En waarvoor dan? Ik moet het eerste nieuwsartikel los van dat jankverhaal op de nos nog vinden dat er dreigementen zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is ook sprake van extra beveiliging bij moskeeën. Ik vind het wel nieuwswaardig. Heeft niks met zielig zijn te maken.
Ja, helaas meerdere van dit soort zaken voorbij zien komen in dit topic.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dit is wel voorgekomen
vermoorden, nuken, kinderen, weghalen, vergiftigen, weet ik het wat allemaal
ik zou het schandalig vinden als je dan wordt uitgelachen door de NOS redactie!! Iedereen moet gehoord worden!quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De NOS neemt het verhaal van zo'n Moskeegozer die vol in de slachtofferrol duikt gewoon klakkeloos over. Geen nuances, geen objectieve feiten eromheen, niets van dat. Daar heb ik kritiek op. Ik kan ook zielig gaan doen dat sp3c me hier aan het pesten is en de pers opzoeken voor zo'n jankverhaal. Dan word ik uiteraard (terecht) uitgelachen door de NOS redactie, maar dat zou gewoon niet moeten kunnen.
Dan is het toch helemaal prima? Andere landen trekken zich ook niks aan van onze westerse kwalificaties. Moet iedereen zelf weten en het interesseert ook niks dat wij over een ander land oordelen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat ik ook pro-Israel ben, maar ik weinig zie in de hasbara propaganda om het internationale publiek wijs te maken dat Israel een soort westerse democratie is in het Midden-Oosten.
Dat is het niet. En dat kan ook helemaal niet gezien de situatie waairn het land zich begeeft.
ik denk dat dat nog best NWS zou zijn andersquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De NOS neemt het verhaal van zo'n Moskeegozer die vol in de slachtofferrol duikt gewoon klakkeloos over. Geen nuances, geen objectieve feiten eromheen, niets van dat. Daar heb ik kritiek op. Ik kan ook zielig gaan doen dat sp3c me hier aan het pesten is en de pers opzoeken voor zo'n jankverhaal. Dan word ik uiteraard (terecht) uitgelachen door de NOS redactie, maar dat zou gewoon niet moeten kunnen.
"We hebben vaker te maken met islamofobie en bedreigingen." volgens Muhsin Köktas van Contactorgaan Moslims en Overheid, vertegenwoordiger van ruim 380 moskeeën in Nederland. Tja misschien is dat ook gewoon wel zo dat er recent meer incidenten zijn geweest?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En waarvoor dan? Ik moet het eerste nieuwsartikel los van dat jankverhaal op de nos nog vinden dat er dreigementen zijn.
volgens nattekat claimed de nos dit oidquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
Niemand is zielig hier.
Moslims niet, en Joden ook niet.
Ik heb dat ook bar weinig mensen in dit topic horen claimen.
Denk niet dat die grondinvasie nog zal komen.quote:
"Niet dat ik wil vergelijken, maar Joodse instellingen krijgen wél extra politieagenten en marechaussee voor de deur."quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:03 schreef Momo het volgende:
[..]
"We hebben vaker te maken met islamofobie en bedreigingen." volgens Muhsin Köktas van Contactorgaan Moslims en Overheid, vertegenwoordiger van ruim 380 moskeeën in Nederland. Tja misschien is dat ook gewoon wel zo dat er recent meer incidenten zijn geweest?
dat zou echt een farce en afgang zijn....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:05 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Denk niet dat die grondinvasie nog zal komen.
Klopt, die hebben een zeer groot schuldgevoel dus de taal is volledig te begrijpen. Er moet ruimte blijven voor emotie en discussie, maar het geweld en antisemitisme moet gewoon stoppen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 19:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet zo raar als je kijkt naar wat voor geschiedenis zij hebben.
Ondertussen bewijst Nederland niets geleerd te hebben van corona.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, die hebben een zeer groot schuldgevoel dus de taal is volledig te begrijpen. Er moet ruimte blijven voor emotie en discussie, maar het geweld en antisemitisme moet gewoon stoppen.
[ twitter ]
Ik vind onschuldige slachtoffers zielig. Of het nu aan Palestijnse of Israëlische zijde is. Burgerslachtoffers vooral. Gegijzelden of slachtoffers van bombardementen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:03 schreef Harvest89 het volgende:
Niemand is zielig hier.
Moslims niet, en Joden ook niet.
Ik heb dat ook bar weinig mensen in dit topic horen claimen.
Tja misschien was er wel een toename voor incidenten, maar nog niet ernstig genoeg voor politie om echt concreet op bepaalde plaatsen extra politieagenten voor de deur neer te zetten. Ik snap niet waarom het zo een probleem is dat NOS hierover heeft en een aantal mensen aan het woord laat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Niet dat ik wil vergelijken, maar Joodse instellingen krijgen wél extra politieagenten en marechaussee voor de deur."
Ergo: politie vindt het helemaal niet spannend genoeg om actie te ondernemen.
Wat heeft dit te maken met corona-periode?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ondertussen bewijst Nederland niets geleerd te hebben van corona.
dat was zonde van je tijd....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:07 schreef Werkperd het volgende:
Het is in het Turks maar heb voor de geïnteresseerden uitgezocht naar vertalingsmogelijkheden.
Isreal is te bang voor internationale backlash denk ik.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat zou echt een farce en afgang zijn....
Ik zou dat beter kunnen duiden als we hier nu al twee weken massale pro-Israëlische demonstraties in de steden hadden gehad, masaal vlaggenvertoon, gescandeer.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja misschien was er wel een toename voor incidenten, maar nog niet ernstig genoeg voor politie om echt concreet op bepaalde plaatsen extra politieagenten voor de deur neer te zetten. Ik snap niet waarom het zo een probleem is dat NOS hierover heeft en een aantal mensen aan het woord laat.
''voor de geïnteresseerden''. Jij blijkbaar niet dus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat was zonde van je tijd....
hoe langer het duurt hoe groter die kans is. Maar ik vermoed dat ze voorbereidingen treffen indien iran en hezbollah dan aanvalt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:08 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Isreal is te bang voor internationale backlash denk ik.
ik wacht nog steeds op je filmpjes.....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
''voor de geïnteresseerden''. Jij blijkbaar niet dus.
Is de vraag hoe serieus je dat moet nemen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, die hebben een zeer groot schuldgevoel dus de taal is volledig te begrijpen. Er moet ruimte blijven voor emotie en discussie, maar het geweld en antisemitisme moet gewoon stoppen.
[ twitter ]
Zou die dreiging dan niet eerder komen vanuit extreemrechts dan vanuit de Joodse/pro -Israël hoek? Zeg maar de Breivikjes van deze wereld?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou dat beter kunnen duiden als we hier nu al twee weken massale pro-Israëlische demonstraties in de steden hadden gehad, masaal vlaggenvertoon, gescandeer.
Die zijn er niet.
Dit is niet een op zichzelf staand iets hè. De NOS heeft bijvoorbeeld nog steeds niets bericht over het feit dat ze een kneiterhard naast zaten met hun beschuldigingen aan Israel betreffende het ziekenhuis. Sterker nog, onderaan dit artikel wordt er gewoon weer geïmpliceerd dat Israel erachter zit en dat het ziekenhuis überhaupt is opgeblazen. Dat zijn keiharde leugens, dat hoort gewoon keihard duidelijk gemaakt te worden door de NOS.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja misschien was er wel een toename voor incidenten, maar nog niet ernstig genoeg voor politie om echt concreet op bepaalde plaatsen extra politieagenten voor de deur neer te zetten. Ik snap niet waarom het zo een probleem is dat NOS hierover heeft en een aantal mensen aan het woord laat.
Toen durde de Nederlandse overheid ook niets te doen, ze liepen continu achter de feiten aan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met corona-periode?
Geldt dat ook voor "Ik ben moslim dus nu moet ik Palestina steunen in alles wat ze doen?"quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag hoe serieus je dat moet nemen.
Het is voor Duitsland moeilijk om met die achtergrond objectief te blijven in dit conflict.
Ik heb meer aan nuance dan "Joden werden vroeger vervolgd dus moeten we ze nu Istael steunen in werkelijk alles wat ze doen".
dat deden ze voor corona ook al. Dat is een rutte dingetje.....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen durde de Nederlandse overheid ook niets te doen, ze liepen continu achter de feiten aan.
beetje vergelijkbaar denk ik maar ook weer niet echtquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor "Ik ben moslim dus nu moet ik Palestina steunen in alles wat ze doen?"
Nee, het zal te maken hebben met het ondergrondse tunnelcomplex zoveel mogelijk ontoegankelijk willen maken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:08 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Isreal is te bang voor internationale backlash denk ik.
Zou niet weten waarom.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
beetje vergelijkbaar denk ik maar ook weer niet echt
Ik ken dat Turkse youtubekanaal ook niet, dus ook geen idee of dat wel historisch correct is of niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik wacht nog steeds op je filmpjes.....
ik kijk trouwens per definitie nooit iets wat hier op fok staat, omdat dit per definitie vol leugens staat omdat het op fok wordt gepost.
het staat op fok, dus het is per definitie niet historisch correct, anders zou het hier niet gepost worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ken dat Turkse youtubekanaal ook niet, dus ook geen idee of dat wel historisch correct is of niet.
ja dan niet hequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom.
Kijk alleen al naar deze reeks.
Ook die zullen daar moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor "Ik ben moslim dus nu moet ik Palestina steunen in alles wat ze doen?"
Zeg maar zoals we nu zien in Nederlandse steden?
Dat laatste ben ik met je eens, Israël moet natuurlijk geen vrijbrief krijgen vanwege het schuldgevoel in Europa. Maar de Joodse en ook westerse mensen die nu slachtoffer worden van geweld in Europa staan los van de Gaza discussie en dat moet veroordeeld worden door heel Europa. De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is de vraag hoe serieus je dat moet nemen.
Het is voor Duitsland moeilijk om met die achtergrond objectief te blijven in dit conflict.
Ik heb meer aan nuance dan "Joden werden vroeger vervolgd dus moeten we ze nu Istael steunen in werkelijk alles wat ze doen".
"Diezelfde moslims" net alsof al die moslims Joodse mensen lastig vallen...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is niet een op zichzelf staand iets hè. De NOS heeft bijvoorbeeld nog steeds niets bericht over het feit dat ze een kneiterhard naast zaten met hun beschuldigingen aan Israel betreffende het ziekenhuis. Sterker nog, onderaan dit artikel wordt er gewoon weer geïmpliceerd dat Israel erachter zit en dat het ziekenhuis überhaupt is opgeblazen. Dat zijn keiharde leugens, dat hoort gewoon keihard duidelijk gemaakt te worden door de NOS.
Ik ben van mening dat het plaatsen van moslims in de slachtofferrol gigantisch disrespectvol is richting de joden die echt zwaar te lijden hebben van diezelfde moslims.
Een democratie waar Hamas de scepter zwaait, ja ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, Israël moet natuurlijk geen vrijbrief krijgen vanwege het schuldgevoel in Europa. Maar de Joodse en ook westerse mensen die nu slachtoffer worden van geweld in Europa staan los van de Gaza discussie en dat moet veroordeeld worden door heel Europa. De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
Dat lijkt me veel waarschijnlijker ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou die dreiging dan niet eerder komen vanuit extreemrechts dan vanuit de Joodse/pro -Israël hoek? Zeg maar de Breivikjes van deze wereld?
democratie werkt alleen als iedereen zijn verlies kan accepteren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende:
De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
Dezelfde green party is pro-immigratie. Waar het voornaamste anti-Israel geluid vandaan komt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hoeveel extreem rechte mensen heb jij gezien de afgelopen weken bij de demonstraties?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat lijkt me veel waarschijnlijker ja.
Is bepalen wat een ander volk/staat dient te doen wel democratisch?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende:
De Gaza problematiek moet door de politiek opgelost worden, zo werkt het in een democratie.
Ach, liever dat dan een GL dat tussen neus en lippen terrorisme steunt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dezelfde green party is pro-immigratie. Waar het voornaamste anti-Israel geluid vandaan komt.
Die partij is dus voornamelijk schizofreen.
Ik wist dat jij dat zou vinden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, liever dat dan een GL dat tussen neus en lippen terrorisme steunt.
Gaza is op dit moment bezet door Hamas. Hamas claimt het recht over heel Palestina, net als de Palestijnse autoriteit. Dat is niet politiek op te lossen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:16 schreef Tekaschi het volgende:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, liever dat dan een GL dat tussen neus en lippen terrorisme steunt.
Hoe wil je de kant van Hamas kiezen anders noemen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wist dat jij dat zou vinden.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
democratie werkt alleen als iedereen zijn verlies kan accepteren.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is bepalen wat een ander volk/staat dient te doen wel democratisch?
Ik heb het meer over de Europese democratie, als zij het Palestina conflict zo belangrijk vinden dan zetten ze het maar op de politieke agenda en stemmen ze maar voor een partij wat er iets aan wil veranderen. Dit geweld in Europa is daarom ook gewoon een aanval op onze democratie en rechtsstaat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaza is op dit moment bezet door Hamas. Hamas claimt het recht over heel Palestina, net als de Palestijnse autoriteit. Dat is niet politiek op te lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |