klinkt op zichzelf al als werk dus ik keur het goedquote:
Gelukkig kun je ons even laten weten dat je veel verdiend, daar zit iedereen hier echt op te wachtenquote:Op maandag 6 november 2023 16:17 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind dat dat de norm moet worden. 3 of 4 dagen.
Zelf werk ik ongeveer 2 dagen in de week en verdien ik dik bovenmodaal, dus ik heb makkelijk praten.
Klopt, hoewel verdienT wel met een -t is...quote:Op maandag 6 november 2023 16:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig kun je ons even laten weten dat je veel verdiend, daar zit iedereen hier echt op te wachten
Wederom bedankd.quote:Op maandag 6 november 2023 16:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, hoewel verdienT wel met een -t is...
quote:Op maandag 6 november 2023 07:54 schreef bijdehand het volgende:
Als je je personeel goed betaalt willen ze weer met werken misschien. Als je irl bent zoals op dit forum zullen ze dat niet willen.
Iets met 20% minder bruto inkomen en toeslagen die je dan (extra) krijgt. Overigens ging ik (wellicht onterecht) uit van 4 x 8 en niet van 4 x 10 uur.quote:Op maandag 6 november 2023 07:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij de link legt tussen een 4 daagse werkweek en toeslagen.
Dat voordeeltje geldt alleen voor mensen die met 40 uur net boven de toeslaggrens verdienen en met 32 dus maximale toeslagen graaien opstrijken.quote:Op maandag 6 november 2023 19:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Iets met 20% minder bruto inkomen en toeslagen die je dan (extra) krijgt. Overigens ging ik (wellicht onterecht) uit van 4 x 8 en niet van 4 x 10 uur.
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is, dat minder uren werken (even los van 4 of 5 dagen) vaak wordt gecompenseerd door zoveel toeslagen, dat je netto amper achteruit gaat. Toeslagen betaald van belastingen opgelegd op inkomens vanuit => 40 uren werken, dus de full-timers die geen toeslagen ontvangen, maar er wel voor betalen.quote:Op maandag 6 november 2023 19:25 schreef Kiid het volgende:
Wellicht een idee dat jij 7 dagen gaat werken? Dan kom je de maatschappij tegemoet en compenseer je voor 2 mensen die 32 uur werken.
32 uur werken is meer dan genoeg. We leven inderdaad in een consumptie maatschappij waarbij goed nooit goed genoeg is. Alles moet sneller, beter en efficiënter. Wellicht eens overwegen om daar eens je pijlen op te richten.
Als je meer werkt voor minder geld heb je minder tijd om te consumeren, vervuilen en de sociale voorzieningen te gebruiken.quote:Op maandag 6 november 2023 19:25 schreef Kiid het volgende:
Wellicht een idee dat jij 7 dagen gaat werken? Dan kom je de maatschappij tegemoet en compenseer je voor 2 mensen die 32 uur werken.
32 uur werken is meer dan genoeg. We leven inderdaad in een consumptie maatschappij waarbij goed nooit goed genoeg is. Alles moet sneller, beter en efficiënter. Wellicht eens overwegen om daar eens je pijlen op te richten.
Daar snap ik nou werkelijk niks van.quote:Op maandag 6 november 2023 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je meer werkt voor minder geld heb je minder tijd om te consumeren, vervuilen en de sociale voorzieningen te gebruiken.
Win-win.
Meer uren op werk/kantoor in een goed gehumeurde fijne omgeving. Met minder stress, meer uren voor minder werk.
Hoe minder we werken hoe meer mensen overspannen thuis raken.
Het is wel zo, in de jaren 50/60 werd er de zaterdagochtend nog gewerkt en was geen mens ooit overspannen (op papier) er waren er vast wel wat kierewiet.quote:Op maandag 6 november 2023 19:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar snap ik nou werkelijk niks van.
In de jaren 50/60 waren er geen computers en gingen mensen op zondag naar de kerk. Over kierewiet gesproken.quote:Op maandag 6 november 2023 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel zo, in de jaren 50/60 werd er de zaterdagochtend nog gewerkt en was geen mens ooit overspannen (op papier) er waren er vast wel wat kierewiet.
Ja jaquote:Op maandag 6 november 2023 19:37 schreef blomke het volgende:
[..]
In de jaren 50/60 waren er geen computers en gingen mensen op zondag naar de kerk. Over kierewiet gesproken.
Ja, hetzelfde werk over meer uren uitsmeren en 25% meer salaris krijgen. Zo zal het inderdaad gaan. Uit de goedheid van de harten van de aandeelhouders.quote:Op maandag 6 november 2023 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je meer werkt voor minder geld heb je minder tijd om te consumeren, vervuilen en de sociale voorzieningen te gebruiken.
Win-win.
Meer uren op werk/kantoor in een goed gehumeurde fijne omgeving. Met minder stress, meer uren voor minder werk.
Daar al eens aan gedacht?
Ja de jaren 50, wat een heerlijke tijd was dat he!quote:Op maandag 6 november 2023 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is wel zo, in de jaren 50/60 werd er de zaterdagochtend nog gewerkt en was geen mens ooit overspannen (op papier) er waren er vast wel wat kierewiet.
Nee dus je kan niemand verplichten 5 dagen te werkenquote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Het is na Corona een hype geworden om 4 dagen te werken ipv 5.
Ik vind niet dat de huidige economie dat toelaat en vraag mensen “gewoon” 5 dagen te werken.
Is dit juridisch houdbaar?
Waarom vijf dagen wanneer je het ook kan verdienen met vier?quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Ik vind niet dat de huidige economie dat toelaat en vraag mensen “gewoon” 5 dagen te werken.
Welke planning?quote:Op maandag 6 november 2023 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
4 dagen is ook te doen hoor, je mist alleen een dag in de planning.
Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen vergeten dat werk ook positieve effecten heeft (afgezien van het inkomen).quote:Op maandag 6 november 2023 19:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar snap ik nou werkelijk niks van.
Dus vacatures die 5d 38uur vragen zijn verboden?quote:Op maandag 6 november 2023 20:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dus je kan niemand verplichten 5 dagen te werken
Niks mis met werken en ook helemaal niks mis met fulltime werken.quote:Op maandag 6 november 2023 20:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Er zit wel een kern van waarheid in. Veel mensen vergeten dat werk ook positieve effecten heeft (afgezien van het inkomen).
Lees maar eens hier wat het met een mens doet, hele dagen thuis zitten:
SHO / Momfluencers #37 Kletskous, niet alleen volgens oma.
Niet verboden maar je kan het niemand verplichtenquote:Op maandag 6 november 2023 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus vacatures die 5d 38uur vragen zijn verboden?
Maar als je het vraagt en aanbiedt in het arbeidscontract dan kan dat toch gewoon?quote:Op maandag 6 november 2023 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet verboden maar je kan het niemand verplichten
Kan zeker, als het ook maar loontquote:Op maandag 6 november 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar als je het vraagt en aanbiedt in het arbeidscontract dan kan dat toch gewoon?
Correctie: je het nodig hebt.quote:Op maandag 6 november 2023 21:47 schreef Cupfighter het volgende:
Op maandag 6 november 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Meer werken. Om je te ontplooien.quote:Op maandag 6 november 2023 21:52 schreef Rene het volgende:
[..]
Correctie: je het nodig hebt.
Want wat moet ik met meer geld wanneer je al plenty kan sparen, vanalles kan kopen en je al een goed gevulde spaarrekening hebt?
Je creatief uiten in je werk kun je alleen doen als je ook een creatieve baan hebt, en zelfs dan niet eens altijd. Het blijft toch werk. Voor heel veel mensen bestaat werk vooral uit irritante managers, dom corporate gelul, eindeloze saaie kutvergaderingen, en bullshit gesprekjes bij de waterkoeler. Beter beperk je dat soort zieldodende shit zo veel mogelijk en ga je daarnaast iets leuks doen waar je je echt kan ontplooien.quote:Op maandag 6 november 2023 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meer werken. Om je te ontplooien.
Of doe vrijwilligerswerk.
Misschien is het woord werk wel te vies. Je creatief en praktisch uiten in een maatschappelijke omgeving.
Plus pauzen, lunchen en reistijden is dat makkelijk 50+ uren per week.quote:Op maandag 6 november 2023 09:08 schreef UitStraling het volgende:
5 dagen?
Er zitten 7 dagen in een week, bovendien is 8 uur werken nog steeds maar 1/3e van een volledige dag.
Kan iedereen weer een huis kopen, schoon ondergoed en een PS5.
Bij jou thuis misschien wel.quote:Op maandag 6 november 2023 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Win-win.
Daar al eens aan gedacht?
Ik werk in de re-integratie. Juist werk en privebalans is key. Die vrije dag is echt opladen, sporten, ontspanning zoeken. Je hoeft, moet en wilt niet altijd aanstaan.quote:Op maandag 6 november 2023 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meer werken. Om je te ontplooien.
Of doe vrijwilligerswerk.
Misschien is het woord werk wel te vies. Je creatief en praktisch uiten in een maatschappelijke omgeving.
Dit is interessant.quote:Op dinsdag 7 november 2023 06:32 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik werk in de re-integratie. Juist werk en privebalans is key. Die vrije dag is echt opladen, sporten, ontspanning zoeken. Je hoeft, moet en wilt niet altijd aanstaan.
Door mijn vrije vrijdag merk ik dat ik
- minder snel ziek ben
- minder vermoeid ben
- minder snel verlang naar een vakantie
- minder de maandag haat
- meer tijd heb voor sociale bezigheden
Amenquote:Op dinsdag 7 november 2023 06:32 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik werk in de re-integratie. Juist werk en privebalans is key. Die vrije dag is echt opladen, sporten, ontspanning zoeken. Je hoeft, moet en wilt niet altijd aanstaan.
Door mijn vrije vrijdag merk ik dat ik
- minder snel ziek ben
- minder vermoeid ben
- minder snel verlang naar een vakantie
- minder de maandag haat
- meer tijd heb voor sociale bezigheden
Nee hoor, je kunt dat dus prima vragen. Dan reageren alleen mensen die dat zouden willen.quote:Op maandag 6 november 2023 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus vacatures die 5d 38uur vragen zijn verboden?
Gaat het verder goed met je?quote:Op maandag 6 november 2023 07:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Hallo Medefokkers.
Zeker en die mensen kunnen na een halfjaar aangeven dat ze minder willen werken.quote:Op maandag 6 november 2023 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar als je het vraagt en aanbiedt in het arbeidscontract dan kan dat toch gewoon?
Het staat daar vol met voordelen?quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is interessant.
Zou het werken met een 4 daagse werkweek ook voordelen kunnen hebben?
Ik moest het ook een paar keer lezen wat TS daar nou op reageerdequote:Op dinsdag 7 november 2023 15:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het staat daar vol met voordelen?
Dus al die tijd was je een loonslaaf die voor ¤250 per maand 4 dagen te veel werkte?quote:Op dinsdag 7 november 2023 15:45 schreef DjVero het volgende:
Vijf dagen werken als loonslaaf enkel om jou, TS, rijker te maken. Mensen zouden gek zijn! Daarnaast, toeslagen; hard (veel) werken als loonslaaf loont niet in dit land.
Voorbeeldje: ik ga volgend jaar ook vier dagen werken. Daarmee lever ik ¤500 aan salaris in, maar ik krijg er ongeveer ¤250 aan toeslagen voor terug.
Mijn reactie was gericht naar TSquote:Op maandag 6 november 2023 19:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is, dat minder uren werken (even los van 4 of 5 dagen) vaak wordt gecompenseerd door zoveel toeslagen, dat je netto amper achteruit gaat. Toeslagen betaald van belastingen opgelegd op inkomens vanuit => 40 uren werken, dus de full-timers die geen toeslagen ontvangen, maar er wel voor betalen.
Daarom ga ik geen 7 dagen werken, ik ga geen toeslagen genereren voor mensen die liever <32 uren werken terwijl ze ook 40 uren kunnen werken.
Bovendien weet ik nou al van gekkigheid niet wat ik met m'n geld moet doen.
Ah dus 5 dagen van pak m beet 6 uur is het effectiefst?quote:Op dinsdag 7 november 2023 19:28 schreef Kiid het volgende:
[..]
Mijn reactie was gericht naar TS
Als je graag werkt zie ik niet in waarom je er moeite mee hebt dat een ander minder wilt werken. Wie heeft ooit bedacht dat 40 uur de norm moet zijn? Ik weet dat ze vroeger meer werkte, maar toen had je ook genoeg aan 1 kostwinnaar. Er zijn onderzoeken genoeg die uitwijzen dat mensen helemaal niet 8 uur productief zijn.
Dan kom je op het punt dat ik wilde maken. De consumptie maatschappij. Waarom is er een half gangpad aan verschillende pakken water in de supermarkt? Waarom moet iets vandaag of morgenochtend nog geleverd worden als ik het nu bestel? Waarom zijn er 50 thuisbezorgd opties binnen een straal van 500 meter?
We hebben geen tekort aan mankracht uren, maar we hebben een overschot aan allerlei BV'tjes die met elkaar concurreren om hetzelfde te leveren. Het kan allemaal een tandje minder en dan hoeven we ons als maatschappij ook niet de tandjes te werken om het rond te breien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |