abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:16:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211098404
twitter

quote:
Baudet heeft 'flinke bult' na aanval in Gent: 'Heel naar dat dit is gebeurd'

FvD-leider Thierry Baudet noemt de aanval op hem bij de ingang van de Universiteit Gent "het gevolg van een enorme demoniseringscampagne". Een onbekende man sloeg de politicus vanavond tegen zijn hoofd met een paraplu kort voordat Baudet een lezing zou geven. De dader is direct opgepakt.

De lezing ging iets na de geplande begintijd van 20.00 uur alsnog door. Na afloop zei Baudet tegen het NPO Radio 1-programma Langs de Lijn en Omstreken dat het naar omstandigheden goed gaat. "Ik heb mijn lezing kunnen geven nadat ik even een glaasje water heb gedronken. Maar het is natuurlijk heel naar dat dit is gebeurd."

Baudet zegt een "behoorlijke bult" op zijn hoofd te hebben. "Dat ga ik nog laten nakijken."

'Leek op een soort hinderlaag'
"Dit is natuurlijk het gevolg van een enorme demoniseringscampagne", vervolgt de politicus. "We hebben een vredelievende boodschap. We willen bepaalde dingen beleidsmatig anders. En het is zo belangrijk dat we op een normale manier in discussie blijven in dit land."

Over het moment van de aanval zegt Baudet dat het heel snel ging en dat hij niet goed doorhad wat er gebeurde. "Ik kwam aanlopen en werd aan de rechterkant afgeleid. Toen sprong er vanaf de linkerkant iemand op me af met, wat later bleek, een paraplu. Het leek op een soort hinderlaag die ze hadden neergezet."

Baudet spreekt het vermoeden uit dat er "iets met de paraplu was gedaan". "Zo hard kun je niet slaan met een normale paraplu."

Vlaams Belang-politicus Filip Dewinter was bij het incident. Op een video die hij heeft gedeeld op X is te zien dat de FvD-leider wordt geraakt op het moment dat hij het gebouw van de universiteit binnenloopt.

Protest voor aanvang
In de video is te horen dat de dader na het uitdelen van de klap, in het Oekraïens, "nee tegen fascisme, nee tegen Poetinisme" roept tegen Baudet. Zelf zegt de FvD-leider dit niet te hebben gehoord.

Baudet heeft zich in het verleden regelmatig pro-Russisch uitgelaten, onder andere over het onderzoek naar het neerhalen van vlucht MH17. Vlak voor de inval van Rusland in Oekraïne noemde Baudet Poetin "de leider van conservatief Europa. Prachtige vent."

Een uur voor aanvang van de lezing protesteerden er in het centrum van Gent, niet ver van de universiteit, enkele tientallen mensen tegen de komst van Baudet. Volgens een journalist van de Vlaamse omroep VRT hadden zij een Oekraïense vlag bij zich.

Gedoe over lezing
Voorafgaand aan het bezoek van Baudet aan de Gentse universiteit was er al gedoe over de lezing, die was georganiseerd door de conservatieve studentenvereniging KVHV. De universiteit zag de lezing liever niet doorgaan vanwege incidenten met eerdere gastsprekers. Maar de Raad van State oordeelde dat de veiligheid wel gegarandeerd kon worden en dat de universiteit haar voorzieningen ter beschikking moest stellen voor de lezing.

https://nos.nl/artikel/24(...)r-dat-dit-is-gebeurd
Oekraïense 'parapluterrorist' die Nederlandse politicus Thierry Baudet sloeg met oranje paraplu opgepakt en weer vrijgelaten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211098411
Is alweer vrij lees ik.

Dat Belgische rechtssysteem werkt dus ook al niet.
pi_211098422
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:10 schreef koemleit het volgende: [..] Maar laten we vooral blijven doen alsof elke mening evenveel waarde heeft.
Prima, jouw mening staat me niet aan. Graag even NAW gegevens en dan kom ik je even een tik met een paraplu geven. En niet janken nu, stil blijven staan en het ondergaan, je vindt het blijkbaar prima als mensen tikken krijgen voor hun mening.
pi_211098427
De vergelijking tussen Kaag en Baudet gaat niet op. FvD kun je vergelijken met de NSB uit de jaren 30 en de Centrum Democraten van Janmaat.
pi_211098430
quote:
parapluterrorist
Goed woord.

Gaat goed daar in Gent:
quote:
De Gentse universiteit had de lezing eerder geweigerd na incidenten met vorige gastsprekers.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:20:30 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211098439
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:13 schreef Straatcommando. het volgende: [..] Dit willen nuanceren omdat Baudet niet in je straatje past opent de deuren naar verder geweld. Want wie weet vind ik Bontebal ook maar een eikel en volgens bepaalde users mag je mensen waar je het niet mee eens bent danwel een eikel vindt, een tik verkopen. Ga dan lekker de octagon of ring in, maar iets zegt me dat dat soort toetsenbordridders nog geen klemmende pot Nutella open krijgen.
Jij vindt die post niet een tikje overdreven verwoord?

Begrijp me niet verkeerd: met de strekking ben ik het eens, ik vind alleen nogal overdreven/aangedikt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211098443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De vergelijking tussen Kaag en Baudet gaat niet op. FvD kun je vergelijken met de NSB uit de jaren 30 en de Centrum Democraten van Janmaat.
Dus is geweld oké.

Je gebruikt dezelfde retoriek als de NSBers in de jaren 40. Just saying.
pi_211098446
quote:
De overheid verzaakt in haar plicht om dergelijke partijen en haar leiders uit te schakelen.

Dan krijg je dit soort gekken die menen het recht in eigen handen te moeten nemen.

Allebei is ernstig fout.
pi_211098451
Overigens is Kaag een klimaatgek dus tikken zijn op zijn plaats.

:')
pi_211098452
quote:
De vergelijking tussen Kaag en Baudet gaat niet op.
Kaag is inderdaad niet aangevallen.
pi_211098458
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:20 schreef Confetti het volgende:

[..]
De overheid verzaakt in haar plicht om dergelijke partijen en haar leiders uit te schakelen.

Dan krijg je dit soort gekken die menen het recht in eigen handen te moeten nemen.

Allebei is ernstig fout.
Uitschakelen? Op welke manier ?
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:22:22 #12
236264 crew  capricia
pi_211098464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:21 schreef Scorpie het volgende:
Overigens is Kaag een klimaatgek dus tikken zijn op zijn plaats.

Bovendien vroeg ze er zelf om.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:22:50 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211098469
Wel mooi trouwens die memes die voorbij komen _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Starhopper op 27-10-2023 10:28:14 ]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211098472
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Bovendien vroeg ze er zelf om.
Had ze maar niet zo pro-klimaat moeten zijn :r
pi_211098484
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
Godver _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211098486
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:22 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
Ik had al een screen gemaakt, maar met de like van pommetje is ie helemaal af.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211098493
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Prima, jouw mening staat me niet aan. Graag even NAW gegevens en dan kom ik je even een tik met een paraplu geven. En niet janken nu, stil blijven staan en het ondergaan, je vindt het blijkbaar prima als mensen tikken krijgen voor hun mening.
Ik begrijp niet zo goed waarom genocide verheerlijken blijkbaar prima is, maar zeggen "ik kan snap de Oekraïense paraplumepper ergens wel" niet.

Ik zelf zou Baudet niet gaat meppen, want het is het me niet waard. Maar ik snap dat er een situatie is waarbij dit het wel is.

Mogen we een Putin mepper verheerlijken?
Mogen we geweld gebruiken tegen Putin?

Baudet is fan en ophitser van de grootse massamoordenaar van dit millenium (graag factchecken) en kan en mag vrij rondlopen ivm vrijheid van meningsuiting.

Stel jouw hele familie wordt vermoord, iemand noemt de dader een prachtvent en extreem mild.
Jij treft deze man. (Met een paraplu) wat doe je?

Baudet verheerlijkt genocide, mensen hier zeggen dat ze de tikker wel begrijpen, maar Ow wee als je dat zegt.
pi_211098497
quote:
En in de ogen van sommigen is een Kaag juist heel extreem. Wat er al gezegd is; is nogal gevaarlijk om zoiets goed te gaan praten; enkel en alleen omdat z’n standpunten extreem zijn in jouw ogen. Ik heb niks met een Timmermans, maar dan ga ik niet geweld goedkeuren als iemand besluit hem te meppen.
pi_211098508
quote:
Misschien horen zowel Kaag als Baudet geen last te hebben van mensen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211098519
quote:
Wat een onzin, ga eens ff snel terug naar school om wat lessen geschiedenis te volgen.

FvD is echt de allerlaatste partij waar ik op zou stemmen, maar een vergelijking maken met de NSB is echt te treurig voor woorden.
pi_211098522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom genocide verheerlijken blijkbaar prima is, maar zeggen "ik kan snap de Oekraïense paraplumepper ergens wel" niet.

Ik zelf zou Baudet niet gaat meppen, want het is het me niet waard. Maar ik snap dat er een situatie is waarbij dit het wel is.

Mogen we een Putin mepper verheerlijken?
Mogen we geweld gebruiken tegen Putin?

Baudet is fan en ophitser van de grootse massamoordenaar van dit millenium (graag factchecken) en kan en mag vrij rondlopen ivm vrijheid van meningsuiting.

Stel jouw hele familie wordt vermoord, iemand noemt de dader een prachtvent en extreem mild.
Jij treft deze man. (Met een paraplu) wat doe je?

Baudet verheerlijkt genocide, mensen hier zeggen dat ze de tikker wel begrijpen, maar Ow wee als je dat zegt.
We hebben vrijheid van meningsuiting.

We hebben niet de vrijheid om te meppen wie we willen enkel en alleen omdat die mening je niet aan staat.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:29:20 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211098531
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Godver _O-
Ja. Ik heb even mijn beeldscherm moeten poetsen toen ik hem zag :') _O-

Ik heb hem ff bewerkt en de plaatjes onder elkaar gezet. Nu is ie beter te zien hier op FOK! :D
pi_211098532
pi_211098534
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:24 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ho even, jij zei dat je snapte dat Baudet geweld aangedaan werd vanwege zijn mening.

Iets met glijdende schaal enzo. Dus hup hup, ik vind jouw mening kut, dus kom op met je adres, ik wil je stompen, daar heb je vast alle begrip voor.
pi_211098539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We hebben vrijheid van meningsuiting.

We hebben niet de vrijheid om te meppen wie we willen enkel en alleen omdat die mening je niet aan staat.
Klopt. Dus de mepper zal een gepaste straf krijgen.
Gelukkig mag ik zeggen dat ik de mepper wel enigszins snap.

Niemand beweert hier ook dat de mepper vrijuit moet gaan volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')