Ja dat is dan wel een verschil idd, wij nemen van 14.30 tot 17.30 af en hebben een 40 weken contract.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:38 schreef SQ het volgende:
Schokkend? Voor 2x3 dagen van 14:15 tot 18:30 met 52 weken contract? Volgens mij is dat best normaal hoor
Huh, 2 kinderen?quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:54 schreef _Lily_ het volgende:
Wij betalen netto 1350 voor 2 kinderen, 2 hele dagen KDV per week, 52 weken.
Schokkend veel dus
Netto doet meer met je huishoudpot dan brutoquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Huh, 2 kinderen?Wel pittig veel ja!
Maargoed, wanneer we het over netto bedragen hebben dan staat en valt alles met hoeveel toeslag je krijgt, dus hoeveel zegt het dan écht over de kosten?
Dat zal bestquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Netto doet meer met je huishoudpot dan bruto
Maar, is natuurlijk juist afhankelijk van je inkomsten
Het houdt allemaal gelukkig na een aantal jaar weer op, en dan komen er allerhande nieuwe kosten weer bij
Wij betalen ook voor de hele dag, opzich logisch toch want het personeel moet ook gewoon aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 07:27 schreef arvensis het volgende:
Hier 3 dagen per week kdv voor Z. bruto ¤ 1.024,15
En 3 dagen BSO voor U. bruto ¤ 449,91
52 weken contract en we betalen voor de hele dag helaas.
Mijn kind is 12 en de kvd tijd is met stip de duurste periode geweest. Afhankelijk van hoeveel dagen hij ging kostte dat tussen de 450 en 900 netto per maand.quote:
En ook nog deels afhankelijk van het uurtarief van de opvang. Wij zouden overstappen naar een andere, maar die zaten toen al 1,10 per uur boven het KOT tarief. Doe dat keer 11 uur en neem dan nog eens meerdere dagen voor meerdere kinderen afquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:28 schreef Molo het volgende:
Maar, is natuurlijk juist afhankelijk van je inkomsten
De toeslag is ongeveer 500 euro in totaal (ongeveer 250 per kind) dus totaal 1850 brutoquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Maargoed, wanneer we het over netto bedragen hebben dan staat en valt alles met hoeveel toeslag je krijgt, dus hoeveel zegt het dan écht over de kosten?
Voor een tweede krijg je normaliter bijna volledig toeslag hè. Anders zou niemand blijven werken met meer dan 1 kind.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
De toeslag is ongeveer 500 euro in totaal (ongeveer 250 per kind) dus totaal 1850 bruto
Ik heb me erbij neergelegd dat dit het maar is. Als ze het KDV zijn ontgroeid krijgen ze BSO, schoolspullen, later studie, kleinkinderen supporten.
Het zal wel niet beter worden haha
Een deel van het uurtarief boven de KOT-grens? Maar als ik even snel reken kom je zelfs dan niet helemaal uit:quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Is dat niet weinig kot zelfs met bv max toetsingsinkomen? Wat zie ik hier over het hoofd?
Ja precies ik kwam zelf ook rond de 1000 uit. Is er nog een reden om minder kot te krijgen? Partner die heel weinig uren werkt? Maar dat is hier niet het geval denk ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een deel van het uurtarief boven de KOT-grens? Maar als ik even snel reken kom je zelfs dan niet helemaal uit:
- Twee kinderen, dus 925 per kind per maand.
- Als je 20 uur per kind per week afneemt, is je uurtarief 10,25 ongeveer.
- Je krijgt maar toeslag over 8,97. Je betaalt dus 20 uur x 2 kinderen x 4,5 week x ¤ 1,28 per uur helemaal zelf. Da's ¤ 230 per maand.
- Zelfs als je maximaal verdient, krijg je voor de eerste 33,3% terug en voor de tweede 67,1%. Dan zou je dus voor de eerste 0,333 x 20 uur x 4,5 week x ¤ 8,97 per uur = ¤ 269 terugkrijgen en voor de tweede ¤ 542.
Al met al zou bruto ¤ 1850 dan dus uitkomen op ¤ 1039 netto...
Het zou nog kunnen dat ze nog minder uren afnemen en een nog hoger uurtarief hebben, maar da's dan wel echt een serieus hoge uurprijs...quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:49 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja precies ik kwam zelf ook rond de 1000 uit. Is er nog een reden om minder kot te krijgen? Partner die heel weinig uren werkt? Maar dat is hier niet het geval denk ik.
Is er een expert in de zaal?
Mits aangevraagd uiteraardquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Even een vraag van een totaal onwetend persoon: je krijgt dus altijd toeslag? Hoogte afhankelijk van je inkomen maar je krijgt altijd wat?
Nopequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Even een vraag van een totaal onwetend persoon: je krijgt dus altijd toeslag? Hoogte afhankelijk van je inkomen maar je krijgt altijd wat?
Klopt. Je moet wel werken of een reïntegratie studie volgen o.i.d.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
Als je niet werkt krijg je volgens mij niks
Is dat zo?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:08 schreef Morgane89 het volgende:
Of afgekeurd zijn, dan kun je toeslag krijgen via de gemeente. Maar dat is niemand voor z'n lol![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als een van beiden in en relatie niet werkt krijg je geen toeslag.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
Als je niet werkt krijg je volgens mij niks
quote:Op woensdag 1 november 2023 14:35 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is dat zo?Yup, moet je even zoeken op subsidie voorschoolse educatie. Geldt meestal wel vanaf de peuterspeelzaalleeftijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat ligt een beetje aan de gemeente waar je woont. Wij zitten in werk en afgekeurd, maar wij kregen wel een (inkomensafhankelijke) subsidie voor 2 ochtenden psz.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat daar verschil in zit tussen alleenstaand en afgekeurd of in een relatie en afgekeurd.
Alleenstaand en afgekeurd betekent meestal een (gezins)inkomen dat onder allerlei grenzen voor gemeentelijke toeslagen valt, in een relatie en afgekeurd is qua (gezins)inkomen vaak een ander verhaal, en kom je meestal sowieso niet meer in aanmerking voor gemeentelijke ondersteuning van welke soort dan ook.
Subsidie PSZ is weer een ander verhaal, die is idd inkomensafhankelijk en niet afhankelijk van wel of niet (beiden) werken.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Yup, moet je even zoeken op subsidie voorschoolse educatie. Geldt meestal wel vanaf de peuterspeelzaalleeftijd.
[..]
Dat ligt een beetje aan de gemeente waar je woont. Wij zitten in werk en afgekeurd, maar wij kregen wel een (inkomensafhankelijke) subsidie voor 2 ochtenden psz.
quote:Op woensdag 1 november 2023 14:35 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is dat zo?In onze gemeente is er inderdaad wel alleen toeslag voor de peuterspeelzaal, niet voor de dagopvang. Maar in onze vorige gemeente was het volgens mij andersom, dus het is overal weer anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die subsidie kreeg je alleen als je geen recht hebt op kot. Hier tenminste dan, daarnaast kon je nog een subsidie krijgen als je kind meer voorschoolse educatie nodig had. De eerste is voor 2 dagdelen en de andere voor 2 extra dagdelen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Subsidie PSZ is weer een ander verhaal, die is idd inkomensafhankelijk en niet afhankelijk van wel of niet (beiden) werken.
Dit.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat daar verschil in zit tussen alleenstaand en afgekeurd of in een relatie en afgekeurd.
Niet iedere PSZ is/was ook voor een toeslag vanuit de KOT.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die subsidie kreeg je alleen als je geen recht hebt op kot.
quote:De subsidie is bedoeld om de ontwikkeling te stimuleren van peuters van 2,5 tot 4 jaar die het risico lopen dat ze straks niet goed mee kunnen komen op de basisschool. Het is ook bestemd voor peuters van 2,5 tot 4 jaar van wie de ouder(s)/verzorgers geen recht hebben op kinderopvangtoeslag.
dit, die kosten vergelijken zegt natuurlijk niet heel veel als je het niet naast het inkomen kan leggen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Hier ook, en heb ik dankbaar gebruik van mogen maken, zodat ondanks dat ik afgekeurd ben, ziek thuis ben, ik wel de mogelijkheid had om mijn behandelingen te plannen op de dag dat zoonlief op het kdv wasquote:Op woensdag 1 november 2023 15:39 schreef automatic_ het volgende:
Bij de gemeente waar ik werk heet het een SMI
Ik zou t echt niet weten…. Ik hoop dat je gelijk hebt. De belastingdienst moet het voor me narekenen. Maar tot nu toe krijgen we bar weinig toeslag, heeft ook met inkomen te maken. Partner werkt ook gewoonquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een deel van het uurtarief boven de KOT-grens? Maar als ik even snel reken kom je zelfs dan niet helemaal uit:
- Twee kinderen, dus 925 per kind per maand.
- Als je 20 uur per kind per week afneemt, is je uurtarief 10,25 ongeveer.
- Je krijgt maar toeslag over 8,97. Je betaalt dus 20 uur x 2 kinderen x 4,5 week x ¤ 1,28 per uur helemaal zelf. Da's ¤ 230 per maand.
- Zelfs als je maximaal verdient, krijg je voor de eerste 33,3% terug en voor de tweede 67,1%. Dan zou je dus voor de eerste 0,333 x 20 uur x 4,5 week x ¤ 8,97 per uur = ¤ 269 terugkrijgen en voor de tweede ¤ 542.
Al met al zou bruto ¤ 1850 dan dus uitkomen op ¤ 1039 netto...
Mooi op tijd met de nieuwe prijzen dan toch wel!quote:Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef Donna het volgende:
Prijsverhoging bekend, valt redelijk mee.
Wel vanaf 2024 in de zomervakantie 2 weken gesloten omdat veel leidsters met partners zitten die bouwvak afhankelijk zijn.
Nouja, breien we ook wel weer rond en de data is nu al bekend. 😊
Die brief kreeg ik een maand geleden ook.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:12 schreef douche-eendje het volgende:
Wij krijgen net bericht van de belastingdienst dat ze de definitieve berekening niet gaan redden voor de gestelde datum en dat het uiterlijk 1 juli wordt.
Inmiddels wel plek voor Bas op de BS0, heel onverwacht volgende maand al ipv volgend jaar.
Moest hij ook extra informatie aanleveren?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:29 schreef arvensis het volgende:
[..]
Die brief kreeg ik een maand geleden ook.
Yup, ieder jaar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Moest hij ook extra informatie aanleveren?
Ah ja, wij dit jaar voor het eerst. Het zal wel goedkomen, maar wat een omslachtig systeem is dit. Allemaal met dank aan een verhuizing van ons kinderdagverblijf dat wij de informatie op moesten sturenquote:
Kan door twee situaties komen;quote:
Kan iemand de OP aanpassen? Er zijn 2 wijzigingen geweest sinds 2022. Dit alvast om de overgang naar de directe financiering in werk te zetten en om terugvorderingen te voorkomen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:19 schreef Schanu het volgende:
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag
Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen
LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang
De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)
[b]Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)[/b]
https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken
Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.
Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.
https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken
Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.
Vorige delen
http://forum.fok.nl/topic/1730350
Ik had het al zien staan maar het is wat meer werk dan alleen even knippen en plakken. Ik kijk er later vandaag even naarquote:
Als jij zin hebt om het te herschrijven zet ik het erinquote:Op zaterdag 18 november 2023 08:40 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Kan iemand de OP aanpassen? Er zijn 2 wijzigingen geweest sinds 2022. Dit alvast om de overgang naar de directe financiering in werk te zetten en om terugvorderingen te voorkomen.
Er wordt sinds 1 januari 2022 geen onderscheid meer gemaakt tussen dagopvang en bso. Voor beide geldt 140%. (Besluit kinderopvangtoeslag art. 8a lid 1)
Vanaf 1 januari 2023 is de 140% regel vervallen voor de minstwerkende.
(Urencriterium). Voor elke werkende geldt nu 230 uur ongeacht hoeveel uur iemand werkt.
Zie Besluit kinderopvangtoeslag 2023 lid 1 sub a en b.
1 Het aantal uren kinderopvang dat voor kinderopvangtoeslag in aanmerking komt, bedraagt voor ieder kind niet meer dan:
a.230 uren per kalendermaand;
b.per berekeningsjaar 230 uren, vermenigvuldigd met het aantal maanden waarin de ouder of partner in dat berekeningsjaar:
arbeid heeft verricht als bedoeld in artikel 1.6, eerste lid, onderdelen a of b, of derde lid, onderdeel a, van de wet;
Zoiets?quote:Op zondag 19 november 2023 11:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als jij zin hebt om het te herschrijven zet ik het erin
Lijkt mij prima, ik zet het erinquote:Op zondag 19 november 2023 13:02 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Zoiets?
Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
Voor 2021 geldt:
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
Voor 2022 geldt:
0-12 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen dagopvang en bso. Voor beide geldt 140%. (Besluit kinderopvangtoeslag art. 8a lid 1)
Voor 2023 geldt:
Het urencriterium is vervallen. Voor elke werkende geldt 230 opvanguren per kind, per maand ongeacht hoeveel uur iemand werkt. (Besluit kinderopvangtoeslag 2023 lid 1 sub a en b)
Ik denk wel dat al deze drie jaren nog wel benoemd moeten worden. Er zijn best veel ondernemers die nog geen belastingaangifte gedaan hebben over 2021 ivm uitstel door corona.
Deze mensen krijgen pas een definitieve beschikking nadat de inkomens bekend zijn.
Wijziging doorgeven. En dan kies je vanaf 1 januari 2024.quote:Op zondag 19 november 2023 13:39 schreef LauriLynne het volgende:
Ik lees hier dat dat de belastingdienst oproept het uurtarief voor 2024 door te geven. Ik zie op mijn toeslagen niet waar dat dan zou moeten. Iemand een idee?
Moet je dus wel net het nieuwe tarief al weten..quote:Op zondag 19 november 2023 13:39 schreef LauriLynne het volgende:
Ik lees hier dat dat de belastingdienst oproept het uurtarief voor 2024 door te geven. Ik zie op mijn toeslagen niet waar dat dan zou moeten. Iemand een idee?
Dan ga ik even opnieuw zoeken. Nieuwe tarief hebben we 1,5 week geleden gehad van het kdv.quote:Op zondag 19 november 2023 13:58 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Moet je dus wel net het nieuwe tarief al weten..
En soms kan het zo zijn dat je niet alle wijzigingen al door kan geven (voor na februari geloof ik).
Wij wilden de einddatum wijzigen, maar dat kan pas half december weer geloof ik.
Verder geldt dat als je het voor 4 december doorgeeft, ze de wijzigingen nog kunnen meenemen in de toeslag van januari (die je ~ 20 december ontvangt).
35 cent is 12,3%??? Geef adres!quote:Op maandag 20 november 2023 13:01 schreef DjVero het volgende:
35 cent per uur duurder, stijging van 12,3%. Excuusbrief van twee pagina's lang gekregen. Ook nergens voor nodig, maar goed. Heb verder geen vergelijkingsmateriaal, aangezien afgelopen jaar het eerste jaar was dat we gebruik hebben gemaakt van kinderopvang.
Ik dacht al dat ik het verkeerd gelezen had.quote:Op maandag 20 november 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
[..]
35 cent is 12,3%??? Geef adres!zo goedkoop is het nergens
Shit, sorry, blijkbaar veel teveel info in die brief.quote:Op maandag 20 november 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
[..]
35 cent is 12,3%??? Geef adres!zo goedkoop is het nergens
Ik ook niet, krijg steeds opnieuw een foutmelding.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:28 schreef automatic_ het volgende:
Hier net een mail met de nieuwe tarieven. Ik kan ze overigens nog niet invoeren bij Toeslagen.nl
KDV ¤10,10
BSO ¤9,17
Jeetje... Haha. Hier ook allebei 52 weken trouwens. Wij zaten op ¤8.40 en ¤9.25 trouwens.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:31 schreef Vanyel het volgende:
Toptarieven hoor![]()
Wij zitten op 9,88 voor 52 weken BSO. Kan oplopen tot 11,40 voor een 46 weken pakket
Jeetje wat onhandig excl. Of valt het mee?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:31 schreef douche-eendje het volgende:
8,6% verhoging bij de bso, gaan naar 8,66 per uur voor 52 weken.
6,5% voor peuterspeelzaal, die gaat naar 10,24 per uur (exclusief fruit, drinken, lunch en luiers).
Kdv is nog niet bekend. Gelukkig nemen wij maar 1 dag kdv, 1 dag bso en 1 ochtend psz af
Ik vind dat ook echt heel onhandig, maar er zijn hier ook kdv's in de buurt waar je zelf fruit en brood moet meegeven. Drinken lijkt me wel echt onhandig, dan moet je dus theezakjes enzo gaan meegeven? Hier maken ze gewoon een kan thee voor iedereen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Jeetje wat onhandig excl. Of valt het mee?
Moeten we zelf meegeven, dus dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Bij ons kdv zit voeding en luiers wel weer bij de prijs in.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Jeetje wat onhandig excl. Of valt het mee?
Hier 9,14 bsoquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:28 schreef automatic_ het volgende:
Hier net een mail met de nieuwe tarieven. Ik kan ze overigens nog niet invoeren bij Toeslagen.nl
KDV ¤10,10
BSO ¤9,17
Opsom!quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:07 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier 9,14 bso
10,22 kdv
Nu hebben wij nog maar een dag bso gelukkig.
Ohja peuterspeelzaal zie ik, sorry. Dat is hier ook excl. denk ik. Geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Moeten we zelf meegeven, dus dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Bij ons kdv zit voeding en luiers wel weer bij de prijs in.
BSO neem je minder uren af, dus dat merk je wel aanzienlijkquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:32 schreef LauriLynne het volgende:
9,65 per uur in 2024 voor 2 volle vaste dagen. Niets te klagen als ik dat vergelijk hier. Nog belangrijker dat we ook gewoon heel tevreden zijn over het kdv. De prijzen die hier genoemd worden voor bso zijn ook best fors.
Dat is waar, had het alleen niet verwacht omdat luiers ed niet meer nodig zijn op de bso.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
BSO neem je minder uren af, dus dat merk je wel aanzienlijk
Nee, met de BSO gaan ze in vakanties naar het krijspaleis of zetten ze een springkussenstormbaan van 21 meter lang op het schoolplein (quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:47 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Dat is waar, had het alleen niet verwacht omdat luiers ed niet meer nodig zijn op de bso.
Serieus? wow...quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:11 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, met de BSO gaan ze in vakanties naar het krijspaleis of zetten ze een springkussenstormbaan van 21 meter lang op het schoolplein (). Geen grap dit overigens, dat doet de BSO hier.
https://www.belastingdien(...)lag_krijgen/inkomen/quote:Op woensdag 22 november 2023 10:31 schreef spierbal het volgende:
Even een vraag voor de toeslagen. Het gaat over toetsingsinkomen, is dat hetzelfde als belastbaar inkomen?
Stel je verdiend een x bedrag maar je draagt af aan pensioen zeg 400 bruto. Dat wordt van je belastbaar inkomen gehaald.
Is je toetsingsinkomen dan X-400 over het hele jaar of gewoon X?
Quote uit die link:quote:Op woensdag 22 november 2023 11:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)lag_krijgen/inkomen/
Dus: het brutoloon voordat er dingen vanaf gaan zoals pensioenbijdrage en voordat er dingen bijkomen als reiskostenvergoeding. Maar in je aangifte kun je nog aftrekposten hebben (hypotheekrenteaftrek?) of kortingen. Dus uiteindelijk gaat het om je definitieve inkomen uit je belastingaangifte.
Excuus, dan heb ik me vergist.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Quote uit die link:
Doet u belastingaangifte? Dan is uw toetsingsinkomen gelijk aan uw verzamelinkomen uit uw definitieve aanslag inkomstenbelasting.
Doet u geen belastingaangifte? Dan is uw toetsingsinkomen gelijk aan uw belastbare loon. Uw belastbare loon staat op uw jaaropgaaf. Het wordt ook wel 'bedrag voor de loonheffingen (LH of LB)' of 'fiscaal loon' genoemd.
Fiscaal loon is wel degelijk brutoloon minus de pensioenbijdrage en dus het belastbaar inkomen. Dat is ook het loon wat in de aangifte gaat en waarna er na de aftrekposten een verzamelinkomen uitrolt.
Dit heb ik ook wel eens gehad, maar dan een hele dag, omdat mijn kind blijkbaar de enige aanmelding was. Uit coulance heb ik dan nog wel die dag terugbetaald gekregen. Ik wilde ook zelf niet dat m’n zoon daar de hele dag als enige kind zou zitten. In principe moeten ze gewoon de overeenkomst nakomen en de opvang bieden. Tenzij er iets in je overeenkomst staat dat ze kunnen besluiten om geen opvang aan te bieden bij minder dan zoveel kinderen.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:40 schreef exode het volgende:
Net mail van de BSO over 5 december. De school is om 12 uur uit ipv 14 uur. Je moet je kind(eren) aanmelden voor die 2 extra uur en alleen bij genoeg aanmeldingen bieden ze opvang aan.
Ik ben nog aan het nadenken over een nette, niet al te geirriteerde reactie. Het is onze vaste BSO dag, we hebben dan dus ook opvang nodig. Als ze niet genoeg aanmeldingen hebben, mag ik ze alsnog om 14 uur brengen?! Het is wel typisch voor deze BSO overigens.
Zo gaat het hier al jaren. Ik ben blij dat we voor onze oudste nu geen BSO meer afnemen, want al dit soort dingen waren echt verschrikkelijk. Zelfde gold voor studiedagen. Als je dat niet apart meldde, stond je kind alleen op de planning vanaf de normale eindtijd van de school. Zwaar frustrerend.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:40 schreef exode het volgende:
Net mail van de BSO over 5 december. De school is om 12 uur uit ipv 14 uur. Je moet je kind(eren) aanmelden voor die 2 extra uur en alleen bij genoeg aanmeldingen bieden ze opvang aan.
Ik ben nog aan het nadenken over een nette, niet al te geirriteerde reactie. Het is onze vaste BSO dag, we hebben dan dus ook opvang nodig. Als ze niet genoeg aanmeldingen hebben, mag ik ze alsnog om 14 uur brengen?! Het is wel typisch voor deze BSO overigens.
En vanmiddag kwamen de nieuwe tarieven binnen.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:26 schreef eponine het volgende:
Nog geen nieuwe tarieven hier, vorig jaar kwamen ze 25 november, dus ik ben benieuwd. We betalen nu ¤9,94 voor het kdv en ¤8,87 voor de bso, dat was ten opzichte van het jaar daarvoor een stijging van 9,39% volgens mij.
En iedere vakantie springkussens, workshops en andere activiteiten op de sportvelden waar het kdv/bso tussenin staat. Ook regelmatig tripjes naar de speeltuin op de hoek.
En thema’s inderdaad, vorig jaar in de kerstvakantie was het thema ‘circus’ met als klapper een show, bedacht en opgevoerd door alle groepen van de bso. Afgelopen herfstvakantie was het iets met insecten, kriebelbeestjes, etc., met o.a. een kriebeldisco (gingen ze dansen als een spin bijvoorbeeld, onder leiding van een dansdocent).
Hoort de BSO bij school? Dan snap ik je wens om te reageren wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:40 schreef exode het volgende:
Yes, het is in het schoolgebouw en wordt 'verkocht' als Kindcentrum. Ik had tot een week geleden niet door dat ze om 12 uur uit zijn die dag, maar het staat wel in de schoolgids die voor de zomervakantie is gestuurd. Dus de BSO had er al maanden op kunnen voorbereiden.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoort de BSO bij school? Dan snap ik je wens om te reageren wel.
Als niet, mja, dan verandert school de tijden, begrijp ik wel dat BSO niet onvoorwaardelijk mee kan schuiven.
Maakt het niet minder irritant.
Oh ugh.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:38 schreef exode het volgende:
[..]
Yes, het is in het schoolgebouw en wordt 'verkocht' als Kindcentrum. Ik had tot een week geleden niet door dat ze om 12 uur uit zijn die dag, maar het staat wel in de schoolgids die voor de zomervakantie is gestuurd. Dus de BSO had er al maanden op kunnen voorbereiden.
Dit gebeurt ook elk jaar op Witte Donderag en voorheen op studiemiddagen. (nu alleen studiedagen, totnogtoe niet op een BSO dag van onze koters)
Ik zou denken dat we dezelfde BSO hebbenquote:Op woensdag 22 november 2023 16:40 schreef exode het volgende:
Bij toeslagen.nl zou er vanaf vandaag een overzicht te zien moeten zijn voor 2024.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:38 schreef LauriLynne het volgende:
Nou het tarief voor 2024 staat erin. Klopt het dat ik nog nergens een voorlopig bedrag voor 2024 zie?
Blijf het zo omslachtig iets vinden. Als de loonstroken van december binnen zijn maar is even kijken of 2023 een beetje klopt. Dat schatten blijf ik zo lastig vinden. En dan in 2023 2x een cao verhoging enz.
Wat onhandig toch dat je werkt op de BSO dagen!quote:Op woensdag 22 november 2023 16:40 schreef exode het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Nu staat het erin. 20 % is zeker een ruime marge. Over 2022 kregen we nog flink wat toeslag bij. Dus we gaan het zien over 2023.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Bij toeslagen.nl zou er vanaf vandaag een overzicht te zien moeten zijn voor 2024.
Maar ja, dat inschatten voor het nieuwe jaar blijft een uitdaging.. Ik ga altijd maar extra extra hoog zitten, voor de zekerheid..
Voor 2024 heb ik onze lonen gepakt + 20%. Dan krijg ik in elk geval niet te veel toeslag. Heb liever nog wat tegoed.
Normaal zou ik het niet zoveel hoger zetten hoor, maar komend jaar is met de verhoging van het minimumloon met onze CAO erg afwachten waar het op uit gaat komen. Zodra dat in januari bekend is kunnen we hem beter uitmikken.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:42 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Nu staat het erin. 20 % is zeker een ruime marge. Over 2022 kregen we nog flink wat toeslag bij. Dus we gaan het zien over 2023.
Vanaf vandaag zijn de voorschotten 2024 bekend en kan je een voorschot beschikking verwachten.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:38 schreef LauriLynne het volgende:
Nou het tarief voor 2024 staat erin. Klopt het dat ik nog nergens een voorlopig bedrag voor 2024 zie?
Blijf het zo omslachtig iets vinden. Als de loonstroken van december binnen zijn maar is even kijken of 2023 een beetje klopt. Dat schatten blijf ik zo lastig vinden. En dan in 2023 2x een cao verhoging enz.
Toch beter dan aanzienlijk lager wat ze bij mij jarenlang deden.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:38 schreef douche-eendje het volgende:
Kinderdagverblijf gaat van 8,88 naar 10,10 per uur.
De belastingdienst was ook weer zo aardig om ons inkomen voor komend jaar aanzienlijk te verhogen, dat heb ik maar wat realistischer ingesteld.
Stuk fijner vooruitzicht datquote:Op woensdag 29 november 2023 21:55 schreef SQ het volgende:
Over 10 maanden gaat de opvang ons in elk geval netto 550 per maand minder kosten
De regels zijn weer verruimd. Als je samen 3 kinderen hebt en 160K binnen harkt krijg je alsnog ¤120 per maand ofzo.quote:Op donderdag 30 november 2023 07:07 schreef F_r het volgende:
Ik kreeg een brief dat wij ineens kindgebondenbudget krijgen volgend jaar. Maar eens kijken of ze ons inkomen niet omlaag gezet hebben.
Hoe meer kinderen hoe hoger het inkomen. Met 1 kind mag je max de helft van het inkomen van iemand met 3 kinderen hebben. Dat wel een heel groot verschilquote:Op donderdag 30 november 2023 07:18 schreef Donna het volgende:
[..]
De regels zijn weer verruimd. Als je samen 3 kinderen hebt en 160K binnen harkt krijg je alsnog ¤120 per maand ofzo.
Er is ook nogal veel discussie over.
Ja het is enorm verruimd.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:36 schreef lily het volgende:
Dan is het wel heel erg verruimd in de afgelopen jaren. Ik heb 3 kinderen (waarvan er nu 2 boven de 18 zijn) maar ik heb nog nooit recht op kindgebonden budget gehad (ik kom niet bepaald in de buurt van 160k).
Eens. Bij KOT snap ik dat nog, want wrs werk je je ook allebei de tering voor zo veel geld, maar KGB is voor de basisvoorzieningen wmb en die moet je toch wel op orde kunnen hebben met anderhalve ton...quote:Op donderdag 30 november 2023 09:25 schreef Mariposas het volgende:
Absurd dat je met een gezamenlijk inkomen van ¤150.000 nog kgb krijgt.
Dat. Naast dat ik me niet voor kan stellen een gezamenlijk inkomen van die hoogte te hebben. Zou niet weten wat ik met dat geld moest.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:25 schreef Mariposas het volgende:
Absurd dat je met een gezamenlijk inkomen van ¤150.000 nog kgb krijgt.
Gaat verrassend veel belasting en andere zaken vanaf kan ik je zeggenquote:Op donderdag 30 november 2023 10:28 schreef Bami het volgende:
[..]
Dat. Naast dat ik me niet voor kan stellen een gezamenlijk inkomen van die hoogte te hebben. Zou niet weten wat ik met dat geld moest.
ja dat zat ik me net te bedenken, dat bruto versus netto natuurlijk nogal uitmaakt in hoeveel je ervan terugziet.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat verrassend veel belasting en andere zaken vanaf kan ik je zeggen
Lijkt bizar veel maar valt toch in de praktijk wel tegen
Heel veel rekeningen betalen en dan onder de streep net zo veel uitgeven als dat er binnenkomt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:28 schreef Bami het volgende:
[..]
Dat. Naast dat ik me niet voor kan stellen een gezamenlijk inkomen van die hoogte te hebben. Zou niet weten wat ik met dat geld moest.
Nee bruto/netto maakt veel uit natuurlijk. En een groter huis met daarbij behorende hogere lasten ook. Plus 3 kinderen. Dan gaat het alsnog hard idd.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Heel veel rekeningen betalen en dan onder de streep net zo veel uitgeven als dat er binnenkomt.
Het lijkt astronomisch veel maar ik kan je zeggen dat na aftrek van alle lasten er voor ons niet genoeg overblijft om regelmatig op luxe vliegvakantie te gaan met het hele gezin ofzo
Nou ja wij hebben een duur huis natuurlijk, dat scheelt wel. Maar wij rijden ook gewoon een (1) tweedehands auto. Verder hebben we het ook echt niet slecht, maar het is niet alsof je dan zwemt in het geld ofzo.
Plus dat een heel deel van de basisvoorzieningen bij meerdere kinderen al aanwezig is. Bedden, autostoelen, kinderwagens, speelgoed. Je schuift het allemaal door. Ja 3 kinderen is duurder dan 1, absoluut maar het dubbele aan inkomen als grens stellen is wel een hele scheve verhouding.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Eens. Bij KOT snap ik dat nog, want wrs werk je je ook allebei de tering voor zo veel geld, maar KGB is voor de basisvoorzieningen wmb en die moet je toch wel op orde kunnen hebben met anderhalve ton...
Maakt ook nog best uit hoe dit onderling verdeelt is tussen de partners. Als je beide 80k verdient hou je er netto meer aan over dan als eentje 43k verdient en de ander 117k. Omdat je bij de eerste variant veel meer kortingen meepakt terwijl je met de tweede variant niet de maximale korting pakt met de 43k en met 117k over een veel groter deel van je loon geen recht meer hebt op kortingen.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:54 schreef Bami het volgende:
[..]
ja dat zat ik me net te bedenken, dat bruto versus netto natuurlijk nogal uitmaakt in hoeveel je ervan terugziet.
Met dat inkomen zou ik nog steeds wel moeilijk hard sparen though. Ook de 'maar' 7k variant.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Maakt ook nog best uit hoe dit onderling verdeelt is tussen de partners. Als je beide 80k verdient hou je er netto meer aan over dan als eentje 43k verdient en de ander 117k. Omdat je bij de eerste variant veel meer kortingen meepakt terwijl je met de tweede variant niet de maximale korting pakt met de 43k en met 117k over een veel groter deel van je loon geen recht meer hebt op kortingen.
In absolute cijfers is mijn grove berekening dat je met gelijkwaardig loon bij 160k zo'n 7700* per maand netto samen hebt en in de ongelijkwaardige variant zo'n 7150 netto.
In de IB valt dan nog een stukje heffingskorting over te hevelen maar dit wordt afgebouwd en arbeidskorting is niet over te hevelen natuurlijk.
*gerekend met een brutoloon, vakantiegeld en een stukje bonus per jaar en met inhouding van pensioenpremie
Daar zijn ze lekker vlot mee. Is de opvang aangesloten bij de Brancheorganisatie Kinderopvang of de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang? Let er dan op dat een eventuele tariefverhoging niet eerder mag ingaan dan één kalendermaand, vermeerderd met één week na de aankondiging.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:08 schreef Bami het volgende:
Wij hebben dus het nieuwe tarief van de opvang nog niet binnen. Heb toch maar eens gemaild wanneer ze die verwachten.
Edit;
Ah, mail terug dat ze moesten wachten op de oudercommissie maar dat we vandaag het nieuwe tarief op de mail krijgen.
Zo te zien niet. Naja zou ook maar een week schelen, dus he.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daar zijn ze lekker vlot mee. Is de opvang aangesloten bij de Brancheorganisatie Kinderopvang of de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang? Let er dan op dat een eventuele tariefverhoging niet eerder mag ingaan dan één kalendermaand, vermeerderd met één week na de aankondiging.
Ik heb ook nog geen nieuwe tarieven gezien. Zal er vanmiddag eens naar vragenquote:Op donderdag 30 november 2023 11:08 schreef Bami het volgende:
Wij hebben dus het nieuwe tarief van de opvang nog niet binnen. Heb toch maar eens gemaild wanneer ze die verwachten.
Edit;
Ah, mail terug dat ze moesten wachten op de oudercommissie maar dat we vandaag het nieuwe tarief op de mail krijgen.
Ik ben juist telkens weer onaangenaam verrast.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind het wel bizar bij welke inkomens je nog welk KGB krijgt eigenlijk. Daarin snap ik ergens de discussie van de mensen zonder (jonge) kinderen wel dat ze vinden dat er te veel geld naar de kinderen gaat. Vind dat wij ook behoorlijk veel KGB krijgen tegenwoordig, gaat volgend jaar bijna 70 euro per maand omhoog.
Begin dit topic was het zelfs. Alleen heeft Lily niet meer op de berekening gereageerd dus bleven wij met onze vragen achter.quote:Op zondag 3 december 2023 07:40 schreef Clubsoda het volgende:
Dit hebben we een topic geleden toch al eens allemaal doorgerekend voor Lily?
Aha, maar goed dat we het dan nog een keer even doornemen danquote:Op zondag 3 december 2023 07:53 schreef Bami het volgende:
[..]
Begin dit topic was het zelfs. Alleen heeft Lily niet meer op de berekening gereageerd dus bleven wij met onze vragen achter.
Zal wel door t inkomen komen. Ik heb geen idee, de belastingdienst berekent het. Ik vind die berekening totaal niet transparant dus ik weet niet hoe ze het berekenen.quote:Op zondag 3 december 2023 07:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij krijgen geen KGB. Maar Lily, hoe krijg jij maar 300 euro terug voor twee kinderen straks? Ik heb gisteren alle wijzigingen doorgevoerd en wij krijgen 391 per maand terug, dat is dan gastouder 2 dagen per week (10 uur per dag) en 4 uurtjes psz.
Ow sorry dan heb ik dat over het hoofd gezien. Stond t aan het begin van dit topic? Ik zal even terugzoekenquote:Op zondag 3 december 2023 07:53 schreef Bami het volgende:
[..]
Begin dit topic was het zelfs. Alleen heeft Lily niet meer op de berekening gereageerd dus bleven wij met onze vragen achter.
https://www.rijksoverheid(...)eropvangtoeslag-2023quote:Op zondag 3 december 2023 10:55 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zal wel door t inkomen komen. Ik heb geen idee, de belastingdienst berekent het. Ik vind die berekening totaal niet transparant dus ik weet niet hoe ze het berekenen.
Ja oké, jij hebt een goede en verantwoordelijke baan (je man ook?), maar mijn man en ik verdienen samen ook vrij fors. Hij 2x zo veel als ik (ik werk natuurlijk ook parttime), maar toch, samen komen we op een ton bruto op jaarbasis. Krijg je dan echt veel minder terug als je nog meer verdient samen? Ik vind ons inkomen al vrij fors, modaal is 35000 ofzo?quote:Op zondag 3 december 2023 10:55 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Zal wel door t inkomen komen. Ik heb geen idee, de belastingdienst berekent het. Ik vind die berekening totaal niet transparant dus ik weet niet hoe ze het berekenen.
Ja. Maar goed, e.e.a. is ook afhankelijk van hoeveel opvang je afneemt. Wij verdienen ook best prima en krijgen nog steeds iets minder dan de helft terug in totaal, maar omdat we per maand bijna 300 uur opvang afnemen is het totale bedrag ook vrij hoog.quote:Op zondag 3 december 2023 11:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja oké, jij hebt een goede en verantwoordelijke baan (je man ook?), maar mijn man en ik verdienen samen ook vrij fors. Hij 2x zo veel als ik (ik werk natuurlijk ook parttime), maar toch, samen komen we op een ton bruto op jaarbasis. Krijg je dan echt veel minder terug als je nog meer verdient samen? Ik vind ons inkomen al vrij fors, modaal is 35000 ofzo?
Graag gedaan. Die van 2024 staat ook al online.quote:Op zondag 3 december 2023 13:16 schreef LauriLynne het volgende:
Als ik die tabel van Donna erbij pak krijg je vanaf ongeveer 132.000 euro gezamenlijk inkomen nog maar 33,3% ongeacht hoever je erboven zit. Indien je 1 kind hebt, dat wel. De tabel voor elk volgend kind loopt in percentage wel veel verder door.
Die tabel maakt het wel inzichtelijk vind ik. Dank Donna voor de link.
Nee! Ik had geen idee. Oh misschien verandert het dan nog. Dan krijgen we maybe wat terug over 2024.quote:Op zondag 3 december 2023 13:15 schreef SQ het volgende:
[..]
@:_Lily_ heb je er wel rekening mee gehouden dat je voor je tweede kind veel meer terugkrijgt dan voor de eerste?
Ik snap t ook niet. Wsch kan ik het beter toelichten als het 2024 is en ik zie wat ze daadwerkelijk afschrijven, wat de belastingdienst daadwerkelijk stort en hoeveel salaris er binnenkomtquote:Op zondag 3 december 2023 13:31 schreef Bottoms_up het volgende:
In het begin van het topic staat dat het 1850 bruto is. Dan is 300 euro maar 16%. Dan moet er toch iets meer aan de hand zijn dan wat we uit die tabel kunnen halen.
Als het uit de berekening van de belastingdienst komt, dan zal het wel zo zijn. Maar ik begrijp het niet
Klopt, het is 11 uur per dag. Ik wacht even tot 2024 en dan kijk ik er nog eens naar. In the end maakt het niet zoveel uit, we zullen het toch betalen. We kunnen niet zoveel andersquote:Op zondag 3 december 2023 18:48 schreef d.k. het volgende:
Als je 20 uur per week afneemt (2x 10? Veel kdv's werken met 11 voor een hele dag) zijn de brutokosten voor 1 kind 20x52x11,31 = 11762,4 per jaar /980,20 per maand. De kosten voor kind twee zijn bruto hetzelfde.
Van die 11,31 betaal je 1,06 altijd zelf, want geen recht op toeslag boven de maximale vergoeding. Dat kost je per jaar 1102,40 / per maand 91,86 per kind.
Als je het zo op een rij zet zie je al dat de brutobedragen anders zijn dan je zelf zegt. Mijn tip zou zijn alles op een rijtje te zetten en als je er echt niet uitkomt even hulp vragen. Vaak hebben kdv's hier prima rekentools voor.
Wij hebben al sinds mei 22 geen toeslag meer, want geen opvang meer. Ook keurig beëindigd, dus de verbazing was groot dat we een brief van toeslagen kregen: we hadden geen recht op toeslag in 2024, dus het bedrag is 0. Eh ja, logisch maar vanwaar die brief? Is dat normaal?
Ach de belastingdienst... vriendin krijgt al jaaaaren elk jaar een brief dat haar definitieve zorgtoeslag 0 is. Komt ze ook nooit meer vanaf denk ikquote:Op zondag 3 december 2023 18:48 schreef d.k. het volgende:
Eh ja, logisch maar vanwaar die brief? Is dat normaal?
Toevallig kreeg ik van de week een brief dat ik vanaf volgend jaar geen brieven meer zal ontvangen omdat de zorgtoeslag al 5 jaar op 0 staat. Dus denk dat 5 jaar de drempel is.quote:Op zondag 3 december 2023 19:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Ach de belastingdienst... vriendin krijgt al jaaaaren elk jaar een brief dat haar definitieve zorgtoeslag 0 is. Komt ze ook nooit meer vanaf denk ik
dat mag niet, moeten ze (ook) per brief sturenquote:Op zondag 3 december 2023 19:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Toevallig kreeg ik van de week een brief dat ik vanaf volgend jaar geen brieven meer zal ontvangen omdat de zorgtoeslag al 5 jaar op 0 staat. Dus denk dat 5 jaar de drempel is.
Wmb mogen al die brieven sowieso alleen digitaal ipv per post.
Veel makkelijker en overzichtelijker te bewaren
Kan het zijn dat het automatisch stopt als het recht vervalt? Jongste doet een extra jaar basisschool dus zou naar een opvang mogen. Kan me namelijk niet heugen dat we bij de oudste nog iets gehoord hebben in het jaar dat die naar het vo ging.quote:Op zondag 3 december 2023 19:14 schreef Molo het volgende:
[..]
dat mag niet, moeten ze (ook) per brief sturen
Wij hebben het in 2020 stop gezet. Toen zat hij in groep 5. Nooit meer wat van ze gehoord sindsdien.quote:Op zondag 3 december 2023 19:21 schreef d.k. het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het automatisch stopt als het recht vervalt? Jongste doet een extra jaar basisschool dus zou naar een opvang mogen. Kan me namelijk niet heugen dat we bij de oudste nog iets gehoord hebben in het jaar dat die naar het vo ging.
Nou ja, het zal wel. Ik bewaar de brief braaf, 5 jaar toch?quote:Op zondag 3 december 2023 19:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben het in 2020 stop gezet. Toen zat hij in groep 5. Nooit meer wat van ze gehoord sindsdien.
Geen idee, wie weetquote:Op zondag 3 december 2023 19:21 schreef d.k. het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het automatisch stopt als het recht vervalt? Jongste doet een extra jaar basisschool dus zou naar een opvang mogen. Kan me namelijk niet heugen dat we bij de oudste nog iets gehoord hebben in het jaar dat die naar het vo ging.
Misschien is dat het. Aangezien ik een berekening voor heel 2024 kreeg ging ik ervanuit dat het voor alles is dat reeds geregeld is (kind 2 start in mei op de opvang, is al geregeld).quote:Op zondag 3 december 2023 19:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ook met een verzamelinkomen van 10 miljoen (!) krijg je bij twee kinderen en 95 uur opvang per kind a 10,31 per uur 931 euro kinderopvangtoeslagHeb je je tweede kind wel meegenomen? Want met één kind kom je inderdaad op 300 euro uit.
Nee, die moet je ook zelf doorgeven bij de belastingdienstquote:Op zondag 3 december 2023 20:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Misschien is dat het. Aangezien ik een berekening voor heel 2024 kreeg ging ik ervanuit dat het voor alles is dat reeds geregeld is (kind 2 start in mei op de opvang, is al geregeld).
Maar kind 2 is momenteel nog niet geboren dus wellicht heeft de belastingdienst t niet meegenomen.
Sterker nog, zonder bsn (wat pas bij de geboorte verstrekt wordt) krijg je geen toeslag.quote:Op zondag 3 december 2023 20:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Misschien is dat het. Aangezien ik een berekening voor heel 2024 kreeg ging ik ervanuit dat het voor alles is dat reeds geregeld is (kind 2 start in mei op de opvang, is al geregeld).
Maar kind 2 is momenteel nog niet geboren dus wellicht heeft de belastingdienst t niet meegenomen.
Die is niet meegenomen want heeft nog geen BSN. Dat moet je zelf doorgeven en aanvragen voor de KOT tzt.quote:Op zondag 3 december 2023 20:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Voor kind 2 moet je het na de geboorte zelf aanvragen. Toeslagen heeft natuurlijk geen glazen bol en weet niet dat er een tweede kind onderweg is. Zelfs na de geboorte en aangifte bij de gemeente (en dan pas een bsn voor kind 2) dien je alsnog zelf de aanvraag in te dienen. Toeslagen weet natuurlijk niet of kind wel naar opvang gaat en wanneer. Als je de toeslag in mei wil laten ingaan, moet je de aanvraag voor 1 april opvoeren. Op die manier krijg je de correcte toeslag op 20 april wat de betaling voor de maand mei is.quote:Op zondag 3 december 2023 20:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het recht vervalt pas als kind naar het voortgezet onderwijs gaat.quote:Op zondag 3 december 2023 19:21 schreef d.k. het volgende:
[..]
Ik kreeg onderstaande als reactie toen ik het vorige week had over onze verhoging;quote:Op donderdag 7 december 2023 10:38 schreef arvensis het volgende:
Ik krijg net een mail dat de tarieven per 1 januari worden verhoogd. Dat mag niet, toch? Zou nu op z’n vroegst per 1 februari kunnen toch?
Waar staat dit ook al weer?
Onze is daar dus niet bij aangesloten dus ga ik er geen moeite voor doen, maar als die van jou dat wel is dan zou ik er zeker wat van zeggen.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daar zijn ze lekker vlot mee. Is de opvang aangesloten bij de Brancheorganisatie Kinderopvang of de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang? Let er dan op dat een eventuele tariefverhoging niet eerder mag ingaan dan één kalendermaand, vermeerderd met één week na de aankondiging.
Hmm, ik zie ook niks bij die van ons staan. Helaas…quote:Op donderdag 7 december 2023 10:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik kreeg onderstaande als reactie toen ik het vorige week had over onze verhoging;
[..]
Onze is daar dus niet bij aangesloten dus ga ik er geen moeite voor doen, maar als die van jou dat wel is dan zou ik er zeker wat van zeggen.
Ze vragen zich niet af wat een kind mag. Ze vragen zich af wat jullie willenquote:Op woensdag 13 december 2023 06:48 schreef 111210 het volgende:
Onze is de middagfles aan het afbouwen, hadden we doorgegeven bij de opvang.
Alleen kregen we gister te horen van de medewerker die bij het ophalen aanwezig was dat ze zich afvroeg wat ze dan wel mocht drinken ipv flesvoeding.
Dit zouden ze daar toch gewoon moeten weten? Nu hadden ze toch maar een fles melk gegeven omdat ze niet konden bedenken dat ze ook gewoon water kunnen geven de rest van de dag.
Dit is toch vreemd? Ze zit al bijna 3 kwart jaar op die opvang.
Nou het is al maanden terug meerdere keren genoemd en opgeschrevendat ze tussendoor altijd water mag drinken.quote:Op zondag 17 december 2023 01:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze vragen zich niet af wat een kind mag. Ze vragen zich af wat jullie willenik vind het geen gekke vraag. Er zijn ouders die alleen water willen geven, er zijn ouders die ook een beker melk willen geven, er zijn ouders die sap ook prima vinden. Niet zo gek dus om het even te vragen.
Ik vind dit ook een hele normale vraag, hoe moeten zij weten of jullie in plaats van de kunstvoeding water/koemelk/sojamelk/anders aan je kind willen geven?quote:Op woensdag 13 december 2023 06:48 schreef 111210 het volgende:
Onze is de middagfles aan het afbouwen, hadden we doorgegeven bij de opvang.
Alleen kregen we gister te horen van de medewerker die bij het ophalen aanwezig was dat ze zich afvroeg wat ze dan wel mocht drinken ipv flesvoeding.
Dit zouden ze daar toch gewoon moeten weten? Nu hadden ze toch maar een fles melk gegeven omdat ze niet konden bedenken dat ze ook gewoon water kunnen geven de rest van de dag.
Dit is toch vreemd? Ze zit al bijna 3 kwart jaar op die opvang.
Nicequote:Op woensdag 27 december 2023 22:21 schreef douche-eendje het volgende:
Definitieve berekening KOT van 2022 kwam vandaag eindelijk binnen, kregen nog 500 euro terug. Altijd fijn
Netto bedoel je dan denk ik?quote:Op woensdag 27 december 2023 22:23 schreef ZarB het volgende:
Sjee de 1e factuur van januari is er af. We gaan nog eens 60 euro meer betalen dan ik had berekend. 110 euro meer dan dit jaar
560 euro voor 2 dagen. Als dat geen natuurlijke anticonceptie is...![]()
Nog even het jaar afsluiten.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:21 schreef douche-eendje het volgende:
Definitieve berekening KOT van 2022 kwam vandaag eindelijk binnen, kregen nog 500 euro terug. Altijd fijn
Ik ruim 2000.quote:Op woensdag 27 december 2023 22:21 schreef douche-eendje het volgende:
Wij moesten 260 bij betalenquote:
Nee dit klopt. Kdv toeslag is gebasseerd op je verzamelinkomen, en dat zakt doordat je vakantiedagen bijkoopt. Ik had afgelopen jaar hetzelfde.quote:Op zondag 7 januari 2024 14:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even een vraag voor de experts hier.
Kan het kloppen dat als ik 20 verlofdagen bij mijn werkgever koop dat mijn bruto salaris omlaag gaat (als ik er voor kies om maandelijks een deel van die 20 dagen te betalen) waardoor eventueel de kinderopvangtoeslag omhoog zou gaan? Of maak ik een denkfout?
Dat zou mooi zijnquote:Op zondag 7 januari 2024 19:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee dit klopt. Kdv toeslag is gebasseerd op je verzamelinkomen, en dat zakt doordat je vakantiedagen bijkoopt. Ik had afgelopen jaar hetzelfde.
Als de bezetting het toelaat. Dat is wel flinterdun natuurlijkquote:Op maandag 8 januari 2024 15:07 schreef GotC het volgende:
Nou, wij gaan bijna ¤90 meer betalen dan vorig jaar. En dan komen er nog loonsverhogingen aan 😅. Misschien ook maar dagen kopen.
Maarrrr, er komt wel een tegemoetkoming aan voor het moeten stopzetten van ruildagen: Iedereen krijgt 3 opvangdagen die, als bezetting het toelaat, ingezet mogen worden.
Is iig iets 👌🏻
Blijft eigenlijk wel gek dat zodra de overheid meer toeslag aanbiedt alle opvang meteen hun prijzen ook maar gaan verhogen.quote:Op zondag 17 december 2023 14:08 schreef ZarB het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)opvangtoeslag-omhoog
N.a.v. dit bericht had ik goede hoop voor de kosten van aankomend jaar. Het uurtarief is van 9.16 naar 10 euro gegaan (valt nog mee als ik de bedragen hier zo zie), maar netto gaan we ruim 50 euro meer betalen. 1 kind, 2 dagen per week voor 507 euro. Dus dat viel tegen.
Ik zie nu in dat artikel dat er eventueel pas per maart minder betaald gaat worden dus wie weet levert dat nog wat voordeel op.
De inkomens waar de belastingdienst mee schat kloppen misschien niet helemaal maar durf het ook niet te verlagen.
Helemaal eens! Maar het is beter dan helemaal niks (en de bezetting bij onze locatie is prima, genoeg ruimte op de andere dagen).quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Als de bezetting het toelaat. Dat is wel flinterdun natuurlijk
Herkenbaar. Ik dacht dat de toeslag omhoog ging zodat er meer personeel kon komen en het betaalbaarder werd voor de ouders.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:22 schreef 111210 het volgende:
[..]
Blijft eigenlijk wel gek dat zodra de overheid meer toeslag aanbiedt alle opvang meteen hun prijzen ook maar gaan verhogen.
Zo kom je gewoon in een spiraal terecht. Die toeslag gaat omhoog omdat de lonen achterblijven bij de inflatie, nu ben je dus als ouder geen stap verder.
Vraag me dan ook af of dat geld ook daadwerkelijk bij het personeel terecht komt, die gun ik graag een goed salaris.
Maar bij die van ons heb ik het idee dat alle winst in de dikke mercedes van de eigenaresse is gaan zitten.
Gastouders zijn veel goedkoper dan kdv's en psz's. Maar je betaalt wel ook nog bureaukosten. En vaak is er geen opvang in een deel van de vakanties, geen vierogenbeleid, geen oplossing als je gastouder ziek is... Voor ons was het te onzeker.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:19 schreef Pap89 het volgende:
Van sommige uurtarieven hier schrik ik.
Bij onze gastouder is het ¤6,50 inc eten/drinken etc etc (behalve de luiers natuurlijk)
Same. Hier alleen jonge gastouders en ook maar weinig. Meegemaakt dat een gastouder zwanger werd en moest iedereen met kind naar een dorp verderop, 12km enkele reis. Dat was de geboden oplossing.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gastouders zijn veel goedkoper dan kdv's en psz's. Maar je betaalt wel ook nog bureaukosten. En vaak is er geen opvang in een deel van de vakanties, geen vierogenbeleid, geen oplossing als je gastouder ziek is... Voor ons was het te onzeker.
Wat de ene kant op werkt, werkt ook de andere kant opquote:Op donderdag 21 maart 2024 19:21 schreef roos94 het volgende:
Ik zet mijn geschat inkomen bij de belastingdienst van dit jaar een stuk hoger dan wat ik ga verdienen, om op 'safe" te spelen dat ik niet ineens toeslagen moet terugdokken vanwege een plotselinge loonsverhoging (eerder gehad)
Maar ik krijg nu dus minder kdv toeslag dan waar ik eigenlijk recht op heb. Omdat ze nu denken dat ik meer verdien, wat niet zo is.
Word dat gemiste bedrag later weer verrekend of niet, zo ja hoe en wanneer ?
Maar hoe en wanneer dan? Want ik deed dit in 2023 ook.quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat de ene kant op werkt, werkt ook de andere kant op. Dus ja, dat wordt gecorrigeerd.
Nadat je aangifte van 2023 verwerkt is.quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar hoe en wanneer dan? Want ik deed dit in 2023 ook.
Ik deed mijn aangifte en daarin stond dat ik niets zou terugkrijgenquote:Op donderdag 21 maart 2024 19:40 schreef Donna het volgende:
[..]
Nadat je aangifte van 2023 verwerkt is.
En achteraf is wanneer?quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:01 schreef SaskiaR het volgende:
Toeslagen worden achteraf nog berekend. Dus dat je niets terugkrijgt bij de gewone belastingaangifte wil niet zeggen dat je niet later nog extra toeslagen krijgt.
Dat staat er ook nietquote:Op donderdag 21 maart 2024 19:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik deed mijn aangifte en daarin stond dat ik niets zou terugkrijgen
52 wekenquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat voor contract is het? Is het voor 40, 48/49 of 52 weken?
Lengte van werkdagen maakt niet uit. Wij gaan altijd vroeg ophalen maar betalen toch tot 18u30.
Ik werk alleen 2 dagen doordeweeks en dan de zondag nog. Maar als ik uren zou bijkopen zou ik moeten werken om die dag extra opvang te betalen, slaat nergens opquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:46 schreef lemonlime het volgende:
Omdat ze twee dagen in de week gaat rekenen ze denk ik ook 2 volle dagen in de vakantieweken. In de zomervakantie zijn dat vier weken/8 dagen (bso is dicht in de twee middelste weken) en dan nog een paar losse dagen inderdaad. Niet veel! Kun je meer uren bijkopen?
Wat doe je nu met de drie dagen dat ze geen opvang heeft? Dat zou dan door moeten lopen de de vakantie.
Ik heb ook 52 weken en het kleine potje losse uren dat ik heb is enkel voor de studiedagen. Maar dat kan bij jullie anders geregeld zijn. Heb je niet meer info gekregen? Staat er iets op hun website?quote:
Niet overal waar, wij betalen tot de afgesproken eindtijd, in ons geval 17:30. Er zijn ook ouders die maar tot half 5 of 5 uur afnemen. Hangt erg af van je opvang. Ons kdv rekent ook afgesproken tijden en daar hoef je geen vaste aantallen per dag af te nemen (er geldt alleen een minimum van 9 uur per hele dag geloof ik).quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat voor contract is het? Is het voor 40, 48/49 of 52 weken?
Lengte van werkdagen maakt niet uit. Wij gaan altijd vroeg ophalen maar betalen toch tot 18u30.
Lijkt me vrij gebruikelijke prijzen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:51 schreef Enawh het volgende:
Sinds kort zijn wij ook bezig met het zoeken naar een kdv voor ons baby van 2 maanden
Volgens onze berekening kost het voor 1 dag per week 540 per maand.
420 opvangtpeslag eraf. Dan is het 121 per maand.
Neem aan dat jullie allemaal bruto en netto bedoelen: 540 bruto en 121 netto
Is dat duur volgens jullie ?
Daarnaast moeten we nog een oppas hebben voor in de avond tot 23.00 vanwege werk...
Ligt eraan hoeveel uur je op die dag opneemt, of je een contract voor elke week hebt of zonder vakanties, of eten, luiers etc inbegrepen zijn...quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:51 schreef Enawh het volgende:
Sinds kort zijn wij ook bezig met het zoeken naar een kdv voor ons baby van 2 maanden
Daarnaast moeten we nog een oppas hebben voor in de avond tot 23.00 vanwege werk...
Dus als je extra vakantiemix uren wil krijg je daar sowieso altijd ook kdv toeslag voor? Ik dacht dat je voor extra gewoon de volle mep mocht ophoesten. Ik zit bij Kibeo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:50 schreef Tink89 het volgende:
Bij ons zijn er twee systemen:
Onze bso op school rekent je aantal uren per week (in ons geval 6) x 12 vakantieweken. Dat is 72 uur die je op een vakantiekaart hebt. Die kun je inzetten voor vakantiedagen. Deze 72 uur zitten in je maandtarief inbegrepen. Heb je meer uren nodig, kun je die bijkopen.
Onze dochter gaat in ze zomervakantie (en soms in andere vakanties) naar een andere bso, omdat die middenin het bos ligt en een leuker programma heeft enzo. Die uren vragen we ruim voor de vakantie aan en betalen we gewoon op factuur.
[..]
Niet overal waar, wij betalen tot de afgesproken eindtijd, in ons geval 17:30. Er zijn ook ouders die maar tot half 5 of 5 uur afnemen. Hangt erg af van je opvang. Ons kdv rekent ook afgesproken tijden en daar hoef je geen vaste aantallen per dag af te nemen (er geldt alleen een minimum van 9 uur per hele dag geloof ik).
Edit: en je gaat natuurlijk niet werken om de opvang te betalen. Je krijgt gewoon kinderopvangtoeslag over die uren. Alleen moet je dat dan wel doorgeven aan de Belastingdienst of wachten tot je definitieve berekening.
Bij onze bso betalen wij 2,5 uur per dag. De uren van alle vakantieweken (12 weken) en verplichte feestdagen worden bij ons op 'strippenkaart' gezet en kunnen we inzetten in de vakanties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:28 schreef roos94 het volgende:
Mijn dochter gaat 2 volle dagen naar de opvang. Zodra ze 4 wordt gaat ze 2 dagen naar de bso.
Ik heb mijn nieuwe contract gekregen en deze zegt dat ik 130 uur vakantiemix uren heb.
Gezien mijn lange werktijden (8.30 tot 18.00) moet ze ook lang naar vakantiemix, dus zo'n 11 uur per dag. (De bso op haar eigen school is gesloten in vakanties dus ik moet haar dan aanmelden voor andere locaties)
Betekent dus... dat ik elf dagen vakantiemix kan gebruiken in een jaar??....
Alleen de zomervakantie is al langer dan dat! En dan nog niet te spreken over alle andere vakanties, vrije dagen, studiedagen enzovoorts.
Hoe doen jullie dit? Steeds naar oma ofzo? Vakantie uren opnemen? Als ik al mijn vakantieuren hiervoor zou inzetten zou ik nog nieteens uitkomen.
Kinderopvangtoeslag. Ja, het zijn gewoon opvanguren. Alleen moet je daarvoor ófeen wijziging doorgeven bij de Belastingdienst via mijntoeslagen (voor de duur van de maand waarin je extra uren afneemt) of je wacht tot het bij je definitieve berekening rechtgetrokken wordt. Dat laatste doen wij, geen zin om al die wijzigingen door te geven steeds.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus als je extra vakantiemix uren wil krijg je daar sowieso ook kdv toeslag voor?
Oei zo ver waren we nog niet. We zijn wel langsgeweest voor een rondleiding. Eten, luiers zijn inbegrepen. Word geregeld daar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel uur je op die dag opneemt, of je een contract voor elke week hebt of zonder vakanties, of eten, luiers etc inbegrepen zijn...
Hier is de strippenkaart dus op basis van 52 weken en is er voor de kinderen in de vakanties altijd plek op hun vaste dagen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:08 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vond dat vakantiepotje/strippenkaart vorig jaar maar irritant. En dan voor de vakanties maar hopen dat er plaats is.
Dit jaar betalen we voor 52 weken en dus alle vakanties. Dus altijd plaats en hierdoor kon de uurprijs omlaag waardoor we bijna 30 euro netto minder betalen ook al moeten we voor een berg uren betalen die we niet gebruiken.
540 klinkt vrij normaal voor zoveel uren per dag. Wij betalen 442 per dag maar wij hebben bv 3 weken per jaar geen opvang omdat ze gesloten zijn. En een half uurtje per dag minder.
Wij betalen ook een vast bedrag, onafhankelijk van de werkelijke uren.
Ja we betalen 52 weken. Ervoor hadden ze enkel 49 weken en dan kwam het blijkbaar regelmatig voor dat er niet voor iedereen plek was op de vaste opvangdagen. We betalen bruto meer per maand maar omdat ze de uurprijs hebben kunnen verlagen is het netto minder. Vorig jaar zaten ze een eindje boven het maximum voor kot, nu eronder.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:42 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hier is de strippenkaart dus op basis van 52 weken en is er voor de kinderen in de vakanties altijd plek op hun vaste dagen.
Maar dan rekenen ze bij jullie de vakanties alvast in hele dagen mee? Dan zouden we hier te veel hebben, want we gaan ook zelf weg of als we zelf vrij hebben hoeven ze geen 2 dagen naar de bso bijvoorbeeld.
Bij de dagopvang is het wel 52 weken volledige dagen.
Hele normale prijs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:51 schreef Enawh het volgende:
Ik heb voor 51 weken per jaar een bso contract. De uren die ik niet gebruik omdat we zelf op vakantie gaan, kan ik binnen 4 maanden ook inzetten op bijvoorbeeld een studiedag (die vallen buiten alle contracten). Vakanties worden bij mij al meegerekend en het uurtarief voor 51 weken is lager dan voor een contract met alleen schoolweken. Voorschoolse is weer een los contract bij onze bso, daar wordt aanzienlijk minder gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:42 schreef Nolita het volgende:
Maar dan rekenen ze bij jullie de vakanties alvast in hele dagen mee? Dan zouden we hier te veel hebben
Ik heb geen flauw idee, mijn oudste is nog een peuter. Maar we hebben hem wel ingeschreven bij een basisschool met bijbehorende BSO en we gaan hetzelfde schema als nu met het KDV hanteren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:28 schreef roos94 het volgende:
Mijn dochter gaat 2 volle dagen naar de opvang. Zodra ze 4 wordt gaat ze 2 dagen naar de bso.
Ik heb mijn nieuwe contract gekregen en deze zegt dat ik 130 uur vakantiemix uren heb.
Gezien mijn lange werktijden (8.30 tot 18.00) moet ze ook lang naar vakantiemix, dus zo'n 11 uur per dag. (De bso op haar eigen school is gesloten in vakanties dus ik moet haar dan aanmelden voor andere locaties)
Betekent dus... dat ik elf dagen vakantiemix kan gebruiken in een jaar??....
Alleen de zomervakantie is al langer dan dat! En dan nog niet te spreken over alle andere vakanties, vrije dagen, studiedagen enzovoorts.
Hoe doen jullie dit? Steeds naar oma ofzo? Vakantie uren opnemen? Als ik al mijn vakantieuren hiervoor zou inzetten zou ik nog nieteens uitkomen.
Ik vind 121 netto bizar goedkoopquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:51 schreef Enawh het volgende:
Ik vind 121 netto bizar goedkoopquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:51 schreef Enawh het volgende:
Exact dit. Ik heb ook 52 weken, vaste dagen en ik wil geen gezeik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:14 schreef eponine het volgende:
Het verschilt zoveel per organisatie en soms zijn er zelfs binnen de organisatie nog verschillen door bijvoorbeeld een overname waardoor de ene locatie andere regels hanteert dan een andere locatie.
Opvang bij ons (kdv en BSO (in schoolvakanties)) is van 07:30-18:30. Ongeacht hoe laat je kind komt en opgehaald wordt betaal je 11 uur per dag. Wij hebben 52 weken opvang, dus ook in schoolvakanties en ze zijn (tot nu toe) ook geen weken tussendoor dicht ofzo. Ideaal, vooral als ik hoor wat een gepuzzel vrienden van ons soms hebben met 46 weken opvang omdat er bijvoorbeeld geen plek is op de gewenste dagen in vakanties enzo betaal ik liever wat meer met gegarandeerd plek dan dat gezeik elke keer
Ik betaal voor 2 volle dagen per week, netto (1 kind) ongeveer 150 euro p.m.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind 121 netto bizar goedkoop
Ons kind gaat 2 dagen per week, dat kost 985 bruto en 412 netto.
En vanaf deze maand gaat ons 2e kind ook en dan wordt het allemaal keer 2. Ik ben dus per maand meer dan 800 euro netto kwijt aan de opvang
Dan is je inkomen vast ook vrij laag, prima in verhouding dan en stimulerend om te blijven werkenquote:Op donderdag 16 mei 2024 20:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik betaal voor 2 volle dagen per week, netto (1 kind) ongeveer 150 euro p.m.
Ik zit niet bij Kibeo maar staat het niet gewoon op hun site bij de veelgestelde vragen of in de voorwaarden? https://www.kibeo.nl/over-kibeo/veelgestelde-vragen/quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:25 schreef roos94 het volgende:
Zit iemand hier bij kibeo? Zoja weet je of de tegoed uren die je krijgt als je kind ziek is of vanwege een sluitingsdag, je die ook kan gebruiken voor vakantiemix bso?
Voor de afgemelde uren ontvang je vervolgens afwezigheidstegoed. Dit tegoed kun je in uren inzetten gedurende het gehele kalenderjaar, met uitzondering tijdens de VakantiemiX wanneer je BSO hebtquote:Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik zit niet bij Kibeo maar staat het niet gewoon op hun site bij de veelgestelde vragen of in de voorwaarden? https://www.kibeo.nl/over-kibeo/veelgestelde-vragen/
Over de kosten; dan is jullie inkomen daar waarschijnlijk ook naar. En voor de tweede krijg je meer toeslag, het gaat dus niet helemaal verdubbelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:22 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En vanaf deze maand gaat ons 2e kind ook en dan wordt het allemaal keer 2. Ik ben dus per maand meer dan 800 euro netto kwijt aan de opvang
[..]
Exact dit. Ik heb ook 52 weken, vaste dagen en ik wil geen gezeik.
Ik had een inkomen gedaan van 50k. Bij 60k kost het 143 nettoquote:Op donderdag 16 mei 2024 20:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Maar je aanname klopt niet lijkt mij. Bij de toeslag gaat het niet zomaar x 2. Als ik snel reken krijg je nu 58% vergoed. Als je in de tabel kijkt krijg je in dat geval 89% vergoed voor je 2de kind. Dat betekent ¤110,- (snel gerekend) extra voor je 2de kind.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:22 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh dat zou chill zijn zeg. Ik was er nog niet helemaal ingedoken. Kind 2 start over 2 weken op de opvangquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:37 schreef Nolita het volgende:
[..]
Maar je aanname klopt niet lijkt mij. Bij de toeslag gaat het niet zomaar x 2. Als ik snel reken krijg je nu 58% vergoed. Als je in de tabel kijkt krijg je in dat geval 89% vergoed voor je 2de kind. Dat betekent ¤110,- (snel gerekend) extra voor je 2de kind.
Zie https://www.rijksoverheid(...)eropvangtoeslag-2024
Aan het begin van dit topic is het ook al een aantal keer aan je genoemdquote:Op donderdag 16 mei 2024 23:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh dat zou chill zijn zeg. Ik was er nog niet helemaal ingedoken. Kind 2 start over 2 weken op de opvang
Die 58% klopt wel ja als ik die tabel zo zie
Mijn korte termijn geheugen is een zeef en ik ben heel selectief met waar ik mijn aandacht aan besteedquote:Op vrijdag 17 mei 2024 07:05 schreef eponine het volgende:
[..]
Aan het begin van dit topic is het ook al een aantal keer aan je genoemd. Dus ja, het is veel geld, maar je krijgt ook meer terug voor je tweede.
Dat hangt van je contract af. Wij betalen in principe elke maand hetzelfde, de uren worden gemiddeld per maand gedaan en de toeslag is dus ook het hele jaar hetzelfde.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:35 schreef roos94 het volgende:
Dit is miss een rare vraag maar als bijv je kind in de meivakantie niet naar de bso gaat, en je zet die datum van de meivakantie als stop in de website van toeslagen. Dan krijg je dus een tijdelijk lagere rekening of betaal je nog steeds je standaard maandelijkse factuur
Dit is bij ons ook inderdaad.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat hangt van je contract af. Wij betalen in principe elke maand hetzelfde, de uren worden gemiddeld per maand gedaan en de toeslag is dus ook het hele jaar hetzelfde.
Dat ligt aan je contract.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:35 schreef roos94 het volgende:
Dit is miss een rare vraag maar als bijv je kind in de meivakantie niet naar de bso gaat, en je zet die datum van de meivakantie als stop in de website van toeslagen. Dan krijg je dus een tijdelijk lagere rekening of betaal je nog steeds je standaard maandelijkse factuur
Precies. Voor ongeveer hetzelfde betalen wij 1200euro netto..quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:35 schreef eponine het volgende:
[..]
Over de kosten; dan is jullie inkomen daar waarschijnlijk ook naar. En voor de tweede krijg je meer toeslag, het gaat dus niet helemaal verdubbelen.
Wij betalen netto ¤403 voor twee volle dagen kdv (07:30-18:30) twee ochtenden vso (07:30-08:45) en twee middagen nso (15:00-18:30).
Dat kan nog wel even duren, staat maximaal 6 maanden* voor nadat je je definitieve berekening IB hebt gehad.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:37 schreef roos94 het volgende:
Iemand al de definitieve berekening van '23 binnen?
Hier is ie van huur, zorg en kgb toeslag wel binnen maar van kdv nog niet.
Oh ik dacht gezien kgb huur en zorg wel al berekend was, zal kdv ook rap wel volgenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:11 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat kan nog wel even duren, staat maximaal 6 maanden* voor nadat je je definitieve berekening IB hebt gehad.
*als er geen afwijkingen zijn. Anders duurt het nog wat langer.
Krijg 181 euro terugquote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oh ik dacht gezien kgb huur en zorg wel al berekend was, zal kdv ook rap wel volgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |