abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:37:00 #1
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211009040

Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( O-) ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan. *O*

En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie O+. Doen jullie (weer) mee?

Voor de vierde keer gaan @KapiteinIglo en @superkimmi de organisatie doen. De OP krijgt een heel andere look. We werken nu met kopjes onder spoilers. Je vindt het volgende onder de verschillende kopjes:

Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.

De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe woensdag 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.

Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.

SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ

[ Bericht 3% gewijzigd door KapiteinIglo op 19-10-2023 18:42:51 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_211009059
En hij is open

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:25 schreef KapiteinIglo het volgende:
Morgenavond ga ik een overzicht maken van de shoppers / gevers die nog zoeken voor een koppel.

Om te voorkomen dat mensen veel pakketten moeten of gaan shoppen en iedereen een eerlijke kans te geven zich aan te melden voor shoppen :)
Hebben we hier al wat voor? Ik weet niet wat de verhouding inmiddels is namelijk.

Heb nog iemand voor wie ik misschien kan shoppen, maar wil inderdaad ook de anderen de kans geven, dus blijf sowieso reserve voor diegene. Maar wel even handig om te weten hoe of wat
pi_211009068
@PaarsBeestje zoekt in elk geval nog een shopper als ik het goed heb, maar daar blijf ik reserve voor staan
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:44:41 #4
450148 KapiteinIglo
pi_211009121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:38 schreef PS. het volgende:
En hij is open
[..]
Hebben we hier al wat voor? Ik weet niet wat de verhouding inmiddels is namelijk.

Heb nog iemand voor wie ik misschien kan shoppen, maar wil inderdaad ook de anderen de kans geven, dus blijf sowieso reserve voor diegene. Maar wel even handig om te weten hoe of wat
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:39 schreef PS. het volgende:
@:PaarsBeestje zoekt in elk geval nog een shopper als ik het goed heb, maar daar blijf ik reserve voor staan
Meld je maar aan als koppel met @PaarsBeestje als dat geregeld is!
Ik wil gewoon voorkomen dat mensen nu al veel pakketten moeten shoppen terwijl er helemaal nog geen sprake is van een mogelijk tekort aan shoppers!
pi_211009253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:44 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]
Meld je maar aan als koppel met @:paarsbeestje als dat geregeld is!
Ik wil gewoon voorkomen dat mensen nu al veel pakketten moeten shoppen terwijl er helemaal nog geen sprake is van een mogelijk tekort aan shoppers!
Ik laat het aan @PaarsBeestje , ze weet dat ik het sowieso kan doen :)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:56:25 #6
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_211010913
Ik zat nog in een dicht topic? Had deze niet bij mAT staan :o
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 21:10:13 #7
450148 KapiteinIglo
pi_211011059
Hoi!

Ik heb een vraagje aan jullie.

Ik wil @superkimmi eigenlijk opgeven voor een kerstpakket. Want ze heeft echt een schijtjaar achter de rug met post covid en haar standaard medische klachten. En daarnast heb ik haar nog eens extra belast met mijn schijtjaar door arbeidsconflict en hoop gedoe.
Maar we kunnen natuurlijk zelf wel een pakket kopen en dat maakt het zo lastig.

Dus poll:

POLL
pi_211011079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:59 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik laat het aan @:paarsbeestje , ze weet dat ik het sowieso kan doen :)
Nou dan hele graag! O+
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 21:14:25 #9
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_211011109
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:10 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hoi!

Ik wil @:superkimmi eigenlijk opgeven voor een kerstpakket. Want ze heeft echt een schijtjaar achter de rug met post covid en haar standaard medische klachten. En daarnast heb ik haar nog eens extra belast met mijn schijtjaar door arbeidsconflict en hoop gedoe.

Dus poll:

[poll=6280]
Ik denk dat jullie het niet in je hoofd zouden halen om een ander in deze situatie af te wijzen, dus vind het onterecht dat je dat bij jezelf wel zou doen :s) En volgens mij is in dit topic al tegen meerdere mensen gezegd dat het niet alleen om financieel gaat, dus waarom zou dat dan bij jullie wel ineens een criterium zijn ;)

Bovendien vind ik dat ook wel een mooie afsluiter van jullie KPA periode >:O
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 21:17:04 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211011145
quote:
Hoi!

Ik wil @:superkimmi eigenlijk opgeven voor een kerstpakket. Want ze heeft echt een schijtjaar achter de rug met post covid en haar standaard medische klachten. En daarnast heb ik haar nog eens extra belast met mijn schijtjaar door arbeidsconflict en hoop gedoe.

Dus poll:

[poll=6280]
Jullie hebben beiden 'best wel veel' gedaan voor deze actie door de jaren heen, dus natuurlijk mag het ook wel eens jullie/haar/jouw kant op :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 oktober 2023 @ 21:18:23 #11
450148 KapiteinIglo
pi_211011158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:14 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik denk dat jullie het niet in je hoofd zouden halen om een ander in deze situatie af te wijzen, dus vind het onterecht dat je dat bij jezelf wel zou doen :s) En volgens mij is in dit topic al tegen meerdere mensen gezegd dat het niet alleen om financieel gaat, dus waarom zou dat dan bij jullie wel ineens een criterium zijn ;)

Dat is wel waar, maar het is wel waar maar toch ergens voelt het bezwarend ofzo. En ik wil het ook niet geheim houden voor @superkimmi want dat kan ik niet :P
We besparen jullie natuurlijk de shit maar er is zoveel gebeurd hier in een jaar dat we er een boek over een kunnen schrijven :D
pi_211011169
quote:
17s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Nou dan hele graag! O+
Wil jij je dan opgeven?
pi_211011209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:19 schreef PS. het volgende:

[..]
Wil jij je dan opgeven?
Ja ga ik morgen eventjes doen. Komt goed!
pi_211011219
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:18 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Dat is wel waar, maar het is wel waar maar toch ergens voelt het bezwarend ofzo. En ik wil het ook niet geheim houden voor @:superkimmi want dat kan ik niet :P
We besparen jullie natuurlijk de shit maar er is zoveel gebeurd hier in een jaar dat we er een boek over een kunnen schrijven :D
Ik zie niet in waarom een pakket voor jullie een probleem zou zijn.
pi_211011253
quote:
Hoi!

Dus poll:

[poll=6280]
Het klinkt alsof jullie beiden een pakket verdienen! Dus ik zou zeggen geef jullie beiden zelfs op!
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 21:26:30 #16
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_211011258
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:18 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Dat is wel waar, maar het is wel waar maar toch ergens voelt het bezwarend ofzo. En ik wil het ook niet geheim houden voor @:superkimmi want dat kan ik niet :P
Ohh ik snap het helemaal hoor, ik zou precies hetzelfde hebben :D Maar ik vind het wel stom als andere mensen het doen, en zéker in jullie geval met wat ik hier lees en wat je er nu bij schrijft!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 21:34:44 #17
450148 KapiteinIglo
pi_211011374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:26 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Het klinkt alsof jullie beiden een pakket verdienen! Dus ik zou zeggen geef jullie beiden zelfs op!
Ja dat is prima, maar gewoon als stel dan. Niet twee pakketten in 1 huis. Dan zou ik me honderd % bezwaard voelen.
Maar 1 pakket voor beide kunnen we wel opgeven.
pi_211011472
quote:
Hoi!

Dus poll:

[poll=6280]
Zeker doen.
Na al die jaren inzet verdienen jullie wel meer dan een standaard. kerstpakket.
pi_211011488
quote:
Hoi!

Dus poll:

[poll=6280]
:o :'( O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 oktober 2023 @ 21:41:43 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_211011493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:34 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ja dat is prima, maar gewoon als stel dan. Niet twee pakketten in 1 huis. Dan zou ik me honderd % bezwaard voelen.
Jullie spelen @RiZu en mij ( en andere potentiële gevers wel mooi in de kaart. Omdat dit jullie laatste jaar als kerstmeisjes is, bestond er vanuit @RiZu al het plan om iets voor jullie terug te doen. :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_211011519
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef DJMO het volgende:

[..]
Jullie spelen @:rizu en mij ( en andere potentiële gevers wel mooi in de kaart. Omdat dit jullie laatste jaar als kerstmeisjes is, bestond er vanuit @:rizu al het plan om iets voor jullie terug te doen. :*
Nu ga ik nog harder mijn tranen wegduwen. Ik huil niet, jullie huilen :'(
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_211011611
quote:
Hoi!

Dus poll:

[poll=6280]
Juist jullie motiveerden mij vorig jaar om mijn gezin wel op te geven, ondanks dat er geen financiële issues speelden maar medische, mentale en overige problematiek. Dus doen, geef jezelf en Kimmi op. Sowieso, met alles wat jullie geven, als iemand het dan verdient om ook een keer te ontvangen zijn jullie het wel!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 21:55:20 #23
450148 KapiteinIglo
pi_211011706
:@ ik word er gewoon een beetje verlegen van. Van al deze reacties. Het is ons natuurlijk niet te doen geweest voor waardering, maar het is fijn te horen dat we gewaardeerd worden.

Overigens zal ik aan @Sharuun01 vragen om de koppeling dan op te pakken! Hij weet ook veel van ons incl adres en hij gaat ook de kerstpakkettenactie volgend jaar overnemen met @laziness! Dus wellicht is dit een leuk eerste projectje.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef DJMO het volgende:

[..]
Jullie spelen @:rizu en mij ( en andere potentiële gevers wel mooi in de kaart. Omdat dit jullie laatste jaar als kerstmeisjes is, bestond er vanuit @:rizu al het plan om iets voor jullie terug te doen. :*
@DJMO @RiZu stiekemerds :6
Jullie kunnen hun dan evt ook contacten :)
pi_211011907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:34 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Een pakket voor samen is hartstikke goed toch! Het klinkt gewoon of jullie het hartstikke goed kunnen gebruiken zo’n opkikker! En ik denk dat iedereen het hartstikke leuk zou vinden om voor jullie te mogen shoppen (net als dat ze het voor anderen ook heel leuk zouden vinden).
Iedereen is het even hard gegund, of het nu wel of niet financieel nodig is. Gewoon aanmelden, het is echt anders als dat je zelf een pakket maakt voor haar/elkaar.
Voor elkaar iets kopen kun je altijd doen. Dus ik zou zeggen: aanmelden!
pi_211012204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:55 schreef KapiteinIglo het volgende:
:@ ik word er gewoon een beetje verlegen van. Van al deze reacties. Het is ons natuurlijk niet te doen geweest voor waardering, maar het is fijn te horen dat we gewaardeerd worden.

Overigens zal ik aan @:sharuun01 vragen om de koppeling dan op te pakken! Hij weet ook veel van ons incl adres en hij gaat ook de kerstpakkettenactie volgend jaar overnemen met @:laziness! Dus wellicht is dit een leuk eerste projectje.
[..]
@:djmo @:rizu stiekemerds :6
Jullie kunnen hun dan evt ook contacten :)
Gewoon opgeven, jullie hebben heel veel voor ons gedaan en laten zien hoe het is om met een heel klein gebaar iets heel leuks te doen voor iemand. En als jij je wel bezwaard voelt... je moet toch testen hoe @Sharuun01 @MadMaster en @PS. het gaan doen als zij het stokje gaan overnemen, een beter moment is er niet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')