Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, volstrekt kansloos.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:38 schreef Vincent_student het volgende:
Bezwaar maken kost geen geld. Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, waag zeker een poging. Het is inderdaad een twijfelachtig geval.
Ok alleen de staat van de weg in mijn situatie is wel van een andere orde. Op grote delen is bijna de helft van de verf weggesleten waardoor die onderbrekingen nog groter lijken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
Helaas TS. Dat word betalen.
https://verkeersregels.vv(...)doorgetrokken-streep
De dubbele doorgetrokken streep betekent dat u hier niet mag inhalen. Van dichtbij ziet u dat de strepen niet volledig aaneengesloten zijn. Dit is om het regenwater te kunnen afvoeren.
Nee was inderdaad niet handig, ik begon met inhalen toen er nog helemaal geen streep lag en ik ging ruim voor de bocht weer naar rechts. Normaal haal ik zelden in bij dit soort situaties, maar er zat al een kwartier een auto achter me te plakken met superfel licht, zelfs met binnenspiegel ingeklapt was het nog verblindend, toen ik zag dat er ruimte was ging ik er langs. Helaas was er net politie..quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Ik ken dat stuk, daar staan verder geen borden dat er een inhaalverbod is, maar de doorgetrokkenstreep geeft het wel aan, of dat stuk is nou ook niet het meest handige stuk om in te halen, zo met die bocht daar voor die bejaardenflat, ik zou zeggen nee (weet eigenlijk niet of het een bejaardenflat is, maar zo ziet het er uit)
Heb al ergens gelezen dat iemand vanwege die smalle tussenstukjes, bezwaar aantekende t/m rechtbank aan toe.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:36 schreef Vlad_Dracula het volgende:
Ik kreeg laatst een bekeuring omdat ik ingehaald zou hebben over een doorgetrokken streep, ik begreep het niet helemaal want ik had geen doorgetrokken streep gezien. Nu ik met google maps het wegdek bekijk begrijp ik waarom, er lijken onderbrekingen in de streep te zitten die doen denken aan losse strepen.
[ afbeelding ]
(maps link)
Heeft het zin hiervoor bezwaar aan te tekenen? Ik kan weinig vinden over eisen die worden gesteld aan een doorgetrokken streep, maar ik vind dit verder gaan dan wat slijtage die je mag verwachten..
Heeft de prinsemarij die gast dan niet te pakken genomen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:46 schreef Vlad_Dracula het volgende:
, maar er zat al een kwartier een auto achter me te plakken met superfel licht, zelfs met binnenspiegel ingeklapt was het nog verblindend, toen ik zag dat er ruimte was ging ik er langs. Helaas was er net politie..
Post dan eens een foto van de huidige situatie?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:43 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Ok alleen de staat van de weg in mijn situatie is wel van een andere orde. Op grote delen is bijna de helft van de verf weggesleten waardoor die onderbrekingen nog groter lijken.
Das een beetje te ver rijden nu, maar zover ik me kan herinneren was er niets veranderd tov de google mapsquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 15:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Post dan eens een foto van de huidige situatie?
Nee heb je, ja kun je krijgen. Al was het alleen maar om het feit dat ze eens een keer leren die strepen beter te trekken. Want als ik dit zie, dan weet ik echt niet of ik mag inhalen of niet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Als ik de foto zo zie, zou ik zeggen, volstrekt kansloos.
Nu weet je het.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:30 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nee heb je, ja kun je krijgen. Al was het alleen maar om het feit dat ze eens een keer leren die strepen beter te trekken. Want als ik dit zie, dan weet ik echt niet of ik mag inhalen of niet.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
De dubbele doorgetrokken streep betekent dat u hier niet mag inhalen. Van dichtbij ziet u dat de strepen niet volledig aaneengesloten zijn. Dit is om het regenwater te kunnen afvoeren.
Niet als je verweer is dat er kleine onderbrekingen in de strepen zitten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:53 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
We weten het pas als het bezwaar is afgewezen
Ja inderdaad. Ik bedenk me nu ook dat de foto van bovenaf is genomen. Als je in de auto zit, zit je lager en kijk je vooruit. Waarschijnlijk zie je dan de opdeling helemaal niet. Dus waarschijnlijk wist ook TS wel dat hij fout zat.quote:
Dus niet doorgetrokken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:14 schreef Netsplitter het volgende:
Je moet wel bedenken dat ik er in het donker reed en de lantaarnpalen ook niet veel licht geven daar. Toen ik na het inhalen weer terug naar rechts ging had ik in ieder geval geen moment de indruk dat het een doorgetrokken streep was.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:05 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik bedenk me nu ook dat de foto van bovenaf is genomen. Als je in de auto zit, zit je lager en kijk je vooruit. Waarschijnlijk zie je dan de opdeling helemaal niet. Dus waarschijnlijk wist ook TS wel dat hij fout zat.
Beide zwak argument. Blijft een doorgetrokken streepquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:02 schreef Vlad_Dracula het volgende:
[..]
Je moet wel bedenken dat ik er in het donker reed en de lantaarnpalen ook niet veel licht geven daar. Toen ik na het inhalen weer terug naar rechts ging had ik in ieder geval geen moment de indruk dat het een doorgetrokken streep was.
Je kunt alleen zover vooruitkijken als je koplampen het toelaten, en ik zag duidelijk de strepen donker en licht worden, alsof ze afgewisseld waren.
We hadden het over de foto uit de OP toch hè?!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:30 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Nee heb je, ja kun je krijgen. Al was het alleen maar om het feit dat ze eens een keer leren die strepen beter te trekken. Want als ik dit zie, dan weet ik echt niet of ik mag inhalen of niet.
Als je serieus echt niet weet of je dáár mag inhalen of niet, wordt het wellicht eens tijd voor een opfriscursus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |