abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210983156
Ik kreeg laatst een bekeuring omdat ik ingehaald zou hebben over een doorgetrokken streep, ik begreep het niet helemaal want ik had geen doorgetrokken streep gezien. Nu ik met google maps het wegdek bekijk begrijp ik waarom, er lijken onderbrekingen in de streep te zitten die doen denken aan losse strepen.

(maps link)

Heeft het zin hiervoor bezwaar aan te tekenen? Ik kan weinig vinden over eisen die worden gesteld aan een doorgetrokken streep, maar ik vind dit verder gaan dan wat slijtage die je mag verwachten..
pi_210983175
Bezwaar maken kost geen geld. Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, waag zeker een poging. Het is inderdaad een twijfelachtig geval.
pi_210983441
Staandegehouden, neem ik aan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_210983461
niet het wetboek, maar wel een theorie cursus..
https://theoriecursus.nl/(...)oorgetrokken-streep/

doorgetrokken streep moet minimaal 20 meter lang zijn
als er een dubbel onderbroken streep is (zoals ik op de foto zie) geeft men aan dat dit gaat dat er wel mag worden ingehaald maar dat er extra moet worden opgelet.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:14:23 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210983492
Helaas TS. Dat word betalen.

https://verkeersregels.vv(...)doorgetrokken-streep

De dubbele doorgetrokken streep betekent dat u hier niet mag inhalen. Van dichtbij ziet u dat de strepen niet volledig aaneengesloten zijn. Dit is om het regenwater te kunnen afvoeren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210983512
Als je op die plek omdraait is het nog erger. Door alle reparaties is er nauwelijks meer een streep te herkennen. Tenzij er dus recentelijk alles opnieuw belijnd is, zou ik zeker in beroep gaan. Met voorkeur eigen gemaakte foto's van de huidige staat van de weg.
pi_210983529
Ik ken dat stuk, daar staan verder geen borden dat er een inhaalverbod is, maar de doorgetrokkenstreep geeft het wel aan, of dat stuk is nou ook niet het meest handige stuk om in te halen, zo met die bocht daar voor die bejaardenflat, ik zou zeggen nee (weet eigenlijk niet of het een bejaardenflat is, maar zo ziet het er uit)

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2023 13:20:19 ]
pi_210983557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:38 schreef Vincent_student het volgende:
Bezwaar maken kost geen geld. Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, waag zeker een poging. Het is inderdaad een twijfelachtig geval.
Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, volstrekt kansloos.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_210983761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:14 schreef Netsplitter het volgende:

De dubbele doorgetrokken streep betekent dat u hier niet mag inhalen. Van dichtbij ziet u dat de strepen niet volledig aaneengesloten zijn. Dit is om het regenwater te kunnen afvoeren.
Ok alleen de staat van de weg in mijn situatie is wel van een andere orde. Op grote delen is bijna de helft van de verf weggesleten waardoor die onderbrekingen nog groter lijken.
pi_210983788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Ik ken dat stuk, daar staan verder geen borden dat er een inhaalverbod is, maar de doorgetrokkenstreep geeft het wel aan, of dat stuk is nou ook niet het meest handige stuk om in te halen, zo met die bocht daar voor die bejaardenflat, ik zou zeggen nee (weet eigenlijk niet of het een bejaardenflat is, maar zo ziet het er uit)
Nee was inderdaad niet handig, ik begon met inhalen toen er nog helemaal geen streep lag en ik ging ruim voor de bocht weer naar rechts. Normaal haal ik zelden in bij dit soort situaties, maar er zat al een kwartier een auto achter me te plakken met superfel licht, zelfs met binnenspiegel ingeklapt was het nog verblindend, toen ik zag dat er ruimte was ging ik er langs. Helaas was er net politie..
pi_210984269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:36 schreef Vlad_Dracula het volgende:
Ik kreeg laatst een bekeuring omdat ik ingehaald zou hebben over een doorgetrokken streep, ik begreep het niet helemaal want ik had geen doorgetrokken streep gezien. Nu ik met google maps het wegdek bekijk begrijp ik waarom, er lijken onderbrekingen in de streep te zitten die doen denken aan losse strepen.

[ afbeelding ]

(maps link)

Heeft het zin hiervoor bezwaar aan te tekenen? Ik kan weinig vinden over eisen die worden gesteld aan een doorgetrokken streep, maar ik vind dit verder gaan dan wat slijtage die je mag verwachten..
Heb al ergens gelezen dat iemand vanwege die smalle tussenstukjes, bezwaar aantekende t/m rechtbank aan toe.

Afgewezen, dit is een doorgetrokken streep.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210984298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:46 schreef Vlad_Dracula het volgende:
, maar er zat al een kwartier een auto achter me te plakken met superfel licht, zelfs met binnenspiegel ingeklapt was het nog verblindend, toen ik zag dat er ruimte was ging ik er langs. Helaas was er net politie..
Heeft de prinsemarij die gast dan niet te pakken genomen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:41:21 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210984352
Zeer onduidelijke markering op die weg. Geen streep, onderbroken streep, bijna volledige streep. Nergens een bord te bekennen. Ik zou bezwaar indienen en na automatische afkeur dit ook gewoon proberen uit te leggen aan een rechter. Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_210984649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:43 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Ok alleen de staat van de weg in mijn situatie is wel van een andere orde. Op grote delen is bijna de helft van de verf weggesleten waardoor die onderbrekingen nog groter lijken.
Post dan eens een foto van de huidige situatie?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210985253
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Post dan eens een foto van de huidige situatie?
Das een beetje te ver rijden nu, maar zover ik me kan herinneren was er niets veranderd tov de google maps
pi_210985480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, volstrekt kansloos.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Al was het alleen maar om het feit dat ze eens een keer leren die strepen beter te trekken. Want als ik dit zie, dan weet ik echt niet of ik mag inhalen of niet.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:48:21 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210985609
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:30 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Nee heb je, ja kun je krijgen. Al was het alleen maar om het feit dat ze eens een keer leren die strepen beter te trekken. Want als ik dit zie, dan weet ik echt niet of ik mag inhalen of niet.
Nu weet je het.

quote:

The love you take is equal to the love you make.
pi_210985642
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nu weet je het.
[..]

We weten het pas als het bezwaar is afgewezen
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:55:01 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210985650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:53 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
We weten het pas als het bezwaar is afgewezen
Niet als je verweer is dat er kleine onderbrekingen in de strepen zitten.
pi_210985693
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nu weet je het.
[..]

Ja inderdaad. Ik bedenk me nu ook dat de foto van bovenaf is genomen. Als je in de auto zit, zit je lager en kijk je vooruit. Waarschijnlijk zie je dan de opdeling helemaal niet. Dus waarschijnlijk wist ook TS wel dat hij fout zat.
pi_210985802
Bron 2018, wat is de huidige situatie ?
Ook in moeilijke tijden.
pi_210986011
quote:

Dus niet doorgetrokken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_210986130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Ik bedenk me nu ook dat de foto van bovenaf is genomen. Als je in de auto zit, zit je lager en kijk je vooruit. Waarschijnlijk zie je dan de opdeling helemaal niet. Dus waarschijnlijk wist ook TS wel dat hij fout zat.
Je moet wel bedenken dat ik er in het donker reed en de lantaarnpalen ook niet veel licht geven daar. Toen ik na het inhalen weer terug naar rechts ging had ik in ieder geval geen moment de indruk dat het een doorgetrokken streep was.

Je kunt alleen zover vooruitkijken als je koplampen het toelaten, en ik zag duidelijk de strepen donker en licht worden, alsof ze afgewisseld waren.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:09:42 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210986198
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:02 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Je moet wel bedenken dat ik er in het donker reed en de lantaarnpalen ook niet veel licht geven daar. Toen ik na het inhalen weer terug naar rechts ging had ik in ieder geval geen moment de indruk dat het een doorgetrokken streep was.

Je kunt alleen zover vooruitkijken als je koplampen het toelaten, en ik zag duidelijk de strepen donker en licht worden, alsof ze afgewisseld waren.
Beide zwak argument. Blijft een doorgetrokken streep
pi_210986391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:30 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
We hadden het over de foto uit de OP toch hè?!

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:38 schreef Vincent_student het volgende:.Als ik de foto zo zie,
Als je serieus echt niet weet of je dáár mag inhalen of niet, wordt het wellicht eens tijd voor een opfriscursus.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_210989726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:09 schreef Vlad_Dracula het volgende:

[..]
Das een beetje te ver rijden nu, maar zover ik me kan herinneren was er niets veranderd tov de google maps
Oke, ik meende te lezen dat je stelde dat de onderbrekingen ter plaatste groter waren omdat de helft van de streeplengte eraf gesleten was.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210989783
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:46 schreef halfway het volgende:

[..]
Dus niet doorgetrokken.
Ligt eraan welke definitie je hanteert. Nergens staat dat een doorgetrokken streep om praktische redenen niet een kleine onderbreking mag hebben om regenwater af te kunnen voeren. Ik snap dat 'doorgetrokken' taalkundige dan incorrect is, maar het gaat hier om de juridische betekenis.

Iedereen ziet toch het verschil tussen de doorgetrokken streep op de maps-foto van TS en dit:

pi_210990013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Heb al ergens gelezen dat iemand vanwege die smalle tussenstukjes, bezwaar aantekende t/m rechtbank aan toe.

Afgewezen, dit is een doorgetrokken streep.
Lekker onduidelijk dan ik zou ook zeggen, gevaarlijk om in te halen maar niet verboden.

Het is al eeuwen technisch mogelijk om een doorgetrokken streep te trekken. Sterker nog volgens mij was dat vroeger ook gewoon het geval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210990036
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:23 schreef baskick het volgende:

[..]
Ligt eraan welke definitie je hanteert. Nergens staat dat een doorgetrokken streep om praktische redenen niet een kleine onderbreking mag hebben om regenwater af te kunnen voeren. Ik snap dat 'doorgetrokken' taalkundige dan incorrect is, maar het gaat hier om de juridische betekenis.

Iedereen ziet toch het verschil tussen de doorgetrokken streep op de maps-foto van TS en dit:

[ afbeelding ]
Daar zitten vele gradaties tussen. Plus voor het afvoeren van water kan die streep gewoon doorlopen. Die verf hoeft niet zo dik te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_210990083
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet als je verweer is dat er kleine onderbrekingen in de strepen zitten.
Die zijn 10 cm dat is niet klein meer.
pi_210990272
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:33 schreef r_one het volgende:

[..]
We hadden het over de foto uit de OP toch hè?!
[..]
Als je serieus echt niet weet of je dáár mag inhalen of niet, wordt het wellicht eens tijd voor een opfriscursus.
Ik haal nooit nooit in op tweebaans-wegen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:51:52 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210990358
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:03:23 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210990557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die zijn 10 cm dat is niet klein meer.
quote:

pi_210990933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Lekker onduidelijk dan ik zou ook zeggen, gevaarlijk om in te halen maar niet verboden.

Het is al eeuwen technisch mogelijk om een doorgetrokken streep te trekken. Sterker nog volgens mij was dat vroeger ook gewoon het geval.
Jij rijdt ook doodleuk over een busbaan omdat er technisch gezien geen “LIJNBUS” staat?

[ Bericht 12% gewijzigd door r_one op 17-10-2023 23:41:05 ]
.
pi_210992518
quote:
Waarin onder 3.7 staat: "3.7. Het hof ziet geen aanleiding om te twijfelen aan de ambtsedige verklaring van de verbalisant en gaat er daarom van uit dat, behalve op de vlakken die bestemd zijn voor afslaand verkeer, de tussenruimte tussen de aangebrachte strepen in het algemeen maximaal 4 centimeter bedraagt. Aldus kan de bewuste wegmarkering zich redelijkerwijs slechts voordoen aan en door de gemiddelde weggebruiker worden ervaren als een doorgetrokken streep in de zin van art. 76 RVV 1990, omdat de streep bij het vooruitkijken als een doorgetrokken streep oogt. Het feit dat naar de betrokkene gestaafd met foto's en onweersproken heeft gesteld dat de tussenruimte soms groter is, tot wel 9 centimeter, brengt niet mee dat de bewuste wegmarkering zich aan de gemiddelde weggebruiker hierdoor wezenlijk anders voordoet. Dat geldt eveneens voor de omstandigheid dat de doorgetrokken streep kennelijk veelvuldig onderbroken wordt ten behoeve van afslaand verkeer. Van enige verwarring met een onderbroken streep kan, gezien het feit dat de tussenruimte tussen de strepen in dat geval aanmerkelijk groter is dan de 9 centimeter die in casu incidenteel aanwezig is, evenmin sprake zijn."
pi_210992894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Jij rijdt ook doodleuk over een busbaan omdat er technisch gezien geen “LIJNBUS” staat?
[ afbeelding ]
Nee want dat is wel duidelijk.
Je hebt 100 verschillende soorten strepen waarbij de wetmatigheid is dat wanneer de hoeveelheid wit toeneemt het gevaarlijker wordt om in te halen. Met als ultieme variant een volledig doorgetrokken streep waarbij je niet mag inhalen.

Ik heb er vanochtend op mijn werkrit opgelet maar op 1 weg heb ik een doorgetrokken streep maar ook delen met 10cm tussen de strepen, 20cm tussen de strepen, 30cm tussen de strepen en 100cm tussen de strepen. Nergens staan borden. Waar mag ik wel en niet inhalen?
pi_210992987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Waarin onder 3.7 staat: "3.7. Het hof ziet geen aanleiding om te twijfelen aan de ambtsedige verklaring van de verbalisant en gaat er daarom van uit dat, behalve op de vlakken die bestemd zijn voor afslaand verkeer, de tussenruimte tussen de aangebrachte strepen in het algemeen maximaal 4 centimeter bedraagt. Aldus kan de bewuste wegmarkering zich redelijkerwijs slechts voordoen aan en door de gemiddelde weggebruiker worden ervaren als een doorgetrokken streep in de zin van art. 76 RVV 1990, omdat de streep bij het vooruitkijken als een doorgetrokken streep oogt. Het feit dat naar de betrokkene gestaafd met foto's en onweersproken heeft gesteld dat de tussenruimte soms groter is, tot wel 9 centimeter, brengt niet mee dat de bewuste wegmarkering zich aan de gemiddelde weggebruiker hierdoor wezenlijk anders voordoet. Dat geldt eveneens voor de omstandigheid dat de doorgetrokken streep kennelijk veelvuldig onderbroken wordt ten behoeve van afslaand verkeer. Van enige verwarring met een onderbroken streep kan, gezien het feit dat de tussenruimte tussen de strepen in dat geval aanmerkelijk groter is dan de 9 centimeter die in casu incidenteel aanwezig is, evenmin sprake zijn."
Goed opgezocht maar lekker vaag wel. Zet dan ook borden neer.
pi_210994558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je hebt 100 verschillende soorten strepen
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is al eeuwen technisch mogelijk om een doorgetrokken streep te trekken.
Schromelijk overdrijven is jou niet vreemd, met je b.v. "100 verschillende" en "al eeuwen".

Derhalve .....
quote:
op 1 weg heb ik een doorgetrokken streep maar ook delen met 10cm tussen de strepen, 20cm tussen de strepen, 30cm tussen de strepen en 100cm tussen de strepen.
..... hecht ik weinig waarde aan deze "metingen" van jou.
.
pi_210994603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:14 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Schromelijk overdrijven is jou niet vreemd, met je b.v. "100 verschillende" en "al eeuwen".

Derhalve .....
[..]
..... hecht ik weinig waarde aan deze "metingen" van jou.
Dat kan maakt het derhalve niet minder waar.

Of wil jij zeggen dat ze 2000 jaar geleden al niet een witte streep konden trekken als ze dat wilden. Maar goed jij je zin 100+ jaar dan.

https://www.travelandleis(...)ry-of-lines-on-roads

En die verschillen zijn er zeker wel van 9-3 tot 4-2 tot bijvoorbeeld 2-2 of 2-1 strepen. En alles wat daar tussen zit.
pi_210994776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat kan maakt het derhalve niet minder waar.

Of wil jij zeggen dat ze 2000 jaar geleden al niet een witte streep konden trekken als ze dat wilden.
Jawel maar de vraag is wáárop dan? Asfalt is amper 150 jaar oud en witte belijning op een zandweg is nou niet bepaald effectief, laat staan duurzaam, als wegmarkering.
quote:
En die verschillen zijn er zeker wel van 9-3 tot 4-2 tot bijvoorbeeld 2-2 of 2-1 strepen. En alles wat daar tussen zit.
Ah, nee, nou is het me pas echt duidelijk ^O^
.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 13:04:33 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210995038
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:23 schreef baskick het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan pak je ook wel de 'ruimste' die je kunt vinden :P

Alsnog zie ik het verschil wel en zou ik op de foto in de TS ook niet denken dat inhalen er mag. Maar ik vind ook wel dat de wegbeheerder iets consequenter hierin mag zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_210995417
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Jawel maar de vraag is wáárop dan? Asfalt is amper 150 jaar oud en witte belijning op een zandweg is nou niet bepaald effectief, laat staan duurzaam, als wegmarkering.
[..]
Ah, nee, nou is het me pas echt duidelijk ^O^
Stucwerk, stenen, hout, etc. Het kan dus gewoon. Ik snap waarom ze de verhoogde verf niet volledig doorzetten maar een normale witte streep daar weer over is geen hogere wiskunde.

Vaktermen voor de lengte van de streep en de afstand ertussen.
pi_210995489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Stucwerk, stenen, hout, etc. Het kan dus gewoon.
Wat heeft dat met wegbelijning (en afwatering!) te maken? :?
.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 13:58:53 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210995607
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Dan pak je ook wel de 'ruimste' die je kunt vinden :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Alsnog zie ik het verschil wel en zou ik op de foto in de TS ook niet denken dat inhalen er mag. Maar ik vind ook wel dat de wegbeheerder iets consequenter hierin mag zijn.
Tussen deze en de OP zie je toch ook wel het verschil?
pi_210995618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat heeft dat met wegbelijning (en afwatering!) te maken? :?
Dat witte strepen trekken niet moeilijk is. En het trouwens voor de afwatering niet nodig is dat kan prima met een echte doorgetrokken witte streep. Verf is een paar microns dik.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 14:01:37 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210995639
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Tussen deze en de OP zie je toch ook wel het verschil?
Ja, daarom schreef ik
quote:
Alsnog zie ik het verschil wel
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_210995955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat witte strepen trekken niet moeilijk is. En het trouwens voor de afwatering niet nodig is dat kan prima met een echte doorgetrokken witte streep. Verf is een paar microns dik.

quote:
Thermoplast
Thermoplast is een slijtvaste, milieuvriendelijke en duurzame vorm van wegmarkering. Om thermoplast markering aan te brengen, wordt deze kunststof verhit tot ongeveer 180° Celsius, zodat het vloeibaar wordt en versmolten kan worden met het asfalt. Hierdoor is het goed verwerkbaar via machines of mallen, die gebruikt worden om de thermoplast aan te brengen. De thermoplast heeft een dikte van ca. 3 mm en is ideaal voor toepassingen op asfalt. Door de dikte en de aanwezigheid van glasparels in de thermoplast gaat dit materiaal drie tot vijf keer langer mee dan andere markeringen. De aanwezige glasparels zorgen daarnaast voor een goede nachtzichtbaarheid. Thermoplast is alleen verkrijgbaar in de kleur wit.
.
pi_210996295
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:28 schreef r_one het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Top maar daar kan normale witte verf overeen voor een doorgetrokken streep.
Dat de reguliere belijning hoger is weet ik ook wel. Maar zoals je kunt zien is het een knakenkwestie.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:03:19 #49
12221 Tijn