SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Baby darling doll face honey
Ik snap al een jaar niet wat mensen met zomer bedoelen. Dusjah.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:19 schreef Crack_ het volgende:
Al snap ik nooit zo goed wat mensen precies met zomerkleding bedoelen.
de zomer is de periode tussen 21 juni en 23 septemberquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap al een jaar niet wat mensen met zomer bedoelen. Dusjah.
slaap lekkerquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mooi geweest weer voor vandaag. Morgen weer verder.
Iedereen is vandaag lekker naar de IKEA geweest.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:45 schreef Crack_ het volgende:
waarom staat er net zoveel file als in de niet-vakantie periode
gezellieeequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Iedereen is vandaag lekker naar de IKEA geweest.
Met de kleine kinderen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zou @bitterbal ook extra beveiliging krijgen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lekker ballie bezig houdenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Of ze hebben haar opgesloten in Smaland omdat ze op een terrorist lijkt nu haar haar zo slecht zit.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zou @:bitterbal ook extra beveiliging krijgen?
en dan? je krijgt gewoon betaald toch, of je nou 1000 klanten helpt met 1000 domme vragen of 1 klant met 1 super slimme vraag, boeiendquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik er in de buurt woonde ging ik er echt iedere week met domme vragen naartoe.
jaaa, prachtigquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
Krijg wat foto's van vrienden doorgestuurd die in Zwitserland zijn. Blijft mooi zo in de bergen.
Eensquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
Krijg wat foto's van vrienden doorgestuurd die in Zwitserland zijn. Blijft mooi zo in de bergen.
de meeste van ons wel, want we wonen in hollandiaquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef Karzai het volgende:
ballie heeft het wel goed voor elkaar hoor
Allahu akbalquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Of ze hebben haar opgesloten in Smaland omdat ze op een terrorist lijkt nu haar haar zo slecht zit.
is ook wel zo , maar niet voor iedereen , leven nog een miljoen mensen onder de armoedegrens, laten oost europese gastarbeiders met tien man in een hok slapen en 12 uur werken voor ons goedkope voedselquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef Crack_ het volgende:
[..]
de meeste van ons wel, want we wonen in hollandia![]()
Nu heb ik dit in mijn hoofd:quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef Crack_ het volgende:
[..]
de meeste van ons wel, want we wonen in hollandia![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als ik er in de buurt woonde ging ik er echt iedere week met domme vragen naartoe.
Ik weet wat we gaan doen als jullie weer eens deze kant op komen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
yes, wij hebben uiteraard ook wel uitzonderingen maar vergeleken met bepaalde landen is zelfs dat amper armoede te noemenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:08 schreef Karzai het volgende:
[..]
is ook wel zo , maar niet voor iedereen , leven nog een miljoen mensen onder de armoedegrens, laten oost europese gastarbeiders met tien man in een hok slapen en 12 uur werken voor ons goedkope voedsel
quote:
je we leven in de top tien van de rijkste landen van de wereldquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:10 schreef Crack_ het volgende:
[..]
yes, wij hebben uiteraard ook wel uitzonderingen maar vergeleken met bepaalde landen is zelfs dat amper armoede te noemen
maar altijd ruimte voor verbetering
[..]![]()
ben blij dat ik dat liedje niet goed ken, alleen het 'vivaaaa hollandiaaa' stuk
'fout'quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:13 schreef Karzai het volgende:
maar er gaat nog hartstikke veel fout, woningtekort
nou nee de vvd heeft alle sociale huurwoningen in de vrij sector gegooidquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:15 schreef Crack_ het volgende:
Je kunt het ook omdraaien, omdat wij allemaal een woning voor onszelf willen, en weinig geld daarvoor willen betalen, hebben we een woningtekort
Neuhquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:11 schreef Karzai het volgende:
[..]
je we leven in de top tien van de rijkste landen van de wereld
Miljonairs per % bevolking.quote:1 Zwitserland 7%
2 Australië 4,8%
3 Verenigde Staten 4;72%
4 Zweden 3,4%
5 Verenigd Koninkrijk 3,32%
6 Frankrijk 3,01%
7 België 3%
8 Canada 2,97%
9 Oostenrijk 2,86%
10 Korea
yea, sociale huurwoningen bestaan niet meer, dat kloptquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
nou nee de vvd heeft alle sociale huurwoningen in de vrij sector gegooid
% miljonairs = definitie rijkste landquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Neuh
[..]
Miljonairs per % bevolking.
Je zal maar een kat erbij hebbenquote:
Ik ben verliefd op Taylor haar nieuwe vriend.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je zal maar een kat erbij hebben
Dacht dat die man net tien jaar met pensioen was of zoquote:Vertelt de inmiddels 86-jarige John Bernard, die in 2002 voor het laatst te zien was op tv.
Mja, heel Nederland volbouwen is ook geen oplossing.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:15 schreef Crack_ het volgende:
Je kunt het ook omdraaien, omdat wij allemaal een woning voor onszelf willen, en weinig geld daarvoor willen betalen, hebben we een woningtekort.
Ohja + woning in de randstad want er is plek genoeg in Nederland maar dat wil men niet
we willen te veelquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:19 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mja, heel Nederland volbouwen is ook geen oplossing.
En mensen wonen minder vaak en later samen.
En er is gewoon te veel migratie.
dat is alleen de top die belasting ontwijken, maar gemiddeld genomen danquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Neuh
[..]
Neem jij die dan. Ga ik met TayTayquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:18 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben verliefd op Taylor haar nieuwe vriend.
Oke deal.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:19 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Neem jij die dan. Ga ik met TayTay
naar koopkracht is nog beter maar wel lastig(er)quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:21 schreef Karzai het volgende:
Je kan ook hier naar kijken
https://nl.wikipedia.org/(...)ofd_van_de_bevolking
Ik zou het echt zo niet chill vinden om met je hele financiële plaatje op TV te komenquote:
Nee maar deze mensen kiezen er natuurlijk voor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik zou het echt zo niet chill vinden om met je hele financiële plaatje op TV te komen
Mag ik dan mee?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:10 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik weet wat we gaan doen als jullie weer eens deze kant op komen.
Mweh, niet 3 uur onderweg zijn voor je werk is ook wel lekker natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:15 schreef Crack_ het volgende:
Je kunt het ook omdraaien, omdat wij allemaal een woning voor onszelf willen, en weinig geld daarvoor willen betalen, hebben we een woningtekort.
Ohja + woning in de randstad want er is plek genoeg in Nederland maar dat wil men niet
Ik woon buiten de Randstad en hier gaat het ook mis hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:15 schreef Crack_ het volgende:
Ja dat snap ik ook welquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:24 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee maar deze mensen kiezen er natuurlijk voor.
Zie die kwiwi even.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Neuh
[..]
Ik weet na een paar seconden meteen welke wijk het is. Straatnaam durf ik niet te zeggen. Lijkt best wel veel daar op elkaar. Maar het is bij het Karregat voor de mensen die EHV een beetje kennenquote:
Jij welquote:
Boks.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woon buiten de Randstad en hier gaat het ook mis hoor.
eensquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mweh, niet 3 uur onderweg zijn voor je werk is ook wel lekker natuurlijk.
groningen, limburg, drente, friesland blablabla plek zat en kei goedkoopquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik woon buiten de Randstad en hier gaat het ook mis hoor.
Ze zijn hier wel als een malle aan het bouwen, maar appartementen voor 5 ton, doe normaal. Grote woningen voor Randstadters die lekker gezellie frikandelli op de hei willen wonen waar best veel bos voor gekapt wordt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Boks.
Of je moet voor zo ongeveer alles een auto pakken.
was je dan een jongetje? xDquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze zijn hier wel als een malle aan het bouwen, maar appartementen voor 5 ton, doe normaal. Grote woningen voor Randstadters die lekker gezellie frikandelli op de hei willen wonen waar best veel bos voor gekapt wordt.
Er zijn ook nieuwe sociale huurwoningen bijgekomen en er is veel oude zooi opgeknapt, maar als ik tien jaar later was geboren was ik de lul geweest.
Dat UWV dat prima vindt, betekent niet dat dat geen invloed heeft op de vraag naar woningen daar. Sterker nog, andersom juist lijkt me.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:31 schreef Crack_ het volgende:
[..]
eensmaar ook dat is in zoveel landen normaal. En UWV vindt zelf 1,5 uur enkele reis prima voor werk. Je moet dat accepteren als je dat krijgt aangeboden
[..]
groningen, limburg, drente, friesland blablabla plek zat en kei goedkoop
nee ik wil er ook niet wonen
Ik heb jaren gewerkt op 2-2,5 uur enkele reis van waar ik woonde. En dat was toen ik in Utrecht woonde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:31 schreef Crack_ het volgende:
[..]
eensmaar ook dat is in zoveel landen normaal. En UWV vindt zelf 1,5 uur enkele reis prima voor werk. Je moet dat accepteren als je dat krijgt aangeboden
hehehequote:
Helemaal waar. Maar denk dat ik (!!) het fijn vind om te denken in 'dit zou verbeterd kunnen worden' ipv alsof mij onrecht wordt aangedaan omdat ik niet krijg wat ik zou willen terwijl ik meer krijg dan 90% van de wereldquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat UWV dat prima vindt, betekent niet dat dat geen invloed heeft op de vraag naar woningen daar. Sterker nog, andersom juist lijkt me.
Volgens mij is wat ik nu zeg niet echt snow flaken?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb jaren gewerkt op 2-2,5 uur enkele reis van waar ik woonde. En dat was toen ik in Utrecht woonde.
Niet zo snowfleekie de peekie doen hoor.
Wat een hel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb jaren gewerkt op 2-2,5 uur enkele reis van waar ik woonde. En dat was toen ik in Utrecht woonde.
Check, m'n "voordeel" hier is dat alles noordelijker van me nog aardig leeg is en niet briljant aangesloten is richting Randstad (amper OV, geen snelweg).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze zijn hier wel als een malle aan het bouwen, maar appartementen voor 5 ton, doe normaal. Grote woningen voor Randstadters die lekker gezellie frikandelli op de hei willen wonen waar best veel bos voor gekapt wordt.
Er zijn ook nieuwe sociale huurwoningen bijgekomen en er is veel oude zooi opgeknapt, maar als ik tien jaar later was geboren was ik de lul geweest.
Maar dan ben je 5 uur per dag kwijt aan reizen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naar wie of wat ga je??quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Straks naar het theater. Ik was het vergeten dat het vanavond al was. Ik dacht volgende week.![]()
Maar da's het hele gezeik een beetje: de boel wordt zichtbaar afgebroken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
hehehe
[..]
Helemaal waar. Maar denk dat ik (!!) het fijn vindt om te denken in 'dit zou verbeterd kunnen worden' ipv alsof mij onrecht wordt aangedaan omdat ik niet krijg wat ik zou willen terwijl ik meer krijg dan 90% van de wereld
Puuh, werkquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:38 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Volgens mij is wat ik nu zeg niet echt snow flaken?of lees je anders even in over wat mijn mening is
(iets meer dan 1 post lezen wordt aangeraden)
yes nogmaals, het kan beter, daar ben ik ook zeker voorstander vanquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar da's het hele gezeik een beetje: de boel wordt zichtbaar afgebroken.
En het 'kindjes in Afrika hebben honger, jij hebt trek'-argument is natuurlijk appels met peren vergelijken. Een eigen woonruimte is écht niet zo'n hele grote eis, maar voor starters is er gewoon weinig.
en ik zeg hier expres x want dit hele idee vinden mensen echt absurdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:45 schreef Crack_ het volgende:
[..]
yes nogmaals, het kan beter, daar ben ik ook zeker voorstander van
En ben ook voorstander van 'als je in sociale woning woont en x meer verdiend dan de eis voor een sociale woning voor een periode van x, dan moet je er binnen x periode uit'
maar ik vind niet dat we het hier zo slecht hebben of dat het probleem zo groot is als dat sommige mensen zeggen, daar kan ik me niet in vinden
Ik vind het vooral een lastige, want je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze niet meer willen betalen voor minder woongenot.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:45 schreef Crack_ het volgende:
[..]
en ik zeg hier expres x want dit hele idee vinden mensen echt absurddat vind ik zelf dan weer apart
Nou dat vooral. T is toch te gek dat je wel duur mag huren, maar niet mag kopen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Of pak die idioterie aan van hypotheken dat je wel tig jaar ¤1300 aan huur kan betalen, maar een hypotheek die je netto minder kost dan ¤1000 krijg je niet.
Tot op zekere hoogte. Bij een koophuis wil je dat eigenaren naast de maandelijkse hypotheek sparen voor onderhoud en dat moet je wel meetellen. Meermaals in een huis met VvE gewoond waar mensen dat niet op konden brengen. Tja...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou dat vooral. T is toch te gek dat je wel duur mag huren, maar niet mag kopen.
Is ook lastig.. ben blij dat ik geen beleidsmaker benquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een lastige, want je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze niet meer willen betalen voor minder woongenot.![]()
Doe dan eerst een tussenstap met een scheefwoonheffing ofzo.
Of pak die idioterie aan van hypotheken dat je wel tig jaar ¤1300 aan huur kan betalen, maar een hypotheek die je netto minder kost dan ¤1000 krijg je niet.
Deels begrijp ik dat nog wel. Als je je huur niet meer kunt betalen kan de verhuurder je eruit zetten, en dat is het dan. De schade valt relatief gezien mee.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een lastige, want je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze niet meer willen betalen voor minder woongenot.![]()
Doe dan eerst een tussenstap met een scheefwoonheffing ofzo.
Maar heeft dat niet meer te maken met onjuiste prioriteiten voor de uitgaves? Want grote kans dat die mensen goedkoper uit waren met de hypotheek dan met huur. Met huur is t alleen minder erg als je alles naast je lasten op maakt. Met kopen is dat wat lastiger idd. Maar als je 1300 huur kan betalen, dan kan je met 1000 hypotheek ook die 300 sparen. Velen geven t alleen uit wat ze "goedkoper" uit zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte. Bij een koophuis wil je dat eigenaren naast de maandelijkse hypotheek sparen voor onderhoud en dat moet je wel meetellen. Meermaals in een huis met VvE gewoond waar mensen dat niet op konden brengen. Tja...
Omdat de bank niet het risico wil lopen dat jij je hypotheek niet meer kunt betalen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou dat vooral. T is toch te gek dat je wel duur mag huren, maar niet mag kopen.
Heb nooit geld of bezittingen geërfd hč, en al helemaal niet in Zwitserland. Weet je hoe lang het duurt voordat je van je salaris 1 miljoen hebt gespaard?quote:
Het hoeft ook zeker niet zonder eisen, maar als je bijvoorbeeld kan aantonen dat je al, weet ik het, 5 jaar dat bedrag probleemloos kan overleggen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Deels begrijp ik dat nog wel. Als je je huur niet meer kunt betalen kan de verhuurder je eruit zetten, en dat is het dan. De schade valt relatief gezien mee.
Als je de hypotheek niet meer kunt betalen en met verlies moet verkopen, kan het zijn dat de bank een deel van het geleende geld niet meer terug krijgt. Als ik een bank was zou ik ook strengere eisen stellen dan bij huren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |