abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:21:09 #101
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211140650
Daar is'tie weer.

twitter
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_211140671
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:21 schreef ExTec het volgende:
Daar is'tie weer.

[ twitter ]
Die wordt vast de nieuwe James Bond.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211140676
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:24 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die wordt vast de nieuwe James Bond.
Hij is net zo lelijk al een Rus dat is. Dus nee.
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:26:26 #104
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211140680
Mister Bean.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211140681
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is niet helemaal netjes om als bezetter je eigen kerk te bouwen op de belangrijkste heilige plek der overwonnenen.
Het is netjes in dit soort situatie dat te doen in erg goed overleg. Overeenkomstigheden al plakken die belangrijk zijn moet je kunnen delen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:34:16 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211140728
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik zeg dat het eeuwenlang in handen was van de Ottomanen, niet dat er geen Arabieren woonden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 21:55:18 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211140850
Putin accused Ukraine and western people of being behind an anti-Israel riot at Dagestan’s Makhachkala airport on Sunday, with the US calling the accusation ridiculous, AFP reports.

The Guardian,

:')_!

Hoe dan? Hoe hebben westerse mensen/inlichten mensen ingehuurd in fucking Dagestan. :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211140865
quote:
82s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar daar was dan ook geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van WOII.
:')
Intolerant voor intolerantie
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:04:45 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211140902
Veel knallen weer op de Steve stream
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 22:05:25 #110
236264 crew  capricia
pi_211140905
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:04 schreef Momo het volgende:
Veel knallen weer op de Steve stream
Ik heb hem ook aan staan.
Wat een bommen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211140908
quote:
85s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Kopstukken van de Hamas zitten niet eens in Gaza en je kan mensen uitroeien maar niet een ideaal. Dan staan er gewoon weer nieuwe leiders/leden op, zeker na het meedogenloze gebombardeer van Israel. Kweek je gewoon weer een nieuwe generatie haters mee.
Het ideaal van een volk uitmoorden bedoel je?
pi_211140928
vandaag zou mijn opa die ik zo erg liefhad 100 jaar zijn geworden, hij
heeft dat helaas niet gehaald. Hij en mijn oma hebben mij heelveel over jodenhaat geleerd. Iets wat nooit goed is. Iets wat nooit meer mag gebeuren.

Ik ben van de laatste generatie die over de tweede wereld oorlog heeft gehoord

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2023 22:10:16 ]
pi_211140936
quote:
82s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar daar was dan ook geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van WOII.
Niet aan Joden nee, maar de oostgrens Duitsland is wel een paar honderd kilometer naar het westen opgeschoven. Kaliningrad was een stad in Duitsland vroeger.
pi_211140942
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Community notes bij de NOS. :D
Is er echt iemand die iets goeds had verwacht van Dagestan?

Ook daar zou ingrijpen best ok zijn.
Maar tot mijn grote ellende geld dat voor teveel plekken.
Waar het leven gewoonweg ellendig is, waar extremisten misbruik van maken.

Vraag je af waarom extremisme in het 'westen' (Noord en Midden vooral) minder is. Het antwoord is simpelweg een fatsoenlijk bestaan.
Hoe minder dat aan de orde is, hoe extremer het wordt.

Neem bv Irak als vb.
Het was zeer zeker geen hemel op aarde. Maar voor de invasie kwamen er maar weinig problemen voort uit Irak. Voor de bevolking zelf waren er nare restricties, maar men kon redelijk normaal leven binnen die beperking. En er was uitzicht op verbetering.
Toen kwam 9/11 en kreeg Irak de volle laag. Van alqaida was niet aanwezig veranderde het in het bolwerk van Isis. Van er werd gebouwd aan een toekomst ging het tot terug naar de middeleeuwen.
Gewoon normaal leven en rustige vooruitgang werd gestopt en tot nu toe is het ronduit kommer en kwel.

Hier geld hetzelfde, alhoewel het ook tijd nodig heeft.

Hamas heeft vrijwel alles in handen. Van educatie voor de kinderen (met een giflepel) tot gewoonweg normaal kunnen overleven. Wil je werken, naar school, naar de dokter en nog veel meer? Je moet langs Hamas. Die niet leuk is, die grof reageert als je zegt nou vind dit wel wat ver gaan.
Maar vooral niet verder laat ontwikkelen. Hamas heeft geen enkele baat bij burgers die zichzelf kunnen redden of zelf denken. Dat wordt in de kiem gesmoord.

Er is geen groei, geen ontwikkeling. Dat kan Hamas niet toelaten omdat mensen dan ze niet meer, van ellende, zullen steunen.

Al meer dan 20 jaar is het Hamas die eten, drinken, elektrischiteit, (misplaatst) gevoel van veiligheid en nog veel meer verzorgt. Medische hulp, educatie, een kans voor je kinderen. Allemaal in handen van Hamas.
Hamas kan dat bieden, hun kopstukken zijn geen arme zakken ofzo. Die zitten in het buitenland met loopjongens over heel Gaza heen.
Je betaalt hun om veilig te zijn, je kind toch enig onderwijs te bieden, te zorgen dat je winkeltje mag draaien.
Hoe meer offers je brengt voor Hamas, hoe beter je familie het heeft.

Martelaars. Ze roepen God aan, maar is dat de waarheid?
Jouw vader of moeder zal de medicijnen krijgen waardoor ze kunnen blijven leven. Je dochter wordt niet uitgehuwelijkt of nog veel erger als jij voor de wereld media zus of zo zegt.
Jouw simpele winkeltje kan blijven bestaan als er een doorgang naar tunnels is.

Als we iets mogen leren van de gehele geschiedenis is het dat doodgewone mensen deel zullen zijn van gruwelen. Dat de angst voor het eigen vel en die van dierbaren en mensen in zich heen een enorme factor zijn.
Dat de gruwel die je moet begaan om te overleven vaker omarmt wordt dan wie dan ook lief is. Dat ook jij en ik ondanks alle grote woorden daar ontvankelijk voor zijn.

Zelfs terwijl ons natje en droogje gegarandeerd is, onze kinderen vrij zijn en mogelijkheden hebben richten we nog op wat we oneerlijk vinden, denken we in de schuld ligt bij x
Hier zeggen we het is het systeem, het is links of rechts, religie of geen religie. Woke of conservatief. Pro of Antie.

De werkelijkheid is dat het gros van de mensen eigenlijk gewoon normaal wil kunnen leven
De vraag is of we dat kunnen en willen zien ipv op de kleine verschillen focussen en dat te vergroten tot de vijand?
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:15:34 #115
438527 MissButterflyy
pi_211140985
Ik las op nrc in de liveblog dat Israel meerdere oplossingen heeft voor Gaza, en als eerste oplossing dat alle mensen naar de Sinaï worden verplaatst waar tentenkampen komen, en waar uiteindelijk dan weer steden en huizen worden gebouwd. Dat ze zuid Gaza ook nog helemaal onder handen willen nemen maar dat het plan is dat er geen terugkeer mogelijk is naar Gaza.
Ik hoop ergens dat dit niet gaat gebeuren. De wereld zal hier niet positief op reageren en Israël zal zich niet populairder maken in de regio.
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:16:16 #116
438527 MissButterflyy
pi_211140992
Ik bedoel de Sinaï woestijn.
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:16:48 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211140997
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
De wereld zal hier niet positief op reageren en Israël zal zich niet populairder maken in de regio.
De wereld boeit dit geen reet. Voor het tweede deel van de zin geef ik je gelijk, maar dat is op zich ook geen nieuws.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:17:58 #118
438527 MissButterflyy
pi_211141005
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De wereld boeit dit geen reet. Voor het tweede deel van de zin geef ik je gelijk, maar dat is op zich ook geen nieuws.
Als het niemand een reet boeit was er niet zoveel aandacht voor in de media. Alleen zal niemand verder wat doen.
pi_211141013
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er komt helemaal geen oplossing, er wordt niet nagedacht door Israel over de lange termijn over wat er moet gebeuren na dit offensief. Beetje Hamas doden, misschien een deel van de Gazastrook bezetten, maar verder? Geen visie.

Het is en blijft Netanyahu die daar weer eens premier is.
Kan Israël de Gazastrook niet gewoon annexeren zoals Rusland met de Krim heeft gedaan? Dan is het probleem toch opgelost?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:19:40 #120
346939 Janneke141
pi_211141021
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als het niemand een reet boeit was er niet zoveel aandacht voor in de media. Alleen zal niemand verder wat doen.
Ja, dat bedoel ik dus. Geen enkel land gaat daadwerkelijk actie ondernemen tegen Israël als ze de Gazastrook gaan leegvegen. Dat is, als de bevolking verplaatst wordt en niet geslacht.
pi_211141025
Ik vraag me wel eens af hoe WWII was verlopen als we toen ook sociale media hadden en massaal dode Duitse burgers zagen liggen door de tapijtbommen. Zouden er dan ook protesten zijn om met de Duitsers om tafel te gaan?

Mij lijkt het dat het doel vrijwel alle middelen heiligt als het kwaad dermate groot is dat het je bestaansrecht nu of in de nabije toekomst in gevaar brengt.
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:20:22 #122
346939 Janneke141
pi_211141027
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:18 schreef Shreyas het volgende:
Dan is het probleem toch opgelost?
En dan geef je die 2 miljoen mensen een Israëlisch paspoort en dan gaat iedereen samen liedjes zingen bij het kampvuur?
pi_211141028
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las op nrc in de liveblog dat Israel meerdere oplossingen heeft voor Gaza, en als eerste oplossing dat alle mensen naar de Sinaï worden verplaatst waar tentenkampen komen, en waar uiteindelijk dan weer steden en huizen worden gebouwd. Dat ze zuid Gaza ook nog helemaal onder handen willen nemen maar dat het plan is dat er geen terugkeer mogelijk is naar Gaza.
Ik hoop ergens dat dit niet gaat gebeuren. De wereld zal hier niet positief op reageren en Israël zal zich niet populairder maken in de regio.
Je hebt dat deel van de geschiedenis gemist dat er 500 miljoen Arabieren Israël willen vernietigen? Populair worden ze nooit daar want Jood dus dat boeit niet.

Maar Gaza mag simpelweg nooit meer een bedreiging zijn, maar hoe dat precies ingevuld moet gaan worden is onduidelijk. NRC speculeert en gezien de eerdere berichtgeving van deze voormalige kwaliteitskrant lijken ze me niet bepaald objectief.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211141031
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Geen enkel land gaat daadwerkelijk actie ondernemen tegen Israël als ze de Gazastrook gaan leegvegen. Dat is, als de bevolking verplaatst wordt en niet geslacht.
maar geen enkel land heeft ook daadwerkelijk een serieuze poging gedaan om de mensen uit gaza te krijgen en elders te laten settelen.. altijd "moet" israel maar wijken.. klopt ook geen reet van
  maandag 30 oktober 2023 @ 22:22:17 #125
438527 MissButterflyy
pi_211141041
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 22:19 schreef Confetti het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe WWII was verlopen als we toen ook sociale media hadden en massaal dode Duitse burgers zagen liggen door de tapijtbommen. Zouden er dan ook protesten zijn om met de Duitsers om tafel te gaan?

Mij lijkt het dat het doel vrijwel alle middelen heiligt als het kwaad dermate groot is dat het je bestaansrecht nu of in de nabije toekomst in gevaar brengt.
Verschil is wel dat Duitsland ook ons had aangevallen hè.
Neem aan dat ze het in Israël toch van een andere kant bekijken en niet massaal demonstreren pro Palestina. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')