abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211075308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Werkelijk niemand zegt bij zulke berichten "Ja maar Israel"
Gast onder die twitterberichten is er geklaag over Israël, ik hoor verdomme al 2.5 weken niets anders dan "ja maar Israël". Al die nazi's die door de Europese straten marcheren is één grote "ja maar Israël".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211075317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij was hier volgens mij niet op 7 oktober.
:?
pi_211075322
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als het zo letterlijk is dan blijft er wel grond over voor Israël.
Als het land willen besturen dus antisemitisme is, hoe heet de huidige discrimineerde en racistische behandeling van Arabieren dan? Israël bestuurt nu ook de West Bank en de gebieden die zij veroverd hebben in de diverse oorlogen.
Discriminerend en racistisch.

Maargoed, volgens mij weet je prima dat er gradaties zijn aan de betekenis die mensen aan 'from the river to the sea' geven. Van gematigd tot zeer extremistisch en antisemitisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211075325
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:01 schreef Jippie het volgende:
Ik denk zo langzamerhand dat er helemaal geen grondoffensief komt omdat de VS dat liever niet ziet. De luchtaanvallen om Hamas te treffen gaan gewoon door.
Well duh.

Met als gevolg dat Hamas nergens heen gaat en al deze ellende zich over 10, 15 jaar gaat herhalen.
pi_211075339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Collega van mij is islamiet, was vroeger een enorme boef, lange tijd de Londense straten onveilig gemaakt, die zegt gewoon zelf "ja ik heb nu eenmaal zo'n karakter en ik heb nu eenmaal echt slechte neigingen dat ik mijn geloof wel nodig heb om op het rechte pad te blijven, wees nou maar blij daarvoor"
Dat is toch zo'n beetje de USP van elke religie? Zonder God, Kerk en Bijbel zouden we allemaal maar dolende zondaars zijn hoor ik telkens van die lui.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2023 13:19:07 ]
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:19:45 #81
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211075351
quote:
6s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is toch zo'n beetje de USP van elke religie? Zonder God, Kerk en Bijbel zouden we allemaal maar dolende zondaars zijn hoor ik telkens van die lui.
Ook voor jou even deze:

https://en.wikipedia.org/wiki/Panopticon

Het gevoel dat je in de gaten wordt gehouden alleen is voldoende om je "te gedragen"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2023 @ 13:19:57 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211075354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
:?
Die dag vlogen je de 'ja, maars' om de oren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211075363
quote:
Ik denk zo langzamerhand dat er helemaal geen grondoffensief komt omdat de VS dat liever niet ziet. De luchtaanvallen om Hamas te treffen gaan gewoon door.
Kan ook een afweging zijn omwille van de tunnels. Daar IDF soldaten insturen is hun doodsvonnis tekenen. Zoveel mogelijk bombarderen schijnt de meest veilige (en wanneer de diepte bereikt kan worden ook de meest effectieve) methode te zijn. Ingangen dichtmaken schiet niet op, helemaal dichtgooien is door het immense volume niet te doen, explosieven er in is ook maar beperkt effectief, en vergassen ligt nogal gevoelig.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:21:48 #84
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211075370
quote:
Dat zou mijns inzien wel de verstandige keuze zijn. Nu nog een oplossing om Nethanyahu's reet te redden zonder inval.
pi_211075372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die dag vlogen je de 'ja, maars' om de oren.
Gisteren hebben we al uitgebreid gediscussieerd over context en het waarom. Dat ga ik niet weer herhalen.

Overigens mag ik hopen dat iedereen zulke daden afkeurt. Dan hebben we het over aanval op mensen in festival, onthoofdingen of andere lugubere zaken. De mensen die juichen voor zulke dingen moeten aangepakt worden.
pi_211075379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan ook een afweging zijn omwille van de tunnels. Daar IDF soldaten insturen is hun doodsvonnis tekenen. Zoveel mogelijk bombarderen schijnt de meest veilige (en wanneer de diepte bereikt kan worden ook de meest effectieve) methode te zijn. Ingangen dichtmaken schiet niet op, helemaal dichtgooien is door het immense volume niet te doen, explosieven er in is ook maar beperkt effectief, en vergassen ligt nogal gevoelig.
Nee, netanyahu hangt op de rem. Dat hebben we kunnen lezen. IDF twijfelt niet, die hebben plannen klaar en als het aan hun ligt gaan ze gewoon instant volledig los.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:23:28 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211075390
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Maargoed, volgens mij weet je prima dat er gradaties zijn aan de betekenis die mensen aan 'from the river to the sea' geven. Van gematigd tot zeer extremistisch en antisemitisch.
Veels te naief/makkelijk.

In de tijd waarin alles maar dan ook alles een "extreem rechts" hondenfluitje is wordt aan de andere kant krampachtig gepoogd om alles maar met de mantel der liefde te bedekken.

Jihad? Nee, dat heeft vele betekenissen!
Alle joden tussen de rivier en de zee weg, dat kan je op meerdere manieren uitleggen hoor!!
Talibanvlaggen? Nee, dat is gewoon een normale islamvlag hoor!

Gewoon nee.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211075395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Gast onder die twitterberichten is er geklaag over Israël, ik hoor verdomme al 2.5 weken niets anders dan "ja maar Israël". Al die nazi's die door de Europese straten marcheren is één grote "ja maar Israël".
Dat jij de Israëlische regering een carte blanche wilt geven en weigert te kijken naar een historisch perspectief is natuurlijk jouw goed recht, maar dat betekent nog niet dat anderen niet kritisch mogen zijn over de rol van de Israëlische regering, nu en in het verleden. De terreuraanslagen waren vreselijk en iedereen - ook Palestijnen - zou beter af zijn zonder Hamas, maar dat betekent nog niet dat hele de handel en wandel van een partij dan maar totaal genegeerd hoeft te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2023 13:42:02 ]
pi_211075405
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Panopticon

Dit is dan wel weer een bewijs waarom religie kan werken voor sommigen.
Religie kan ook wel degelijk troost en hoop bieden die dat daarin zoeken, juist.
pi_211075409
quote:
Oh wat erg.
Ergens hoop je dat dit propaganda is, maar dit soort dingen gebeuren echt.

Raket aanvallen, schieten e.d. kan ik ergens nog een beetje begrijpen. Het 'gewoon' doden. Wraak, haat en pijn veroorzaakt dat en dat is al afschuwelijk genoeg.

Maar dit, dit wordt gedaan door monsters die de ruimte krijgen om monsters te zijn. En zulke mensen zijn onder ons, hebben enkel de verkeerde (voor hun juiste) omstandigheden nodig.

Hier draait je maag van om. En deze monsters worden nog beloond ook ipv gestraft.

Daarin vind ik werkelijk dat de 'westerse' wereld beter is. Ook wij en zij kunnen niet geheel voorkomen dat monsters misbruik maken van oorlogssituatie's. Maar we proberen het te voorkomen en bestraffen het waar we kunnen.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:25:17 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211075417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:51 schreef Bocaj het volgende:
Waarom is er zoveel ophef over deze zin?

‘From the river to the sea, Palestine will be free.’

Ik vertaal dit in een vrij Palestina en een vrij volk.
Net zoals Israel een vrij volk is.

Maar men beschouwt dit als antisemitisch...???
Ja je kunt het vertalen zoals je wilt.
Je snapt hopelijk dat men het gebied van de rivier Jordaan tot de Middelandse zee ziet ziet als vrijland voor & van Palestijnen waarmee er geen ruimte (meer) is voor een defacto staat Israël als natie. Daarmee haar Joodse ingezetenen niet ziet als legitiem.
FYI: anti-semitisch is haat tegen de Semieten waarmee doorgaans mensen met een Joodse (taal)achtergrond worden bedoeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211075420
quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, netanyahu hangt op de rem. Dat hebben we kunnen lezen. IDF twijfelt niet, die hebben plannen klaar en als het aan hun ligt gaan ze gewoon instant volledig los.
Netanyahu weet ook dat zolang Hamas een bedreiging vormt, zijn politieke carriëre - doordrengt van corruptie - gered is. Je mag het hier blijkbaar niet zo hardop zeggen, maar het is natuurlijk wel zo.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:26:14 #93
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211075428
quote:
On Tuesday, a news agency close to Iran’s Revolutionary Guards said Hizbollah’s involvement in a war with Israel was now “likely”, and could use precision-guided missiles with a range capable of striking all of Israel.
https://www.ft.com/content/ea659a52-aead-4b92-aefd-523bcfe0e4e2

Ik heb het idee dat ze echt op zoek zijn naar een confrontatie met het westen. Dat een inval in Gaza een casus belli in het plan was. Maar dat ook zonder dit het helemaal loos gaat.

Kut Iran.
pi_211075444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Veels te naief/makkelijk.

In de tijd waarin alles maar dan ook alles een "extreem rechts" hondenfluitje is wordt aan de andere kant krampachtig gepoogd om alles maar met de mantel der liefde te bedekken.

Jihad? Nee, dat heeft vele betekenissen!
Alle joden tussen de rivier en de zee weg, dat kan je op meerdere manieren uitleggen hoor!!
Talibanvlaggen? Nee, dat is gewoon een normale islamvlag hoor!

Gewoon nee.
Eerlijk gezegd neig ik er ook naar dat de mensen die dat scanderen zich verschuilen achter een 'het kan meerdere betekenissen hebben' louter om hun haat te kunnen uiten.

Bocaj in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #137

Maar dan kom ik ook deze posts tegen, en wil ik diegene best het voordeel van de twijfel geven dat diegene er het kwaad echt niet van in ziet. Zo ken ik die user niet als een actieve antisemiet.
pi_211075447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, wat een aantal radicalen beweren moet ons niet boeien. Alsof jij het zou geloven dat iemand hier een swastika plaatst en daar een heel verhaal ophangt over Euraziatische culturen waar dat symbool ook gebruikt werd terwijl die persoon ondertussen overloopt van Jodenhaat. Het is wederom het bekende spelletje, blijven provoceren. Wat de mening van het radicale volk is interesseert mij niets, wij weten allemaal in welke context het gebruikt wordt, het downplayen is alleen maar zodat ze ermee wegkomen terwijl ze blijven provoceren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211075464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Oh wat erg.
Ergens hoop je dat dit propaganda is, maar dit soort dingen gebeuren echt.

Raket aanvallen, schieten e.d. kan ik ergens nog een beetje begrijpen. Het 'gewoon' doden. Wraak, haat en pijn veroorzaakt dat en dat is al afschuwelijk genoeg.

Maar dit, dit wordt gedaan door monsters die de ruimte krijgen om monsters te zijn. En zulke mensen zijn onder ons, hebben enkel de verkeerde (voor hun juiste) omstandigheden nodig.

Hier draait je maag van om. En deze monsters worden nog beloond ook ipv gestraft.

Daarin vind ik werkelijk dat de 'westerse' wereld beter is. Ook wij en zij kunnen niet geheel voorkomen dat monsters misbruik maken van oorlogssituatie's. Maar we proberen het te voorkomen en bestraffen het waar we kunnen.
Westerse soldaten gaan (over het algemeen) gelukkig niet meer als verkrachtende en met bajonetten stekende kindermoordenaars op pad (al konden wij daar ook wat van in het nog best wel recente verleden), maar is het werkelijk waar zo heel veel beschaafder om mannen, vrouwen en kinderen met drones het hoofd van de romp te knallen? Ik zie dat niet zo om heel eerlijk te zijn. Effect is uiteindelijk hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2023 13:30:15 ]
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:30:03 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211075469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd neig ik er ook naar dat de mensen die dat scanderen zich verschuilen achter een 'het kan meerdere betekenissen hebben' louter om hun haat te kunnen uiten.

Bocaj in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #137

Maar dan kom ik ook deze posts tegen, en wil ik diegene best het voordeel van de twijfel geven dat diegene er het kwaad echt niet van in ziet. Zo ken ik die user niet als een actieve antisemiet.
Anno 2023 zou je gewoon beter moeten weten.

Als ik een wens heb uit ik mezelf ook niet met termen als lebensraum, ein volk ein reich :').
Get woke, go broke!
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:31:38 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211075481
quote:
6s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Westerse soldaten gaan (over het algemeen) gelukkig niet meer als verkrachtende en met bajonetten stekende kindermoordenaars op pad (al konden wij daar ook wat van in het nog best wel recente verleden), maar is het werkelijk waar zo heel veel beschaafder om mannen, vrouwen en kinderen met drones het hoofd van de romp te knallen? Ik zie dat niet zo om heel eerlijk te zijn. Effect is uiteindelijk hetzelfde.
In de basis zou je gelijk hebben. Maar het verschil zit hem in de manier waarop.

Je hebt 48 uur om weg te gaan, daarna gooien we de zooi plat

of

Je staat lekker te dansen, jammer joh, we paragliden gezellig langs om je af te knallen!
Get woke, go broke!
pi_211075484
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Anno 2023 zou je gewoon beter moeten weten.

Als ik een wens heb uit ik mezelf ook niet met termen als lebensraum, ein volk ein reich :').
Heh, dat wilde ik in eerste instantie als voorbeeld gebruiken.

In een demonstratie over de wooncrisis gaan staan en dan keihard 'lebensraum im osten' scanderen, en eens zien of je weg komt met de uitleg dat je meer huizen in het oosten wilt zien. (Ik gok van niet :D).

Ben voor 'minder minder minder' gegaan om mijn punt te maken. Als je dat tijdens een PVV demonstratie roept is het hopelijk iedereen duidelijk wat je bedoelt, hoe hard je ook iets anders beweert. Net als bij 'from the river to the sea' tijdens een pro-Palestina demonstratie.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 13:33:00 #100
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211075494
twitter

Iran heeft plannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')