In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Hoewel Bernard Lewis een geweldige auteur en spreker is, is hij wel een orientalist
"The battle royale between Edward W. Said and Bernard Lewis radiates a timeless quality, especially given how events have turned out in the Near East and how globalization has altered journalism and the foreign policy community."
Goed artikel van afgelopen jaar over Edward Said, christelijk Palestijnse activist en Bernard Lewis, Britse Jood.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Ik heb liever dat je je druk maakt om zijn beleid. Deze man moet voor het tribunaal in La Haye worden gebracht. In retro specto ABSOLUUT een oorlogsmisdadiger. In alle dapperheid durf ik dat wel te zeggen.
Het is gewoon Den Haag. Reageer eens normaal man. Wie weet zou je iemand hier dan nogeens kunnen overtuigen van je denkbeelden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 21:42:31 ]
[..] Hij wacht op zijn volgende ban. Rustig afwachten maar
En eerlijk. Ik had nooit verwacht dat deze viezerik erger zou zijn dan Sharon. Dat kan haast toch niet. Naef van mij.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] En eerlijk. Ik had nooit verwacht dat deze viezerik erger zou zijn dan Sharon. Dat kan haast toch niet. Naef van mij.
Ik zou zo graag serieus op je willen reageren maar het lukt me niet meer. En dat is jammer want je zwwengelt nu wel een keer iets discussie-waardig aan.
Jammer dat je met je zgn hoogklassiekgeschoolde shit jezelf zoveel minder gehoord laat worden.
[..] Ik zou zo graag serieus op je willen reageren maar het lukt me niet meer. En dat is jammer want je zwwengelt nu wel een keer iets discussie-waardig aan.
Jammer dat je met je zgn hoogklassiekgeschoolde shit jezelf zoveel minder gehoord laat worden.
Achterlijk ben je nl niet.
Als ie het over Sharon Osbourne heeft, heeft hij gelijk. Wat een graaiende trut is dat. Ze heeft ooit Iron Maiden proberen te vernederen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Als ie het over Sharon Osbourne heeft, heeft hij gelijk. Wat een graaiende trut is dat. Ze heeft ooit Iron Maiden proberen te vernederen.
Ze heeft ook gewoon gelijk in deze, ik ben cht niet achterlijk. Ik gebruik graag duidingen, zeker, maar soms komen ze te hard aan. Helaas heb ik alleen invloed op het vertrek van mijn woorden, niet op de aankomst. Blijft lastig, zeker op een forum. Maar we zijn zeker op de goede rit.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Ik negeer gelukkig ook een hoop Als hij gewoon een beetje normaal post dan wil ik best wel dingen proberen te begrijpen of het van zijn kant af zien (dat gebeurt dus zelden tot nooit). Gaat hij weer namen verbasteren en praten over talkpoeder dan ben ik er klaar mee.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 21:54:15 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Ze heeft ook gewoon gelijk in deze, ik ben cht niet achterlijk. Ik gebruik graag duidingen, zeker, maar soms komen ze te hard aan. Helaas heb ik alleen invloed op het vertrek van mijn woorden, niet op de aankomst. Blijft lastig, zeker op een forum. Maar we zijn zeker op de goede rit.
Dit zijn geen duidingen. Het werkt alleen maar averechts.
[..] Dit zijn geen duidingen. Het werkt alleen maar averechts.
Dat averechtse werken zit hem (groten)deels bij de ontvanger. De figuurlijke spiegel die ik voorhoud laat een pokdalig puisterig gezichtje zien. Daar kan je niet de spiegel de schuld van geven. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen?
[..] Dat averechtse werken zit hem (groten)deels bij de ontvanger. De figuurlijke spiegel die ik voorhoud laat een pokdalig puisterig gezichtje zien. Daar kan je niet de spiegel de schuld van geven. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen?
Neen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] Dat averechtse werken zit hem (groten)deels bij de ontvanger. De figuurlijke spiegel die ik voorhoud laat een pokdalig puisterig gezichtje zien. Daar kan je niet de spiegel de schuld van geven. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen?
Nee, die gelul over talkpoeder en zogenaamd grappige namen is gewoon ruis waardoor de kern van hetgeen je wil zeggen verloren gaat. Is gewoon een keuze. Geen duiding, maar bewust ruis.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Nee, die gelul over talkpoeder en zogenaamd grappige namen is gewoon ruis waardoor de kern van hetgeen je wil zeggen verloren gaat.
Je kunt het grappig vinden en dat mag ook, maar mijn kracht (en insteek) is het voorhouden van die spiegel. Niet zelden heb ik op die manier een dubbele moraal en het meten met 2 maten daarmee kunnen blootleggen. Als je eruit ziet als een freggle kan je niet de IKEA de schuld geven die je de spiegel heeft verkocht. Je mag als je wilt mij vergelijken met de IKEA in deze.
Op zaterdag 4 november 2023 20:38 schreef Slayage het volgende: This is good. Bij "support Isral" zal menig fokker zichzelf in vinden. Lange thread in Jip en Janneke taal waarom we in Nederland zo betrokken zijn bij dit conflict
"conflict tussen Israli’s en Palestijnen wordt vanaf jaren 1960 steeds sterker verbonden met bredere politieke en culturele agenda’s. Support voor ene of andere groep wordt ‘cultural code’ (Shulamit Volkov) voor grotere ‘package deal’, wordt vlag voor pakketdenken. Support voor Palestijnen wordt verweven met progressief-linkse agenda: strijd tegen kapitalisme, imperialisme, kolonialisme, voor genderemancipatie, klimaatbeleid etc. Palestijnse vlag wordt ‘code’ voor veel bredere intersectionele agenda.
Idem support Isral: in context Koude Oorlog code voor westers, pro-VS, liberale democratie. Na 9/11 raakt thema verweven met War on Terror & debat islam. In Europese/VS cultuur wordt conflict daarna ook als religieus conflict gepercipieerd van zgn. joods-chr. vs isl. cultuur. Politieke, culturele en religieuze breuklijnen in Europa en VS zorgen voor grote betrokkenheid bij conflict en idee dat ‘onze zaken’ hier op het spel staan. Geografische, culturele en politieke afstand lijkt daarbij weg te vallen – wat tot soms wonderlijke allianties leidt."
Hier zit wel wat in naar mijn beleving. Daarom hink ik ook steeds op 2 gedachten, met het gevoel dat ik eigenlijk de knoop zou moeten doorhakken omdat ik in 1 van de kampen moet aanhaken. Maar vooralsnog weiger ik dat. Ik ben van mening dat deze zogenaamde tweespalt aangesmeerd is, terwijl de meeste normale mensen relatief eenvoudige wensen hebben: De boodschappen kunnen betalen en relatieve vrijheid ervaren.
Tevens hier het woord van 2023 of wellicht van 2024 gespot overigens. Pakketdenken
[..] Je kunt het grappig vinden en dat mag ook, maar mijn kracht (en insteek) is het voorhouden van die spiegel. Niet zelden heb ik op die manier een dubbele moraal en het meten met 2 maten daarmee kunnen blootleggen. Als je eruit ziet als een freggle kan je niet de IKEA de schuld geven die je de spiegel heeft verkocht. Je mag als je wilt mij vergelijken met de IKEA in deze.
Die spiegel is volgens mij al meerdere malen ontploft in je gezicht aangezien je nog steeds niet een normale post kan uitbrengen.
En dan zijn @marsan en ik nog heel lief en geduldig.
[..] Je kunt het grappig vinden en dat mag ook, maar mijn kracht (en insteek) is het voorhouden van die spiegel. Niet zelden heb ik op die manier een dubbele moraal en het meten met 2 maten daarmee kunnen blootleggen. Als je eruit ziet als een freggle kan je niet de IKEA de schuld geven die je de spiegel heeft verkocht. Je mag als je wilt mij vergelijken met de IKEA in deze.
Zoals je de laatste tijd post vergelijk ik je eerder met de freggle.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Hier zit wel wat in naar mijn beleving. Daarom hink ik ook steeds op 2 gedachten, met het gevoel dat ik eigenlijk de knoop zou moeten doorhakken omdat ik in 1 van de kampen moet aanhaken. Maar vooralsnog weiger ik dat. Ik ben van mening dat deze zogenaamde tweespalt aangesmeerd is, terwijl de meeste normale mensen relatief eenvoudige wensen hebben: De boodschappen kunnen betalen en relatieve vrijheid ervaren.
Tevens hier het woord van 2023 of wellicht van 2024 gespot overigens. Pakketdenken
Een geweldige woord inderdaad
Zet je antisemitisme bril op en zie overal antisemitisme. Zet je racisme bril op en zie overal racisme. Zet je islamisering bril op en zie overal islamisering.
twitter
Op zaterdag 4 november 2023 22:14 schreef Slayage het volgende: Zet je antisemitisme bril op en zie overal antisemitisme. Zet je racisme bril op en zie overal racisme. Zet je islamisering bril op en zie overal islamisering.
Aaah eerder een like gegeven omdat je aangaf dat je op de inhoud van zijn berichten wilt ingaan. Zou ik gewoon doen. Anders kan je beter de ignore knop gebruiken denk ik?
Op zaterdag 4 november 2023 22:14 schreef Slayage het volgende: Zet je antisemitisme bril op en zie overal antisemitisme. Zet je racisme bril op en zie overal racisme. Zet je islamisering bril op en zie overal islamisering.
Ik vind dit echt een geweldige post! Zo denk ik er ook over. Ik heb het met duidingen voor het voetlicht proberen te brengen hier. Maar je doet het hier met eenvoud en toch uiterst doeltreffend. Netjes.
De trieste waarheid is: Niemand geeft ene zier om hun kinderen. Hamas niet en Isral niet. Niet om de kinderen van de vijand en niet om hun eigen kinderen. Niemand kijkt naar de toekomst, iedereen kijkt naar het verleden.
Nu is het wel zo dat het maar Palestijnen zijn. Volwassen slachtoffers interesseert ons al helemaal niks, de kindertjes ietsjes meer. Wellicht kunnen ze ons laten zien hoe de dieren lijden en sterven. Wellicht dat we wat meer geraakt worden met 't leed daar
[..] Aaah eerder een like gegeven omdat je aangaf dat je op de inhoud van zijn berichten wilt ingaan. Zou ik gewoon doen. Anders kan je beter de ignore knop gebruiken denk ik?
Ik wilde zelfs met hem afspreken. Al tig weken geleden. Hij durft niet.
En gewoon geen Freggles bij een zo'n ernstig conflict betrekken bedoelde ik.
Nu is het wel zo dat het maar Palestijnen zijn. Volwassen slachtoffers interesseert ons al helemaal niks, de kindertjes ietsjes meer. Wellicht kunnen ze ons laten zien hoe de dieren lijden en sterven. Wellicht dat we wat meer geraakt worden met 't leed daar
Voor mij doen zowel kinderen en volwassenen wel iets wie hier door geraakt worden. Dieren ook natuurlijk.
Haal dat 'we' maar weg en spreek voor jezelf
Ik negeer gelukkig ook een hoop Als hij gewoon een beetje normaal post dan wil ik best wel dingen proberen te begrijpen of het van zijn kant af zien (dat gebeurt dus zelden tot nooit). Gaat hij weer namen verbasteren en praten over talkpoeder dan ben ik er klaar mee.
Och, voorheen sloot hij elke post af met een random woord. Er zit dus vooruitgang in. Ja, ik lees het wel; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
[..] Och, voorheen sloot hij elke post af met een random woord. Er zit dus vooruitgang in. Ja, ik lees het wel; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
[..] Zijn nu geld aan het inzamelen dat al die kindjes een make-over van Leco krijgen natuurlijk.
Hoeveel hebben ze al binnengehaald?
Op zaterdag 4 november 2023 22:42 schreef Perox het volgende: *BREAKING*: Hamburg airport closed because armed gunman broke through the gates *BREAKING* Bron: Steve
Hamburg??
But three days after the marathon, he found a red swastika and Star of David painted across the window of his ground-floor apartment in Utrecht. ... Shevan said he had been targeted as a Jew in the Netherlands well before this year’s Israel-Hamas war, too. Last year, he found his front door covered in swastikas, Stars of David and the word “Juden.” In 2021, while wearing a kippah on the train, he was assaulted by a Dutch man who called him a “dirty Jew” and other antisemitic curses. Over the years he has filed multiple reports with the police, but they have never made an arrest. ... Since October 7, Shevan has been extra careful. He no longer wears a kippah in public and he removed the mezuzah and the sign reading “Shalom” in Hebrew and English from his front door. After the attack on his window, he stopped sleeping in his own home. He uses his apartment during the day and stays with friends overnight.
En nog wel meer dingen waar je je dan een beetje voor schaamt als Nederlander staan er in het artikel.
Zacht bombarderen is dan ook wel een contradictio in terminis.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Heb jij 't gevoel dat het westen (is ook we, mag 't dan wel?) humaan reageren op het leed wat die Palestijnse burgers aangedaan wordt? Volgens mij is het westen er toch wel enigszins blind voor, het is maar de Palestijn die het aangedaan wordt en niet (bijvoorbeeld) de Isralir
[..] Heb jij 't gevoel dat het westen (is ook we, mag 't dan wel?) humaan reageren op het leed wat die Palestijnse burgers aangedaan wordt? Volgens mij is het westen er toch wel enigszins blind voor, het is maar de Palestijn die het aangedaan wordt en niet (bijvoorbeeld) de Isralir
Ben ik het zeker niet mee eens. En ook daarin is geen sprake van een gemeenschappelijk 'we'
[..] Heb jij 't gevoel dat het westen (is ook we, mag 't dan wel?) humaan reageren op het leed wat die Palestijnse burgers aangedaan wordt? Volgens mij is het westen er toch wel enigszins blind voor, het is maar de Palestijn die het aangedaan wordt en niet (bijvoorbeeld) de Isralir
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben grimmig gelaten hieronder. Het moest een keer gebeuren... die status quo kon niet zo doorgaan. Door Hamas is het nu tot een explosief einde aan het komen. (No pun)
Ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt, want ik heb dat gevoel totaal niet. Er is zeer veel aandacht in de media voortduren -en terecht- voor de ellende onder de Palestijnse burgers.
Er is geen hoop voor jou. Jij bent te diep verzonken in je witte superioriteitsdenken
Op zaterdag 4 november 2023 22:42 schreef Perox het volgende: *BREAKING*: Hamburg airport closed because armed gunman broke through the gates *BREAKING* Bron: Steve
Ik zie dat alleen hier op dit forum sommige users compleet zijn doorgeslagen naar Israel. Maar ik vind tot nu toe dat er in de media naar beide kanten aandacht wordt gegeven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Ach ja weer een random tweet. Dat gedoe met random words was leuker dan die random tweets.
Eens. Ik overweeg het weer uit de kast te halen. Het voorziet toch in een behoefte. Ik deel overigens de mening dat die tweets niet zo fijn werken in een topic. Haalt de vaart eruit. Nee, ben er geen fan van.
[..] Ik zie dat alleen hier op dit forum sommige users compleet zijn doorgeslagen naar Israel. Maar ik vind tot nu toe dat er in de media naar beide kanten aandacht wordt gegeven.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon achter Isral staan in deze oorlog.
Je hoort alleen heel erg veel over slachtoffers, onschuldige burgers etcetera, maar dit is niet veel erger of minder erg dan andere oorlogen in deze regio. Ik zou voorlopig bijna willen stellen dat Isral nog behoorlijk goed rekening houdt met de burgers. Denk aan wat er in Syri gebeurde tijdens die burgeroorlog; wat er onder ISIS gebeurde, Jemen etcetera. Daar vielen zveel doden, daar lijkt dit een schermutseling bij.
Over "pro-Palestina": dat is meestal anti-Isral en niet pro-Palestina. Vele mensen haten joden vanwege hun jood-zijn, velen haten Isral omdat het de superioriteit van de islam tegenspreekt, anderen zijn anti-Isral omdat ze denken dat het een neo-koloniale staat is. Hoe het ook zij, er zijn maar weinigen die echt om burgers geven.
Dit is ondertussen de grootste anti oorlog beweging sinds 2003 in de aanloop naar de invasie van Irak.
twitter
[..] Ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt, want ik heb dat gevoel totaal niet. Er is zeer veel aandacht in de media voortduren -en terecht- voor de ellende onder de Palestijnse burgers.
Ja de media wel inderdaad, harvest gaf dat ook al terecht aan. Ik mis bij de politiek leiders van de Europese en westerse landen een wat kritischere houding. Er is af en toe een beetje weerstand en ook wel woord van afschuw, maar daar blijft 't bij. Er wordt nog geen druk uitgeoefend (zover we weten ik op radio hoor of lees in de media, misschien wel achter de schermen).
Op zaterdag 4 november 2023 23:27 schreef Janneke141 het volgende: Als je wil weten hoe veel steun de terroristen eigenlijk hebben, dan bieden al die tweets van Slayage nog best een aardig overzicht.
Er zijn echt wel 2 kampen van behoorlijke omvang inderdaad.
Op zaterdag 4 november 2023 23:27 schreef Janneke141 het volgende: Als je wil weten hoe veel steun de terroristen eigenlijk hebben, dan bieden al die tweets van Slayage nog best een aardig overzicht.
Yep... En hoe weinig kritisch massa's mensen naar duidelijk nepnieuws zijn is ook best wel... Laat ik zeggen 'inzichtelijk'
Vroeger, in mijn tijd, of althans toen ik jong was. Toen was het vrij eenvoudig. De waarheid stond in de krant. Als iets in de krant stond was het echt, echt gebeurd. Als er 127 doden waren bij een vliegtuigongeluk en dat stond zo in de krant dan was dat het. Als in de krant stond dat kapers het vliegtuig hadden opgeblazen mid air, dan was dat wat er was gebeurd.
Nu in deze tijd. De waarheid die haal je bij je lokale waarheid boer. Twitter, Facebook, Instagram, whatever. En die zal jou altijd laten zien wat jij wilt horen. Dus die kapers waren terroristen, of vrijheidsstrijders, of het vliegtuig was helemaal niet gekaapt en het waren allemaal crisis actors die je in de MSM ziet.
In die zin is de waarheid niet echt meer van belang. Want niemand is er (echt) naar op zoek. Je zit gewoon in je kamp en dat is dat. 300 doden bij een raketaanval op een ziekenhuis? Volgens je bubbel is dat complete onzin, of een grote oorlogsmisdaad. Je zoekt gewoon even de juiste "bronnen" en je kan weer door. Wereldbeeld aanpassen niet nodig.
Even los van het feit of het vroeger zoveel beter was. Dit is wel wat er speelt. En dit is wat ook maakt dat de maatschappij verder en verder polariseert, dit is ook wat het eerder aangehaalde pakketdenken in de hand werkt. Het pakket is hier gewoon de bubble waar jij in zit namelijk. Ik probeer mezelf voor de gek te houden dat Fok! anders is en dat hier nog het Haagse koffietent principe geldt. Iedereen kan meedoen en naar iedereen wordt geluisterd. Maar luisteren we hier nog wel naar elkaar?
Vroeger, in mijn tijd, of althans toen ik jong was. Toen was het vrij eenvoudig. De waarheid stond in de krant. Als iets in de krant stond was het echt, echt gebeurd. Als er 127 doden waren bij een vliegtuigongeluk en dat stond zo in de krant dan was dat het. Als in de krant stond dat kapers het vliegtuig hadden opgeblazen mid air, dan was dat wat er was gebeurd.
Nu in deze tijd. De waarheid die haal je bij je lokale waarheid boer. Twitter, Facebook, Instagram, whatever. En die zal jou altijd laten zien wat jij wilt horen. Dus die kapers waren terroristen, of vrijheidsstrijders, of het vliegtuig was helemaal niet gekaapt en het waren allemaal crisis actors die je in de MSM ziet.
In die zin is de waarheid niet echt meer van belang. Want niemand is er (echt) naar op zoek. Je zit gewoon in je kamp en dat is dat. 300 doden bij een raketaanval op een ziekenhuis? Volgens je bubbel is dat complete onzin, of een grote oorlogsmisdaad. Je zoekt gewoon even de juiste "bronnen" en je kan weer door. Wereldbeeld aanpassen niet nodig.
Even los van het feit of het vroeger zoveel beter was. Dit is wel wat er speelt. En dit is wat ook maakt dat de maatschappij verder en verder polariseert, dit is ook wat het eerder aangehaalde pakketdenken in de hand werkt. Het pakket is hier gewoon de bubble waar jij in zit namelijk. Ik probeer mezelf voor de gek te houden dat Fok! anders is en dat hier nog het Haagse koffietent principe geldt. Iedereen kan meedoen en naar iedereen wordt geluisterd. Maar luisteren we hier nog wel naar elkaar?
The Post truth world
ik ben eigenlijk geneigd om gewoon naar de extremen te kijken en dan de waarheid in het midden te zoeken
Even inhakend op deze post over social media
twitter
Ook juist voor deze generatie is het zeer belangrijk wat ze te zien krijgen op een medium als TikTok.
Ik had eerder een post geplaatst met de vraag of jullie scherp genoeg waren om de opmerkelijke details in de foto te achterhalen. Sommigen kwamen in de buurt maar helaas niet het juiste antwoord kunnen geven.
Het gaat om twee details die een strategische boodschap geven, namelijk de zwarte vlag en de drie zwaarden die uit hun schedes gehaald zijn.
Het zwarte vaandel werd in 1517 vanuit Hejaz naar Istanbul gebracht. In de tijd van de Profeet werd het zwarte vaandel vlak vr de oorlog ontvouwd. De Ottomanen hadden de traditie overgenomen nadat Yavuz Sultan Selim Jeruzalem, Mekka en Medina had veroverd en daarmee de nieuwe Khalifah van de islamitische wereld werd. De Ottomanen verklaarden met het hijsen van het zwarte vaandel dat zij op oorlogscampagne zouden gaan.
Het uit zijn schede halen van een zwaard betekent volgens Turkse staatstraditie dat als een zwaard uit zijn schede is gehaald, pas weer teruggezet kan worden wanneer het bloederig is.
Turkije heeft tijdens viering van honderd jarige bestaan, 100 oorlogsschepen door de Bosphorus laten varen en daarmee aangekondigd gereed te zijn voor een oorlog.
[..] Ze heeft ook gewoon gelijk in deze, ik ben cht niet achterlijk. Ik gebruik graag duidingen, zeker, maar soms komen ze te hard aan. Helaas heb ik alleen invloed op het vertrek van mijn woorden, niet op de aankomst. Blijft lastig, zeker op een forum. Maar we zijn zeker op de goede rit.
Ben je weer van de ketting?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Op zaterdag 4 november 2023 23:21 schreef Slayage het volgende: Dit is ondertussen de grootste anti oorlog beweging sinds 2003 in de aanloop naar de invasie van Irak.
Op zaterdag 4 november 2023 23:21 schreef Slayage het volgende: Dit is ondertussen de grootste anti oorlog beweging sinds 2003 in de aanloop naar de invasie van Irak.
Op zaterdag 4 november 2023 23:47 schreef Werkperd het volgende: Ik had eerder een post geplaatst met de vraag of jullie scherp genoeg waren om de opmerkelijke details in de foto te achterhalen. Sommigen kwamen in de buurt maar helaas niet het juiste antwoord kunnen geven.
Het gaat om twee details die een strategische boodschap geven, namelijk de zwarte vlag en de drie zwaarden die uit hun schedes gehaald zijn.
Het zwarte vaandel werd in 1517 vanuit Hejaz naar Istanbul gebracht. In de tijd van de Profeet werd het zwarte vaandel vlak vr de oorlog ontvouwd. De Ottomanen hadden de traditie overgenomen nadat Yavuz Sultan Selim Jeruzalem, Mekka en Medina had veroverd en daarmee de nieuwe Khalifah van de islamitische wereld werd. De Ottomanen verklaarden met het hijsen van het zwarte vaandel dat zij op oorlogscampagne zouden gaan.
Het uit zijn schede halen van een zwaard betekent volgens Turkse staatstraditie dat als een zwaard uit zijn schede is gehaald, pas weer teruggezet kan worden wanneer het bloederig is.
Turkije heeft tijdens viering van honderd jarige bestaan, 100 oorlogsschepen door de Bosphorus laten varen en daarmee aangekondigd gereed te zijn voor een oorlog.
Allemaal mooie praatjes met je zwaarden uit de schede en die neergestorte meteoriet. Hardstikke mooi allemaal. Schrijf er een boek over bovenop die 100k sprookjesboeken die er al zijn. Geschiedenis leert ook dat je hier in het westen niet aan moet komen met die prietpraat van je. Daar zijn ook boeken van geschreven. Beter hijsen ze de witte vlag. Idioot
Op zaterdag 4 november 2023 23:47 schreef Werkperd het volgende: Ik had eerder een post geplaatst met de vraag of jullie scherp genoeg waren om de opmerkelijke details in de foto te achterhalen. Sommigen kwamen in de buurt maar helaas niet het juiste antwoord kunnen geven.
Dus de turken gaan ten strijde trekken? Tegen wie eigenlijk? Den Turk is namelijk lid van NAVO, vrienden met Rusland, Iran, Isral en de verdere Arabische wereld. Dus ik zie het niet zo. Ik volg Turkije ook niet per definitie heel erg, is mijn fout weet ik, want is natuurlijk wel een formidabele macht, zeker in de regio. En uiteindelijk is het hele gebeuren begonnen bij het uiteenvallen van het grote Ottomaanse rijk.
Als ik de aanslag op 11 september in de USA vergelijk met de aanslag op 7 oktober zie ik gewoon ontzettend veel parallellen. Ik geef even een voorzetje:
• Ze lieten het gebeuren • Het gaf ze de mogelijkheid om een agenda uit te rollen
In die zin zijn ze letterlijk en figuurlijk over (eigen) lijken gegaan. Soort kosten-voor-de-baten first principe. En dit soort landen durven het over beschaving en justice te hebben.
Je moet cht blind zijn wil je dit niet zien.
[..] Als ik de aanslag op 11 september in de USA vergelijk met de aanslag op 7 oktober zie ik gewoon ontzettend veel parallellen. Ik geef even een voorzetje
• Ze lieten het gebeuren • Het gaf ze de mogelijkheid om een agenda uit te rollen
In die zin hebben zijn ze letterlijk en figuurlijk over (eigen) lijken gegaan. Soort kosten-voor-de-baten. En dit soort landen durven het over beschaving en justice te hebben.
Je laatste zin mag je weghalen maar verder is er met jouw theorie niet veel mis.
[..] Als ik de aanslag op 11 september in de USA vergelijk met de aanslag op 7 oktober zie ik gewoon ontzettend veel parallellen. Ik geef even een voorzetje
In die zin hebben zijn ze letterlijk en figuurlijk over (eigen) lijken gegaan. Soort kosten-voor-de-baten. En dit soort landen durven het over beschaving en justice te hebben.
ik zie nog wel een parallel
• moslims vermoorden een heleboel onschuldige mensen en zichzelf zonder goede reden
Sommigen luisteren wel, maar de bodem van vertrouwen en elkaar beetje kennen moet er wel zijn. Wat dat betreft ook geen ramp dat Fok kleiner is geworden, dan is er meer connectie en meer zicht op outliers en dorpsgekken zeg maar
Overigens, helemaal mee eens. Nou heb ik zelf wat krantenabo's van op het oog goeie kranten Maar die hebben afgelopen jaren dus vol gestaan ook met extreem gekleurd nieuws, opinie ipv journalistiek en gewoon rondweg desinformatie ook. Dat helpt ook niet mee. Serieus moeilijk om feiten en enigszins zuivere duiding te krijgen
[x] extreme moslims vermoorden een heleboel onschuldige mensen en zichzelf zonder goede reden
Dat is wat ons verteld wordt. Zoom uit, check de belangen en reverse-engineerthe truth.
[..] Ja, een willekeurige frikandel natuurlijk niet maar Amerika en het Westen hebben de boodschap allang ontvangen. Daar gaat het uiteindelijk ook om he.
nee joh Turkije is totaal niet belangrijk meer voor het westen, dat was vroeger
Ik wil niet legend doen. Maar voor chte stabiele fritten moet je bij Bram Ladage wezen.
[..] Ja, een willekeurige frikandel natuurlijk niet maar Amerika en het Westen hebben de boodschap allang ontvangen. Daar gaat het uiteindelijk ook om he.
Dus Turkije geeft aan klaar voor de oorlog met het westen te zijn, en de zwaarden worden niet terug in de schede gestopt eer er bloed aan kleeft? Behoorlijk opruiend, zeker gezien ze alliantie met het westen hebben?! Grenzend aan muiterij?
[..] Dus de turken gaan ten strijde trekken? Tegen wie eigenlijk? Den Turk is namelijk lid van NAVO, vrienden met Rusland, Iran, Isral en de verdere Arabische wereld. Dus ik zie het niet zo. Ik volg Turkije ook niet per definitie heel erg, is mijn fout weet ik, want is natuurlijk wel een formidabele macht, zeker in de regio. En uiteindelijk is het hele gebeuren begonnen bij het uiteenvallen van het grote Ottomaanse rijk.
De meeste geopolitiek speelt af op de achtergrond. Amerika is al een langere tijd bezig met omsingelen van Turkije. Turkije heeft niet voor niets voor Navo gekozen. Navo is voor Turkije op dit moment een middel dat bescherming biedt tegen een westerse aanval. Het klinkt vreemd maar is zo. Achter de couppoging van 2016 zat Amerika. De bedoeling was dat de regering omver zou worden gegooid. Als dat een succes werd dan zou die nacht vanuit noord-syri een grootschalige inval gedaan worden door PKK-YPG-PYD terroristen die op zijn beurt weer de Koerden in Turkije tot opstand zouden roepen met gevolg een burgeroorlog en verdeling van Turkije.
Niets wordt per toeval gedaan. Turkije moet je niet verwarren met Iran. Iran kan alleen blaffen, meer niet.
[..] De meeste geopolitiek speelt af op de achtergrond. Amerika is al een langere tijd bezig met omsingelen van Turkije. Turkije heeft niet voor niets voor Navo gekozen. Navo is voor Turkije op dit moment een middel dat bescherming biedt tegen een westerse aanval. Het klinkt vreemd maar is zo. Achter de couppoging van 2016 zat Amerika. De bedoeling was dat de regering omver zou worden gegooid. Als dat een succes werd dan zou die nacht vanuit noord-syri een grootschalige inval gedaan worden door PKK-YPG-PYD terroristen die op zijn beurt weer de Koerden in Turkije tot opstand zouden roepen met gevolg een burgeroorlog en verdeling van Turkije.
Niets wordt per toeval gedaan. Turkije moet je niet verwarren met Iran. Iran kan alleen blaffen, meer niet.
Ik snap het niet, Armeni is landlocked, dan heb je niet veel aan 100 boten.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Dat plagen en stout bejegenen van elkaar. Zijn jullie een stel (in wording)?
[..] Als ik de aanslag op 11 september in de USA vergelijk met de aanslag op 7 oktober zie ik gewoon ontzettend veel parallellen. Ik geef even een voorzetje:
In die zin zijn ze letterlijk en figuurlijk over (eigen) lijken gegaan. Soort kosten-voor-de-baten first principe. En dit soort landen durven het over beschaving en justice te hebben.
[..] Wat heeft Poetin nou met dat verhaal te maken? Die Poetin zit er ook echt diep in he. Laat het ff gaan joh.
die vertelt hetzelfde verhaal
NATO loopt me te omzingelen blabla het westen is matig bla, ik moet wel domme dingen doen maar we zijn toch supersterk als ik alle problemen met mijn leger negeer
als het loopt als Vladimir en het praat als Vladimir dan is het waarschijnlijk gewoon Vladimir
NATO loopt me te omzingelen blabla het westen is matig bla, ik moet wel domme dingen doen maar we zijn toch supersterk als ik alle problemen met mijn leger negeer
als het loopt als Vladimir en het praat als Vladimir dan is het waarschijnlijk gewoon Vladimir
Met alle respect maar ik vind het soms een beetje lastig om met jou in discussie te gaan omdat je weinig verstand hebt van geopolitiek. Je moet allereerst begrijpen dat er geen ''vriendjes'' bestaan wanneer het gaat om staatsbelangen. Wanneer staatsbelangen van twee staten met elkaar kruizen, dan maakt het verder geen reet uit tot welke organisatie of club je behoort. Geopolitiek is een schaakspel. Amerika zet een stap, Turkije zet een stap. Turkije heeft niet voor niets een militaire interventie ingezet in het noorden van Syri. Amerika is daar ook niet per toeval.
[..] Met alle respect maar ik vind het soms een beetje lastig om met jou in discussie te gaan omdat je weinig verstand hebt van geopolitiek. Je moet allereerst begrijpen dat er geen ''vriendjes'' bestaan wanneer het gaat om staatsbelangen. Wanneer staatsbelangen van twee staten met elkaar kruizen, dan maakt het verder geen reet uit tot welke organisatie of club je behoort. Geopolitiek is een schaakspel. Amerika zet een stap, Turkije zet een stap. Turkije heeft niet voor niets een militaire interventie ingezet in het noorden van Syri. Amerika is daar ook niet per toeval.
Amerika zet een stap en iedereen let op Turkije zet een stap en iedereen haalt de schouders op en vraagt zich af wanneer ze weer om Patriots gaan zitten bedelen
Biden: 'humanitaire pauze' in Gaza dichterbij Volgens de Amerikaanse president Joe Biden is er vooruitgang geboekt bij het veiligstellen van een zogenoemde "humanitaire pauze" in de gevechten tussen Hamas en Isral in de Gazastrook. Dat zei de Amerikaanse president zaterdag tegen de pers. Zijn buitenlandminister Antony Blinken voert daarover gesprekken in het Midden-Oosten.
Gevraagd of er vooruitgang is gemaakt in de kwestie antwoordde Biden "ja". De president kreeg de vraag toegeworpen toen hij een kerk verliet in zijn thuisstaat Delaware.
Eerder op zaterdag liet Blinken in de Jordaanse hoofdstad Amman optekenen dat een humanitaire pauze nodig is om Gaza van essentile hulp als voedsel, water en medicijnen te voorzien. Isral wil daarmee gijzelaars vrij krijgen die worden vastgehouden door Hamas in Gaza.
Volgens diplomaten geciteerd in Amerikaanse media heeft Hamas aangegeven dat het bereid is alle gegijzelde burgers te laten gaan in ruil voor een gevechtspauze van vijf dagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
[..] Amerika zet een stap en iedereen let op Turkije zet een stap en iedereen haalt de schouders op en vraagt zich af wanneer ze weer om Patriots gaan zitten bedelen
Daarmee doe je de trotse Ottomanen toch te kort vind ik.
Arme naftali Bennet. Niet iedereen steunt Israls genocidale campagne
Vanavond ga ik op een politiek-informatieve tournee door New York en Washington.
Onze internationale situatie is niet goed.
Mijn doel is om de Isralische regering te helpen onze positie in de publieke opinie, in het Congres en in de regering te versterken. Om de IDF-commandanten volledige vrijheid van handelen te geven om Hamas uit te roeien.
De publieke opinie in de wereld is nu niet in ons voordeel. Er zijn bijvoorbeeld vijftien keer (!) weergaven van pro-Palestijnse/Hamas-inhoud vergeleken met pro-Isralische inhoud op TikTok.
Ik zal met al mijn macht werken om dit te veranderen en de Isralische regering een impuls te geven.
Ik zal je updaten.
Een goede week voor de soldaten van de IDF en voor ons geweldige volk Isral 🇮🇱
twitter
[..] Daarmee doe je de trotse Ottomanen toch te kort vind ik.
dat is waar de wereld is atm
Turkije is een land waar het leger met straaljagers en tanks zichzelf probeert te veroveren en daar in faalt ... lekker belangrijk wat ze tijdens de persconferentie doen
Heb denk ik de slechtste Turkse pizza van mijn leven gegeten vandaag. Was in Delft.
[..] Die mensen hebben allemaal een gezin en drukke banen.
Druk met lobbyen wou je zeggen? Dat kan niet iedereen waarderen hier als dat is wat je bedoeld.
en niks mis verder met 'trotse ottomanen' hoor, ik ben daar wel eens jaloers op
maar dat verandert niets aan het feit dat Turkije relatief irrelevant is atm ... ja ze hebben de Bosperus afgesloten voor de Russen, bedankt maar de Russische marine speelt nauwelijks een rol in die oorlog
[..] Die mensen hebben allemaal een gezin en drukke banen.
Ja dat kan idd vanuit de andere kant gezien grofweg alleen als je niet bij XR zit met je bijstandsuitkering of als je nonbinair kindloos bent met je kunstenaars aan
[..] Zou Bibi al een natte bilspleet hebben bij het zien van de rap afbrokkelende steun in de wereld?
Normaal ben ik spot on met duidingen. Deze kan ik derhalve maar moeilijk rerverse engineren.
[..] Amerika zet een stap en iedereen let op Turkije zet een stap en iedereen haalt de schouders op en vraagt zich af wanneer ze weer om Patriots gaan zitten bedelen
Bedelen terwijl je het wil kopen? Turkije heeft meerdere malen Amerika gevraagd of zij hun patriots wouden verkopen. Amerika, die zogenaamd een strategische bondgenoot moet voorstellen, heeft het telkens geweigerd. Turkije is eigenlijk gedwongen om S-400's te kopen. Trump heeft ook vaak aangegeven dat Amerika daar een fout in heeft gemaakt en Turkije niet kwalijk genomen kan worden vanwege de S400 deal.
Op zondag 5 november 2023 00:28 schreef sp3c het volgende: en niks mis verder met 'trotse ottomanen' hoor, ik ben daar wel eens jaloers op
maar dat verandert niets aan het feit dat Turkije relatief irrelevant is atm ... ja ze hebben de Bosperus afgesloten voor de Russen, bedankt maar de Russische marine speelt nauwelijks een rol in die oorlog
[..] Bedelen terwijl je het wil kopen? Turkije heeft meerdere malen Amerika gevraagd of zij hun patriots wouden verkopen. Amerika, die zogenaamd een strategische bondgenoot moet voorstellen, heeft het telkens geweigerd. Turkije is eigenlijk gedwongen om S-400's te kopen. Trump heeft ook vaak aangegeven dat Amerika daar een fout in heeft gemaakt en Turkije niet kwalijk genomen kan worden vanwege de S400 deal.
ja bedelen ja
en dan politici weigeren hun eigen troepen te bezoeken die dat land moeten beschermen
[..] Bedelen terwijl je het wil kopen? Turkije heeft meerdere malen Amerika gevraagd of zij hun patriots wouden verkopen. Amerika, die zogenaamd een strategische bondgenoot moet voorstellen, heeft het telkens geweigerd. Turkije is eigenlijk gedwongen om S-400's te kopen. Trump heeft ook vaak aangegeven dat Amerika daar een fout in heeft gemaakt en Turkije niet kwalijk genomen kan worden vanwege de S400 deal.
Geen idee, maar dankzij @Slayage zijn post van de 28-jarige Bibi heb ik juist meer onderzoek gedaan naar Netanyahu en meer waardering gekregen voor zijn intelligentie. Wil overigens niet zeggen dat ik het volledig eens ben met zijn aanpak want die vind ik wel vrij heftig, maar zeker geen domme kerel
[..] Lylt is de liefste mannelijke moderator ooit gewoonweg te schattig. Ik hou van hem al een aantal jaren.
Beste mod vind ik @Jippie Ben groot fan van haar werk.
Ze konden ze wel krijgen, alleen wilde Turkije een technology transfer om ze zelf te kunnen bouwen. Gewoon kopen was geen probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Blinken en Biden op regeltocht in MiddenOosten....
quote:
bron: nu.nl 05nov23 00u13 ... Amerikaanse media melden op basis van diplomatieke bronnen dat Hamas heeft aangegeven dat het bereid is alle gegijzelde burgers te laten gaan in ruil voor een gevechtspauze van vijf dagen. ...
Waarom 5 dagen en niet n.... Een vraag die mij dan ook opkomt.... waarom gegijzelden vrij laten in ruil voor .... feitelijk niets (met wat bekend is te veronderstellen). Of zou Hamas alleen de Amerikanen als hun burgers bedoelen ?. Vaag, vaag vaag, vraag, graag waarbij ik zelf - tenzij het mijn eigenste kroost is - zeker niet zou (onder)handelen met terroristen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan ziet de Isralische premier Benjamin Netanyahu niet meer als gesprekspartner. Erdogan verwijt Isral oorlogsmisdrijven te plegen en wil zorgen dat het Internationaal Strafhof (ICC) daar werk van maakt, volgens staatspersbureau Anadolu.
En dan weten dat Erdo het zelf ook niet zo nauw neemt met rechten in zijn achtertuin en Turkije niet het verdrag van Rome (tot ICC) heeft getekend. Het blijven vreemde snuiters die zonder zelf deelgenoot zijn, kennelijk opkomen voor mensenrechten elders en zelf(s) zwartgeblakerd als pot; de ketel iets verwijt.
Erdo heb ik ook nog niet horen zeggen dat hij erg veel belang hecht om Hamas als terreur organisatie te verwerpen. Ook bij de VN blink dat land niet uit in enige support maar wel dreinen dat Isral moet stoppen om haar acties te stoppen.
Nogmaals de "oorlog" kan morgen over zijn met overdracht van de gegijzelden, berechting van de daders en besluiten te stoppen met Isral van de kaart in de Zee te willen vegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
[..] Ze konden ze wel krijgen, alleen wilde Turkije een technology transfer om ze zelf te kunnen bouwen. Gewoon kopen was geen probleem.
Technologie transfer is heel gewoonlijk bij soortgelijke militaire deals.
In 1994 werden de Patriots voor het eerst aangeboden aan Turkije door Amerika. Turkije had ze toen geweigerd omdat Patriot systemen niet 100% effectief waren. In 2011 had Amerika veel patriot batterijen in Polen, Roemenie etc. gestationeerd maar nadat Rusland met een tegenzet kwam, werd Amerika gedwongen om deze daar weg te halen. Deze 13 batterijen werden vervolgens aangeboden aan Turkije voor ruim 7 miljard dollar! Amerika smeekte Turkije om ze te kopen. Turkije had ze echter geweigerd vanwege de hoge kosten en binnenlandse situatie van dat moment. Amerika was er woedend om geworden. Een aantal jaar later ging dit Turkije naar Amerika om patriots te kopen met technologie transfer als voorwaarde. Amerikanen gingen daar niet mee akkoord dus ging Turkije op zoektocht naar een andere luchtafweersysteem. Thats the story.
[..] ...maar is afhankelijk van grootmacht Nederland voor de luchtverdediging.
Nee, dat is niet waar omdat Turkije nu zelf luchtafweersystemen ontwikkelt heeft zoals Hisar A, O, U en Siper. Daarnaast heeft Turkije zijn eigen S400 batterijen.
[..] Nee, dat is niet waar omdat Turkije nu zelf luchtafweersystemen ontwikkelt heeft zoals Hisar A, O, U en Siper. Daarnaast heeft Turkije zijn eigen S400 batterijen.
mooi
dan kunnen onze mannen weer gewoon naar Kreta en shit
[..] Als ik de aanslag op 11 september in de USA vergelijk met de aanslag op 7 oktober zie ik gewoon ontzettend veel parallellen. Ik geef even een voorzetje:
Padje af van het
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Nee, dat is niet waar omdat Turkije nu zelf luchtafweersystemen ontwikkelt heeft zoals Hisar A, O, U en Siper. Daarnaast heeft Turkije zijn eigen S400 batterijen.