In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte.
Recente frontpage berichten 21 oktober met dank aan @Jippie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
[..] Kind heeft een leerplicht. En anders moet ze het kind maar naar een andere school brengen. Met die motivatie.
Oh je nam dit serieus? Heb je de media niet gevolgd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Ik heb geen begrip voor een NOS dat het narratief blijft pushen dat moslims zielig en bedreigd zijn terwijl vele joden pas echt in angst leven momenteel nee. Vooral door diezelfde moslims.
Ze plaatsen ook genoeg over Joodse instellingen die dicht blijven of extra maatregelen nemen. Het is niet alsof ze dat negeren?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Ik heb geen begrip voor een NOS dat het narratief blijft pushen dat moslims zielig en bedreigd zijn terwijl vele joden pas echt in angst leven momenteel nee. Vooral door diezelfde moslims.
hoewel ik het nieuws volg krijg ik hier niks van mee, wel dat Joden in NL nu banger zijn. Moslims daarintegen wordt geen strobreed in de weg gelegd.
[..] Ze plaatsen ook genoeg over Joodse instellingen die dicht blijven of extra maatregelen nemen. Het is niet alsof ze dat negeren?
En vandaag zag ik een gigantisch artikel waarin een narratief geschept werd dat moslims juist degenen zijn die zielig zijn. Eindigend met een implicatie dat Israel dat ziekenhuis heeft opgeblazen uiteraard. Nu weer zo'n "we weten allemaal dat moslims zielig zijn, maar wisten jullie ook dat joden het toch niet helemaal ideaal hebben?" tekst.
Moslims zijn niet zielig, donder toch op man. Ik zie geen hordes joden demonstreren voor uitroeiing voor alle moslims in Palestina, of joden die dreigen Moskees op te blazen. Niets van dat.
Op zaterdag 21 oktober 2023 19:46 schreef Nattekat het volgende: Moslims zijn niet zielig, donder toch op man. Ik zie geen hordes joden demonstreren voor uitroeiing voor alle moslims in Palestina, of joden die dreigen Moskees op te blazen. Niets van dat.
[..] hoewel ik het nieuws volg krijg ik hier niks van mee, wel dat Joden in NL nu banger zijn. Moslims daarintegen wordt geen strobreed in de weg gelegd.
Het ergste is nog dat dit gewoon bij een prestigieuze Amerika universiteit werkt. Reken maar dat dit soort sentimenten veel verder reiken dan enkele deze ene vrouw.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Moslims zijn niet zielig, donder toch op man. Ik zie geen hordes joden demonstreren voor uitroeiing voor alle moslims in Palestina, of joden die dreigen Moskees op te blazen. Niets van dat.
Heb jij dan moslims zien dreigen om synagoges op te blazen of hoe werkt dit?
Of willen we nu alle moslims scharen onder pro-hamas omdat er enkeling is die dat roept?
[..] En vandaag zag ik een gigantisch artikel waarin een narratief geschept werd dat moslims juist degenen zijn die zielig zijn. Eindigend met een implicatie dat Israel dat ziekenhuis heeft opgeblazen uiteraard. Nu weer zo'n "we weten allemaal dat moslims zielig zijn, maar wisten jullie ook dat joden het toch niet helemaal ideaal hebben?" tekst.
Weet je wie ook bang is? Die aangetrouwde 'afvallige' Marokkaanse in mijn familie. Eerst al door haar eigen halve familie uitgekotst wegens het trouwen van een ketterse 'Hollander', nu getrakteerd worden op massale bijeenkomsten in Nederlandse steden die UITERMATE religieus van aard zijn, en niet alleen worden gefaciliteerd, maar zelfs toegejuicht. Onder meer door 'progressieve' meelopende witneuzen die écht denken dat ze aan het opkomen zijn voor diversiteit, tolerantie en inclusie.
Gaat de NOS verder niets mee doen, net als met die andere 'afvalligen' of Irakese christenen, om nog maar een groep te noemen die deze 'demonstraties' met iets andere ogen bezien.
[..] Ja, ik heb nog net een NOS video gepost over dat Joden zich niet meer veilig voelen op veel plekken.
Het punt is dus niet dat ze er helemaal geen aandacht voor hebben, maar dat er disproportioneel veel aandacht wordt geschonken aan de moslims die het o zo zwaar hebben ( ). Er wordt een narratief gepusht dat nergens op slaat.
Graag even beschrijven wat jij denkt dat ik bedoelde, en hoe daar wat anders zou staan dan wat ik bedoelde, want als je denkt dat de inhoud van dat artikel hetgeen wat ik zeg tegenspreekt, weet ik vrij zeker dat je het punt mist.
[..] Nattekat is overduidelijk pro-Israel zonder de wil om kritiek te leveren aan het land.
De manier hoe hij Israel in bescherming wil nemen is dan ook erg contraproductief, omdat hij aan veel te hersengymnastiek moet doen. Je kunt beter de vraag stellen: stel dat al die organisaties gelijk hebben over hun oordeel over Israel, wat gaat daar dan het gevolg van zijn? wat maakt het uit als Israel een apartheidsstaat is?
Het land heeft de oorlogen tegen de Arabische staten gewonnen.
Ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zo eigenwijs kan zijn. Misstanden die zelfs door Israëlische elite/ministers gewoon erkend worden dan toch nog steeds te ontkennen, dat is toch wel knap
En of Israël het wel of niet is doet er inderdaad niet toe. Het is misschien zelfs schadelijk want iemand schofferen zorgt niet voor motivatie om aan te passen. Ondertussen weten we ook dat het in de buurlanden, die Israël naar het leven staan, niet beter is. Al helemaal niet in Gaza maar ook niet wat de Palestijnse autoriteit wil
[..] Heb jij dan moslims zien dreigen om synagoges op te blazen of hoe werkt dit?
Of willen we nu alle moslims scharen onder pro-hamas omdat er enkeling is die dat roept?
Alle niet, een aanzienlijk deel wel. Hoe groot dit deel is weten we niet precies, maar we hebben aan de vele demonstraties in het Westen kunnen zien dat deze vaak veel verder blijken te gaan dan 'opkomen' voor onschuldige Palestijnen of insteken op een tweestatenoplossing. Vaak draait het om de oproep tot de totale vernietiging van Israël.
Om over de demonstraties in de Arabische/Islamtische wereld nog maar te zwijgen, daar zie je gewoon ongebreideld antisemitisme. Dit hebben we trouwens helaas ook op verscheidene plekken in Europa kunnen zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Palestijnen hebben zelfs andere infrastructuur dan Israëliërs. Want, 'veiligheid'.
kut dat heb ik gemist toen ik in tel aviv was. Ik heb daar niet 2 wegen naast elkaar gezien met bordjes: joden en palestijnen....
[..] Het punt is dus niet dat ze er helemaal geen aandacht voor hebben, maar dat er disproportioneel veel aandacht wordt geschonken aan de moslims die het o zo zwaar hebben ( ). Er wordt een narratief gepusht dat nergens op slaat.
Waarom is dit uberhaupt een wedstrijd? En volgens mij niks verkeerd om ook andere kant te laten zien. Want sommige mensen hebben het beeld alle moslims in Nederland haatbaarden zijn die klaar staan om aanslagen te plegen.
Wel grappig dit soort discussies want ik zie andere mensen die ik volg op social media die in pro-Palestijnse bubbel zitten constant klagen dat er alleen maar aandacht is voor Israël en Joodse slachtoffers in de Nederlandse MSM.
[..] Ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zo eigenwijs kan zijn. Misstanden die zelfs door Israëlische elite/ministers gewoon erkend worden dan toch nog steeds te ontkennen, dat is toch wel knap
En of Israël het wel of niet is doet er niet toe. Het is misschien zelfs schadelijk want iemand schofferen zorgt niet voor motivatie om aan te passen. En ondertussen weten we ook dat het in de buurlanden niet beter is, al helemaal niet in Gaza maar ook niet wat de Palestijnse autoriteit wil
Dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat ik ook pro-Israel ben, maar ik weinig zie in de hasbara propaganda om het internationale publiek wijs te maken dat Israel een soort westerse democratie is in het Midden-Oosten.
Dat is het niet. En dat kan ook helemaal niet gezien de situatie waairn het land zich begeeft.
[..] Ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zo eigenwijs kan zijn. Misstanden die zelfs door Israëlische elite/ministers gewoon erkend worden dan toch nog steeds te ontkennen, dat is toch wel knap
En of Israël het wel of niet is doet er niet toe. Het is misschien zelfs schadelijk want iemand schofferen zorgt niet voor motivatie om aan te passen. En ondertussen weten we ook dat het in de buurlanden niet beter is, al helemaal niet in Gaza maar ook niet wat de Palestijnse autoriteit wil
Je kunt genoeg kritiek hebben op Israël, dat mag ook gewoon. Maar er moeten telkens valse frames bij worden gehaald, zoals dat van een zogenaamde 'apartheidsstaat'. Het lijkt dus ook niet zonder dat te kunnen, dat is opvallend. Het ontaard telkens in heel het land te demoniseren aan de hand van halve waarheden of aantoonbare leugens.
[..] Waarom is dit uberhaupt een wedstrijd? En volgens mij niks verkeerd om ook andere kant te laten zien. Want sommige mensen hebben het beeld alle moslims in Nederland haatbaarden zijn die klaar staan om aanslagen te plegen.
Wel grappig dit soort discussies want ik zie andere mensen die ik volg op social media die in pro-Palestijnse bubbel zitten constant klagen dat er alleen maar aandacht is voor Israël en Joodse slachtoffers in de Nederlandse MSM.
Het is geen wedstrijd, ik vind het belachelijk dat dit narratief überhaupt gepusht wordt. Dan gaat het niet zo heel erg zeer om wat er staat in het artikel, maar wel om de toonzetting. Moslims voelen zich onder druk gezet om niet te juichen voor een terroristische organisatie. Nou, ok, terecht wel. Is dat een artikel waard?
Dat is natuurlijk vrij sneu. Maar ik kreeg indruk dat je wou zeggen dat moslims massaal publiekelijk oproepen tot opblazen van synagoges en dat is niet zo. Dat er een idioot rondloopt geloof ik direct. En dat zal bij andere kant ook zo zijn.
[..] Graag even beschrijven wat jij denkt dat ik bedoelde, en hoe daar wat anders zou staan dan wat ik bedoelde, want als je denkt dat de inhoud van dat artikel hetgeen wat ik zeg tegenspreekt, weet ik vrij zeker dat je het punt mist.
ik denk dat je het punt dat je ze zielig moet vinden erbij zit te verzinnen
Niet zo raar als je kijkt naar wat voor geschiedenis zij hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Het is geen wedstrijd, ik vind het belachelijk dat dit narratief überhaupt gepusht wordt. Dan gaat het niet zo heel erg zeer om wat er staat in het artikel, maar wel om de toonzetting. Moslims voelen zich onder druk gezet om niet te juichen voor een terroristische organisatie. Nou, ok, terecht wel. Is dat een artikel waard?
Er is ook sprake van extra beveiliging bij moskeeën. Ik vind het wel nieuwswaardig. Heeft niks met zielig zijn te maken.
[..] ik denk dat je het punt dat je ze zielig moet vinden erbij zit te verzinnen
De NOS neemt het verhaal van zo'n Moskeegozer die vol in de slachtofferrol duikt gewoon klakkeloos over. Geen nuances, geen objectieve feiten eromheen, niets van dat. Daar heb ik kritiek op. Ik kan ook zielig gaan doen dat sp3c me hier aan het pesten is en de pers opzoeken voor zo'n jankverhaal. Dan word ik uiteraard (terecht) uitgelachen door de NOS redactie, maar dat zou gewoon niet moeten kunnen.
Die hebben we 7 oktober al gehad. Maar het zou mij niet verassen als we in Europa zoiets gaan krijgen als Israël het grondoffensief start, het is ook veelal hetzelfde volk wat loopt te rellen nadat een criminele broeder is omgekomen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] De NOS neemt het verhaal van zo'n Moskeegozer die vol in de slachtofferrol duikt gewoon klakkeloos over. Geen nuances, geen objectieve feiten eromheen, niets van dat. Daar heb ik kritiek op. Ik kan ook zielig gaan doen dat sp3c me hier aan het pesten is en de pers opzoeken voor zo'n jankverhaal. Dan word ik uiteraard (terecht) uitgelachen door de NOS redactie, maar dat zou gewoon niet moeten kunnen.
ik zou het schandalig vinden als je dan wordt uitgelachen door de NOS redactie!! Iedereen moet gehoord worden!
[..] Dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat ik ook pro-Israel ben, maar ik weinig zie in de hasbara propaganda om het internationale publiek wijs te maken dat Israel een soort westerse democratie is in het Midden-Oosten.
Dat is het niet. En dat kan ook helemaal niet gezien de situatie waairn het land zich begeeft.
Dan is het toch helemaal prima? Andere landen trekken zich ook niks aan van onze westerse kwalificaties. Moet iedereen zelf weten en het interesseert ook niks dat wij over een ander land oordelen.
[..] De NOS neemt het verhaal van zo'n Moskeegozer die vol in de slachtofferrol duikt gewoon klakkeloos over. Geen nuances, geen objectieve feiten eromheen, niets van dat. Daar heb ik kritiek op. Ik kan ook zielig gaan doen dat sp3c me hier aan het pesten is en de pers opzoeken voor zo'n jankverhaal. Dan word ik uiteraard (terecht) uitgelachen door de NOS redactie, maar dat zou gewoon niet moeten kunnen.
ik denk dat dat nog best NWS zou zijn anders
zolang ze dit soort verhalen van beide kanten afdruken kan het me niet zo heel veel schelen, dan moet je het andere kamp ook zielig vinden omdat daar ook wel artikeltjes over zijn geschreven
misschien zijn ze dat ook allemaal wel, weet ik veel, ik krijg dat van die stukjes iig niet mee tbh
Niemand is zielig hier. Moslims niet, en Joden ook niet.
Ik heb dat ook bar weinig mensen in dit topic horen claimen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] En waarvoor dan? Ik moet het eerste nieuwsartikel los van dat jankverhaal op de nos nog vinden dat er dreigementen zijn.
"We hebben vaker te maken met islamofobie en bedreigingen." volgens Muhsin Köktas van Contactorgaan Moslims en Overheid, vertegenwoordiger van ruim 380 moskeeën in Nederland. Tja misschien is dat ook gewoon wel zo dat er recent meer incidenten zijn geweest?
[..] "We hebben vaker te maken met islamofobie en bedreigingen." volgens Muhsin Köktas van Contactorgaan Moslims en Overheid, vertegenwoordiger van ruim 380 moskeeën in Nederland. Tja misschien is dat ook gewoon wel zo dat er recent meer incidenten zijn geweest?
"Niet dat ik wil vergelijken, maar Joodse instellingen krijgen wél extra politieagenten en marechaussee voor de deur."
Ergo: politie vindt het helemaal niet spannend genoeg om actie te ondernemen.
[..] Denk niet dat die grondinvasie nog zal komen.
dat zou echt een farce en afgang zijn....
[..] Niet zo raar als je kijkt naar wat voor geschiedenis zij hebben.
Klopt, die hebben een zeer groot schuldgevoel dus de taal is volledig te begrijpen. Er moet ruimte blijven voor emotie en discussie, maar het geweld en antisemitisme moet gewoon stoppen.
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Klopt, die hebben een zeer groot schuldgevoel dus de taal is volledig te begrijpen. Er moet ruimte blijven voor emotie en discussie, maar het geweld en antisemitisme moet gewoon stoppen.
Ik heb dat ook bar weinig mensen in dit topic horen claimen.
Ik vind onschuldige slachtoffers zielig. Of het nu aan Palestijnse of Israëlische zijde is. Burgerslachtoffers vooral. Gegijzelden of slachtoffers van bombardementen.
[..] "Niet dat ik wil vergelijken, maar Joodse instellingen krijgen wél extra politieagenten en marechaussee voor de deur."
Ergo: politie vindt het helemaal niet spannend genoeg om actie te ondernemen.
Tja misschien was er wel een toename voor incidenten, maar nog niet ernstig genoeg voor politie om echt concreet op bepaalde plaatsen extra politieagenten voor de deur neer te zetten. Ik snap niet waarom het zo een probleem is dat NOS hierover heeft en een aantal mensen aan het woord laat.
Op zaterdag 21 oktober 2023 20:07 schreef Werkperd het volgende: Het is in het Turks maar heb voor de geïnteresseerden uitgezocht naar vertalingsmogelijkheden.
dat was zonde van je tijd....
[..] Tja misschien was er wel een toename voor incidenten, maar nog niet ernstig genoeg voor politie om echt concreet op bepaalde plaatsen extra politieagenten voor de deur neer te zetten. Ik snap niet waarom het zo een probleem is dat NOS hierover heeft en een aantal mensen aan het woord laat.
Ik zou dat beter kunnen duiden als we hier nu al twee weken massale pro-Israëlische demonstraties in de steden hadden gehad, masaal vlaggenvertoon, gescandeer.
[..] Isreal is te bang voor internationale backlash denk ik.
hoe langer het duurt hoe groter die kans is. Maar ik vermoed dat ze voorbereidingen treffen indien iran en hezbollah dan aanvalt.
[..] ''voor de geïnteresseerden''. Jij blijkbaar niet dus.
ik wacht nog steeds op je filmpjes.....
ik kijk trouwens per definitie nooit iets wat hier op fok staat, omdat dit per definitie vol leugens staat omdat het op fok wordt gepost.
[..] Klopt, die hebben een zeer groot schuldgevoel dus de taal is volledig te begrijpen. Er moet ruimte blijven voor emotie en discussie, maar het geweld en antisemitisme moet gewoon stoppen.
Is de vraag hoe serieus je dat moet nemen. Het is voor Duitsland moeilijk om met die achtergrond objectief te blijven in dit conflict.
Ik heb meer aan nuance dan "Joden werden vroeger vervolgd dus moeten we ze nu Istael steunen in werkelijk alles wat ze doen".
[..] Ik zou dat beter kunnen duiden als we hier nu al twee weken massale pro-Israëlische demonstraties in de steden hadden gehad, masaal vlaggenvertoon, gescandeer.
Die zijn er niet.
Zou die dreiging dan niet eerder komen vanuit extreemrechts dan vanuit de Joodse/pro -Israël hoek? Zeg maar de Breivikjes van deze wereld?
[..] Tja misschien was er wel een toename voor incidenten, maar nog niet ernstig genoeg voor politie om echt concreet op bepaalde plaatsen extra politieagenten voor de deur neer te zetten. Ik snap niet waarom het zo een probleem is dat NOS hierover heeft en een aantal mensen aan het woord laat.
Dit is niet een op zichzelf staand iets hè. De NOS heeft bijvoorbeeld nog steeds niets bericht over het feit dat ze een kneiterhard naast zaten met hun beschuldigingen aan Israel betreffende het ziekenhuis. Sterker nog, onderaan dit artikel wordt er gewoon weer geïmpliceerd dat Israel erachter zit en dat het ziekenhuis überhaupt is opgeblazen. Dat zijn keiharde leugens, dat hoort gewoon keihard duidelijk gemaakt te worden door de NOS.
Ik ben van mening dat het plaatsen van moslims in de slachtofferrol gigantisch disrespectvol is richting de joden die echt zwaar te lijden hebben van diezelfde moslims.
[..] Toen durde de Nederlandse overheid ook niets te doen, ze liepen continu achter de feiten aan.
dat deden ze voor corona ook al. Dat is een rutte dingetje.....
Rutte is een kei in net genoeg doen om aan te kunnen modderen maar niet om echt iets op te lossen. Kamp daarintegen doet heel dingen op zijn onderbuikgevoel, ook al liggen er een triljoen bewijzen dat wat hij denkt niet klopt.
ik kijk trouwens per definitie nooit iets wat hier op fok staat, omdat dit per definitie vol leugens staat omdat het op fok wordt gepost.
Ik ken dat Turkse youtubekanaal ook niet, dus ook geen idee of dat wel historisch correct is of niet.
[..] Ik ken dat Turkse youtubekanaal ook niet, dus ook geen idee of dat wel historisch correct is of niet.
het staat op fok, dus het is per definitie niet historisch correct, anders zou het hier niet gepost worden.
[..] Geldt dat ook voor "Ik ben moslim dus nu moet ik Palestina steunen in alles wat ze doen?"
Zeg maar zoals we nu zien in Nederlandse steden?
Ook die zullen daar moeite mee hebben.
[..] Is de vraag hoe serieus je dat moet nemen. Het is voor Duitsland moeilijk om met die achtergrond objectief te blijven in dit conflict.
Ik heb meer aan nuance dan "Joden werden vroeger vervolgd dus moeten we ze nu Istael steunen in werkelijk alles wat ze doen".
Dat laatste ben ik met je eens, Israël moet natuurlijk geen vrijbrief krijgen vanwege het schuldgevoel in Europa. Maar de Joodse en ook westerse mensen die nu slachtoffer worden van geweld in Europa staan los van de Gaza discussie en dat moet veroordeeld worden door heel Europa. De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
[..] Dit is niet een op zichzelf staand iets hè. De NOS heeft bijvoorbeeld nog steeds niets bericht over het feit dat ze een kneiterhard naast zaten met hun beschuldigingen aan Israel betreffende het ziekenhuis. Sterker nog, onderaan dit artikel wordt er gewoon weer geïmpliceerd dat Israel erachter zit en dat het ziekenhuis überhaupt is opgeblazen. Dat zijn keiharde leugens, dat hoort gewoon keihard duidelijk gemaakt te worden door de NOS.
Ik ben van mening dat het plaatsen van moslims in de slachtofferrol gigantisch disrespectvol is richting de joden die echt zwaar te lijden hebben van diezelfde moslims.
"Diezelfde moslims" net alsof al die moslims Joodse mensen lastig vallen...
[..] Dat laatste ben ik met je eens, Israël moet natuurlijk geen vrijbrief krijgen vanwege het schuldgevoel in Europa. Maar de Joodse en ook westerse mensen die nu slachtoffer worden van geweld in Europa staan los van de Gaza discussie en dat moet veroordeeld worden door heel Europa. De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
Een democratie waar Hamas de scepter zwaait, ja ja.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Op zaterdag 21 oktober 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende: De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
democratie werkt alleen als iedereen zijn verlies kan accepteren.
Hoeveel extreem rechte mensen heb jij gezien de afgelopen weken bij de demonstraties?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op zaterdag 21 oktober 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende: De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
Is bepalen wat een ander volk/staat dient te doen wel democratisch?
Gaza is op dit moment bezet door Hamas. Hamas claimt het recht over heel Palestina, net als de Palestijnse autoriteit. Dat is niet politiek op te lossen.
[..] Gaza is op dit moment bezet door Hamas. Hamas claimt het recht over heel Palestina, net als de Palestijnse autoriteit. Dat is niet politiek op te lossen.
Ik heb het meer over de Europese democratie, als zij het Palestina conflict zo belangrijk vinden dan zetten ze het maar op de politieke agenda en stemmen ze maar voor een partij wat er iets aan wil veranderen. Dit geweld in Europa is daarom ook gewoon een aanval op onze democratie en rechtsstaat.