wat af te zwakken:
[..]
Maar goed, ondertussen heeft hij wel gezegd dat hij dus best met de SGP en JA21 samen wil. Dan begeef je je toch tussen de Christenfundamentalisten en tussen teleurgestelde FvD'ers. De wat gematigder rechtse kiezer zal dat toch al snel zien als enge clubjes.

Als linkse kiezer zou ik zelf ook raar staan te kijken als Franske een soortgelijke opmerking zou maken over Bij1 en DENK.
met een minderheidskabinet mag PVV en FVD ook mee stemmen en dat zal niet zo leuk zijn

dus een stem op Omtzigt is een stem op inspraak van wilders

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 06-11-2023 20:25:47 ]
pi_211215970
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vrijdag was er een radio debat waarin Yesligoz en Wilders elkaar flink affakelden. Yesligoz stelde dat Wilders het land naar de vernieling helpt, hij reageerde met dezelfde reactie naar haar.
Ben ik het eindelijk een keer eens met zowel de VVD als de PVV!
  maandag 6 november 2023 @ 21:39:20 #149
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211217061
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 19:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Die saldo was eenmalig vanwege influx van de Oekraïnse vluchtelingen.

En dan ga je er aan voorbij dat woningmarkt al vele jaren verpest is. De migratie is slechts een druppel op gloeiende plaat, maar wordt handig aangegrepen om hun eigen falen niet toe te hoeven geven.
De VVD heeft met dank aan Stef Blok zelf een groot deel van de woningcrisis veroorzaakt door met spotprijzen te stunten aan buitenlandse beleggers, en dan nu de schuld geven aan vaak kansarme migranten die inderdaad een druppel op de gloeiende plaat zijn. VVDweetalles ;(
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  maandag 6 november 2023 @ 22:21:42 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211217363
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 18:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
In dat gesprek hoor je hem duidelijk zeggen dat dit slechts een van de mogelijkheden is. Linkse media/politici interpreteren dat vervolgens meteen als 'HIJ KIEST VOOR RADICAAL RECHTS'.
:')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')