wie is wef ?quote:
De cijfers spreken boekdelen. Volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau komen zelfmoordpogingen onder lesbische, homo- en biseksuele jongeren 4,5 keer vaker voor dan onder heteroseksuele leeftijdgenoten. Van transgenderpersonen heeft maar liefst 21% een poging gedaan.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En ik heb geen idee of er verschillen zijn in zelfmoord tussen groepen met verschillende geaardheid, geslacht etc. Misschien een linkje?
En zo'n poster moet mensen aansporen om op een politieke partij te stemmen? Een losse onzinkreet over WEF, een man die onthoofd en opgehangen lijkt en een bokser op een plaatje? Denkt de maker hier echt stemmen mee te winnen?quote:
Lijkt me dus duidelijk. Nu is het alleen wachten op mensen die dit ontkennen/het onderzoek diskwalificeren omdat het niet strookt met hun onderbuikgevoel of toekomstvisie.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De cijfers spreken boekdelen. Volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau komen zelfmoordpogingen onder lesbische, homo- en biseksuele jongeren 4,5 keer vaker voor dan onder heteroseksuele leeftijdgenoten. Van transgenderpersonen heeft maar liefst 21% een poging gedaan.
https://www.movisie.nl/artikel/suicidaliteit-onder-lhbti-jongeren
Ik denk/vrees dat dit inderdaad precies de doelgroep aanspreekt die ze beogen.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zo'n poster moet mensen aansporen om op een politieke partij te stemmen? Een losse onzinkreet over WEF, een man die onthoofd en opgehangen lijkt en een bokser op een plaatje? Denkt de maker hier echt stemmen mee te winnen?
Een signaal waarvan? En nee, 'haatberichten' op social media zijn niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dus het is volgens jou geen signaal als iemand na een toespraak van een politicus ineens een stuk meer haatberichten krijgt op sociale media?
Je hebt geen idee maar bent wel vooringenomen, handig zegquote:En ik heb geen idee of er verschillen zijn in zelfmoord tussen groepen met verschillende geaardheid, geslacht etc. Misschien een linkje?
Er zit een gradatie in, en er zitten ook echt wel eens berichten tussen waarvan het dom zou zijn om die te negeren.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een signaal waarvan? En nee, 'haatberichten' op social media zijn niet serieus te nemen.
Inmiddels wel bevestigdquote:Je hebt geen idee maar bent wel vooringenomen, handig zeg
Tja dan doe je aangifte.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er zit een gradatie in, en er zitten ook echt wel eens berichten tussen waarvan het dom zou zijn om die te negeren.
Er is trouwens ook een topic voor de debatten in VKZ:quote:
waar the fuck kijken we naarquote:Op donderdag 2 november 2023 15:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
De nr 3 van BVNL heeft ook een kek filmpje laten maken:
![]()
![]()
![]()
De oplossing tegen die tractoren is die tank?quote:Op donderdag 2 november 2023 19:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waar the fuck kijken we naar![]()
In beeld staat het woord Oplossingsgericht, terwijl er beelden te zien zijn van boerentractoren die een snelweg blokkeren. Wat een oplossing zeg.![]()
![]()
Ja geniaal hèquote:Op donderdag 2 november 2023 19:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
waar the fuck kijken we naar![]()
In beeld staat het woord Oplossingsgericht, terwijl er beelden te zien zijn van boerentractoren die een snelweg blokkeren. Wat een oplossing zeg.![]()
![]()
Dat klopt maar ik zou heel voorzichtig zijn met daaruit conclusies te trekken.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De cijfers spreken boekdelen. Volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau komen zelfmoordpogingen onder lesbische, homo- en biseksuele jongeren 4,5 keer vaker voor dan onder heteroseksuele leeftijdgenoten. Van transgenderpersonen heeft maar liefst 21% een poging gedaan.
https://www.movisie.nl/artikel/suicidaliteit-onder-lhbti-jongeren
Ik weet dat de conclusies tweeledig kunnen zijn bij mensen met een geslachtsverandering (doen ongelukkige mensen eerder een geslachtsverandering of zijn mensen die een geslachtsverandering nodig hebben eerder ongelukkig?), maar bij homofilie is daar toch niet echt sprake van, zou ik zeggen. Daar lijkt het me bijna puur de acceptatie door de omgeving.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik zou heel voorzichtig zijn met daaruit conclusies te trekken.
Juist. Ik ben bang dat je het zelfs bij homofilie op 2 manieren kunt uitleggen maar ik waag me ook maar niet aan dat debat. De wetenschap is daar sowieso nog totaal niet uit.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet dat de conclusies tweeledig kunnen zijn bij mensen met een geslachtsverandering (doen ongelukkige mensen eerder een geslachtsverandering of zijn mensen die een geslachtsverandering nodig hebben eerder ongelukkig?), maar bij homofilie is daar toch niet echt sprake van, zou ik zeggen. Daar lijkt het me bijna puur de acceptatie door de omgeving.
De gemiddelde CU kiezer bestaat in dit debat helaas niet. Je hebt het ene uiterste of het andere uiterste. Hele kerken dreigen op dit debat te scheuren. CU is hierin dan ook erg voorzichtig, stemmen bijna altijd voor 'meer onderzoek' of vergelijkbaar uitstelgedrag om niet de helft van hun achterban tegen het hoofd te stoten. Wel hebben ze een duidelijk standpunt ingenomen over het accepteren van homofiele relaties: anders zat er geen getrouwde homo-man namens CU in de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Juist. Ik ben bang dat je het zelfs bij homofilie op 2 manieren kunt uitleggen maar ik waag me ook maar niet aan dat debat. De wetenschap is daar sowieso nog totaal niet uit.
Eens vragen wat de gemiddelde CU-kiezer hiervan denkt.
Zal dat niet sommige mensen op de SGP afstevenen?quote:Op donderdag 2 november 2023 21:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De gemiddelde CU kiezer bestaat in dit debat helaas niet. Je hebt het ene uiterste of het andere uiterste. Hele kerken dreigen op dit debat te scheuren. CU is hierin dan ook erg voorzichtig, stemmen bijna altijd voor 'meer onderzoek' of vergelijkbaar uitstelgedrag om niet de helft van hun achterban tegen het hoofd te stoten. Wel hebben ze een duidelijk standpunt ingenomen over het accepteren van homofiele relaties: anders zat er geen getrouwde homo-man namens CU in de Eerste Kamer.
De aarzeling bij de aanpassing van de transgenderwet die afgelopen week in het nieuws kwam kan ik trouwens wel begrijpen, ik heb nog niet zo veel goede argumenten gehoord waarom de huidige wet die prima functioneert niet meer zou voldoen. Waarom zou je dat gesprek met een deskundige moeten schrappen, dit kan toch geen beslissing zijn die ook impulsief kan worden genomen?
quote:Op donderdag 2 november 2023 20:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De gasten waren gewoon kut.
De aflevering met Omtzigt en Timmermans eergisteren is wel het kijken waard.
quote:Op donderdag 2 november 2023 20:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dat jullie die kul kijken zeg. Ik lees gewoon een partijprogramma als ik iets van standpunten wil weten.
Ja, maar gezien de CU kerken steeds progressiever worden, verliezen ze als ze bij de oude standpunten waren gebleven kiezers aan GL e.d.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zal dat niet sommige mensen op de SGP afstevenen?
Faire reactie van je moet ik zeggen. Inderdaad is er veel in beweging binnen die partij.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De gemiddelde CU kiezer bestaat in dit debat helaas niet. Je hebt het ene uiterste of het andere uiterste. Hele kerken dreigen op dit debat te scheuren. CU is hierin dan ook erg voorzichtig, stemmen bijna altijd voor 'meer onderzoek' of vergelijkbaar uitstelgedrag om niet de helft van hun achterban tegen het hoofd te stoten. Wel hebben ze een duidelijk standpunt ingenomen over het accepteren van homofiele relaties: anders zat er geen getrouwde homo-man namens CU in de Eerste Kamer.
De aarzeling bij de aanpassing van de transgenderwet die afgelopen week in het nieuws kwam kan ik trouwens wel begrijpen, ik heb nog niet zo veel goede argumenten gehoord waarom de huidige wet die prima functioneert niet meer zou voldoen. Waarom zou je dat gesprek met een deskundige moeten schrappen, dit kan toch geen beslissing zijn die ook impulsief kan worden genomen?
Ik vraag me af of ze wel toestemming van Rammstein hebben om hun muziek hiervoor te gebruiken.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
De nr 3 van BVNL heeft ook een kek filmpje laten maken:
![]()
![]()
![]()
Opvallend is dan wel dat de harde kern die overblijft bij het CDA (ja, ik weet het, maar een paar zetels) behoorlijk jong is. Je zou vooral vastgeroeste 70+ers verwachten.quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Henk Krol neemt ook wel wat oudjes mee naar BVNL
Ik ben een groot voorstander van stemrecht van 18 t/m 67 jaar. Mensen van 68 jaar en ouder acht ik niet bekwaam.quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Opvallend is dan wel dat de harde kern die overblijft bij het CDA (ja, ik weet het, maar een paar zetels) behoorlijk jong is. Je zou vooral vastgeroeste 70+ers verwachten.
Mensen stemmen iets anders dan in wil. Dus ze moeten geen stemrecht hebben. Zullen we ze dan ook ontheffen van belasting? Taxation without representation druist immers in tegen de kern van de democratie.quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van stemrecht van 18 t/m 67 jaar. Mensen van 68 jaar en ouder acht ik niet bekwaam.
Voorts ben ik een voorstander van niet stemplicht, maar een kleine financiële tegemoetkoming voor mensen die gaan stemmen om vooral jongeren te motiveren te gaan stemmen.
De uitslag gaat er dan heel anders uitzien, ik denk ten goede.
Dit is precies de reaktie die ik had verwacht. Vergeet niet dat ik 50 ben en dus geen jongere dus je kletst maar wat.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen stemmen iets anders dan in wil. Dus ze moeten geen stemrecht hebben. Zullen we ze dan ook ontheffen van belasting? Taxation without representation druist immers in tegen de kern van de democratie.
En vooral ook bijzonder na deze grafiek: deze grafiek toont aan dat als eerste 4 vooral Bij1, Volt, FvD en CDA zullen groeien als je ouderen niet laat stemmen. Zie niet precies in waarom dit nu beter zou zijn voor Nederland.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen stemmen iets anders dan in wil. Dus ze moeten geen stemrecht hebben. Zullen we ze dan ook ontheffen van belasting? Taxation without representation druist immers in tegen de kern van de democratie.
Wat is dit dan voor een uiterst vage redenering? Je stelt voor iets te doen waar je zelf nadeel van hebt? Dat beweer je?quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dit is precies de reaktie die ik had verwacht. Vergeet niet dat ik 50 ben en dus geen jongere dus je kletst maar wat.
Je vergeet even dat jongeren meer geneigd zullen zijn om te gaan stemmen met een financiële vergoeding en die zijn nu ondervertegenwoordigd bij de opkomst dus je stelling gaat niet op.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
En vooral ook bijzonder na deze grafiek: deze grafiek toont aan dat als eerste 4 vooral Bij1, Volt, FvD en CDA zullen groeien als je ouderen niet laat stemmen. Zie niet precies in waarom dit nu beter zou zijn voor Nederland.
Moet ik er voordeel van hebben dan? Ik stem niet uit eigenbelang, maar uit algemeen belang.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor een uiterst vage redenering? Je stelt voor iets te doen waar je zelf nadeel van hebt? Dat beweer je?
Heb jij goede reden om te denken dat de thuisblijvende jongeren anders zouden stemmen dan de wel stemmende jongeren? Ik niet, dus de stelling gaat dan alleen maar harder op. Je zult vooral groei van Bij1, Volt en FvD zien. Die hun achterban vergroot je, terwijl je de achterban van andere partijen verkleint.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je vergeet even dat jongeren meer geneigd zullen zijn om te gaan stemmen met een financiële vergoeding en die zijn nu ondervertegenwoordigd bij de opkomst dus je stelling gaat niet op.
Hah, meer versnippering, dat moeten we hebbenquote:Op vrijdag 3 november 2023 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb jij goede reden om te denken dat de thuisblijvende jongeren anders zouden stemmen dan de wel stemmende jongeren? Ik niet, dus de stelling gaat dan alleen maar harder op. Je zult vooral groei van Bij1, Volt en FvD zien. Die hun achterban vergroot je, terwijl je de achterban van andere partijen verkleint.
Als ze maar gaan stemmen die jongeren. Stemplicht vind ik te ver gaan en is ook lastig zie België. Een financiële vergoeding lijkt me een prima prikkel. Er zull;en wel meer partijen profiteren dan die jij opsomt. Ouwelullenpartijen dan weer niet. Ik denk dat het er veel evenwichtiger uit gaat zien.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb jij goede reden om te denken dat de thuisblijvende jongeren anders zouden stemmen dan de wel stemmende jongeren? Ik niet, dus de stelling gaat dan alleen maar harder op. Je zult vooral groei van Bij1, Volt en FvD zien. Die hun achterban vergroot je, terwijl je de achterban van andere partijen verkleint.
Ja, naast Bij1, Volt en FvD zullen partijen als LEF, de Piratenpartij, Splinter of PartijvdSport wellicht meer kans op een zetel maken. Omdat je als je mensen gaat betalen om te stemmen, je ook meer stemmen krijgt van mensen die er helemaal niet over nadenken en niks afwegen. De regeerbaarheid en het politieke midden zullen in elk geval het slachtoffer worden, mensen die op het politieke midden zouden stemmen stemmen namelijk over het algemeen al.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als ze maar gaan stemmen die jongeren. Stemplicht vind ik te ver gaan en is ook lastig zie België. Een financiële vergoeding lijkt me een prima prikkel. Er zull;en wel meer partijen profiteren dan die jij opsomt. Ouwelullenpartijen dan weer niet. Ik denk dat het er veel evenwichtiger uit gaat zien.
Kaag zou zeggen , wij doen wat goed is voor Nederlandquote:Op vrijdag 3 november 2023 11:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Moet ik er voordeel van hebben dan? Ik stem niet uit eigenbelang, maar uit algemeen belang.
Een zeventienjarige die werkt betaalt belasting, maar mag niet stemmen. Trouwens belasting op uitkeringen is maar een broekzak, vestzakverhaal. Mogen ze van mij afschaffen. Belasting op vermogen natuurlijk handhaven en als men dat niet bevalt zijn er zat landen om naar te vertrekken met behoud van AOW. Wel even zelf zorg regelen dan.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aannames.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, naast Bij1, Volt en FvD zullen partijen als LEF, de Piratenpartij, Splinter of PartijvdSport wellicht meer kans op een zetel maken. Omdat je als je mensen gaat betalen om te stemmen, je ook meer stemmen krijgt van mensen die er helemaal niet over nadenken en niks afwegen. De regeerbaarheid en het politieke midden zullen in elk geval het slachtoffer worden, mensen die op het politieke midden zouden stemmen stemmen namelijk over het algemeen al.
Dus: nog kleinere 'grootste' partijen, nog meer partijen in het parlement met ideeën die onuitvoerbaar zijn. Ik zou echt geen enkele reden zien waarom je dit zou willen.
Ja, naast Bij1, Volt en FvD zullen partijen als LEF, de Piratenpartij, Splinter of PartijvdSport wellicht meer kans op een zetel maken. Omdat je als je mensen gaat betalen om te stemmen, je ook meer stemmen krijgt van mensen die er helemaal niet over nadenken en niks afwegen. De regeerbaarheid en het politieke midden zullen in elk geval het slachtoffer worden, mensen die op het politieke midden zouden stemmen stemmen namelijk over het algemeen al.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als ze maar gaan stemmen die jongeren. Stemplicht vind ik te ver gaan en is ook lastig zie België. Een financiële vergoeding lijkt me een prima prikkel. Er zull;en wel meer partijen profiteren dan die jij opsomt. Ouwelullenpartijen dan weer niet. Ik denk dat het er veel evenwichtiger uit gaat zien.
Nee, gewoon feiten. Jij wil mensen met 0 politieke interesse die nog geen krant of nieuwssite openslaan betalen voor de moeite 1 rondje rood te kleuren. Denk je echt dat die mensen dan meer moeite gaan doen dan precies dat: een rondje rood kleuren?quote:
Dat zeggen alle partijleiders.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Kaag zou zeggen , wij doen wat goed is voor Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |