Ja dat is dan wel een verschil idd, wij nemen van 14.30 tot 17.30 af en hebben een 40 weken contract.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:38 schreef SQ het volgende:
Schokkend? Voor 2x3 dagen van 14:15 tot 18:30 met 52 weken contract? Volgens mij is dat best normaal hoor
Huh, 2 kinderen?quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:54 schreef _Lily_ het volgende:
Wij betalen netto 1350 voor 2 kinderen, 2 hele dagen KDV per week, 52 weken.
Schokkend veel dus
Netto doet meer met je huishoudpot dan brutoquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Huh, 2 kinderen?Wel pittig veel ja!
Maargoed, wanneer we het over netto bedragen hebben dan staat en valt alles met hoeveel toeslag je krijgt, dus hoeveel zegt het dan écht over de kosten?
Dat zal bestquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Netto doet meer met je huishoudpot dan bruto
Maar, is natuurlijk juist afhankelijk van je inkomsten
Het houdt allemaal gelukkig na een aantal jaar weer op, en dan komen er allerhande nieuwe kosten weer bij
Wij betalen ook voor de hele dag, opzich logisch toch want het personeel moet ook gewoon aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 07:27 schreef arvensis het volgende:
Hier 3 dagen per week kdv voor Z. bruto ¤ 1.024,15
En 3 dagen BSO voor U. bruto ¤ 449,91
52 weken contract en we betalen voor de hele dag helaas.
Mijn kind is 12 en de kvd tijd is met stip de duurste periode geweest. Afhankelijk van hoeveel dagen hij ging kostte dat tussen de 450 en 900 netto per maand.quote:
En ook nog deels afhankelijk van het uurtarief van de opvang. Wij zouden overstappen naar een andere, maar die zaten toen al 1,10 per uur boven het KOT tarief. Doe dat keer 11 uur en neem dan nog eens meerdere dagen voor meerdere kinderen afquote:Op maandag 30 oktober 2023 23:28 schreef Molo het volgende:
Maar, is natuurlijk juist afhankelijk van je inkomsten
De toeslag is ongeveer 500 euro in totaal (ongeveer 250 per kind) dus totaal 1850 brutoquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Maargoed, wanneer we het over netto bedragen hebben dan staat en valt alles met hoeveel toeslag je krijgt, dus hoeveel zegt het dan écht over de kosten?
Voor een tweede krijg je normaliter bijna volledig toeslag hè. Anders zou niemand blijven werken met meer dan 1 kind.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
De toeslag is ongeveer 500 euro in totaal (ongeveer 250 per kind) dus totaal 1850 bruto
Ik heb me erbij neergelegd dat dit het maar is. Als ze het KDV zijn ontgroeid krijgen ze BSO, schoolspullen, later studie, kleinkinderen supporten.
Het zal wel niet beter worden haha
Een deel van het uurtarief boven de KOT-grens? Maar als ik even snel reken kom je zelfs dan niet helemaal uit:quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Is dat niet weinig kot zelfs met bv max toetsingsinkomen? Wat zie ik hier over het hoofd?
Ja precies ik kwam zelf ook rond de 1000 uit. Is er nog een reden om minder kot te krijgen? Partner die heel weinig uren werkt? Maar dat is hier niet het geval denk ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een deel van het uurtarief boven de KOT-grens? Maar als ik even snel reken kom je zelfs dan niet helemaal uit:
- Twee kinderen, dus 925 per kind per maand.
- Als je 20 uur per kind per week afneemt, is je uurtarief 10,25 ongeveer.
- Je krijgt maar toeslag over 8,97. Je betaalt dus 20 uur x 2 kinderen x 4,5 week x ¤ 1,28 per uur helemaal zelf. Da's ¤ 230 per maand.
- Zelfs als je maximaal verdient, krijg je voor de eerste 33,3% terug en voor de tweede 67,1%. Dan zou je dus voor de eerste 0,333 x 20 uur x 4,5 week x ¤ 8,97 per uur = ¤ 269 terugkrijgen en voor de tweede ¤ 542.
Al met al zou bruto ¤ 1850 dan dus uitkomen op ¤ 1039 netto...
Het zou nog kunnen dat ze nog minder uren afnemen en een nog hoger uurtarief hebben, maar da's dan wel echt een serieus hoge uurprijs...quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:49 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja precies ik kwam zelf ook rond de 1000 uit. Is er nog een reden om minder kot te krijgen? Partner die heel weinig uren werkt? Maar dat is hier niet het geval denk ik.
Is er een expert in de zaal?
Mits aangevraagd uiteraardquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Even een vraag van een totaal onwetend persoon: je krijgt dus altijd toeslag? Hoogte afhankelijk van je inkomen maar je krijgt altijd wat?
Nopequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Even een vraag van een totaal onwetend persoon: je krijgt dus altijd toeslag? Hoogte afhankelijk van je inkomen maar je krijgt altijd wat?
Klopt. Je moet wel werken of een reïntegratie studie volgen o.i.d.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
Als je niet werkt krijg je volgens mij niks
Is dat zo?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:08 schreef Morgane89 het volgende:
Of afgekeurd zijn, dan kun je toeslag krijgen via de gemeente. Maar dat is niemand voor z'n lol![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als een van beiden in en relatie niet werkt krijg je geen toeslag.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
Als je niet werkt krijg je volgens mij niks
quote:Op woensdag 1 november 2023 14:35 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is dat zo?Yup, moet je even zoeken op subsidie voorschoolse educatie. Geldt meestal wel vanaf de peuterspeelzaalleeftijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat ligt een beetje aan de gemeente waar je woont. Wij zitten in werk en afgekeurd, maar wij kregen wel een (inkomensafhankelijke) subsidie voor 2 ochtenden psz.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat daar verschil in zit tussen alleenstaand en afgekeurd of in een relatie en afgekeurd.
Alleenstaand en afgekeurd betekent meestal een (gezins)inkomen dat onder allerlei grenzen voor gemeentelijke toeslagen valt, in een relatie en afgekeurd is qua (gezins)inkomen vaak een ander verhaal, en kom je meestal sowieso niet meer in aanmerking voor gemeentelijke ondersteuning van welke soort dan ook.
Subsidie PSZ is weer een ander verhaal, die is idd inkomensafhankelijk en niet afhankelijk van wel of niet (beiden) werken.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:42 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Yup, moet je even zoeken op subsidie voorschoolse educatie. Geldt meestal wel vanaf de peuterspeelzaalleeftijd.
[..]
Dat ligt een beetje aan de gemeente waar je woont. Wij zitten in werk en afgekeurd, maar wij kregen wel een (inkomensafhankelijke) subsidie voor 2 ochtenden psz.
quote:Op woensdag 1 november 2023 14:35 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Is dat zo?In onze gemeente is er inderdaad wel alleen toeslag voor de peuterspeelzaal, niet voor de dagopvang. Maar in onze vorige gemeente was het volgens mij andersom, dus het is overal weer anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die subsidie kreeg je alleen als je geen recht hebt op kot. Hier tenminste dan, daarnaast kon je nog een subsidie krijgen als je kind meer voorschoolse educatie nodig had. De eerste is voor 2 dagdelen en de andere voor 2 extra dagdelen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Subsidie PSZ is weer een ander verhaal, die is idd inkomensafhankelijk en niet afhankelijk van wel of niet (beiden) werken.
Dit.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat daar verschil in zit tussen alleenstaand en afgekeurd of in een relatie en afgekeurd.
Niet iedere PSZ is/was ook voor een toeslag vanuit de KOT.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die subsidie kreeg je alleen als je geen recht hebt op kot.
quote:De subsidie is bedoeld om de ontwikkeling te stimuleren van peuters van 2,5 tot 4 jaar die het risico lopen dat ze straks niet goed mee kunnen komen op de basisschool. Het is ook bestemd voor peuters van 2,5 tot 4 jaar van wie de ouder(s)/verzorgers geen recht hebben op kinderopvangtoeslag.
dit, die kosten vergelijken zegt natuurlijk niet heel veel als je het niet naast het inkomen kan leggen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Hier ook, en heb ik dankbaar gebruik van mogen maken, zodat ondanks dat ik afgekeurd ben, ziek thuis ben, ik wel de mogelijkheid had om mijn behandelingen te plannen op de dag dat zoonlief op het kdv wasquote:Op woensdag 1 november 2023 15:39 schreef automatic_ het volgende:
Bij de gemeente waar ik werk heet het een SMI
Ik zou t echt niet weten…. Ik hoop dat je gelijk hebt. De belastingdienst moet het voor me narekenen. Maar tot nu toe krijgen we bar weinig toeslag, heeft ook met inkomen te maken. Partner werkt ook gewoonquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een deel van het uurtarief boven de KOT-grens? Maar als ik even snel reken kom je zelfs dan niet helemaal uit:
- Twee kinderen, dus 925 per kind per maand.
- Als je 20 uur per kind per week afneemt, is je uurtarief 10,25 ongeveer.
- Je krijgt maar toeslag over 8,97. Je betaalt dus 20 uur x 2 kinderen x 4,5 week x ¤ 1,28 per uur helemaal zelf. Da's ¤ 230 per maand.
- Zelfs als je maximaal verdient, krijg je voor de eerste 33,3% terug en voor de tweede 67,1%. Dan zou je dus voor de eerste 0,333 x 20 uur x 4,5 week x ¤ 8,97 per uur = ¤ 269 terugkrijgen en voor de tweede ¤ 542.
Al met al zou bruto ¤ 1850 dan dus uitkomen op ¤ 1039 netto...
Mooi op tijd met de nieuwe prijzen dan toch wel!quote:Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef Donna het volgende:
Prijsverhoging bekend, valt redelijk mee.
Wel vanaf 2024 in de zomervakantie 2 weken gesloten omdat veel leidsters met partners zitten die bouwvak afhankelijk zijn.
Nouja, breien we ook wel weer rond en de data is nu al bekend. 😊
Die brief kreeg ik een maand geleden ook.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:12 schreef douche-eendje het volgende:
Wij krijgen net bericht van de belastingdienst dat ze de definitieve berekening niet gaan redden voor de gestelde datum en dat het uiterlijk 1 juli wordt.
Inmiddels wel plek voor Bas op de BS0, heel onverwacht volgende maand al ipv volgend jaar.
Moest hij ook extra informatie aanleveren?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:29 schreef arvensis het volgende:
[..]
Die brief kreeg ik een maand geleden ook.
Yup, ieder jaar.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Moest hij ook extra informatie aanleveren?
Ah ja, wij dit jaar voor het eerst. Het zal wel goedkomen, maar wat een omslachtig systeem is dit. Allemaal met dank aan een verhuizing van ons kinderdagverblijf dat wij de informatie op moesten sturenquote:
Kan door twee situaties komen;quote:
Kan iemand de OP aanpassen? Er zijn 2 wijzigingen geweest sinds 2022. Dit alvast om de overgang naar de directe financiering in werk te zetten en om terugvorderingen te voorkomen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:19 schreef Schanu het volgende:
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag
Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen
LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang
De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)
[b]Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)[/b]
https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken
Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.
Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.
https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken
Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.
Vorige delen
http://forum.fok.nl/topic/1730350
Ik had het al zien staan maar het is wat meer werk dan alleen even knippen en plakken. Ik kijk er later vandaag even naarquote:
Als jij zin hebt om het te herschrijven zet ik het erinquote:Op zaterdag 18 november 2023 08:40 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Kan iemand de OP aanpassen? Er zijn 2 wijzigingen geweest sinds 2022. Dit alvast om de overgang naar de directe financiering in werk te zetten en om terugvorderingen te voorkomen.
Er wordt sinds 1 januari 2022 geen onderscheid meer gemaakt tussen dagopvang en bso. Voor beide geldt 140%. (Besluit kinderopvangtoeslag art. 8a lid 1)
Vanaf 1 januari 2023 is de 140% regel vervallen voor de minstwerkende.
(Urencriterium). Voor elke werkende geldt nu 230 uur ongeacht hoeveel uur iemand werkt.
Zie Besluit kinderopvangtoeslag 2023 lid 1 sub a en b.
1 Het aantal uren kinderopvang dat voor kinderopvangtoeslag in aanmerking komt, bedraagt voor ieder kind niet meer dan:
a.230 uren per kalendermaand;
b.per berekeningsjaar 230 uren, vermenigvuldigd met het aantal maanden waarin de ouder of partner in dat berekeningsjaar:
arbeid heeft verricht als bedoeld in artikel 1.6, eerste lid, onderdelen a of b, of derde lid, onderdeel a, van de wet;
Zoiets?quote:Op zondag 19 november 2023 11:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als jij zin hebt om het te herschrijven zet ik het erin
Lijkt mij prima, ik zet het erinquote:Op zondag 19 november 2023 13:02 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Zoiets?
Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
Voor 2021 geldt:
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
Voor 2022 geldt:
0-12 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen dagopvang en bso. Voor beide geldt 140%. (Besluit kinderopvangtoeslag art. 8a lid 1)
Voor 2023 geldt:
Het urencriterium is vervallen. Voor elke werkende geldt 230 opvanguren per kind, per maand ongeacht hoeveel uur iemand werkt. (Besluit kinderopvangtoeslag 2023 lid 1 sub a en b)
Ik denk wel dat al deze drie jaren nog wel benoemd moeten worden. Er zijn best veel ondernemers die nog geen belastingaangifte gedaan hebben over 2021 ivm uitstel door corona.
Deze mensen krijgen pas een definitieve beschikking nadat de inkomens bekend zijn.
Wijziging doorgeven. En dan kies je vanaf 1 januari 2024.quote:Op zondag 19 november 2023 13:39 schreef LauriLynne het volgende:
Ik lees hier dat dat de belastingdienst oproept het uurtarief voor 2024 door te geven. Ik zie op mijn toeslagen niet waar dat dan zou moeten. Iemand een idee?
Moet je dus wel net het nieuwe tarief al weten..quote:Op zondag 19 november 2023 13:39 schreef LauriLynne het volgende:
Ik lees hier dat dat de belastingdienst oproept het uurtarief voor 2024 door te geven. Ik zie op mijn toeslagen niet waar dat dan zou moeten. Iemand een idee?
Dan ga ik even opnieuw zoeken. Nieuwe tarief hebben we 1,5 week geleden gehad van het kdv.quote:Op zondag 19 november 2023 13:58 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Moet je dus wel net het nieuwe tarief al weten..
En soms kan het zo zijn dat je niet alle wijzigingen al door kan geven (voor na februari geloof ik).
Wij wilden de einddatum wijzigen, maar dat kan pas half december weer geloof ik.
Verder geldt dat als je het voor 4 december doorgeeft, ze de wijzigingen nog kunnen meenemen in de toeslag van januari (die je ~ 20 december ontvangt).
35 cent is 12,3%??? Geef adres!quote:Op maandag 20 november 2023 13:01 schreef DjVero het volgende:
35 cent per uur duurder, stijging van 12,3%. Excuusbrief van twee pagina's lang gekregen. Ook nergens voor nodig, maar goed. Heb verder geen vergelijkingsmateriaal, aangezien afgelopen jaar het eerste jaar was dat we gebruik hebben gemaakt van kinderopvang.
Ik dacht al dat ik het verkeerd gelezen had.quote:Op maandag 20 november 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
[..]
35 cent is 12,3%??? Geef adres!zo goedkoop is het nergens
Shit, sorry, blijkbaar veel teveel info in die brief.quote:Op maandag 20 november 2023 13:51 schreef SQ het volgende:
[..]
35 cent is 12,3%??? Geef adres!zo goedkoop is het nergens
Ik ook niet, krijg steeds opnieuw een foutmelding.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:28 schreef automatic_ het volgende:
Hier net een mail met de nieuwe tarieven. Ik kan ze overigens nog niet invoeren bij Toeslagen.nl
KDV ¤10,10
BSO ¤9,17
Jeetje... Haha. Hier ook allebei 52 weken trouwens. Wij zaten op ¤8.40 en ¤9.25 trouwens.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:31 schreef Vanyel het volgende:
Toptarieven hoor![]()
Wij zitten op 9,88 voor 52 weken BSO. Kan oplopen tot 11,40 voor een 46 weken pakket
Jeetje wat onhandig excl. Of valt het mee?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:31 schreef douche-eendje het volgende:
8,6% verhoging bij de bso, gaan naar 8,66 per uur voor 52 weken.
6,5% voor peuterspeelzaal, die gaat naar 10,24 per uur (exclusief fruit, drinken, lunch en luiers).
Kdv is nog niet bekend. Gelukkig nemen wij maar 1 dag kdv, 1 dag bso en 1 ochtend psz af
Ik vind dat ook echt heel onhandig, maar er zijn hier ook kdv's in de buurt waar je zelf fruit en brood moet meegeven. Drinken lijkt me wel echt onhandig, dan moet je dus theezakjes enzo gaan meegeven? Hier maken ze gewoon een kan thee voor iedereen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Jeetje wat onhandig excl. Of valt het mee?
Moeten we zelf meegeven, dus dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Bij ons kdv zit voeding en luiers wel weer bij de prijs in.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Jeetje wat onhandig excl. Of valt het mee?
Hier 9,14 bsoquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:28 schreef automatic_ het volgende:
Hier net een mail met de nieuwe tarieven. Ik kan ze overigens nog niet invoeren bij Toeslagen.nl
KDV ¤10,10
BSO ¤9,17
Opsom!quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:07 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier 9,14 bso
10,22 kdv
Nu hebben wij nog maar een dag bso gelukkig.
Ohja peuterspeelzaal zie ik, sorry. Dat is hier ook excl. denk ik. Geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Moeten we zelf meegeven, dus dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. Bij ons kdv zit voeding en luiers wel weer bij de prijs in.
BSO neem je minder uren af, dus dat merk je wel aanzienlijkquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:32 schreef LauriLynne het volgende:
9,65 per uur in 2024 voor 2 volle vaste dagen. Niets te klagen als ik dat vergelijk hier. Nog belangrijker dat we ook gewoon heel tevreden zijn over het kdv. De prijzen die hier genoemd worden voor bso zijn ook best fors.
Dat is waar, had het alleen niet verwacht omdat luiers ed niet meer nodig zijn op de bso.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
BSO neem je minder uren af, dus dat merk je wel aanzienlijk
Nee, met de BSO gaan ze in vakanties naar het krijspaleis of zetten ze een springkussenstormbaan van 21 meter lang op het schoolplein (quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:47 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Dat is waar, had het alleen niet verwacht omdat luiers ed niet meer nodig zijn op de bso.
Serieus? wow...quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:11 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Nee, met de BSO gaan ze in vakanties naar het krijspaleis of zetten ze een springkussenstormbaan van 21 meter lang op het schoolplein (). Geen grap dit overigens, dat doet de BSO hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |