Ik weet niet of er boeren zijn die echt betrokken zijn. Anders ben je toch geen boer.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik niet, maar ik had wel een zekere, voor zover dat kan bij een boer, betrokkenheid bij het welzijn van haar dieren verwacht. Maar daar is ze kennelijk een keiharde tante in, zonder empathie.
Dat vond ik naar om te zien.
Heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet niet of er boeren zijn die echt betrokken zijn. Anders ben je toch geen boer.
Koude tante, zeker.
Hij is inspecteur bij de NVWA dus hij zal er wel wat vanaf weten he maar ik denk ook dat er in Frankrijk iets andere standaarden gelden.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Maar René is zelf ook boer geweest volgens mij. En die leek toch wel echt geschokt.
Maar koude tante inderdaad, misschien door verdriet zo geworden.
Wat een naar iets om dit over iemand te zeggen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die is koud van zichzelf. Anders word je geen boer. Sorry not sorry.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:37 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Wat een naar iets om dit over iemand te zeggen.
Helemaal mee eens met je analyse, in mijn ervaring zijn veel boeren (let op, niet alle) niet echt betrokken bij het welzijn van hun dieren en gaat het vooral om veel geld verdienen. En ja ik kom uit een plattelandsregio. Vind haar ook een afstandelijke dame, hopelijk kiest ze niet Renee, hij is een veel te leuke man voor haar.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik niet, maar ik had wel een zekere, voor zover dat kan bij een boer, betrokkenheid bij het welzijn van haar dieren verwacht. Maar daar is ze kennelijk een keiharde tante in, zonder empathie.
René was zo'n 15 jaar melkveehouder in Radevormwald, Oberbergischer Kreis, Duitslandquote:Op dinsdag 7 november 2023 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar René is zelf ook boer geweest volgens mij. En die leek toch wel echt geschokt.
Het antwoord op de vraag "waarom zou ik voor jou kiezen".quote:Op woensdag 8 november 2023 00:01 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
René was zo'n 15 jaar melkveehouder in Radevormwald, Oberbergischer Kreis, Duitsland
Ik ben het hier wel mee eens. Ik verbaasde me ook over hoe kil Claudia reageerde op het feit dat dat kalfje liters met water wegdronk op een warme dag.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Koeien zwanger houden door ze aan de lopende band hardhandig te insemineren, kalfjes weghalen bij hun moeder, (ze blijven elkaar nog een tijd roepen, de moeder probeert er uit alle macht naartoe te gaan, wat niet kan) stierkalfjes meteen in een bak zetten en afvoeren naar de slachter, koeien onnatuurlijk veel melk laten geven gedurende hun leven, de dieren totaal uitputten, ook door de belachelijk veel zwangerschappen. En dan, compleet versleten, gaan ze alsnog naar de slachter zo rond hun zesde levensjaar (terwijl ze 20 kunnen worden).quote:Op dinsdag 7 november 2023 23:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou dat valt wel mee. En zeker bij melkkoeien.
En niet eens door het hek.quote:Op woensdag 8 november 2023 07:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens. Ik verbaasde me ook over hoe kil Claudia reageerde op het feit dat dat kalfje liters met water wegdronk op een warme dag.
Triest maar waar.quote:Op woensdag 8 november 2023 08:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Koeien zwanger houden door ze aan de lopende band hardhandig te insemineren, kalfjes weghalen bij hun moeder, (ze blijven elkaar nog een tijd roepen, de moeder probeert er uit alle macht naartoe te gaan, wat niet kan) stierkalfjes meteen in een bak zetten en afvoeren naar de slachter, koeien onnatuurlijk veel melk laten geven gedurende hun leven, de dieren totaal uitputten, ook door de belachelijk veel zwangerschappen. En dan, compleet versleten, gaan ze alsnog naar de slachter zo rond hun zesde levensjaar (terwijl ze 20 kunnen worden).
Hm, ik weet het niet hoor.
Ze kiest René vast niet. Ze zal dan de regie wat uit handen moeten geven, dat doet ze niet.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:23 schreef loveli het volgende:
[..]
En niet eens door het hek.
Voor ons hopen we dus dat ze Paul kiest, voor de koeien hopen we op Rene.
Ik stond daar ook van te kijken. Hoe haal je het in je hoofd om een kalf zo lang zonder drinken te laten? In ieder geval zag een van haar kandidaten het gelukkig wel. Ik vind het een zakelijke, koude vrouw.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En dan wordt er vaak nog gesproken over liefde voor de dieren en goed verzorgenquote:Op woensdag 8 november 2023 08:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Koeien zwanger houden door ze aan de lopende band hardhandig te insemineren, kalfjes weghalen bij hun moeder, (ze blijven elkaar nog een tijd roepen, de moeder probeert er uit alle macht naartoe te gaan, wat niet kan) stierkalfjes meteen in een bak zetten en afvoeren naar de slachter, koeien onnatuurlijk veel melk laten geven gedurende hun leven, de dieren totaal uitputten, ook door de belachelijk veel zwangerschappen. En dan, compleet versleten, gaan ze alsnog naar de slachter zo rond hun zesde levensjaar (terwijl ze 20 kunnen worden).
Hm, ik weet het niet hoor.
Kun je nagaan hoe het eraan toe gaat bij niet-biologisch.quote:Op woensdag 8 november 2023 09:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
Claudia schijnt biologisch te boeren. Beetje liefde voor de dieren hoort daar vast niet bij...![]()
![]()
Als iemand, die best gehard is (denk ik) je toch enigszins bedrukt komt vertellen dat er een kalfje in de zon staat te verdorsten, en je reageert alsof hij zegt dat hij het brood heeft gesneden, dan is dat toch wel eh... bijzonder. (ze begon ook nog te jamaren trouwens. Dat dat kalf eerst maar eens uit een emmer moest leren drinken etc.)quote:Op woensdag 8 november 2023 12:59 schreef Postbus100 het volgende:
Ik interpreteerde Claudia's reactie anders. Ik had de indruk dat ze René wilde volgen: wat had hij gezien? Waarom handelde hij op deze manier? Waaruit maakte hij dat op? Ze zat hem een beetje te peilen. Los van het kalfje.
Als hij had gezegd: ik heb de bloemetjes water gegeven, dan had ze dezelfde reactie gehad. Als hij had gezegd: ik heb het brood gesneden, dan had ze dezelfde reactie gehad. Als het om de hond ging, had ze dezelfde reactie gehad.
My two cents.
Same. Ik had het idee dat er een kleine miscommunicatie was en zij dacht dat Rene inschatte dat er meer aan de hand was dan warmte en dorst. Rene is zelf melkveehouder geweest, dus ik interpreteerde het als doorvragen op zijn observatie uit oprechte interesse.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:59 schreef Postbus100 het volgende:
Ik interpreteerde Claudia's reactie anders. Ik had de indruk dat ze René wilde volgen: wat had hij gezien? Waarom handelde hij op deze manier? Waaruit maakte hij dat op? Ze zat hem een beetje te peilen. Los van het kalfje.
Als hij had gezegd: ik heb de bloemetjes water gegeven, dan had ze dezelfde reactie gehad. Als hij had gezegd: ik heb het brood gesneden, dan had ze dezelfde reactie gehad. Als het om de hond ging, had ze dezelfde reactie gehad.
My two cents.
Een kalf dat niet uit een emmer kan drinken een emmer met water geven schiet toch ook niet op? dan is zo'n emmer met speen met water logischer.quote:Op woensdag 8 november 2023 13:08 schreef Duderinnetje het volgende:
(ze begon ook nog te jamaren trouwens. Dat dat kalf eerst maar eens uit een emmer moest leren drinken etc.)
Dan geef je het beest een emmer met speen.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Same. Ik had het idee dat er een kleine miscommunicatie was en zij dacht dat Rene inschatte dat er meer aan de hand was dan warmte en dorst. Rene is zelf melkveehouder geweest, dus ik interpreteerde het als doorvragen op zijn observatie uit oprechte interesse.
En Claudia heeft sowieso al een typische manier van vragen stellen. Ze stelt heel vaak vragen op een manier die op mij overkomt alsof ze een strikvraag stelt.
[..]
Een kalf dat niet uit een emmer kan drinken een emmer met water geven schiet toch ook niet op? dan is zo'n emmer met speen met water logischer.
Of een te mild oordeel over zaken waar je geen verstand van hebt.quote:Op woensdag 8 november 2023 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien ook niet allemaal een keihard oordeel vellen over zaken waar je geen verstand van hebt.
Zag gisteren op tv een koe die aan het bevallen was en waarvan het kalf 1 dag bij de moeder mocht blijven om de melkproductie op gang te brengen. Volgende dag haalde de boer het kalf bij de moeder weg en pleurde het doodleuk in een kruiwagen met de poten omhoog. Moeder liep angstig rond en wist niet wat er gebeurde. Kalf werd vervolgens in een donker hok gezet waar per kalf een afscheiding tussen zat. Waarom dan niet gezellig samen in een groter hok? Zo sneu voor de moeder ook en je zou er bijna door stoppen met ooit nog melk te drinken. Je staat er niet vaak bij stil hoe wij aan onze melk komen. Voor echte boeren is dit nu eenmaal zakelijk en kunnen zij zich niet aan een dier binden. Tenzij je hobbyboer bent, dan is dat anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 november 2023 21:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet niet of er boeren zijn die echt betrokken zijn. Anders ben je toch geen boer.
Koude tante, zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |