Het rode kruis heeft aangegeven tijd te willen hebben om mensen/burgers te helpen zonder zelf bommen op hun hoofd te krijgen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met welk doel? Gaan de mensen die al ruim een week alle oproepen negeren dan opeens wel vluchten?
Maar dat kan alleen als beide partijen stoppen met duizend bommen en granaten, dus aan een eenzijdig Israëlisch staakt het vuren heeft niemand wat. Nou ja, behalve hamas dan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het rode kruis heeft aangegeven tijd te willen hebben om mensen/burgers te helpen zonder zelf bommen op hun hoofd te krijgen.
Kun je dat begrijpen?
Daar denken hulpverleningsorganisaties toch anders over. Die heb ik toch wat hoger zitten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:40 schreef UitStraling het volgende:
Een tijdelijk staakt het vuren zal alleen maar in het voordeel van Hamas zijn en niet in het voordeel van de Palestijnen.
Nou nee hoor. Kopstukken van de Hamas zitten niet eens in Gaza en je kan mensen uitroeien maar niet een ideaal. Dan staan er gewoon weer nieuwe leiders/leden op, zeker na het meedogenloze gebombardeer van Israel. Kweek je gewoon weer een nieuwe generatie haters mee.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:38 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee hoor. Hamas als overheersende partij in Gaza komt ten einde.
Niks hopeloos aan...
dat weet ik ook niet. RTL denkt het blijkbaar anders zouden ze dit niet schrijven.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat die lezers wel en niet weten?
Op zich is het in Japan en Duitsland wel gelukt ooit.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Kopstukken van de Hamas zitten niet eens in Gaza en je kan mensen uitroeien maar niet een ideaal. Dan staan er gewoon weer nieuwe leiders/leden op, zeker na het meedogenloze gebombardeer van Israel. Kweek je gewoon weer een nieuwe generatie haters mee.
dan moet je op poesjes zoekenquote:Op maandag 30 oktober 2023 20:46 schreef littlemindy het volgende:
Zoek je even op "#cats" om wat luchtigs tussendoor te zien, krijg je filmpjes van katten in Gaza
quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:46 schreef littlemindy het volgende:
Zoek je even op "#cats" om wat luchtigs tussendoor te zien, krijg je filmpjes van katten in Gaza
Doet dat je meer dan de mensen daar?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:46 schreef littlemindy het volgende:
Na jarenlange bezetting omgevormd tot democratieën, dat zie ik in Gaza niet gebeuren. Geen land gaat mensen leveren voor een bezettingsmacht.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Op zich is het in Japan en Duitsland wel gelukt ooit.
Daar hebben we de VN voor, blauwe helm op en gaan.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Na jarenlange bezetting omgevormd tot democratieën, dat zie ik in Gaza niet gebeuren. Geen land gaat mensen leveren voor een bezettingsmacht.
Uiteraard niet, ik vind het afschuwelijk wat daar gebeurt met de burgers.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
Doet dat je meer dan de mensen daar?
Maar daar was dan ook geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van WOII.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Op zich is het in Japan en Duitsland wel gelukt ooit.
Zou ik ook graag zien, maar dat gaat alleen lukken als de landen daar dat ook gaan accepteren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar hebben we de VN voor, blauwe helm op en gaan.
Zolang Hamas niet is verslagen of zich onvoorwaardelijk overgeeft komt er geen staakt het vuren. Er is een oorlogskabinet gevormd met strikte doelstellingen, de gijzelaars vallen hier buiten en spelen volgens de minister geen rol anders dan te proberen hen te bevrijden en veilig uit de warzone te leiden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:33 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jawel maar israel gaat geen wapenstilstand doen als hamas doorblijft vuren toch
De Joden woonden er al (aantoonbaar) sinds de bijbel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar daar was geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van de WOII.
Er is geen VN-leger, je hebt toch de militairen uit verschillende landen nodig. Niemand zal staan te springen. En daarnaast verwacht ik ook niet dat Israël een buitenlands leger toe zal laten op zijn grondgebied.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar hebben we de VN voor, blauwe helm op en gaan.
Het was dan ook lichtjes ironisch bedoeld, de islam regeert over de halve VN.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:54 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Deze VN? Yeah good luck with that.
Je weet dat de immigratie van joden al eerder begon en dat die ook gewoon stukken land hebben gekocht?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar daar was dan ook geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van WOII.
Daarom denk ik dat het wel gedaan is met een autonoom Gaza, de vraag is wat het gevolg gaat zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Kopstukken van de Hamas zitten niet eens in Gaza en je kan mensen uitroeien maar niet een ideaal. Dan staan er gewoon weer nieuwe leiders/leden op, zeker na het meedogenloze gebombardeer van Israel. Kweek je gewoon weer een nieuwe generatie haters mee.
Daar heb je weinig aan. In 1948 was 90% van de bevolking daar Arabier. Overigens is Japan ooit nog een optie geweest die overwogen werd evenals Argentiniequote:Op maandag 30 oktober 2023 20:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Joden woonden er al (aantoonbaar) sinds de bijbel.
Jazeker dat ging allemaal in pais en vree totdat de Britten zich ermee gingen bemoeien (Balfour Declaration).quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je weet dat de immigratie van joden al eerder begon en dat die ook gewoon stukken land hebben gekocht?
Wat deden die Arabieren daar?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar heb je weinig aan. In 1948 was 90% van de bevolking daar Arabier. Overigens is Japan ooit nog een optie geweest die overwogen werd evenals Argentinie
Abbas als leider? Die is toch ook al 85 plus? En is dat een sterke leider?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:57 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het wel gedaan is met een autonoom Gaza, de vraag is wat het gevolg gaat zijn.
Hereniging met de Westbank en dus Abbas als leider en gaat er alsnog een twee staten oplossing komen.
Die hamas kopstukken zijn wel uitgespeeld lijkt me.
Er komt helemaal geen oplossing, er wordt niet nagedacht door Israel over de lange termijn over wat er moet gebeuren na dit offensief. Beetje Hamas doden, misschien een deel van de Gazastrook bezetten, maar verder? Geen visie.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:57 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat het wel gedaan is met een autonoom Gaza, de vraag is wat het gevolg gaat zijn.
Hereniging met de Westbank en dus Abbas als leider en gaat er alsnog een twee staten oplossing komen.
Die hamas kopstukken zijn wel uitgespeeld lijkt me.
Toepen, denk ik.quote:
En daarvoor weer allerlei andere volkeren. Tja.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Joden woonden er al (aantoonbaar) sinds de bijbel.
Zeg, even over de indianen hè.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarvoor weer allerlei andere volkeren. Tja.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toepen, denk ik.
Wat is dit voor vraag joh?
Allemaal terug naar Afrika!quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat doen die witte Europeanen eigenlijk in de USA.
6 miljoen daarvan horen eigenlijk in Israël thuis.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat doen die witte Europeanen eigenlijk in de USA.
??quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
6 miljoen daarvan horen eigenlijk in Israël thuis.
Beetje in een land wonen wat helemaal niet van hen is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toepen, denk ik.
Wat is dit voor vraag joh?
Foei toch.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje in een land wonen wat helemaal niet van hen is.
Oh, op die fiets. Nee dank je, dit spelletje ga ik niet spelen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje in een land wonen wat helemaal niet van hen is.
Daar gaat het hier toch ook om bij de Arabieren, beetje een heel land claimen dat nooit van hen is geweestquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Foei toch.
Dat worden wat volksverhuizingen als die regel gaat gelden.
En Australië weer voor de aboriginals!
Gokje. Zoals de voorzitter in Brussel ook roeleert, elke land heeft de twijfelachtige eer een keer de voorzitter te leveren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:54 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Deze VN? Yeah good luck with that.
Het is wel van hun geweest. De vraag is wie er verder claim kan leggen op zo'n gebied. Ze delen zelfs belangrijke religieuze zaken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar gaat het hier toch ook om bij de Arabieren, beetje een heel land claimen dat nooit van hen is geweest
Waarom heb je het dan zo stellig over het "weggeven van andermans land aan de joodse slachtoffers van WOII"? Voordat de Britten er zaten, was het eeuwenlang in handen van de Ottomanen. Ook geen Arabieren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jazeker dat ging allemaal in pais en vree totdat de Britten zich ermee gingen bemoeien (Balfour Declaration).
Israel bad, hurdurdurdurdurquote:
Het is niet helemaal netjes om als bezetter je eigen kerk te bouwen op de belangrijkste heilige plek der overwonnenen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is wel van hun geweest. De vraag is wie er verder claim kan leggen op zo'n gebied. Ze delen zelfs belangrijke religieuze zaken.
Nee, dat is niet juist.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar heb je weinig aan. In 1948 was 90% van de bevolking daar Arabier. Overigens is Japan ooit nog een optie geweest die overwogen werd evenals Argentinie
quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan zo stellig over het "weggeven van andermans land aan de joodse slachtoffers van WOII"? Voordat de Britten er zaten, was het eeuwenlang in handen van de Ottomanen. Ook geen Arabieren.
Dat Israël na het einde van het Britse mandaat eigenhandig de onafhankelijkheid uitriep, is een type gebeurtenis die je continu ziet gebeuren in de geschiedenis. Landkaarten en grenzen worden voortdurend hergedefinieerd. Ook binnen Europa zijn er de afgelopen eeuw weer allerlei nieuwe landen ontstaan.
Die nederzettingen mogen van mij inderdaad wel weg overigens.
quote:When did the Arabs first come to Israel?
First Islamization of Jerusalem under the Caliphates. In 638 CE, the Islamic Caliphate extended its dominion to Jerusalem. With the Arab conquest of the region, Jews were allowed back into the city.
Bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |