Oekraense 'parapluterrorist' die Nederlandse politicus Thierry Baudet sloeg met oranje paraplu opgepakt en weer vrijgelatenquote:Baudet heeft 'flinke bult' na aanval in Gent: 'Heel naar dat dit is gebeurd'
FvD-leider Thierry Baudet noemt de aanval op hem bij de ingang van de Universiteit Gent "het gevolg van een enorme demoniseringscampagne". Een onbekende man sloeg de politicus vanavond tegen zijn hoofd met een paraplu kort voordat Baudet een lezing zou geven. De dader is direct opgepakt.
De lezing ging iets na de geplande begintijd van 20.00 uur alsnog door. Na afloop zei Baudet tegen het NPO Radio 1-programma Langs de Lijn en Omstreken dat het naar omstandigheden goed gaat. "Ik heb mijn lezing kunnen geven nadat ik even een glaasje water heb gedronken. Maar het is natuurlijk heel naar dat dit is gebeurd."
Baudet zegt een "behoorlijke bult" op zijn hoofd te hebben. "Dat ga ik nog laten nakijken."
'Leek op een soort hinderlaag'
"Dit is natuurlijk het gevolg van een enorme demoniseringscampagne", vervolgt de politicus. "We hebben een vredelievende boodschap. We willen bepaalde dingen beleidsmatig anders. En het is zo belangrijk dat we op een normale manier in discussie blijven in dit land."
Over het moment van de aanval zegt Baudet dat het heel snel ging en dat hij niet goed doorhad wat er gebeurde. "Ik kwam aanlopen en werd aan de rechterkant afgeleid. Toen sprong er vanaf de linkerkant iemand op me af met, wat later bleek, een paraplu. Het leek op een soort hinderlaag die ze hadden neergezet."
Baudet spreekt het vermoeden uit dat er "iets met de paraplu was gedaan". "Zo hard kun je niet slaan met een normale paraplu."
Vlaams Belang-politicus Filip Dewinter was bij het incident. Op een video die hij heeft gedeeld op X is te zien dat de FvD-leider wordt geraakt op het moment dat hij het gebouw van de universiteit binnenloopt.
Protest voor aanvang
In de video is te horen dat de dader na het uitdelen van de klap, in het Oekraens, "nee tegen fascisme, nee tegen Poetinisme" roept tegen Baudet. Zelf zegt de FvD-leider dit niet te hebben gehoord.
Baudet heeft zich in het verleden regelmatig pro-Russisch uitgelaten, onder andere over het onderzoek naar het neerhalen van vlucht MH17. Vlak voor de inval van Rusland in Oekrane noemde Baudet Poetin "de leider van conservatief Europa. Prachtige vent."
Een uur voor aanvang van de lezing protesteerden er in het centrum van Gent, niet ver van de universiteit, enkele tientallen mensen tegen de komst van Baudet. Volgens een journalist van de Vlaamse omroep VRT hadden zij een Oekraense vlag bij zich.
Gedoe over lezing
Voorafgaand aan het bezoek van Baudet aan de Gentse universiteit was er al gedoe over de lezing, die was georganiseerd door de conservatieve studentenvereniging KVHV. De universiteit zag de lezing liever niet doorgaan vanwege incidenten met eerdere gastsprekers. Maar de Raad van State oordeelde dat de veiligheid wel gegarandeerd kon worden en dat de universiteit haar voorzieningen ter beschikking moest stellen voor de lezing.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-dat-dit-is-gebeurd
Prima, jouw mening staat me niet aan. Graag even NAW gegevens en dan kom ik je even een tik met een paraplu geven. En niet janken nu, stil blijven staan en het ondergaan, je vindt het blijkbaar prima als mensen tikken krijgen voor hun mening.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:10 schreef koemleit het volgende: [..] Maar laten we vooral blijven doen alsof elke mening evenveel waarde heeft.
parapluterroristquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.hln.be/gent/o(...)rijgelaten~a8a2cbe5/
De mepper is alweer vrij.
quote:De Gentse universiteit had de lezing eerder geweigerd na incidenten met vorige gastsprekers.
Jij vindt die post niet een tikje overdreven verwoord?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef Straatcommando. het volgende: [..] Dit willen nuanceren omdat Baudet niet in je straatje past opent de deuren naar verder geweld. Want wie weet vind ik Bontebal ook maar een eikel en volgens bepaalde users mag je mensen waar je het niet mee eens bent danwel een eikel vindt, een tik verkopen. Ga dan lekker de octagon of ring in, maar iets zegt me dat dat soort toetsenbordridders nog geen klemmende pot Nutella open krijgen.
Dus is geweld ok.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De vergelijking tussen Kaag en Baudet gaat niet op. FvD kun je vergelijken met de NSB uit de jaren 30 en de Centrum Democraten van Janmaat.
De overheid verzaakt in haar plicht om dergelijke partijen en haar leiders uit te schakelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De vergelijking tussen Kaag en Baudet gaat niet op. FvD kun je vergelijken met de NSB uit de jaren 30 en de Centrum Democraten van Janmaat.
Kaag is inderdaad niet aangevallen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De vergelijking tussen Kaag en Baudet gaat niet op.
Uitschakelen? Op welke manier ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
De overheid verzaakt in haar plicht om dergelijke partijen en haar leiders uit te schakelen.
Dan krijg je dit soort gekken die menen het recht in eigen handen te moeten nemen.
Allebei is ernstig fout.
Bovendien vroeg ze er zelf om.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:21 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is Kaag een klimaatgek dus tikken zijn op zijn plaats.
Godverquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:
Wel mooi trouwens die memes die voorbij komen![]()
[ afbeelding ]
Ik had al een screen gemaakt, maar met de like van pommetje is ie helemaal af.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:
Wel mooi trouwens die memes die voorbij komen![]()
[ afbeelding ]
Ik begrijp niet zo goed waarom genocide verheerlijken blijkbaar prima is, maar zeggen "ik kan snap de Oekraense paraplumepper ergens wel" niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, jouw mening staat me niet aan. Graag even NAW gegevens en dan kom ik je even een tik met een paraplu geven. En niet janken nu, stil blijven staan en het ondergaan, je vindt het blijkbaar prima als mensen tikken krijgen voor hun mening.
En in de ogen van sommigen is een Kaag juist heel extreem. Wat er al gezegd is; is nogal gevaarlijk om zoiets goed te gaan praten; enkel en alleen omdat z’n standpunten extreem zijn in jouw ogen. Ik heb niks met een Timmermans, maar dan ga ik niet geweld goedkeuren als iemand besluit hem te meppen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Misschien horen zowel Kaag als Baudet geen last te hebben van mensen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wat een onzin, ga eens ff snel terug naar school om wat lessen geschiedenis te volgen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We hebben vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom genocide verheerlijken blijkbaar prima is, maar zeggen "ik kan snap de Oekraense paraplumepper ergens wel" niet.
Ik zelf zou Baudet niet gaat meppen, want het is het me niet waard. Maar ik snap dat er een situatie is waarbij dit het wel is.
Mogen we een Putin mepper verheerlijken?
Mogen we geweld gebruiken tegen Putin?
Baudet is fan en ophitser van de grootse massamoordenaar van dit millenium (graag factchecken) en kan en mag vrij rondlopen ivm vrijheid van meningsuiting.
Stel jouw hele familie wordt vermoord, iemand noemt de dader een prachtvent en extreem mild.
Jij treft deze man. (Met een paraplu) wat doe je?
Baudet verheerlijkt genocide, mensen hier zeggen dat ze de tikker wel begrijpen, maar Ow wee als je dat zegt.
Ja. Ik heb even mijn beeldscherm moeten poetsen toen ik hem zagquote:
Ho even, jij zei dat je snapte dat Baudet geweld aangedaan werd vanwege zijn mening.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom genocide verheerlijken blijkbaar prima is, maar zeggen "ik kan snap de Oekraense paraplumepper ergens wel" niet.
Klopt. Dus de mepper zal een gepaste straf krijgen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben vrijheid van meningsuiting.
We hebben niet de vrijheid om te meppen wie we willen enkel en alleen omdat die mening je niet aan staat.
Echt hoor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Stel jouw hele familie wordt vermoord, iemand noemt de dader een prachtvent en extreem mild.
Jij treft deze man. (Met een paraplu) wat doe je?
NSB'ers werden door het Nederlandse volk nogal gehaat. Het kwam regelmatig voor dat types die het krantje van de NSB verkochten in elkaar worden gerost.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus is geweld ok.
Je gebruikt dezelfde retoriek als de NSBers in de jaren 40. Just saying.
Dat zeg ik, glijdende schaal. Jij verheerlijkt nu geweld tegen Baudet, dus ik mag jou nu ook slaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kaag, timmermans, wilders, Jetten, kuzu rutte, van der plas noem ze op.
Geen van hen noemt een massamoordenaar een prachtvent en extreem mild.
Baudet is degene die begonnen is met geweld verheerlijken. Maar Ow wee als ie een tikkie terug krijgt.
Kaag, timmermans, wilders, Jetten, kuzu rutte, van der plas noem ze op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En in de ogen van sommigen is een Kaag juist heel extreem. Wat er al gezegd is; is nogal gevaarlijk om zoiets goed te gaan praten; enkel en alleen omdat z’n standpunten extreem zijn in jouw ogen. Ik heb niks met een Timmermans, maar dan ga ik niet geweld goedkeuren als iemand besluit hem te meppen.
En reageer nou eens op het stukje op de moord op je familie?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho even, jij zei dat je snapte dat Baudet geweld aangedaan werd vanwege zijn mening.
Iets met glijdende schaal enzo. Dus hup hup, ik vind jouw mening kut, dus kom op met je adres, ik wil je stompen, daar heb je vast alle begrip voor.
Laatste keer ook voor de mensen achterin.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, glijdende schaal. Jij vergelijkt nu geweld tegen Baudet, dus ik mag jou nu ook slaan.
TR gemacht.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kaag, timmermans, wilders, Jetten, kuzu rutte, van der plas noem ze op.
Geen van hen noemt een massamoordenaar een prachtvent en extreem mild.
Baudet is degene die begonnen is met geweld verheerlijken. Maar Ow wee als ie een tikkie terug krijgt.
[..]
En reageer nou eens op het stukje op de moord op je familie?
Ik zeg dat ik de man snap, niet dat deze rechtmatig gehandeld heeft.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:32 schreef capricia het volgende:
Het is wel een FvD standpunt dat wetsovertredingen voor een hoger doel gelegitimeerd zijn.
Nee je vraagt letterlijk wat wij in die situatie zouden doen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
Laatste keer ook voor de mensen achterin.
Ik zeg niet dat met mag, ik zeg dat ik het snap.
Nee, je vult zijn motief in omdat je opvatting dat geweld tegen Baudet moet kunnen niet ok is, dus probeer je het op die manier te verkopen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:31 schreef koemleit het volgende:
Dat hangt natuurlijk van dat hogere doel af. Want dit geldt echt niet voor iedereen. Alleen voor medestanders.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Dan is dit ook geen discussie meer dus.
Geniepig ventje ben je.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:31 schreef koemleit het volgende:
Zeker niet. Je moest eens weten wat voor onzin er verwijderd is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij vindt die post niet een tikje overdreven verwoord?
Begrijp me niet verkeerd: met de strekking ben ik het eens, ik vind alleen nogal overdreven/aangedikt.
Jij praat zelf onzin. https://www.volkskrant.nl(...)-loochenen~b1112100/quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:27 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat een onzin, ga eens ff snel terug naar school om wat lessen geschiedenis te volgen.
FvD is echt de allerlaatste partij waar ik op zou stemmen, maar een vergelijking maken met de NSB is echt te treurig voor woorden.
Dan snap je ook dat ik jou nu wil slaan om jouw mening toch? Die staat me niet aan, dus hup, ga maar even staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
Laatste keer ook voor de mensen achterin.
Ik zeg niet dat met mag, ik zeg dat ik het snap.
Beetje hypocriet dit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hij krabbelt al terug. Vorig topic gebruikte hij heel andere termen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geniepig ventje ben je.
''Ik 'snap' (code voor: ik keur het goed) de man, mr constateer dat het volgens de wet niet mag.''
Wat heeft dat te maken met de verwoording van die post?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker niet. Je moest eens weten wat voor onzin er verwijderd is.
..daar komt die toon vandaan wellicht?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de verwoording van die post?
Klopt. Als dat hogere doel tegen je keert is het minder leukquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk van dat hogere doel af. Want dit geldt echt niet voor iedereen.
Baudet staat volledig achter Poetin en keert zich tegen de democratie. Dat is van een totaal andere orde dan hoe je met klimaatverandering moet omgaan en/of er sprake van is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En in de ogen van sommigen is een Kaag juist heel extreem. Wat er al gezegd is; is nogal gevaarlijk om zoiets goed te gaan praten; enkel en alleen omdat z’n standpunten extreem zijn in jouw ogen. Ik heb niks met een Timmermans, maar dan ga ik niet geweld goedkeuren als iemand besluit hem te meppen.
En dan te bedenken wat voor mensen er nu in Oekrane zitten, in een compleet uitzichtsloze situatie. Maar die komen nooit hierheen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:34 schreef deedeetee het volgende:
Nou ik snap de mepper niet hoor, je hebt je fikken maar mooi thuis te houden. Mag hopen dat ze vent netjes uitzetten want het zou me niks verbazen als die hier zit om de dienstplicht te ontduiken. Laat hem lekker in zijn eigen land russen gaan meppen.
Baudet is een idioot, maar dat is echt gn reden om hem te slaan. Dat mensen daar begrip voor hebben.....
Zet er ook ff bij dat hij de oorlogsmisdaden tegen de gewone burgers van Oekrane niet afkeurt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Baudet staat volledig achter Poetin en keert zich tegen de democratie. Dat is van een totaal andere orde dan hoe je met klimaatverandering moet omgaan en/of er sprake van is.
Wellichtquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
..daar komt die toon vandaan wellicht?
Misschien kan Baudet verhuizen naar Moskou.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En dan te bedenken wat voor mensen er nu in Oekrane zitten, in een compleet uitzichtsloze situatie. Maar die komen nooit hierheen.
Misschien kan de man met paraplu ruilen, als hij het bij de buren niks vindt.
"Extreem mild"quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zet er ook ff bij dat hij de oorlogsmisdaden tegen de gewone burgers van Oekrane niet afkeurt.
Je hebt zelf ook weinig met democratie op als je erg begrip voor hebt als iemand die in datzelfde bestel zijn werk doet klappen krijgt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Baudet staat volledig achter Poetin en keert zich tegen de democratie. Dat is van een totaal andere orde dan hoe je met klimaatverandering moet omgaan en/of er sprake van is.
mag ik dat niet vragen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee je vraagt letterlijk wat wij in die situatie zouden doen.
https://www.hln.be/gent/o(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:De aanvaller, een 33-jarige man van Oekraense afkomst, sloeg hem met een oranje paraplu op het hoofd en scandeerde daarbij slogans in het Russisch tegen fascisme en tegen Poetin.
Volgens FvD mag je de wet overtreden als dat een hoger doel dient.quote:
Gideon van Meijeren in de TKquote:Omdat wij vinden dat ook wetsovertredingen voor een hoger doel gelegitimeerd kunnen zijn.
Ik snap jequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wellicht![]()
Maar goed, met de strekking van die post ben ik het dus wel eens. Dan verschillen jij en ik gewoon van mening over de verwoording. Dat kan gelukkig
Dus Putin ook niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je vult zijn motief in omdat je opvatting dat geweld tegen Baudet moet kunnen niet ok is, dus probeer je het op die manier te verkopen.
Geen enkele politicus verdient het om geweld aangedaan te worden, ongeacht zijn of haar standpunt.
Alles wat je daarover wil bagatelliseren betekent dat je impliciet geweld goedpraat.
Het is echter onverstandig om sommige politici/leiders een podium te geven, om hun mening openbaar te kunnen maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben vrijheid van meningsuiting.
We hebben niet de vrijheid om te meppen wie we willen enkel en alleen omdat die mening je niet aan staat.
Klassiek gegoochel met woorden. Heel bewust in dit geval, begrijp me niet verkeerd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens FvD mag je de wet overtreden als dat een hoger doel dient.
[..]
Gideon van Meijeren in de TK
(Koekoek)
De mening van Baudet is een bedreiging voor Nederland. Gelukkig nemen maar weinig mensen hem serieus.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En beide meningen mogen gewoon in Nederland naast elkaar bestaan, godzijdank.
Just because you’re offended doesn’t mean you’re right.
Dus stop met geweldsverheerlijking tegen andere meningen dan de jouwe, echt weer zo’n extreemlinks Antifa trekje.
Dus als je een bepaalde mening uit is geweld ok? Zolang die mening overeen komt met de mening die je zelf deelt uiteraard.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waar we ons collectief meer zorgen om zouden moeten maken is de verruwing van de samenleving, die je nu ook in de politiek tegenkomt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zelf ook weinig met democratie op als je erg begrip voor hebt als iemand die in datzelfde bestel zijn werk doet klappen krijgt.
Nu is het Baudet. Straks is het iemand anders waar "je het ook niet mee eens bent" en dan? Je kunt je niet selectief aan de spelregels van een democratie houden als dat je toevallig beter uit komt.
Baudet staat pal achter Poetin en keert zich tegen de democratie. Ik zal nooit op Kaag stemmen, maar zij is een democraat.quote:
Op alle mogelijke wettige manieren.quote:
Volgens Forum. Maar niet volgens Chevy.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens FvD mag je de wet overtreden als dat een hoger doel dient.
[..]
Gideon van Meijeren in de TK
(Koekoek)
Waarom wil je Putin hierbij betrekken? Een leider van een ander land dat zijn buurland binnen gevallen is en daar ontzettend huishoud met ontzettend veel doden tot gevolg, met zeer waarschijnlijk oorlogsmisdaden die zijn gepleegd.quote:
Het is heel zorgelijk. Die spiraal naar beneden lijkt voorlopig ook niet te stoppen. Ik denk overigens niet dat er nu ineens "meer" mensen zijn die er zo over denken, maar met internet social media etc hebben ze wel een hele luide stem gekregen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar we ons collectief meer zorgen om zouden moeten maken is de verruwing van de samenleving, die je nu ook in de politiek tegenkomt.
Mensen die begrip hebben en “snappen” dat een politicus klappen krijgt, of een middelvinger naar een andere volksvertegenwoordiger opsteekt, dat zijn echt producten van 10 jaar hersenspoeling lijkt het wel.
In principe heb je natuurlijk gelijk, maar het is wel heel naief.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mensen in dit topic die dit goed proberen te pratennet zo tenenkrommend als de lui die de bedreigingen richting een Kaag goed probeerden te praten. Welke politieke partij je ook wel niet stemt, iedereen zou het er mee eens moeten zijn dat geweld gewoon niet goed te praten is.
Naar mijn beleving keert Kaag zich tegen Nederland als een soevereine staat (opnemen EU-lidmaatschap in de grondwet), ondermijnt ze (oa daarmee) de democratie, volkt ze het land (doelbewust) om, steunt ze privacy/vrijheid-ondermijnende wetgeving (elke transactie 100 euro onder de loep, sleepwet, etc), heeft ze anti-grondwettelijke maatregelen gesteund waarmee de bevolking twee jaar lang gekneveld werd, steunt ze een imperialistische-oorlog waartoe ze 500.000. Oekranse lijken en de kans op een alles vernietigende derde wereldoorlog (oh gut, ''het klimaat!'') meer dan acceptabel acht, en toch... toch zal ik niet geneigd zijn om haar een mep met paraplu te geven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:36 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onverstandig omdat het een mening is die je niet aanstaat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is echter onverstandig om sommige politici/leiders een podium te geven, om hun mening openbaar te kunnen maken.
Heb je voorbeelden van overtredingen die hij zou hebben begaan onder de terreurwetgeving?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Op alle mogelijke wettige manieren.
Het is absurd dat deze man nog niet onder de terreur-of verraadwetgeving wordt vervolgd. Zoals hier ook al wordt aangegeven hebben we het over iemand die impliciet oproept tot het afslachten van Oekranse burgers en geen moment ongelegen laat om een nazi-staat als Rusland te helpen om onze bevolking met hun propganda te vergiftigen. Hij doet niet eens zijn best om zijn verraderlijke handelingen te verhullen.
Je vraagt het op een manier alsof wij dan ook in die situatie zo zouden reageren. Of dat je het zelf nog steeds ok vindt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
mag ik dat niet vragen?
ik zeg niet dat het mag, ik zeg dat ik het snap
Waar ik me zorgen over maak is polarisatie (wat kan leiden tot dehumanisatie). En dat zie ik hier (op het forum) helaas ook regelmatig terugkomenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is heel zorgelijk. Die spiraal naar beneden lijkt voorlopig ook niet te stoppen. Ik denk overigens niet dat er nu ineens "meer" mensen zijn die er zo over denken, maar met internet social media etc hebben ze wel een hele luide stem gekregen.
We vergelijken nu een gekozen volksvertegenwoordiger met iemand die op straat mensen lastig valt en uitscheld, om geweld tegen diegene goed te praten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In principe heb je natuurlijk gelijk, maar het is wel heel naief.
Politici (vooral die aan de linker en rechterkant van het spectrum) worden steeds "schreeuweriger" om maar aandacht en stemmen te trekken. Met dat gedrag jaag je ook mensen sneller op de kast.
Als ik mensen op straat ga lopen uitschelden is er vast wel iemand die mij vroeg of laat ook wel een klap verkoopt. Waarom gingen die mensen dan niet in dialoog met mij? Geweld is nooit de oplossing!
Het zijn allemaal echo chambers lijkt het wel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is heel zorgelijk. Die spiraal naar beneden lijkt voorlopig ook niet te stoppen. Ik denk overigens niet dat er nu ineens "meer" mensen zijn die er zo over denken, maar met internet social media etc hebben ze wel een hele luide stem gekregen.
Wie heeft tjerrie voor zn muil geslagen dan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef RamboDirk het volgende:
Jullie zijn er maar druk mee.
Ik zie een bully die een klein koekje van eigen deeg krijgt.
Iemand die middels moord en bedrog (uitschakelen tegenstanders), sluwheid, falen democratie, falen oppositie (in beginfase), falen waakzaamheid burgers, etc. aan de macht is gekomen, daarna meerdere gruwelijke oorlogen voert, mensen uitmoord, etc. die kun je niet vergelijken met een politicus die puur en alleen achterlijke en wellicht soms ook gevaarlijke standpunten uit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mogen we geweld gebruiken tegen Putin?
Daarom sla ik hier ook zo hard op aan. Het begint altijd klein. Het was maar een paraplu, het was maar een tikje, hij heeft het over zichzelf afgeroepen blablabla.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen over maak is polarisatie (wat kan leiden tot dehumanisatie). En dat die ik hier (op het forum) helaas ook regelmatig terugkomen
Dat is precies wat het is. En mensen kunnen daar (heel snel) radicaliseren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zijn allemaal echo chambers lijkt het wel.
Dat het inmiddels over Kaag gaat is idd bizar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We vergelijken nu een gekozen volksvertegenwoordiger met iemand die op straat mensen lastig valt en uitscheld, om geweld tegen diegene goed te praten.mi gado wat een topic.
Weinig mensen hebben de guts om iets anders te gaan lezen dan hun eigen mening.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zijn allemaal echo chambers lijkt het wel.
Mensen zijn hypocriet, wat een verrassing inderdaad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie heeft tjerrie voor zn muil geslagen dan?
De volgende keer dat er een fakkeldrager voor Kaag haar deur staat, is dat dan ook een koekje van eigen deeg?
Of is het schandalig?
Echt supergrappig dat het kaagfakkeltopic precies het tegenovergestelde laat zien voor sommige posters hier.
Wisten we al, maar weer eens een mooie bevestiging.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen zijn hypocriet, wat een verrassing inderdaad.
volgens de wet mag je niet meppen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom wil je Putin hierbij betrekken? Een leider van een ander land dat zijn buurland binnen gevallen is en daar ontzettend huishoud met ontzettend veel doden tot gevolg, met zeer waarschijnlijk oorlogsmisdaden die zijn gepleegd.
Moet Putin daarvoor vervolgd worden? Absoluut.
Mag je iemand die Putin fan is daarom meppen? Nee.
Kan ik begrip opvatten voor iemand die een Putin fan slaat? Nee. Je blijft gewoon met je poten af van iemand anders, wat is er zo moeilijk aan dat te begrijpen?
Eh, omdat Baudet Nederlander is?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
help me even.
Een Oekraner die een misdaad pleegt in Belgi.
waarom zou die uitgeleverd moeten worden aan Nederland?
Het was een Oekraner en hij heeft zeker geweten wie Baudet is. Al zal hij het niet gedaan hebben voor of vanwege zijn politieke status in Nederland.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het inmiddels over Kaag gaat is idd bizar.
Is de dader berhaupt wel NL en heeft het er berhaupt wel mee te maken dat Baudet een NL politicus is, of was een andere Poetin-aanhanger met een groot bereik op social media hetzelfde overkomen als hij daar een lezing zou houden?
maar jij zou de moordenaar van je hele familie niet meppen met een plu als ie langskomt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je vraagt het op een manier alsof wij dan ook in die situatie zo zouden reageren. Of dat je het zelf nog steeds ok vindt.
“Stel x en y, wat doe je dan?”
Nee het is helemaal niet te begrijpen.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van overtredingen die hij zou hebben begaan onder de terreurwetgeving?
quote:Artikel 102
3
Met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk, in tijd van oorlog, de vijand hulp verleent of de staat tegenover de vijand benadeelt.
quote:Artikel 107
3
De straffen gesteld op de in de artikelen 102-105 omschreven feiten, zijn toepasselijk indien een van die feiten wordt gepleegd tegen of met betrekking tot de bondgenoten van de staat in een gemeenschappelijke oorlog.
Rusland dreigt ons met oorlog. Rusland is in oorlog met een bondgenoot. Dat Baudet een spion is van Rusland is overduidelijk.quote:3Onder tijd van oorlog wordt begrepen de tijd waarin oorlog dreigende is. Tijd van oorlog wordt mede geacht te bestaan zodra dienstplichtigen buitengewoon in werkelijke dienst worden opgeroepen en zolang zij buitengewoon in werkelijke dienst worden gehouden.
Ik vind iemand meppen omdat ie een andere mening heeft nou niet echt vergelijkbaar met het meppen van iemand die jou hele familie heeft vermoord.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
volgens de wet mag je niet meppen.
Toch begrijp ik deze mepper.
"wat is er zo moeilijk aan dat te begrijpen".
Jij negeert ook steeds mijn vraag hoe je zou reageren op iemand die jou hele familie heeft vermoord en voor je langs loopt. (volgens jouw theorie zou je van hem afblijven)
Hier zit je 180 graden fout. Het is juist Baudet die deze oorlog toejuicht, niet Kaag.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Naar mijn beleving keert Kaag zich tegen Nederland als een soevereine staat (opnemen EU-lidmaatschap in de grondwet), ondermijnt ze (oa daarmee) de democratie, volkt ze het land (doelbewust) om, steunt ze privacy/vrijheid-ondermijnende wetgeving (elke transactie 100 euro onder de loep, sleepwet, etc), heeft ze anti-grondwettelijke maatregelen gesteund waarmee de bevolking twee jaar lang gekneveld werd, steunt ze een imperialistische-oorlog waartoe ze 500.000. Oekranse lijken en de kans op een alles vernietigende derde wereldoorlog (oh gut, ''het klimaat!'') meer dan acceptabel acht, en toch... toch zal ik niet geneigd zijn om haar een mep met paraplu te geven.
Verschil in karakter, me dunkt.
Bewijs het maar. 100% waterdicht bewijs.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Rusland dreigt ons met oorlog. Rusland is in oorlog met een bondgenoot. Dat Baudet een spion is van Rusland is overduidelijk.
Er zijn legio mogelijkheden om deze verrader te straffen. Dat het een Kamerlid is betekent niet dat het maar getolereerd moet worden.
oke. Ik stel Baudet dus niet "in een vroeg stadium gelijk aan Putin" Jij volgt Baudet blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Iemand die middels moord en bedrog (uitschakelen tegenstanders), sluwheid, falen democratie, falen oppositie (in beginfase), falen waakzaamheid burgers, etc. aan de macht is gekomen, daarna meerdere gruwelijke oorlogen voert, mensen uitmoord, etc. die kun je niet vergelijken met een politicus die puur en alleen achterlijke en wellicht soms ook gevaarlijke standpunten.
Het is aan het democratisch proces om te zorgen dat zo'n politicus niet een echt gevaar wordt zoals Putin.
Wanneer je zo'n politicus al in vroeg stadium gelijk gaat stellen als Putin, ben je verkeerd bezig en creer je een situatie waarin elke politicus vogelvrij is. Want iedereen kan een bepaalde mening wel achterlijk vinden en "extrapoleren" naar "ja maar als we hem nu niet stoppen, dan gebeurt in de toekomst dit en dat".
Het is aan het democratisch proces, de burger, de andere partijen om middels discussie en het uitbrengen v/d juiste stem, ervoor te zorgen dat een gek geen macht krijgt.
Het kan dus ook een Oekraner zijn die niet in NL woont en de aanval primair uitgevoerd heeft omdat Baudet duidelijk een vijand van Oekrane is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het was een Oekraner en hij heeft zeker geweten wie Baudet is. Al zal hij het niet gedaan hebben voor of vanwege zijn politieke status in Nederland.
En daar hebben we middelen zat voor.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Rusland dreigt ons met oorlog. Rusland is in oorlog met een bondgenoot. Dat Baudet een spion is van Rusland is overduidelijk.
Er zijn legio mogelijkheden om deze verrader te straffen. Dat het een Kamerlid is betekent niet dat het maar getolereerd moet worden.
Dan zal hij binnenkort wel opgepakt en veroordeeld worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar jij zou de moordenaar van je hele familie niet meppen met een plu als ie langskomt?
Ik zeg dit zodat jij je wellicht in kan leven in deze Oekraner.
Het is objectief vast te stellen dat Baudet en zijn padvindersclub zeer veel raakvlakken hebben met de NSB uit de jaren 30. Ik ben intolerant tegenover extremisme.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zelf ook weinig met democratie op als je erg begrip voor hebt als iemand die in datzelfde bestel zijn werk doet klappen krijgt.
Nu is het Baudet. Straks is het iemand anders waar "je het ook niet mee eens bent" en dan? Je kunt je niet selectief aan de spelregels van een democratie houden als dat je toevallig beter uit komt.
maar waar ligt dan de grens?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind iemand meppen omdat ie een andere mening heeft nou niet echt vergelijkbaar met het meppen van iemand die jou hele familie heeft vermoord.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)egeerde-waarschuwing. Types als Carola Dieudonn zitten vuistdiep in de reet van Poetin.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bewijs het maar. 100% waterdicht bewijs.
als een vergelijking met Kaag logisch is, is een vergelijking met Putin dat natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maakt ook helemaal niet uit of het gebeurd is omdat hij een Nederlandse politicus is, of enkel omdat hij Putin wel ziet zitten. Of een combo. Of omdat hij geen hello kitty t-shirt aan had. Geweld moet je gewoon niet goed praten. En de vergelijking met een Kaag vind ik wel logisch eigenlijk. Allebei Nederlandse politici, maar bij de een wordt het geweld heel wat meer afgekeurd; en bij Kaag was er niet eens sprake van geweld.
Daar is het OM voor. Uit alles in het publieke domein blijkt dat Baudet een zeer, zeer verdachte neiging heeft om Russische propaganda te herhalen en te verspreiden. Zijn uitspraken over Oekrane maken het alleen maar verdachter. Het kan zijn dat hij het alleen doet voor politiek gewin, maar we weten allang dat Rusland alles probeert om de publieke opinie hier te benvloeden. Het is uitgesloten dat Baudet hun niet is opgevallen als (potentiele) handlanger.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bewijs het maar. 100% waterdicht bewijs.
Dat bewijst niet dat baudet een spion is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)egeerde-waarschuwing. Types als Carola Dieudonn zitten vuistdiep in de reet van Poetin.
Als ik Baudet tegen zou komen, zou ik hem in zijn gezicht rochelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En daar hebben we middelen zat voor.
Als Kaag in het Isral (letterlijk) een schop onder haar kont krijgt staat het gros hier ook te juichen, ongeacht wat de reden van de dader is, maar als dat is omdat ze bijvoorbeeld geen hoofddoek draagt, staat het gros ook nog eens klaar om "eigen schuld, ze weer toch hoe het daar hoort" te roepen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maakt ook helemaal niet uit of het gebeurd is omdat hij een Nederlandse politicus is, of enkel omdat hij Putin wel ziet zitten. Of een combo. Of omdat hij geen hello kitty t-shirt aan had. Geweld moet je gewoon niet goed praten. En de vergelijking met een Kaag vind ik wel logisch eigenlijk. Allebei Nederlandse politici, maar bij de een wordt het geweld heel wat meer afgekeurd; en bij Kaag was er niet eens sprake van geweld.
Had je een baby Hitler de nek om kunnen draaien (wetende wat hij wordt als ie later groot is)?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar waar ligt dan de grens?
en wie bepaald die?
Dus een moordenaar meppen "snap" je wel.
maar iemand die die moordenaar een prachtvent noemt niet?
Het "mag" namelijk in beide gevallen niet.
Jij bent geen onderdeel van de driehoek dus je hebt je er simpelweg niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het is objectief vast te stellen dat Baudet en zijn padvindersclub zeer veel raakvlakken hebben met de NSB uit de jaren 30. Ik ben intolerant tegenover extremisme.
Stoere jongenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als ik Baudet tegen zou komen, zou ik hem in zijn gezicht rochelen.
Ik vind fysiek geweld in deze ook 'erger' dan dan het 'geweld' wat Kaag is aangedaan door de fakkeldrager.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Baudet praat slechts, dat mag je afkeuren maar geweld is daarop niet het antwoord. Poetin is persoonlijk verantwoordelijk voor moord, massamoord en oorlogsmisdaden. Toch wel een ander formaat bier, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
als een vergelijking met Kaag logisch is, is een vergelijking met Putin dat natuurlijk ook.
en dan wordt het wel anders.
goeie vraag, weet ik niet. Rationeel zou ik zeggen ja. Ik zou het denk ik trouwens ook doen. Weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Had je een baby Hitler de nek om kunnen draaien (wetende wat hij wordt als ie later groot is)?
Nederland kan om uitlevering vragen, natuurlijk. Hoewel mij dat lastig lijkt omdat er in Nederland geen strafbaar feit gepleegd is vziw.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:01 schreef timmmmm het volgende:
Je mag blijkbaar in Belgi een aanslag plegen op een Nederlandse volksvertegenwoordiger en de volgende dag gewoon weer op straat staan... Apenland
Dat ging om een ander land dat Nederland binnen was gevallen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
volgens de wetgeving in de jaren 40 was het verzet verboden.
Toch zien we die mensen als helden.
Wachten we nu tot het zover is? (Putin toejuichen en faciliteren) of trappen we eerder op de rem.
Gelukkig gebeurd het op de rem trappen op grote schaal door de westerse wereld.
Hoe erg is een massamoordenaar steunen? is dat erger of minder erg dan een tik met een parapulu.
zeker een ander formaat bier helemaal eens.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Baudet praat slechts, dat mag je afkeuren maar geweld is daarop niet het antwoord. Poetin is persoonlijk verantwoordelijk voor moord, massamoord en oorlogsmisdaden. Toch wel een ander formaat bier, zou ik zeggen.
En natuurlijk halen bepaalde rechtse types er Kaag weer bij die geen van het bovenstaande deed maar soit, dat kun je verwachteh.
Als je er als baby bij bent, kan je het ook voorkomen zonder moord hquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Had je een baby Hitler de nek om kunnen draaien (wetende wat hij wordt als ie later groot is)?
Omdat je je afvraagt 'Waar ligt de grens?'.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
goeie vraag, weet ik niet. Rationeel zou ik zeggen ja. Ik zou het denk ik trouwens ook doen. Weet het niet zeker.
Maar ik weet niet zo goed wat dit te maken heeft met mijn post.
Waarom verzin je nieuwe situaties om je eigen standpunt te verdedigen? Heeft Baudet de familie van deze man gedood? Nee? Mooi, niet relevant dus voor de discussie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Jij negeert ook steeds mijn vraag hoe je zou reageren op iemand die jou hele familie heeft vermoord en voor je langs loopt. (volgens jouw theorie zou je van hem afblijven)
??quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je er als baby bij bent, kan je het ook voorkomen zonder moord h
In een democratie als de onze waarin de rechtsstaat voorop staat bepaalt de wet dat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:03 schreef koemleit het volgende:
[..]
zeker een ander formaat bier helemaal eens.
maar wie bepaald waar de grens ligt? dat is hele "vraagstuk" de laatste 200 posts.
Want het "mag" in beide gevallen niet.
Maar een klap voor Putin "snap" jij wel, maar een voor Baudet niet.
En dat kan, maar dat kan voor iemand anders dus anders liggen.
Intimidatie is ook geweld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moet ik je nou echt uitleggen dat er wel een klein verschil zit tussen een Putin en een Baudet? De een is een oorlog begonnen, heeft talloze doden op z’n geweten. De ander roept wat extreme dingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
als een vergelijking met Kaag logisch is, is een vergelijking met Putin dat natuurlijk ook.
en dan wordt het wel anders.
Ja, mensen kunnen hypocriet zijn, dat was al vastgesteld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Kaag in het Isral (letterlijk) een schop onder haar kont krijgt staat het gros hier ook te juichen, ongeacht wat de reden van de dader is, maar als dat is omdat ze bijvoorbeeld geen hoofddoek draagt, staat het gros ook nog eens klaar om "eigen schuld, ze weer toch hoe het daar hoort" te roepen.
Maar het geweld tegen Kaag vindt plaats in NL en omdat ze een NL politica is, en dat is in dit geval met Baudet nog maar de vraag.
Het is iig al niet in NL en voor zijn eigen huis.
Maar waarschijnlijk ook niet omdat hij een NL politicus is.
https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat bewijst niet dat baudet een spion is.
Beide zijn even afkeurenswaardig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Intimidatie is ook geweld.
Het is toch logisch dat we geweld bij Kaag meer afkeuren dan bij iemand die extreme geweldplegers zelf geweldig vindt en een partij runt met als standpunt dat wetsovertredingen voor een hoger doel best mogen?
Begrijp jij geweld tegen Poetin?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In een democratie als de onze waarin de rechtsstaat voorop staat bepaalt de wet dat.
Ik heb nergens gezegd een klap voor Poetin te begrijpen, overigens.
Nee, dat heeft Baudet niet, maar hij keurt het wel goed en heeft uitgesproken behoorlijk opgetogen te zijn over de oorlog in Oekrane, je zou dus kunnen stellen dat hij het niet alleen goedkeurt maar ook aanmoedigt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom verzin je nieuwe situaties om je eigen standpunt te verdedigen? Heeft Baudet de familie van deze man gedood? Nee? Mooi, niet relevant dus voor de discussie.
Ik kan niet zoveel met mensen die dit soort oorlogen niet in historische en geopolitieke context kunnen plaatsen en er niet aan willen dat het (voor de betrokken partijen) voornamelijk (of op zijn minst k) over invloedssferen en militaire en economische macht, gaat. Nu is het mogelijk dat Kaag hierin net zo naif is als haar achterban (slachtoffers van 'manufactured consent'), maar dat acht ik niet erg waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier zit je 180 graden fout. Het is juist Baudet die deze oorlog toejuicht, niet Kaag.
Als je bij baby Hitler bent en weet wat hij later gaat doen, ben je wel een enorme psychopaat als je denkt dat een baby vermoorden dan de enige oplossing is voor het 40 jaar daarna zo ver isquote:
Met alle respect, maar wat maakt dat uit? Bedreigingen richting Kaag zijn fout. Geweld richting Baudet is fout. Prima te vergelijken, allebei politici en allebei krijgen ze met dit soort zaken te maken vanwege hun extreme meningen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het geweld tegen Kaag vindt plaats in NL en omdat ze een NL politica is, en dat is in dit geval met Baudet nog maar de vraag.
Het is iig al niet in NL en voor zijn eigen huis.
Maar waarschijnlijk ook niet omdat hij een NL politicus is.
Bewijst nog steeds niet dat baudet een spion is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg.
Terechte zorgen, maar dit soort gedrag moet je "bestrijden" middels educatie, debat, een andere manier vinden om dan toch, met feiten etc. toch gehoord te worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen over maak is polarisatie (wat kan leiden tot dehumanisatie). En dat zie ik hier (op het forum) helaas ook regelmatig terugkomen
Okay.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je bij baby Hitler bent en weet wat hij later gaat doen, ben je wel een enorme psychopaat als je denkt dat een baby vermoorden dan de enige oplossing is voor het 40 jaar daarna zo ver is
Ik verzin situaties om de glijdende schaal aan te tonen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom verzin je nieuwe situaties om je eigen standpunt te verdedigen? Heeft Baudet de familie van deze man gedood? Nee? Mooi, niet relevant dus voor de discussie.
Hou eens op met de doelpalen continue te verschuiven. Jij vindt dat Putin fans mogen worden geslagen, dat is jouw stelling.
Waarom?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beide zijn even afkeurenswaardig.
Ja. Dat is echter in mijn opinie onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Begrijp jij geweld tegen Poetin?
Ja, en meiden met korte rokjes vragen erom.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat heeft Baudet niet, maar hij keurt het wel goed en heeft uitgesproken behoorlijk opgetogen te zijn over de oorlog in Oekrane, je zou dus kunnen stellen dat hij het niet alleen goedkeurt maar ook aanmoedigt.
En dan wordt het al lastiger...
Nee, het punt is dat ze niet te vergelijken zijn als ze een andere oorzaak hebben.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met alle respect, maar wat maakt dat uit? Bedreigingen richting Kaag zijn fout. Geweld richting Baudet is fout. Prima te vergelijken, allebei politici en allebei krijgen ze met dit soort zaken te maken vanwege hun extreme meningen.
De relevantie ontbreekt mij volledig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Stuur jij je vrouw 's-avonds met lange broek en lange mouwen met de metro in R'dam? Ik niet. Het is vragen om problemen.
Klopt maar tot nu toe heeft (nl) justitie en of de kamer geen reden gevonden om er wat mee te doen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat heeft Baudet niet, maar hij keurt het wel goed en heeft uitgesproken behoorlijk opgetogen te zijn over de oorlog in Oekrane, je zou dus kunnen stellen dat hij het niet alleen goedkeurt maar ook aanmoedigt.
Zoals er al vaker gezegd is: moeilijk te geloven omdat je er zelf niet zo naar kijkt, maar er zijn ook mensen die Kaag juist heel extreem vinden en die haar juist een gevaar voor de democratie vinden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Intimidatie is ook geweld.
Het is toch logisch dat we geweld bij Kaag meer afkeuren dan bij iemand die extreme geweldplegers zelf geweldig vindt en een partij runt met als standpunt dat wetsovertredingen voor een hoger doel best mogen?
Hoezo wordt het dan lastiger? Als iemand iets doet wat tegen de wet is, pak je dat aan. Als iemand niets doet wat tegen de wet is, pak je dat niet aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
ja hier zijn we het over eens. De wet bepaald.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In een democratie als de onze waarin de rechtsstaat voorop staat bepaalt de wet dat.
Ik heb nergens gezegd een klap voor Poetin te begrijpen, overigens.
Allebei krijgen ze te maken met bedreigingen of geweld vanwege hun mening. Prima vergelijking.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat ze niet te vergelijken zijn als ze een andere oorzaak hebben.
Dat noemen we doelpalen verzetten ja. Jij bent er ok mee dat Baudet geweld aan wordt gedaan, daar hoeven we verder geen woorden meer vuil aan te maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik verzin situaties om de glijdende schaal aan te tonen.
Omdat er altijd iemand is die het niet afkeurt en het aanmoedigd? Zie Kaag, zie alle bedreigingen aan politici, zie de beveiliging van 2e Kamer leden.quote:
1. Eens, maar ik kan veel begrip opbrengen voor de Oekraense paraplumeneer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij bent geen onderdeel van de driehoek dus je hebt je er simpelweg niet mee te bemoeien.
[..]
Stoere jongen
Wat in de historische context maakt deze oorlog gerechtvaardigd volgens jou?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik kan niet zoveel met mensen die dit soort oorlogen niet in historische en geopolitieke context kunnen plaatsen en er niet aan willen dat het (voor de betrokken partijen) voornamelijk (of op zijn minst k) over invloedssferen en militaire en economische macht, gaat. Nu is het mogelijk dat Kaag hierin net zo naif is als haar achterban (slachtoffers van 'manufactured consent'), maar dat acht ik niet erg waarschijnlijk.
Ik ben intolerant tegen mensen die de democratie en rechtstaat aan de kant schuiven als het ze zo uit komt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
1. Eens, maar ik kan veel begrip opbrengen voor de Oekraense paraplumeneer.
2. Ik ben intolerant tegenover extremisme.
En je bent niet vies van wat geweld om andere meningen eens ff flink aan te pakken zo te horen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
1. Eens, maar ik kan veel begrip opbrengen voor de Oekraense paraplumeneer.
2. Ik ben intolerant tegenover extremisme.
Maar is dit geweld tegen Baudet OMDAT hij een NL politicus is, of omdat hij zijn pro-Poetin mening overal rondstrooit?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en meiden met korte rokjes vragen erom.
Mijn hemel, doe even normaal zeg. GEWELD TEGEN NEDERLANDSE POLITICI IS NIET OK, EN ZEKER NIET TE BEGRIJPEN.
Houden zo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De relevantie ontbreekt mij volledig.
Zeg dat dan gewoon ipv het gedraai net.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Dat is echter in mijn opinie onvergelijkbaar.
Die spiraal is er al lang en Baudet's incident was daar niet eens een onderdeel van, denk ik, gegeven de identiteit van de dader.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wil iedereen die hier ook maar een greintje begrip voor heeft het volgende op het hart drukken. Nu is het Baudet, de volgende keer is het iemand waar je het zelf wel mee eens bent om wat voor reden dan ook. En dan? Heb je er dan ook begrip voor dat mensen het goedkeuren?
Je zet er alleen maar een spiraal naar beneden mee in werking.
Ik snap een Oekraner een Poetin aanhanger mept.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat noemen we doelpalen verzetten ja. Jij bent er ok mee dat Baudet geweld aan wordt gedaan, daar hoeven we verder geen woorden meer vuil aan te maken.
jij fietst steeds om de vraag heen, waarschijnlijk omdat ie ongemakkelijk is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je bent niet vies van wat geweld om andere meningen eens ff flink aan te pakken zo te horen.
Maakt dat wat uit? Iemand overtreedt de wet door iemand aan te vallen die de wet niet overtreedt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar is dit geweld tegen Baudet OMDAT hij een NL politicus is, of omdat hij zijn pro-Poetin mening overal rondstrooit?
Als hij geen politicus was geweest maar een ander met veel social media aandacht, bijvoorbeeld een Jordan Peterson, en hij zou daar een lezing geven, was hij dan ook aangevallen vanwege zijn pro-Poetin mening?
Of is iemand aanvallen die dezelfde mening ventileert niet meer nieuwswaardig als het geen politicus is?
volgens mij trekt niemand dit in twijfel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Iemand overtreedt de wet door iemand aan te vallen die de wet niet overtreedt.
Ook in Belgi hebben ze daar wetten voor.
Als iemand gewoon de wet volgt, je het daar niet mee eens bent en je vervolgens geweld gebruikt ben je fout. Altijd.
Dan is het wel een probleem natuurlijk. Als dit bij een Timmermans gebeurd was. Baudet roept immers extreme dingen en Timmermans roept dingen waar we het wel mee eens zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wil iedereen die hier ook maar een greintje begrip voor heeft het volgende op het hart drukken. Nu is het Baudet, de volgende keer is het iemand waar je het zelf wel mee eens bent om wat voor reden dan ook. En dan? Heb je er dan ook begrip voor dat mensen het goedkeuren?
Je zet er alleen maar een spiraal naar beneden mee in werking.
Nogmaals, je vult en het motief in van de dader om je eigen rationale te verklaren en je verzet de doelpalen om mij een uitspraak te doen ontlokken zodat je kan zeggen “zie je wel, totaal logisch dat deze meneer Baudet heeft geslagen!”quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik snap een Oekraner een Poetin aanhanger mept.
En het mag niet.
Jij probeert mijn woorden steeds te verdraaien.
Diep van binnen heb je zelf ook al wel bedacht dat er situaties zijn waarin jij gaat meppen, (terwijl dat dus niet mag).
eigenlijk niet en ik vind mensen die wel zo denken oprecht een beetje eng.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij fietst steeds om de vraag heen, waarschijnlijk omdat ie ongemakkelijk is.
maar jij kunt je vast situaties voorstellen waarin jij zelf zou meppen, terwijl het dus niet mag.
Daarom moest dat meisje in de achtergrond misschien wel lachen? Nu krijgt ze een hoop haat over zich heen....quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:13 schreef Jippie het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de aanval zo knullig vond dat ik in de lach schoot toen ik de eerste keer het filmpje zag.
Het had ook een Bulgaarse paraplu kunnen zijnquote:Later realiseerde ik mij dat als de man een pistool of mes bij zich had gehad, de gevolgen veel ernstiger waren geweest. Echt een beveiliging van niets.
Baudet mag blij zijn dat het een paraplu was en geen hamer, want de man sloeg echt hard.
Rechtvaardigheid is niet waar ik het over heb; ik zie dat zowel de VS (met de EU) als Rusland (wdb snap ik Thierry niet wanneer hij Putin een ''prachtvent'' noemt; Rusland haar belang is ook zeker niet de onze) al decennialang een strijd voeren, en dat dit conflict in het verlengde daarvan ligt. Belangrijk hierbij is dat de mening van de Oekraner eigenlijk niet zo heel boeiend is; want immers, wat begrijpt hij - slachtoffer of niet - daar meer van, dan Thierry? Wie is hij - met paraplu - om te bepalen hoe wij ons zich dienen te verhouden tov deze geopolitieke machtsstrijd?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat in de historische context maakt deze oorlog gerechtvaardigd volgens jou?
Zover ik kan zien doet het juist het tegenovergestelde.
Even voor de duidelijkheid: ik ben falikant tgen geweld gebruiken tegen politici of wie dan ook wiens mening je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Terechte zorgen, maar dit soort gedrag moet je "bestrijden" middels educatie, debat, een andere manier vinden om dan toch, met feiten etc. toch gehoord te worden.
Kijk naar een man als Omtzigt. Spreekt een groot publiek aan, terwijl hij het toch vooral bij de feiten houdt, weinig polariseert, etc. Het is dus blijkbaar toch mogelijk.
Hij had dood kunnen zijn. Dat zou pas goed zijn joh, een politieke moord vlak voor de verkiezingen. Hebben we ook niet eerder gehad met desastreuze gevolgen ofzo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:13 schreef Jippie het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de aanval zo knullig vond dat ik in de lach schoot toen ik de eerste keer het filmpje zag. Later realiseerde ik mij dat als de man een pistool of mes bij zich had gehad, de gevolgen veel ernstiger waren geweest. Echt een beveiliging van niets.
Baudet mag blij zijn dat het een paraplu was en geen hamer, want de man sloeg echt hard.
Dat staat buiten kijf, maar als het geen NL politicus was dan was er amper aandacht voor dezelfde aanval geweest.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Iemand overtreedt de wet door iemand aan te vallen die de wet niet overtreedt.
Ook in Belgi hebben ze daar wetten voor.
Als iemand gewoon de wet volgt, je het daar niet mee eens bent en je vervolgens geweld gebruikt ben je fout. Altijd.
gedeeltelijk eens met bovenstaande.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, je vult en het motief in van de dader om je eigen rationale te verklaren en je verzet de doelpalen om mij een uitspraak te doen ontlokken zodat je kan zeggen “zie je wel, totaal logisch dat deze meneer Baudet heeft geslagen!”
Feit is en blijft - geweld tegen een NL politicus, of het nou Baudet, Wilders, Kaag, Rutte, Sylvana of wie dan ook is - dient ten allen tijde krachtig veroordeeld te worden zonder enige vorm van vormbehoud.
Doe je dat niet dan bagatelliseer je geweld tegen het politieke stelsel en ben je onderdeel van de gewelddadige neergaande spiraal waarin we met zijn allen aan het verkeren zijn.
En zeker niet omdat iemand een fan is van een andere verschrikkelijke persoon.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
eigenlijk niet en ik vind mensen die wel zo denken oprecht een beetje eng.
Om mezelf of mijn naasten te beschermen, zou ik wel geweld gebruiken, maar uit wraak of nijd kan ik me niks bij voorstellen
oke, nu graag de voorbeelden van mensen die bij Fortuyn zeiden "tja hij vroeg er wel om".quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben niet eens tegen (gepast) geweld, maar wat begint met taarten en een paraplu kan eindigen als Pim Fortuyn. Maar goed ook daar zeiden genoeg mensen "tja hij vroeg er wel om".
Geen idee wat je hiermee bedoeld om eerlijk te zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat er altijd iemand is die het niet afkeurt en het aanmoedigd? Zie Kaag, zie alle bedreigingen aan politici, zie de beveiliging van 2e Kamer leden.
Benieuwd hoeveel mensen dan hadden gezegd dat ze de actie wel begrepen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij had dood kunnen zijn. Dat zou pas goed zijn joh, een politieke moord vlak voor de verkiezingen. Hebben we ook niet eerder gehad met desastreuze gevolgen ofzo.
En dat was nog in een hele andere tijd ook.
Nee als het een Italiaanse politicuis was geweest was er inderdaad hier minder aandacht geweest en in Itali meer. Als het een wetenschapper was geweest die belaagd wordt omdat hij ergens een lezing komt geven met een impopulaire boodschap, was er minder aandacht aan geweest en meer in wetenschappelijke kringen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat staat buiten kijf, maar als het geen NL politicus was dan was er amper aandacht voor dezelfde aanval geweest.
Volgens mij lachte ze nog omdat Baudet op haar reageerde, ze was nog zo druk met filmen dat ze amper tijd had om zich te realiseren wat er gebeurde.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom moest dat meisje in de achtergrond misschien wel lachen? Nu krijgt ze een hoop haat over zich heen....
[..]
Het had ook een Bulgaarse paraplu kunnen zijn
Mijn familie zat in het Nederlandse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog en kwam dus in verzet tegen een splinterpartijtje dat de macht had gegrepen, omdat het achter een megalomane dictator aanliep en die dictator ze aan de macht hielp in Nederland. Wat ik wil zeggen: je moet de democratie en vrijheid beschermen tegen extremisten, in dit geval Baudet. FvD is geen democratische partij. https://nos.nl/artikel/24(...)en-fvd-voor-opruiingquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben intolerant tegen mensen die de democratie en rechtstaat aan de kant schuiven als het ze zo uit komt.
De gehele Hofstadgroep, en deze knakker: https://www.hpdetijd.nl/2(...)-zichzelf-te-danken/quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
oke, nu graag de voorbeelden van mensen die bij Fortuyn zeiden "tja hij vroeg er wel om".
anders ben je aardig aan het stropoppen.
Die zijn er maar zat hoor, tijdens het taartincident. Die waren toen ook te dom om te begrijpen wat er gaande is. En wel piepen als het volgende keer een kogel isquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
oke, nu graag de voorbeelden van mensen die bij Fortuyn zeiden "tja hij vroeg er wel om".
Is Kaag berhaupt aangeraakt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Nee dat is niet gek, maar is dit dan wel geweld tegen een NL politicus omdat hij een NL politicus is?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee als het een Italiaanse politicuis was geweest was er inderdaad hier minder aandacht geweest en in Itali meer. Als het een wetenschapper was geweest die belaagd wordt omdat hij ergens een lezing komt geven met een impopulaire boodschap, was er minder aandacht aan geweest en meer in wetenschappelijke kringen.
Is dat zo gek?
Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar daar hebben we middelen voor in een rechtsstaat. Inmiddels, mag ik wel zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Mijn familie zat in het Nederlandse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog en kwam dus in verzet tegen een splinterpartijtje dat de macht had gegrepen, omdat het achter een megalomane dictator aanliep en die dictator ze aan de macht hielp in Nederland. Wat ik wil zeggen: je moet de democratie en vrijheid beschermen tegen extremisten, in dit geval Baudet. FvD is geen democratische partij. https://nos.nl/artikel/24(...)en-fvd-voor-opruiing
ben je nu zelf geen doelpalen aan het verzetten?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel mensen dan hadden gezegd dat ze de actie wel begrepen.
Is dat van belang?quote:
Bij mij ligt de grens bij collaborateurs en partijen die zich tegen de democratie keren. FvD roept letterlijk op je niet aan de wet houden en staan pal achter Poetin.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je bent niet vies van wat geweld om andere meningen eens ff flink aan te pakken zo te horen.
Ik ben het eens hoor, een politicus meppen doe je niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die zijn er maar zat hoor, tijdens het taartincident. Die waren toen ook te dom om te begrijpen wat er gaande is. En wel piepen als het volgende keer een kogel is
Waarom blijf je dat herhalen? Wat maakt het in gods naam uit of het gebeurd is omdat hij een Nederlandse politicus is, of niet? Is het opeens minder erg dan?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat is niet gek, maar is dit dan wel geweld tegen een NL politicus omdat hij een NL politicus is?
Maakt vrij weinig uit, bedreigingen zijn net zo min goed te praten natuurlijk.quote:
Van belang? Een Fokker maakt een vergelijking tussen iemand die een flinke klap heeft gekregen, en iemand die een malloot met een fakkel voor de deur heeft gehad en die langs aan paar huisvrouwen met kaarsen moest lopen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat van belang?
Is aangeraakt een doorslaggevend criterium?
Als dat zo is dan zou Baudet nu dus meer in gevaar zijn geweest of ernstiger geschaad zijn dan wanneer iemand een doorgeladen wapen voor zijn neus had gehouden?
De dreiging van het gevaar lijkt me meer van belang dan wel of niet aangeraakt.
En een fakkel voor je deur is behoorlijk bedreigend, de situatie die daarmee kan ontstaan is ook behoorlijk erstig.
Het is een Oekraner die een Nederlands politicus mept. Wat ben je toch voor een ongelooflijke lafbek als je tolereert dat een vreemdeling hier de discours gaat bepalen. Over landverraad gesproken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:29 schreef koemleit het volgende:
En het is hier dus een Oekraner die een aanmoedigder van genocide tegen zijn eigen volk/familie mept.
Dus is het een politicus die gemept wordt, of een Poetinpijper door een Poetin slachtoffer?
Dit incident kan ook nog vervelende gevolgen krijgen, veel van zijn stemmers lijken de grip op de realiteit al kwijt. Baudet zal het incident uitmelken, dat voedt de zwakkeren van geest.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij had dood kunnen zijn. Dat zou pas goed zijn joh, een politieke moord vlak voor de verkiezingen. Hebben we ook niet eerder gehad met desastreuze gevolgen ofzo.
En dat was nog in een hele andere tijd ook.
Volksvertegenwoordiger of niet. Logisch dat veel lui die Baudet wel een klap willen verkopen. Mij boeit het verder niet, omdat hij mijn inziens ook gewoon een pak slaag verdiend heeft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We vergelijken nu een gekozen volksvertegenwoordiger met iemand die op straat mensen lastig valt en uitscheld, om geweld tegen diegene goed te praten.mi gado wat een topic.
Nou, zo kan hij wel weer met je landverraad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is een Oekraner die een Nederlands politicus mept. Wat ben je toch voor een ongelooflijke lafbek als je tolereert dat een vreemdeling hier de discours gaat bepalen. Over landverraad gesproken.
Het is gewoon stuitend om te zien hoe mensen het Oekranse belang gelijkschakelen aan die van Nederland. Daarom draai ik het graag om.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou, zo kan hij wel weer met je landverraad.
Dat kun je ook op een andere manier tot uitdrukking brengen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is gewoon stuitend om te zien hoe mensen het Oekranse belang/leed of whatever gelijkschakelen aan het Nederlandse belang. Daarom draai ik het graag om.
Je komt nu met opinie/mening van meneer Slaa.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij praat zelf onzin. https://www.volkskrant.nl(...)-loochenen~b1112100/
Baudet heeft anders zn mond vol over die "vreemdeling" dankzij types als Baudet heeft deze man (waarschijnlijk) huis en haard achter moeten laten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is een Oekraner die een Nederlands politicus mept. Wat ben je toch voor een ongelooflijke lafbek als je tolereert dat een vreemdeling hier de discours gaat bepalen. Over landverraad gesproken.
Het was in Belgi, niet 'hier'.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De mepper heeft toch een Oekraens belang?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is gewoon stuitend om te zien hoe mensen het Oekranse belang gelijkschakelen aan die van Nederland. Daarom draai ik het graag om.
Het was een Nederlands politicus welke de Oekraner probeerde 'aan te passen' met zijn mep.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Het was in Belgi, niet 'hier'.
Als Akathisia zijn vrienden/ouders/whatever vermoord worden en iemand de aanstichter daarvan wel een toffe peer vindt, dan blijft Akathisia natuurlijk volkomen rustig en beleefd en geeft degene ook nog een knuffel als het moet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
De mepper heeft toch een Oekraens belang?
En daarom snap ik de mepper.
Stuitend dat jij dat dan weer niet snapt.
Waarom staat deze blijkbaar zeer capable man, die oh zo begaan is met het lot van zijn land, eigenlijk niet aan het front? Of is dit zijn wijze van oorlog voeren tegen Putin?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:38 schreef koemleit het volgende:
Baudet heeft anders zn mond vol over die "vreemdeling" dankzij types als Baudet heeft deze man (waarschijnlijk) huis en haard achter moeten laten.
En daarom snap ik deze tik.
Maar goed ik ben dus blijkbaar een landverrader omdat ik snap dat een oorlogsslachtoffer een oorlogshitser een mep verkoopt.
Snap ik. Des te pijnlijker is het om geweld tegen politici goed te praten. Als je de democratie en rechtstaat hoog hebt zitten dan zou je het juist op moeten nemen voor de vrijheid van politici met verwerpelijke meningen, ook als zijzelf tegen de democratie en rechtstaat zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben intolerant tegen mensen die de democratie en rechtstaat aan de kant schuiven als het ze zo uit komt.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, deze “argumentatie”.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom staat deze blijkbaar zeer capable man, die oh zo begaan is met het lot van zijn land, eigenlijk niet aan het front? Of is dit zijn wijze van oorlog voeren tegen Putin?
Misschien is hij al door de oorlog beschadigd en kan hij niet meer vechten?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom staat deze blijkbaar zeer capable man, die oh zo begaan is met het lot van zijn land, eigenlijk niet aan het front? Of is dit zijn wijze van oorlog voeren tegen Putin?
Ik ken slachtoffers van de diversiteitscultus, ik ben de volgers hiervan tegengekomen, edoch heb ik welgeteld 0 klappen uitgedeeld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:41 schreef Joppiez het volgende:
Als Akathisia zijn vrienden/ouders/whatever vermoord worden en iemand de aanstichter daarvan wel een toffe peer v
Geen idee. Ik ken de man niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zoek nou gewoon een keer een leuke vriendin ipv elke week gekker en gekker worden op de interwebsquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ken slachtoffers van de diversiteitscultus, ik ben de volgers hiervan tegengekomen, edoch heb ik welgeteld 0 klappen uitgedeeld.
Is dit echt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef capricia het volgende:
En Filip de Winter was de filmer?![]()
[ twitter ]
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien is het wel een false flag om meer stemmen binnen te harken? Ik stel alleen maar vragen.
Rare vergelijkingquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Akathisia zijn vrienden/ouders/whatever vermoord worden en iemand de aanstichter daarvan wel een toffe peer vindt, dan blijft Akathisia natuurlijk volkomen rustig en beleefd en geeft degene ook nog een knuffel als het moet.
False flag? Zou best kunnen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:42 schreef capricia het volgende:
En Filip de Winter was de filmer?![]()
[ twitter ]
Dat zou wel verklaren waarom er een paraplu is gebruikt. Vraag mij alleen of of de oranje kleur nog iets betekent.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is dit echt?Ik zei het gisteren al
[..]
De prinsenvlag heeft een oranje baan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom er een paraplu is gebruikt. Vraag mij alleen of of de oranje kleur nog iets betekent.
Je ziet daar iemand met een bandana voor zijn gezicht en ipv de beveiliging te waarschuwen die man te blocken doe je dat niet maar blijf je filmen als "bewijsmateriaal"?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
False flag? Zou best kunnen.
Aan de andere kant weet zo'n Filip de Winter als geen ander dat een dergelijk actie kan gebeuren, dus filmen voordat Baudet 'veilig' binnen is (ivm bewijs) is dan ook weer niet zo gek.
Filip Dewinter heeft daar zelf de vorige keer nogal wat commotie veroorzaakt met zijn Bloed- en bodem-lezing. Heel wat mensen toen opgepakt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Odd... die zag dus ook dat die man daar stond en deed niets?
Ik had koemie al duidelijk gemaakt dat ik zijn ''ik snap'' lees als ''ik keur goed'' gezien het eerdere wat ie gezegd heeft. Er rest imo nog weinig om op in te haken wdb.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:43 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, deze “argumentatie”.
Gewoon handen thuis houden, volgens mij houdt Baudet zich hooguit bezig met wat witteboorden criminaliteit. Dat kun je van een Poetin overigens niet zeggenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:46 schreef Buikbrein het volgende:
Wat verwacht zo'n sukkel nou eigenlijk: Dat Baudet nu gaat inbinden, gaat stoppen, of plots gaat luisteren naar zo iemand als je 'm een klap geeft?
Voor hetzelfde geldt bereikt de Oekrainer het tegenovergestelde: Baudet wordt nog vuriger en gedreven, nog meer overtuigt van zijn idealen, krijgt meer sympathie, enz.
Wat mij ook opvalt, is dat de meesten hier (en op andere fora) zich fel uitspreken tegen Politiek geweld, danwel geweld tegen politici.. maar, bij de Rusland-Oekraine kwestie, heb ik velen zien typen dat het de schuld van de Russen is.
Even serieus.. wat verwachten we dan eigenlijk van de Russische burger, dat die zich in de begin-fase had moeten verenigen in een gewapende Millitie, met een plot om Putin te liquideren? Want dat zeg je dan eigenlijk als je vindt dat het de schuld van de Russische burger is.
Zijn we dan alleen maar tegen Politiek geweld / geweld tegen Politici, als het zo uitkomt? Als je zulk geweld altijd afkeurt, dan keur je dus ook af dat iemand Putin had moeten stoppen met geweld.
Wat als deze Oekrainer in Baudet, een soort Putin of Hitler ziet, en hij is 100% overtuigt dat als hij niets doet, dat het uit de hand loopt.. mag die losgaan? Zo niet, nogmaals, wat verwacht je dn dat mensen doen.. en ben je zelf eigenlijk zo'n held? Of laat je het ook allemaal maar gebeuren immers: Geweld tegen politici keur je altijd af tenslotte.
Waar ligt die grens dan? Wanneer passeert voor jullie het moment, dat je als bevolking helemaal los mag en de regels niet meer gelden?
Geen idee, ik kan niet in het hoofd van Filip de Winter of dat filmende meisje kijken, dus ik weet ook niet wat hun beweegredenen zijn om geen acht te slaan op die Oekraner.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je ziet daar iemand met een bandana voor zijn gezicht en ipv de beveiliging te waarschuwen die man te blocken doe je dat niet maar blijf je filmen als "bewijsmateriaal"?
Als het idd een False Flag is dan is die paraplu bewust oranje om verwarring te veroorzaken, zodat in eerste instantie lijkt alsof het een aanval is om zijn NL doelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat zou wel verklaren waarom er een paraplu is gebruikt. Vraag mij alleen of of de oranje kleur nog iets betekent.
Terug naar het front in Oekraine sturen dan? Of hoe zag je dat voor je?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Baudet is wel een idioot natuurlijk, maar wat mij betreft gaan we buitenlanders die hier tijdelijk mogen verblijven gewoon uit de EU zetten zodra ze delicten plegen.
Ik ook op Koningsdagquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De prinsenvlag heeft een oranje baan.
Neen, omdat dan de lichtgelovige burgers geen reden hebben om kwaad te worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onverstandig omdat het een mening is die je niet aanstaat?
Nou, Timmermans zegt dingen die ik echt niet begrijp. Beter om hem de mond te snoeren.
Ik heb ook niks met een FVD, maar dan luister ik er gewoon niet naar.
Als jij al filmt tot iemand veilig binnen is om eventueel bewijsmateriaal te hebben dan verwacht je dus dat er iets zou kunnen gebeuren, dat is al een heel andere uitgangspositie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan niet in het hoofd van Filip de Winter of dat filmende meisje kijken, dus ik weet ook niet wat hun beweegredenen zijn om geen acht te slaan op die Oekraner.
Baudet heeft nog wel een militair vest over volgens mij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Terug naar het front in Oekraine sturen dan? Of hoe zag je dat voor je?
Die studentenclub heeft kennelijk wel de naam.quote:Vrouwen willen wel de privileges van de mannelijke bescherming en geld. Maar ze willen wel niet meer hun benen opendoen. Je kan een vrouw niet als gelijke behandelen zonder haar slaaf te worden.
Maar wat bedoel je precies met begrijpen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Oranjerevolutiequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mensen vinden altijd wel iets om kwaad over te worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, omdat dan de lichtgelovige burgers geen reden hebben om kwaad te worden.
Tering zeg, wat een figuren. En dat zijn studenten die later in het bedrijfsleven gaan werken...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:56 schreef capricia het volgende:
En een andere lezing daar bij UGent is ook helemaal uit de hand gelopen.
Ene Hoeyberghs was toen de spreker:
[..]
Die studentenclub heeft kennelijk wel de naam.
Staat ze vrij om ergens buiten de EU een nieuwe asielvraag in te dienen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Terug naar het front in Oekraine sturen dan? Of hoe zag je dat voor je?
Damnquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat je niet snapt wat ik zeg was me inmiddels duidelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik had koemie al duidelijk gemaakt dat ik zijn ''ik snap'' lees als ''ik keur goed'' gezien het eerdere wat ie gezegd heeft. Er rest imo nog weinig om op in te haken wdb.
Volgens mij kun je bij wijze van spreken gewoon bij die deur gaan staan en random sprekers meppen. Grote kans dat je een griezel treft.quote:
Triest, maar minder gevaarlijk dan vrouwenrechtenorganisatie Campagne Rosa en UG met haar ideologische visie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Vrouwenrechtenorganisatie Campagne Rosa en twee studentenverenigingen vragen de UGent nu om de erkenning van organisator KVHV in te trekken. ‘Of op zijn minst de studentenclub te schorsen’, zegt activiste Hanne Van Damme. ‘KVHV heeft in het verleden al bewezen dat ze seksistisch, racistisch en haatdragend zijn. Ook hun band met Schild en Vrienden mag niet vergeten worden.’
Ze krijgen steun van de vakbond. ‘Dit is in complete tegenspraak met de diversiteitsvisie van de UGent’, zegt Tim Joosen van ACOD.
Die Dries van Langehoven van Schild en Vrienden, was toch ook uitgenodigd? Heeft die al een keer gesproken daar?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Triest, maar minder gevaarlijk dan vrouwenrechtenorganisatie Campagne Rosa en UG met haar ideologische visie.
[..]
Ik snap dat iemand wiens land en volk wordt aangevallen/uitgemoord een voorstander van deze moorden een tik geeft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je precies met begrijpen?
Begrijpen kan zijn:
- Zonder waardeoordeel, puur objectief, het gedachteproces van iemand doorzien en op basis daarvan zien hoe de persoon tot bepaalde conclusies/gedragingen is gekomen
Voorbeeld:
Neuroloog die een bepaalde ontdekking doet en snapt hoe door bepaalde neurologische verbindingen iemand gestoord is. Waarbij de neuroloog ook kan verklaren hoe deze gestoorde persoon door bepaalde triggers totaal is geflipt en rare dingen heeft gedaan.
Begrijpen kan ook zijn:
- Begrip tonen. Wat betekent dat je je ergens wel kan vinden in wat de persoon heeft gedaan. Je zou het zelf wellicht niet doen, en je vindt het zelf ook niet ok om andere redenen, maar je kan je wel inleven in de persoon.
En er zijn dan ook nog allerlei tussenvormen. Waar is in jouw geval precies sprake van?
Je hebt geprobeerd te verbloemen wat je eigenlijk bedoelt (daarom is de vraag van Krekker ook kansloos), en het gaat je inderdaad niet meer lukken te corrigeren wat ik tussen de regels heb weten op te merken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:02 schreef koemleit het volgende:
Dat je niet snapt wat ik zeg was me inmiddels duidelijk.
Ik heb het in dit en voorgaand topic op 17 manieren geprobeerd, maar het is me helaas niet gelukt om het verschil tussen "ik snap het" en "het mag van de wet" uit te leggen.
Heb helaas geen pedagogisch achtergrond, het gaat me ook niet meer lukken sorry.
Dank voor je antwoord, hier kan ik van maken dat er wel een grens is, toch? :quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gewoon handen thuis houden, volgens mij houdt Baudet zich hooguit bezig met wat witteboorden criminaliteit. Dat kun je van een Poetin overigens niet zeggen
Ja maar iedereen snapt toch hoe menselijke emoties werken?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:04 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik snap dat iemand wiens land en volk wordt aangevallen/uitgemoord een voorstander van deze moorden een tik geeft.
Waar snap staat kan ook begrijp staan.
Ik snap dat menselijke emoties zo kunnen werken. Dat is wat ik zeg.
En als je bovenstaande niet snapt, kan ik je verder niet helpen vrees ik.
Snap en mag is dus iets anders, niet alleen in mijn hoofd, maar ook voor de wet.
Nu moet je ophouden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je hebt geprobeerd te verbloemen wat je eigenlijk bedoelt (daarom is de vraag van Krekker ook kansloos), en het gaat je inderdaad niet meer lukken te corrigeren wat ik tussen de regels heb weten op te merken.
Wat vooral pijnlijk is, is hoe de functie van een universiteit om het vrije debat te faciliteren onder druk staat. Ik heb ook niets met allerlei linkse standpunten, maar het zou niet bij me opkomen om een verzoek in te dienen tot een verbod. En reken maar dat die linkse standpunten behoorlijk extreem kunnen zijn aan de universiteit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tering zeg, wat een figuren. En dat zijn studenten die later in het bedrijfsleven gaan werken...
Ik benoem het omdat het zo is. Dat jij het een overbodige benoeming vind dat kan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja maar iedereen snapt toch hoe menselijke emoties werken?
Waarom wil je dit uitspreken?
Ik "snap" ook dat iemand volledig geschift kan zijn en opeens complete kortsluiting kan hebben waardoor de persoon mij opeens uit het niets neersteekt.
We snappen allemaal wel dat er gekken bestaan, dat mensen door sommige omstandigheden meer emotioneel kunnen zijn dan anderen, dat mensen in emotionele staat zich soms niet kunnen beheersen. Maar waarom zou je benoemen dat je dit snapt?
Het lijkt mij dat het uitspreken dat je dit snapt, eerder neigt richting "het niet officieel goedkeuren, maar het ergens stiekem toch wel goedkeuren".
Er zijn zat andere opties als een politicus je niet aanstaat of iets significants strafbaar van plan is. Ook dan hoef je niet maar meteen geweld te gebruiken/goed te praten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:08 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord, hier kan ik van maken dat er wel een grens is, toch? :
- Het ligt eraan waar de politici in kwestie zich mee bezig houdt, t.a.v. de vraag of je geweld mag/moet gebruiken tegen die politici.
Corrigeer me als ik het mis heb, als een politici met iets significants bezig is, dat verregaande invloedt zal hebben op het land in kwestie.. dan hoef je niet altijd je handen thuis te houden.
Zoiets? Of, ALTIJD handen thuishouden, ongeacht wat de politici aan het doen is?
ps: Ik zou nog het woord "burgerplicht" kunnen toevoegen aan het verhaal.. weten wij nog wat dat is?
Nou, inderdaad. Is het echt zo moeilijk te begrijpen wat onwenselijk is aan eigenrichting?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zat andere opties als een politicus je niet aanstaat of iets significants strafbaar van plan is. Ook dan hoef je niet maar meteen geweld te gebruiken/goed te praten.
Daar ben ik het uiteraard mee eens, maar de wereld bestaat niet louter uit mensen zoals jij en ik die dat begrijpen.. daar staat tegenover, ik zie/hoor/weet niet alles, sommige mensen zien mogelijk terecht ergens een gevaar in die ik niet zie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zat andere opties als een politicus je niet aanstaat of iets significants strafbaar van plan is. Ook dan hoef je niet maar meteen geweld te gebruiken/goed te praten.
jezus eind goed al goed dus.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:17 schreef capricia het volgende:
Maar waar ging zijn lezing nou eigenlijk over? Wat was het thema van die avond?
Vorige keer ging het over Groot Dietsland en Vlaams-Nederlandse samenwerking.
Kan iemand dit lezen?
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231026_97313414
Hij is blij voor die klap om zo de beide volkeren beter te kunnen verenigen?
[ afbeelding ]
"Wij zijn met zoveel meer, laten we ons verenigen, dan is het zo afgelopen."quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:17 schreef capricia het volgende:
Maar waar ging zijn lezing nou eigenlijk over? Wat was het thema van die avond?
Vorige keer ging het over Groot Dietsland en Vlaams-Nederlandse samenwerking.
Kan iemand dit lezen?
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231026_97313414
Hij is blij voor die klap om zo de beide volkeren beter te kunnen verenigen?
[ afbeelding ]
Ik snap niet waarom dat ter zake doet hier. Wij hebben een democratie, persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, demonstratierecht en een rechtstaat. Dat zijn de mechanismen waar wij gebruik van kunnen maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:16 schreef Buikbrein het volgende:
Vinden wij dus, dat de Rus al het geweld mag gebruiken, tegen Putin om hem te stoppen? Zo niet, dan kan je de Rus dus niet de schuld geven, immers die mag geen geweld gebruiken.
Ik probeer te bereiken dat we ons genuanceerder uitlaten, en geen altijd/nooit stellingen toepassen zoals: "Je moet nooit geweld gebruiken".quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dat ter zake doet hier. Wij hebben een democratie, persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, demonstratierecht en een rechtstaat. Dat zijn de mechanismen waar wij gebruik van kunnen maken.
En hij kondigt meteen concrete plannen aan. Staat er.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
"Wij zijn met zoveel meer, laten we ons verenigen, dan is het zo afgelopen."
Ik krijg er een naar Sturmabteilung smaakje van in de mond![]()
Het komt opportunistisch over. Dat speculeren over opzet vind ik meer iets voor de wappies uit de FvD-gelederen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En hij kondigt meteen concrete plannen aan. Staat er.
Dit komt wel heel vooropgezet over.
dan vraag ik me af waar ze deze "dader" vandaan hebben gehaald.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En hij kondigt meteen concrete plannen aan. Staat er.
Dit komt wel heel vooropgezet over.
Omdat je jouw ''ik snap het'' afzette tegen ''het begrip dat het juridisch gezien niet mag'' en niet tegen jouw afkeuren ervan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:09 schreef koemleit het volgende:
Nu moet je ophouden.
Ik bedoel precies wat ik zeg, en ik bedoel niet iets anders.
Waarom denk jij dat ik iets anders bedoel?
Iedereen is omkoopbaar, ook ik, ook jij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
dan vraag ik me af waar ze deze "dader" vandaan hebben gehaald.
Welke Oekraner krijg je zo gek om mee te doen aan zo'n toneelstukje?
Oekraens belang is volgens mij alle volwassen mannen het leger in.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
De mepper heeft toch een Oekraens belang?
En daarom snap ik de mepper.
Stuitend dat jij dat dan weer niet snapt.
Geen idee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
zit wat in.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:26 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Iedereen is omkoopbaar, ook ik, ook jij.
Klopt. Als ik speculeer over opzet omdat Bibi Neta heeft gezegd dat 9/11 goed was voor Isral, dan ben ik ook gelijk een complotwap.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het komt opportunistisch over. Dat speculeren over opzet vind ik meer iets voor de wappies uit de FvD-gelederen.
Let it happen of Made it happen.. is het denkbaar, is het mogelijk? Ik zeg: Ja.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
zit wat in.
maar ik ga vooralsnog niet mee in het frame dat het vooropgezet is.
(te weinig bewijs daarvoor gezien)
Dat is leuk voor een gedachte-experiment in F&L, maar dit is NWS en we hebben het over de Nederlands-Vlaamse context. In deze context is geweld tegen politici nuanceren uiterst dubieus.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:22 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik probeer te bereiken dat we ons genuanceerder uitlaten, en geen altijd/nooit stellingen toepassen zoals: "Je moet nooit geweld gebruiken".
Want dat is dus gewoon niet waar, geweld is een middel, dat je hoopt nooit te hoeven gebruiken.. maar het zit zker wel in het arsenaal der mogelijkheden.
Een beetje nuance zou fijn zijn, that's all. Er zijn situaties denkbaar, waar alleen geweld nog rest.. of wij dat nu leuk vinden of niet. bijv als je allen wordt bedreigt in het voortbestaan, een existentiele kwestie.
Nee, jij VINDT dat dubieus, het IS niet dubieus. Nuance! daar gaan we al, die is hard nodig zie ik.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is leuk voor een gedachte-experiment in F&L, maar dit is NWS en we hebben het over de Nederlands-Vlaamse context. In deze context is geweld tegen politici nuanceren uiterst dubieus.
Moet je nu echt zo'n ongepaste vergelijking maken? Godskanonne..quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Klopt. Als ik speculeer over opzet omdat Bibi Neta heeft gezegd dat 9/11 goed was voor Isral, dan ben ik ook gelijk een complotwap.
Als we dan toch flauw gaan doen: jij vindt nuance hard nodig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:31 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Nee, jij VINDT dat dubieus, het IS niet dubieus. Nuance! daar gaan we al, die is hard nodig zie ik.
Voor mij ben je geen complot-wap, maar iemand met een groter voorstellingsvermogen dan de gemiddelde onverschillige SBS kijkende Nederlander. Prijs jezelf gelukkig!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Klopt. Als ik speculeer over opzet omdat Bibi Neta heeft gezegd dat 9/11 goed was voor Isral, dan ben ik ook gelijk een complotwap.
Ik kan het me best voorstellen, alleen denk ik met de info die ik nu heb, niet dat dit het geval is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:30 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Let it happen of Made it happen.. is het denkbaar, is het mogelijk? Ik zeg: Ja.
Wat is typisch ons aller blinde vlek: "Nee, dat zouden ze nooit doen, dat gaat wel heel ver" of "Dat kan ik me niet voorstellen" <- Waarmee je eigenlijk impliceert, dat je ds een blinde vlek hebt, en JUIST daarom, zouden ze het kunnen doen![]()
Daar waar iedereen zegt "dat zouden ze nooit doen", is waar het gebeurt, als ik zo willen complotten dan zou ik daar maximaal misbruik van maken.
Hier kom je dus nooit uit, en het doet er misschien ook niet toe: tijdsverspilling voor nu denk ik.
Context is king.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is leuk voor een gedachte-experiment in F&L, maar dit is NWS en we hebben het over de Nederlands-Vlaamse context. In deze context is geweld tegen politici nuanceren uiterst dubieus.
Dat hij een dankbaar doelwit is voor Oekrainers kan ik me wel voorstellen, dat heeft hij toch echt te danken aan zijn openlijke gedweep met Poetin.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
En jij snapt niet dat het woord snappen/begrijpen, verschillende betekenissen heeft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:12 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik benoem het omdat het zo is. Dat jij het een overbodige benoeming vind dat kan.
Maar dat betekend wel dat we het eens zijn.
Velen in dit topic vinden het namelijk helemaal niet vanzelfsprekend dat je een woede-uitbarsting of een tik snapt. Daarom ben ik het nu al een paar uur aan het uitleggen.
Jij stelt dat iedereen dat wel snapt maar dat blijkt echt niet uit dit topic.
Voorlopig zie ik het als een Oekraiense woede en trauma over de poetinterreur en daaruitvolgend boosheid naar Baudet die zich profileert als terreursympathisant van Poetin.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hij een dankbaar doelwit is voor Oekrainers kan ik me wel voorstellen, dat heeft hij toch echt te danken aan zijn openlijke gedweep met Poetin.
Ik durf wel te stellen dat het niets met links danwel rechts te maken heeft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik het als een Oekraiense woede en trauma over de poetinterreur en daaruitvolgend boosheid naar Baudet die zich profileert als terreursympathisant van Poetin.
Een mogelijke linkse instelling van de mepper kan meespelen maar lijkt secundair te zijn.
Dat dus.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik het als een Oekraiense woede en trauma over de poetinterreur en daaruitvolgend boosheid naar Baudet die zich profileert als terreursympathisant van Poetin.
Een mogelijke linkse instelling van de mepper kan meespelen maar lijkt secundair te zijn.
Hilarischquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
De vraag is ook wel wat FvD nu is. Die zijn in de laatste jaren helemaal het hoefijzer opgegaan. Het is geen PVV of die partij van Filip de Winter.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat het niets met links danwel rechts te maken heeft.
En als hij daar met een paraplu kon komen, dan had hij er ook met een dodelijk wapen kunnen komen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat dus.
Niet meer, niet minder.
We moeten het niet groter maken dan het is.
Was ie echt van plan geweest om hem wat aan te doen had ie wel wat anders meegenomen dan een paraplu.
Hoezo? 99% van de politici in Den Haag gedragen zich gewoon netjes, houden zich aan de regels van de kamer, en hebben in ieder geval respect voor het ambt wat ze uitvoeren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:35 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe je niet snapt dat je met dit soort 'denken' de weg vrijmaakt om bijvoorbeeld het hele kabinet een stoot op de neus te geven.
FvD is niet naar links overgesprongen in het hoefijzerconcept.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
De vraag is ook wel wat FvD nu is. Die zijn in de laatste jaren helemaal het hoefijzer opgegaan. Het is geen PVV of die partij van Filip de Winter.
en mooie sjerpjes, ze hebben vast ook nog medaljes, stelletje padvinders dat het zijnquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel kekke hoedjes daar bij die studentenvereniging.
Volgens mij is de uitdrukking "Ik begrijp het wel, maar ik heb er geen begrip voor" wat je zoekt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:12 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik benoem het omdat het zo is. Dat jij het een overbodige benoeming vind dat kan.
Maar dat betekend wel dat we het eens zijn.
Velen in dit topic vinden het namelijk helemaal niet vanzelfsprekend dat je een woede-uitbarsting of een tik snapt. Daarom ben ik het nu al een paar uur aan het uitleggen.
Jij stelt dat iedereen dat wel snapt maar dat blijkt echt niet uit dit topic.
Welk soort gedrag verdient precies een ''corrigerende tik'' (lees: een gewelddadige reactie)?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:23 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoezo? 99% van de politici in Den Haag gedragen zich gewoon netjes, houden zich aan de regels van de kamer, en hebben in ieder geval respect voor het ambt wat ze uitvoeren.
Lees wat ik zeg. Mensen verdienen een stoot op hun neus voor hun gedrag, niet voor hun (politieke) meningen. De wereld zou sowieso een stuk beter af zijn als mensen die zich niet weten te gedragen af en toe eens een flinke corrigerende tik zouden krijgen.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Naar mijn beleving keert Kaag zich tegen Nederland als een soevereine staat (opnemen EU-lidmaatschap in de grondwet), ondermijnt ze (oa daarmee) de democratie, volkt ze het land (doelbewust) om, steunt ze privacy/vrijheid-ondermijnende wetgeving (elke transactie 100 euro onder de loep, sleepwet, etc), heeft ze anti-grondwettelijke maatregelen gesteund waarmee de bevolking twee jaar lang gekneveld werd, steunt ze een imperialistische-oorlog waartoe ze 500.000. Oekranse lijken en de kans op een alles vernietigende derde wereldoorlog (oh gut, ''het klimaat!'') meer dan acceptabel acht, en toch... toch zal ik niet geneigd zijn om haar een mep met paraplu te geven.
Verschil in karakter, me dunkt.
Ik heb er zelf niets aan (het kost alleen maar sociale punten): ik kan dus alleen maar hopen dat de wereld er netto beter van wordt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:37 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Voor mij ben je geen complot-wap, maar iemand met een groter voorstellingsvermogen dan de gemiddelde onverschillige SBS kijkende Nederlander. Prijs jezelf gelukkig!(en meteen ook ongelukkig, je kan er namelijk niks mee..
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |