abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210989578
Samenvatting 7 oktober tot 15 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.

Recente frontpage berichten
Israël geeft burgers Gaza meer tijd om te evacueren
Van Palestina tot Gazastrook
Egypte verplaatst troepen naar de zuidelijke grens met Gaza

twitter

SPOILER: Livestreams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

Steve Lookner live

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210989580
Topic #100 alweer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:12:00 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210989581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:57 schreef Rupibma het volgende:
Ik vind het soms moeilijk te geloven dat hier users zijn die niet trollen.

Op het moment dat Israël werd aagevallen door Hamas was er een hele verontwaardiging en anti Palestijnen geluid hier.

Nu die zionisten zo triest zijn om een ziekenhuis aan te vallen is het een gematigd geluid? Is minder erg, want Hamas schuilt daar (schijnt)?

Ik ben sinds ik weer op fok vertoef zo een negatief mens geworden qua uitlatingen. Vroeg mij af waarom.

Er zijn hier mensen die onderdrukking, landje pik, moorden van kinderen als part of the game zien voor het o zo grote Israël. Ik weet dat ieder zijn eigen referentiekader heeft, maar dit is heel vreemd.

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe genocide heeft kunnen plaats vinden en nu begrijp ik het, het collectief wegkijken en goedpraten. Helder.
In je dagelijks leven beïnvloedt worden door comments op Fok!, kijk daar mee uit. Probeer rationeel te blijven, velen zitten veilig op zolder te typen, voor elke gek op het internet vind je een coole gast of verhaal. Daarnaast heeft het geen zin om nu heel boos te worden op de gebeurtenis, want stel je voor dat blijkt dat het wél van Hamas afkwam, denk jij dan dat al die mensen die nu naar Ambassades gaan hun excuses aan gaan bieden? In oorlogen moet je juist effe wachten, omdat er vanuit beide kanten een situatie wordt geschetst en je van deze afstand niet kunt zien wat wel of niet klopt, iets waar je in je betoog ook op zinspeelt. Als je het verwacht van een ander, moet je er alles aan doen om je er zelf ook aan te houden, anders ben je beide hetzelfde aan het doen.

Ik heb totaal geen zin in een wereldoorlog, ik zou graag willen dat we dat doel allemaal hier voor ogen hadden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210989583
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
"Hamas is een terroristische organisatie y'all" :')
Zijn ze toch ook? Het is toch niet zo alsof je misdaden zo tegen elkaar weg kunt strepen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:12:17 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210989586
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:12 schreef superniger het volgende:
Topic #100 alweer.
Tijd voor gebak?
pi_210989589
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:11 schreef Momo het volgende: [..] Ja die kans is klein, al is de kans wel groot dat er iets geraakt wordt gezien Gaza zeer dicht bevolkt is.
Er staat bijna geen gebouw meer recht.
Groot fan van User Wotte
pi_210989592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:09 schreef Strani het volgende:
Wat de theorie betreft dat het een gefaalde raket zou zijn van Hamas, vind ik het toch een beetje raar dat die raket dan net precies op dat ziekenhuis moet landen. Ben benieuwd naar de statistische kans.
Het hoeft maar één te gebeuren natuurlijk. Die kans is 50/50.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:12:53 #8
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_210989593
Ik mis terughoudendheid en objectiviteit in deze hele situatie.

Ik weet niet meer welke media te geloven.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:13:16 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210989605
quote:
Wat de theorie betreft dat het een gefaalde raket zou zijn van Hamas, vind ik het toch een beetje raar dat die raket dan net precies op dat ziekenhuis moet landen. Ben benieuwd naar de statistische kans.
Het komt best vaak voor dat die troep van Hamas in hun eigen gebied neer komt, helpt met die statistische kans. Tel daarbij op dat Hamas het leuk vindt om enorme hoeveelheden munitie op te slaan in/bij scholen en ziekenhuizen, dan neemt de kans dat het zo'n grote boem is ook toe.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:14:05 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210989611
quote:
Van 1 raket is die kans heel klein. Echter, Hamas schiet een heleboel raketten af, en een aardig % daarvan komt niet aan. En daarvan kan er dus ook wel eens een op een ziekenhuis landen.

Kan, hè. Ik zeg niet dat het zo is. De kans dat dit een IDF raket was of een mislukte Hamasraket acht ik ongeveer even groot, als we het toch over statistiek hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:14:05 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210989612
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:12 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Oppervlakte van het ziekenhuis is niet de helft van de oppervlakte van Gaza, onder de aanname dat de kans overal even groot is.
pi_210989620
De normalisering van de relaties van de Turken en israelisch gaat voorlopig niet door

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:14:27 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_210989623
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:12 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het komt best vaak voor dat die troep van Hamas in hun eigen gebied neer komt, helpt met die statistische kans. Tel daarbij op dat Hamas het leuk vindt om enorme hoeveelheden munitie op te slaan in/bij scholen en ziekenhuizen, dan neemt de kans dat het zo'n grote boem is ook toe.
Onmogelijk zal het zeker niet zijn. Maar kans lijkt me nog steeds gering.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:14:30 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210989624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Lijkt me sterk, aangezien ze bijna met elkaar aan de onderhandelingstafel zouden zitten.
Wat de uitkomst van 'wie heeft het gedaan' ook is, ik heb niet het idee dat Hamas echt om de tafel wil zitten, Palestijnen zelf misschien wel, maar met Hamas lijkt me dat lastig.
pi_210989627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En als een raket nu net valt op een plek met zuurstoftanks in een ziekenhuis en ontploft? Dat lijkt me ook wel een beetje een compleet desastreus scenario te geven toch?

Ik trek nog geen conclusies, maar hoop echt dat ze allemaal even aan de thee gaan en onschuldige levens gaan sparen van alle kanten.
Lach met een schone bips
pi_210989628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:12 schreef britneycheers het volgende:

Iig niet op twitter vertoeven.
pi_210989629
Demonstraties in Jordanie, Libanon en Tunesië. Aldus Al Jazeera.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210989630
Maakt nu ook weinig meer uit of het Israël of Hamas is. De geest is al uit de fles en het Midden-oosten geeft niet veel om onze mening
Groot fan van User Wotte
pi_210989633
twitter
pi_210989635
quote:

IDF geeft wel goede informatie. Vrienden van Israël heeft een betrouwbaar twitterkanaal. Likud Nederland en CIDI verkondigen nooit flauwekul.
pi_210989639
quote:

In een tijd van oorlog gaat de waarheid als eerste ten onder.
pi_210989641
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:09 schreef Slayage het volgende:
Yup

[ twitter ]
Dit dus, eerst waren er berichten van de IDF dat ze de ziekenhuis moeten verlaten
Omdat ze van plan waren om het plat te bombarderen
En nu trekken ze hun keutel terug en verzinnen ze nieuwe fabel?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210989643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:14 schreef Slayage het volgende:
De normalisering van de relaties van de Turken en israelisch gaat voorlopig niet door

[ twitter ]
Ach. Ze doen goede zaken met elkaar. Denk dat het mee valt.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:15:53 #24
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_210989645
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:05 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Als het Hamas is mag ik hopen dat de Palestijnen ze zelf aanpakken, maar denk niet dat die de de puf of lef er voor hebben.
Dat klinkt als een zeer plausibel scenario.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210989647
quote:

Dat is precies het doel van desinformatie. Dat mensen niet weten wat ze moeten geloven en denken van "laat maar, ik neem geen standpunt in" waardoor de status quo gehandhaafd blijft en in dit geval Israël lekker door kan gaan met de genocide
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')