quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
we hebben ze zelf binnen gelaten....
Dit kan alleen omdat de politiek zegt: Welkom!quote:
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistische, onwrikbare en dwingende beleving van religie.quote:
moeten we je nu zielig vinden?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwart-witte denken is dus precies wat ze daar doen in de GL kringen. Ze zijn zo anti-Israel dat ze per definitie de andere partij steunen. De in deze reeks wereldberoemde "queers for Palestine" is daar een prachtig voorbeeld van. Ik ben helemaal bereid om het te hebben over de disproportionaliteit van de Israelische raketten of hun bezetting van de Westbank, maar ik kom daar nooit aan toe omdat tegenstanders te druk zijn met hun anti-Israel retoriek.
op veel plekken is die protestantse beweging in NL er nog steeds hoorquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zoals we dat hier tot de jaren '60 hadden.
Ja, ben je er hier eindelijk van af, haal je figuren binnen die 200 jaar op je achter lopen. En hier zijn we er ook alleen maar van af gekomen omdat de meest extreme gekkies richting de VS gegaan zijn. Ik heb een keer wat gelezen over een van oorsprong Nederlandse nederzetting midden in de bible belt daar. Die zijn echt met hun kop blijven hangen in de 19e eeuw.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistisch, onwrikbaar en dwingende religie.
De mensen die we nu binnenhalen gaan zich toch ook aansluiten bij die religie. Maar je hebt wel gelijk dit probleem gaat wat verder terug.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistische, onwrikbare en dwingende beleving van religie.
Nou nee dus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op veel plekken is die protestantse beweging in NL er nog steeds hoor
zeker dat die er nog zijn.... helaas ervaring mee. Ze plegen geen geweld meer, maar ze zijn er nog steeds.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee dus.
Dan hebben we het niet alleen over een enorme minderheid, maar ook nog eens over een minderheid die nu niet echt heel vocaal is in het politiek en maatschappelijk domein.
Dus: fundementalistische religie is het probleem - immigranten van buiten = meer fundamentalistische religies.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het probleem zijn geen mensen van buiten... 'immigranten', zo je wil. Het probleem is een fundamentalistische, onwrikbare en dwingende beleving van religie.
Sterker nog: mensen die theocratieën ontvluchten zijn MEER dan welkom. Laat Nederland hun veilig thuis zijn.
Uiteraard zijn ze er nog steeds. Maar hun invloed is verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker dat die er nog zijn.... helaas ervaring mee. Ze plegen geen geweld meer, maar ze zijn er nog steeds.
De grondactie die al twee weken geleden is aangekondigd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Eindelijk actie? Er zijn al honderden bommen gevallen in 2 weken tijd met duizenden doden...
meer meer meer meerquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Eindelijk actie? Er zijn al honderden bommen gevallen in 2 weken tijd met duizenden doden...
landelijk wel, regionaal zeker niet.....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard zijn ze er nog steeds. Maar hun invloed is verwaarloosbaar.
Plaats eens een bericht waarin ze 100% uitgesproken achter Hamas staan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zwart-witte denken is dus precies wat ze daar doen in de GL kringen. Ze zijn zo anti-Israel dat ze per definitie de andere partij steunen. De in deze reeks wereldberoemde "queers for Palestine" is daar een prachtig voorbeeld van. Ik ben helemaal bereid om het te hebben over de disproportionaliteit van de Israelische raketten of hun bezetting van de Westbank, maar ik kom daar nooit aan toe omdat tegenstanders te druk zijn met hun anti-Israel retoriek.
Laat ik het zo zeggen: ik zie geen massale protestantse demonstraties in Nederlandse steden om 'aandacht te vragen' voor hun broeders in het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
landelijk wel, regionaal zeker niet.....
ben je dan niet een narratief aan het verspreiden waarin jij zogenaamd zielig gevonden moet worden tov de grote boze anti Israel kliek op FOK!?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb dan wel een goed verhaal voor de NOS.
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De grondactie die al twee weken geleden is aangekondigd.
ja met een invasie wordt er nu eenmaal op je geschoten....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...
Ik weet niet of je het door heb, maar ik beargumenteer dus juist dat zij blijven hangen in dat zwart-wit denken. Ik zeg nergens dat je automatisch pro A bent als je anti B bent.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Plaats eens een bericht waarin ze 100% uitgesproken achter Hamas staan?
Je logica van ze zijn anti dus zijn ze pro is gewoon belachelijk. Juist dit zwart witte denken van jou en van vele mensen is een bedreiging voor huidige democratie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |