Vind het alleen wel een beetje een rare vergelijking. Alsof je met 25 km/h een KE projectiel wat met 1700 m/s naar je toekomt eruit kunt rijden...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:17 schreef Ulx het volgende:
Fair enough. Je hebt gelijk. Maar nog steeds is 25km/u beter dan de 4-16 km/u die een T72 doet.
Het hangt toch ook af van het type KE en de hoek vban de inslag? Toen ik het tijdens de ReleaseTheLeopards maanden eens bekeek las ik die extra platen op een A6 zaten om KE-penetrators niet recht op het pantser van de koepel te laten klappen waardoor die stukken minder effectief zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind het alleen wel een beetje een rare vergelijking. Alsof je met 25 km/h een KE projectiel wat met 1700 m/s naar je toekomt eruit kunt rijden...
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. De achterwaartse snelheid is niet echt iets wat een enorm voordeel oplevert. Zichtafstand (hoever je kunt kijken) en effectieve dracht zijn de doorslaggevende factoren. En ja, daarin zijn de westerse tanks superieur.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:34 schreef Ulx het volgende:
Het hangt toch ook af van het type KE en de hoek vban de inslag? Toen ik het tijdens de ReleaseTheLeopards maanden eens bekeek las ik die extra platen op een A6 zaten om KE-penetrators niet recht op het pantser van de koepel te laten klappen waardoor die stukken minder effectief zijn.
Zo bedoel ik het ook niet. Maar als je een gevecht wil afbreken is het toch gewoon sneller, makkelijker en veiliger als je niet eerst een hele draai moet maken? Zelf al heb je een rookgordijn neergelegd?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. De achterwaartse snelheid is niet echt iets wat een enorm voordeel oplevert. Zichtafstand (hoever je kunt kijken) en effectieve dracht zijn de doorslaggevende factoren. En ja, daarin zijn de westerse tanks superieur.
Is bij tanks niet echt een heel ingewikkelde manoeuvre, als je gaat afbreken ga je eerst achterwaarts en dan is het simpelweg vizier op het doel houden en het onderstel gaat op een geven ogenblik de bocht wel om. De toren blijft gewoon op de vijand gericht en iedereen in de toren is druk bezig om de vijand blijvend te bevuren. De chauf ziet echt niks bij het achterwaarts rijden en zal zsm vooruit moeten gaan en dat kan prima met de toren op 06 uur.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:52 schreef Ulx het volgende:
Zo bedoel ik het ook niet. Maar als je een gevecht wil afbreken is het toch gewoon sneller, makkelijker en veiliger als je niet eerst een hele draai moet maken? Zelf al heb je een rookgordijn neergelegd?
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:30 schreef AchJa het volgende:
Even een kanttekening. Als offensieve partij heb je per definitie meer veliezen, de vuistregel is 3:1. Dus voor 3 verliezen aan de RUS zijde staat ook 1 verlies aan UKR zijde.
Die cijfers (zoals alle) zijn natuurlijk verre van betrouwbaar. Punt is dat je als aanvallende partij gewoon een factor 3 (rule of thumb) meer verliezen om de oren krijgt en ook de verdedigende partij lijdt gewoon verliezen alleen een stuk minder.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan zijn dat de verhoudingen iets anders liggen als de aanbvallende partij eerst nog een stukkie moet rijden door vijandelijk vuur, mijnen en drones omgeven terrein
Precies. Als ik de Pro Russische cijfers moet gaan geloven dan valt mij ook niets meer te binnen als het om het zuiden bij Verbove etc gaat. Tijdje dit soort berichten wel gevolgd maar dan geloof je het al snel niet meer. Daarom hou ik het nog louter bij mappen van de bbc en andere mappen. Dan valt mij gewoon op dat het front al tijden stilstaat met hier en daar wat terreinwinst.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die cijfers (zoals alle) zijn natuurlijk verre van betrouwbaar. Punt is dat je als aanvallende partij gewoon een factor 3 (rule of thumb) meer verliezen om de oren krijgt en ook de verdedigende partij lijdt gewoon verliezen alleen een stuk minder.
Ding is natuurlijk in deze wel dat Andrew alleen bevestigde verliezen meldt. Ik hoor je wel hoor, maar in deze zou het goed kunnen dat de Russen bij dit offensief een negatieve uitschieter hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die cijfers (zoals alle) zijn natuurlijk verre van betrouwbaar. Punt is dat je als aanvallende partij gewoon een factor 3 (rule of thumb) meer verliezen om de oren krijgt en ook de verdedigende partij lijdt gewoon verliezen alleen een stuk minder.
James Longstreet die generaal Lee wilde waarschuwen tegen Pickett's Charge, bent u het?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een rule of thumb is ook precies dat, een vuistregel. Geen wetmatigheid. Ligt allemaal aan de soort oorlog, wapens, situatie etc etcquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ding is natuurlijk in deze wel dat Andrew alleen bevestigde verliezen meldt. Ik hoor je wel hoor, maar in deze zou het goed kunnen dat de Russen bij dit offensief een negatieve uitschieter hebben.
Wat is dit nu weer voor een stompzinnig iets? Laat branden die Russische gezinnetjes ?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hopelijk dit maal een passagierstoestel.
"Minder, minder, minder"quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Mooi
Willen wij meer of minder ATACMS
De meeste verliezen van de Russen die nu gemeld worden zijn bij Avdiivka. Ten eerste ligt daar het front al van af 2014 dus beide partijen zullen daar sowieso goed ingegraven zijn. Maar daar ligt ook een steenberg (heuvel ontstaan door mijnbouw) die de Oekraïners in handen hebben. Wat ik begrepen heb is dat de Russen die heuvel bestormd hebben wat mislukt is en hoger gelegen grond is altijd makkelijker te verdedigen dan lager gelegen grond. Dus dat zal er ook mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ding is natuurlijk in deze wel dat Andrew alleen bevestigde verliezen meldt. Ik hoor je wel hoor, maar in deze zou het goed kunnen dat de Russen bij dit offensief een negatieve uitschieter hebben.
Ze proberen zo'n beetje het best verdedigde deel van Oekraïne aan te vallen door velden die bezaaid liggen met mijnen en met artillerie die buiten hun eigen bereik ligt. Dan is de kans groot dat je bizarre ratios krijgt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De meeste verliezen van de Russen die nu gemeld worden zijn bij Avdiivka. Ten eerste ligt daar het front al van af 2014 dus beide partijen zullen daar sowieso goed ingegraven zijn. Maar daar ligt ook een steenberg (heuvel ontstaan door mijnbouw) die de Oekraïners in handen hebben. Wat ik begrepen heb is dat de Russen die heuvel bestormd hebben wat mislukt is en hoger gelegen grond is altijd makkelijker te verdedigen dan lager gelegen grond. Dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Waarom doet Rusland dit? Ik weet dat mensenlevens geen waarde hebben voor Poetin, maar je wilt toch niet zo makkelijk en massaal voertuigen verliezen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:08 schreef polderturk het volgende:
Het Russische leger wordt afgeslacht.
Die human wave aanvallen zijn niet van deze tijd.
[ twitter ]
De enige Russen die financieel in staat zijn om vliegreizen te kunnen bekostigen zijn niet degenen die in de Oekraïense gehaktmolen geofferd worden en dus maar een klein offer op het altaar der vrede. Willen de Russen weer veilig vliegen dan moeten ze zich terugtrekken uit Oekraïne en onderhandelingen beginnen over de hoogte van de door hun te betalen herstelbetalingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een stompzinnig iets? Laat branden die Russische gezinnetjes ?
Dat is heel vaak voorbij gekomen de afgelopen oorlog. Je kan qua mentaliteit Rusland niet vergelijken met het Westen. Volgens mij kon jij Russisch dus dat zal je vast ook wel beamen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom doet Rusland dit? Ik weet dat mensenlevens geen waarde hebben voor Poetin, maar je wilt toch niet zo makkelijk en massaal voertuigen verliezen?
Toch niet iets om voor te juichen. Dat is meer iets voor de Russen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De enige Russen die financieel in staat zijn om vliegreizen te kunnen bekostigen zijn niet degenen die in de Oekraïense gehaktmolen geofferd worden en dus maar een klein offer op het altaar der vrede. Willen de Russen weer veilig vliegen dan moeten ze zich terugtrekken uit Oekraïne en onderhandelingen beginnen over de hoogte van de door hun te betalen herstelbetalingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |