Gast onder die twitterberichten is er geklaag over Israël, ik hoor verdomme al 2.5 weken niets anders dan "ja maar Israël". Al die nazi's die door de Europese straten marcheren is één grote "ja maar Israël".quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werkelijk niemand zegt bij zulke berichten "Ja maar Israel"
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij was hier volgens mij niet op 7 oktober.
Discriminerend en racistisch.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het zo letterlijk is dan blijft er wel grond over voor Israël.
Als het land willen besturen dus antisemitisme is, hoe heet de huidige discrimineerde en racistische behandeling van Arabieren dan? Israël bestuurt nu ook de West Bank en de gebieden die zij veroverd hebben in de diverse oorlogen.
Well duh.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:01 schreef Jippie het volgende:
Ik denk zo langzamerhand dat er helemaal geen grondoffensief komt omdat de VS dat liever niet ziet. De luchtaanvallen om Hamas te treffen gaan gewoon door.
Dat is toch zo'n beetje de USP van elke religie? Zonder God, Kerk en Bijbel zouden we allemaal maar dolende zondaars zijn hoor ik telkens van die lui.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Collega van mij is islamiet, was vroeger een enorme boef, lange tijd de Londense straten onveilig gemaakt, die zegt gewoon zelf "ja ik heb nu eenmaal zo'n karakter en ik heb nu eenmaal echt slechte neigingen dat ik mijn geloof wel nodig heb om op het rechte pad te blijven, wees nou maar blij daarvoor"
Ook voor jou even deze:quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n beetje de USP van elke religie? Zonder God, Kerk en Bijbel zouden we allemaal maar dolende zondaars zijn hoor ik telkens van die lui.
Kan ook een afweging zijn omwille van de tunnels. Daar IDF soldaten insturen is hun doodsvonnis tekenen. Zoveel mogelijk bombarderen schijnt de meest veilige (en wanneer de diepte bereikt kan worden ook de meest effectieve) methode te zijn. Ingangen dichtmaken schiet niet op, helemaal dichtgooien is door het immense volume niet te doen, explosieven er in is ook maar beperkt effectief, en vergassen ligt nogal gevoelig.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:01 schreef Jippie het volgende:
Ik denk zo langzamerhand dat er helemaal geen grondoffensief komt omdat de VS dat liever niet ziet. De luchtaanvallen om Hamas te treffen gaan gewoon door.
Dat zou mijns inzien wel de verstandige keuze zijn. Nu nog een oplossing om Nethanyahu's reet te redden zonder inval.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:01 schreef Jippie het volgende:
Gisteren hebben we al uitgebreid gediscussieerd over context en het waarom. Dat ga ik niet weer herhalen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die dag vlogen je de 'ja, maars' om de oren.
Nee, netanyahu hangt op de rem. Dat hebben we kunnen lezen. IDF twijfelt niet, die hebben plannen klaar en als het aan hun ligt gaan ze gewoon instant volledig los.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan ook een afweging zijn omwille van de tunnels. Daar IDF soldaten insturen is hun doodsvonnis tekenen. Zoveel mogelijk bombarderen schijnt de meest veilige (en wanneer de diepte bereikt kan worden ook de meest effectieve) methode te zijn. Ingangen dichtmaken schiet niet op, helemaal dichtgooien is door het immense volume niet te doen, explosieven er in is ook maar beperkt effectief, en vergassen ligt nogal gevoelig.
Veels te naief/makkelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Discriminerend en racistisch.
Maargoed, volgens mij weet je prima dat er gradaties zijn aan de betekenis die mensen aan 'from the river to the sea' geven. Van gematigd tot zeer extremistisch en antisemitisch.
Dat jij de Israëlische regering een carte blanche wilt geven en weigert te kijken naar een historisch perspectief is natuurlijk jouw goed recht, maar dat betekent nog niet dat anderen niet kritisch mogen zijn over de rol van de Israëlische regering, nu en in het verleden. De terreuraanslagen waren vreselijk en iedereen - ook Palestijnen - zou beter af zijn zonder Hamas, maar dat betekent nog niet dat hele de handel en wandel van een partij dan maar totaal genegeerd hoeft te worden.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gast onder die twitterberichten is er geklaag over Israël, ik hoor verdomme al 2.5 weken niets anders dan "ja maar Israël". Al die nazi's die door de Europese straten marcheren is één grote "ja maar Israël".
Religie kan ook wel degelijk troost en hoop bieden die dat daarin zoeken, juist.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Panopticon
Dit is dan wel weer een bewijs waarom religie kan werken voor sommigen.
Oh wat erg.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:08 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Israeli morgue worker says horrors inflicted on Hamas's victims are 'worse than the Holocaust' including decapitated pregnant woman and her beheaded unborn child
[ twitter ]
"Ja maar Israël", beesten zijn het
Ja je kunt het vertalen zoals je wilt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:51 schreef Bocaj het volgende:
Waarom is er zoveel ophef over deze zin?
‘From the river to the sea, Palestine will be free.’
Ik vertaal dit in een vrij Palestina en een vrij volk.
Net zoals Israel een vrij volk is.
Maar men beschouwt dit als antisemitisch...???
Netanyahu weet ook dat zolang Hamas een bedreiging vormt, zijn politieke carriëre - doordrengt van corruptie - gered is. Je mag het hier blijkbaar niet zo hardop zeggen, maar het is natuurlijk wel zo.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, netanyahu hangt op de rem. Dat hebben we kunnen lezen. IDF twijfelt niet, die hebben plannen klaar en als het aan hun ligt gaan ze gewoon instant volledig los.
https://www.ft.com/content/ea659a52-aead-4b92-aefd-523bcfe0e4e2quote:On Tuesday, a news agency close to Iran’s Revolutionary Guards said Hizbollah’s involvement in a war with Israel was now “likely”, and could use precision-guided missiles with a range capable of striking all of Israel.
Eerlijk gezegd neig ik er ook naar dat de mensen die dat scanderen zich verschuilen achter een 'het kan meerdere betekenissen hebben' louter om hun haat te kunnen uiten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Veels te naief/makkelijk.
In de tijd waarin alles maar dan ook alles een "extreem rechts" hondenfluitje is wordt aan de andere kant krampachtig gepoogd om alles maar met de mantel der liefde te bedekken.
Jihad? Nee, dat heeft vele betekenissen!
Alle joden tussen de rivier en de zee weg, dat kan je op meerdere manieren uitleggen hoor!!
Talibanvlaggen? Nee, dat is gewoon een normale islamvlag hoor!
Gewoon nee.
Nee, wat een aantal radicalen beweren moet ons niet boeien. Alsof jij het zou geloven dat iemand hier een swastika plaatst en daar een heel verhaal ophangt over Euraziatische culturen waar dat symbool ook gebruikt werd terwijl die persoon ondertussen overloopt van Jodenhaat. Het is wederom het bekende spelletje, blijven provoceren. Wat de mening van het radicale volk is interesseert mij niets, wij weten allemaal in welke context het gebruikt wordt, het downplayen is alleen maar zodat ze ermee wegkomen terwijl ze blijven provoceren.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Discriminerend en racistisch.
Maargoed, volgens mij weet je prima dat er gradaties zijn aan de betekenis die mensen aan 'from the river to the sea' geven. Van gematigd tot zeer extremistisch en antisemitisch.
Westerse soldaten gaan (over het algemeen) gelukkig niet meer als verkrachtende en met bajonetten stekende kindermoordenaars op pad (al konden wij daar ook wat van in het nog best wel recente verleden), maar is het werkelijk waar zo heel veel beschaafder om mannen, vrouwen en kinderen met drones het hoofd van de romp te knallen? Ik zie dat niet zo om heel eerlijk te zijn. Effect is uiteindelijk hetzelfde.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Oh wat erg.
Ergens hoop je dat dit propaganda is, maar dit soort dingen gebeuren echt.
Raket aanvallen, schieten e.d. kan ik ergens nog een beetje begrijpen. Het 'gewoon' doden. Wraak, haat en pijn veroorzaakt dat en dat is al afschuwelijk genoeg.
Maar dit, dit wordt gedaan door monsters die de ruimte krijgen om monsters te zijn. En zulke mensen zijn onder ons, hebben enkel de verkeerde (voor hun juiste) omstandigheden nodig.
Hier draait je maag van om. En deze monsters worden nog beloond ook ipv gestraft.
Daarin vind ik werkelijk dat de 'westerse' wereld beter is. Ook wij en zij kunnen niet geheel voorkomen dat monsters misbruik maken van oorlogssituatie's. Maar we proberen het te voorkomen en bestraffen het waar we kunnen.
Anno 2023 zou je gewoon beter moeten weten.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd neig ik er ook naar dat de mensen die dat scanderen zich verschuilen achter een 'het kan meerdere betekenissen hebben' louter om hun haat te kunnen uiten.
Bocaj in NWS / Oorlog Israël - Hamas - Palestina #137
Maar dan kom ik ook deze posts tegen, en wil ik diegene best het voordeel van de twijfel geven dat diegene er het kwaad echt niet van in ziet. Zo ken ik die user niet als een actieve antisemiet.
In de basis zou je gelijk hebben. Maar het verschil zit hem in de manier waarop.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Westerse soldaten gaan (over het algemeen) gelukkig niet meer als verkrachtende en met bajonetten stekende kindermoordenaars op pad (al konden wij daar ook wat van in het nog best wel recente verleden), maar is het werkelijk waar zo heel veel beschaafder om mannen, vrouwen en kinderen met drones het hoofd van de romp te knallen? Ik zie dat niet zo om heel eerlijk te zijn. Effect is uiteindelijk hetzelfde.
Heh, dat wilde ik in eerste instantie als voorbeeld gebruiken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Anno 2023 zou je gewoon beter moeten weten.
Als ik een wens heb uit ik mezelf ook niet met termen als lebensraum, ein volk ein reich.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |