SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat er in het Yahoo artikel mogelijk een foutje ingeslopen is. De orginele Kyiv Post artikel spreekt over Ivanivka and Synkivka in de Kupyansk richting. Wat de Kharkiv regio is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 18:26 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar dit klinkt heel onwaarschijnlijk, als ik de kaart even goed in mijn hoofd heb. Kherson zou dan of aan de Russische kant moeten zijn waar ze zijn overgestoken met x mannetjes. Maar daar kunnen ze helemaal geen betonnen verdediging hebben gemaakt in die afgelopen paar dagen. En aan de oekraine kant, daar kunnen de Russen niet mer honderden aanvallen.
Klinkt dus als een sterk verhaal wat je niet letterlijk moet nemen.
quote:A Russian soldier has been overheard in a phone call to his mother describing huge losses and "whole forest... dotted with dead soldiers" during attempts to attack the village of Ivanivka, in the Kupyansk direction.
quote:"This whole forest landing in front of us dotted with the dead soldiers," he says. "They can't even take Ivanovka!
"It's ridiculous that they still mention capturing Novoselovka or even Kupyansk, they must be kidding!"
quote:According to the Kharkiv region's military administration, the Russian forces tried to attack Ivanivka and Synkivka 5 times over the past few days but had no success.
Daarom alles niet letterlijk nemen wat er gezegd wordt. Er zitten veel fouten, opzettelijke fouten en copiums tussen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 18:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik zie dat er in het Yahoo artikel mogelijk een foutje ingeslopen is. De orginele Kyiv Post artikel spreekt over Ivanivka and Synkivka in de Kupyansk richting. Wat de Kharkiv regio is.
https://www.kyivpost.com/post/23337
[..]
[..]
[..]
Daar is de aanval van Hamas te georganiseerd voor. Daar zit een hoop voorbereiding in. Dat zal niet in opdracht zijn van Rusland.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Was de Hamas aanslag van 7 okt in opdracht van Rusland om de wapenstroom richting Ukraine te verminderen?
Iran zal daar een dikke vinger in de pap hebben gehad.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar is de aanval van Hamas te georganiseerd voor. Daar zit een hoop voorbereiding in. Dat zal niet in opdracht zijn van Rusland.
Die is tegenwoordig wel erg Russisch gezind zeg, eerst wist hij dat nog wel redelijk te verbergen en keek ik zijn filmpjes ook regelmatig. Volgens hem zijn van de eerste lichting troepen van de begin van de invasie slechts 5.000 doden en 8000 gewonden, en dus nog iets van 280.000 over. Deze winter zal Rusland over 750.000 troepen kunnen beschikken en massaal in de aanval gaan en grote steden veroveren. De Oekraners zouden geen kans meer hebben. Wat een bagger.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 18:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij stipt goede punten aan:
1:30 tienduizenden artillery shells die voor Ukraine bedoeld waren gaan nu richting Ukraine
1x THAAD en 2x Patriots die Ukraine goed had kunnen gebruiken gaan nu naar het MiddenOosten om Amerikaanse basissen in Syrie/Irak te beschermen.
Was de Hamas aanslag van 7 okt in opdracht van Rusland om de wapenstroom richting Ukraine te verminderen?
quote:Ukraine and the Netherlands start security guarantee negotiations
Ukraine has begun consultations with the Netherlands on a bilateral agreement on security guarantees for Ukraine.
Source: European Pravda with reference to the Office of the President of Ukraine
Details: The first round of talks took place on the sidelines of the third meeting of national security and foreign policy advisers in Malta.
"The Netherlands became the sixth country, following the United States, the United Kingdom, Canada, Japan, and France, and the first non-G7 country with which Ukraine has initiated such bilateral negotiations," the Office of the President said.
So far, the consultations with the Netherlands have touched on military cooperation, Ukraine’s economic recovery, joint efforts to bring Russia to justice, using sanctions to put further pressure on Russia, and ways to use confiscated Russian assets.
The Ukrainian negotiation team, headed by Andrii Yermak, Head of the Office of the President, also includes his deputy, Ihor Zhovkva, Deputy Foreign Minister Mykola Tochytskyi, and advisors to the head of the Office, Oleksandr Bevz and Dariia Zarivna.
Poetin light.quote:Op zondag 29 oktober 2023 03:50 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Zegt de man die zelf corrupt is. Ongelofelijk dat hij weer aan de macht gekomen is.
Zo ongelofelijk is dat helaas niet; Slowaken weten de weg naar de stembus amper nog te vinden en de boomers en bejaarden die wl nog braaf zijn gaan stemmen deden dat op oud-communist Fico.quote:Op zondag 29 oktober 2023 03:50 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Zegt de man die zelf corrupt is. Ongelofelijk dat hij weer aan de macht gekomen is.
Voor deze Russen is die wel afgelopen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:32 schreef LethalNinja het volgende:
Is dit conflict al bijna klaar? Zzzzz
Geen militaire hulp meer ?? Dan ook geen gas meerquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:47 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd hoe Orban en Fico dit gaan oplossen. Southstream ligt er niet.
Je kunt je inderdaad afvragen wat het nut van dit soort acties is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Geen militaire hulp meer ?? Dan ook geen gas meer
naar Slowakije en Hongarije
Ik dacht even dat het een trein was.quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor deze Russen is die wel afgelopen.
[ twitter ]
Kijk ze rennenquote:Op zondag 29 oktober 2023 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor deze Russen is die wel afgelopen.
[ twitter ]
De Morgenquote:Dat Noord-Korea dit jaar al meer artilleriemunitie aan Rusland leverde dan de hele EU aan Oekrane, is behoorlijk ontnuchterend
Deze week raakte bekend dat de gezamenlijkste lidstaten van de Europese Unie ver achterlopen met hun beloofde munitieleveringen aan Oekrane. In maart beslisten de 27 om het land in oorlog in een jaar tijd van minstens 1 miljoen artilleriegranaten te voorzien, het munitietype waar het Oekraense leger de hoogste nood aan heeft. Er werden dure eden gezworen en plechtige beloftes gedaan: de Europese defensie-industrie zou stevige tanden bijsteken om zijn productie op te drijven. Koste wat het kost moest vermeden worden dat Rusland met zijn oorlogseconomie Oekrane zou overklassen op het slagveld.
Toch lijkt dat steeds meer het geval. Zeven maanden na de bezegeling van de beloftes zijn er om en nabij de 300.000 granaten geleverd. Om de eigen doelstelling te halen zouden er in vijf maanden tijd dus nog 700.000 moeten volgen. Productielijnen opdrijven blijkt alle ronkende verklaringen ten spijt toch niet zo gemakkelijk. Die vaststelling dreef de Litouwse minister van Buitenlandse Zaken Gabrielius Landsbergis tot een ontnuchterende vergelijking met Noord-Korea, dat de afgelopen weken volgens berichten 350.000 artilleriegranaten aan Rusland heeft geleverd na afspraken tussen de presidenten Vladimir Poetin en Kim Jong-un midden september.
“We hebben zeker wel de middelen om het beter te doen dan Noord-Korea”, aldus Landsbergis. “Het is tijd om te stoppen als versteend in de koplampen te blijven staan terwijl moedige Oekraners sterven.”
Erg veel optimisme sprak er niet uit Landsbergis’ oproep. Signalen voor pessimisme zijn er dan ook genoeg, met bijvoorbeeld de nieuwe Slovaakse premier Robert Fico die een dag na zijn aantreden donderdag al meteen de wapenleveringen aan Oekrane stopzette. Op korte termijn zal het wegvallen van de Slovaakse bilaterale hulp weliswaar geen grote gevolgen hebben voor het Oekraense leger. Erger voor het land is het dat de Hongaarse premier Viktor Orban binnen de EU-beslissingcentra nu wel plots een medestander heeft gevonden in zijn strijd tegen meer Europese steun aan Oekrane.
Ook aan de overkant van de Atlantische Ocean wordt het afwachten hoe de Republikeinen zich zullen positioneren onder hun nieuwe voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, Mike Johnson. Die toonde zich eerder al een forse tegenstander van militaire hulp aan Oekrane.
Niet voor niets tekende Oekrane deze week een contract met de Duitse wapenfabrikant Rheinmetall om binnenkort op Oekraense bodems westerse wapens te onderhouden en herstellen, om ze nadien zelf te gaan produceren.
Op die manier moet op termijn de kloof met Rusland verkleind worden, dat in zijn begroting voor 2024 liefst 30 procent - goed voor 105 miljard euro - voor defensieuitgaven voorziet. Dat hallucinante cijfer maakt meteen duidelijk dat ook Poetin zich opmaakt voor een oorlog die nog jaren zal duren, en nog niet van plan is de strijd te staken. Ondanks weken van zware verliezen - duizenden Russische soldaten zouden zijn gesneuveld en honderden tanks en pantservoertuigen verloren gegaan bij Avdiivka - volgt aan het front de ene Russische aanvalsgolf na de andere. De menselijke tol lijkt van geen tel, een symbolische overwinning voor de winter des te meer.
“De Russen zijn met de grote middelen op de Oekraners aan het inbeuken”, vat militair historicus Tom Simoens het samen. Oekrane raakt ondertussen stilaan buiten adem. “Het zit vrijwel overal in de verdrukking, behalve bij Cherson.” Op die laatste plaats lijkt Oekrane sinds een week met kleine, aftastende aanvallen over de Dnjepr-rivier begonnen te zijn. Of het echt om een nieuwe grote aanvalsas gaat, valt echter nog af te wachten.
Ook Arnaud De Decker, Belgisch freelance journalist in Oekrane, ziet vanop het terrein hoe het Oekraense leger het moeilijk krijgt. Met een oorlog in de Gazastrook verschuift de aandacht van de wereld richting het Midden-Oosten, weg van Oekrane. “Sinds het conflict in het Midden-Oosten is opgelaaid, zie ik veel collega’s naar daar vertrekken”, zegt hij in een interview. “Ik begrijp dat, maar Oekrane blijft een beetje verweesd achter.”
“Het Oekraense leger heeft meer en krachtigere wapens nodig, en die zijn er niet”, aldus De Decker. “De munitie raakt op. In het beste geval kan het Oekraense leger verder doen zoals het bezig is. Maar dat volstaat duidelijk niet. Als bovendien de aandacht voor hun situatie verder verslapt, vrees ik voor wat er hen nog te wachten staat.”
Schandalig. Bovendien zijn we met de huidige lamzakkerij ook zelf zwaar de pineut als er oorlog uitbreekt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:22 schreef AchJa het volgende:
Volgens mij zag ik in het vorige deel nog iets langskomen over artilleriegranaten...
[..]
De Morgen
Dat waren we al natuurlijk, maar goed zie hier het resultaat van al je productielijnen opdoeken en wegbezuinigen omdat de eeuwige wereldvrede was uitgebroken...quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:24 schreef Perrin het volgende:
Schandalig. Bovendien zijn we met de huidige lamzakkerij ook zelf zwaar de pineut als er oorlog uitbreekt.
Het is wel de vraag of dat Noord-Koreaanse spul niet al decennia op de plank lag. Bovendien mis ik ook wat de huidige productie in de EU is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:22 schreef AchJa het volgende:
Volgens mij zag ik in het vorige deel nog iets langskomen over artilleriegranaten...
[..]
De Morgen
Ja maar als we nou gewoon onderhandelen hebben we geen wapens nodig.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat waren we al natuurlijk, maar goed zie hier het resultaat van al je productielijnen opdoeken en wegbezuinigen omdat de eeuwige wereldvrede was uitgebroken...
Afgebroken productielijnen start je niet zomaar weer op.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:32 schreef Ulx het volgende:
Het is wel de vraag of dat Noord-Koreaanse spul niet al decennia op de plank lag. Bovendien mis ik ook wat de huidige productie in de EU is.
We zijn nu een volgevreten varkentje in een wereld vol landen die het bloed van het Westen wel kunnen drinken. Wat kan er misgaan?quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat waren we al natuurlijk, maar goed zie hier het resultaat van al je productielijnen opdoeken en wegbezuinigen omdat de eeuwige wereldvrede was uitgebroken...
Klopt, dus ben ik benieuwd naar de huidige status.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Afgebroken productielijnen start je niet zomaar weer op.
quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef Perrin het volgende:
We zijn nu een volgevreten varkentje in een wereld vol landen die het bloed van het Westen wel kunnen drinken. Wat kan er misgaan?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het allemaal niet heel volle zalen trekt...quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:38 schreef Ulx het volgende:
Klopt, dus ben ik benieuwd naar de huidige status.
Tenminste geen moslims die een slokje komen nemen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zijn nu een volgevreten varkentje in een wereld vol landen die het bloed van het Westen wel kunnen drinken. Wat kan er misgaan?
Dat ligt aan het aantal orders denk ik. Al een fabrikant kan verkopen doen ze dat wel. Rheinmetall gaf in januari dit jaar al aan dat ze de productie van 155mm granaten snel konden opzwengelen van 70.000 in 2022 tot 450-500.000. Het opstarten van die productielijnen daarvan zou een aantal maanden kosten. Als ik de aanname doe dat er in het voorjaar orders de deur uitgegaan zijn lijkt het me dat die nu wel draaien.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het allemaal niet heel volle zalen trekt...
Dat was wel te verwachten. De Wagner infrastructuur is er, ondanks dat Prigozhin deaud is, natuurlijk nog steeds en Wagner is veel te waardevol voor het Kremlin om zomaar bij het oud vuil te zetten.quote:
Idd. Zou weer typisch de EU zijn en ook gelijk aangeven waarom een EU leger niet werkt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het allemaal niet heel volle zalen trekt...
Militair? Wie kan dat gaan doen?quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Landen die wl een leger en munitie hebben, mogelijke burgeroorlogen. Tegen de tijd dat je een duidelijke concrete dreiging hebt, ben je 5 jaar te laat.quote:
Oppakken afvoeren uitzetten.quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:08 schreef Regilio_ het volgende:
[ twitter ]Hee Asha kijk eens dom.
Ja ho maar.
Als Rusland het van Noord-Korea moet hebben vallen zij wel af als land met munitie natuurlijk.quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Landen die wl een leger en munitie hebben, mogelijke burgeroorlogen. Tegen de tijd dat je een duidelijke concrete dreiging hebt, ben je 5 jaar te laat.
We leven in toenemend volatiele tijden, het is buitengewoon onverantwoord hoe we in Europa onze defensie verwaarlozen. In Polen is het lampje een beetje gaan branden sinds de inval in Oekrane maar de rest dut lekker verder.
Nog los van de beloftes die we hebben gedaan om Oekrane van munitie te voorzien maar die we niet nakomen. We worden voorbijgestreefd door een landje als Noord-Korea in het leveren van munitie.
Even de motoren starten als ze om het vliegtuig staanquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:54 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Russische moslims (neem ik aan, ik hoor ze allahu akbar roepen) zijn vliegtuigen vanuit Israel aan het doorzoeken naar joden. Wat natuurlijk heel erg kwalijk is. Ik verwacht niet veel hulp vanuit de Russische overheid, en Dagestan is grotendeels islamitisch.
Tja, dat die lont vanuit Rusland nog dieper in het kruitvat geduwd wordt is duidelijk. En dan heb je van die simpelen die hier lopen te verkondigen dat het de US is die proxy-oorlogen start op meerdere puntenquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:54 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Russische moslims (neem ik aan, ik hoor ze allahu akbar roepen) zijn vliegtuigen vanuit Israel aan het doorzoeken naar joden. Wat natuurlijk heel erg kwalijk is. Ik verwacht niet veel hulp vanuit de Russische overheid, en Dagestan is grotendeels islamitisch.
https://www.reddit.com/r/(...)an_federation_tanks/ (video)quote:Oil refinery in the Krasnodar region Russia on fire.
.quote:Usynsk (Russian Federation) tanks
En wat wil Rusland dan wel niet gaan doen. Welke assets? Willen ze de 1 euro van Heineken terugvorderen? Of nog meer bedrijven afpakken? Ojee als we een Putintje zouden doen. Dat komt er escalatie! Want dat is natuurlijk wel echt een rode lijn die we dan overgaan.quote:Moscow Threatens Asset Seizures if EU Touches Frozen Russian Funds To Help Ukraine
In a recent development, Moscow has issued a warning that it may seize assets of European Union (EU) states if they attempt to access frozen Russian funds for financing Ukraine’s reconstruction. This statement came from a prominent ally of President Vladimir Putin.
Ursula von der Leyen, the President of the European Commission, had announced plans to use some of the gains from frozen Russian state assets to support Ukraine and its recovery efforts.
Vyacheslav Volodin, the Chairman of the State Duma, the lower house of Russia’s parliament, voiced Moscow’s intention to respond decisively if the EU proceeds with any actions against Russian assets, many of which are located in Belgium.
Volodin, known for his close ties to Putin, expressed his concerns on the Telegram messaging app, stating that certain European politicians, including Ursula von der Leyen, were considering taking Russia’s frozen funds to finance Kyiv’s militarization.
He emphasized that such a move would trigger a proportional response from Russia, leading to the seizure of more assets from unfriendly countries than Russia’s frozen funds in Europe.
Ursula von der Leyen mentioned that the total value of frozen Russian state assets amounts to 211 billion euros ($223.15 billion) and reaffirmed the EU’s stance that Russia should contribute to Ukraine’s reconstruction efforts.
Volodin criticized EU politicians, accusing them of considering this action due to financial difficulties and their desire to retain their positions.
This development adds to the growing tensions between Russia and the EU, with the threat of asset seizures further escalating the situation.
Die raffinaderij is door Oekraine gedaan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:04 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ar_region_russia_on/ (video)
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)an_federation_tanks/ (video)
[..]
.
Twee vuurtjes die op dit ogenblik (of in elk geval vandaag) in Rusland aan het woeden zijn. Zijn niet van dezelfde brand daar ze in andere delen van het land gebeuren.
Een beetje kromme vergelijking. Als je puur naar artielleriegranaten kijkt, en dan vooral het oude sovjet-spul, dan levert Noord-Korea meer dan Europa.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Morgen
Ik denk dat een stabiele toestroom van artillerie hoog op het lijstje staat van Oekrane.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een beetje kromme vergelijking. Als je puur naar artielleriegranaten kijkt, en dan vooral het oude sovjet-spul, dan levert Noord-Korea meer dan Europa.
Maar Noord-Korea levert natuurlijk geen Leopards, Challengers, Patriots, Caesars en straks F16's.
Deze filmpjes zijn wat ouder, maar geven wel aan dat we hier ook niet stil staan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:20 schreef Ulx het volgende:
Production of key munition years ahead of schedule, Pentagon says
Weliswaar de VS maar toch.....
Ik vind dit een nogal 2022 discussie. Rheinmetall gaf zoals ik hierboven meldde in januari al aan dat ze in een maand op zes op een jaarproductie van 4-500.000 stuks zouden kunnen zitten. Kwestie van contracten ondertekenen en ze gaan wel aan de slag. En uiteraard duurt het even voordat je op dat tempo zit. Je hebt ook gewoon te produceren terwijl je bezig bent je fabriek uit te breiden.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze filmpjes zijn wat ouder, maar geven wel aan dat we hier ook niet stil staan.
En als wij in het westen vastberaden blijven, dan zijn wij veel beter in staat om massaproductie op gang te zetten dan de Russen. Het westen is een serie rijke landen, terwijl Rusland n land is, dat geteisterd wordt door corruptie en sancties.
Er zijn afgelopen zomer gezamenlijke (EU dus) contracten voor 155mm munitie ondertekend. Dat is hier nog voorbij gekomen. Dat betekent niet dat individuele landen geen contracten hebben/hadden lopen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:51 schreef BEFEM het volgende:
En na anderhalf jaar oorlog zijn die contracten schijnbaar nog niet rond. Zegt het artikel wat je zelf plaatste zelfs ook.
Zal vast weer politiek zijn over wie de contracten krijgt, het geld zelf is peanuts.
Je bereidt je altijd voor op de laatste oorlog die je gevochten hebt.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind dit een nogal 2022 discussie. Rheinmetall gaf zoals ik hierboven meldde in januari al aan dat ze in een maand op zes op een jaarproductie van 4-500.000 stuks zouden kunnen zitten. Kwestie van contracten ondertekenen en ze gaan wel aan de slag. En uiteraard duurt het even voordat je op dat tempo zit. Je hebt ook gewoon te produceren terwijl je bezig bent je fabriek uit te breiden.
En de reden dat het westen weinig artillerie dacht nodig te hebben is dat na Golfoorlog 1 en 2 we hier allemaal in de waan waren dat we met slimme bommen en kruisraketten razendsnel door een vijandelijk front zouden kunnen rammen. Nou, dus niet.
Ik kan me van enige tijd terug op de duitse radio herinneren dat ze aangaven dat het duitse leger wel contracten voor artilleriemunitie wilde afsluiten (en het budget daarvoor ook in grote mate aanwezig was, sterker nog, men zich zorgen maskte dat dat niet snel genoeg uitgegeven werd)...quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:51 schreef BEFEM het volgende:
En na anderhalf jaar oorlog zijn die contracten schijnbaar nog niet rond. Zegt het artikel wat je zelf plaatste zelfs ook.
Zal vast weer politiek zijn over wie de contracten krijgt, het geld zelf is peanuts.
Gelukkig steeds meer geluiden als dit, wie weet zijn we in Europa nog op tijd met ombuigen van die jarenlange verwaarlozing van de defensie.quote:Op zondag 29 oktober 2023 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Rusland het van Noord-Korea moet hebben vallen zij wel af als land met munitie natuurlijk.![]()
De defensie-industrie is alweer op gang aan het komen in de EU. Levertijden van sommige systemen zijn aardig gedaald bijvoorbeeld. Een CAESAR is van 24 maanden naar 18 teruggegaan. Nexter had enkele maanden terug de levertijd van 155mm granaten van negen maanden teruggebracht naar drie. Maar dat zijn dus gegevens van begin dit jaar. Ik denk niet dat het langzamer is geworden.
Overigens is de munitievoorraad stg-zg (of hoger, mindef heeft zo de eigen regeltjes), dus heel scheutig met details zal men niet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |