Gewoon consequent zijn met je principile standpunten?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe wil je de kant van Hamas kiezen anders noemen?
En dus pro-Hamas, wat dus pro-terrorisme is. Soms is de wereld wat ingewikkelder dan zwart-witte idealen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon consequent zijn met je principile standpunten?
Links hoort anti het hedendaagse Israel te zijn.
ah dus een ander volk moet maar accepteren dat ze verliezen omdat een buitenlandse democratie dat heeft besloten? Dat is nog erger dan accepteren dat je verliest in een eigen democratie, en dat is al iets wat ze niet kunnen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het meer over de Europese democratie, als zij het Palestina conflict zo belangrijk vinden dan zetten ze het maar op de politieke agenda en stemmen ze maar voor een partij wat er iets aan wil veranderen. Dit geweld in Europa is daarom ook gewoon een aanval op onze democratie en rechtsstaat.
Jij denk dat een Breivik naar demonstraties zou gaan? En waren er dan anti Moslim demonstraties deze weken?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoeveel extreem rechte mensen heb jij gezien de afgelopen weken bij de demonstraties?
Wat is nu precies je punt, pop?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dus pro-Hamas, wat dus pro-terrorisme is. Soms is de wereld wat ingewikkelder dan zwart-witte idealen.
Maar voor een beweging die het niet z opheeft met vrouwen- en homorechten?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
als ze gelijk krijgen dan is het democratisch op te lossen hoor. Verliezen ze, dan accepteren ze dat nooit en met geweldquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaza is op dit moment bezet door Hamas. Hamas claimt het recht over heel Palestina, net als de Palestijnse autoriteit. Dat is niet politiek op te lossen.
2e aircraft carrier is net gearriveerd maar hoe zit het met alle jets die nu bij Jordan en UAE worden gestald. Zijn die ook allemaal klaar om in te grijpen? Zodra de grondoorlog in Gaza begint gaat Hezbollah ook schieten met hun 150k raketten. Dat moet je direct de grond instampen want als je dat een paar dagen 24/7 laat doorgaan dan is er weinig van Noord Israel over.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe langer het duurt hoe groter die kans is. Maar ik vermoed dat ze voorbereidingen treffen indien iran en hezbollah dan aanvalt.
Dat ik meer respect heb voor een groene partij die afwijkt van hun idealen als de situatie erom vraagt dan voor een GL dat nog conservatiever om gaat met hun standpunten dan de SGP.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is nu precies je punt, pop?
Oh nee, die zie je niet voor Isral demonstreren. Maar reken maar dat er een boel onderbuikjes zijn gaan borrelen bij de beelden uit Den Haag, Londen, Berlijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoeveel extreem rechte mensen heb jij gezien de afgelopen weken bij de demonstraties?
Die zijn er dus niet. En gelukkig maar; maar ze zijn er niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denk dat een Breivik naar demonstraties zou gaan? En waren er dan anti Moslim demonstraties deze weken?
Ben Gvir, Smotrich zijn gelukkig twee voorbeelden van mensen die er progressieve idealen op nahouden wat betreft dames.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar voor een beweging die het niet z opheeft met vrouwen- en homorechten?
Apart.
denk je dat ze die 150k raketten kunnen afschieten in een paar dagen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
2e aircraft carrier is net gearriveerd maar hoe zit het met alle jets die nu bij Jordan en UAE worden gestald. Zijn die ook allemaal klaar om in te grijpen? Zodra de grondoorlog in Gaza begint gaat Hezbollah ook schieten met hun 150k raketten. Dat moet je direct de grond instampen want als je dat een paar dagen 24/7 laat doorgaan dan is er weinig van Noord Israel over.
maar moslims zijn wel zielig volgens NOSquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zijn er dus niet. En gelukkig maar; maar ze zijn er niet.
Ze zijn vast gelukkig met je respect.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat ik meer respect heb voor een groene partij die afwijkt van hun idealen als de situatie erom vraagt dan voor een GL dat nog conservatiever om gaat met hun standpunten dan de SGP.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alsof ze extreem anti-israel zijn en daarmee zegt het ook niet dat ze pro-hamas zijn... Deze zwart-witte conclusiesquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dus pro-Hamas, wat dus pro-terrorisme is. Soms is de wereld wat ingewikkelder dan zwart-witte idealen.
De Nederlandse media zijn zeer partijdig valt me op. Sturen op de publieke opinie. Zie ook:quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is niet een op zichzelf staand iets h. De NOS heeft bijvoorbeeld nog steeds niets bericht over het feit dat ze een kneiterhard naast zaten met hun beschuldigingen aan Israel betreffende het ziekenhuis. Sterker nog, onderaan dit artikel wordt er gewoon weer gempliceerd dat Israel erachter zit en dat het ziekenhuis berhaupt is opgeblazen. Dat zijn keiharde leugens, dat hoort gewoon keihard duidelijk gemaakt te worden door de NOS.
Ik ben van mening dat het plaatsen van moslims in de slachtofferrol gigantisch disrespectvol is richting de joden die echt zwaar te lijden hebben van diezelfde moslims.
Moeten we begrip voor hebben, in het Westen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:34 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Krijg deze geest maar weer in de fles.
we hebben ze zelf binnen gelaten....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeten we begrip voor hebben, in het Westen.
Sarcastquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeten we begrip voor hebben, in het Westen.
Ik vind het inderdaad behoorlijk bedreigend. Oh, en vooral ondankbaar.quote:
Eens met dit punt van je.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad behoorlijk bedreigend.
Dat zwart-witte denken is dus precies wat ze daar doen in de GL kringen. Ze zijn zo anti-Israel dat ze per definitie de andere partij steunen. De in deze reeks wereldberoemde "queers for Palestine" is daar een prachtig voorbeeld van. Ik ben helemaal bereid om het te hebben over de disproportionaliteit van de Israelische raketten of hun bezetting van de Westbank, maar ik kom daar nooit aan toe omdat tegenstanders te druk zijn met hun anti-Israel retoriek.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Alsof ze extreem anti-israel zijn en daarmee zegt het ook niet dat ze pro-hamas zijn... Deze zwart-witte conclusies
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
we hebben ze zelf binnen gelaten....
Dit kan alleen omdat de politiek zegt: Welkom!quote:
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistische, onwrikbare en dwingende beleving van religie.quote:
moeten we je nu zielig vinden?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwart-witte denken is dus precies wat ze daar doen in de GL kringen. Ze zijn zo anti-Israel dat ze per definitie de andere partij steunen. De in deze reeks wereldberoemde "queers for Palestine" is daar een prachtig voorbeeld van. Ik ben helemaal bereid om het te hebben over de disproportionaliteit van de Israelische raketten of hun bezetting van de Westbank, maar ik kom daar nooit aan toe omdat tegenstanders te druk zijn met hun anti-Israel retoriek.
op veel plekken is die protestantse beweging in NL er nog steeds hoorquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zoals we dat hier tot de jaren '60 hadden.
Ja, ben je er hier eindelijk van af, haal je figuren binnen die 200 jaar op je achter lopen. En hier zijn we er ook alleen maar van af gekomen omdat de meest extreme gekkies richting de VS gegaan zijn. Ik heb een keer wat gelezen over een van oorsprong Nederlandse nederzetting midden in de bible belt daar. Die zijn echt met hun kop blijven hangen in de 19e eeuw.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistisch, onwrikbaar en dwingende religie.
De mensen die we nu binnenhalen gaan zich toch ook aansluiten bij die religie. Maar je hebt wel gelijk dit probleem gaat wat verder terug.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistische, onwrikbare en dwingende beleving van religie.
Nou nee dus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op veel plekken is die protestantse beweging in NL er nog steeds hoor
zeker dat die er nog zijn.... helaas ervaring mee. Ze plegen geen geweld meer, maar ze zijn er nog steeds.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee dus.
Dan hebben we het niet alleen over een enorme minderheid, maar ook nog eens over een minderheid die nu niet echt heel vocaal is in het politiek en maatschappelijk domein.
Dus: fundementalistische religie is het probleem - immigranten van buiten = meer fundamentalistische religies.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistische, onwrikbare en dwingende beleving van religie.
Sterker nog: mensen die theocratien ontvluchten zijn MEER dan welkom. Laat Nederland hun veilig thuis zijn.
Uiteraard zijn ze er nog steeds. Maar hun invloed is verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker dat die er nog zijn.... helaas ervaring mee. Ze plegen geen geweld meer, maar ze zijn er nog steeds.
De grondactie die al twee weken geleden is aangekondigd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Eindelijk actie? Er zijn al honderden bommen gevallen in 2 weken tijd met duizenden doden...
meer meer meer meerquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Eindelijk actie? Er zijn al honderden bommen gevallen in 2 weken tijd met duizenden doden...
landelijk wel, regionaal zeker niet.....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard zijn ze er nog steeds. Maar hun invloed is verwaarloosbaar.
Plaats eens een bericht waarin ze 100% uitgesproken achter Hamas staan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwart-witte denken is dus precies wat ze daar doen in de GL kringen. Ze zijn zo anti-Israel dat ze per definitie de andere partij steunen. De in deze reeks wereldberoemde "queers for Palestine" is daar een prachtig voorbeeld van. Ik ben helemaal bereid om het te hebben over de disproportionaliteit van de Israelische raketten of hun bezetting van de Westbank, maar ik kom daar nooit aan toe omdat tegenstanders te druk zijn met hun anti-Israel retoriek.
Laat ik het zo zeggen: ik zie geen massale protestantse demonstraties in Nederlandse steden om 'aandacht te vragen' voor hun broeders in het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
landelijk wel, regionaal zeker niet.....
ben je dan niet een narratief aan het verspreiden waarin jij zogenaamd zielig gevonden moet worden tov de grote boze anti Israel kliek op FOK!?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb dan wel een goed verhaal voor de NOS.
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De grondactie die al twee weken geleden is aangekondigd.
ja met een invasie wordt er nu eenmaal op je geschoten....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...
Ik weet niet of je het door heb, maar ik beargumenteer dus juist dat zij blijven hangen in dat zwart-wit denken. Ik zeg nergens dat je automatisch pro A bent als je anti B bent.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Plaats eens een bericht waarin ze 100% uitgesproken achter Hamas staan?
Je logica van ze zijn anti dus zijn ze pro is gewoon belachelijk. Juist dit zwart witte denken van jou en van vele mensen is een bedreiging voor huidige democratie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |