Die wordt vast de nieuwe James Bond.quote:
Hij is net zo lelijk al een Rus dat is. Dus nee.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die wordt vast de nieuwe James Bond.
Het is netjes in dit soort situatie dat te doen in erg goed overleg. Overeenkomstigheden al plakken die belangrijk zijn moet je kunnen delen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is niet helemaal netjes om als bezetter je eigen kerk te bouwen op de belangrijkste heilige plek der overwonnenen.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik zeg dat het eeuwenlang in handen was van de Ottomanen, niet dat er geen Arabieren woonden.quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar daar was dan ook geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van WOII.
Ik heb hem ook aan staan.quote:
Het ideaal van een volk uitmoorden bedoel je?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Kopstukken van de Hamas zitten niet eens in Gaza en je kan mensen uitroeien maar niet een ideaal. Dan staan er gewoon weer nieuwe leiders/leden op, zeker na het meedogenloze gebombardeer van Israel. Kweek je gewoon weer een nieuwe generatie haters mee.
Niet aan Joden nee, maar de oostgrens Duitsland is wel een paar honderd kilometer naar het westen opgeschoven. Kaliningrad was een stad in Duitsland vroeger.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar daar was dan ook geen sprake van het weggeven van andermans land aan de Joodse slachtoffers van WOII.
Is er echt iemand die iets goeds had verwacht van Dagestan?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:04 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Community notes bij de NOS.
De wereld boeit dit geen reet. Voor het tweede deel van de zin geef ik je gelijk, maar dat is op zich ook geen nieuws.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
De wereld zal hier niet positief op reageren en Israël zal zich niet populairder maken in de regio.
Als het niemand een reet boeit was er niet zoveel aandacht voor in de media. Alleen zal niemand verder wat doen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De wereld boeit dit geen reet. Voor het tweede deel van de zin geef ik je gelijk, maar dat is op zich ook geen nieuws.
Kan Israël de Gazastrook niet gewoon annexeren zoals Rusland met de Krim heeft gedaan? Dan is het probleem toch opgelost?quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Er komt helemaal geen oplossing, er wordt niet nagedacht door Israel over de lange termijn over wat er moet gebeuren na dit offensief. Beetje Hamas doden, misschien een deel van de Gazastrook bezetten, maar verder? Geen visie.
Het is en blijft Netanyahu die daar weer eens premier is.
Ja, dat bedoel ik dus. Geen enkel land gaat daadwerkelijk actie ondernemen tegen Israël als ze de Gazastrook gaan leegvegen. Dat is, als de bevolking verplaatst wordt en niet geslacht.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het niemand een reet boeit was er niet zoveel aandacht voor in de media. Alleen zal niemand verder wat doen.
En dan geef je die 2 miljoen mensen een Israëlisch paspoort en dan gaat iedereen samen liedjes zingen bij het kampvuur?quote:
Je hebt dat deel van de geschiedenis gemist dat er 500 miljoen Arabieren Israël willen vernietigen? Populair worden ze nooit daar want Jood dus dat boeit niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las op nrc in de liveblog dat Israel meerdere oplossingen heeft voor Gaza, en als eerste oplossing dat alle mensen naar de Sinaï worden verplaatst waar tentenkampen komen, en waar uiteindelijk dan weer steden en huizen worden gebouwd. Dat ze zuid Gaza ook nog helemaal onder handen willen nemen maar dat het plan is dat er geen terugkeer mogelijk is naar Gaza.
Ik hoop ergens dat dit niet gaat gebeuren. De wereld zal hier niet positief op reageren en Israël zal zich niet populairder maken in de regio.
maar geen enkel land heeft ook daadwerkelijk een serieuze poging gedaan om de mensen uit gaza te krijgen en elders te laten settelen.. altijd "moet" israel maar wijken.. klopt ook geen reet vanquote:Op maandag 30 oktober 2023 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Geen enkel land gaat daadwerkelijk actie ondernemen tegen Israël als ze de Gazastrook gaan leegvegen. Dat is, als de bevolking verplaatst wordt en niet geslacht.
Verschil is wel dat Duitsland ook ons had aangevallen hè.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:19 schreef Confetti het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe WWII was verlopen als we toen ook sociale media hadden en massaal dode Duitse burgers zagen liggen door de tapijtbommen. Zouden er dan ook protesten zijn om met de Duitsers om tafel te gaan?
Mij lijkt het dat het doel vrijwel alle middelen heiligt als het kwaad dermate groot is dat het je bestaansrecht nu of in de nabije toekomst in gevaar brengt.
Hoezo verschil? Israël is ook aangevallen op 7 oktober....quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Duitsland ook ons had aangevallen hè.
Neem aan dat ze het in Israël toch van een andere kant bekijken en niet massaal demonstreren pro Palestina.
Een "from the river to the sea, Israël will be free"?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las op nrc in de liveblog dat Israel meerdere oplossingen heeft voor Gaza, en als eerste oplossing dat alle mensen naar de Sinaï worden verplaatst waar tentenkampen komen, en waar uiteindelijk dan weer steden en huizen worden gebouwd. Dat ze zuid Gaza ook nog helemaal onder handen willen nemen maar dat het plan is dat er geen terugkeer mogelijk is naar Gaza.
Ik hoop ergens dat dit niet gaat gebeuren. De wereld zal hier niet positief op reageren en Israël zal zich niet populairder maken in de regio.
Waarheen verplaatst? Egypte en Jordanië willen echt geen honderdduizenden Palestijnen opvangen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Geen enkel land gaat daadwerkelijk actie ondernemen tegen Israël als ze de Gazastrook gaan leegvegen. Dat is, als de bevolking verplaatst wordt en niet geslacht.
De Israëlische krant Haaretz schrijft erover. Nrc zuigt het niet uit de duim.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je hebt dat deel van de geschiedenis gemist dat er 500 miljoen Arabieren Israël willen vernietigen? Populair worden ze nooit daar want Jood dus dat boeit niet.
Maar Gaza mag simpelweg nooit meer een bedreiging zijn, maar hoe dat precies ingevuld moet gaan worden is onduidelijk. NRC speculeert en gezien de eerdere berichtgeving van deze voormalige kwaliteitskrant lijken ze me niet bepaald objectief.
Nou ja, het deporteren van een compleet volk is nou eenmaal niet erg populair in de geciviliseerde wereld, dus die terughoudendheid is wel begrijpelijk. De tweestatenoplossing was wat de wereld, in elk geval in woord, nastreefde. Niet dat er verder echt actie op werd ondernomen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:21 schreef mschol het volgende:
[..]
maar geen enkel land heeft ook daadwerkelijk een serieuze poging gedaan om de mensen uit gaza te krijgen en elders te laten settelen.. altijd "moet" israel maar wijken.. klopt ook geen reet van
Ja, wij, NL, zijn toch niet Israël?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoezo verschil? Israël is ook aangevallen op 7 oktober....
Dan moet Egypte meewerken, dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit filmpje gaat de rond op social media. Propaganda of niet, enige potentiële waarheid hier in of niet. Het is wel het beeld dat rond gaat in Gaza.
Nee? Wat gaat de rest van de wereld doen dan?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
maar de rest van de wereld gaat dat niet accepteren.
Actie=reactie, net als destijds. Pearl Harbour aanvallen is uiteindelijk een atoombom op je dak krijgen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, wij, NL, zijn toch niet Israël?
Nou, wat gaan 'ie doen dan?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een "from the river to the sea, Israël will be free"?
[ twitter ]
Her plan bestaat al lang en een Biden leek vorige week ook wel oor te hebben, maar de rest van de wereld gaat dat niet accepteren.
Je moet even teruglezen op wie ik eerst reageerde. Denk dat je dat hebt gemist.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Actie=reactie, net als destijds. Pearl Harbour aanvallen is uiteindelijk een atoombom op je dak krijgen.
Zucht. Alweerquote:Op maandag 30 oktober 2023 22:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je hebt dat deel van de geschiedenis gemist dat er 500 miljoen Arabieren Israël willen vernietigen? Populair worden ze nooit daar want Jood dus dat boeit niet.
Maar Gaza mag simpelweg nooit meer een bedreiging zijn, maar hoe dat precies ingevuld moet gaan worden is onduidelijk. NRC speculeert en gezien de eerdere berichtgeving van deze voormalige kwaliteitskrant lijken ze me niet bepaald objectief.
Niets. De VS heeft al aangegeven dat er 'no red lines' zijn voor Israël.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee? Wat gaat de rest van de wereld doen dan?
Kan Israël het (nog veel bozere buren) in zijn eentje of samen met de VS aan?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee? Wat gaat de rest van de wereld doen dan?
Dat zal er vanaf hangen of die 2 miljoen Gazanen binnen hun grenzen gedumpt worden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan Israël het (nog veel bozere buren) in zijn eentje of samen met de VS aan?
Verzonnen ze vorige week ook al een keer toch?quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:23 schreef Momo het volgende:
En dit is verslag van Al Jazeera net
[ twitter ]
Israel kan niet in zijn eentje de hele Arabische wereld verslaan, maar die wereld is dan ook geen eenheid, dus dat lijkt me een uitgesloten scenario. Bovendien denk ik dat Saoedi Arabie stiekem in zijn vuistje zal lachen als Israel flink gaat huishouden in Iran.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan Israël het (nog veel bozere buren) in zijn eentje of samen met de VS aan?
Dit.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Israel kan niet in zijn eentje de hele Arabische wereld verslaan, maar die wereld is dan ook geen eenheid, dus dat lijkt me een uitgesloten scenario. Bovendien denk ik dat Saoedi Arabie stiekem in zijn vuistje zal lachen als Israel flink gaat huishouden in Iran.
Met dit soort dingen weten wij ook niet echt wat wel en niet gebeurd in Gaza.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verzonnen ze vorige week ook al een keer toch?
Er zijn in ten minste Twee Aviv wel degelijk protesten tegen de oorlog.quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Duitsland ook ons had aangevallen hè.
Neem aan dat ze het in Israël toch van een andere kant bekijken en niet massaal demonstreren pro Palestina.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |