In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Op zondag 5 november 2023 01:04 schreef Molo het volgende: bericht dat je wilde plaatsen: [..] Lelies zijn grafbloemem jonguh! Is dit een verkapte doodsbedreiging?
lelies zijn mooi, ga maar met @loveyoulongtime praten als je onzin uit wilt kramen
[..] Was dat in het begin ook niet meer bs? Al denk ik dat de twee oorlogen niet goed te vergelijken zijn.
Ja daarom kwam er een apart subforum wat buiten alle bs ging. Of de oorlogen te vergelijken zijn weet ik niet, maar hier gaat het vooral om wie voor wie is en waarom
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Tsja, het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat er een wereldwijd verbond van onderontwikkelde misdadige volkeren (Palestijnen, Russen, Noord-Koreanen, Chinezen) ontstaan is.
[..] Tsja, het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat er een wereldwijd verbond van onderontwikkelde misdadige volkeren (Palestijnen, Russen, Noord-Koreanen, Chinezen) ontstaan is.
Vergeet Zoetermeer niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] Dat vind ik oprecht zielig voor dat manneke Ik heb moeite om dit te bekijken. Ik heb zelf kinderen van die leeftijd
oorlog is tragisch
ik kan ook niets met al die figuren die om het hardst roepen dat hamas nu echt vernietigd moet worden ... zo ziet het eruit, shit is niet mooi, shit is niet heroisch, shit is shit en jan soldaat moet het maar ff gaan doen
[..] Ja daarom kwam er een apart subforum wat buiten alle bs ging. Of de oorlogen te vergelijken zijn weet ik niet, maar hier gaat het vooral om wie voor wie is en waarom
Toch is dat niet continue zo. Maar mensen reageren wel regelmatig vanuit de onderbuik ipv goed na te denken wat er eigenlijk allemaal gaande is.
Op zondag 5 november 2023 01:27 schreef Stoorzendert het volgende: Netjes dat het is weggehaald mods (deze wss ook), maar ik schoot even uit mijn slof. Excuses daarvoor, maar deze ging me te ver
Zeker niet! Lelijke brug dat wel, maar vorig jaar nog vuurwerk afgehaald bij het tuincentrum in Zoetermeer! En dat was meer dan een uurtje rijden voor mij
[..] Zeker niet! Lelijke brug dat wel, maar vorig jaar nog vuurwerk afgehaald bij het tuincentrum in Zoetermeer! En dat was meer dan een uurtje rijden voor mij
ik vond die brug wel wat hebben
nu ze de helft eraf hebben gesloopt kan de rest ook wel weg
beetje walking dead na een uur of acht maar op zich niks mis mee!
Geen idee, ik was daar vorig jaar december om vuurwerk op te halen, toen waren ze net die brug aan het verwijderen. Alles daarna zal vast beter zijn ja Stond die Mandela brug niet bekend als de lelijkste overgang ter wereld?
[..] Geen idee, ik was daar vorig jaar december om vuurwerk op te halen, toen waren ze net die brug aan het verwijderen. Alles daarna zal vast beter zijn ja Stond die Mandela brug niet bekend als de lelijkste overgang ter wereld?
[..] Geen idee, ik was daar vorig jaar december om vuurwerk op te halen, toen waren ze net die brug aan het verwijderen. Alles daarna zal vast beter zijn ja Stond die Mandela brug niet bekend als de lelijkste overgang ter wereld?
Ter wereld kan ik me dan weer niet voorstellen
Oostblok en voormalige Sovjetgebieden zullen dat wel winnen
De lelijkste overgang ter wereld was mijn moeder. Maar ze is nu een schatje in het verzorgingshuis
[..] Sow dan Dat is nogal wat. Gelukkig heeft ze iets moois op de wereld gezet toch?
Mijn moeke was de liefste vrouw ever, overgang was beetje lastig. Maar nu nog deelt ze alle bon bons die ik breng uit aan de verzorgers... Dus ja ze is lief.
[..] Mijn moeke was de liefste vrouw ever, overgang was beetje lastig. Maar nu nog deelt ze alle bon bons die ik breng uit aan de verzorgers... Dus ja ze is lief.
Nou wat loop je dan te zeiken?
The Hamas-run government of Gaza suspended the evacuation of foreign passport holders to Egypt on Saturday after Israel refused to allow some wounded Palestinians to be evacuated to Egyptian hospitals, a border official said.
An Egyptian security source confirmed to AFP that “no wounded person or holder of a foreign passport arrived at the Egyptian terminal” of Rafah on Saturday.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Ik vind het toch wel grappig dat @Slayage al die filmpjes met pro palestijnen demonstranten “anti-oorlog“ demonstraties noemt.
Overal dikke steun voor de partij die deze recente flare-up in het geweld veroorzaakt heeft met een barbaars geweld dat zo in het rijtje IS en Rwanda kan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
@:sp3c is lief en precies zoals ik me voorstelde. En hij houdt van bloemen.
Moet wel nog een dutje gaan doen verder.
Beetje insomnia?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Op zondag 5 november 2023 09:06 schreef nixxx het volgende: Ik vind het toch wel grappig dat @:Slayage al die filmpjes met pro palestijnen demonstranten “anti-oorlog“ demonstraties noemt.
Overal dikke steun voor de partij die deze recente flare-up in het geweld veroorzaakt heeft met een barbaars geweld dat zo in het rijtje IS en Rwanda kan.
Wat mij opvalt is dat de aanslagen van 7 oktober onomwonden als "verzet" worden beschreven in die bubbel in plaats van wat ze zijn. Gisteren in Zwolle ook weer:
Onder meer een vertegenwoordiger van het Islam Platform Zwolle sprak op het Rodetorenplein, evenals imam Mohammed Sharief Goelab. Zij betichtten Nederland ervan met twee maten te meten, doordat de regering het voor Isral opneemt. Nederland kwam in de Tweede Wereldoorlog ook in het verzet. ,,Waarom mogen Palestijnen niet tegen hun bezetter in opstand komen?’’, klonk het.
Goelab is de polariserende jokkebrok met de twee gezichten die na de aanslagen een plaatje van een Hamasser in een paraglider met een AK-47 boven Jeruzalem op zijn FB-profiel zette en daarna het wereldrecord eromheen lullen brak.
Verder werden twee keer mensen aangevallen door de demonstratie en door de dreigende situatie sloten meerdere winkels de deuren met de klanten er nog in maar vond de politie hem "prima verlopen".
De dag dat Iran een nucleair wapen in handen krijgt gaat een hele boeiende worden, dan zal Isral openheid moeten geven over zijn kernwapens ter afschrikking van Teheran.
[..] Wat mij opvalt is dat de aanslagen van 7 oktober onomwonden als "verzet" worden beschreven in die bubbel in plaats van wat ze zijn. Gisteren in Zwolle ook weer:
https://www.ad.nl/zwolle/(...)reiken-dan~a8d62b8d/ [..] Goelab is de polariserende jokkebrok met de twee gezichten die na de aanslagen een plaatje van een Hamasser in een paraglider met een AK-47 boven Jeruzalem op zijn FB-profiel zette en daarna het wereldrecord eromheen lullen brak.
Verder werden twee keer mensen aangevallen door de demonstratie en door de dreigende situatie sloten meerdere winkels de deuren met de klanten er nog in maar vond de politie hem "prima verlopen".
Ik vind het bizar dat “we” dit blijkbaar accepteren allemaal. En dat mensen met dit soort denkbeelden ooit een Nederlandse nationaliteit hebben gekregen vind ik te gek voor woorden.
[..] Zou ie daarom allemaal van die halve zolen in zijn kabinet gezet hebben? Dat hij er dan zelf beter vanaf komt?
van zijn oorlogskabinet is hij inderdaad wel de enige met hersencellen inderdaad Dus dit zou mij niks verbazen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
ach je denkt dat ik een partij ben in die oorlog? Dat is wel schattig
Zogauw hamas nuance inbrengt dan zal ik de eerste zijn die zijn mening aanpast.... Israel heeft al genoeg nuances aangebracht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] ach je denkt dat ik een partij ben in die oorlog? Dat is wel schattig
Zogauw hamas nuance inbrengt dan zal ik de eerste zijn die zijn mening aanpast.... Israel heeft al genoeg nuances aangebracht.
Verder dan memes en blijven liegen dat feiten geen feiten zijn, komt hij niet. Nee WIJ zijn aan het stampvoeten.
Word nog wat met al die extremisten die overal de straat op gaan, waar ze scanderen voor genocide op de joden. Vraag er om en je gaat het krijgen, maar dan van die nucleaire macht die ze weer eens hebben zitten prikken.
“Pallywood": de complottheorie die Palestijnen ervan beschuldigt acteurs in te huren om oorlogsslachtoffers te spelen
Uit de Gazastrook komen de voorbije weken allerlei gruwelijke beelden van dode en gewonde Palestijnse burgerslachtoffers naar buiten. Op sociale media wordt echter beweerd, ook door Isralische overheidsprofielen, dat Palestijnen beelden van slachtoffers zouden "in scne zetten". Die beschuldigingen zijn vals, maar toch heeft deze "Pallywood"-complottheorie veel aanhangers. Een analyse van enkele prominente gevallen.
Maar de meest prominente beschuldigingen die gedeeld worden met de hashtag #Pallywood blijken onterecht en zijn helemaal geen "Palestijnse ensceneringen".
Dus alleen de prominente zijn onderzocht. De rest kan wel pallywood zijn en ik betwijfel of hamas dit helemaal nooit doet. Maar goed, ik zal hier nooit achter komen....
[..] Verder dan memes en blijven liegen dat feiten geen feiten zijn, komt hij niet. Nee WIJ zijn aan het stampvoeten.
Word nog wat met al die extremisten die overal de straat op gaan, waar ze scanderen voor genocide op de joden. Vraag er om en je gaat het krijgen, maar dan van die nucleaire macht die ze weer eens hebben zitten prikken.
Onvermijdelijk.
Goed jochie, waar lieg ik dan?
Il mondo apre le porte Pace totalitaria Solo l'odore della morte.
Het probleem is wel een beetje dat Hamas zich expres dusdanig heeft ingebed tussen burgerdoelen dat ieder foutje tientallen Palestijnse levens kost. Die doden vallen dus evenzeer aan Hamas toe te schrijven.
Ja ik poste dit eerder al, maar je mag toch aannemen dat ze deze mensen direct buiten de deur zetten, of, zou er toch een plek zijn voor walgelijk antisemitisme bij de intellectuele bovenlaag van dit land, want als dat zo is...
oh wacht... dat is ook zo
wat een afschuwelijk beschamende pestbende, echt walgelijk
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Ja ik poste dit eerder al, maar je mag toch aannemen dat ze deze mensen direct buiten de deur zetten, of, zou er toch een plek zijn voor walgelijk antisemitisme bij de intellectuele bovenlaag van dit land, want als dat zo is...
oh wacht... dat is ook zo
wat een afschuwelijk beschamende pestbende, echt walgelijk
Zelfs als je fel tegen de staat Isral bent is het inderdaad compleet achterlijk om mensen lastig te vallen omdat ze Joods zijn/Joodse roots hebben.
[..] Zelfs als je fel tegen de staat Isral bent is het inderdaad compleet achterlijk om mensen lastig te vallen omdat ze Joods zijn/Joodse roots hebben.
En val al helemaal niemand lastig met dit tijdens een Diploma uitreiking.
[..] Zelfs als je fel tegen de staat Isral bent is het inderdaad compleet achterlijk om mensen lastig te vallen omdat ze Joods zijn/Joodse roots hebben.
Zeker van mensen waarvan je enige beschaving en ontwikkeling mag verwachten, dit is geen voetbalwedstrijd met half lijpe hooligans, dit is de elite die straks zijn antisemitische weg vreet in de bovenlaag.
Dit antisemitisch tuig moet dan ook, wat ik al zei, direct van die Universiteit getrapt worden, en vlot.
[..] En dat in een tijd waar de mond overloopt van diversity equity and inclusion
Het is bespottelijk, wat een serpenten
Diversiteit op grote schaal, werkt alleen maar ontwrichtend op elk maatschappelijk vlak. Want hoe lang men hier ook woont of zelfs geboren is, de “wij/jullie” mentaliteit verdwijnt niet.
Dit geld eveneens voor minderheidsgroepen uit bijvoorbeeld China of Azi in zijn algemeen, ook al zijn ze veelal beter geintegreerd.
Ga je serieus kijken naar bijvoorbeeld een Japan of Korea, zie je een homogene maatschappij, wat ook zijn keerzijdes kent, maar toch zijn ze daar lichtjaren verder op bijna elk vlak.
Multi culti is een hippie droom. Goed bedoeld ongetwijfeld, maar het werkt op den duur niet omdat wat je ook doet, het blijft groep versus groep.
[..] Het probleem is wel een beetje dat Hamas zich expres dusdanig heeft ingebed tussen burgerdoelen dat ieder foutje tientallen Palestijnse levens kost. Die doden vallen dus evenzeer aan Hamas toe te schrijven.
Heb je het fragment bekeken? Als er zoveel controversile aanvallen worden uitgevoerd, die qua beeldvorming rechtstreeks in het nadeel van Isral werken, waarom wordt er dan zo weinig gedaan om daadwerkelijk aan te tonen dat zo'n ziekenhuis (bijv) een belangrijke Hamas-locatie was? Men neemt niet eens de moeite om de noodzaak aan te tonen, alle vaste mantra's moeten maar volstaan om iedere vorm van twijfel weg te nemen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
[..] Heb je het fragment bekeken? Als er zoveel controversile aanvallen worden uitgevoerd, die qua beeldvorming rechtstreeks in het nadeel van Isral werken, waarom wordt er dan zo weinig gedaan om daadwerkelijk aan te tonen dat zo'n ziekenhuis (bijv) een belangrijke Hamas-locatie was? Men neemt niet eens de moeite om de noodzaak aan te tonen, alle vaste mantra's moeten maar volstaan om iedere vorm van twijfel weg te nemen.
Klopt, Israel hanteert een veel te botte bijl, maar Hamas zit ook op locaties waar ze uberhaupt niet mogen zitten. Als je daar wel zit en je voert een aanval uit die zo schofterig en grootschalig is als die van 7 oktober ben ook je gewoon schuldig aan de doden die vallen door de overreactie van je tegenstander.
De gijzelaars hebben ergens nog mazzel dat dit een propagandaoorlog is geworden, anders zouden we de meest gruwelijke filmpjes te zien krijgen van verkrachtingen, martelingen en executies.
[..] Dit is natuurlijk de norm in de wereld. Er zijn maar weinig landen in totale vrede ontstaan. Daarom is het ook zo opvallend dat mensen zich alleen druk lijken te maken om Isral.
Klopt hoor, eigenlijk is het ontstaan van bijna alle staten wel met een zekere mate van geweld gepaard gegaan en de islamitische wereld heeft kilo's boter op het hoofd wat betreft de verontwaardiging over het lot van de Palestijnen.
Op zondag 5 november 2023 11:06 schreef UitStraling het volgende: De gijzelaars hebben ergens nog mazzel dat dit een propagandaoorlog is geworden, anders zouden we de meest gruwelijke filmpjes te zien krijgen van verkrachtingen, martelingen en executies.
[..] Zeker van mensen waarvan je enige beschaving en ontwikkeling mag verwachten, dit is geen voetbalwedstrijd met half lijpe hooligans, dit is de elite die straks zijn antisemitische weg vreet in de bovenlaag.
Dit antisemitisch tuig moet dan ook, wat ik al zei, direct van die Universiteit getrapt worden, en vlot.
Dat kun je natuurlijk vergeten. Dit gedachtegoed is de norm binnen de academische wereld, maar daar zijn ze wel zo slim om het te verbergen achter allerlei faades van theorien over zogenaamde onderdrukking, dekoloniseren, social justice of een vermeend medeleven met Palestijnen.
[..] Klopt hoor, eigenlijk is het ontstaan van bijna alle staten wel met een zekere mate van geweld gepaard gegaan en de islamitische wereld heeft kilo's boter op het hoofd wat betreft de verontwaardiging over het lot van de Palestijnen.
In de Islamtische wereld speelt antisemitisme en territoriale gierigheid gewoon een hele grote rol. Laten we nu niet doen alsof daar een oprechte empathie heerst voor andere moslims, want ze slaan elkaar vaak genoeg de koppen in.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Woede in Isral om uitspraak Isralische minister over inzet kernwapens Een minister van het Isralische kabinet is in opspraak geraakt vanwege een uitspraak op de radio. De minister van Erfgoed Amihai Eliyahu zei dat Isral een kernaanval op de Gazastrook niet uitsluit. Premier Netanyahu zegt in een reactie dat die uitspraak "losstaat van de werkelijkheid". Eliyahu mag voor onbepaalde tijd geen kabinetsbijeenkomsten bijwonen, bericht de krant Haaretz.
De uitspraken kwamen Eliyahu, lid van de uiterst rechtse Otsma Jehudit, ook bij andere politici op kritiek te staan. Ze vinden bovendien dat de schorsing weinig voorstelt. Oppositieleider Yair Lapid riep Netanyahu op de bewindsman meteen te ontslaan. Hij noemde de uitspraken van Eliyahu "afschuwelijk en gestoord" en schadelijk voor het internationale aanzien van Isral.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Zelfs als je gelijk hebt. 2 wrongs don't make a right. Kan je misschien wegzetten als klassiek geschoolde laxeer, maar het is gewoon waar.
Dat zegt niemand. Maar het geeft blijk van een enorme hypocrisie. Daarnaast is de zogenaamde 'Nakba' mede het resultaat geweest van Arabische landen die de Arabieren opriepen tijdelijk te vertrekken omdat men even de net opgerichte Joodse staat van de kaart wilde vegen. Door de eigen territoriale gierigheid heeft men dus de 'Nakba' mede gecreerd..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op zondag 5 november 2023 11:06 schreef UitStraling het volgende: De gijzelaars hebben ergens nog mazzel dat dit een propagandaoorlog is geworden, anders zouden we de meest gruwelijke filmpjes te zien krijgen van verkrachtingen, martelingen en executies.
We mogen toch wel verwachten dat Hamas de afgelopen vier weken elke dag van de week Isral onder druk aan het zetten is met beelden van lijdende martelaren. We horen of zien er niks over, dat is toch opvallend. Wat gebeurt er achter de schermen? Is er geen hoop meer?
[..] Zelfs als je gelijk hebt. 2 wrongs don't make a right. Kan je misschien wegzetten als klassiek geschoolde laxeer, maar het is gewoon waar.
Gaat om de selectieve verontwaardiging.
Net zoals ik altijd al van mening ben geweest dat Amerikanen niets te zoeken hadden in Afghanistan of Irak.
In dit geval is “pro Palestina” gewoon krankzinnig. Die mensen daar wilde niks weten van samenleven en hebben altijd het beantwoord met bloedvergieten. Nu zitten er in Isral ook religieuze gekken aan het roer, dat was eerder niet zo, zeker niet op deze schaal.
Steek de beer met een stok, een beer met nucleaire wapens, schreeuw er bij dat alle joden dood moeten en dat dit je mantra is.. wat denk je nou serieus wat er dan gaat gebeuren?
[..] Heb je het fragment bekeken? Als er zoveel controversile aanvallen worden uitgevoerd, die qua beeldvorming rechtstreeks in het nadeel van Isral werken, waarom wordt er dan zo weinig gedaan om daadwerkelijk aan te tonen dat zo'n ziekenhuis (bijv) een belangrijke Hamas-locatie was? Men neemt niet eens de moeite om de noodzaak aan te tonen, alle vaste mantra's moeten maar volstaan om iedere vorm van twijfel weg te nemen.
Ah ok hamas is betrouwbaarder....
[..] Klopt, Israel hanteert een veel te botte bijl, maar Hamas zit ook op locaties waar ze uberhaupt niet mogen zitten. Als je daar wel zit en je voert een aanval uit die zo schofterig en grootschalig is als die van 7 oktober ben ook je gewoon schuldig aan de doden die vallen door de overreactie van je tegenstander.
0,5% doden, ca 9% van texel gebombardeerd in 3 weken is verre van een botte bijl
[..] Klopt, Israel hanteert een veel te botte bijl, maar Hamas zit ook op locaties waar ze uberhaupt niet mogen zitten. Als je daar wel zit en je voert een aanval uit die zo schofterig en grootschalig is als die van 7 oktober ben ook je gewoon schuldig aan de doden die vallen door de overreactie van je tegenstander.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik beschouw zowel de aanslagen van 7 oktober als de (schaal en intensiteit van) de reactie daarop door het IDF als grove misdaden tegen de menselijkheid - maar goed, ik ben een toeschouwer met 0 directe betrokkenheid, dus makkelijk oordelen.
Dat Israel een te botte bijl hanteert lijkt me overduidelijk. Wat daarbij steekt is dat het drogredeneringen en dogmatische frames (beschaving versus barbarij) misbruikt om dit soort aanvallen te rechtvaardigen, zich daarmee valselijk met 'het democratische Westen' lieert in de beeldvorming, en dan niet eens de moeite neemt om te bewijzen dat zich hamasstrijders in dat vluchtelingenkamp of rond het ziekenhuis bevonden. Gelijktijdig lijkt er ruim voldoende capaciteit en tijd beschikbaar om de gruwelen van 7 oktober te verspreiden onder internationale journalisten.
Wat dat betreft is het bommen op Gaza en een middelvinger naar de rest van de wereld. Niet-onderbouwd beschouw ik dit soort acties als een vorm van morele chantage die een 'eye for an eye' principe probeert op te dringen aan landen die eerder steun hebben uitgesproken. Dat soort uitgangspunten voor conflict verwacht ik wel van een terroristenorganisatie, niet van een zelfverklaarde beschaafde, democratische staat.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
[..] Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik beschouw zowel de aanslagen van 7 oktober als de (schaal en intensiteit van) de reactie daarop door het IDF als grove misdaden tegen de menselijkheid - maar goed, ik ben een toeschouwer met 0 directe betrokkenheid, dus makkelijk oordelen.
Dat Israel een te botte bijl hanteert lijkt me overduidelijk. Wat daarbij steekt is dat het drogredeneringen en dogmatische frames (beschaving versus barbarij) misbruikt om dit soort aanvallen te rechtvaardigen, zich daarmee valselijk met 'het democratische Westen' lieert in de beeldvorming, en dan niet eens de moeite neemt om te bewijzen dat zich hamasstrijders in dat vluchtelingenkamp of rond het ziekenhuis bevonden. Gelijktijdig lijkt er ruim voldoende capaciteit en tijd beschikbaar om de gruwelen van 7 oktober te verspreiden onder internationale journalisten.
Wat dat betreft is het bommen op Gaza en een middelvinger naar de rest van de wereld. Niet-onderbouwd beschouw ik dit soort acties als een vorm van morele chantage die een 'eye for an eye' principe probeert op te dringen aan landen die eerder steun hebben uitgesproken. Dat soort uitgangspunten voor conflict verwacht ik wel van een terroristenorganisatie, niet van een zelfverklaarde beschaafde, democratische staat.
Dan begrijp je er vrij weinig van. De bombardementen in de Gazastrook hebben een begrijpelijk motief: het uitschakelen van een terreurgroepering. Ik zou het eerder een middelvinger naar de wereld vinden als dat soort groeperingen gewoon mogen blijven bestaan.
Men heeft sinds een aantal dagen weer toegang tot internet en er zijn nog andere manieren om stroom op te wekken, zoals zonnepanelen en noodaggeraten (weet even niet precies hoe je dit spelt)
JERUSALEM — In his daily briefings, Israel Defense Forces (IDF) spokesperson Rear Adm. Daniel Hagari regularly reminds Israelis that the war against Hamas in Gaza is being fought from "the air, the sea and the land," yet he misses out on one important arena that is likely to become the focus as Israel sends its troops deeper into the Palestinian enclave: The vast web of underground tunnels built by Hamas.
According to those who closely track the Iranian-backed terror group, as well as admissions by its own leaders, Hamas has built an approximately 300-mile subterranean system that snakes beneath civilian homes, schools and hospitals in urban areas of the Gaza Strip.
And for the past three weeks – since its forces carried out a massive and brutal terrorist attack inside Israel on Oct. 7 – Hamas’ leadership, both political and military, has been safely holed up down there as Israeli fighter jets pound the territory from above.
On Wednesday during a briefing with the foreign press, Hagari said the massive damage in the Jabalia refugee camp after an Israeli airstrike on Tuesday was worsened by the fact that there were tunnels underneath the densely packed urban area. Locals reported seeing sinkholes opening up under the bombed-out buildings.
As Israeli ground forces expand further inside Gaza, the IDF will be forced to turn its attention to this underground battlefield, which is a challenge faced in other recent conflicts, particularly in the Middle East, but never on this scale, experts told Fox News Digital this week.
Op zondag 5 november 2023 11:34 schreef BansheeBoy het volgende: Ik ben er van overtuigd dat ze allang kernwapens hadden gebruikt als ze zeker wisten dat het NIET van invloed zou zijn op de eigen bevolking. Maar ze zitten er zo dicht op dat de straling hen wel zal bereiken. Dus niks nobelheid. Eigen belang!
Over welke partij heb je het?
Want dit lijkt me van toepassing op het gehele Midden-Oosten (als ze de capaciteit hadden gehad) - maar ik denk dat die dus gn rekening zouden houden met de gevolgen voor eigen land. De lichtgevende eigen mensen vanwege de fallout zouden martelaren zijn in de heilige strijd om van de islam nog iets te maken tegen Isral.
Of denk je dat dit niet zo is? Jijzelf wil toch ook de vernietiging van Isral? Dan snap je toch wel dat je nu loopt te projecteren?
Dit dachten velen al vanaf het begin. Gaza is Vietnam niet; de oppervlakte is zodanig klein dat je de meeste, zoniet alle, ingangen wel kan lokaliseren, ook al kost dat veel tijd.
Hamas heeft zich waarschijnlijk proberen te wapenen tegen deze optie door gijzelaars te nemen en die in de tunnels te verbergen, ervanuit gaande dat het IDF deze tactiek dan niet zou willen toepassen.
Ik ben bang dat ze zich akelig misrekend hebben deze keer...
Nee, maar het is wel belangrijk het Isralisch-Palestijns conflict in het juiste perspectief te plaatsen. Ik ken niemand die het bestaansrecht van Tsjechi ontkent, ondanks dat de Tsjechen 3,1 miljoen Sudetenduitsers hebben verdreven na de Tweede Wereldoorlog.
[..] Nee, maar het is wel belangrijk het Isralisch-Palestijns conflict in het juiste perspectief te plaatsen. Ik ken niemand die het bestaansrecht van Tsjechi ontkent, ondanks dat de Tsjechen 3,1 miljoen Sudetenduitsers hebben verdreven na de Tweede Wereldoorlog.
Tsjechi is natuurlijk geen Joods land. Dan daalt de mate van ophef ineens zo blijkt.
Hetzelfde argument kun je maken met betrekking tot menig Zuid-Amerikaans land, die zijn stuk voor stuk opgericht over de rug van de oorspronkelijke bewoners, die tot slaaf werden gemaakt of meer dan eens ook gewoon meteen gefusilleerd. Maar gek genoeg tart niemand aan de bestaansrecht van Brazili, Argentini of Chili.
[..] Nee, maar het is wel belangrijk het Isralisch-Palestijns conflict in het juiste perspectief te plaatsen. Ik ken niemand die het bestaansrecht van Tsjechi ontkent, ondanks dat de Tsjechen 3,1 miljoen Sudetenduitsers hebben verdreven na de Tweede Wereldoorlog.
Die sudeten hebben dan ook geen partij opgericht ter vernietiging van tjechie. Deden ze dat wel dan waren er vast veel aanhangers om tjechie te vernietigen.
Ja, je moest je huis uit en al weken is er geen goede oplossing. We juichen nog steeds over het verzet in de WO II. Maar goed, ik zie dat er nog steeds mensen van 'beide kanten' dingen blijven posten om het standpunt 'zijn slechte mensen dus geen medelijden mee' constant kracht bij te zetten. Stoer hoor!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
[..] Tsjechi is natuurlijk geen Joods land. Dan daalt de mate van ophef ineens zo blijkt.
Hetzelfde argument kun je maken met betrekking tot menig Zuid-Amerikaans land, die zijn stuk voor stuk opgericht over de rug van de oorspronkelijke bewoners, die tot slaaf werden gemaakt of meer dan eens ook gewoon meteen gefusilleerd. Maar gek genoeg tart niemand aan de bestaansrecht van Brazili, Argentini of Chili.
Die indianen hebben dan ook geen terreur veroorzaakt de laatste tijd, anders hadden ze veel meer aanhangers
Op zondag 5 november 2023 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Netanyahu suspends Minister Amichai Eliyahu's participation in government meetings after his call for dropping a nuclear bomb on Gaza.
Dat gaat zelfs voor netanmans iets te ver
Uiteraard want dat past ook niet in het beleid om gazanen te beschermen en sparen van hamasterrorisme
Op zondag 5 november 2023 12:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Netanyahu suspends Minister Amichai Eliyahu's participation in government meetings after his call for dropping a nuclear bomb on Gaza.
Dat gaat zelfs voor netanmans iets te ver
Dat gaat voor hem enkel ´te ver´, vanwege strategische redenen. Met een nucleaire bom is het de komende tijd vrij onbewoonbaar. Terwijl aan de rechter kant van het Isralisch politieke speelveld mensen staan te springen om er te gaan wonen.
In de Benelux gaan we al over tot terreur bij een avondklok, maar deze mensen moeten gewoon accepteren dat ze geen huis hebben en voorlopig nog lang niet duidelijk is waar ze wel heen kunnen en een nieuw leven op te bouwen. Niet gek dat men voor de propaganda valt van Hamas. Dat gaat ook wel wat dieper dan wat simpele oneliners en 'mensen steunen terreur'.
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has suspended a far-right cabinet minister from participating in government meetings, after the minister suggested that dropping a nuclear bomb on Gaza was “one way” to deal with the crisis.
Heritage minister Amichay Eliyahu was asked early Sunday on Radio Kol Berama, a religious radio station, if a nuclear weapon should be used in Gaza, to which Eliyahu answered “this is one way.”
He later said he did not mean his answer to be taken literally.
“Minister (Amichay) Eliyahu's statements are not based in reality,” Netanyahu wrote on X, formerly Twitter. “Israel and the IDF are operating in accordance with the highest standards of international law to avoid harming innocents. We will continue to do so until our victory.”
The Prime Minister’s office later told CNN Netanyahu had suspended Eliyahu from taking part in government meetings until further notice.
Eliyahu defended his remarks, writing on social media: “It is clear to all sensible people that the statement about the atom [nuclear bomb] is metaphorical."
He did however suggest mounting “a strong and disproportionate response to terrorism.”
Eliyahu is part of the far-right Otzma Yehudit party, led by Israel’s minister of national security Itamar Ben-Gvir. Neither he nor Ben Gvir is a member of the war cabinet.
Israel has never officially admitted that it possesses nuclear weapons.
Een begrijpelijke zet. Dat zou wel bij meer ministers mogen gebeuren. Wel hilarisch dat de Westerse media er dit meteen weer uitpikt, de selectieve berichtgeving is tenenkrommend. Alles wat binnen de eigen confirmation bias valt, staat binnen de kortste keren op de voorpagina's, waar andere dingen gewoon worden genegeerd.
Op zondag 5 november 2023 13:30 schreef Mylene het volgende: Zijn de Palestijnen nou serieus een breedbeeld scherm aan het filmen met mobiele telefoon waarop te zien hoe Hamas aan het vechten is met het IDF?
"Ja, maar het zijn niet allemaal Hamas-aanhangers!"
[..] "Ja, maar het zijn niet allemaal Hamas-aanhangers!"
Tja, degenen die dat wereldbeeld delen en sterke pro-Palestijnse sympathien hebben, mijden op enkele users na, dit topic structureel. Dat is echt opmerkelijk om te aanschouwen.
Op zondag 5 november 2023 13:38 schreef HowardRoark het volgende: Wel hilarisch dat de Westerse media er dit meteen weer uitpikt, de selectieve berichtgeving is tenenkrommend. Alles wat binnen de eigen confirmation bias valt, staat binnen de kortste keren op de voorpagina's, waar andere dingen gewoon worden genegeerd.
De absolute ironie!
Het is vooral zorgwekkend. De selectieve berichtgeving vol halve waarheden en soms zelfs hele leugens, heeft namelijk wel degelijk een effect in de samenleving en zorgt voor meer polarisatie en een onveiligheid leefklimaat voor sommigen.
[..] Tja, degenen die dat wereldbeeld delen en sterke pro-Palestijnse sympathien hebben, mijden op enkele users na, dit topic structureel. Dat is echt opmerkelijk om te aanschouwen.
Op de dag na de bloeddorstig sadistische oorlogsverklaring van de Hamasvarkens heb ik hier wel een stel pseudointellectuelen gezien die met nuance kwamen terwijl de verkrachte kinderlijken nog na lagen te smeulen. Want het was natuurlijk gewoon Isral die dit over zichzelf afgeroepen had, of weet ik wat voor kwaadaardig gif ze probeerden te propageren.
Mentaal gehandicapten
[..] Het is vooral zorgwekkend. De selectieve berichtgeving vol halve waarheden en soms zelfs hele leugens, heeft namelijk wel degelijk een effect in de samenleving en zorgt voor meer polarisatie en een onveiligheid leefklimaat voor sommigen.
En in een ander topic lieg je lekker mee over zogenaamde fraude.
"I don't want to live in a country with Hamas supporters. Simple." @DouglasKMurray joins us for an unfiltered discussion of the woke left's response to Israel-Palestine and why much of the support for Palestine is more sinister than it appears.
Wat een verrassing! Een spreker op een FvD-bijeenkomst, die er een bepaalde kijk op nahoudt! Nee, dit is dan weer niet polariserend, want dat werkt maar een kant op natuurlijk.
Beide partijen hangen hun partij alleen maar aan omdat ze zich meer betrokken voelen bij die partij om allerlei redenen die te maken hebben met 'zoals mij'.
[..] Wat een verrassing! Een spreker op een FvD-bijeenkomst, die er een bepaalde kijk op nahoudt! Nee, dit is dan weer niet polariserend, want dat werkt maar een kant op natuurlijk.
Beide partijen hangen hun partij alleen maar aan omdat ze zich meer betrokken voelen bij die partij om allerlei redenen die te maken hebben met 'zoals mij'.
Maar er is voorlopig slechts 1 van die groepen die het joden onmogelijk maakt en leraren overhoop steekt in een poging het conflict naar west europa te importeren.
En over dat soort inferieuren kan ik heel kort zijn, rot gewoon lekker een eind op met je haat ideologie, iedereen die Hamas steunt mag wat mij betreft zonder enig pardon de westgrens over gezet worden, en kijk maar.
[..] Maar er is voorlopig slechts 1 van die groepen die het joden onmogelijk maakt en leraren overhoop steekt in een poging het conflict naar west europa te importeren.
En over dat soort inferieuren kan ik heel kort zijn, rot gewoon lekker een eind op met je haat ideologie
Helemaal mee eens dat die mensen beter gewoon op kunnen rotten. Het is dan ook gewoon strafbaar. Voor mij is het aanhangen van Isral hetzelfde. Als je alle acties ondersteunt die men al decennia uitvoert, dan ben je net zo slecht. Maar dat is dan ineens totaal wat anders volgens sommige users. Daarom, men wijst alleen maar naar de ander in dit conflict, doet er alles aan om de eigen partij neer te zetten als onschuldig en vervolgens vind men het prima om de ander te vernietigen en doet daar dan alles aan om zoveel mogelijk dingen te posten met het doel om 'zie je wel, onmensen!'. En ja, beide kanten.
Edit: overigens zijn er zat in dit topic die alle Palestijnen willen vernietigen, die mogen van mij ook optyfen.
[..] Helemaal mee eens dat die mensen beter gewoon op kunnen rotten. Het is dan ook gewoon strafbaar.
Edit: overigens zijn er zat in dit topic die alle Palestijnen willen vernietigen, die mogen van mij ook optyfen.
Die mensen mag je wat mij betreft quoten want ik zie voornamelijk anti Hamas sentimenten, ik maakte net een grap, maar ik zie oprecht heel weinig mensen de humanitaire ramp van Gaza proberen te nuanceren zoals sommige pseudointellectuelen dit wel probeerden na de sadistische terreur van Hamas die voornamelijk gericht was tegen vrouwen en kinderen.
Maar daar hoor ik je dan niet over
[..] Die mensen mag je wat mij betreft quoten want ik zie voornamelijk anti Hamas sentimenten, ik maakte net een grap, maar ik zie oprecht heel weinig mensen de humanitaire ramp van Gaza proberen te nuanceren zoals sommige pseudointellectuelen dit wel probeerden na de sadistische terreur van Hamas die voornamelijk gericht was tegen vrouwen en kinderen.
Maar daar hoor ik je dan niet over
Ach hou toch op, die zijn er ook al vanaf dag 1. 'Maar daar hoor ik je niet over', wat een armoe. Er wordt al decennia gedaan alsof mensen uit hun huis drijven gewoon prima is en dan nu ineens selectief verontwaardigd zijn over een oorlog, terwijl iemand die een beetje nadenkt snapt dat het conflict veel te complex is om het benaderen als een voetbalwedstrijd met persoonlijke voorkeuren.
Ik verwacht eigenlijk van elke Nederlander, ongeacht huidskleur en ongeacht levensovertuiging, een onvoorwaardelijke veroordeling van sadistisch terreur. Als je dat niet kan opbrengen dan dehumaniseer je jezelf en mag je wat mij betreft kapot.
Op zondag 5 november 2023 14:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende: Ik verwacht eigenlijk van elke Nederlander, ongeacht huidskleur en ongeacht levensovertuiging, een onvoorwaardelijke veroordeling van sadistisch terreur. Als je dat niet kan opbrengen heb dehumaniseer je jezelf en mag je wat mij betreft kapot.
Nou, nou, dit bedoel ik. Ja, ik veroordeel natuurlijk het terreur, ik ben dan ook geen Hamas- of Palestijnensupporter. Daarnaast vind ik dat je dit net zo goed kunt zeggen over de walgelijke acties van Isral in de laatste 100 jaar. Mag dat ook, geen partij kiezen?
[..] Nou, nou, dit bedoel ik. Ja, ik veroordeel natuurlijk het terreur, ik ben dan ook geen Hamas- of Palestijnensupporter. Daarnaast vind ik dat je dit net zo goed kunt zeggen over de walgelijke acties van Isral in de laatste 100 jaar. Mag dat ook, geen partij kiezen?
[..] Ach hou toch op, die zijn er ook al vanaf dag 1. 'Maar daar hoor ik je niet over', wat een armoe. Er wordt al decennia gedaan alsof mensen uit hun huis drijven gewoon prima is en dan nu ineens selectief verontwaardigd zijn over een oorlog, terwijl iemand die een beetje nadenkt snapt dat het conflict veel te complex is om het benaderen als een voetbalwedstrijd met persoonlijke voorkeuren.
Ik probeer je in korte en duidelijk zinnen duidelijk te maken dat het heersende sentiment Anti Hamas is bij de meeste users die jij beticht van anti Palestijns te zijn.
Zowel de Palestijnen als Isral worden in wurggreep gehouden door een walgelijk sadistische terreurorganisatie die er geen enkel probleem mee heeft kinderen te verkrachten of hun "eigen" kinderen als levend schild op te offeren.
Maar ga vooral hopen dat het IDF verliest
Idioot
[..] Ik probeer je in korte en duidelijk zinnen duidelijk te maken dat het heersende sentiment Anti Hamas is bij de meeste users die jij beticht van anti Palestijns te zijn.
Zowel de Palestijnen als Isral worden in wurggreep gehouden door een walgelijk sadistische terreurorganisatie die er geen enkel probleem mee heeft kinderen te verkrachten of hun "eigen" kinderen als levend schild op te offeren.
Maar ga vooral hopen dat het IDF verliest
Idioot
Daar gaan we weer, meteen hoop ik dat het IDF verliest, waar stel ik dat in hemelsnaam? Zie je hier niet je ontzettende hypocrisie?
Wist je trouwens dat het conflict al wat langer loopt dan afgelopen maand?
Het waren altijd al hardcore-aandachtshoeren. En ja, zo krijg je aandacht. Het is gewoon 1 en 1 is 2 maar 3 is dat ze toch met de neus omlaag van de flat zouden worden geflikkerd in gaza.
Ik hoop op helemaal niets daar, ze bekijken het maar. Uiteindelijk gaat het allemaal om religie en dat komt nooit meer goed.
Zie je, je blijft maar doorgaan met in hokjes duwen, om daar dan op los te gaan. Het is een mechanisme die je veel ziet op het internet. Je gaat op niets in wat ik zeg, maar loopt vooral mij ergens van te verwijten, terwijl je het zelf uitvoert. Projectie heet dat. Get a life.
[..] is dat niet iets waar iedereen op hoopt zonder de vernietiging van israel ?
En wat denk je at een vrij Palestina precies behelst? een inclusieve heilstaat waar Joden, Christen, Moslims, Homo's en ander kleurrijk volk gezellig samenleeft?
Want dan moet ik je teleurstellen.
[..] Tja, degenen die dat wereldbeeld delen en sterke pro-Palestijnse sympathien hebben, mijden op enkele users na, dit topic structureel. Dat is echt opmerkelijk om te aanschouwen.
Misschien ook omdat zowat elke 'nuance' hier kortzichtig met 'goedpraten' wordt afgedaan. Er niet naar inhoud geluisterd wordt, maar direct het vingertje gewezen wordt naar hen die zaken in een perspectief willen plaatsen. Zelfs wanneer er nadrukkelijk bij gezegd wordt dat bepaalde context geen waardeoordeel naar een partij betekent, moet er door sommigen hier direct een label op geplakt worden.
[..] is dat niet iets waar iedereen op hoopt zonder de vernietiging van israel ?
Er is maar een stukje heilig land, de Palestijnen willen dat land zonder Joden, de Joden zijn zo tof, beschaafd en jofel dat ze op zich wel Palestijnen wilden gedogen op hun land.
Op zondag 5 november 2023 13:30 schreef Mylene het volgende: Zijn de Palestijnen nou serieus een breedbeeld scherm aan het filmen met mobiele telefoon waarop te zien hoe Hamas aan het vechten is met het IDF?
Zou kunnen
De waarheid sneuvelt het eerste in oorlogen, en met alle desinformatie en propaganda over en weer weet je het tegenwoordig gewoon echt niet meer
[..] En wat denk je at een vrij Palestina precies behelst? een inclusieve heilstaat waar Joden, Christen, Moslims, Homo's en ander kleurrijk volk gezellig samenleeft?
Mja wat moet dan gebeuren? situatie zoals die van nu kan ook niet voortduren
[..] Er is maar een stukje heilig land, de Palestijnen willen dat land zonder Joden, de Joden zijn zo tof, beschaafd en jofel dat ze op zich wel Palestijnen wilden gedogen op hun land.
[..] Er is maar een stukje heilig land, de Palestijnen willen dat land zonder Joden, de Joden zijn zo tof, beschaafd en jofel dat ze op zich wel Palestijnen wilden gedogen op hun land.
Dit is uiteindelijk gewoon een leugen en een slecht gecamoufleerde poging om een van de twee partijen als ondermensen neer te zetten en de andere partij als lief, tof en onschuldig. Overigens zijn er ook zat Joden te vinden die het niet met je eens zijn. En zo dadelijk komt er een Moslim vertellen dat de andere kant juist zo lief is en de ander totale vernietiging wil. En zo heb je het conflict weer precies waar het al eeuwen over gaat.
Ga er dan eens inhoudelijk op in, dat heb je nog geen moment gedaan. Je probeert mij van alles in mijn schoenen te schuiven, maar die schoenen passen niet.
Van wie is het stukje land nu, Israls beroemdste zoon Jezus kwam immers uit Nazareth en de ster van de Palestijnen Arafat uit Caro, ook al loog hij daarover.
[..] Nou, nou, dit bedoel ik. Ja, ik veroordeel natuurlijk het terreur, ik ben dan ook geen Hamas- of Palestijnensupporter. Daarnaast vind ik dat je dit net zo goed kunt zeggen over de walgelijke acties van Isral in de laatste 100 jaar. Mag dat ook, geen partij kiezen?
Israel bestaat niet eens 100 jaar.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
[..] En wat denk je at een vrij Palestina precies behelst? een inclusieve heilstaat waar Joden, Christen, Moslims, Homo's en ander kleurrijk volk gezellig samenleeft?
Lekker makkelijk weer alles over een kam scheren. Wat heerlijk simpel moet dat toch zijn.
Laatst een docu gezien met een Isralir in discussie met een wat oudere, maar moderne Palestijnse dame. Die vrouw gaf aan gewoon vrede te willen, Palestijn en Isralir, gelijkwaardig en in vrijheid naast elkaar. Maar de Isralir wilde er niets van weten; want God heeft het gezegd, het land is door Hem beloofd aan de Isralirs vond ie. De vrouw: 'God is not a landbroker'.
Ik wil hiermee zeggen dat naast die verdorven Hamas aanhangers, wel degelijk fatsoenlijke Palestijnen bestaan, net als er fatsoenlijke Isralirs en Fokkers bestaan. Maar vooral lekker generaliseren en wat hardliners erin gooien. Daar wordt het allemaal zoveel beter van.
[..] Mja wat moet dan gebeuren? situatie zoals die van nu kan ook niet voortduren
Hamas moet hoe dan ook uitgeroeid worden tot de laatste man, daarna kan er pas gedacht worden over een vervolg. Onderhandelen met terreurorganisaties is gewoon een doodlopende weg zo bleek wel 7 oktober.
Daarna? Ik weet het niet, internationale troepenmacht die Gaza dwingt te normaliseren?
Isral terugkrijgen gaat in ieder geval nooit gebeuren met de machtsverdeling zoals die is, daar kan je tegen blijven strijden en terreur plegen, maar goed.
De oplossing voor dit conflict is gewoon zeer duidelijk: - Alle gijzelaars vrij - Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over
Het is duidelijk en simpel, dat zijn de voorwaarden op de oorlog die door Hamas is uitgeroepen op 7 oktober, zolang daar niet aan wordt voldaan is een oplossing niet in zicht en zal deze ook niet in zicht komen.
Voor mij bestaat het nog steeds niet. Ik erken dat land niet. Prima. Voor zover ik kan beoordelen mag ik dat prima vinden van de wet.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
In een eerder filmpje op nu.nl wat ik postte liep ook een man met een mobiel te filmen en lijken diverse personen net hun kapsel te hebben gedaan met een verse pot gel. Dragen ook overwegend schone kleren.
Gaza is de laatste plek waar je vandaag de dag wil zijn, maar het beeld van zielige Palestijnen die omkomen van de dorst matcht totaal niet met deze beelden.
Als ze een beetje toekomst voor hun kinderen willen jagen ze zelf Hamas eruit en bouwen ze iets op. Maar nee, vooral blijven juichen om terreur en in die slachtofferrol blijven hangen, daar kom je verder mee.
[..] Van wie is het stukje land nu, Israls beroemdste zoon Jezus kwam immers uit Nazareth en de ster van de Palestijnen Arafat uit Caro, ook al loog hij daarover.
komen we niet meer uit. ik stel voor we doen kop of munt
[..] Hamas moet hoe dan ook uitgeroeid worden tot de laatste man, daarna kan er pas gedacht worden over een vervolg. Onderhandelen met terreurorganisaties is gewoon een doodlopende weg zo bleek wel 7 oktober.
Daarna? Ik weet het niet, internationale troepenmacht die Gaza dwingt te normaliseren?
Isral terugkrijgen gaat in ieder geval nooit gebeuren met de machtsverdeling zoals die is, daar kan je tegen blijven strijden en terreur plegen, maar goed.
De oplossing voor dit conflict is gewoon zeer duidelijk: - Alle gijzelaars vrij - Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over
Het is duidelijk en simpel, dat zijn de voorwaarden op de oorlog die door Hamas is uitgeroepen op 7 oktober, zolang daar niet aan wordt voldaan is een oplossing niet in zicht en zal deze ook niet in zicht komen.
[..] Hamas moet hoe dan ook uitgeroeid worden tot de laatste man, daarna kan er pas gedacht worden over een vervolg. Onderhandelen met terreurorganisaties is gewoon een doodlopende weg zo bleek wel 7 oktober.
En dan de rest van het conflict totaal vergeten. Dus je stelt dat een kant dingen moet en de andere kant hoeft er niets, want dat gaat toch niet gebeuren. En dan zeker niet inzien dat dit juist het conflict is? Zolang mensen een kant blijven kiezen, de ander aanwijst als het probleem, zo wordt het nooit opgelost.
Of het nu Moslims zijn of de blanke Nederlander, jij wilt graag voor iedereen gaan bepalen wat ze moeten denken, doen en dat vooral omdat jij je meer verbonden voelt met een van de twee partijen. En ik maar denken dat we in een vrij land leven waar je mag zeggen wat je wil.
Nja, dat zou kunnen als een internationale macht dat eist, Hamas heeft niet zoveel te eisen geloof ik gezien de bommentapijten, het enige dat ze nog hebben zijn die gijzelaars.
In het kader van man en paard. Vraag me ook af wat concreet bedoeld wordt met 'een vrij Palestina'. En dat vanuit verschillende partijen. En hoe realistisch dat eigenlijk is dat dat er ooit komt, en vooral ook, waar...
Tering complex allemaal iig
Voelt ook beetje alsof ik weer tien ben en dacht dat wereldvrede een haalbaar concept was
[..] Nja, dat zou kunnen als een internationale macht dat eist, Hamas heeft niet zoveel te eisen geloof ik gezien de bommentapijten, het enige dat ze nog hebben zijn die gijzelaars.
nee maar je verwacht dat hamas zich overgeeft maar dat neemt niet weg dat israel ook dingen heeft die zij moet opgeven toch
[..] En dan de rest van het conflict totaal vergeten. Dus je stelt dat een kant dingen moet en de andere kant hoeft er niets, want dat gaat toch niet gebeuren. En dan zeker niet inzien dat dit juist het conflict is? Zolang mensen een kant blijven kiezen, de ander aanwijst als het probleem, zo wordt het nooit opgelost.
Of het nu Moslims zijn of de blanke Nederlander, jij wilt graag voor iedereen gaan bepalen wat ze moeten denken, doen en dat vooral omdat jij je meer verbonden voelt met een van de twee partijen. En ik maar denken dat we in een vrij land leven waar je mag zeggen wat je wil.
Ja ik stel dat Hamas geen bestaansrecht heeft. Argumenten tegen? Ja ik stel dat de gijzelaars vrij moeten. Argumenten tegen?
Ja ik stel dat pas daarna een vervolg of oplossing kan komen, omdat met terreur niet te onderhandelen valt, of denk je daar anders over?
Ik hoor het graag, ik leer graag van intellectuelen
Ik heb anders een andere oplossing. Iedereen die verbonden voelt aan een van de twee partijen, ga er zsm naartoe, dan bouwt de rest van de wereld een grote koepel over het hele gebied en komen we over 100 jaar nog eens een keertje kijken hoe het gaat, maar houd het vooral daar.
Op zondag 5 november 2023 14:39 schreef Vis1980 het volgende: Ik heb anders een andere oplossing. Iedereen die verbonden voelt aan een van de twee partijen, ga er zsm naartoe, dan bouwt de rest van de wereld een grote koepel over het hele gebied en komen we over 100 jaar nog eens een keertje kijken hoe het gaat, maar houd het vooral daar.
Nee, nu ga ik op je in nu moet je ook een antwoord geven op mijn eenvoudige vragen
[..] Lees het handvest van Hamas dan door en vraag jezelf af wat het inhoudt als in deze oorlog het IDF verliest en Palestina een feit is.
Ik weet wat dat handvest is, maar heeft geen hol te maken met de Palestijn die ook onder het juk van die rattenbende uit wil. Wanneer je ze allemaal als 1 pot nat ziet, snap ik dat je niet verder kijkt dan over de rand van die pot. Maar ze zijn er toch echt.
[..] Ja ik stel dat Hamas geen bestaansrecht heeft. Argumenten tegen? Ja ik stel dat de gijzelaars vrij moeten. Argumenten tegen?
Ja ik stel dat pas daarna een vervolg of oplossing kan komen, omdat met terreur niet te onderhandelen valt, of denk je daar anders over?
Ik hoor het graag, ik leer graag van intellectuelen
Oh, je gaat niet op mijn punten in, gaat op de persoon spelen en nu moet ik je 'de andere partij moet iets doen, maar de andere mag lekker doorgaan' ook nog eens gaan beargumenteren? Ik heb je inmiddels al meerdere malen uitgelegd dat ik helemaal niet voor Hamas of de Palestijnen ben. Is dat echt zo moeilijk om te begrijpen?
Ik denk dat ook, net als een groot deel van Duitsland in puin lag na de tweede wereld oorlog, internationale inzet voor meerdere generaties zal echter wel kunnen leiden tot een genormaliseerde band tussen Gaza en Isral.
[..] Voor mij bestaat het nog steeds niet. Ik erken dat land niet. Prima. Voor zover ik kan beoordelen mag ik dat prima vinden van de wet.
Dat mag jij vinden, maar het is net zo debiel als het ontkennen van de holocaust. De meeste andere landen in de wereld erkennen Israel als een legitieme staat, of je het nu leuk vind of niet.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
[..] Ik weet wat dat handvest is, maar heeft geen hol te maken met de Palestijn die ook onder het juk van die rattenbende uit wil. Wanneer je ze allemaal als 1 pot nat ziet, snap ik dat je niet verder kijkt dan over de rand van die pot. Maar ze zijn er toch echt.
Deze oorlog is echter wel tussen IDF en Hamas, dus wat is je idee over het wenselijk verloop van deze oorlog?
Hamas vernietigd? of een vrij Palestina?
Spreek het gewoon uit
Op zondag 5 november 2023 14:46 schreef Molo het volgende: * Molo slingert paar kratten bier en zakken chips topic in en komt wel weer terug als de kroegsfeer wat beter is
Op zondag 5 november 2023 14:46 schreef Molo het volgende: * Molo slingert paar kratten bier en zakken chips topic in en komt wel weer terug als de kroegsfeer wat beter is
[..] Ik denk dat ook, net als een groot deel van Duitsland in puin lag na de tweede wereld oorlog, internationale inzet voor meerdere generaties zal echter wel kunnen leiden tot een genormaliseerde band tussen Gaza en Isral.
[..] Deze oorlog is echter wel tussen IDF en Hamas, dus wat is je idee over het wenselijk verloop van deze oorlog?
Hamas vernietigd? of een vrij Palestina?
Spreek het gewoon uit
Waarom wil je zo graag woorden in de mond van een ander leggen? Ik heb commentaar op het generaliseren en hokjes duwen in dit topic. Ik heb het onderwerp 'oplossing' voor dit conflict niet in de vingers genomen, dat kan ook niet, want daar vind ik dit conflict in alle eerlijkheid gewoon te complex voor. Deze shit tussen beide partijen (!) was al gaande toen m'n ma nog aan de geprakte banaan zat. Was het maar zo simpel als een 2 stappenplan en klaar.
Ja iets met farao's en een staf die in een slang veranderde en een kerel met lange haren in een tempel. Diaspora daarna, eeuwenlange vervolgingen in Europa en het midden-oosten. Toen brak de pest uit en ja die joden waren nogal schoon en hyginisch dus de zondebok was al snel gevonden.
En toen ergens in de jaren 30 van de vorige eeuw brak de shit echt los. Niet alleen hier, in het midden oosten vonden ook massale etnische zuiveringen plaats. Maja ottomaanse rijk was natuurlijk helemaal kapot na de eerste wereld oorlog je weetz
En, ja... Groot Brittani had een vinger in de pap en die zei toen van joh, dit dat, spijt van alle narigheid, hier kunnen jullie wel wonen, en toen brak de pleuris uit.
En zo is alles een beetje gegaan. Nou ja... gekomen
En ja kan je zeggen, is ook niet eerlijk!!! maar ja dat vinden de russen ook van de krim en bedienen zich van dezelfde inhumane walgelijke behandeling van burgerbevolking, dus ik zie wel parallellen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, wij als users hebben dingen gezegd, waar de ander het niet mee eens is en toen hebben we elkaar voor rotte vis uitgemaakt. (dit kun je overigens toepassen op elk topic, zo mis je nooit meer wat).