abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211195767
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

Also: frontpage :')

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

pi_211195805
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 20:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank!

Boek van B Lewis ook even gedownload, thanks!
Hoewel Bernard Lewis een geweldige auteur en spreker is, is hij wel een orientalist

"The battle royale between Edward W. Said and Bernard Lewis radiates a timeless quality, especially given how events have turned out in the Near East and how globalization has altered journalism and the foreign policy community."

Goed artikel van afgelopen jaar over Edward Said, christelijk Palestijnse activist en Bernard Lewis, Britse Jood.

https://nationalinterest.(...)h-orientalism-200946
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211195816
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:26 schreef marsan het volgende:

[..]
Kun je namen gewoon normaal schrijven?
Hij wacht op zijn volgende ban. Rustig afwachten maar :*
pi_211195862
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb liever dat je je druk maakt om zijn beleid. Deze man moet voor het tribunaal in La Haye worden gebracht. In retro specto ABSOLUUT een oorlogsmisdadiger. In alle dapperheid durf ik dat wel te zeggen.

:{
Het is gewoon Den Haag. Reageer eens normaal man. Wie weet zou je iemand hier dan nogeens kunnen overtuigen van je denkbeelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 21:42:31 ]
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:41:56 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_211195870
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Hij wacht op zijn volgende ban. Rustig afwachten maar :*
En eerlijk. Ik had nooit verwacht dat deze viezerik erger zou zijn dan Sharon. Dat kan haast toch niet. Naef van mij. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:42:45 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211195909
quote:
Genoeg voorraden nog van Hamas.
pi_211195917
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het is gewoon Den Haag. Reageer eens normaal man. Wie weet zou je iemand hier dan nogeens kunnen overtuigen van je denkbeelden.
Lees jij berhaupt wat hij schrijft dan?
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:44:27 #9
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211195922
quote:
Sprak ooit iemand die voor de wapenindustrie spullenboel verkocht. Die zal zijn bonussen wel zelf op cheques mogen schrijven dezer dagen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:45:08 #10
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211195935
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niet te doen idd
Zo ook van andere users, parallelle universa en parallelle cognities ofzo
pi_211195949
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En eerlijk. Ik had nooit verwacht dat deze viezerik erger zou zijn dan Sharon. Dat kan haast toch niet. Naef van mij. :N

Ik zou zo graag serieus op je willen reageren maar het lukt me niet meer. En dat is jammer want je zwwengelt nu wel een keer iets discussie-waardig aan.

Jammer dat je met je zgn hoogklassiekgeschoolde shit jezelf zoveel minder gehoord laat worden.

Achterlijk ben je nl niet.
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:48:25 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211195986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:46 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik zou zo graag serieus op je willen reageren maar het lukt me niet meer. En dat is jammer want je zwwengelt nu wel een keer iets discussie-waardig aan.

Jammer dat je met je zgn hoogklassiekgeschoolde shit jezelf zoveel minder gehoord laat worden.

Achterlijk ben je nl niet.
Als ie het over Sharon Osbourne heeft, heeft hij gelijk.
Wat een graaiende trut is dat. Ze heeft ooit Iron Maiden proberen te vernederen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:51:31 #13
13462 BansheeBoy
pi_211196035
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als ie het over Sharon Osbourne heeft, heeft hij gelijk.
Wat een graaiende trut is dat. Ze heeft ooit Iron Maiden proberen te vernederen.
Ze heeft ook gewoon gelijk in deze, ik ben cht niet achterlijk. Ik gebruik graag duidingen, zeker, maar soms komen ze te hard aan. Helaas heb ik alleen invloed op het vertrek van mijn woorden, niet op de aankomst. Blijft lastig, zeker op een forum. Maar we zijn zeker op de goede rit.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_211196037
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Beeb! Ja natuurlijk.

Ik negeer gelukkig ook een hoop ;) Als hij gewoon een beetje normaal post dan wil ik best wel dingen proberen te begrijpen of het van zijn kant af zien (dat gebeurt dus zelden tot nooit).
Gaat hij weer namen verbasteren en praten over talkpoeder dan ben ik er klaar mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 21:54:15 ]
pi_211196048
Obama tijdens zijn presidentschap in Isral be like. Zoals ik zei Obama had imo goede intenties, maar hij heeft ze nooit kunnen verwezenlijken.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211196052
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211196078
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze heeft ook gewoon gelijk in deze, ik ben cht niet achterlijk. Ik gebruik graag duidingen, zeker, maar soms komen ze te hard aan. Helaas heb ik alleen invloed op het vertrek van mijn woorden, niet op de aankomst. Blijft lastig, zeker op een forum. Maar we zijn zeker op de goede rit.

Dit zijn geen duidingen. Het werkt alleen maar averechts.
pi_211196109
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:55:40 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211196119
quote:
Jammer, het leek er even op dat de salvo's kleiner werden
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:55:43 #20
13462 BansheeBoy
pi_211196120
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dit zijn geen duidingen. Het werkt alleen maar averechts.
Dat averechtse werken zit hem (groten)deels bij de ontvanger. De figuurlijke spiegel die ik voorhoud laat een pokdalig puisterig gezichtje zien. Daar kan je niet de spiegel de schuld van geven. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen?

zaterdag 4 november 2023 @ 21:55:58 #21
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:57:18 #22
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196149
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat averechtse werken zit hem (groten)deels bij de ontvanger. De figuurlijke spiegel die ik voorhoud laat een pokdalig puisterig gezichtje zien. Daar kan je niet de spiegel de schuld van geven. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen?

Neen
pi_211196160
quote:

[..]

Nee, die gelul over talkpoeder en zogenaamd grappige namen is gewoon ruis waardoor de kern van hetgeen je wil zeggen verloren gaat.
Is gewoon een keuze. Geen duiding, maar bewust ruis.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211196238
quote:

[..]

Je bent gewoon een gekkie.

En wat @marsan zegt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 22:03:45 ]
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:03:29 #25
13462 BansheeBoy
pi_211196249
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:58 schreef marsan het volgende:

[..]
Nee, die gelul over talkpoeder en zogenaamd grappige namen is gewoon ruis waardoor de kern van hetgeen je wil zeggen verloren gaat.
Je kunt het grappig vinden en dat mag ook, maar mijn kracht (en insteek) is het voorhouden van die spiegel. Niet zelden heb ik op die manier een dubbele moraal en het meten met 2 maten daarmee kunnen blootleggen. Als je eruit ziet als een freggle kan je niet de IKEA de schuld geven die je de spiegel heeft verkocht. Je mag als je wilt mij vergelijken met de IKEA in deze.

zaterdag 4 november 2023 @ 22:04:06 #26
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 20:38 schreef Slayage het volgende:
This is good. Bij "support Isral" zal menig fokker zichzelf in vinden. Lange thread in Jip en Janneke taal waarom we in Nederland zo betrokken zijn bij dit conflict

"conflict tussen Israli’s en Palestijnen wordt vanaf jaren 1960 steeds sterker verbonden met bredere politieke en culturele agenda’s. Support voor ene of andere groep wordt ‘cultural code’ (Shulamit Volkov) voor grotere ‘package deal’, wordt vlag voor pakketdenken.
Support voor Palestijnen wordt verweven met progressief-linkse agenda: strijd tegen kapitalisme, imperialisme, kolonialisme, voor genderemancipatie, klimaatbeleid etc. Palestijnse vlag wordt ‘code’ voor veel bredere intersectionele agenda.

Idem support Isral: in context Koude Oorlog code voor westers, pro-VS, liberale democratie. Na 9/11 raakt thema verweven met War on Terror & debat islam. In Europese/VS cultuur wordt conflict daarna ook als religieus conflict gepercipieerd van zgn. joods-chr. vs isl. cultuur.
Politieke, culturele en religieuze breuklijnen in Europa en VS zorgen voor grote betrokkenheid bij conflict en idee dat ‘onze zaken’ hier op het spel staan. Geografische, culturele en politieke afstand lijkt daarbij weg te vallen – wat tot soms wonderlijke allianties leidt."

[ twitter ]
[ twitter ]
Hier zit wel wat in naar mijn beleving. Daarom hink ik ook steeds op 2 gedachten, met het gevoel dat ik eigenlijk de knoop zou moeten doorhakken omdat ik in 1 van de kampen moet aanhaken. Maar vooralsnog weiger ik dat. Ik ben van mening dat deze zogenaamde tweespalt aangesmeerd is, terwijl de meeste normale mensen relatief eenvoudige wensen hebben: De boodschappen kunnen betalen en relatieve vrijheid ervaren.

Tevens hier het woord van 2023 of wellicht van 2024 gespot overigens. Pakketdenken :o
pi_211196287
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je kunt het grappig vinden en dat mag ook, maar mijn kracht (en insteek) is het voorhouden van die spiegel. Niet zelden heb ik op die manier een dubbele moraal en het meten met 2 maten daarmee kunnen blootleggen. Als je eruit ziet als een freggle kan je niet de IKEA de schuld geven die je de spiegel heeft verkocht. Je mag als je wilt mij vergelijken met de IKEA in deze.

Die spiegel is volgens mij al meerdere malen ontploft in je gezicht aangezien je nog steeds niet een normale post kan uitbrengen.

En dan zijn @marsan en ik nog heel lief en geduldig.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 november 2023 @ 22:06:01 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211196298
twitter

Dat is raar. Isral raakt namelijk alleen maar burgerdoelen. Dus hoe kan Hamas daar nou gijzelaars hebben gehad?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211196311
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211196333
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zoals je de laatste tijd post vergelijk ik je eerder met de freggle.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211196357
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:04 schreef Perox het volgende:

[..]
Hier zit wel wat in naar mijn beleving. Daarom hink ik ook steeds op 2 gedachten, met het gevoel dat ik eigenlijk de knoop zou moeten doorhakken omdat ik in 1 van de kampen moet aanhaken. Maar vooralsnog weiger ik dat. Ik ben van mening dat deze zogenaamde tweespalt aangesmeerd is, terwijl de meeste normale mensen relatief eenvoudige wensen hebben: De boodschappen kunnen betalen en relatieve vrijheid ervaren.

Tevens hier het woord van 2023 of wellicht van 2024 gespot overigens. Pakketdenken :o
Een geweldige woord inderdaad :P
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:09:36 #32
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:07 schreef marsan het volgende:

[..]
Zoals je de laatste tijd post vergelijk ik je eerder met de freggle.
"Maak muziek en lach..." :muziek: :muziek:
pi_211196410
pi_211196419
Ik wacht wel tot sp3c er weer is.
pi_211196429
Wordt hij ook niet blij van natuurlijk.
pi_211196448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:09 schreef Perox het volgende:

[..]
"Maak muziek en lach..." :muziek: :muziek:
Zelfs dat weet hij nog te verpesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2023 22:16:00 ]
pi_211196450
Zet je antisemitisme bril op en zie overal antisemitisme.
Zet je racisme bril op en zie overal racisme.
Zet je islamisering bril op en zie overal islamisering.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211196453
Veel op een rij :7
pi_211196469
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:14 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Altijd weer de kinderen. Is in SHO ook zo.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:16:58 #40
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196490
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zelfs dat weet hij nog te verpesten.
Aaah eerder een like gegeven omdat je aangaf dat je op de inhoud van zijn berichten wilt ingaan. Zou ik gewoon doen. Anders kan je beter de ignore knop gebruiken denk ik?
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:18:38 #41
13462 BansheeBoy
pi_211196516
quote:

[ twitter ]
Ik vind dit echt een geweldige post! Zo denk ik er ook over. Ik heb het met duidingen voor het voetlicht proberen te brengen hier. Maar je doet het hier met eenvoud en toch uiterst doeltreffend. Netjes.

zaterdag 4 november 2023 @ 22:18:44 #42
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196518
quote:

[ twitter ]
Die kinderen waren toch gegijzeld door Hamas? :?
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:20:46 #43
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196561
De trieste waarheid is: Niemand geeft ene zier om hun kinderen. Hamas niet en Isral niet. Niet om de kinderen van de vijand en niet om hun eigen kinderen. Niemand kijkt naar de toekomst, iedereen kijkt naar het verleden.
pi_211196619
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:15 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Die kunnen er niks aan doen.

Nu is het wel zo dat het maar Palestijnen zijn. Volwassen slachtoffers interesseert ons al helemaal niks, de kindertjes ietsjes meer. Wellicht kunnen ze ons laten zien hoe de dieren lijden en sterven. Wellicht dat we wat meer geraakt worden met 't leed daar
pi_211196623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:16 schreef Perox het volgende:

[..]
Aaah eerder een like gegeven omdat je aangaf dat je op de inhoud van zijn berichten wilt ingaan. Zou ik gewoon doen. Anders kan je beter de ignore knop gebruiken denk ik?
Ik wilde zelfs met hem afspreken. Al tig weken geleden. Hij durft niet.

En gewoon geen Freggles bij een zo'n ernstig conflict betrekken bedoelde ik.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:25:15 #46
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196644
quote:

[..]
Wat zouden de kinderen van Marco Borsato hiervan vinden eigenlijk?
pi_211196652
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat het maar Palestijnen zijn. Volwassen slachtoffers interesseert ons al helemaal niks, de kindertjes ietsjes meer. Wellicht kunnen ze ons laten zien hoe de dieren lijden en sterven. Wellicht dat we wat meer geraakt worden met 't leed daar
Voor mij doen zowel kinderen en volwassenen wel iets wie hier door geraakt worden.
Dieren ook natuurlijk.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:26:22 #48
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196660
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Haal dat 'we' maar weg en spreek voor jezelf
pi_211196668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat zouden de kinderen van Marco Borsato hiervan vinden eigenlijk?
In welke context?
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:28:48 #50
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
In welke context?
De dood van de Palestijnse versus de Isralische kinderen
pi_211196725
pi_211196728
Ze zijn echt heel hard aan het bombarderen bij Steve op de stream.

zaterdag 4 november 2023 @ 22:31:55 #53
3542 Gia
User under construction
pi_211196754
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Beeb! Ja natuurlijk.

Ik negeer gelukkig ook een hoop ;) Als hij gewoon een beetje normaal post dan wil ik best wel dingen proberen te begrijpen of het van zijn kant af zien (dat gebeurt dus zelden tot nooit).
Gaat hij weer namen verbasteren en praten over talkpoeder dan ben ik er klaar mee.
Och, voorheen sloot hij elke post af met een random woord. Er zit dus vooruitgang in.
Ja, ik lees het wel; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_211196770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Och, voorheen sloot hij elke post af met een random woord. Er zit dus vooruitgang in.
Ja, ik lees het wel; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Doet hij nog steeds hoor.
pi_211196810
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:28 schreef Molo het volgende:

[..]
De dood van de Palestijnse versus de Isralische kinderen
Zijn nu geld aan het inzamelen dat al die kindjes een make-over van Leco krijgen natuurlijk.
pi_211196822
quote:

[..]
Sho?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:39:00 #57
13462 BansheeBoy
pi_211196844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zijn nu geld aan het inzamelen dat al die kindjes een make-over van Leco krijgen natuurlijk.
Hoeveel hebben ze al binnengehaald?

pi_211196863
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:40:21 #59
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:

idd grote boem bij Steve de hele tijd door. :'(
pi_211196882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:40 schreef Perox het volgende:

[..]
idd grote boem bij Steve de hele tijd door. :'(
Zat ook eventjes te kijken, ze gaan wel flink los ja.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:42:04 #61
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211196891
*BREAKING*: Hamburg airport closed because armed gunman broke through the gates *BREAKING*
Bron: Steve

[ Bericht 32% gewijzigd door Perox op 04-11-2023 22:42:48 (Smiley niet zo bedoeld) ]
pi_211196902
Volgens mij is daar weer een depot geraakt met explosies tot gevolg.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211196904
twitter

The watermelon reference https://time.com/6326312/(...)n-symbol-solidarity/
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:44:28 #64
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196913
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:42 schreef Perox het volgende:
*BREAKING*: Hamburg airport closed because armed gunman broke through the gates *BREAKING*
Hamburg??
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:44:34 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211196916
https://www.timesofisrael(...)ring-war-with-hamas/
quote:
But three days after the marathon, he found a red swastika and Star of David painted across the window of his ground-floor apartment in Utrecht.
...
Shevan said he had been targeted as a Jew in the Netherlands well before this year’s Israel-Hamas war, too. Last year, he found his front door covered in swastikas, Stars of David and the word “Juden.” In 2021, while wearing a kippah on the train, he was assaulted by a Dutch man who called him a “dirty Jew” and other antisemitic curses. Over the years he has filed multiple reports with the police, but they have never made an arrest.
...
Since October 7, Shevan has been extra careful. He no longer wears a kippah in public and he removed the mezuzah and the sign reading “Shalom” in Hebrew and English from his front door. After the attack on his window, he stopped sleeping in his own home. He uses his apartment during the day and stays with friends overnight.
En nog wel meer dingen waar je je dan een beetje voor schaamt als Nederlander staan er in het artikel.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:44:41 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211196918
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:30 schreef Jacy-Jacy het volgende:

Zacht bombarderen is dan ook wel een contradictio in terminis.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:44:52 #67
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196919
quote:
Ja? Waarom?
pi_211196933
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Haal dat 'we' maar weg en spreek voor jezelf
Heb jij 't gevoel dat het westen (is ook we, mag 't dan wel?) humaan reageren op het leed wat die Palestijnse burgers aangedaan wordt? Volgens mij is het westen er toch wel enigszins blind voor, het is maar de Palestijn die het aangedaan wordt en niet (bijvoorbeeld) de Isralir
pi_211196938
Paar goeie biems in Noord Gaza nu inderdaad... luchtaanvallen, te horen aan de vliegtuigen.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:47:10 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211196939
quote:
Hi-la-risch. Ik ben om.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:47:49 #71
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211196947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heb jij 't gevoel dat het westen (is ook we, mag 't dan wel?) humaan reageren op het leed wat die Palestijnse burgers aangedaan wordt? Volgens mij is het westen er toch wel enigszins blind voor, het is maar de Palestijn die het aangedaan wordt en niet (bijvoorbeeld) de Isralir
Ben ik het zeker niet mee eens. En ook daarin is geen sprake van een gemeenschappelijk 'we'
pi_211196960
quote:

[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben grimmig gelaten hieronder. Het moest een keer gebeuren... die status quo kon niet zo doorgaan. Door Hamas is het nu tot een explosief einde aan het komen. (No pun)
pi_211196969
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:50:08 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211196970
quote:

[..]
Ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt, want ik heb dat gevoel totaal niet. Er is zeer veel aandacht in de media voortduren -en terecht- voor de ellende onder de Palestijnse burgers.
pi_211196977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]

Heb je nog genoeg?
pi_211196978
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hi-la-risch. Ik ben om.
Er is geen hoop voor jou. Jij bent te diep verzonken in je witte superioriteitsdenken :*
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:51:44 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211196983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:42 schreef Perox het volgende:
twitter
pi_211196996
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Heb je nog genoeg?
Ach ja weer een random tweet.
Dat gedoe met random words was leuker dan die random tweets.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:52:40 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211196997
quote:

[..]
Ik zie dat alleen hier op dit forum sommige users compleet zijn doorgeslagen naar Israel.
Maar ik vind tot nu toe dat er in de media naar beide kanten aandacht wordt gegeven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211197002
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:52 schreef marsan het volgende:

[..]
Ik zoek er ook random zakdoekjes bij. :P
pi_211197012
Ah, yisss
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:55:59 #82
13462 BansheeBoy
pi_211197022
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:52 schreef marsan het volgende:

[..]
Eens. Ik overweeg het weer uit de kast te halen. Het voorziet toch in een behoefte. Ik deel overigens de mening dat die tweets niet zo fijn werken in een topic. Haalt de vaart eruit. Nee, ben er geen fan van.

pi_211197028
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:57:10 #84
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211197033
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:51 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wat heeft dit met dit topic te maken?
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:58:10 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211197042
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat heeft dit met dit topic te maken?
Zo te zien dus niks. Mensen denken bij dit soort dingen meteen aan terreur gelinkt aan wat in Gaza gebeurd.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:59:13 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211197049
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:51 schreef Slayage het volgende:

[..]
Er is geen hoop voor jou. Jij bent te diep verzonken in je witte superioriteitsdenken :*
Wat heeft dit te maken met "wit superioriteitsdenken?" :D
pi_211197058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zie dat alleen hier op dit forum sommige users compleet zijn doorgeslagen naar Israel.
Maar ik vind tot nu toe dat er in de media naar beide kanten aandacht wordt gegeven.
Ik denk dat de meeste mensen gewoon achter Isral staan in deze oorlog.

Je hoort alleen heel erg veel over slachtoffers, onschuldige burgers etcetera, maar dit is niet veel erger of minder erg dan andere oorlogen in deze regio. Ik zou voorlopig bijna willen stellen dat Isral nog behoorlijk goed rekening houdt met de burgers. Denk aan wat er in Syri gebeurde tijdens die burgeroorlog; wat er onder ISIS gebeurde, Jemen etcetera. Daar vielen zveel doden, daar lijkt dit een schermutseling bij.

Over "pro-Palestina": dat is meestal anti-Isral en niet pro-Palestina. Vele mensen haten joden vanwege hun jood-zijn, velen haten Isral omdat het de superioriteit van de islam tegenspreekt, anderen zijn anti-Isral omdat ze denken dat het een neo-koloniale staat is. Hoe het ook zij, er zijn maar weinigen die echt om burgers geven.
  zaterdag 4 november 2023 @ 22:59:50 #88
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211197059
Inmiddels staat op de stream zo'n beetje de halve Gaza strook in de hens :{
pi_211197068
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:59 schreef Perox het volgende:
Inmiddels staat op de stream zo'n beetje de halve Gaza strook in de hens :{
Daar gaat een brandstofdepot in de hens...
pi_211197074
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Daar gaat een brandstofdepot in de hens...
Al die diesel die er niet was voor de ziekenhuizen.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:02:18 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211197077
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:05:29 #92
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211197103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt wel een still uit een apocalyptische film ofzo joh
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:05:50 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211197108
twitter
pi_211197130
Een watertoren die hl erg hard brandt (ze hebben daar toch bijzonder water) :')
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:08:25 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211197134
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:07 schreef Cuendillar het volgende:
Een watertoren die hl erg hard brandt (ze hebben daar toch bijzonder water) :')
Hamas heeft hun voorraad sterkte drank gewoon in de watertoren gestopt.
pi_211197140
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211197142
Dat was een idee van Kees Flodder toch?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211197147
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:09 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Hypocriet nepdeuggewauwel, zoveel kinderen verdwijnen er maandelijks in de favela's voor hun organen.
pi_211197156
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:09 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Vandaag is het ook Boca Juniors tegen Fluminese en daar wordt al de hele dag geknokt. Door mensen met passie. Wellicht is dat uit de hand gelopen,
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:13:29 #100
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211197161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hypocriet nepdeuggewauwel, zoveel kinderen verdwijnen er maandelijks in de favela's voor hun organen.
bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')